Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Přestup taxíkem zlevní letenky. České Kiwi.com ždímá statistiky

Převozy cestujících mezi letišti, nebo oddělená cesta cestujících a jejich zavazadel. Český startup pomocí analýzy statistických dat hledá způsoby, jak zlevnit, nebo zpříjemnit leteckou přepravu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J59i83ř11í 42V59i42m97r 5133227830460

ta má kukadla jak zrcadla

+1/0
31.5.2016 16:51

P70e26t31r 33M62i37c15h48a13l 2710794121492

Zkusil jsem několik vyhledávačů a nejlíp mi vyšel Skyscanner. Pravda je že Kiwi jsem nezkoušel.

0/0
28.5.2016 8:19

R51a15d33e74k 17J79a80n76a92t70a 9985686434952

Na lowcosty mi přijde nejlepší azair. Skyscanner se dost zhoršil, dříve uměl zkombinovat přestupy lépe.

0/0
28.5.2016 10:08


P56e90t35r 44M28i66c98h50a35l 2200694111492

Já jsem potřeboval letět do Tampy, tam Ryan ani Wizz nelítá. :-)

0/0
28.5.2016 12:37
Foto

T81o32m18á34š 78C81h61a90b54e18r32a 8945411129682

Ta Lucie je ale kočka :-)

+4/0
27.5.2016 21:26

P76e54t31r 64N29ě41m58e57c 4765362612447

pravda, na tomto článku je jediné plus foto Lucie Brešové :)

0/0
27.5.2016 22:46
Foto

O49n10d79ř23e15j 16V39a98r54o84š46č30á86k 3804147123

Jeden priklad, jak to krasne (ne)funguje - letenka DUS-IXB zpatecni s daty 15.7. a 29.7, Kiwi najde za 866€ cestu pres Prahu, Dubaj a Delhi se 4 lety (celkem 48 hodin) a take 4 lety (50hodin) s malou zmenou - pres Istanbul. Lufthansa totez za 730€ 3 lety tam i zpet pres Frankfurt a Delhi, celkem 27 hodin tam a 20 hodin zpet. To vse na jedne letence s garanci prestupu/spoju...

0/0
27.5.2016 20:19

J81i13ř49í 86F63o39r72m79á87č14e81k 4180331748410

Stejná zkušenost. Zkusil jsem porovnat svůj let, nakupuju u Expedie:

PRG-SEA 22-30.7.:

KIWI recommended: $1502, 22hodin cesta

Expedia recommended: $1365, 13 hodin cesta

I ta nejlevnější letenka KIWI je dražší než co nabídla Expedie, s cestou 3x delší

JInak technicky kiwi fungovalo (zkoušel jsem na mobilu), nicméně nevidím v nich žádnou výhodu ani nenabízí nic extra. Jako studenský projekt snad, ale zatím nevidím důvod, proč by se měli prosadit

0/0
28.5.2016 10:40
Foto

O96n27d46ř22e90j 73V94a27r87o11š13č24á91k 3184117773

"Testy však v neděláme, protože potřebujeme jít rychle dopředu" - jedinym cilem tehle "firmy" je ziskat v co nejkratsim case co mozna nejvetsi obrat (nikoli zisk) a firmu co nejlepe prodat vhodnemu investorovi. Nic vic...

0/−1
27.5.2016 17:55

M47a36r56t74i72n 86K73r79á19l36í98č34e10k 5347319750791

Doufám, že tohle čte někdo z té firmy. Reaguji na "Testy však v neděláme, protože potřebujeme jít rychledopředu a jediné, co se může stát, je, že ztratíme peníze. A peníze aktuálně nejsou to, co nás trápí tolik jako čas. Takže si vlastně občasnými chybami kupujeme čas."

Velká chyba - dnes jsem si s tím systémem docela hrál a je to jedna velká tragédie. Opravdu taková betaverze, kterou bych se nikde nechlubil. Pomalé načítání, neustále chybové hlášky (unexpected error/objevila se neočekávaná chyba) při zcela triviálních operacích (např. rozkliknutí pole From: a pokusu tam něco zadat).

