Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Příběh obra: Největší letadlo světa kdysi nouzově přistálo v Praze

Nic většího ve vzduchu nepotkáte. Antonov An-225 Mrija je největším letounem světa. Je tak velký, že by se do něj vešel i celý trup Airbusu A-320. Vzletová hmotnost létajícího kolosu může být až 640 tun. Na trup se vešel raketoplán. V úterý sedne tenhle obr v Praze. Seznamte se s jeho příběhem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V45l97a67s84t86i68m22i58l 78H56n71í19k 6636252481217

Vždycky když je řeč o tomto letadle, přečtu si znovu veselé líčení Jana Čecha, který ho zažil v Ruzyni jako letecký mechanik:

http://www.planes.cz/cs/article/100146/cechoviny-16

0/0
10.5.2016 12:25

P51a62v33o29l 79A26n58t72o12š 3641857600917

Dobrý tip. Nepoznal som autora ale chytilo ma to a už som si objednal aj jeho knihu. Dobrá vec tieto diskusie. Ďakujem veľmi pekne.

+1/0
10.5.2016 14:45

M45a67r11t68i62n 62P40l30o41c92e83k 8651584212706

Mám je taky, neprohloupíš a občas ti potečou slzy smíchy.....

+1/0
11.5.2016 12:48
Foto

K85a81r21e84l 72B10a61r89t60a16k 9956861155426

Mysláte toho experta pana Čecha, kterého vyhodili pro neschopnost?

0/0
11.5.2016 20:45

R33o45m91a78n 61K97r97a16t97o38c86h28v26í82l 6616647666264

?

opravdu

Je možné, že na tom je něco pravdy, ale uvědomte si, že už má věk.

0/0
14.5.2016 9:02

S85e37i40d19l 79P30e12t80r 1731811285564

Mno, oni rusové trpěli megalomanií odjakživa - viz Ilja Muromec ...;-D

AN 225 vyrobená/provozovaná v jednom jediném kuse je pravda taková zajímavá technická kuriozitka ale z hlediska vývoje letectví nepřinesla naprosto nic nového/dalšího.

Prostě vzali u Antonovů tehdy do ruky logáro a nastavili koef. x 1,56 čímž jim mimochodem vyšlo, že oproti AN124 musí přidat ještě 2 další motory , toť celé ...:-)

+4/−3
10.5.2016 0:07

J77a89r39o68s51l42a77v 68H70e15j37n61a 4457281169

Nejen letadlo může být slepou cestou, že, pane Seidle.

0/0
10.5.2016 11:24

V20l11a62s82t61i76m18i68l 88H58n71í80k 6356612751707

Tak "Smrková husa" byl podobný úlet made in USA.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Hughes_H-4_Hercules

Mrija alespoň lítá a vydělává.

Louis Blériot byl taky slušný megaloman:

http://vintageairphotos.blogspot.cz/2015/02/mammoth-french-flop.html

+3/0
10.5.2016 12:01

V66l96a28d18i84m47í51r 10F42i17b87i35g55e68r 5884751121604

Vydělává, ale asi si za celý život na svůj vývoj nevydělá. To neznamená že se nejedná o vyjimečné letadlo. Je zážitek ho vidět. V 90 letech jsem byl v Praze když tam byl s Buranem viděl jsem ho jak šel na přistání nebo vzlétal.

Zajímalo by mne co bude s 2 kusem, snad ho dodělají, když už ho tolik let udržují v konzervovaném stavu zasloužil by si to.

0/0
12.5.2016 17:26

R41o74m45a30n 82K37r71a79t38o15c67h80v11í59l 6116267776884

Ta firma prej zkrachovala, tak ten druhý kus zůstane asi navždy nedokončeny.

Přílet AN-225 do Prahy je její první letošní let, tak to asi žádný ekonomický zázrak není.

0/0
14.5.2016 9:04

M63i92r53o44s40l94a85v 42T68ů33m31a 9469588389739

Seidl je známý odborník. Zkonstruoval mnoho létajících strojů. Pokračujte Seidle, jen do toho

+2/0
11.5.2016 12:26

M11a77r30t25i56n 53P71l15o79c58e78k 8261554272626

Přesně, vždyť je to vlastně úplně jednoduchý a stejně to udělali blbě )))

+1/0
11.5.2016 12:49
Foto

K30a94r11e10l 39B57a66r40t28a44k 9276441965206

Pane Seidl, vy máte nějaký problém? Asi bývalý komouš, který je dnes největší komunisto bijec, že?

0/0
11.5.2016 20:44

I81v47a41n 36B79u79b29l59a 3892555275254

Nedávno o něm byl pořad v TV. Podrobné informace a hlavně záběry z dopravy 180 t. trafa z Chorvatska na Filipíny. Na nouzi o práci si rozhodně nestěžovali.

