Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chytré autíčko se samo naučilo projíždět zatáčky smykem, ukázali vědci

Počítač si sám spočítá, jak optimálně projet zatáčku. Vědci jej nemuseli učit, co to je smyk, počítač si dráhu promyslí sám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R42a79d96e35k 37V96o30j53á87č73e22k 5883519723384

Řekl bych, že to autíčko má povoleno určitý čas (ms) být za hranicí kontroly trakce, kde systém řízení dopočítává protáčivost kol a podle toho natáčí ''volant'' do potřebného směru. Jakmile CPU vyhodnotí tendenci auta jít do přetočení, protáčivost hnané nápravy se zpomalí - a toto není drift. Drift by to byl, kdyby hnaná náprava (vzhledem k povrchu, který použili) prokluzovala neustále a CPU ''balancoval'' volantem tak, aby se auto drželo v ideální stopě.

+1/0
27.5.2016 0:31

J85i77ř28í 60N76e28u49m39e79i91s79t19e19r 2632485903561

Nechci do toho nějak šťourat, ale jízda na hranici smyku, což je to, co tam vidím, není drift.

+5/0
26.5.2016 22:38

K44a80t59e12ř15i38n14a 28V93ý64b78o18r83n90á 6300609859

On také drift není nejrychlejší způsob projetí zatáčky. Takže software je již ve vývoji dále. ;)

0/0
1.6.2016 13:45

J50i86ř64í 17N41e52u62m69e87i70s88t16e72r 2192165243201

Drift zmiňují v článku, mě svoje moudra nevykládejte.

0/0
1.6.2016 15:51

M83a23r68t20i90n 23N48e51r92m36u28t 9787927518929

To mi připomnělo celkem dávnou simulaci virtuální civilizace. Kromě jiného uměli "létat". Postupně se naučili při letu rotovat, podobně jako vystřelené projektily, protože metodou pokus/omyl zjistili, že je to výhodné:-)

+2/0
26.5.2016 15:16

M54a11r31t95i37n 85Z56i20k70m94u41n29d 7975135834801

Měl byste odkaz, prosím?

+1/0
26.5.2016 15:22

M65a48r72t10i17n 21N43e56r59m45u37t 9477107698259

Bohužel to mám ještě tuším z papírového VTM nebo podobného časopisu

0/−1
26.5.2016 16:48

J85o48s91e77f 85H61á94j53e24k 6518920709162

Bylo to tuším v papírovém Chipu někdy koncem 90. let... Taky mě to tehdy zaujalo.:-)

0/0
3.6.2016 17:54

M17a41r81t13i29n 36N21e66r59m93u42t 9197727828949

Teď jsem si ještě vzpomněl - ve stejném článku popisovali výsledky simulace střetu civilizací. Jako první prohrály ty na křesťanském základě typu "po facce nastavit druhou tvář". No máme se na co těšit

+1/−2
26.5.2016 18:55
Foto

P67a70v70e70l 77K27a54s67í12k59, 68T39e72c77h66n92e75t39.40c37z

A jak dělali tu simulaci? Protože to mi přijde jako dost komplexní jev na to, aby šel snadno nasimulovat...

0/0
27.5.2016 12:34

M33a34r70t87i15n 36N16e22r65m95u19t 9257897348749

Bylo to na principu, že každý jedinec měl dány základní reakce na podněty + učení + prvek náhody, možná neuronové sítě. V každém případě to tehdy muselo být na velkém počítači. Celé si to samozřejmě nepamatuji, je to už asi 20 let.

0/0
27.5.2016 13:14

J95a96k35u68b 56H47e12g19e34n62b43a44r37t 9285664199844

Myslím, že podobné experimenty snad před dvaceti lety dělal Richard Dawkins, nebo o nich minimálně někde psal.

0/0
28.5.2016 2:02

J12o94s89e40f 64H57á15j80e17k 6398760769832

Myslím, že to primárně mělo simulovat chování davu např. u přepážek v bance apod. a bylo to myslím v CHipu (možná PC World)... ročník cca 1998-2000

0/0
3.6.2016 17:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.