Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vědci poprvé našli stavbu jiného druhu člověka. Dnes by šlo o vandalismus

Archeologové objevili v jižní Francii stopy první jednoduché konstrukce, kterou nemohl postavit Homo sapiens. Vznikla před 175 tisíci let v době, kdy v Evropě nežil. Její účel je neznámý a stavitelé použili materiál, který by vás dnes přišel opravdu draho.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M73a24t88ě58j 98N85ě88m44e54č75e68k 7718229327504

To spadalo samo. Není to "Dílo jiného druhu myslící batosti."

Zamyslete se, opravte si titulek.. ;-)

0/0
3.6.2016 7:56

M98a98r69t34a 45D80o70u56b56r19a10v59o12v72á 4800884415357

Ta ohrádka jsou určitě prapra-jesle. Když šli ostatní lovit, dali děti do prapra-jeslí, kde je hídaly prapratety.

+1/0
31.5.2016 17:56

D61a24n22i62e79l 43R85a29f96a83j 3557587432988

Škoda, že mi tahle diskuse utekla. Vypadá to, že byla legrace. ;-)

+2/−1
28.5.2016 21:57

Z65b48y46n91ě76k 33Š86a27f92a53r42č12í88k 5847388415814

Kreacionistické pohádky jsou trapas, ne legrace. :-P

+1/0
29.5.2016 22:51

D93a79n39i85e69l 35R85a46f88a90j 3587607722718

Ta tvrzení, která tady zazněla na obranu inteligence stojící za existencí živých věcí opravdu nebyla nijak přesvědčivá. Což je překvapující, protože celý ten článek byl naprostou nahrávkou na smeč v její prospěch.

Krápníky + x = ohrada

Jaktože je všem hned jasné, že x musí být inteligentní úsilí?

+1/0
30.5.2016 10:19

Z10b59y66n60ě46k 33Š44a96f64a12r74č96í29k 5197468415964

;-D;-D;-D

+1/0
30.5.2016 13:30

D43a68n51i73e64l 63R68a79f78a21j 3157407442958

Za touhle reakcí bych žádnou inteligenci nehledal.

+1/0
30.5.2016 14:43

L67u41k79á69š 11Z38a28h77r94a57d59n82í74č83e94k 5376660379511

z jedné diskuze..."Nepřítomnost náznaků po dolování a hornických operacích z dob křídy nebo i starších období má své vysvětlení v relativně rychlých erozních a sedimentačních a dalších geologických procesech. Pokud se nemýlím, tak v dobách křídy a i v starších dobách neexistovaly druhy travin jako je známe dnes. A jsou to právě traviny, které dnes velmi efektivně zpomalují erozní a sedimentační procesy. Navíc si myslím, že na Zemi je tolik míst, které je nemožné kvalitně prozkoumat a vyloučit nepřítomnost stop po dolování... Je tu např. absolutně neprozkoumaná Antarktida, pouště Sahary,Sibiř, mělká moře-hluboké oceány, pralesy...to jsou všechno jen namátkou velké plochy, které unikají nějakému většímu průzkumu. Pokud tedy existovala nějaká vyspělá dinosauří civilizace, která dosáhla „jen“ dejme tomu doby kamenné, tak určitě bychom pozůstatky po těžbě na 99,9999% nenašli. A pokud naopak existovala vyspělejší civilizace, než je právě ta naše, tak určitě během své evoluce rychle přešla na těžbu většiny surovin z oceánů a moří – kde jsou koncentrovány snad všechny prvky světa. A myslím, že pokud se těžilo z oceánů, které mohly zároveň sloužit také jako odpadiště a „odkaliště“, tak stopy po dávné dinousauří těžbě surovin nenajdeme. Myslím, že lidské mozečky jsou stále velmi limitované tím, co vidí kolem sebe. Jsme limitováni technologií, kterou lidstvo vynalezlo samo a horko těžko si představujeme technologie, které lidstvo ještě nevynalezlo, nebo které neumí ještě používat. Já osobně si myslím, že minimálně jedna vyspělejší civilizace, než je ta naše, se už na Zemi vyvinula. A dost možná ještě někde hluboko v oceánech nebo v podzemí má své základny. A někde jinde ve vesmíru osídlila lépe okysličené planety :) (aby se jim lépe okysličovala mozkovna). A dost možná se na Zemi pravidelně vrací studovat ty naše „limitované“ mozečky... :)"

