Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Drsné přistání v krupobití v Praze? Pro piloty nic výjimečného, podívejte se

Vypadá to strašidelně, ale pro piloty to není nic, co by neznali už minimálně ze simulátoru a neměli stoprocentně nacvičené a zvládnuté. Každopádně přistání v prudkém větru a dešti vypadá na videu působivě a v Praze se neděje každý den.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V93a33c74l33a34v 11V25a66v74r90a 3697334725147

dnešní letadla mají nepřistávají manuálně. Automat si poradí v jkémkoliv počasí i extremním a i za úplmé tmy. Rychlost bočního větru se automaticky vloží do přistávacího software.

I já v tom jednou někde přistával, a jistě příjemné to nebylo. V Čechách takové extrémy nebývají. Přistávali jsme jednou v Ruzyni přímo do bouřky. To nepříjemné bylo také. Někde nad Cad Coloradem jsme se nad bouřkou propadli o 300 stop. Každý se pomodlil..a to byl charter a paní pilotka nezazmatkovala. Byli jsme jen polití kávou a stewardka se značně vážně udeřila do hlavy o strop.

Vzpomínám i na nutná mezipřistání asi před 25-30ti lety kdesi v severní Kanadě, protože tam letadla musela vždy dotankovat než jsme přistávali někde ve Frankfurtu.

No dnes je všechno jinak..

0/−4
4.6.2016 5:36

J93i49n30d63ř41i41c23h 34T84ů47m60a 1354912417388

Automat si neporadí za jakéhokoli počasí. Naopak v silné turbulenci se autopilot vypíná. Pak je to jen na pilotech, zda to zvládnou.

+9/0
4.6.2016 20:36

L90u91k45á85š 61O89m74á28č58k63a 5391104741196

Ty jsi odborník. Víš jak poznáš, že se přistávalo automaticky? Při přistávání obvykle cítíš slušnou ránu.

+1/0
6.6.2016 13:41

M81i70c87h37a87l 89P56a11d78ě46r47a 7430732690427

Jenom upresnim, reversem se dobrzduje na 70 knots /ktere se hlasi/ a autobrake neni 1-3, ale low, medium a max. Tedy pokud se bavime o Airbusu.

0/0
3.6.2016 12:47

T90o21m76á40š 29F24i65j76a91l43a 4232113133430

Pilot je machr, měli bu mu přidat na platě!

0/0
3.6.2016 9:20

M11i51c66h93a75l 30C18h59a59l82u58p67a 6138640579943

Tak jednoduché to nebude, ale zase to asi nebude nic výjimečného, na co by nebyli cvičení a musí to umět zvládnout. V tomhle se dá udělat chyba jenom jednou :-).

0/0
5.6.2016 15:32

K15a88r94e81l 21N29o64v39o42t27n70y 2931565179730

Diky za pekny rozbor a vysvetleni! R^

+2/0
3.6.2016 0:39

T34o78m18á45š 33H45o40l39e68n89d33a 4273105206201

Co je to za krupobytí když tam lítaj ptáci ??? :-):-):-)

+3/−1
2.6.2016 22:28

S63t15a93n43d75a 19C46h54v47o94s62t 1712228

Ocelovi ptaci? :-)

0/−1
2.6.2016 22:49

T63o11m52á30š 27H64o87l73e56n56d83a 4703355796591

Podle mě před kamerou asi 2x prolítne pták... Ten by v krupobytí nelítal. 8-o

0/0
2.6.2016 23:31

J57a75n 88C35h69o51b92o52t 5922464958191

No v krupobití by možná opravdu nelétal.

0/0
4.6.2016 20:44

J29o84s74e68f 23R97i84c90h72t37e61r 9156465187673

bylo nebylo jednou jedno "krupobytí" :D

+11/0
3.6.2016 0:00

L42u86k38á54š 12N62e89j70e76d69l81ý 4225633873224

Zrovna se chystá na to nejlepší a objeví se přes letadlo pruh s reklamou !!;-D

+26/0
2.6.2016 20:16

L26u60k75á70š 44K79o20h59o73u50t 7498144892449

nebo info o tom že používám adbl0ck a že to není fér

podle mě zase není fér že je adbl0ck stále zakázané slovo

"

Váš příspěvek nebyl uložen.