0/0
9.5.2016 22:05
Foto

P39a26v64e27l 21K79o58z40a 2783781946

Na zakladce v Repich jsem to videl pristavat i s Buranem na zadech. Teda pokud si dobre pamatuju:) Apropo, nemuzu se zbavit dojmu, ze pristani opakoval, ze jsem ho videl 2x. Je to mozny nebo je to jen chaos v hlave?

0/0
9.5.2016 20:18

R29o79m11a47n 57K35r24a55t23o24c47h48v40í43l 6976207296524

No měl poruchu a hrozila prej možná i havárie.

0/0
10.5.2016 0:11
Foto

E47r56i68k 73S59l77a47v79a37t87a 4103296673922

Jednou jsem měl možnost vykládat Ruslana a piloti nas vzali po řebříku az nahoru do kabiny... Byl to zážitek. A co teprve musí být tohle...

+3/0
9.5.2016 18:26
Foto

E30r68i81k 94S19l78a54v81a63t46a 4103676123552

Žebříku samozřejme :-D

0/0
9.5.2016 18:26

M97a90r61t59i30n 35N48e27v38r38l95a 2987421614627

Jo, viděl jsem ho v září 1989 na leteckém dnu v Ostravě Mošnově.

Aha, už vim kde se vzal termín pravidelných dnů NATO tamtéž. .. :-D:-D:-D

+2/0
9.5.2016 17:16

R16i76c34h87a28r63d 89G85e56n20š41e43r15o77v41s95k59ý 2595565834126

Je to mazec letadlo. Videl jsem ho loni nad ostravou. Pro porovnani vim jak pri naletu na mosnov vypadaji airbusy, boeingy, B52ky, C130, ty americke "Céčka" a mrija byla teda o kus vetsi. Bestie to je poradna

+1/0
9.5.2016 17:00

P97e91t71r 46M15a32r77e29č44e87k 1523161649348

Je vidět že Ukrajinci umí když chtějí.

+4/−1
9.5.2016 12:19

F17r13a67n68t92i45š84e84k 35M42a17t83ě36j51č81e85k 7673972563831

Kór před rokem 89.

+1/0
10.5.2016 0:43

M73i79c74h38a70e79l 86K87o64n47e94č38n81ý 6102213609709

Pěkný éro a pěknej, na dnení dobu vyváženej a samo se čtoucí článek.R^R^R^

+5/0
9.5.2016 11:18

M16i50c29h77a89e87l 14K76o21n85e91č44n19ý 6552443319379

"Dnešní"

0/0
9.5.2016 12:53

M81a35r27t98i70n 46D60i20v14i60š 3135467143499

Když vidím tyhle "cargo" letadla. Tak mě vždy první napadne jak důležité je náklad uvnitř správně ukotvit a zafixovat. Jakákoliv malá chyba může znamenat katastrofu, viz: https://www.youtube.com/watch?v=mSuHAIRWSHE

+1/0
9.5.2016 10:49
Foto

B63á27r47a 72T69u73č83k62o29v13á 2324305606192

Na kN by to museli přepočítat součinitelem 9,81, umíte si představit, jak nepřehledné číslo by to bylo? ;-)

0/0
9.5.2016 10:09

T84o23m61á16š 46M21a10c89e88j11k88a 6371552247897

Škoda, že je jen jedno.

+5/0
9.5.2016 9:54
Foto

T32o94m47a36s 79T21o55m13a65s 1129296638472

Přesně si vzpomínám na den, kdy jsme byli s bratrancem kousek za Jihlavou na fotbalovém hřišti a viděli letět tohle obří letadlo s raketoplánem na hřbetě. Bylo naprosto jasno a to letadlo bylo impozantní.

+2/0
9.5.2016 9:51

R75o80m59a91n 68K37r41a22t44o86c72h95v64í78l 6146567176494

Máte skvělej zážitek a taky vyjímečnej, že letěl zrovna nad Jihlavou. a asi letěl nízko že byl vidět ten raketoplán.

0/0
9.5.2016 9:57

P74a42v45e62l 55V15a59ň81h69a63r27a 9248177252530

Nevedel by nekdo, jak tento stroj na tom je ekonomicky? Jak je na tom ted, kolik ma zakazek, jestli se aspon nejak splatil vyvoj, proc oziveni druheho trupu by bylo tak drahe a vztah k navratnosti investice, porovnani prepravni ceny s jinymi letadly, velikostni porovnani prepravni kapacity s jinymi obry (An-124, C-5 - na wiki jsou prevazne tuny, ale to si nejak nepretavim do uzitecne informace pro trh), prumerne obsazeni na zakazku atp... :-) Je to proste krasny kolos...

+2/0
9.5.2016 9:05

R42o31m33a75n 11K89r86a27t11o51c45h55v66í52l 6796427676774

Ty menší letadla AN-124 mají asi zakázek víc, proto jich bylo vyrobeno více.

