Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nový ruský letoun se poprvé představil veřejnosti

Ruská společnost Irkut poprvé na veřejnosti ukázala nový ruský letoun MC-21. Stroj je vyvíjen již řadu let a do vzduchu by se mohl dostat ještě letos.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J26a19r80o37s19l30a27v 12S88i61r11o19k73y 7780673954304

bravo Rusko R^

+2/−4
10.6.2016 17:51

M27a69r69t36i81n 59J34i15r62o84u38s21e56k 7376225215948

Opět diskuze plná trapného rusofobství až "antirusákizmu". ;-DRv

+10/−5
9.6.2016 16:36

R87i52c76h65a11r92d 23T10r60e74f44i51l 4151825449840

Jak taky jinak, jakákoliv zmínka o čemkoli ruském funguje na některé lidi jako Pavlovův experiment.:-)

+9/−3
9.6.2016 18:05

P30e41t66r 43Š18e56v81č97í77k 4845249645267

Protože to dokáže jen rusák, oprášit 30 let starý projekt Jak-42 z dob CCCP, navěsit na něj americké motory, západní avioniku i řídící systémy, přejmenovat ho a vydávat za nové letadlo...Rv

+6/−6
9.6.2016 18:49

R60o49b53e81r61t 67M71r17o76c50z14k67o43w68s58k72i 7408280439334

A v čem chce konkurovat? V čem má být jako leší? ;-D pochybuji že se v čemkoliv kvalitou alespoň vyrovná Airbusu nebo Boeingu... jedině může být podstatně levnější, otázka je zda je a zda ten rozdíl je až tak zásadní... navíc bych pochyboval o bezpečnosti, důvěru zvedají jen motory motory Pratt & Whitney PW1400G, ale nedej bože aby si někdo koupil ty ruské... ;-D

+9/−5
9.6.2016 15:34

P38e22t51r 90N78o38v54ý 9441303828

Prakticky ve všem - letadlo je postaveno ze 40-45% kompozitních materiálů, mělo by mít o 20 % nižší provozní náklady, o 15 % nižší spotřebu paliva, cena by měla být nižší o cca 15-20 % (ale tam záleží na spoustě věcí).

+4/−1
9.6.2016 15:54

V12i24l38é84m 95P57ř82í11h60o11d82a 2274589333897

Už jste viděl Airbus A350 a Boeing 777X?;-)

0/−1
10.6.2016 10:44

E92d14u87a47r39d 28H21l83a45v82a36t21ý 2410396694

Pokud jste viděl už Boeing 777X, tak Vás obdivuji, protože to letadlo ještě ani nebylo postaveno.

+1/0
10.6.2016 12:28

P87e43t62r 41N29o30v65ý 9281403728

Jenomže MC-21 nemá být konkurentem A350, ale A320 či 737.

Potom například cena A350 bude asi 3x vyšší, než MC-21.

+1/0
10.6.2016 13:13

V76i81l44é41m 71P36ř39í34h42o55d47a 2604409413447

Reaguji na "Prakticky ve všem - letadlo je postaveno ze 40-45% kompozitních materiálů,..." a pak se tu někdo dole rozplývá, že "...zvládají Rusové touto technologii výrobu větších dílu než Boeing...", přičemž pro 777X už dávno stojí obrovská pec pro výrobu velkých částí letadel z uhlíkových kompozitů, ve které by mohli upéci pomalu celý to ruský éro, nemluvě o A350, které je také z velké části z kompozitu.

+1/−1
10.6.2016 14:53

P72e95t26r 10N59o73v56ý 9891283708

No a já jsem reagoval na příspěvek pana Mroczkowského, který se ptal na to, v čem chce konkurovat. A logické je, že jsem uvedl srovnání s letadly, kterým má být konkurencí. Těžko lze srovnávat letadla, která jsou jiné třídy a jejich pořizovací cena je 2-3-4x vyšší.