+2/−1
28.5.2016 16:13

Z58b61y26n14ě30k 36Š94a12f90a65r54č32í90k 5347668785394

Ten váš rozhodně. ;-D

+1/0
29.5.2016 22:54
Foto

J87i38ř76í 39S67t25r89a56t26i15l 4803938955832

No jo, když člověk dnešní, který se tady objevil bůhví odkud, nejspíš z vesmíru, ty příbuzné druhy tenkrát vyhubil, tak dnes pozdě bycha honit.:-)

0/−3
27.5.2016 14:24

Z83d48e13n91ě46k 16H24á74j49e74k 6437252860383

Nemohl by už někdo chytrej vymyslet stroj času? Těch záhad z minulosti je už tolik, že nemůžu ani spát.:-)

+6/−1
27.5.2016 10:51
Foto

P12a37v90e50l 26K25o97z78i97n74a 6293935119236

Tak Vendolove přece jen prezili Antonia Banderase....

+6/0
26.5.2016 22:59

P72e20t89r 31J96á69n70s48k52ý 3311748424328

opravte si tutulek

+1/0
26.5.2016 21:16

J72a63r36o64s33l98a13v 28P23o76l88e52n79s67k84y 5696144269

Zajimavy clanek R^ jenom toho Kohaka uz nesnasim . .

+1/0
26.5.2016 14:22
Foto

K26a21r23e61l 76S63e52i93d88l 8689405870488

Jaký Kohák?8-o

+1/0
26.5.2016 14:36
Foto

K29a50t82k74a 15B43o48š64k69o11v19á 8549957223424

James Rollins - Labyrint z kostí ;-)

+1/0
26.5.2016 13:08

P53e89t13r 62S82o26k58o25l 8212591117591

Paleolitický santus si nanosil do hnízda nepotřebné krámy dle motta "to se může hodit", podobnost s dnešními popelnicovými sběrateli bordelu je až zarážející.

+2/−11
26.5.2016 11:38

A10n79t15o23n58í82n 88K50o32u38d83e20l63k69a 1775615516212

No moment, tak ona ta evoluce byla?

+3/−2
26.5.2016 10:42
Foto

K51a31r66e40l 60S45e78i37d35l 8659135910678

No, tvrdí se to. Jinak by lidé museli uznat stvoření Boží rukou a to je nemyslitelné, jak prohlásil nějaký britský vědec...;-)

+2/−6
26.5.2016 12:29

D63a54n42i87e63l 89R94e94i94c23h33e90l 8319609293

Na pohádky a imaginární kamarády jsme už velcí, pane Seidle :-)

+8/−3
26.5.2016 12:37
Foto

K51a28r55e79l 63S69e47i58d37l 8439495530778

Tak to je dobře, že Schliemann se za "už velkého" nepovažoval. To by Trója dodnes byla mýtem.:-)

+5/−6
26.5.2016 12:43

G79a54b62r83i29e45l 25H56o19r37t88e96n 9601269553364

Zkoumejte, hledejte, diskutujte - ale nehlásejte, pokud jsou veškeré vaše argumenty smrštěny do olověné koule s nápisem "jinak to prostě být nemůže".;-)

+2/−1
26.5.2016 16:31
Foto

K52a16r69e23l 27S17e83i47d57l 8219145920168

To je dobré univerzální tvrzení. Platné pro všechny.;-)

+1/−1
26.5.2016 17:43

J82a60n 30Š49v50a27d25l67e70n17k11a 9254139930

Homérovská Trója opravdu zůstává pouhým mýtem. To město, které Schliemann objevil, možná byla homérovská Trója, ale každopádně to bylo město, které na tom místě existovalo ještě dlouho po Homérovi. Prožívalo období rozkvětů i pádů, jeden z nich byl možná způsoben dobytím Řeky, ale to je právě ten mýtus, který zatím nebyl prokázán.