Redakce iDNES.cz si nepřeje, aby se váš příspěvek objevil v diskusi, protože je v rozporu s pravidly pro diskutování na tomto serveru. Děkujeme za pochopení. Identifikační číslo nepovoleného příspěvku je: 78997966. Přečtěte si Pravidla pro diskutování a tento článek."

nevím nevím ale at čtu pravidla jak čtu o zakázaném slově adbl0ck tam nic nevidím

+16/0
2.6.2016 21:29

J77a13n 44V95o23j41t47í56š37e38k 6762411555306

Jestli něco není fér, tak je to to příšerný množství reklam, co sem v poslední době dokázali nasrat. Schválně si ten ad.. na chvíli vypněte.

+14/0
2.6.2016 22:31
Foto

H66a60n17a 24A23n13t55o49n51o57v95á 6507819214674

Příšerně mě štve ta reklama co se najednou rozbalí mezi odstavci. A ještě se zvukem. Naštěstí ji vídám jen v práci, kde nemohu do prohlížeče nainstalovat rozlišení.

Já vím, že každá stránka chce vydělat. Když mě o to vypnutí rozlišení stránka požádá a reklamy jsou v rozumné míře, tak s tím problém nemám. Idnes ale podle mě už únosnou hranici překročil. To je reklama jako podkres pod každou stránkou, video reklama nahoře na stránce, reklama mezi fotkami v galerii, 1-2 reklamy před videem, během videa ještě vyskočí lišta a k tomu výše zmíněné reklamy přímo v textu. To už je nad míru.

+14/0
2.6.2016 22:45
Foto

H20a31n51a 40A95n35t29o76n31o29v20á 6187819634614

místo rozlišen patří rozšíření. pardon

0/0
2.6.2016 22:46

V30l87a19d44i18m76í27r 86H82o77l27ý 8314471876687

Po něčem, jako je adbl0ck jsem se začal shánět právě kvůli vlezlým reklamám na iDnes.

Nikde jinde jsem tak tak zahlcené stránky reklamami neviděl.

Mám jej již pár let nainstalován a jak tak čtu, je to na iDnes ještě větší reklamní hrůza. Také se mi dnes objevovalo upozornění, abych blokování reklam vypnul. Asi nastává čas opustit iDnes úplně.

Škoda, hlavně technet a rubriku kraje čtu rád.

Sport už ne, po posledních změnách stránky.

+14/0
3.6.2016 1:30

J27a58r37o23m97í68r 19K98r27á35l 4920979454509

A pokud ubydou čtenáři, bude i méně peněz za reklamu.

+1/0
3.6.2016 7:45

M29i60c70h93a47l 10C34h51a42l12u87p15a 6738870739913

Ten "zakázaný" doplňek používám už léta, bez toho se nedá chodit na internet. Ve škole jsem se vždycky vyděsil a v první chvíli jsem myslel, že jsem se dostal na jiný web, než kam jsem chtěl jít :-)

0/0
5.6.2016 15:35

J70a43n 19V88o73j73t60í52š28e75k 6702591955466

Přesně tu reklamu v textu jsem měl na mysli. Vždyť to není normální, člověk čte a najednou mu text ujede a je tam reklama. Hnus.

+3/0
3.6.2016 15:26

E49v67a 27S69t57o84č29e85s96o67v17á 1560645894223

Přesně tak, úplně respektuju, že reklamu potřebují, když jsou jinak zadarmo. Ale když to překročí únosnou mez...nemůžou se divit. Typická situace - načte se mi hlavní stránka. Kliknu na článek, ale v tu chvíli se "donačte" i obří reklama na vrchu stránky a všechno se posune dolů. Tím pádem neklikám na článek, ale na nějaký stupidní "narostou vám vlasy za týden". A idnes má nejen shlédnutí, ale i proklik (většinou lépe zaplaceno). Možná to tak mají naschvál, nevím. Ale je to za hranou. Naštěstí mi to dělá jen v práci, kde nemůžu nainstalovat rozšíření do prohlížeče.

0/0
5.6.2016 15:21

L72u26k75á95š 38M30a28r19e71d57a 6571264617148

To je ten zacarovany kruh, cim vice reklamy, tim vice prijmu, ale tim vice lidi bude reklamu blokovat, tim mensi prijmy to budou, mno a aby zvedli prijmy tak musi pridat reklamu.