Pokud se nepletu, tak 777X bude do výroby zavedena v roce 2020. Pokud je ta pec, o níž píšete, funkční již dnes, tak co vlastně bude ty 3-4 roky dělat ?

0/0
10.6.2016 15:21

V22i38l25é70m 57P72ř82í32h29o97d55a 2434129113507

Třeba ohřívat hamburgry? Co takhle ladit výrobu, výroba prototypů apod.? Nebo si myslíte, že když budou 777X v provozu v r. 2020, tak že by to stačilo pro sériovou výrobu postavit týden před koncem 2019?

0/0
10.6.2016 15:43

P63e83t12r 14N36o42v94ý 9111113878

Vy jste napsal, že obrovská pec dávno stojí. A kdybyste si důsledně přečetl můj příspěvek, tak jsem psal pokud je funkční již dnes. Vy ale máte nejspíš potřebu napsat rádoby vtipný příspěvek.

0/0
10.6.2016 18:32

P85e91t32r 23Š71e26v17č87í51k 4535649265957

Ona je i veškerá avionika a řídící systémy se Západu...

+3/−1
9.6.2016 16:00

V56l19a25d74i49m81í97r 58B33u91k15v26a66l85d 8953293686

Čemu se divíte. Dnes v této oblasti již neexistuje ryze národní výrobek.

0/0
12.6.2016 15:13

E84d96u40a95r83d 82H27l93a23v97a20t28ý 2850186194

Ono je celkem běžné, že se pro letadla (resp. pro jeden typ od jednoho výrobce) nabízí několik typů motorů od různých výrobců (tradičně Pratt & Whitney, jak jste zmínil, nebo Rolls-Royce) - záleží na tom, jak má zákazník nastavenu infrastrukturu. Z hlediska údržby, logistiky atd. je jednodušší používat motory od jednoho výrobce pro více typů (stejně tak jako používat více modelů letadel od jednoho výrobce, kde je např. snadnější přejít z jednoho modelu na druhý, co se týče pilotáže). A dovedu si představit, že pro nějakého zákazníka je výhodnější si pořídit motor ruský. Takže i toto je součást konkurenceschopnosti letadla.

+4/0
9.6.2016 16:16

M57a15r23t53i78n 69J26i81r41o72u67s83e94k 7456365975408

Jinými slovy přeložen tvůj příspěvek: nevíš vlastně nic, ale je to ruské, tak pochybuješ. ;-D

+5/−1
9.6.2016 16:34

M98a96r25t43i13n 59C78h28a89b66a64d14a 7441342814862

nic moc...

+1/−1
9.6.2016 15:19

R40i58c75h48a24r54d 12T16r36e23f24i52l 4191585209280

Jak nic moc, Argumenty by nebyly? Rv

0/0
9.6.2016 18:08

J62a82n 30V55á18c22l41a70v20í92k 3982516351259

Rusko je velke, takze velky trh pro leteckou dopravu. Podobny stroj najde uplatneni minimalne tam a jestli něco prodaji ven, tak dobře pro ne.

Osobne jsem fanda spis zapadnich stroju, do kterých dodavaji dily i české firmy :-)

+4/0
9.6.2016 13:59

P75e68t33r 58L22u58k95e49š 6633601

Pro nový aeroplán není žádný národní trh dost velký. Na tom nemůže žádný výrobce stavět. A světový trh? V téhle kategorii je tlačenice a tvrdý konkurenční boj. Pokud se nový stroj neuplatní v globálním měřítku, nemá nejmenší šanci.

0/−1
12.6.2016 13:03

V82i70k41t96o33r 65Š14p47i56č16k93a 6268712974

Rusko funguje stále ve stejném režimu . Vzpomeňme si na centrální plánování za komunismu . Nejde jim apriori o komerčně úspěšný produkt , avšak dokázat , že pokud přestane celý svět existovat , stále budou schopni zajistit jen díky své produkci letadlo na úrovni 737 nebo 320 .