+3/0
26.5.2016 22:35

J19a27n 90Š65v18a31d13l11e89n42k83a 9634619460

Netvrdí, ono je pro to tolik důkazů, že evoluci odmítají už jenom náboženští fundamentalisté. Méně fundamentalističtí věřící zkoušejí nalézt kompromis: třeba že Bůh tvoří skrze evoluci.

+3/−1
26.5.2016 22:34

D77a46n71i33e21l 62R12e54i38c76h21e75l 8389209833

Na nic důvěryhodnějšího než evoluci jsme zatím nepřišli. Navíc pro ni svědčí tolik důkazů, že ji přestala odmítat i katolická církev.

+16/−1
26.5.2016 12:32
Foto

K45a61r22e12l 14S88e37i39d30l 8479845840798

V rámci církve (nejen katolické) jsou různé názorové proudy, nelze to takto jednoznačně prohlásit. Ovšem je fakt, že liberální směr je mediálně oblíbenější.

+2/−6
26.5.2016 12:35

P58e40t17r 65S62v62o31b91o70d39a 9905907414160

... to je zase unavnych relativizujicich kecu. Lze to takto zcela jednoznacne prohlasit:

Evolucni teorie je poslednich stopadesat let ten nejlepsi nastroj pro trideni biologickych dat.

+9/0
26.5.2016 13:08
Foto

K72a61r88e95l 55S73e90i15d95l 8329515590428

To se dá vyložit i tak, že se data třídí tak, aby teorii vyhovovala...:-)

+2/−9
26.5.2016 13:20

D88a18n41i13e73l 77R27e73i79c46h14e19l 8759569623

Předpokládám, že biologii vystudovanou nemáte.

+2/0
26.5.2016 13:24
Foto

K52a90r81e20l 23S57e31i66d68l 8589875380168

Tento váš předpoklad je správný. Mám vystudovaný jiný obor. Proto čerpám informace ze zdrojů, které třeba tu biologii vystudované mají.

+1/−5
26.5.2016 14:36

J67a34n 20Š42v20a13d87l13e61n97k87a 9274629880

Ale příliš jim nerozumíte a ani netušíte, kdy jenom manipulují, že? To je právě způsobeno tím, že nemáte biologické vzdělání.

+3/−1
26.5.2016 22:37

P97e81t51r 91S45v96o43b51o53d40a 9685487294400

... z me zkusenosti to takhle vykladaji lide, kteri o biologickych datech ctou ve strazni vezi. Ktera biologicka data podle Vas evolucni teorii nevyhovuji?

+4/−1
26.5.2016 14:07
Foto

K86a74r43e24l 88S87e67i21d21l 8929755650528

Obsah Strážné věže neznám. A zaplést se do nekonečné disputace s vyhledáváním zdrojů a "přebíjením" argumentů, na to teď opravdu nemám čas. Mohu vás v tuto chvíli jen odkázat na kreacionistické weby, případně literaturu.

+1/−4
26.5.2016 14:43

P74e49t38r 83S32v94o93b41o67d86a 9165947914180

... ty zdroje znam, temi stereotypnimi a casto chybnymi argumenty bych dokazal kreacionismus a inteligentni design hajit lepe nez vetsina kreacionistu. Ale pripadal bych si pritom jako obhajce, co se snazi u soudu vysekat Davida Ratha .. ucelove manipulace kryte hranym zajmem objektivitu. Vtip je v tom, ze mne je uplne fuk, co se s evolucni stane a co ji nahradi. v tom je totiz kouzlo vedy a rozdil mezi vedou a nabozenstvim. Veda, kdyz narazi na lepsi vysvetleni, stare opusti ...