Zcela evidentně schází testy na funčnost, výkon, dobu odezvy, ergonomii, uživatelskou přívětivost,... Není zde monitoring systému (co nám z toho lítá za chyby?) Tohle revize kodu mezi programátory nezachrání...

Nerozumím tomu vrazit desítky milionů do domény, najmout stovky lidí a nezaplatit si pár testerů. Je tam i spousta nelogičností - systém pozná, že jsem v ČR (ukazuje CZK a Prahu jako výchozí), ale neustále se přepíná do US Angličtiny.

Momentálně se mi už víc jak hodinu nedaří systém rozchodit - asi vám uplně vypadlo spojení do databáze a vyhledat nelze vůbec nic.

"Jediné co se může stát" není jen ztráta peněz, ale ztráta důvěry potencionálních zákazníků. Přečtěte si pozorně diskusi - spousty lidí kiwi vyzkouší, ale pokud nejsou spokojeni, tak už se sem vracet nebudou. Lidé mají rádi věci co fungují - nikoho nepotěší desítky minut fungovat s nefunkčním systémem...

+2/0
27.5.2016 13:42

T52o48m12á49š 68L23u37d86v84í60k 1840607254802

Není to spíš Vaším prohlížečem? Mě se pomalu načítá jen ta hlavní stránka.

0/−1
27.5.2016 17:10

M71a85r36t43i80n 75K98r67á20l52í66č12e63k 5737699260631

Titulka jela porad OK, ale cca hodinu neslo menit mesta. Vyzkouseno ve Firefoxu o Chrome i s restartem browseru. Cca od 14:00 se to zase rozjelo. Pripojeni k internetu samozrejme porad funkcni.

0/0
27.5.2016 17:33

R79o37m43a48n 68C97a38d77e23k 5280865870

Uprimne lituji lidi,kteri si objednaji pres tento "system"letenku.Pravidelne letam z Aise a pres ten jejich "system" vzdycky vyjde letenka minimalne na dvojnasobek co si ji kupuju-zvlast lowcost let a zvlast hlavni let.Doporucuji zustat u starych osvedcenych.

+1/−1
27.5.2016 12:38

M35a88r29t92i55n 37K47o73z89á49k 4984790849387

Taky mám podobnou zkušenost. Někdy jsou schopni najít docela dobré lety, ale často jsou neskutečně předražení.

0/0
27.5.2016 13:26

M58i81l65o59š 62A27d67á95m15e32k 5814410126876

Zkoušel jsem si koupit letenki na KIWI, ale zatím mi ten systém příjde hodně Beta.

Předevčírem mi to nabízelo levné letenky a hned jak jsem si ji chtěl objednat, skočila tam s omlouvou zhruba dvounásobná cena. Na Student Agency, nebo Pelikánu jsem našel mnohem zajímavější ceny.

Neumí to, složit si složitější let.

No a teď mi to píše:

Objevila se neočekávaná chyba, omlouváme se za vzniklé potíže, zkuste prosím znovu načíst stránku.

Nějak se mi nechce vám svěřit svoje peníze...

+1/0
27.5.2016 11:38

M96a65r67t57i22n 79K83r63á47l19í17č46e31k 5527739400381

Tak jsem to chtěl vyzkoušet a smolík.

1) Proč musí být datum návratu do 31. 12. 2016 a nejde zadat návrat na jaře 2017?

2) Efektivně systém stejně nenajde žádnou letenku po 23. 11. Proč?

Jiné systémy fungují tedy daleko lépe a nemají takovéto problémy.

Vyzkoušeno na letence Manila - Praha...

+1/0
27.5.2016 10:29

M63a63r40t48i55n 21K63r65á69l29í38č83e95k 5217249350591

Ta a teď prý "Loading prices on map An unexpected error appeared, we are sorry for inconvenience, please try to reload the page.", takže to asi opravdu nikdo netestuje.