To co nedává smysl pro malé podnikatele v ČR , prostě u velemoci jakou se znovu snaží být Rusko funguje . Technologická soběstačnost a vlastní vývoj je tím , s čím musí velemoci počítat nehledě na technologickou špionáž a kopírování konkurence ...

+4/0
9.6.2016 12:19

J66a83n 49S62e16m52i44k 4184167842869

mate pravdu, tady vidim hlavni motiv.

Ono to hraje roli i pro udrzovani odborniku v prumyslu na kterem zavisi jejich vojenska letadla

+4/0
9.6.2016 14:51

I97g75n50á34c 60M15r13k86v80i90č57k38a 2708392239695

tak tak... ti samí lidé se něco naučí tady i tam, a když nebudou zrovna projektovat pro armádu, tak budou dělat civilní věci...

+1/0
9.6.2016 18:02

D43a46v87i67d 69R74y16c85h24e91t21s98k10ý 9536401350320

Zbrusu nové ruské letadlo s motory Pratt&Whitney. Bacha na kliku není emerická..

+2/−1
9.6.2016 11:47

V89i48k77t15o70r 16Š80p42i20č68k20a 6858922914

;-) Vezmu to co je na trhu s tím , že drak si v případě potřeby osadím tím co bude v době budoucí nabízet domácí trh .....Dává to smysl

+2/0
9.6.2016 12:21
Foto

P33a45v22e30l 47P71o47k98o40r16n74ý 2276734900212

Tak to dělají i severokorejci, koupí vnitřek a na to udělají korejský obal.

0/0
9.6.2016 13:16

M75a80r89t13i97n 44J16i32r31o64u40s26e60k 7876415955278

Jako škodovka s koncernovým motorem. Nebo snad má Škodovka vývojárnu vlastních motorů? :-)

0/−1
10.6.2016 8:56

D13a16v27i16d 76R18y27c15h84e28t10s78k74ý 9646401620680

Má. Z "česany" pochází třeba motor 1.2 TSI, možná nejdůležitější benzínový v koncernu...

0/0
10.6.2016 14:09

P29e56t44r 14N13ě88m35e10c 4150973260167

A co Suchoj Superjet, prodává se?

+1/0
9.6.2016 11:18

V17o81j79t28a 43Š31e55f87l15e57r 7745232933806

Prodává, dosud vyrobeno 105 ks, na dalších 170 jsou podepsány objednávky a o dalších 100 ks se jedná . Výroba jede na plné obraty, tzn. paralelně se montuje 6ks což je maximum výrobního závodu aktuálně v hale stojí letadla s čísly 95112 až .95117 na strojích 95118-95125 běží příprava před finální montáží, tzn. kompletují se díly a jejich finální montáž začne hned jak bude místo. Zájem je tak velký že se jede na tři směny.

Ake to tom se v ČR a EU moc nedočtěte, oni ti rusové mají totiž krachvat.

Apropo vkáda ČR zakázala vyvoz malývh motorků pro letadla produkovaných v ČR do ruska a vedlo to k jedinému rusové si postavili vlastní závod a nýní své o něco levnější motory než ty české vyváží do světa tzv. česká firma má dost smůlu a arická Pratt & Whitney vesel dodává obří turbíny ;-D

+7/−1
9.6.2016 11:29

J39a31n 14V31á85c65l61a29v34í71k 3762706671119

A oni ti Rusove cekali, az jim Cesi prestanou dodavat, aby mohli uvest sve lepsi, levnejsi a valcovat s nimi svet? Zkuste se občas zamyslet...

+4/−2
9.6.2016 14:00

P24e27t50r 17S21i17m68o21n92i96d94e45s 7961401227418

Každopádně o Suchojích toho ví víc než vy.

+1/−1
9.6.2016 14:49

J51a85n 39V89á93c53l70a83v92í93k 3302506301599

A mozna vi vic i o hre na harfu, ale nevim, jak to souvisi s tim, co jsem napsal.

