Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový ruský letoun se poprvé představil veřejnosti

Ruská společnost Irkut poprvé na veřejnosti ukázala nový ruský letoun MC-21. Stroj je vyvíjen již řadu let a do vzduchu by se mohl dostat ještě letos.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J32a31r34o64s65l38a46v 48S61i23r73o65k11y 7560483544174

bravo Rusko R^

+2/−4
10.6.2016 17:51

M41a31r35t25i36n 68J40i17r40o26u16s38e87k 7216195925728

Opět diskuze plná trapného rusofobství až "antirusákizmu". ;-DRv

+10/−5
9.6.2016 16:36

R64i48c48h15a45r37d 21T58r41e39f50i88l 4671145689500

Jak taky jinak, jakákoliv zmínka o čemkoli ruském funguje na některé lidi jako Pavlovův experiment.:-)

+9/−3
9.6.2016 18:05

P68e83t25r 15Š10e24v90č17í58k 4365499355397

Protože to dokáže jen rusák, oprášit 30 let starý projekt Jak-42 z dob CCCP, navěsit na něj americké motory, západní avioniku i řídící systémy, přejmenovat ho a vydávat za nové letadlo...Rv

+6/−6
9.6.2016 18:49

R67o50b19e26r62t 51M13r27o95c81z88k94o74w47s10k36i 7488880579314

A v čem chce konkurovat? V čem má být jako leší? ;-D pochybuji že se v čemkoliv kvalitou alespoň vyrovná Airbusu nebo Boeingu... jedině může být podstatně levnější, otázka je zda je a zda ten rozdíl je až tak zásadní... navíc bych pochyboval o bezpečnosti, důvěru zvedají jen motory motory Pratt & Whitney PW1400G, ale nedej bože aby si někdo koupil ty ruské... ;-D

+9/−5
9.6.2016 15:34

P23e82t20r 94N12o64v16ý 9221973798

Prakticky ve všem - letadlo je postaveno ze 40-45% kompozitních materiálů, mělo by mít o 20 % nižší provozní náklady, o 15 % nižší spotřebu paliva, cena by měla být nižší o cca 15-20 % (ale tam záleží na spoustě věcí).

+4/−1
9.6.2016 15:54

V15i68l69é49m 24P76ř98í84h49o18d85a 2614739193777

Už jste viděl Airbus A350 a Boeing 777X?;-)

0/−1
10.6.2016 10:44

E14d73u74a12r59d 36H23l66a25v44a65t84ý 2120146644

Pokud jste viděl už Boeing 777X, tak Vás obdivuji, protože to letadlo ještě ani nebylo postaveno.

+1/0
10.6.2016 12:28

P71e96t58r 35N42o73v27ý 9751613598

Jenomže MC-21 nemá být konkurentem A350, ale A320 či 737.

Potom například cena A350 bude asi 3x vyšší, než MC-21.

+1/0
10.6.2016 13:13

V27i62l37é83m 22P45ř77í45h29o98d15a 2784989403637

Reaguji na "Prakticky ve všem - letadlo je postaveno ze 40-45% kompozitních materiálů,..." a pak se tu někdo dole rozplývá, že "...zvládají Rusové touto technologii výrobu větších dílu než Boeing...", přičemž pro 777X už dávno stojí obrovská pec pro výrobu velkých částí letadel z uhlíkových kompozitů, ve které by mohli upéci pomalu celý to ruský éro, nemluvě o A350, které je také z velké části z kompozitu.

+1/−1
10.6.2016 14:53

P70e12t84r 46N20o22v37ý 9861903828

No a já jsem reagoval na příspěvek pana Mroczkowského, který se ptal na to, v čem chce konkurovat. A logické je, že jsem uvedl srovnání s letadly, kterým má být konkurencí. Těžko lze srovnávat letadla, která jsou jiné třídy a jejich pořizovací cena je 2-3-4x vyšší.