0/0
27.5.2016 12:15

H75o34n80z50a 67R14a53š94í44k 7560517264955

Nedělají testy - takto to dopadá...

0/0
28.5.2016 9:20

P25a32v73e93l 27A76x70m48a51n 6535148916511

Já si kupuju letenky zásadne přez kiwi (skypicker) nejvetším bonusem pro mě je že je v češtině a to i podpora a systém je jednoduchej. Pokud chci něco změnit, prostě zavolám do brna, nebo napíšu email a všechno je OK. Jinde skrytý poplatky, omezený počet aerolinek, neintuitivní ovládání na emaily v češtině není nikdo zvědavej natož pak na telefonáty...V

0/−1
27.5.2016 10:17

J59a54n 79P50a96v92e20l 8703752498586

Skrytou reklamu je potřeba napsat skrytě.

Jen takové doporučení pro příště.

+5/0
27.5.2016 10:57

V86l94a59s85t53i20m63i22l 48L73u14c16a19k 4110923468639

Já taky kupuji letenky přes Kiwi, kromě přímých letů. Takže teď se dopouštím, stejně jako všichni, co Kiwi nehaní, neskryté reklamy? Budete taky tak kritický vůči těm, co tu chválí třeba Skyscanner?

+1/0
27.5.2016 12:31

J21a33n 79P76a58v25e53l 8983252938596

Nevím, ale přečtěte si ten text. Je to jak opsané z reklamní příručky. Já věřím, že jsou lidé spokojeni s Kiwi a že to používají. Může jich být hodně. Ale neznám mnoho lidí, kteří by psali stylem marketingového letáku.

Já proti Kiwi nic nemám. Lítám často a flexibilně, tudíž by tohle měl teoreticky být vyhledavač přesně pro mě. A pokud bude, budu jen rád. Ale zatím mě nepřesvědčil. Nicméně, dávám mu šanci.

+2/0
27.5.2016 14:24

R57o15m34a48n 81C24a17d32e27k 5830935410

A kam litas.ze ti vadi treba anglictina?Do Brna nebo Ostravy?

+3/−2
27.5.2016 12:43

J88i90ř52í 76K55o47c69u48r14e56k 6565584515688

No zbývá Ruská federace. To je jedno z mála míst na světe (narozdíl od Japonska, JAR nebo Indie) kde se v letectví nemluví jazykem "vrahů původního obyvatelstva", jazykem "mlátičů černochů" a jazykem "vrhačů atomových bomb".

Ale třeba mu nebude vadit španělština, jazyk Hernána Cortéze. Toho, který vyhladil obyvatelstvo 250 let před založením USA a na jiném kontinentě.

0/0
28.5.2016 13:01

P81a37v78e15l 86N37o26v14á64k 4433488645341

Technicka pro ty, kteri nekde neco nasli levneji - tyhle algoritmy samozrejme negarantuji nejnizsi cenu ve vsech pripadech, ale v prumernem pripade a v rozumnem case.

Pokud byste chteli za vsech okolnosti nejnizsi cenu, museli by mit do vsech systemu online pripojeni (a pochybuju, ze to tak opravdu je z duvodu rychlosti) a za druhe byste si pockali, protoze najit globalni minimum namisto nejakeho rekneme dostatecne dobreho v danem case proste trva klidne radove dele. A nehlede na to, ze byste museli vyhledavat ve stejnem okamziku a jeste ve stejnych systemech - clanek jasne rika, ze kazda spolecnost je dostupna i vice nez jednim zpusobem. Jinak uloha hledani v nejakem smyslu 'nejkratsi' cesty nema zatim ani teoreticky rychle reseni a zalezi na algoritmu a trose stesti, jestli zrovna tento v dane konfiguraci najde neco lepsiho, nez jiny.