+13/0
26.5.2016 14:53
Foto

K33a82r66e11l 50S64e68i72d74l 8329535120738

S tou vědou máte pravdu. Jenže evoluce je dnes spíš v pozici "státního náboženství" a moc prostoru pro nepohodlné názory tam není. Beru ji jako alternativní teorii, která sice není dokonalá, ale funguje jako dogma.

0/−7
26.5.2016 15:07

P11e40t69r 40S97v69o41b89o75d13a 9125847254330

... ja jsem vedec, s tou teorii denne pracuji, ze by slo o statni nabozenstvi jsem si ale nikdy nevsiml. Jak to muze byt v pozici statniho nabozenstvi? Vzdyt to, na rozdil od treba komunismu, zadnou definici nabozenstvi nenaplnuje. Akorat se to bezne vyucuje jako jedina teorie na skolach, to je ale vporadku. Potvrdil to dokonce republikansky soudce Jones z venkovske Pennsylvanie pri "druhem soudu o Darwina". Zato pastor Mummert se pritom znemoznil, kdyz prohlasil:"We've been attacked by the intelligent, educated segment of the culture" ... v CR by asi mluvil o prazske kavarne :) ...

... pravda je, ze lidi principu te teorie a jejim dusledkum obvykle nerozumi. Ale casto ji s jistotou nenavidi.

+4/0
26.5.2016 17:25
Foto

K45a54r16e56l 18S92e94i58d86l 8379365730248

"Státní náboženství" mám v uvozovkách. A že se v případě existence více teorií vyučuje jen jediná, to podle mě v pořádku není.

+1/−7
26.5.2016 17:46

P87e16t75r 63S60v77o92b30o40d37a 9265757954320

... ktere dalsi teorie? Pokud neco pojmenujete Institute for Creation Science, neznamena to, ze to je vedecka instituce. Pokud neco pojmenujete teorie inteligentniho designu, neznamena to, ze to je vedecka teorie. Muzete ucit deti, ze existuji lide, co si mysli, ze evolucni teorie neni pravdiva. Ale vedeckou alternativu k evolucni teorii nemate. Pokud chcete detaily, myslim, ze soudce Jones odvedl vybornou praci.

Nemuzete skryvat viru v Boha do pseudovedecke teorie inteligentniho designu, coz je presne to, co se deje. Respektive muzete, ale musite byt pripraveny nest nasledky, ze to nekdo vyvrati, anebo minimalne prinese radu dukazu, ze inteligentni design musel byt uplne blbej, kdyz navrhoval nektera reseni. A ze rozhodne nebyl vsemocny, protoze byl tak neschopnej, ze si prakticky nikdy nedokazal vypujcit reseni, ktera uz vymyslel jinde. A pokud nekomu bude vadit, ze budu na zaklade takovych faktu nazyvat inteligentniho designera tupym hovadem, neni to dostatecny argument, ze tady vubec nejde o nejakou vedeckou teorii ale o konflikt vedy se sdilenymi myty?

+11/−1
26.5.2016 18:53
Foto

K76a43r16e62l 98S65e48i44d36l 8299265960928

Ach jo... Nevztekejte se a místo urážek se raději zkuste zamyslet nad argumenty kreacionistů.

A jiné teorie? Minimálně ta, že kromě teorie "ono se to samo" existuje i teorie "on to někdo". Za mých mladých let se učilo i o tom, že "to přilétlo z vesmíru", za pár desetiletí se bude třeba tvrdit zase něco jiného... vědecké poznání se vyvíjí a tvrdit, že jeho současný stav je absolutní pravdou, mi připadá poněkud hloupé. Připomínáte mi zápal středověkých učenců, kteří byli na základě tehdejšího stavu vědy skálopevně přesvědčeni, že Země je placatá a vesmír běhá kolem ní.:-)

+1/−3
26.5.2016 19:28

P79e15t80r 81S12v71o94b27o12d69a 9365487334460

1) vubec se nevztekam, docela me to bavi.

