Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Drsné přistání v krupobití v Praze? Pro piloty nic výjimečného, podívejte se

Vypadá to strašidelně, ale pro piloty to není nic, co by neznali už minimálně ze simulátoru a neměli stoprocentně nacvičené a zvládnuté. Každopádně přistání v prudkém větru a dešti vypadá na videu působivě a v Praze se neděje každý den.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V57a20c66l33a87v 90V44a29v14r90a 3547314325727

dnešní letadla mají nepřistávají manuálně. Automat si poradí v jkémkoliv počasí i extremním a i za úplmé tmy. Rychlost bočního větru se automaticky vloží do přistávacího software.

I já v tom jednou někde přistával, a jistě příjemné to nebylo. V Čechách takové extrémy nebývají. Přistávali jsme jednou v Ruzyni přímo do bouřky. To nepříjemné bylo také. Někde nad Cad Coloradem jsme se nad bouřkou propadli o 300 stop. Každý se pomodlil..a to byl charter a paní pilotka nezazmatkovala. Byli jsme jen polití kávou a stewardka se značně vážně udeřila do hlavy o strop.

Vzpomínám i na nutná mezipřistání asi před 25-30ti lety kdesi v severní Kanadě, protože tam letadla musela vždy dotankovat než jsme přistávali někde ve Frankfurtu.

No dnes je všechno jinak..

0/−4
4.6.2016 5:36

J11i40n45d38ř34i86c39h 94T65ů56m12a 1894322217768

Automat si neporadí za jakéhokoli počasí. Naopak v silné turbulenci se autopilot vypíná. Pak je to jen na pilotech, zda to zvládnou.

+9/0
4.6.2016 20:36

L36u97k12á10š 16O91m90á88č54k65a 5951704611896

Ty jsi odborník. Víš jak poznáš, že se přistávalo automaticky? Při přistávání obvykle cítíš slušnou ránu.

+1/0
6.6.2016 13:41

M40i85c27h37a20l 48P18a48d12ě43r96a 7430612540197

Jenom upresnim, reversem se dobrzduje na 70 knots /ktere se hlasi/ a autobrake neni 1-3, ale low, medium a max. Tedy pokud se bavime o Airbusu.

0/0
3.6.2016 12:47

T30o97m67á33š 51F77i91j52a31l25a 4802203513890

Pilot je machr, měli bu mu přidat na platě!

0/0
3.6.2016 9:20

M72i38c25h76a15l 34C70h84a61l21u72p67a 6868940679133

Tak jednoduché to nebude, ale zase to asi nebude nic výjimečného, na co by nebyli cvičení a musí to umět zvládnout. V tomhle se dá udělat chyba jenom jednou :-).

0/0
5.6.2016 15:32

K72a40r46e78l 33N66o38v47o19t21n47y 2431945229390

Diky za pekny rozbor a vysvetleni! R^

+2/0
3.6.2016 0:39

T37o66m58á39š 15H80o65l56e29n48d45a 4463555606831

Co je to za krupobytí když tam lítaj ptáci ??? :-):-):-)

+3/−1
2.6.2016 22:28

S89t96a83n28d52a 49C73h72v65o15s98t 1772668

Ocelovi ptaci? :-)

0/−1
2.6.2016 22:49

T92o85m36á88š 48H81o44l11e37n65d61a 4323175836261

Podle mě před kamerou asi 2x prolítne pták... Ten by v krupobytí nelítal. 8-o

0/0
2.6.2016 23:31

J40a87n 30C81h85o35b31o50t 5582764698881

No v krupobití by možná opravdu nelétal.

0/0
4.6.2016 20:44

J63o93s92e34f 15R12i97c62h42t21e55r 9966735267813

bylo nebylo jednou jedno "krupobytí" :D

+11/0
3.6.2016 0:00

L61u41k32á94š 44N65e56j41e77d83l27ý 4915413713454

Zrovna se chystá na to nejlepší a objeví se přes letadlo pruh s reklamou !!;-D

+26/0
2.6.2016 20:16

L77u22k78á91š 79K17o44h40o55u30t 7188304832289

nebo info o tom že používám adbl0ck a že to není fér

podle mě zase není fér že je adbl0ck stále zakázané slovo

"

Váš příspěvek nebyl uložen.