Stiznosti tohoto typu pochazeji od lidi, kteri nemaji paru o tom, co je technicky realizovatelne. Takze az najdete reseni, ktere vam da do par vterin nejlevnejsi lety odkukoliv, kamkoliv a kdykoliv, dejte vedet, koumaci ;)

+2/0
27.5.2016 10:16

J93a93n 70P29a78v27e91l 8903842158476

Hm, to je sice částečně pravda, ale lidé raději zkousnou minutové hledání, pokud jim najde relevantnější výsledky. Kdyby mi hledání dalo nejlepší výsledky, klidně ho nechám hledat půl hodiny a za půl hodiny se na ně podívám.

0/0
27.5.2016 11:00

R96a60d55e54k 55J11a58n74a95t22a 9425786524222

Tady nejde o to, zda minutové hledání zkousnou lidé, ale zda to zkousne server. Delší hledání na navštěvovaném serveru znamená, že jich současně poběží třeba 1000 ... a nadimenzovat to stojí peníze a práci ... nejspíš by takové hledání muselo být placené.

0/0
28.5.2016 10:15

R95o65m24a83n 36K19r38a90t23o74c54h42v37í76l 6416597776954

Praha - Sydney, na stránce Emirates mi to hodí nižší cenu, než Kiwi.com

+3/0
27.5.2016 9:53

L31u40k17á36š 81Š71l58e63h83o73f68e21r 1613259285169

To jsi dobrej ;-D

0/0
27.5.2016 11:24

R82o60m77a16n 58K95r19a16t46o79c98h22v73í80l 6436467446464

Jako šikovnej kluk ten Oliver.

Ale moc dobře se mi s tím nepracuje. Je to tak inuitivní, až je to neinutivní.

0/0
27.5.2016 9:52

J56i21ř14í 68Š83v52e35c 6723342635316

"Testy však v neděláme, protože potřebujeme jít rychle dopředu" - jestli tohle řekne šéf SW firmy, tak je s prominutím blb. Nicméně mu přeji hodně úspěchů

+5/−2
27.5.2016 9:48

M12a23r38t24i30n 93K80o80z71á47k 4354300109897

Opravdu? A představte si, že tak lze psát i opravdu velké projekty. Nevíte o čem mluvíte, pane Šveci. A pokud víte, tím hůř.

0/0
27.5.2016 13:29

M12a71r45t89i13n 39K32r75á25l68í17č12e23k 5767349790841

No jistěže... Viz můj příspěvěk výše. Hrál jsem si s tím a pořád z toho padají chybové hlášky. Velké projekty bez testů? Jaké proboha? On někdo udělá třeba bankovní SW aniž by to otestoval?

Myšlenka, že přeci jde "jen o peníze" je geniální. Jde přeci o důvěru zákazníků, jejich spokojenost, loajalitu. K čemu je rezervační systém, který každou chvíli padá a hlásí jen "Loading prices on map An unexpected error appeared, we are sorry for inconvenience, please try to reload the page."?

0/0
27.5.2016 13:47

J70i55ř83í 43Š66v70e97c 6523862625646

Ano, bohužel to tak psát jde a většina českých firem to tak provozuje. Opravdu se zamyslete nad tím, co jste napsal. Psát SW bez testů je cesta do pekel a jednou se Vám to s prominutím ku**vsky vymstí. Už vidím, jak třeba PayPal napíše API platební brány a neudělá ani jeden test. Hloupost. Na druhou stranu je ale pravda, že je obecně rozšířen Váš názor a to, že testy jsou k ničemu a že neúměrně prodlužují vývoj. Jsou to jen mýty hlupáků, kteří si nejsou schopni po sobě kontrolovat práci. Automechanik také po výměně brz zkontroluje, jestli auto brzí. To samé jsou testy SW. Může Vám to 10 let procházet, ale pak to bude velký průser. Nehledě na to, že jsem asi vždy dělal v dobrých firmách, kde testy museli být, jinak nebyla práce proplacena. Je to i jeden z důvodů, proč chci testy od zaměstnanců i teď.