2) usetrete si obecne a zbytecne argumenty o pravde, jsem, jako vetsina kolegu, vyskoleny Popperovou teorii objektivniho poznani.

3) nad argumenty kreacionistu se zamyslim dvacet let. O neco malo dele zive organismy zkoumam. Vedle mne je knihovna a na dosah mam Johnsonuv Darwin on Trial (ujde, ale uz je to zastarale) a jeho Defeating Darwinism by Opening Minds (priserna propaganda pro mlade krestany). Hned vedle je jehovisticka prirucka Jak vznikl zivot? Evoluci nebo stvorenim, kterou mi kdysi zanechal jakysi nestastny jehovista, ktery nam vnikl do bytu a chtel se bavit o evoluci. Cetl jsem to mnohorat. Takze ja jsem svuj domaci ukol udelal. A co vy? Doporucil bych i Darwina, na text z devatenacteho stoleti je O puvodu druhu necekane ctiva vec. Ale dneska to mate jeste jednodussi - uz jste cetl: The Greatest Show on Earth? nedavno vysla i v cestine.Vynasejte soudy az to prectete, lepsi radu nemam.

4) napadlo Vas, jak je fantasticke, ze Darwin predpovedel principy chovani zivych organismu, aniz by cokoliv vedel o dedicnosti, nerkuli o DNA a mutacich? A jak je uzasne, ze dnes zname genomy tisicu druhu a nachazime v nich veci v souladu s teorii z roku 1859? Jestli evoluce postupuje inteligentnim designem, dukaz lezi tady: https://genome-euro.ucsc.edu/cgi-bin/hgGateway?redirect=manual&source=genome.ucsc.edu

... a zatim tam vsichni nasli jenom darwinistickou evoluci ...

+11/−1
26.5.2016 19:49
Foto

K39a25r24e78l 39S42e95i71d81l 8539315730748

Vzdávám se, uzbrojil jste mě jako USA Sovětský svaz. ;-DKomunistům tehdy došly zdroje a mně dochází čas... nemám vedle sebe ani evolucionistickou ani jehovistickou příručku, ale řeším dynamickou penetraci a už to chci mít co nejdřív za sebou, dát si večeři, pivko a postel.;-)

0/0
26.5.2016 21:51

J57a49n 70Š49v43a44d80l98e49n34k56a 9434729340

Faktem je, že pokud něčemu nerozumíte a chybějí vám relevantní informace, těžko to můžete vyvracet. Nám, kdo máme biologické vzdělání, ty argumenty proti evoluční teorii připadají směšné a dávno vyvrácené. Petr vám to popsal naprosto přesně, rád jsem si to přečetl. Příklad toho, čím vy vyvracíte evoluční teorii a co je ve skutečnosti irelevantní argument: "teď se říká, že to vzniklo samo, dřív se říkalo třeba to, že to přilétlo z vesmíru". Upozorňuji, že to, jak vznikl život, nemá nic společného s evoluční teorií. Ta popisuje, jak se život, který nějak vznikl, vyvíjí. Celou dobu ta teorie říká, že se "to děje samo", a nikdy neříkala, že "to přilétlo z vesmíru". To jste smíchal dvě věci, které spolu souvisejí pouze volně. Čili to, že nevíme, jak vznikl život, není argument proti evoluční teorii. A faktem také je, že "teorie inteligentního designu" není vědecká teorie, protože zatímco evoluční teorii lze testovat, "teorii inteligentního designu" jaksi z principu nikoli. Dokažte Inteligentního designéra a podaří se vám dokázat Boha. O to se pokoušejí teologové už odedávna, ale zatím je to takové - rozpačité. Nakonec to stejně sklouzne k tomu, že důkazy nejsou a ani být nemůžou, protože pak už by to nebyla víra, nýbrž jistota.

+3/0
26.5.2016 22:47

J37i59r41i 45D35o60b42r11ý 9158219153

"The Greatest Show on Earth" je vyborna kniha a i cesky preklad je vyborny (a na rozdil od jinych jeho knih zatim dostupny).

