Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Drsné přistání v krupobití v Praze? Pro piloty nic výjimečného, podívejte se

Vypadá to strašidelně, ale pro piloty to není nic, co by neznali už minimálně ze simulátoru a neměli stoprocentně nacvičené a zvládnuté. Každopádně přistání v prudkém větru a dešti vypadá na videu působivě a v Praze se neděje každý den.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V42a25c30l36a57v 20V63a26v75r38a 3197284265597

dnešní letadla mají nepřistávají manuálně. Automat si poradí v jkémkoliv počasí i extremním a i za úplmé tmy. Rychlost bočního větru se automaticky vloží do přistávacího software.

I já v tom jednou někde přistával, a jistě příjemné to nebylo. V Čechách takové extrémy nebývají. Přistávali jsme jednou v Ruzyni přímo do bouřky. To nepříjemné bylo také. Někde nad Cad Coloradem jsme se nad bouřkou propadli o 300 stop. Každý se pomodlil..a to byl charter a paní pilotka nezazmatkovala. Byli jsme jen polití kávou a stewardka se značně vážně udeřila do hlavy o strop.

Vzpomínám i na nutná mezipřistání asi před 25-30ti lety kdesi v severní Kanadě, protože tam letadla musela vždy dotankovat než jsme přistávali někde ve Frankfurtu.

No dnes je všechno jinak..

0/−4
4.6.2016 5:36

J97i87n73d66ř54i46c91h 33T32ů53m23a 1694482547468

Automat si neporadí za jakéhokoli počasí. Naopak v silné turbulenci se autopilot vypíná. Pak je to jen na pilotech, zda to zvládnou.

+9/0
4.6.2016 20:36

L32u13k52á65š 73O74m98á30č79k55a 5631234321346

Ty jsi odborník. Víš jak poznáš, že se přistávalo automaticky? Při přistávání obvykle cítíš slušnou ránu.

+1/0
6.6.2016 13:41

M87i78c60h66a36l 29P53a56d26ě81r67a 7500192700167

Jenom upresnim, reversem se dobrzduje na 70 knots /ktere se hlasi/ a autobrake neni 1-3, ale low, medium a max. Tedy pokud se bavime o Airbusu.

0/0
3.6.2016 12:47

T65o19m65á26š 92F71i85j53a54l50a 4592763173280

Pilot je machr, měli bu mu přidat na platě!

0/0
3.6.2016 9:20

M13i41c23h66a45l 53C92h55a43l28u11p89a 6168310839243

Tak jednoduché to nebude, ale zase to asi nebude nic výjimečného, na co by nebyli cvičení a musí to umět zvládnout. V tomhle se dá udělat chyba jenom jednou :-).

0/0
5.6.2016 15:32

K63a13r91e64l 69N88o46v30o59t48n43y 2331195179580

Diky za pekny rozbor a vysvetleni! R^

+2/0
3.6.2016 0:39

T21o34m53á84š 68H11o15l64e77n59d31a 4903645366861

Co je to za krupobytí když tam lítaj ptáci ??? :-):-):-)

+3/−1
2.6.2016 22:28

S50t12a39n90d47a 67C22h47v38o65s20t 1622288

Ocelovi ptaci? :-)

0/−1
2.6.2016 22:49

T11o30m83á48š 84H17o75l46e30n61d82a 4193975356411

Podle mě před kamerou asi 2x prolítne pták... Ten by v krupobytí nelítal. 8-o

0/0
2.6.2016 23:31

J42a78n 34C20h43o18b45o14t 5422714488451

No v krupobití by možná opravdu nelétal.

0/0
4.6.2016 20:44

J72o95s86e74f 15R81i13c44h93t21e46r 9826885887653

bylo nebylo jednou jedno "krupobytí" :D

+11/0
3.6.2016 0:00

L28u30k91á21š 35N79e68j14e55d76l53ý 4815963873214

Zrovna se chystá na to nejlepší a objeví se přes letadlo pruh s reklamou !!;-D

+26/0
2.6.2016 20:16

L98u48k44á79š 58K55o56h10o15u63t 7418304942949

nebo info o tom že používám adbl0ck a že to není fér

podle mě zase není fér že je adbl0ck stále zakázané slovo

"

Váš příspěvek nebyl uložen.

