Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Příběh obra: Největší letadlo světa kdysi nouzově přistálo v Praze

Nic většího ve vzduchu nepotkáte. Antonov An-225 Mrija je největším letounem světa. Je tak velký, že by se do něj vešel i celý trup Airbusu A-320. Vzletová hmotnost létajícího kolosu může být až 640 tun. Na trup se vešel raketoplán. V úterý sedne tenhle obr v Praze. Seznamte se s jeho příběhem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V37l34a45s38t19i19m10i41l 70H51n97í51k 6866202871247

Vždycky když je řeč o tomto letadle, přečtu si znovu veselé líčení Jana Čecha, který ho zažil v Ruzyni jako letecký mechanik:

http://www.planes.cz/cs/article/100146/cechoviny-16

0/0
10.5.2016 12:25

P79a83v65o47l 44A29n44t53o84š 3711837450767

Dobrý tip. Nepoznal som autora ale chytilo ma to a už som si objednal aj jeho knihu. Dobrá vec tieto diskusie. Ďakujem veľmi pekne.

+1/0
10.5.2016 14:45

M15a41r32t73i34n 69P35l11o13c13e48k 8281744492876

Mám je taky, neprohloupíš a občas ti potečou slzy smíchy.....

+1/0
11.5.2016 12:48

K32a79r60e16l 76B47a21r38t28a35k 9766181895906

Mysláte toho experta pana Čecha, kterého vyhodili pro neschopnost?

0/0
11.5.2016 20:45

R52o46m34a63n 63K65r19a74t77o62c50h62v22í75l 6806267296694

?

opravdu

Je možné, že na tom je něco pravdy, ale uvědomte si, že už má věk.

0/0
14.5.2016 9:02

S79e55i31d14l 20P77e68t39r 1931131145474

Mno, oni rusové trpěli megalomanií odjakživa - viz Ilja Muromec ...;-D

AN 225 vyrobená/provozovaná v jednom jediném kuse je pravda taková zajímavá technická kuriozitka ale z hlediska vývoje letectví nepřinesla naprosto nic nového/dalšího.

Prostě vzali u Antonovů tehdy do ruky logáro a nastavili koef. x 1,56 čímž jim mimochodem vyšlo, že oproti AN124 musí přidat ještě 2 další motory , toť celé ...:-)

+4/−3
10.5.2016 0:07

J56a61r45o19s59l65a24v 63H20e83j77n56a 4127971659

Nejen letadlo může být slepou cestou, že, pane Seidle.

0/0
10.5.2016 11:24

V24l35a44s57t12i16m17i37l 43H69n48í36k 6566932341707

Tak "Smrková husa" byl podobný úlet made in USA.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Hughes_H-4_Hercules

Mrija alespoň lítá a vydělává.

Louis Blériot byl taky slušný megaloman:

http://vintageairphotos.blogspot.cz/2015/02/mammoth-french-flop.html

+3/0
10.5.2016 12:01

V16l70a40d15i88m27í12r 26F24i12b64i58g95e77r 5744121211214

Vydělává, ale asi si za celý život na svůj vývoj nevydělá. To neznamená že se nejedná o vyjimečné letadlo. Je zážitek ho vidět. V 90 letech jsem byl v Praze když tam byl s Buranem viděl jsem ho jak šel na přistání nebo vzlétal.

Zajímalo by mne co bude s 2 kusem, snad ho dodělají, když už ho tolik let udržují v konzervovaném stavu zasloužil by si to.

0/0
12.5.2016 17:26

R54o13m59a55n 11K40r49a33t11o49c21h39v66í69l 6856227706844

Ta firma prej zkrachovala, tak ten druhý kus zůstane asi navždy nedokončeny.

Přílet AN-225 do Prahy je její první letošní let, tak to asi žádný ekonomický zázrak není.

0/0
14.5.2016 9:04

M70i92r76o96s33l28a43v 98T50ů57m41a 9649948459249

Seidl je známý odborník. Zkonstruoval mnoho létajících strojů. Pokračujte Seidle, jen do toho

+2/0
11.5.2016 12:26

M44a49r30t21i60n 69P98l65o64c25e61k 8141844442946

Přesně, vždyť je to vlastně úplně jednoduchý a stejně to udělali blbě )))

+1/0
11.5.2016 12:49

K72a82r16e88l 40B27a43r56t79a41k 9226111885906

Pane Seidl, vy máte nějaký problém? Asi bývalý komouš, který je dnes největší komunisto bijec, že?

0/0
11.5.2016 20:44

I90v45a54n 75B24u32b29l64a 3102205255714

Nedávno o něm byl pořad v TV. Podrobné informace a hlavně záběry z dopravy 180 t. trafa z Chorvatska na Filipíny. Na nouzi o práci si rozhodně nestěžovali.

