Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chytré autíčko se samo naučilo projíždět zatáčky smykem, ukázali vědci

Počítač si sám spočítá, jak optimálně projet zatáčku. Vědci jej nemuseli učit, co to je smyk, počítač si dráhu promyslí sám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R20a84d38e20k 16V36o51j29á24č75e31k 5343469663154

Řekl bych, že to autíčko má povoleno určitý čas (ms) být za hranicí kontroly trakce, kde systém řízení dopočítává protáčivost kol a podle toho natáčí ''volant'' do potřebného směru. Jakmile CPU vyhodnotí tendenci auta jít do přetočení, protáčivost hnané nápravy se zpomalí - a toto není drift. Drift by to byl, kdyby hnaná náprava (vzhledem k povrchu, který použili) prokluzovala neustále a CPU ''balancoval'' volantem tak, aby se auto drželo v ideální stopě.

+1/0
27.5.2016 0:31

J91i23ř39í 74N92e61u57m44e19i71s20t73e12r 2952755693361

Nechci do toho nějak šťourat, ale jízda na hranici smyku, což je to, co tam vidím, není drift.

+5/0
26.5.2016 22:38

K66a27t10e19ř68i82n51a 59V26ý11b19o28r74n67á 6690619719

On také drift není nejrychlejší způsob projetí zatáčky. Takže software je již ve vývoji dále. ;)

0/0
1.6.2016 13:45

J36i50ř46í 97N39e67u61m50e28i48s95t62e49r 2332475153941

Drift zmiňují v článku, mě svoje moudra nevykládejte.

0/0
1.6.2016 15:51

M66a28r66t95i33n 39N87e25r76m59u48t 9267447138499

To mi připomnělo celkem dávnou simulaci virtuální civilizace. Kromě jiného uměli "létat". Postupně se naučili při letu rotovat, podobně jako vystřelené projektily, protože metodou pokus/omyl zjistili, že je to výhodné:-)

+2/0
26.5.2016 15:16

M21a39r68t34i33n 38Z36i59k47m67u49n44d 7545955764771

Měl byste odkaz, prosím?

+1/0
26.5.2016 15:22

M70a22r78t10i51n 93N75e13r20m57u81t 9627187238349

Bohužel to mám ještě tuším z papírového VTM nebo podobného časopisu

0/−1
26.5.2016 16:48

J83o44s55e50f 20H64á23j81e66k 6398680299372

Bylo to tuším v papírovém Chipu někdy koncem 90. let... Taky mě to tehdy zaujalo.:-)

0/0
3.6.2016 17:54

M82a94r42t28i10n 80N77e13r65m13u97t 9267627648239

Teď jsem si ještě vzpomněl - ve stejném článku popisovali výsledky simulace střetu civilizací. Jako první prohrály ty na křesťanském základě typu "po facce nastavit druhou tvář". No máme se na co těšit

+1/−2
26.5.2016 18:55
Foto

P74a55v73e50l 33K43a65s98í98k55, 66T22e57c39h22n69e82t74.48c29z

A jak dělali tu simulaci? Protože to mi přijde jako dost komplexní jev na to, aby šel snadno nasimulovat...

0/0
27.5.2016 12:34

M25a25r63t61i36n 45N30e27r41m56u33t 9567987988169

Bylo to na principu, že každý jedinec měl dány základní reakce na podněty + učení + prvek náhody, možná neuronové sítě. V každém případě to tehdy muselo být na velkém počítači. Celé si to samozřejmě nepamatuji, je to už asi 20 let.

0/0
27.5.2016 13:14

J21a65k27u94b 92H27e94g43e72n43b67a29r73t 9535424249514

Myslím, že podobné experimenty snad před dvaceti lety dělal Richard Dawkins, nebo o nich minimálně někde psal.

0/0
28.5.2016 2:02

J24o44s97e59f 90H22á23j87e22k 6478670519312

Myslím, že to primárně mělo simulovat chování davu např. u přepážek v bance apod. a bylo to myslím v CHipu (možná PC World)... ročník cca 1998-2000

0/0
3.6.2016 17:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.