Redakce iDNES.cz si nepřeje, aby se váš příspěvek objevil v diskusi, protože je v rozporu s pravidly pro diskutování na tomto serveru. Děkujeme za pochopení. Identifikační číslo nepovoleného příspěvku je: 78997966. Přečtěte si Pravidla pro diskutování a tento článek."

nevím nevím ale at čtu pravidla jak čtu o zakázaném slově adbl0ck tam nic nevidím

+16/0
2.6.2016 21:29

J45a30n 76V29o27j82t49í59š23e65k 6132901415966

Jestli něco není fér, tak je to to příšerný množství reklam, co sem v poslední době dokázali nasrat. Schválně si ten ad.. na chvíli vypněte.

+14/0
2.6.2016 22:31
Foto

H61a10n16a 56A81n21t97o48n19o39v20á 6417289254384

Příšerně mě štve ta reklama co se najednou rozbalí mezi odstavci. A ještě se zvukem. Naštěstí ji vídám jen v práci, kde nemohu do prohlížeče nainstalovat rozlišení.

Já vím, že každá stránka chce vydělat. Když mě o to vypnutí rozlišení stránka požádá a reklamy jsou v rozumné míře, tak s tím problém nemám. Idnes ale podle mě už únosnou hranici překročil. To je reklama jako podkres pod každou stránkou, video reklama nahoře na stránce, reklama mezi fotkami v galerii, 1-2 reklamy před videem, během videa ještě vyskočí lišta a k tomu výše zmíněné reklamy přímo v textu. To už je nad míru.

+14/0
2.6.2016 22:45
Foto

H79a14n83a 73A68n34t10o33n64o24v47á 6617849814404

místo rozlišen patří rozšíření. pardon

0/0
2.6.2016 22:46

V87l27a57d94i10m98í16r 59H19o96l56ý 8354891656877

Po něčem, jako je adbl0ck jsem se začal shánět právě kvůli vlezlým reklamám na iDnes.

Nikde jinde jsem tak tak zahlcené stránky reklamami neviděl.

Mám jej již pár let nainstalován a jak tak čtu, je to na iDnes ještě větší reklamní hrůza. Také se mi dnes objevovalo upozornění, abych blokování reklam vypnul. Asi nastává čas opustit iDnes úplně.

Škoda, hlavně technet a rubriku kraje čtu rád.

Sport už ne, po posledních změnách stránky.

+14/0
3.6.2016 1:30

J98a67r20o79m19í81r 39K32r17á96l 4370449914189

A pokud ubydou čtenáři, bude i méně peněz za reklamu.

+1/0
3.6.2016 7:45

M29i35c25h17a30l 22C61h46a27l26u31p30a 6948850279423

Ten "zakázaný" doplňek používám už léta, bez toho se nedá chodit na internet. Ve škole jsem se vždycky vyděsil a v první chvíli jsem myslel, že jsem se dostal na jiný web, než kam jsem chtěl jít :-)

0/0
5.6.2016 15:35

J43a43n 45V65o56j37t81í75š10e11k 6642201605666

Přesně tu reklamu v textu jsem měl na mysli. Vždyť to není normální, člověk čte a najednou mu text ujede a je tam reklama. Hnus.

+3/0
3.6.2016 15:26

E64v17a 97S39t82o80č48e15s77o14v50á 1800505884593

Přesně tak, úplně respektuju, že reklamu potřebují, když jsou jinak zadarmo. Ale když to překročí únosnou mez...nemůžou se divit. Typická situace - načte se mi hlavní stránka. Kliknu na článek, ale v tu chvíli se "donačte" i obří reklama na vrchu stránky a všechno se posune dolů. Tím pádem neklikám na článek, ale na nějaký stupidní "narostou vám vlasy za týden". A idnes má nejen shlédnutí, ale i proklik (většinou lépe zaplaceno). Možná to tak mají naschvál, nevím. Ale je to za hranou. Naštěstí mi to dělá jen v práci, kde nemůžu nainstalovat rozšíření do prohlížeče.

0/0
5.6.2016 15:21

L24u94k21á89š 72M63a91r78e44d80a 6471594257168

To je ten zacarovany kruh, cim vice reklamy, tim vice prijmu, ale tim vice lidi bude reklamu blokovat, tim mensi prijmy to budou, mno a aby zvedli prijmy tak musi pridat reklamu.