Pokud se nepletu, tak 777X bude do výroby zavedena v roce 2020. Pokud je ta pec, o níž píšete, funkční již dnes, tak co vlastně bude ty 3-4 roky dělat ?

0/0
10.6.2016 15:21

V52i86l55é43m 25P54ř56í22h73o74d24a 2764879783257

Třeba ohřívat hamburgry? Co takhle ladit výrobu, výroba prototypů apod.? Nebo si myslíte, že když budou 777X v provozu v r. 2020, tak že by to stačilo pro sériovou výrobu postavit týden před koncem 2019?

0/0
10.6.2016 15:43

P65e79t33r 15N33o17v36ý 9551503948

Vy jste napsal, že obrovská pec dávno stojí. A kdybyste si důsledně přečetl můj příspěvek, tak jsem psal pokud je funkční již dnes. Vy ale máte nejspíš potřebu napsat rádoby vtipný příspěvek.

0/0
10.6.2016 18:32

P63e15t47r 73Š68e44v19č50í38k 4785299335887

Ona je i veškerá avionika a řídící systémy se Západu...

+3/−1
9.6.2016 16:00

V16l35a39d64i31m52í83r 55B45u14k23v14a88l29d 8603443416

Čemu se divíte. Dnes v této oblasti již neexistuje ryze národní výrobek.

0/0
12.6.2016 15:13

E56d32u49a94r50d 84H21l13a33v46a45t56ý 2640896194

Ono je celkem běžné, že se pro letadla (resp. pro jeden typ od jednoho výrobce) nabízí několik typů motorů od různých výrobců (tradičně Pratt & Whitney, jak jste zmínil, nebo Rolls-Royce) - záleží na tom, jak má zákazník nastavenu infrastrukturu. Z hlediska údržby, logistiky atd. je jednodušší používat motory od jednoho výrobce pro více typů (stejně tak jako používat více modelů letadel od jednoho výrobce, kde je např. snadnější přejít z jednoho modelu na druhý, co se týče pilotáže). A dovedu si představit, že pro nějakého zákazníka je výhodnější si pořídit motor ruský. Takže i toto je součást konkurenceschopnosti letadla.

+4/0
9.6.2016 16:16

M40a49r67t82i80n 32J79i20r45o81u58s26e28k 7236345125618

Jinými slovy přeložen tvůj příspěvek: nevíš vlastně nic, ale je to ruské, tak pochybuješ. ;-D

+5/−1
9.6.2016 16:34

M27a87r82t78i47n 76C12h11a92b29a73d86a 7931462154642

nic moc...

+1/−1
9.6.2016 15:19

R54i31c17h96a79r34d 95T74r72e32f76i37l 4601195519150

Jak nic moc, Argumenty by nebyly? Rv

0/0
9.6.2016 18:08

J57a61n 77V26á23c16l38a56v48í19k 3922386431159

Rusko je velke, takze velky trh pro leteckou dopravu. Podobny stroj najde uplatneni minimalne tam a jestli něco prodaji ven, tak dobře pro ne.

Osobne jsem fanda spis zapadnich stroju, do kterých dodavaji dily i české firmy :-)

+4/0
9.6.2016 13:59

P79e36t37r 18L30u42k98e16š 6853541

Pro nový aeroplán není žádný národní trh dost velký. Na tom nemůže žádný výrobce stavět. A světový trh? V téhle kategorii je tlačenice a tvrdý konkurenční boj. Pokud se nový stroj neuplatní v globálním měřítku, nemá nejmenší šanci.

0/−1
12.6.2016 13:03

V64i16k50t86o66r 59Š95p44i66č95k70a 6798392754

Rusko funguje stále ve stejném režimu . Vzpomeňme si na centrální plánování za komunismu . Nejde jim apriori o komerčně úspěšný produkt , avšak dokázat , že pokud přestane celý svět existovat , stále budou schopni zajistit jen díky své produkci letadlo na úrovni 737 nebo 320 .