+2/0
9.6.2016 23:47

P92e70t54r 84Š29e13v43č56í71k 4855689325627

Nějakých 300 objednávek za 8 let, nic moc. Boduje, jako všechno ruské hlavně cenou. Ty objednávky tvoří hlavně povinné nákupy v Rusku, které nařídil Putin v zahraničí Laos, Indonésie nebo Mexiko, trhy kam se velké společnosti moc nehrnou.

+4/−4
9.6.2016 11:33

I92v38a88n 70V25r32b92a 9590450285802

"trhy kam se velké společnosti moc nehrnou" ;-D

+1/0
9.6.2016 11:41

E71d34u33a96r46d 37H23l73a89v51a75t44ý 2520356854

Můžete mě odkázat na zdroj informace, že Putin něco takového nařídil? Docela by mě to zajímalo. Děkuji.

+1/0
9.6.2016 11:49

P36e21t47r 52T81y27č17k83a 6485312109652

Putinovi staci mrknout.

0/−1
9.6.2016 11:57

E41d79u14a37r98d 21H19l66a47v40a19t33ý 2730496414

Díky, potvrdil jste mi, že zde plácáte jen nesmysly.

0/0
9.6.2016 12:07

P18e87t12r 85T22y35č71k96a 6175322339792

Jako co čekáš? Že ti sem někdo dá sken písemného příkazu Putina?

0/−1
9.6.2016 12:13

I38v89a16n 25V22r97b16a 9220170585702

ja cakam, ze normalny clovek prestane placat hluposti, pokial ich nevie nicim podlozit.

0/0
9.6.2016 12:22

P70e17t53r 23N76o69v73ý 9161423578

Pokud někdo něco tvrdí, tak je standardní doložit to relevantními argumenty, důkazy či linky.

Ale chápu, že pro vás je argument nebo důkaz neznámý pojem.

+1/0
9.6.2016 12:28

E52d67u52a39r42d 97H78l29a54v42a39t90ý 2870856854

Pane Tyčko, my se patrně (a naštěstí) neznáme, tak mi netykejte. Když už něco budete tvrdit, tak by bylo docela vhodné, abyste takovou věc měl podloženou argumenty. Jak je vidět, tak nemáte. Tudíž taková informace od Vás nemá absolutně žádnou hodnotu. Bohužel to svědčí o Vaší omezenosti a neschopnosti si cokoliv zjiistit nebo ověřit.

+5/0
9.6.2016 12:42

P18e50t13r 17T61y51č34k94a 6795522259502

:-))

0/0
9.6.2016 12:53

V27o28j82t40a 62Š58e72f94l41e62r 7575682673726

Pro vaše info, Suchoj Superjet 100 získal certifikaci 28. ledna 2011, první komerční let se uskutečnil 21. dubna 2011 , čili nejde o žádných 8 let ale letadlo se fakticky vyrábí 5 let

+1/−1
9.6.2016 11:51

P24e37t39r 26Š38e76v61č34í90k 4825649655397

V květnu 2008 měl Suchoj závazné objednávky na 73 kusů Superjetu 100

+1/−1
9.6.2016 12:34

M49a90r25t27i44n 62Š54t63r77y36m23p56l 9608358365221

Vyvoj je totez co vyroba?

0/−1
9.6.2016 18:13

M23a18r49t59i91n 82C61e79r51v23e97n22y 2493668576488

No prodava, vyrobeno neco pres 100 kusu, ale temer vse zustava v Rusku (coz se da pochopit, kdyz to ma nahrazovat historicke Tu134).

Kazdopadne na rozdil od MS21 uz leta a uz se vyrabi.

0/0
9.6.2016 11:35

P78e92t17r 64V91i70n41a51ř 6333203693737

A s tím teď budou létet "na dovolenou", aby nemuseli po zemi? ;-D

+1/−1
9.6.2016 10:52

D61a88v24i30d 10M98a63l70i51n57a 1880893970423

Je to pekné éro. Co technologie vyroby? Svarování, nytování, nebo lepení? Používají dural, nebo kompozity?

+1/0
9.6.2016 10:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.