Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Příběh obra: Největší letadlo světa kdysi nouzově přistálo v Praze

Nic většího ve vzduchu nepotkáte. Antonov An-225 Mrija je největším letounem světa. Je tak velký, že by se do něj vešel i celý trup Airbusu A-320. Vzletová hmotnost létajícího kolosu může být až 640 tun. Na trup se vešel raketoplán. V úterý sedne tenhle obr v Praze. Seznamte se s jeho příběhem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V67l85a73s78t12i40m27i32l 77H27n35í11k 6766332411217

Vždycky když je řeč o tomto letadle, přečtu si znovu veselé líčení Jana Čecha, který ho zažil v Ruzyni jako letecký mechanik:

http://www.planes.cz/cs/article/100146/cechoviny-16

0/0
10.5.2016 12:25

P57a43v83o29l 20A59n81t22o45š 3701627160607

Dobrý tip. Nepoznal som autora ale chytilo ma to a už som si objednal aj jeho knihu. Dobrá vec tieto diskusie. Ďakujem veľmi pekne.

+1/0
10.5.2016 14:45

M32a95r67t11i54n 89P63l54o46c80e44k 8551414982726

Mám je taky, neprohloupíš a občas ti potečou slzy smíchy.....

+1/0
11.5.2016 12:48

K55a70r12e22l 20B58a11r85t47a74k 9236961885936

Mysláte toho experta pana Čecha, kterého vyhodili pro neschopnost?

0/0
11.5.2016 20:45

R56o68m71a65n 20K77r79a65t40o65c27h17v13í96l 6126847636284

?

opravdu

Je možné, že na tom je něco pravdy, ale uvědomte si, že už má věk.

0/0
14.5.2016 9:02

S82e49i89d98l 60P93e49t65r 1311201295354

Mno, oni rusové trpěli megalomanií odjakživa - viz Ilja Muromec ...;-D

AN 225 vyrobená/provozovaná v jednom jediném kuse je pravda taková zajímavá technická kuriozitka ale z hlediska vývoje letectví nepřinesla naprosto nic nového/dalšího.

Prostě vzali u Antonovů tehdy do ruky logáro a nastavili koef. x 1,56 čímž jim mimochodem vyšlo, že oproti AN124 musí přidat ještě 2 další motory , toť celé ...:-)

+4/−3
10.5.2016 0:07

J40a92r74o59s89l22a72v 89H30e30j91n88a 4407451939

Nejen letadlo může být slepou cestou, že, pane Seidle.

0/0
10.5.2016 11:24

V12l55a14s82t61i21m93i24l 48H14n56í17k 6766252541567

Tak "Smrková husa" byl podobný úlet made in USA.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Hughes_H-4_Hercules

Mrija alespoň lítá a vydělává.

Louis Blériot byl taky slušný megaloman:

http://vintageairphotos.blogspot.cz/2015/02/mammoth-french-flop.html

+3/0
10.5.2016 12:01

V69l45a15d35i34m42í52r 16F88i21b73i96g61e57r 5104681251984

Vydělává, ale asi si za celý život na svůj vývoj nevydělá. To neznamená že se nejedná o vyjimečné letadlo. Je zážitek ho vidět. V 90 letech jsem byl v Praze když tam byl s Buranem viděl jsem ho jak šel na přistání nebo vzlétal.

Zajímalo by mne co bude s 2 kusem, snad ho dodělají, když už ho tolik let udržují v konzervovaném stavu zasloužil by si to.

0/0
12.5.2016 17:26

R47o19m26a36n 66K24r46a78t36o55c42h15v94í73l 6756737326524

Ta firma prej zkrachovala, tak ten druhý kus zůstane asi navždy nedokončeny.

Přílet AN-225 do Prahy je její první letošní let, tak to asi žádný ekonomický zázrak není.

0/0
14.5.2016 9:04

M34i20r69o69s12l96a92v 49T46ů95m61a 9899138879909

Seidl je známý odborník. Zkonstruoval mnoho létajících strojů. Pokračujte Seidle, jen do toho

+2/0
11.5.2016 12:26

M77a77r44t39i42n 77P90l88o55c15e96k 8731834262106

Přesně, vždyť je to vlastně úplně jednoduchý a stejně to udělali blbě )))

+1/0
11.5.2016 12:49

K31a87r35e56l 43B15a39r76t16a28k 9426261765496

Pane Seidl, vy máte nějaký problém? Asi bývalý komouš, který je dnes největší komunisto bijec, že?

0/0
11.5.2016 20:44

I26v45a51n 54B23u27b94l40a 3432895745434

Nedávno o něm byl pořad v TV. Podrobné informace a hlavně záběry z dopravy 180 t. trafa z Chorvatska na Filipíny. Na nouzi o práci si rozhodně nestěžovali.