Redakce iDNES.cz si nepřeje, aby se váš příspěvek objevil v diskusi, protože je v rozporu s pravidly pro diskutování na tomto serveru. Děkujeme za pochopení. Identifikační číslo nepovoleného příspěvku je: 78997966. Přečtěte si Pravidla pro diskutování a tento článek."

nevím nevím ale at čtu pravidla jak čtu o zakázaném slově adbl0ck tam nic nevidím

+16/0
2.6.2016 21:29

J41a32n 17V69o52j68t19í36š80e34k 6322171615256

Jestli něco není fér, tak je to to příšerný množství reklam, co sem v poslední době dokázali nasrat. Schválně si ten ad.. na chvíli vypněte.

+14/0
2.6.2016 22:31
Foto

H49a87n20a 66A89n96t43o42n27o81v45á 6747279104764

Příšerně mě štve ta reklama co se najednou rozbalí mezi odstavci. A ještě se zvukem. Naštěstí ji vídám jen v práci, kde nemohu do prohlížeče nainstalovat rozlišení.

Já vím, že každá stránka chce vydělat. Když mě o to vypnutí rozlišení stránka požádá a reklamy jsou v rozumné míře, tak s tím problém nemám. Idnes ale podle mě už únosnou hranici překročil. To je reklama jako podkres pod každou stránkou, video reklama nahoře na stránce, reklama mezi fotkami v galerii, 1-2 reklamy před videem, během videa ještě vyskočí lišta a k tomu výše zmíněné reklamy přímo v textu. To už je nad míru.

+14/0
2.6.2016 22:45
Foto

H74a36n44a 71A23n45t61o20n31o87v13á 6357519414544

místo rozlišen patří rozšíření. pardon

0/0
2.6.2016 22:46

V68l71a54d29i90m67í19r 50H40o85l84ý 8974151346347

Po něčem, jako je adbl0ck jsem se začal shánět právě kvůli vlezlým reklamám na iDnes.

Nikde jinde jsem tak tak zahlcené stránky reklamami neviděl.

Mám jej již pár let nainstalován a jak tak čtu, je to na iDnes ještě větší reklamní hrůza. Také se mi dnes objevovalo upozornění, abych blokování reklam vypnul. Asi nastává čas opustit iDnes úplně.

Škoda, hlavně technet a rubriku kraje čtu rád.

Sport už ne, po posledních změnách stránky.

+14/0
3.6.2016 1:30

J76a51r19o58m15í96r 87K44r48á78l 4870769884789

A pokud ubydou čtenáři, bude i méně peněz za reklamu.

+1/0
3.6.2016 7:45

M85i71c91h11a72l 23C72h30a96l19u18p64a 6858140859383

Ten "zakázaný" doplňek používám už léta, bez toho se nedá chodit na internet. Ve škole jsem se vždycky vyděsil a v první chvíli jsem myslel, že jsem se dostal na jiný web, než kam jsem chtěl jít :-)

0/0
5.6.2016 15:35

J46a56n 84V95o20j61t26í91š36e57k 6802361165496

Přesně tu reklamu v textu jsem měl na mysli. Vždyť to není normální, člověk čte a najednou mu text ujede a je tam reklama. Hnus.

+3/0
3.6.2016 15:26

E13v89a 30S70t54o24č92e96s41o21v60á 1560535984503

Přesně tak, úplně respektuju, že reklamu potřebují, když jsou jinak zadarmo. Ale když to překročí únosnou mez...nemůžou se divit. Typická situace - načte se mi hlavní stránka. Kliknu na článek, ale v tu chvíli se "donačte" i obří reklama na vrchu stránky a všechno se posune dolů. Tím pádem neklikám na článek, ale na nějaký stupidní "narostou vám vlasy za týden". A idnes má nejen shlédnutí, ale i proklik (většinou lépe zaplaceno). Možná to tak mají naschvál, nevím. Ale je to za hranou. Naštěstí mi to dělá jen v práci, kde nemůžu nainstalovat rozšíření do prohlížeče.

0/0
5.6.2016 15:21

L49u21k83á58š 19M42a41r90e91d68a 6341544987748

To je ten zacarovany kruh, cim vice reklamy, tim vice prijmu, ale tim vice lidi bude reklamu blokovat, tim mensi prijmy to budou, mno a aby zvedli prijmy tak musi pridat reklamu.