To co nedává smysl pro malé podnikatele v ČR , prostě u velemoci jakou se znovu snaží být Rusko funguje . Technologická soběstačnost a vlastní vývoj je tím , s čím musí velemoci počítat nehledě na technologickou špionáž a kopírování konkurence ...

+4/0
9.6.2016 12:19

J18a16n 21S24e67m46i29k 4254477442249

mate pravdu, tady vidim hlavni motiv.

Ono to hraje roli i pro udrzovani odborniku v prumyslu na kterem zavisi jejich vojenska letadla

+4/0
9.6.2016 14:51

I55g93n60á13c 65M60r92k54v36i39č55k56a 2428212819235

tak tak... ti samí lidé se něco naučí tady i tam, a když nebudou zrovna projektovat pro armádu, tak budou dělat civilní věci...

+1/0
9.6.2016 18:02

D32a57v13i38d 71R30y25c93h62e95t79s89k47ý 9196501600560

Zbrusu nové ruské letadlo s motory Pratt&Whitney. Bacha na kliku není emerická..

+2/−1
9.6.2016 11:47

V35i63k93t44o51r 21Š68p41i34č81k42a 6958332974

;-) Vezmu to co je na trhu s tím , že drak si v případě potřeby osadím tím co bude v době budoucí nabízet domácí trh .....Dává to smysl

+2/0
9.6.2016 12:21
Foto

P91a20v42e89l 52P26o29k29o92r96n79ý 2226274510512

Tak to dělají i severokorejci, koupí vnitřek a na to udělají korejský obal.

0/0
9.6.2016 13:16

M92a79r13t90i62n 97J69i69r53o89u33s30e95k 7746955275118

Jako škodovka s koncernovým motorem. Nebo snad má Škodovka vývojárnu vlastních motorů? :-)

0/−1
10.6.2016 8:56

D51a63v89i46d 31R89y30c67h59e55t51s75k92ý 9986271880370

Má. Z "česany" pochází třeba motor 1.2 TSI, možná nejdůležitější benzínový v koncernu...

0/0
10.6.2016 14:09

P42e29t44r 36N63ě54m11e86c 4210923760297

A co Suchoj Superjet, prodává se?

+1/0
9.6.2016 11:18

V12o28j50t42a 88Š74e95f61l31e35r 7295562493856

Prodává, dosud vyrobeno 105 ks, na dalších 170 jsou podepsány objednávky a o dalších 100 ks se jedná . Výroba jede na plné obraty, tzn. paralelně se montuje 6ks což je maximum výrobního závodu aktuálně v hale stojí letadla s čísly 95112 až .95117 na strojích 95118-95125 běží příprava před finální montáží, tzn. kompletují se díly a jejich finální montáž začne hned jak bude místo. Zájem je tak velký že se jede na tři směny.

Ake to tom se v ČR a EU moc nedočtěte, oni ti rusové mají totiž krachvat.

Apropo vkáda ČR zakázala vyvoz malývh motorků pro letadla produkovaných v ČR do ruska a vedlo to k jedinému rusové si postavili vlastní závod a nýní své o něco levnější motory než ty české vyváží do světa tzv. česká firma má dost smůlu a arická Pratt & Whitney vesel dodává obří turbíny ;-D

+7/−1
9.6.2016 11:29

J15a69n 51V64á61c89l11a61v48í42k 3712106631529

A oni ti Rusove cekali, az jim Cesi prestanou dodavat, aby mohli uvest sve lepsi, levnejsi a valcovat s nimi svet? Zkuste se občas zamyslet...

+4/−2
9.6.2016 14:00

P96e68t11r 87S12i27m26o65n75i79d40e77s 7911681797918

Každopádně o Suchojích toho ví víc než vy.

+1/−1
9.6.2016 14:49

J42a38n 65V22á88c48l95a19v41í38k 3862396271859

A mozna vi vic i o hre na harfu, ale nevim, jak to souvisi s tim, co jsem napsal.

