Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Drsné přistání v krupobití v Praze? Pro piloty nic výjimečného, podívejte se

Vypadá to strašidelně, ale pro piloty to není nic, co by neznali už minimálně ze simulátoru a neměli stoprocentně nacvičené a zvládnuté. Každopádně přistání v prudkém větru a dešti vypadá na videu působivě a v Praze se neděje každý den.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V36a78c98l21a49v 19V16a58v55r31a 3967934485627

dnešní letadla mají nepřistávají manuálně. Automat si poradí v jkémkoliv počasí i extremním a i za úplmé tmy. Rychlost bočního větru se automaticky vloží do přistávacího software.

I já v tom jednou někde přistával, a jistě příjemné to nebylo. V Čechách takové extrémy nebývají. Přistávali jsme jednou v Ruzyni přímo do bouřky. To nepříjemné bylo také. Někde nad Cad Coloradem jsme se nad bouřkou propadli o 300 stop. Každý se pomodlil..a to byl charter a paní pilotka nezazmatkovala. Byli jsme jen polití kávou a stewardka se značně vážně udeřila do hlavy o strop.

Vzpomínám i na nutná mezipřistání asi před 25-30ti lety kdesi v severní Kanadě, protože tam letadla musela vždy dotankovat než jsme přistávali někde ve Frankfurtu.

No dnes je všechno jinak..

0/−4
4.6.2016 5:36

J61i95n73d56ř72i74c14h 46T64ů72m87a 1264762237288

Automat si neporadí za jakéhokoli počasí. Naopak v silné turbulenci se autopilot vypíná. Pak je to jen na pilotech, zda to zvládnou.

+9/0
4.6.2016 20:36

L96u92k26á71š 10O34m54á74č40k68a 5581434491206

Ty jsi odborník. Víš jak poznáš, že se přistávalo automaticky? Při přistávání obvykle cítíš slušnou ránu.

+1/0
6.6.2016 13:41

M29i89c69h35a59l 61P13a22d75ě14r35a 7290592640807

Jenom upresnim, reversem se dobrzduje na 70 knots /ktere se hlasi/ a autobrake neni 1-3, ale low, medium a max. Tedy pokud se bavime o Airbusu.

0/0
3.6.2016 12:47

T23o55m91á44š 57F31i76j31a62l78a 4132283553620

Pilot je machr, měli bu mu přidat na platě!

0/0
3.6.2016 9:20

M36i82c14h77a85l 13C69h75a50l71u87p97a 6478370459573

Tak jednoduché to nebude, ale zase to asi nebude nic výjimečného, na co by nebyli cvičení a musí to umět zvládnout. V tomhle se dá udělat chyba jenom jednou :-).

0/0
5.6.2016 15:32

K54a41r19e26l 19N91o37v80o69t17n11y 2431175989760

Diky za pekny rozbor a vysvetleni! R^

+2/0
3.6.2016 0:39

T57o34m35á72š 44H58o78l86e76n81d75a 4283565866131

Co je to za krupobytí když tam lítaj ptáci ??? :-):-):-)

+3/−1
2.6.2016 22:28

S88t67a14n53d86a 75C46h85v55o35s48t 1952788

Ocelovi ptaci? :-)

0/−1
2.6.2016 22:49

T18o54m44á50š 77H37o38l28e59n59d62a 4803365846311

Podle mě před kamerou asi 2x prolítne pták... Ten by v krupobytí nelítal. 8-o

0/0
2.6.2016 23:31

J23a29n 33C32h37o82b41o63t 5572614728381

No v krupobití by možná opravdu nelétal.

0/0
4.6.2016 20:44

J60o54s26e27f 98R17i11c58h47t63e25r 9676925167763

bylo nebylo jednou jedno "krupobytí" :D

+11/0
3.6.2016 0:00

L14u45k90á33š 62N52e19j13e23d70l90ý 4445163793934

Zrovna se chystá na to nejlepší a objeví se přes letadlo pruh s reklamou !!;-D

+26/0
2.6.2016 20:16

L89u33k60á38š 31K27o10h22o98u64t 7678904252469

nebo info o tom že používám adbl0ck a že to není fér

podle mě zase není fér že je adbl0ck stále zakázané slovo

"

Váš příspěvek nebyl uložen.