0/0
3.6.2016 9:41

J25a42n 45J23a57d16r28n44ý 4240594705456

Ani to nezkusím, věřím, že bych v takovém množství reklam to ani zpětně nespustil ;-D

0/0
11.6.2016 18:05

M49a24r73t45i62n 17P26r51o85s45t96ý 9770953170719

Ten pohled z kokpitu musel byt zajimavy.. draha nekde vpravo na boku a oni koukaji spis do nebe, nez na pole pod sebou, protoze spicka letadla je jeste zvedla o neco vys, aby to po vetru trochu klouzalo...

Nevim, ale v simulatoru to je asi mnohem snazsi, nez v realu, kdy vite, ze chyba vas skutecne zabije... kdezto v simulatoru to jen "Jsi mrtvy, zkus to znovu" :-)

Vsechna cest pilotum, ze tohle dokazou. Zelezne nervy.

0/−1
2.6.2016 15:49

J97a38k12u29b 69Š92a32f26a78n24d43a 7955927311151

Špička je stále stejně. Na to vítr nemá vliv. Pokud přistávají ve větší rychlosti, spíše ji mají skloněnou.

+2/0
2.6.2016 15:53

M95a34r86t73i91n 26P27r55o15s26t37ý 9570873780459

spicka sice je stale ve stejnem miste, ale jak se letadlo nataci, piloti primo pred sebou vidi spis pole vedle runwaye, nez jeji beton, ten maji (v tomhle pripade) spis na pravem boku...

0/0
2.6.2016 19:49

J43i29ř15í 21V39e11l51e27k 9964943317285

To vyosení na videu se zdá větší než skutečně je. Způsobuje to dlouhé ohnisko objektivu kamery.

0/0
10.6.2016 15:14

M21i32c29h80a48l 72C89h31a24l54u80p82a 6958120419443

Co jsem někde četl, tak simulátory jsou dost realistické a pilot po výcviku na simulátoru (což nějakou dobu trvá, třeba rok?) jde rovnou řídit letadlo. Asi začínají lítat s piloty s dostatečnou praxí, ale teoreticky se může něco stát i tomu zkušenějšímu a nováček musí být schopen doletět sám...

0/0
5.6.2016 15:39

M43i47r43o55s26l55a58v 12V98i84n93c85o32u74r 3283322345850

;-€ ;-O ta reklama je tam SUPER. NIKDO naně nekouká, ale hlavně že Vám to překryje ten hlavní záběr. To má Bureš málo nakradeno!!

+11/−5
2.6.2016 15:04

L15u15k38á16š 39O71m76á94č34k88a 5481324241366

A proč iDnes vůbec navštěvuješ? Představ si, že jsou i jiné alternativy. Např. placené iHned nebo špičkově selektované odběry na Twitteru.

0/0
6.6.2016 13:43

J69o17s82e59f 61O74m12á64č72k27a 5807631772145

Ten titulek je příšerný. Nešlo to trochu uhladit, napsat třeba "Drsné přistání při krupobití v Praze? Pro piloty nic výjimečného, podívejte se" - když už teda musí být titulek tak dlouhý..

0/−3
2.6.2016 14:37

M98i49l35a57n 57V19o96t36a15v37a 5174706771312

A co ten podvozek a gumy, ty vydrzi to, ze letadlo nedosedne ve smeru? Vzdyt se ta pneu musi roztrhnout a nebo to odnese podovzek.

0/0
2.6.2016 13:32

P30e69t62r 76K69o67m26í24n90e68k 3709597832509

Je to zcela běžný manévr, jmenuje se crabbing. Letadlo nalétává čumákem proti větru, srovná se až těsně před dosednutím. Gumy nejsou nijak moc namáhány, jak by se mohlo z videa zdát. Lépe to uvidíte třeba zde: https://www.youtube.com/watch?v=mMvLuUJFHYk

+3/0
2.6.2016 13:40

M41i21l34a75n 93V72o94t84a63v89a 5734146391432

jenže v tom článku píšou... " Ihned po dosednutí na hlavní podvozek pak pilot prudce vyšlápne pravý pedál nožního řízení doprava a tím srovná stroj na střed dráhy"....