0/0
3.6.2016 9:41

J72a36n 73J98a24d35r26n54ý 4770514345346

Ani to nezkusím, věřím, že bych v takovém množství reklam to ani zpětně nespustil ;-D

0/0
11.6.2016 18:05

M52a72r61t14i53n 87P63r83o20s29t15ý 9690833730329

Ten pohled z kokpitu musel byt zajimavy.. draha nekde vpravo na boku a oni koukaji spis do nebe, nez na pole pod sebou, protoze spicka letadla je jeste zvedla o neco vys, aby to po vetru trochu klouzalo...

Nevim, ale v simulatoru to je asi mnohem snazsi, nez v realu, kdy vite, ze chyba vas skutecne zabije... kdezto v simulatoru to jen "Jsi mrtvy, zkus to znovu" :-)

Vsechna cest pilotum, ze tohle dokazou. Zelezne nervy.

0/−1
2.6.2016 15:49

J90a31k41u36b 66Š20a23f48a19n89d93a 7605277841971

Špička je stále stejně. Na to vítr nemá vliv. Pokud přistávají ve větší rychlosti, spíše ji mají skloněnou.

+2/0
2.6.2016 15:53

M27a61r69t21i74n 49P66r47o32s14t53ý 9100983290489

spicka sice je stale ve stejnem miste, ale jak se letadlo nataci, piloti primo pred sebou vidi spis pole vedle runwaye, nez jeji beton, ten maji (v tomhle pripade) spis na pravem boku...

0/0
2.6.2016 19:49

J19i24ř13í 16V21e84l93e77k 9114433317415

To vyosení na videu se zdá větší než skutečně je. Způsobuje to dlouhé ohnisko objektivu kamery.

0/0
10.6.2016 15:14

M34i47c43h73a24l 74C29h34a54l52u97p74a 6158390609293

Co jsem někde četl, tak simulátory jsou dost realistické a pilot po výcviku na simulátoru (což nějakou dobu trvá, třeba rok?) jde rovnou řídit letadlo. Asi začínají lítat s piloty s dostatečnou praxí, ale teoreticky se může něco stát i tomu zkušenějšímu a nováček musí být schopen doletět sám...

0/0
5.6.2016 15:39

M60i26r53o75s26l14a46v 93V60i96n46c87o12u58r 3633102895550

;-€ ;-O ta reklama je tam SUPER. NIKDO naně nekouká, ale hlavně že Vám to překryje ten hlavní záběr. To má Bureš málo nakradeno!!

+11/−5
2.6.2016 15:04

L88u46k88á82š 21O75m61á84č73k94a 5491824801656

A proč iDnes vůbec navštěvuješ? Představ si, že jsou i jiné alternativy. Např. placené iHned nebo špičkově selektované odběry na Twitteru.

0/0
6.6.2016 13:43

J42o94s12e94f 13O70m22á72č30k88a 5967971692815

Ten titulek je příšerný. Nešlo to trochu uhladit, napsat třeba "Drsné přistání při krupobití v Praze? Pro piloty nic výjimečného, podívejte se" - když už teda musí být titulek tak dlouhý..

0/−3
2.6.2016 14:37

M39i93l54a60n 85V13o80t95a29v70a 5694636391362

A co ten podvozek a gumy, ty vydrzi to, ze letadlo nedosedne ve smeru? Vzdyt se ta pneu musi roztrhnout a nebo to odnese podovzek.

0/0
2.6.2016 13:32

P26e69t59r 62K47o15m10í79n70e18k 3349427532399

Je to zcela běžný manévr, jmenuje se crabbing. Letadlo nalétává čumákem proti větru, srovná se až těsně před dosednutím. Gumy nejsou nijak moc namáhány, jak by se mohlo z videa zdát. Lépe to uvidíte třeba zde: https://www.youtube.com/watch?v=mMvLuUJFHYk

+3/0
2.6.2016 13:40

M75i55l54a32n 49V27o59t18a88v49a 5564796301372

jenže v tom článku píšou... " Ihned po dosednutí na hlavní podvozek pak pilot prudce vyšlápne pravý pedál nožního řízení doprava a tím srovná stroj na střed dráhy"....