Redakce iDNES.cz si nepřeje, aby se váš příspěvek objevil v diskusi, protože je v rozporu s pravidly pro diskutování na tomto serveru. Děkujeme za pochopení. Identifikační číslo nepovoleného příspěvku je: 78997966. Přečtěte si Pravidla pro diskutování a tento článek."

nevím nevím ale at čtu pravidla jak čtu o zakázaném slově adbl0ck tam nic nevidím

+16/0
2.6.2016 21:29

J25a87n 41V13o29j87t53í53š47e12k 6472251485466

Jestli něco není fér, tak je to to příšerný množství reklam, co sem v poslední době dokázali nasrat. Schválně si ten ad.. na chvíli vypněte.

+14/0
2.6.2016 22:31
Foto

H32a18n82a 50A30n26t46o25n55o92v50á 6187229304534

Příšerně mě štve ta reklama co se najednou rozbalí mezi odstavci. A ještě se zvukem. Naštěstí ji vídám jen v práci, kde nemohu do prohlížeče nainstalovat rozlišení.

Já vím, že každá stránka chce vydělat. Když mě o to vypnutí rozlišení stránka požádá a reklamy jsou v rozumné míře, tak s tím problém nemám. Idnes ale podle mě už únosnou hranici překročil. To je reklama jako podkres pod každou stránkou, video reklama nahoře na stránce, reklama mezi fotkami v galerii, 1-2 reklamy před videem, během videa ještě vyskočí lišta a k tomu výše zmíněné reklamy přímo v textu. To už je nad míru.

+14/0
2.6.2016 22:45
Foto

H18a74n21a 16A82n34t26o46n96o13v42á 6777519864374

místo rozlišen patří rozšíření. pardon

0/0
2.6.2016 22:46

V30l47a75d79i94m62í49r 22H96o73l38ý 8124661866947

Po něčem, jako je adbl0ck jsem se začal shánět právě kvůli vlezlým reklamám na iDnes.

Nikde jinde jsem tak tak zahlcené stránky reklamami neviděl.

Mám jej již pár let nainstalován a jak tak čtu, je to na iDnes ještě větší reklamní hrůza. Také se mi dnes objevovalo upozornění, abych blokování reklam vypnul. Asi nastává čas opustit iDnes úplně.

Škoda, hlavně technet a rubriku kraje čtu rád.

Sport už ne, po posledních změnách stránky.

+14/0
3.6.2016 1:30

J53a75r47o70m22í84r 11K28r44á14l 4530659954229

A pokud ubydou čtenáři, bude i méně peněz za reklamu.

+1/0
3.6.2016 7:45

M10i78c69h45a59l 40C11h95a24l55u25p15a 6188340209383

Ten "zakázaný" doplňek používám už léta, bez toho se nedá chodit na internet. Ve škole jsem se vždycky vyděsil a v první chvíli jsem myslel, že jsem se dostal na jiný web, než kam jsem chtěl jít :-)

0/0
5.6.2016 15:35

J58a78n 75V83o28j40t59í17š82e83k 6632511625786

Přesně tu reklamu v textu jsem měl na mysli. Vždyť to není normální, člověk čte a najednou mu text ujede a je tam reklama. Hnus.

+3/0
3.6.2016 15:26

E26v92a 14S61t66o72č41e86s20o71v88á 1450515364413

Přesně tak, úplně respektuju, že reklamu potřebují, když jsou jinak zadarmo. Ale když to překročí únosnou mez...nemůžou se divit. Typická situace - načte se mi hlavní stránka. Kliknu na článek, ale v tu chvíli se "donačte" i obří reklama na vrchu stránky a všechno se posune dolů. Tím pádem neklikám na článek, ale na nějaký stupidní "narostou vám vlasy za týden". A idnes má nejen shlédnutí, ale i proklik (většinou lépe zaplaceno). Možná to tak mají naschvál, nevím. Ale je to za hranou. Naštěstí mi to dělá jen v práci, kde nemůžu nainstalovat rozšíření do prohlížeče.

0/0
5.6.2016 15:21

L63u16k35á44š 25M72a93r58e22d38a 6451374167658

To je ten zacarovany kruh, cim vice reklamy, tim vice prijmu, ale tim vice lidi bude reklamu blokovat, tim mensi prijmy to budou, mno a aby zvedli prijmy tak musi pridat reklamu.