Mimochodem je zajimavy pohled do regalu v knihkupectvi. Dawkins je beznadejne vyprodany, kdezto "alternativni" vyklad z regalu vedle neni problem koupit. Duvody neresim, teorii na to mam vic, jen jako postreh k pobaveni.

0/0
27.5.2016 13:07

J47a66k60u83b 42H97e38g80e96n30b68a61r98t 9865154879654

Existuje spousta teorií ohně, ale jen kvůli tomu, že máme i tu flogistonovou, ji přeci vyučovat nebudeme - není už osmnácté století.

0/0
28.5.2016 1:55
Foto

G39e74o88r31g95i68s 70F44a32s22u84l48i23s 1246473653

Základní chybou kritiků různých vědeckých základních teorií jako je třeba evoluce je, že samotni kritici ji berou jako neměnnou "ideologii" . Jenže ty teorie se dynamicky vyvíjí a upresňují - četl jste Zamrzlou evoluci od Jaroslava Flegra? On evoluci nevyvrací ale velmi ji koriguje Bc a upravuje a to je rozdíl. Darwin neměl dnešní možnosti.

Podobně např. se argumentuje, že Einstein svou teorií relativity vyvrátil Newtona. Ale to není pravda, on ji jen velmi upřesnil a rozšířil! Zjednodušeně řečeno klasická Newtnova fyzika platí docela přesně ale jen za určitých podmínek - při normálních "pozemských" rychlostech.

+1/0
27.5.2016 7:18

G38a37b96r24i48e65l90a 57T15r91i37n17i89t78i 6464479555542

Ano, máte pravdu. Tak se to dělá. Nepohodlné objevy končí ve sklepě, ne v muzeu. Už jsou jich celé hromady. To je onen vědecký mainstream. (Pro "diskutéry" - útočníky uvádím předem, že biologii vystudovanou mám.

0/−5
26.5.2016 14:25

P45e74t45r 25S25v70o91b22o97d75a 9255947584160

... ktere nepohodlne objevy? Sem s nimi!

+7/0
26.5.2016 14:48

P53e24t42r 58S76v89o51b90o19d96a 9735897754430

... mam dal cekat na nejaky priklad nepohodlneho objevu konciciho ve sklepe (kterych jsou podle Vas "cele hromady") anebo slo dalsi prazdnou dramatizaci?

+6/0
26.5.2016 17:14

J37a41n 43Š47v10a67d69l12e90n92k22a 9814529550

Konspirační teorie. :-)

Mimochodem, jeden mladší vedoucí laborky v jednom biochemickém ústavu Akademie věd mi před časem zcela vážně tvrdil, že vědci už dávno objevili lék na rakovinu či na AIDS, ale tají se to kvůli farmaceutické lobby. Mé argumenty, že přece moc dobře ví, v jakém stavu je dosavadní poznání, odbýval tím, že ani "nám neřeknou všechno". Takže přírodovědné vzdělání nestačí. Nakonec dokonalým příkladem je prof. dr. Walter Veith z Jihoafrické republiky. Tento vystudovaný biolog objíždí svět se svými kreacionistickými přednáškami, při nichž poměrně primitivními argumenty (třeba tornádo nad deštným pralesem vytvoří New York = pravděpodobnost vzniku buňky) "vyvrací" evoluční teorii. Byl jsem na jeho přednášce "Kde jsme ztratili křídla", kterou kreacionisté uspořádali v Kongresovém centru v Praze. Asi v půlce nás většina sálu odešla, protože se ty žvásty, při nichž jenom zneužíval toho, že dosáhl biologického vzdělání a profesury, už nedaly poslouchat. Asi je to zapálený fundamentalistický křesťan, a když chce věřit, "argumenty" najde. Ale v jeho případě biologické vzdělání slouží jako argumentační klam - a předpokládám, že něco podobného je avatar Gabriela Trinity.

+2/0
26.5.2016 22:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.