Tento AN-225 byl "vzkříšen" proto, protože na něj ty zakázky byly, ale nemyslím si že jich je nějak hodně.

0/0
9.5.2016 9:13

J39i33ř97í 67K71o33d51ý51d93e93k 7940590886813

Tak je zasadni rozdil, Mrija byla konstruovana jako special, Ruslan jako standardni dopravni letadlo. Slouzi v ruskem letectvu (treba se vyznamne podili na zasobovani Rusu v Syrii), existuje letecka spolecnost Volha - Dnepr, ktera si na nedostatek zakazek stezovat nemuze.

+4/0
9.5.2016 9:19

R22o24m93a25n 86K42r10a34t30o10c24h38v78í14l 6696937526614

Ano, četl jsem názor, že Mriju limituje fakt, že nemá zadní vrata.

0/0
9.5.2016 9:58

P74a78v60e57l 11V62a87ň65h97a70r66a 9888597392270

Jasne ze je to special. Coz je ale dvojsecna zbran - na jednu stranu je vsechno drahe, na druhou stranu je vyjimecnost vyhoda, ze nabizi neco, co nikdo jiny na svete neni schopny poskytnout.

+1/0
9.5.2016 10:30

R93e13g72i57n83e 82M77a95r26t18i13n 6512838900508

V TV FANDA šel nedávno na satelitu seriál o v něm bylo i o Mrija. Z diskuse s posádkou "se svými rodinami se téměř nevidí" vyplývá, že asi zakázek je dost. Co se týká zisku, to ví asi jen majitel a banka poskytující provozní úvěr.

+3/0
9.5.2016 9:21

P27a72v93e80l 30V19a76ň52h29a51r63a 9218637482760

Z popisu pana Svobody nize to vypada, ze te prace zrovna moc nemaji... Tak si asi clovek muze losnout... :-)

0/0
9.5.2016 16:19

V29l47a35d71i80m42í13r 15F91i32b56i83g57e83r 5534781141864

Zakázky jsou a výhoda je rychlá doprava. Do Austrálie to jde i lodí, ale takhle to tam bude za 2 dny a lodí by to trvalo možná měsíc.

0/0
12.5.2016 17:28

R11a54d57e84k 17S54v36o52b85o10d62a 5126610681287

Letos se jedná o první komerční let.

Loni v lednu 3x Ostrava - Nigérie, v únoru 4x Yaoundé - Milán, v březnu Milán - Bangui - Madrid, v dubnu USA - Káhira, pak až v listopadu Doncaster - Baku a v prosinci 2x Lipsko - Shijiazhuang.

+1/0
9.5.2016 13:05

P73a87v60e87l 71V37a11ň49h52a56r54a 9588387442480

To mi zni jako slusny prusvih... :-(

+3/0
9.5.2016 16:18

K23a59r40e63l 78W90a91t75z67k30o 9846797877546

Ono záleží na tom kolik stojí provoz, a kolik si nechají zaplatit za přepravu, bude to nejspíš ,,hrůzostrašná" částka. :-)

0/0
15.5.2016 20:15

R30o84m76a30n 41K71r83a89t75o52c28h81v79í69l 6336287816984

hm, nic moc.

Asi ty AN-124 na dost věcí stačí.

Todle je extrém.

0/0
9.5.2016 17:43

P50e45t56r16a 56M13a39l82a34k73o11v56a 1188570200564

Nádherné ukrajinské letadlo, extra třída, ukrajinci jsou machři R^

+3/−11
9.5.2016 8:56

L76u87b33o72š 57Z56a92o92r73a63l 3430462280189

:D

+6/0
9.5.2016 9:08

J84o91s77e65f 96M17i84k95i65n 5933314905354

To letadlo má k Ukrajině stejně daleko jako k Rusku. Nebýt SSSR tak by nebylo

+12/−1
9.5.2016 9:17

P36e83t28r 48M87a97r54e94č32e71k 1733501399878

Opravdu ? Co je vyrobeno na Ukrajině je automaticky ruské?

0/−1
9.5.2016 12:17

J78a27n 32P39a80v36e41l79k36a 3927741204911

SSSR není Rusko.

+6/0
9.5.2016 13:03

R47a90d95e55k 17P60a49s18t96o18r 3686225556913

Víc číst míň domýšlet.

+2/0
9.5.2016 14:31

R81a11d72o38s76l97a61v 89K73l93a30u79d60a 5464578654952

To letadlo je sovětské. Tak je třeba na něj pohlížet. Stejně jako tanky v 68 byly sovětské. Nemůžeme to dobré připisovat Ukrajině a to špatné Rusku. Na všem se podíleli společně. Tedy ještě s dalšími státy SSSR.

+13/−1
9.5.2016 9:17

J19o16s71e23f 24M94i77k98i39n 5473494865314

Ale ty tanky nám poslal Brežněv což byl Ukrajinec

+1/−2
9.5.2016 9:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.