0/0
3.6.2016 9:41

J43a47n 96J44a57d82r82n28ý 4960624315926

Ani to nezkusím, věřím, že bych v takovém množství reklam to ani zpětně nespustil ;-D

0/0
11.6.2016 18:05

M16a51r43t29i22n 15P25r90o20s88t14ý 9380333430889

Ten pohled z kokpitu musel byt zajimavy.. draha nekde vpravo na boku a oni koukaji spis do nebe, nez na pole pod sebou, protoze spicka letadla je jeste zvedla o neco vys, aby to po vetru trochu klouzalo...

Nevim, ale v simulatoru to je asi mnohem snazsi, nez v realu, kdy vite, ze chyba vas skutecne zabije... kdezto v simulatoru to jen "Jsi mrtvy, zkus to znovu" :-)

Vsechna cest pilotum, ze tohle dokazou. Zelezne nervy.

0/−1
2.6.2016 15:49

J85a47k27u29b 75Š96a38f37a87n69d48a 7885157481571

Špička je stále stejně. Na to vítr nemá vliv. Pokud přistávají ve větší rychlosti, spíše ji mají skloněnou.

+2/0
2.6.2016 15:53

M63a90r24t13i67n 78P67r12o48s41t97ý 9810323540609

spicka sice je stale ve stejnem miste, ale jak se letadlo nataci, piloti primo pred sebou vidi spis pole vedle runwaye, nez jeji beton, ten maji (v tomhle pripade) spis na pravem boku...

0/0
2.6.2016 19:49

J58i26ř37í 16V85e88l68e73k 9604533267455

To vyosení na videu se zdá větší než skutečně je. Způsobuje to dlouhé ohnisko objektivu kamery.

0/0
10.6.2016 15:14

M94i71c57h24a10l 86C52h20a46l36u83p11a 6898130259713

Co jsem někde četl, tak simulátory jsou dost realistické a pilot po výcviku na simulátoru (což nějakou dobu trvá, třeba rok?) jde rovnou řídit letadlo. Asi začínají lítat s piloty s dostatečnou praxí, ale teoreticky se může něco stát i tomu zkušenějšímu a nováček musí být schopen doletět sám...

0/0
5.6.2016 15:39

M67i27r80o11s31l12a80v 78V24i54n93c40o28u94r 3513552535770

;-€ ;-O ta reklama je tam SUPER. NIKDO naně nekouká, ale hlavně že Vám to překryje ten hlavní záběr. To má Bureš málo nakradeno!!

+11/−5
2.6.2016 15:04

L79u59k38á93š 71O96m30á64č57k42a 5531694881146

A proč iDnes vůbec navštěvuješ? Představ si, že jsou i jiné alternativy. Např. placené iHned nebo špičkově selektované odběry na Twitteru.

0/0
6.6.2016 13:43

J87o47s71e79f 73O11m89á11č40k38a 5287581412975

Ten titulek je příšerný. Nešlo to trochu uhladit, napsat třeba "Drsné přistání při krupobití v Praze? Pro piloty nic výjimečného, podívejte se" - když už teda musí být titulek tak dlouhý..

0/−3
2.6.2016 14:37

M42i66l75a55n 16V28o15t94a17v20a 5834366401412

A co ten podvozek a gumy, ty vydrzi to, ze letadlo nedosedne ve smeru? Vzdyt se ta pneu musi roztrhnout a nebo to odnese podovzek.

0/0
2.6.2016 13:32

P96e91t41r 52K74o30m39í37n93e21k 3269347282489

Je to zcela běžný manévr, jmenuje se crabbing. Letadlo nalétává čumákem proti větru, srovná se až těsně před dosednutím. Gumy nejsou nijak moc namáhány, jak by se mohlo z videa zdát. Lépe to uvidíte třeba zde: https://www.youtube.com/watch?v=mMvLuUJFHYk

+3/0
2.6.2016 13:40

M60i94l37a94n 51V23o46t51a47v46a 5584156771562

jenže v tom článku píšou... " Ihned po dosednutí na hlavní podvozek pak pilot prudce vyšlápne pravý pedál nožního řízení doprava a tím srovná stroj na střed dráhy"....

