- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
cim driv bude Amerika znicena, tim lepe pro cely svet
co L159... nabídl jim někdo L159? :D úplně vidím ty novinové titulky :)
otázka je, zda jsou vlastně potřeba. protože pro CAS by ten dron mohl být přecejenom vhodnější. A zda ponese Gau 8, nebo zda du koncepci opustí, to je jenom na fantazii USAF.
počítám že zvolí bezpilotní verzi , daleko lepší manévrovací schopnosti a podstatně levnější co se týká operátorů , rozhodně jsou dosažitelnější a levnější než pilot
A-10 má výjimečnou konstrukci. V nestealth bezkonkurenční a těžko nahraditelnou.
Po Delfinech a Albatrosech se v Iraku zapoji do boje i Alcy.
Jsem pro hlubokou modernizaci. Nové motory, řídící a navigační technika vylepšit nádrže a všechny ty pohonné serepetičky. lepší výzbroj.... prostě. Hezky všechno v novém krom draka a pověstného kanonu s jeho specifickým brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrt
ano, zachovat unikátní koncepci a postavit kolem ní modernější stroj.
Je to legendární letadlo a nebude za něj náhrada, prostě cena výkon nemá konkurenci. Je to stejné jako třeba u Ruského MIG 31 (neporovnávám určení strojů to je zcela odlišné) je to relativně starý stroj, ale pořád nejvýkonnější těžký stíhač současnosti, dokáže dosahovat rychlosti přes 3 000 kilometrů v hodině, má výškový dostup přes 20 kilometrů a při nadzvukové rychlosti dokáže urazit zhruba 2 500 kilometrů. Také raději budou modernizovat tyto stroje, než měnit to co je dobré a stejně to dopadne s A10, to samé stíhací letoun F 22, už se uvažuje jeho vrácení do výroby. Ne vše co je nové je lepší, zejména při současných cenách a skoro bych řekl, že parametry F35 nejsou nijak oslnivé ve stínu jeho ceny.
Nevšiml jsem si, že někdo útočí na USA.
Co není , může být . Stačí se podívat na Čínu a S.Koreu.
no konecne moznost prodat nase L159 :) Alca... myslim ze spolnuji vsechny pozadavky americanu. LEVNE (vagon bananu za jednu Alcu) na nakup i provoz a jeste jsou fakt co se tyce aviatiky velmi v pohode (tedy dle slov nasich isntruktoru voj.pilotu) ..
A-10 je úžasné letadlo, je to ikona a to jeho BRRRRRR bych rozhodně někdy chtěl slyšet naživo. Je to pro mne hned po SR-71 druhé nejoblíbenější letadlo. Ale v současném světě je to prostě překonaná koncepce ve všech ohledech. Reálné zapojení do současných bitev je ale minimální, i v těch několika posledních "válkách", kde je A-10 vychvalováno, reálně většinu práce (až 80 % misí CAS) odvedly F-16, F-15, B-? a drony (a to ještě, když už tam je A-10, tak většinu útoků provede raketami a nikoli kulometem). Prostě to bojové využití je už dnes opravdu minimální a bude dále ještě klesat, protože pro A-10 už není bojiště - proti drogovým kartelům je to overkill, proti ISIS nelze použít kvůli kdejaké nepředvídatelné raketě, kterou může magor vystřelit jen tak od ramene.
Co se ale A-10 nedá upřít, je psychologická podpora pozemních jednotek. Je prostě rozdíl, jestli je někde v pár kilometrech nějaká stíhačka nebo bombardér, případně tam poletuje odosobněný dron, který ovládá někdo v teplém místečku (blátošlapové o obsluze dronů nemívají moc dobré mínění), nebo jestli je to přímá podpora v podobě hlučné mrchy, která občas udělá svoje BRRRR a je tam prostě s nima přímo na bojišti.
Čistě pragmaticky už A-10 nemá smysl dále modernizovat a asi už ani provozovat. Holt skončí v muzeu jako další ikonická letadla. Jo, je to škoda, ale to letadlo vznikalo v úplně jiné době pro úplně jiné bojiště a počítalo se s jinou obranou. Osobně si myslím, že na současnou pozemní podporu je nejvhodnější kombinace F-35 + levné pomalé drony, u kterých případná ztráta moc nebolí. Tam, kde je opravdu nízká intenzita bojů a (skoro) nulová PVO, tak to Bronco nebo něco podobného.
Četl jste článek ? Rakety zřejmě nelze vždy použít když jsou nepřátelské jednotky v dotyku s těmi. Dobrý pilot prý "odoperuje " kanónem útočící nepřátele ve vzdálenosti několika málo desítek metrů od vlastních pozic. To je ta vlastnost , která všem nástupcům chybí . A kvůli které uvažují o jeho modernizaci.