0/0
9.5.2016 22:05
Foto

P37a21v80e70l 23K58o64z55a 2843581586

Na zakladce v Repich jsem to videl pristavat i s Buranem na zadech. Teda pokud si dobre pamatuju:) Apropo, nemuzu se zbavit dojmu, ze pristani opakoval, ze jsem ho videl 2x. Je to mozny nebo je to jen chaos v hlave?

0/0
9.5.2016 20:18

R15o15m96a11n 91K50r79a48t67o19c73h73v78í17l 6386697226744

No měl poruchu a hrozila prej možná i havárie.

0/0
10.5.2016 0:11
Foto

E18r81i95k 72S68l89a32v75a18t27a 4623466433152

Jednou jsem měl možnost vykládat Ruslana a piloti nas vzali po řebříku az nahoru do kabiny... Byl to zážitek. A co teprve musí být tohle...

+3/0
9.5.2016 18:26
Foto

E41r86i48k 69S27l31a37v23a30t71a 4573616623472

Žebříku samozřejme :-D

0/0
9.5.2016 18:26

M11a63r84t87i52n 80N76e75v61r42l45a 2177781264417

Jo, viděl jsem ho v září 1989 na leteckém dnu v Ostravě Mošnově.

Aha, už vim kde se vzal termín pravidelných dnů NATO tamtéž. .. :-D:-D:-D

+2/0
9.5.2016 17:16

R62i84c30h75a67r41d 91G67e67n52š90e47r93o61v34s25k16ý 2365845734536

Je to mazec letadlo. Videl jsem ho loni nad ostravou. Pro porovnani vim jak pri naletu na mosnov vypadaji airbusy, boeingy, B52ky, C130, ty americke "Céčka" a mrija byla teda o kus vetsi. Bestie to je poradna

+1/0
9.5.2016 17:00

P41e74t93r 62M38a65r34e16č34e20k 1523201819678

Je vidět že Ukrajinci umí když chtějí.

+4/−1
9.5.2016 12:19

F85r36a84n93t15i19š94e27k 45M60a42t81ě24j37č26e38k 7793922523861

Kór před rokem 89.

+1/0
10.5.2016 0:43

M30i19c36h23a39e75l 66K61o43n41e48č36n22ý 6922473879319

Pěkný éro a pěknej, na dnení dobu vyváženej a samo se čtoucí článek.R^R^R^

+5/0
9.5.2016 11:18

M41i78c63h58a23e39l 42K29o55n51e96č88n94ý 6392583679939

"Dnešní"

0/0
9.5.2016 12:53

M46a75r98t71i64n 39D52i42v83i13š 3225167693309

Když vidím tyhle "cargo" letadla. Tak mě vždy první napadne jak důležité je náklad uvnitř správně ukotvit a zafixovat. Jakákoliv malá chyba může znamenat katastrofu, viz: https://www.youtube.com/watch?v=mSuHAIRWSHE

+1/0
9.5.2016 10:49
Foto

B88á37r17a 48T24u87č38k16o79v93á 2934825336682

Na kN by to museli přepočítat součinitelem 9,81, umíte si představit, jak nepřehledné číslo by to bylo? ;-)

0/0
9.5.2016 10:09

T71o47m12á89š 68M28a56c71e87j58k75a 6491212257397

Škoda, že je jen jedno.

+5/0
9.5.2016 9:54

T35o29m23a85s 31T17o61m86a90s 1439786648402

Přesně si vzpomínám na den, kdy jsme byli s bratrancem kousek za Jihlavou na fotbalovém hřišti a viděli letět tohle obří letadlo s raketoplánem na hřbetě. Bylo naprosto jasno a to letadlo bylo impozantní.

+2/0
9.5.2016 9:51

R94o15m77a81n 15K82r69a45t11o32c46h51v73í27l 6486577716734

Máte skvělej zážitek a taky vyjímečnej, že letěl zrovna nad Jihlavou. a asi letěl nízko že byl vidět ten raketoplán.

0/0
9.5.2016 9:57

P76a22v76e54l 73V80a95ň12h61a20r59a 9208557882620

Nevedel by nekdo, jak tento stroj na tom je ekonomicky? Jak je na tom ted, kolik ma zakazek, jestli se aspon nejak splatil vyvoj, proc oziveni druheho trupu by bylo tak drahe a vztah k navratnosti investice, porovnani prepravni ceny s jinymi letadly, velikostni porovnani prepravni kapacity s jinymi obry (An-124, C-5 - na wiki jsou prevazne tuny, ale to si nejak nepretavim do uzitecne informace pro trh), prumerne obsazeni na zakazku atp... :-) Je to proste krasny kolos...

+2/0
9.5.2016 9:05

R25o75m82a80n 92K44r38a54t92o33c96h75v43í57l 6896227386284

Ty menší letadla AN-124 mají asi zakázek víc, proto jich bylo vyrobeno více.