0/0
2.6.2016 15:05

J28a94k37u26b 92Š95a69f40a82n21d52a 7925187381871

Lepší pilot to srovná těsně před dosednutím, horší až po.

+8/0
2.6.2016 15:54

M72a31r25e86k 54S86t70r48n30a11d 4964237704463

nemyslom si ze je to v kvalite pilota... Videl jsem A380 a B777 od emirates srovnat letala po dosednuti... asi proto, ze pri srovnani pred dosednutim se letadlo nakloni a asi by doslo k pretizeni jedne strany podvozku... ale to si nejsem jistej...

0/0
2.6.2016 18:09

J19a44k86u96b 21Š39a23f38a14n15d34a 7435487391601

Já si myslím, že to kvalita pilota ovlivňuje. Musí to srovnat ve správný okamžik. Pokud to srovná dříve, letadlo se právě nakloní a neudrží se uprostřed dráhy. Proto to asi mnozí nechávají až po dosednutí...

+1/0
3.6.2016 6:16

J36i79n85d76ř95i45c56h 48T50ů41m63a 1964792497708

Tento způsob přistání může používat pouze letoun s podvozkem na to konstruovaným. Např. s turbovrtulovým ATR takto přistát nemůžete. Těsně před dosednutím ho musíte srovnat.

+1/0
2.6.2016 14:26

M16a34r31e20k 80S24t38r31n70a28d 4524847344133

ano tahle pristavaji piloti Porteru i FlyBee s Q400.

0/0
2.6.2016 18:10

J56i41ř58í 66V42e94l66e57k 9834203197395

Jsou letadla, která nic nerovnají a přistanou v pohodě bokem. Jsou na to konstruovaná. Např. B-52

0/0
10.6.2016 15:24

J58a20n10a 75R82u74s86o72v50a 8376638975672

Crosswind jsem zažila před pár lety v Amsterodamu a byla jsem do posledního momentu přesvědčená, že se zabijeme ;-D. To, když bočním okýnkem přímo vidíte na přistávací dráhu, to byly vteřiny čiré hrůzy.

+18/−1
2.6.2016 13:25

J53o12s57e75f 94P81o16l34í76v32k87a 1782727756919

No, asi bych byl na tom stejně - slyším o tom poprvé :-)

0/0
2.6.2016 17:17

M38i57c67h87a24l 24N65o53v21á61k 1884937732334

Pro více videí zadejte do vyhledávače (či třeba YouTube) "crosswind" nebo "crosswind landing".

+2/0
2.6.2016 12:46

M37a73r65e71k 93B91e67n13d59a 4250650179

Není třeba kromě potlačení i mírně do strany proti větru aby nedošlo k naklonění letadla?

0/0
2.6.2016 12:40

J80a81k25u28b 68Š58a97f63a83n70d64a 7865167391951

Ne, to si pletete se skluzem. De fakto i popis zde je špatně protože pilot levý pedál nevyšlapuje. To by zatáčel stále více. On vůči vzduchu vlastně letí úplně rovně. Jen ta zem pod ním ujíždí do strany.

+4/−1
2.6.2016 13:27

J44i69n60d79ř25i61c22h 25T42ů92m15a 1484482287718

To si pletete vy. "Skluz" jsou zkřížená kormidla. Náklon proti větru se běžně používá u menších letadel.

0/−1
2.6.2016 14:23

J85a72k95u56b 21Š16a38f55a53n17d22a 7585157681251

Nepletu. Vím, co je to skluz. Při něm musí být směrovka vychýlena. Při tomto manévru ne.

+1/0
2.6.2016 15:51

J70i73n14d68ř19i33c66h 70T35ů80m55a 1424782137148

Rozuměl jsem otázce tak, zda se nepoužije kromě směrového vybočení i náklon proti větru. Což je běžná technika používaná u menších letadel. Skluz nemá s vylučováním snosu větru nic společného.

+1/0
2.6.2016 16:13

J78a63k74u53b 94Š61a51f85a80n95d90a 7235137611781

Já to chápal tak, zda pilot má vychýlenou směrovku po celou dobu trvání manévru. Ne, nemá.

+2/0
2.6.2016 16:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.