0/0
2.6.2016 15:05

J16a74k86u42b 58Š25a80f11a11n34d47a 7245737231271

Lepší pilot to srovná těsně před dosednutím, horší až po.

+8/0
2.6.2016 15:54

M25a59r78e32k 63S80t70r68n45a88d 4814367284443

nemyslom si ze je to v kvalite pilota... Videl jsem A380 a B777 od emirates srovnat letala po dosednuti... asi proto, ze pri srovnani pred dosednutim se letadlo nakloni a asi by doslo k pretizeni jedne strany podvozku... ale to si nejsem jistej...

0/0
2.6.2016 18:09

J35a76k86u86b 80Š21a23f19a25n10d80a 7345857811191

Já si myslím, že to kvalita pilota ovlivňuje. Musí to srovnat ve správný okamžik. Pokud to srovná dříve, letadlo se právě nakloní a neudrží se uprostřed dráhy. Proto to asi mnozí nechávají až po dosednutí...

+1/0
3.6.2016 6:16

J79i90n44d23ř86i66c75h 89T68ů87m74a 1784552517178

Tento způsob přistání může používat pouze letoun s podvozkem na to konstruovaným. Např. s turbovrtulovým ATR takto přistát nemůžete. Těsně před dosednutím ho musíte srovnat.

+1/0
2.6.2016 14:26

M80a38r92e29k 88S21t37r97n73a42d 4924387774683

ano tahle pristavaji piloti Porteru i FlyBee s Q400.

0/0
2.6.2016 18:10

J52i72ř46í 56V80e78l23e91k 9664393697555

Jsou letadla, která nic nerovnají a přistanou v pohodě bokem. Jsou na to konstruovaná. Např. B-52

0/0
10.6.2016 15:24

J30a44n79a 98R82u29s89o36v88a 3539359226490

Crosswind jsem zažila před pár lety v Amsterodamu a byla jsem do posledního momentu přesvědčená, že se zabijeme ;-D. To, když bočním okýnkem přímo vidíte na přistávací dráhu, to byly vteřiny čiré hrůzy.

+18/−1
2.6.2016 13:25

J26o50s22e75f 70P24o29l28í18v89k74a 1812227266819

No, asi bych byl na tom stejně - slyším o tom poprvé :-)

0/0
2.6.2016 17:17

M61i59c92h22a29l 15N90o47v70á84k 1874667252384

Pro více videí zadejte do vyhledávače (či třeba YouTube) "crosswind" nebo "crosswind landing".

+2/0
2.6.2016 12:46

M51a11r59e70k 85B66e58n94d83a 4760640869

Není třeba kromě potlačení i mírně do strany proti větru aby nedošlo k naklonění letadla?

0/0
2.6.2016 12:40

J42a14k62u28b 49Š89a17f69a31n96d16a 7635377601581

Ne, to si pletete se skluzem. De fakto i popis zde je špatně protože pilot levý pedál nevyšlapuje. To by zatáčel stále více. On vůči vzduchu vlastně letí úplně rovně. Jen ta zem pod ním ujíždí do strany.

+4/−1
2.6.2016 13:27

J35i82n33d68ř63i58c41h 50T40ů78m97a 1444602937288

To si pletete vy. "Skluz" jsou zkřížená kormidla. Náklon proti větru se běžně používá u menších letadel.

0/−1
2.6.2016 14:23

J54a39k93u79b 24Š83a76f49a86n81d13a 7875777921751

Nepletu. Vím, co je to skluz. Při něm musí být směrovka vychýlena. Při tomto manévru ne.

+1/0
2.6.2016 15:51

J75i47n27d12ř98i62c42h 45T84ů87m97a 1534682107938

Rozuměl jsem otázce tak, zda se nepoužije kromě směrového vybočení i náklon proti větru. Což je běžná technika používaná u menších letadel. Skluz nemá s vylučováním snosu větru nic společného.

+1/0
2.6.2016 16:13

J60a22k89u16b 23Š38a24f50a77n55d47a 7155397911861

Já to chápal tak, zda pilot má vychýlenou směrovku po celou dobu trvání manévru. Ne, nemá.

+2/0
2.6.2016 16:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.