V odoru jsem přes 25 let a z toho 18 let vlastním firmu - testy jsou vyžadovány, ať už unittesty, funkční tak akceptační. Je tím krytý klient i firma

0/0
29.5.2016 15:24

T72o97m30á89š 13L77u80d79v89í82k 1310347984362

V komerčce testují aplikaci dva roky a pak je stejně blbě. O testování to není. Bugy se neobjeví sami od sebe. Jeden člověk dokáže napsat něco bez chyb na první pokus a někdo jiný to samé bude opravovat celý život a nebude to fungovat nikdy.

+1/0
27.5.2016 17:21

H97o69n16z27a 79R14a56š90í61k 7630747254565

Testování je stejně důležité jako vývoj a ještě jsem nepotkal nikoho, kdo by něco zvládl napsat napoprvé bez chyb. Samozřejmě, že statické testování nově napsaného kódu je fajn, ale rozhodně to nenahradí všechny aspekty klasického QA...

+1/0
28.5.2016 9:22

J45i11ř46í 46Š25v76e66c 6133262475276

Ano, samozřejmě. Každý programátor je jen člověk a člověk chybuje. Nikdo, ani tým nedokáže nic napsat bez bugů. Právě proto jsou testy, které pomohou odseparovat většinu problémů. Samozřejmě za testy zodpovídá programátor, mají pak projít code review a nejen testy. Samotný kód musí vidět někdo jiný. Osobně si nedokáži představit, že je ve firmě nemáme. Když máte špatně navrženou aplikaci, není zase tak velký problém rozbít malou úpravou maličkosti celý systém a dost často to zjistí až klient, protože programátor A, který upravit objekt zkontroloval po sobě jen svou věc a ostatní se vykašlal. Proto jsou testy, ať už funkční, které kontrolují elementární věci, či akceptační či Selenia. Každý klient raději dostane objednávku o den později, než plnou chyb.

0/0
29.5.2016 15:35

G97a44b94r54i89e11l 49M30a84r17c68e10l 6903350166584

Omg. On ten "blb" narozdil od tebe aspon neco dokazal. Nejvice zboznuji chytraky, co nedokazou pochopit, ze kazdy projekt ma svoje specifika a ze i obecne SW zasady jsou aplikovatelne jenom tam, kde maji opravdu smysl. Vetsina IT inzenyru ma naucene tohle se ma delat jedine tak, tohle se nikdy nesmi, na tohle se ma pouzivat vzdycky tohle atd., aniz by se obtezovali vubec popremyslet, jestli v danem pripade to opravdu plati. Co se tyka testu, tak jsem zazil i cloveka, co testoval getter/setter metody, protoze prece musime mit 100% pokryti. Typicky priklad slepeho nasledovani rad bez sebemensiho zamysleni. Nepochybuji o tom, ze exituji projekty, kde testy opravdu je vyhodnejsi nepsat, i kdyz jich bude zrejme mala cast a tenhle produkt mezi ne nemusi patrit. Dale k problematice, treba tohle je skvely clanek: https://dzone.com/articles/more-i-know-less-i-know

0/0
27.5.2016 19:01

J18i80ř45í 65Š24v87e31c 6453782525466

V pohodě, nic jsem nedokázal. Jen jsem před 18 lety založil firmu, dnes mám 81 zaměstnanců.. Jinak nic... :-D Jsem tam kde jsem právě proto, že se snažím dělat práci dobře - jak vůci sobě / firmě, tak klientovi. Ano, je plno lidí, kteří berou testování jak píšete, měl jsem je ve firmě. Na pohovoru super, ale z jejich práce se mi chtělo zvracet. Ještě jsem nezažil, že testy nebyly. Je sice pravda, že neděláme malé appky. Pokud bychom se viděli na pohovoru, rád si s Váma projdu názor na testy :-D