0/0
3.6.2016 9:41

J64a11n 11J78a61d19r33n89ý 4210144775366

Ani to nezkusím, věřím, že bych v takovém množství reklam to ani zpětně nespustil ;-D

0/0
11.6.2016 18:05

M64a39r93t83i15n 47P32r61o14s88t74ý 9460953740859

Ten pohled z kokpitu musel byt zajimavy.. draha nekde vpravo na boku a oni koukaji spis do nebe, nez na pole pod sebou, protoze spicka letadla je jeste zvedla o neco vys, aby to po vetru trochu klouzalo...

Nevim, ale v simulatoru to je asi mnohem snazsi, nez v realu, kdy vite, ze chyba vas skutecne zabije... kdezto v simulatoru to jen "Jsi mrtvy, zkus to znovu" :-)

Vsechna cest pilotum, ze tohle dokazou. Zelezne nervy.

0/−1
2.6.2016 15:49

J71a27k90u33b 65Š42a49f75a12n71d28a 7415657681121

Špička je stále stejně. Na to vítr nemá vliv. Pokud přistávají ve větší rychlosti, spíše ji mají skloněnou.

+2/0
2.6.2016 15:53

M89a43r62t17i34n 96P94r39o42s25t96ý 9210263890639

spicka sice je stale ve stejnem miste, ale jak se letadlo nataci, piloti primo pred sebou vidi spis pole vedle runwaye, nez jeji beton, ten maji (v tomhle pripade) spis na pravem boku...

0/0
2.6.2016 19:49

J14i13ř75í 47V15e97l86e48k 9454863877365

To vyosení na videu se zdá větší než skutečně je. Způsobuje to dlouhé ohnisko objektivu kamery.

0/0
10.6.2016 15:14

M31i64c72h81a63l 58C23h55a22l39u71p77a 6908410849753

Co jsem někde četl, tak simulátory jsou dost realistické a pilot po výcviku na simulátoru (což nějakou dobu trvá, třeba rok?) jde rovnou řídit letadlo. Asi začínají lítat s piloty s dostatečnou praxí, ale teoreticky se může něco stát i tomu zkušenějšímu a nováček musí být schopen doletět sám...

0/0
5.6.2016 15:39

M35i54r25o59s22l97a67v 52V93i59n69c25o51u96r 3743282965740

;-€ ;-O ta reklama je tam SUPER. NIKDO naně nekouká, ale hlavně že Vám to překryje ten hlavní záběr. To má Bureš málo nakradeno!!

+11/−5
2.6.2016 15:04

L39u66k59á61š 48O96m70á76č34k41a 5351844151306

A proč iDnes vůbec navštěvuješ? Představ si, že jsou i jiné alternativy. Např. placené iHned nebo špičkově selektované odběry na Twitteru.

0/0
6.6.2016 13:43

J32o61s92e29f 37O75m38á63č22k77a 5327921432705

Ten titulek je příšerný. Nešlo to trochu uhladit, napsat třeba "Drsné přistání při krupobití v Praze? Pro piloty nic výjimečného, podívejte se" - když už teda musí být titulek tak dlouhý..

0/−3
2.6.2016 14:37

M57i46l20a73n 12V60o73t34a24v85a 5564546811862

A co ten podvozek a gumy, ty vydrzi to, ze letadlo nedosedne ve smeru? Vzdyt se ta pneu musi roztrhnout a nebo to odnese podovzek.

0/0
2.6.2016 13:32

P65e42t66r 87K39o46m63í57n77e47k 3519687212269

Je to zcela běžný manévr, jmenuje se crabbing. Letadlo nalétává čumákem proti větru, srovná se až těsně před dosednutím. Gumy nejsou nijak moc namáhány, jak by se mohlo z videa zdát. Lépe to uvidíte třeba zde: https://www.youtube.com/watch?v=mMvLuUJFHYk

+3/0
2.6.2016 13:40

M87i36l67a15n 36V22o40t23a67v33a 5334406941182

jenže v tom článku píšou... " Ihned po dosednutí na hlavní podvozek pak pilot prudce vyšlápne pravý pedál nožního řízení doprava a tím srovná stroj na střed dráhy"....