+2/0
9.6.2016 23:47

P89e91t15r 93Š73e28v18č13í90k 4735169735917

Nějakých 300 objednávek za 8 let, nic moc. Boduje, jako všechno ruské hlavně cenou. Ty objednávky tvoří hlavně povinné nákupy v Rusku, které nařídil Putin v zahraničí Laos, Indonésie nebo Mexiko, trhy kam se velké společnosti moc nehrnou.

+4/−4
9.6.2016 11:33

I58v95a81n 96V67r32b82a 9290820605662

"trhy kam se velké společnosti moc nehrnou" ;-D

+1/0
9.6.2016 11:41

E42d65u40a23r57d 83H40l36a73v69a84t66ý 2580836644

Můžete mě odkázat na zdroj informace, že Putin něco takového nařídil? Docela by mě to zajímalo. Děkuji.

+1/0
9.6.2016 11:49

P88e28t36r 64T72y62č92k66a 6985512189542

Putinovi staci mrknout.

0/−1
9.6.2016 11:57

E66d55u66a28r56d 36H73l80a25v44a76t76ý 2270136304

Díky, potvrdil jste mi, že zde plácáte jen nesmysly.

0/0
9.6.2016 12:07

P16e42t74r 40T91y78č40k66a 6205662889932

Jako co čekáš? Že ti sem někdo dá sken písemného příkazu Putina?

0/−1
9.6.2016 12:13

I67v90a56n 85V55r12b27a 9210780465952

ja cakam, ze normalny clovek prestane placat hluposti, pokial ich nevie nicim podlozit.

0/0
9.6.2016 12:22

P14e51t24r 16N87o71v25ý 9161583408

Pokud někdo něco tvrdí, tak je standardní doložit to relevantními argumenty, důkazy či linky.

Ale chápu, že pro vás je argument nebo důkaz neznámý pojem.

+1/0
9.6.2016 12:28

E87d62u73a29r20d 50H44l10a66v71a59t65ý 2790876344

Pane Tyčko, my se patrně (a naštěstí) neznáme, tak mi netykejte. Když už něco budete tvrdit, tak by bylo docela vhodné, abyste takovou věc měl podloženou argumenty. Jak je vidět, tak nemáte. Tudíž taková informace od Vás nemá absolutně žádnou hodnotu. Bohužel to svědčí o Vaší omezenosti a neschopnosti si cokoliv zjiistit nebo ověřit.

+5/0
9.6.2016 12:42

P23e26t64r 96T79y16č25k64a 6275672519302

:-))

0/0
9.6.2016 12:53

V62o34j18t79a 77Š36e29f48l79e15r 7515552443546

Pro vaše info, Suchoj Superjet 100 získal certifikaci 28. ledna 2011, první komerční let se uskutečnil 21. dubna 2011 , čili nejde o žádných 8 let ale letadlo se fakticky vyrábí 5 let

+1/−1
9.6.2016 11:51

P60e23t66r 18Š79e38v97č50í90k 4905189895927

V květnu 2008 měl Suchoj závazné objednávky na 73 kusů Superjetu 100

+1/−1
9.6.2016 12:34

M22a30r20t53i66n 85Š41t64r31y39m52p21l 9848738455771

Vyvoj je totez co vyroba?

0/−1
9.6.2016 18:13

M77a71r13t82i23n 97C45e36r29v26e60n38y 2543438256668

No prodava, vyrobeno neco pres 100 kusu, ale temer vse zustava v Rusku (coz se da pochopit, kdyz to ma nahrazovat historicke Tu134).

Kazdopadne na rozdil od MS21 uz leta a uz se vyrabi.

0/0
9.6.2016 11:35

P57e26t74r 81V93i72n86a34ř 6153123493387

A s tím teď budou létet "na dovolenou", aby nemuseli po zemi? ;-D

+1/−1
9.6.2016 10:52

D92a71v11i59d 35M46a17l77i19n54a 1660913130593

Je to pekné éro. Co technologie vyroby? Svarování, nytování, nebo lepení? Používají dural, nebo kompozity?

+1/0
9.6.2016 10:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.