0/0
2.6.2016 15:05

J11a55k52u90b 95Š79a43f13a63n13d92a 7205867841581

Lepší pilot to srovná těsně před dosednutím, horší až po.

+8/0
2.6.2016 15:54

M66a86r97e35k 56S93t93r12n40a75d 4154367454163

nemyslom si ze je to v kvalite pilota... Videl jsem A380 a B777 od emirates srovnat letala po dosednuti... asi proto, ze pri srovnani pred dosednutim se letadlo nakloni a asi by doslo k pretizeni jedne strany podvozku... ale to si nejsem jistej...

0/0
2.6.2016 18:09

J71a13k64u37b 82Š22a44f25a79n62d13a 7165387561311

Já si myslím, že to kvalita pilota ovlivňuje. Musí to srovnat ve správný okamžik. Pokud to srovná dříve, letadlo se právě nakloní a neudrží se uprostřed dráhy. Proto to asi mnozí nechávají až po dosednutí...

+1/0
3.6.2016 6:16

J81i83n85d20ř35i96c13h 74T78ů82m48a 1164532217248

Tento způsob přistání může používat pouze letoun s podvozkem na to konstruovaným. Např. s turbovrtulovým ATR takto přistát nemůžete. Těsně před dosednutím ho musíte srovnat.

+1/0
2.6.2016 14:26

M90a53r97e96k 91S98t38r81n14a71d 4234507174453

ano tahle pristavaji piloti Porteru i FlyBee s Q400.

0/0
2.6.2016 18:10

J31i49ř65í 47V80e58l91e29k 9264193187685

Jsou letadla, která nic nerovnají a přistanou v pohodě bokem. Jsou na to konstruovaná. Např. B-52

0/0
10.6.2016 15:24

J38a85n54a 43R15u90s14o64v71a 8596188405642

Crosswind jsem zažila před pár lety v Amsterodamu a byla jsem do posledního momentu přesvědčená, že se zabijeme ;-D. To, když bočním okýnkem přímo vidíte na přistávací dráhu, to byly vteřiny čiré hrůzy.

+18/−1
2.6.2016 13:25

J31o53s11e80f 47P22o55l94í39v57k42a 1822687716629

No, asi bych byl na tom stejně - slyším o tom poprvé :-)

0/0
2.6.2016 17:17

M32i71c37h87a87l 33N70o51v36á69k 1654317462514

Pro více videí zadejte do vyhledávače (či třeba YouTube) "crosswind" nebo "crosswind landing".

+2/0
2.6.2016 12:46

M72a70r41e34k 82B58e14n89d47a 4770960629

Není třeba kromě potlačení i mírně do strany proti větru aby nedošlo k naklonění letadla?

0/0
2.6.2016 12:40

J72a98k38u22b 60Š46a28f50a42n10d32a 7305527401601

Ne, to si pletete se skluzem. De fakto i popis zde je špatně protože pilot levý pedál nevyšlapuje. To by zatáčel stále více. On vůči vzduchu vlastně letí úplně rovně. Jen ta zem pod ním ujíždí do strany.

+4/−1
2.6.2016 13:27

J11i73n20d81ř89i19c52h 65T85ů10m57a 1854222577418

To si pletete vy. "Skluz" jsou zkřížená kormidla. Náklon proti větru se běžně používá u menších letadel.

0/−1
2.6.2016 14:23

J33a59k89u34b 60Š70a23f24a19n28d12a 7945197721481

Nepletu. Vím, co je to skluz. Při něm musí být směrovka vychýlena. Při tomto manévru ne.

+1/0
2.6.2016 15:51

J21i81n51d97ř12i25c36h 94T16ů53m29a 1434512217138

Rozuměl jsem otázce tak, zda se nepoužije kromě směrového vybočení i náklon proti větru. Což je běžná technika používaná u menších letadel. Skluz nemá s vylučováním snosu větru nic společného.

+1/0
2.6.2016 16:13

J60a16k91u10b 75Š72a39f27a79n88d87a 7595117621861

Já to chápal tak, zda pilot má vychýlenou směrovku po celou dobu trvání manévru. Ne, nemá.

+2/0
2.6.2016 16:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.