0/0
2.6.2016 15:05

J74a46k73u54b 88Š71a31f55a89n92d55a 7785227791981

Lepší pilot to srovná těsně před dosednutím, horší až po.

+8/0
2.6.2016 15:54

M67a14r89e44k 85S97t55r80n30a42d 4514727974183

nemyslom si ze je to v kvalite pilota... Videl jsem A380 a B777 od emirates srovnat letala po dosednuti... asi proto, ze pri srovnani pred dosednutim se letadlo nakloni a asi by doslo k pretizeni jedne strany podvozku... ale to si nejsem jistej...

0/0
2.6.2016 18:09

J42a56k43u38b 87Š21a14f91a62n95d89a 7705977431211

Já si myslím, že to kvalita pilota ovlivňuje. Musí to srovnat ve správný okamžik. Pokud to srovná dříve, letadlo se právě nakloní a neudrží se uprostřed dráhy. Proto to asi mnozí nechávají až po dosednutí...

+1/0
3.6.2016 6:16

J35i23n42d40ř55i62c42h 88T54ů96m61a 1924252407138

Tento způsob přistání může používat pouze letoun s podvozkem na to konstruovaným. Např. s turbovrtulovým ATR takto přistát nemůžete. Těsně před dosednutím ho musíte srovnat.

+1/0
2.6.2016 14:26

M25a73r22e22k 42S58t27r89n11a74d 4164147184103

ano tahle pristavaji piloti Porteru i FlyBee s Q400.

0/0
2.6.2016 18:10

J73i86ř63í 43V54e17l10e20k 9274443757535

Jsou letadla, která nic nerovnají a přistanou v pohodě bokem. Jsou na to konstruovaná. Např. B-52

0/0
10.6.2016 15:24

J12a46n75a 94R94u72s88o47v32a 3779579646830

Crosswind jsem zažila před pár lety v Amsterodamu a byla jsem do posledního momentu přesvědčená, že se zabijeme ;-D. To, když bočním okýnkem přímo vidíte na přistávací dráhu, to byly vteřiny čiré hrůzy.

+18/−1
2.6.2016 13:25

J93o44s21e66f 34P50o54l41í24v66k42a 1272487186409

No, asi bych byl na tom stejně - slyším o tom poprvé :-)

0/0
2.6.2016 17:17

M91i97c38h45a68l 40N22o50v94á15k 1124267662854

Pro více videí zadejte do vyhledávače (či třeba YouTube) "crosswind" nebo "crosswind landing".

+2/0
2.6.2016 12:46

M32a26r31e78k 49B19e94n42d85a 4760890439

Není třeba kromě potlačení i mírně do strany proti větru aby nedošlo k naklonění letadla?

0/0
2.6.2016 12:40

J38a44k13u57b 55Š86a41f96a48n92d41a 7875347711521

Ne, to si pletete se skluzem. De fakto i popis zde je špatně protože pilot levý pedál nevyšlapuje. To by zatáčel stále více. On vůči vzduchu vlastně letí úplně rovně. Jen ta zem pod ním ujíždí do strany.

+4/−1
2.6.2016 13:27

J48i16n63d17ř82i68c19h 97T44ů62m77a 1384222967158

To si pletete vy. "Skluz" jsou zkřížená kormidla. Náklon proti větru se běžně používá u menších letadel.

0/−1
2.6.2016 14:23

J31a48k11u40b 94Š18a91f49a27n70d29a 7275917891371

Nepletu. Vím, co je to skluz. Při něm musí být směrovka vychýlena. Při tomto manévru ne.

+1/0
2.6.2016 15:51

J96i17n96d69ř88i78c77h 92T31ů33m39a 1984502797268

Rozuměl jsem otázce tak, zda se nepoužije kromě směrového vybočení i náklon proti větru. Což je běžná technika používaná u menších letadel. Skluz nemá s vylučováním snosu větru nic společného.

+1/0
2.6.2016 16:13

J73a43k90u27b 54Š39a56f38a63n59d98a 7875927871641

Já to chápal tak, zda pilot má vychýlenou směrovku po celou dobu trvání manévru. Ne, nemá.

+2/0
2.6.2016 16:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.