0/0
29.5.2016 15:45

V15l56a41s32t80i32m88i29l 45L18u11c11a60k 4240543408499

Přes Skypicker jsem kupoval letenky do Santanderu, Marrakeše, naposled na Maltu. Ty kombinace různých nízkonákladovek mi jinde ani nenabídli. Navíc s garancí - pokud kvůli zpoždění následující let nestihnu, S.(Kiwi) se postará o náhradní spoj. To jsem naštěstí zkoušet nemusel, takže nevím, jak to funguje. Hledání je velmi pohodlné. Pro přímé lety nebo s přestupem, ale s jednou společností, můžou být jiné způsoby výhodnější. Kdybych neměl osobní zkušenost, podle převládajících komentářů bych musel dojít k závěru, že (opět) pouze my Češi jsme ti chytří a ti hlupáci venku vyhazují peníze za předraženou službu, která navíc nefunguje.

+4/0
27.5.2016 9:41

R75o10m55a20n 18K28r58a31t79o80c12h20v23í58l 6756467646434

Podle Kiwi.com Air Berlin létá do Austrálie:-P, o čemž pochybuji.

0/0
27.5.2016 9:36

L73u52k83á86š 77Š11l15e70h49o16f79e84r 1513699565819

Ne, to jen vy neumíte číst ;-)

0/0
27.5.2016 9:42

R68o77m96a35n 95K38r82a10t11o50c85h19v32í59l 6356637946794

?

0/0
27.5.2016 10:08

J80a86n 64P88a32v53e15l 8473772528516

?

mají tam chyby. Třeba města v Ekvádoru situovali do Arménie. Stane se, rozjíždí se to.

0/0
27.5.2016 11:01

L93u38k42á62š 40Š88l96e49h38o46f44e69r 1833859365249

Rozjíždí se to? Vy jste dobrý vtipálek ;-D

0/0
27.5.2016 11:24

L95u48k89á79š 26Š89l71e87h68o26f79e54r 1523309585599

Kiwi se rozhodně nehodí pro přímé lety, navíc po Evropě. Jejich silným regionem je Asie, kde díky nim najdete spojení mezi všemožnými destinacemi díky propojení letů jinak nespolupracujících aerolinií. A dělají to dobře, jinak by asi těch 400 zaměstnanců neuživili ;-)

+1/0
27.5.2016 9:31

V39l57a16d21i53m55i90r 69S37o23u66k42a45l 4270791131946

Uspesny cesky podnik, firma co vydelava a zamestnava spoustu lidi a tady si par akorat par neschopu prislo zanadavat. Ja sam tomu uspechu nerozumim prozoze mi to prijde cele nejak slozite a tezkopadne a konkurencni AZair ktery to dela v par lidech mi prijde pres slabsi design daleko lepsi, ale delaji asi lepe marketing. Ale neni duvod jim nefandit..Zacinaji mit silu v letecke doprave opravdu neco zmenit..

+3/0
27.5.2016 9:08

F38r18a98n87t71i35š14e66k 53V92a23š19k52e 3961183874849

V jednom z článků jsem se o Skypicker (dnes Kiwi) dočetl zhruba tyto údaje:

Roční obrat 2 miliardy, 440 zaměstnanců, ale(!):

Zisk před zdaněním 40 milionů. to jsou 2% (slovy DVĚ procenta) zisku před zdaněním! To je necelých 100.000 zisku na hlavu a rok! Já ekonomice moc nerozumím, ale něco mi říká, že úspěšná firma po 6 letech existence by měla vypadat jinak. Z toho mi vyplývá, že tam lidé jako Jirka Hlavenka sypou peníze a lidé z KIWI si užívají báječné prázdniny.

0/0
29.5.2016 9:51

R39a35d78e25k 70S49a56d30í51l12e32k 9387522512461

Teď jsem na to koukal, je to zoufalé.;-(

0/−1
27.5.2016 8:42

M75a59r24e21k 59J70a67n 2323122534982

Tak jsem se taky na to kouknul. To slovo zoufalé sedí. Na druhé straně pokud je to živí a lidi si u nich kupují letenky nic proti tomu.

0/0
27.5.2016 9:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.