0/0
9.5.2016 22:05
Foto

P30a23v63e15l 33K19o33z46a 2743721646

Na zakladce v Repich jsem to videl pristavat i s Buranem na zadech. Teda pokud si dobre pamatuju:) Apropo, nemuzu se zbavit dojmu, ze pristani opakoval, ze jsem ho videl 2x. Je to mozny nebo je to jen chaos v hlave?

0/0
9.5.2016 20:18

R55o53m84a47n 11K37r20a98t60o23c49h38v68í55l 6296697986144

No měl poruchu a hrozila prej možná i havárie.

0/0
10.5.2016 0:11
Foto

E89r54i45k 81S10l83a26v22a11t94a 4333926393732

Jednou jsem měl možnost vykládat Ruslana a piloti nas vzali po řebříku az nahoru do kabiny... Byl to zážitek. A co teprve musí být tohle...

+3/0
9.5.2016 18:26
Foto

E53r80i94k 10S38l78a93v12a32t89a 4233296803842

Žebříku samozřejme :-D

0/0
9.5.2016 18:26

M93a58r14t48i34n 42N83e28v28r72l53a 2107311874367

Jo, viděl jsem ho v září 1989 na leteckém dnu v Ostravě Mošnově.

Aha, už vim kde se vzal termín pravidelných dnů NATO tamtéž. .. :-D:-D:-D

+2/0
9.5.2016 17:16

R25i74c67h83a74r84d 87G59e28n41š29e20r86o31v54s68k80ý 2125405274516

Je to mazec letadlo. Videl jsem ho loni nad ostravou. Pro porovnani vim jak pri naletu na mosnov vypadaji airbusy, boeingy, B52ky, C130, ty americke "Céčka" a mrija byla teda o kus vetsi. Bestie to je poradna

+1/0
9.5.2016 17:00

P90e84t68r 96M88a34r62e31č56e37k 1573151759178

Je vidět že Ukrajinci umí když chtějí.

+4/−1
9.5.2016 12:19

F25r54a45n16t98i16š98e84k 16M15a32t96ě96j72č14e71k 7973892703831

Kór před rokem 89.

+1/0
10.5.2016 0:43

M33i89c98h85a84e60l 34K37o70n14e70č14n21ý 6232393239459

Pěkný éro a pěknej, na dnení dobu vyváženej a samo se čtoucí článek.R^R^R^

+5/0
9.5.2016 11:18

M95i41c20h52a15e77l 63K74o91n36e88č27n83ý 6382663449919

"Dnešní"

0/0
9.5.2016 12:53

M82a34r55t58i31n 48D80i70v24i11š 3435277843829

Když vidím tyhle "cargo" letadla. Tak mě vždy první napadne jak důležité je náklad uvnitř správně ukotvit a zafixovat. Jakákoliv malá chyba může znamenat katastrofu, viz: https://www.youtube.com/watch?v=mSuHAIRWSHE

+1/0
9.5.2016 10:49
Foto

B43á89r36a 11T58u59č40k28o21v45á 2214915336452

Na kN by to museli přepočítat součinitelem 9,81, umíte si představit, jak nepřehledné číslo by to bylo? ;-)

0/0
9.5.2016 10:09

T20o86m74á13š 69M28a39c14e67j86k74a 6911382807907

Škoda, že je jen jedno.

+5/0
9.5.2016 9:54

T75o29m56a16s 53T54o37m56a37s 1189836608642

Přesně si vzpomínám na den, kdy jsme byli s bratrancem kousek za Jihlavou na fotbalovém hřišti a viděli letět tohle obří letadlo s raketoplánem na hřbetě. Bylo naprosto jasno a to letadlo bylo impozantní.

+2/0
9.5.2016 9:51

R23o20m46a38n 24K45r60a36t36o39c57h66v52í38l 6316497366654

Máte skvělej zážitek a taky vyjímečnej, že letěl zrovna nad Jihlavou. a asi letěl nízko že byl vidět ten raketoplán.

0/0
9.5.2016 9:57

P30a58v37e44l 25V64a84ň79h90a81r39a 9478947842660

Nevedel by nekdo, jak tento stroj na tom je ekonomicky? Jak je na tom ted, kolik ma zakazek, jestli se aspon nejak splatil vyvoj, proc oziveni druheho trupu by bylo tak drahe a vztah k navratnosti investice, porovnani prepravni ceny s jinymi letadly, velikostni porovnani prepravni kapacity s jinymi obry (An-124, C-5 - na wiki jsou prevazne tuny, ale to si nejak nepretavim do uzitecne informace pro trh), prumerne obsazeni na zakazku atp... :-) Je to proste krasny kolos...

+2/0
9.5.2016 9:05

R74o90m56a49n 45K77r92a30t63o49c88h98v49í10l 6256157176104

Ty menší letadla AN-124 mají asi zakázek víc, proto jich bylo vyrobeno více.

