Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový ruský letoun se poprvé představil veřejnosti

Ruská společnost Irkut poprvé na veřejnosti ukázala nový ruský letoun MC-21. Stroj je vyvíjen již řadu let a do vzduchu by se mohl dostat ještě letos.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J26a85r92o55s59l65a17v 98S89i50r11o56k90y 7360513914224

bravo Rusko R^

+2/−4
10.6.2016 17:51

M98a89r42t85i39n 90J94i84r28o26u46s28e72k 7846115975758

Opět diskuze plná trapného rusofobství až "antirusákizmu". ;-DRv

+10/−5
9.6.2016 16:36

R95i55c83h90a34r97d 85T50r17e51f52i43l 4151475429520

Jak taky jinak, jakákoliv zmínka o čemkoli ruském funguje na některé lidi jako Pavlovův experiment.:-)

+9/−3
9.6.2016 18:05

P40e46t74r 73Š30e40v55č11í59k 4735469895617

Protože to dokáže jen rusák, oprášit 30 let starý projekt Jak-42 z dob CCCP, navěsit na něj americké motory, západní avioniku i řídící systémy, přejmenovat ho a vydávat za nové letadlo...Rv

+6/−6
9.6.2016 18:49

R70o76b26e54r91t 59M55r45o37c17z65k43o98w87s83k53i 7428830219984

A v čem chce konkurovat? V čem má být jako leší? ;-D pochybuji že se v čemkoliv kvalitou alespoň vyrovná Airbusu nebo Boeingu... jedině může být podstatně levnější, otázka je zda je a zda ten rozdíl je až tak zásadní... navíc bych pochyboval o bezpečnosti, důvěru zvedají jen motory motory Pratt & Whitney PW1400G, ale nedej bože aby si někdo koupil ty ruské... ;-D

+9/−5
9.6.2016 15:34

P84e30t54r 64N33o11v74ý 9251373898

Prakticky ve všem - letadlo je postaveno ze 40-45% kompozitních materiálů, mělo by mít o 20 % nižší provozní náklady, o 15 % nižší spotřebu paliva, cena by měla být nižší o cca 15-20 % (ale tam záleží na spoustě věcí).

+4/−1
9.6.2016 15:54

V74i33l48é60m 54P79ř74í27h60o54d81a 2954939193667

Už jste viděl Airbus A350 a Boeing 777X?;-)

0/−1
10.6.2016 10:44

E18d85u40a66r26d 15H41l62a78v61a85t55ý 2700896684

Pokud jste viděl už Boeing 777X, tak Vás obdivuji, protože to letadlo ještě ani nebylo postaveno.

+1/0
10.6.2016 12:28

P58e80t29r 98N27o89v20ý 9601373398

Jenomže MC-21 nemá být konkurentem A350, ale A320 či 737.

Potom například cena A350 bude asi 3x vyšší, než MC-21.

+1/0
10.6.2016 13:13

V72i67l66é59m 53P13ř33í59h55o65d92a 2874849703727

Reaguji na "Prakticky ve všem - letadlo je postaveno ze 40-45% kompozitních materiálů,..." a pak se tu někdo dole rozplývá, že "...zvládají Rusové touto technologii výrobu větších dílu než Boeing...", přičemž pro 777X už dávno stojí obrovská pec pro výrobu velkých částí letadel z uhlíkových kompozitů, ve které by mohli upéci pomalu celý to ruský éro, nemluvě o A350, které je také z velké části z kompozitu.

+1/−1
10.6.2016 14:53

P68e91t85r 80N91o93v28ý 9551703858

No a já jsem reagoval na příspěvek pana Mroczkowského, který se ptal na to, v čem chce konkurovat. A logické je, že jsem uvedl srovnání s letadly, kterým má být konkurencí. Těžko lze srovnávat letadla, která jsou jiné třídy a jejich pořizovací cena je 2-3-4x vyšší.

Pokud se nepletu, tak 777X bude do výroby zavedena v roce 2020. Pokud je ta pec, o níž píšete, funkční již dnes, tak co vlastně bude ty 3-4 roky dělat ?

0/0
10.6.2016 15:21

V33i25l74é19m 49P27ř75í79h38o86d42a 2734959293187

Třeba ohřívat hamburgry? Co takhle ladit výrobu, výroba prototypů apod.? Nebo si myslíte, že když budou 777X v provozu v r. 2020, tak že by to stačilo pro sériovou výrobu postavit týden před koncem 2019?

0/0
10.6.2016 15:43

P82e32t21r 43N12o65v92ý 9441383548

Vy jste napsal, že obrovská pec dávno stojí. A kdybyste si důsledně přečetl můj příspěvek, tak jsem psal pokud je funkční již dnes. Vy ale máte nejspíš potřebu napsat rádoby vtipný příspěvek.

0/0
10.6.2016 18:32

P31e27t73r 56Š46e78v48č20í88k 4675789185847

Ona je i veškerá avionika a řídící systémy se Západu...

+3/−1
9.6.2016 16:00

V45l26a74d21i14m41í84r 36B28u89k61v83a21l95d 8443363836

Čemu se divíte. Dnes v této oblasti již neexistuje ryze národní výrobek.