Tento AN-225 byl "vzkříšen" proto, protože na něj ty zakázky byly, ale nemyslím si že jich je nějak hodně.

0/0
9.5.2016 9:13

J69i12ř51í 63K50o41d96ý84d12e31k 7590840896763

Tak je zasadni rozdil, Mrija byla konstruovana jako special, Ruslan jako standardni dopravni letadlo. Slouzi v ruskem letectvu (treba se vyznamne podili na zasobovani Rusu v Syrii), existuje letecka spolecnost Volha - Dnepr, ktera si na nedostatek zakazek stezovat nemuze.

+4/0
9.5.2016 9:19

R56o87m57a51n 65K76r78a39t48o67c82h30v76í14l 6616547706974

Ano, četl jsem názor, že Mriju limituje fakt, že nemá zadní vrata.

0/0
9.5.2016 9:58

P31a91v85e86l 20V61a34ň51h83a18r42a 9178947172420

Jasne ze je to special. Coz je ale dvojsecna zbran - na jednu stranu je vsechno drahe, na druhou stranu je vyjimecnost vyhoda, ze nabizi neco, co nikdo jiny na svete neni schopny poskytnout.

+1/0
9.5.2016 10:30

R29e28g55i10n48e 55M61a49r40t63i83n 6792298630918

V TV FANDA šel nedávno na satelitu seriál o v něm bylo i o Mrija. Z diskuse s posádkou "se svými rodinami se téměř nevidí" vyplývá, že asi zakázek je dost. Co se týká zisku, to ví asi jen majitel a banka poskytující provozní úvěr.

+3/0
9.5.2016 9:21

P32a56v59e60l 63V97a90ň69h76a94r26a 9248917702950

Z popisu pana Svobody nize to vypada, ze te prace zrovna moc nemaji... Tak si asi clovek muze losnout... :-)

0/0
9.5.2016 16:19

V40l71a75d87i56m85í16r 54F32i51b68i52g54e33r 5364811151864

Zakázky jsou a výhoda je rychlá doprava. Do Austrálie to jde i lodí, ale takhle to tam bude za 2 dny a lodí by to trvalo možná měsíc.

0/0
12.5.2016 17:28

R91a84d84e56k 43S52v44o38b58o77d14a 5316410681777

Letos se jedná o první komerční let.

Loni v lednu 3x Ostrava - Nigérie, v únoru 4x Yaoundé - Milán, v březnu Milán - Bangui - Madrid, v dubnu USA - Káhira, pak až v listopadu Doncaster - Baku a v prosinci 2x Lipsko - Shijiazhuang.

+1/0
9.5.2016 13:05

P43a32v21e14l 41V16a15ň26h12a37r19a 9948547452450

To mi zni jako slusny prusvih... :-(

+3/0
9.5.2016 16:18

K50a22r21e36l 10W84a21t83z38k32o 9526287377386

Ono záleží na tom kolik stojí provoz, a kolik si nechají zaplatit za přepravu, bude to nejspíš ,,hrůzostrašná" částka. :-)

0/0
15.5.2016 20:15

R49o10m20a10n 73K21r11a24t77o72c79h85v67í82l 6296347576894

hm, nic moc.

Asi ty AN-124 na dost věcí stačí.

Todle je extrém.

0/0
9.5.2016 17:43

P92e22t36r91a 20M14a67l91a31k48o82v80a 1888870770864

Nádherné ukrajinské letadlo, extra třída, ukrajinci jsou machři R^

+3/−11
9.5.2016 8:56

L61u36b97o93š 79Z33a43o35r44a47l 3560242270389

:D

+6/0
9.5.2016 9:08

J63o13s73e62f 34M24i11k57i89n 5163414805894

To letadlo má k Ukrajině stejně daleko jako k Rusku. Nebýt SSSR tak by nebylo

+12/−1
9.5.2016 9:17

P62e41t95r 83M91a17r80e30č91e35k 1623191699778

Opravdu ? Co je vyrobeno na Ukrajině je automaticky ruské?

0/−1
9.5.2016 12:17

J11a57n 71P57a53v74e92l83k78a 3167351624621

SSSR není Rusko.

+6/0
9.5.2016 13:03

R85a14d46e91k 61P98a43s80t92o47r 3626645166463

Víc číst míň domýšlet.

+2/0
9.5.2016 14:31

R17a70d77o20s53l64a45v 98K98l27a57u87d15a 5964778624892

To letadlo je sovětské. Tak je třeba na něj pohlížet. Stejně jako tanky v 68 byly sovětské. Nemůžeme to dobré připisovat Ukrajině a to špatné Rusku. Na všem se podíleli společně. Tedy ještě s dalšími státy SSSR.

+13/−1
9.5.2016 9:17

J58o38s54e93f 26M55i42k11i20n 5363964175204

Ale ty tanky nám poslal Brežněv což byl Ukrajinec

+1/−2
9.5.2016 9:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.