Tento AN-225 byl "vzkříšen" proto, protože na něj ty zakázky byly, ale nemyslím si že jich je nějak hodně.

0/0
9.5.2016 9:13

J52i62ř12í 36K77o93d80ý52d44e53k 7770960876443

Tak je zasadni rozdil, Mrija byla konstruovana jako special, Ruslan jako standardni dopravni letadlo. Slouzi v ruskem letectvu (treba se vyznamne podili na zasobovani Rusu v Syrii), existuje letecka spolecnost Volha - Dnepr, ktera si na nedostatek zakazek stezovat nemuze.

+4/0
9.5.2016 9:19

R71o98m76a47n 73K98r90a87t37o38c73h93v35í64l 6456787746764

Ano, četl jsem názor, že Mriju limituje fakt, že nemá zadní vrata.

0/0
9.5.2016 9:58

P32a47v51e32l 64V48a22ň62h68a92r42a 9488527652610

Jasne ze je to special. Coz je ale dvojsecna zbran - na jednu stranu je vsechno drahe, na druhou stranu je vyjimecnost vyhoda, ze nabizi neco, co nikdo jiny na svete neni schopny poskytnout.

+1/0
9.5.2016 10:30

R37e49g32i77n40e 17M19a64r35t72i62n 6832688260178

V TV FANDA šel nedávno na satelitu seriál o v něm bylo i o Mrija. Z diskuse s posádkou "se svými rodinami se téměř nevidí" vyplývá, že asi zakázek je dost. Co se týká zisku, to ví asi jen majitel a banka poskytující provozní úvěr.

+3/0
9.5.2016 9:21

P64a78v10e74l 50V91a49ň44h38a35r21a 9408967542870

Z popisu pana Svobody nize to vypada, ze te prace zrovna moc nemaji... Tak si asi clovek muze losnout... :-)

0/0
9.5.2016 16:19

V85l17a42d80i37m95í56r 96F46i24b37i86g95e90r 5844381931524

Zakázky jsou a výhoda je rychlá doprava. Do Austrálie to jde i lodí, ale takhle to tam bude za 2 dny a lodí by to trvalo možná měsíc.

0/0
12.5.2016 17:28

R85a76d69e51k 90S20v61o87b14o92d51a 5286750211197

Letos se jedná o první komerční let.

Loni v lednu 3x Ostrava - Nigérie, v únoru 4x Yaoundé - Milán, v březnu Milán - Bangui - Madrid, v dubnu USA - Káhira, pak až v listopadu Doncaster - Baku a v prosinci 2x Lipsko - Shijiazhuang.

+1/0
9.5.2016 13:05

P55a50v86e87l 21V18a81ň63h59a22r14a 9528537532960

To mi zni jako slusny prusvih... :-(

+3/0
9.5.2016 16:18

K27a87r21e77l 28W43a26t31z28k49o 9906627547276

Ono záleží na tom kolik stojí provoz, a kolik si nechají zaplatit za přepravu, bude to nejspíš ,,hrůzostrašná" částka. :-)

0/0
15.5.2016 20:15

R48o26m77a58n 13K38r86a16t63o73c67h86v87í40l 6976567446604

hm, nic moc.

Asi ty AN-124 na dost věcí stačí.

Todle je extrém.

0/0
9.5.2016 17:43

P49e54t10r86a 98M40a29l53a39k28o67v48a 1298550360454

Nádherné ukrajinské letadlo, extra třída, ukrajinci jsou machři R^

+3/−11
9.5.2016 8:56

L21u94b36o93š 49Z24a19o21r34a46l 3190402550849

:D

+6/0
9.5.2016 9:08

J33o71s14e39f 23M10i27k60i26n 5463384595984

To letadlo má k Ukrajině stejně daleko jako k Rusku. Nebýt SSSR tak by nebylo

+12/−1
9.5.2016 9:17

P68e47t25r 54M22a60r51e29č12e30k 1503211349448

Opravdu ? Co je vyrobeno na Ukrajině je automaticky ruské?

0/−1
9.5.2016 12:17

J88a62n 61P31a87v96e53l94k95a 3437891414361

SSSR není Rusko.

+6/0
9.5.2016 13:03

R28a60d77e88k 64P89a25s50t72o18r 3916955796133

Víc číst míň domýšlet.

+2/0
9.5.2016 14:31

R65a30d50o63s28l88a64v 37K96l64a25u50d61a 5544728504802

To letadlo je sovětské. Tak je třeba na něj pohlížet. Stejně jako tanky v 68 byly sovětské. Nemůžeme to dobré připisovat Ukrajině a to špatné Rusku. Na všem se podíleli společně. Tedy ještě s dalšími státy SSSR.

+13/−1
9.5.2016 9:17

J63o80s33e33f 67M34i40k84i31n 5193934265544

Ale ty tanky nám poslal Brežněv což byl Ukrajinec

+1/−2
9.5.2016 9:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.