0/0
12.6.2016 15:13

E67d32u39a79r94d 95H57l15a81v50a62t34ý 2840396494

Ono je celkem běžné, že se pro letadla (resp. pro jeden typ od jednoho výrobce) nabízí několik typů motorů od různých výrobců (tradičně Pratt & Whitney, jak jste zmínil, nebo Rolls-Royce) - záleží na tom, jak má zákazník nastavenu infrastrukturu. Z hlediska údržby, logistiky atd. je jednodušší používat motory od jednoho výrobce pro více typů (stejně tak jako používat více modelů letadel od jednoho výrobce, kde je např. snadnější přejít z jednoho modelu na druhý, co se týče pilotáže). A dovedu si představit, že pro nějakého zákazníka je výhodnější si pořídit motor ruský. Takže i toto je součást konkurenceschopnosti letadla.

+4/0
9.6.2016 16:16

M13a23r35t96i85n 89J80i39r96o68u93s98e83k 7946615675518

Jinými slovy přeložen tvůj příspěvek: nevíš vlastně nic, ale je to ruské, tak pochybuješ. ;-D

+5/−1
9.6.2016 16:34

M75a62r82t21i85n 54C65h31a77b62a97d58a 7441732924142

nic moc...

+1/−1
9.6.2016 15:19

R31i43c17h81a18r38d 97T76r50e98f81i35l 4111585319850

Jak nic moc, Argumenty by nebyly? Rv

0/0
9.6.2016 18:08

J87a93n 81V19á76c65l91a37v80í41k 3642216271419

Rusko je velke, takze velky trh pro leteckou dopravu. Podobny stroj najde uplatneni minimalne tam a jestli něco prodaji ven, tak dobře pro ne.

Osobne jsem fanda spis zapadnich stroju, do kterých dodavaji dily i české firmy :-)

+4/0
9.6.2016 13:59

P47e33t30r 16L79u72k28e59š 6683671

Pro nový aeroplán není žádný národní trh dost velký. Na tom nemůže žádný výrobce stavět. A světový trh? V téhle kategorii je tlačenice a tvrdý konkurenční boj. Pokud se nový stroj neuplatní v globálním měřítku, nemá nejmenší šanci.

0/−1
12.6.2016 13:03

V33i84k43t44o55r 82Š94p76i14č76k71a 6568782204

Rusko funguje stále ve stejném režimu . Vzpomeňme si na centrální plánování za komunismu . Nejde jim apriori o komerčně úspěšný produkt , avšak dokázat , že pokud přestane celý svět existovat , stále budou schopni zajistit jen díky své produkci letadlo na úrovni 737 nebo 320 .

To co nedává smysl pro malé podnikatele v ČR , prostě u velemoci jakou se znovu snaží být Rusko funguje . Technologická soběstačnost a vlastní vývoj je tím , s čím musí velemoci počítat nehledě na technologickou špionáž a kopírování konkurence ...

+4/0
9.6.2016 12:19

J93a54n 76S25e54m37i96k 4424647332679

mate pravdu, tady vidim hlavni motiv.

Ono to hraje roli i pro udrzovani odborniku v prumyslu na kterem zavisi jejich vojenska letadla

+4/0
9.6.2016 14:51

I44g11n79á51c 50M23r69k44v22i51č52k79a 2578922349575

tak tak... ti samí lidé se něco naučí tady i tam, a když nebudou zrovna projektovat pro armádu, tak budou dělat civilní věci...

+1/0
9.6.2016 18:02

D68a44v22i63d 74R76y51c94h84e28t50s44k24ý 9396361510770

Zbrusu nové ruské letadlo s motory Pratt&Whitney. Bacha na kliku není emerická..

+2/−1
9.6.2016 11:47

V20i87k48t92o95r 62Š36p58i86č44k96a 6528112954

;-) Vezmu to co je na trhu s tím , že drak si v případě potřeby osadím tím co bude v době budoucí nabízet domácí trh .....Dává to smysl

+2/0
9.6.2016 12:21
Foto

P66a61v12e48l 73P30o20k14o68r34n37ý 2566644930282

Tak to dělají i severokorejci, koupí vnitřek a na to udělají korejský obal.

0/0
9.6.2016 13:16

M98a97r21t26i38n 78J81i46r19o75u48s59e37k 7256895175968

Jako škodovka s koncernovým motorem. Nebo snad má Škodovka vývojárnu vlastních motorů? :-)

0/−1
10.6.2016 8:56

D42a27v53i76d 62R37y87c77h57e10t82s78k68ý 9676151700640

Má. Z "česany" pochází třeba motor 1.2 TSI, možná nejdůležitější benzínový v koncernu...

0/0
10.6.2016 14:09

P67e44t98r 40N84ě67m87e79c 4650383970817

A co Suchoj Superjet, prodává se?

+1/0
9.6.2016 11:18

V60o76j53t43a 30Š59e32f76l73e32r 7455832373596

Prodává, dosud vyrobeno 105 ks, na dalších 170 jsou podepsány objednávky a o dalších 100 ks se jedná . Výroba jede na plné obraty, tzn. paralelně se montuje 6ks což je maximum výrobního závodu aktuálně v hale stojí letadla s čísly 95112 až .95117 na strojích 95118-95125 běží příprava před finální montáží, tzn. kompletují se díly a jejich finální montáž začne hned jak bude místo. Zájem je tak velký že se jede na tři směny.

Ake to tom se v ČR a EU moc nedočtěte, oni ti rusové mají totiž krachvat.

Apropo vkáda ČR zakázala vyvoz malývh motorků pro letadla produkovaných v ČR do ruska a vedlo to k jedinému rusové si postavili vlastní závod a nýní své o něco levnější motory než ty české vyváží do světa tzv. česká firma má dost smůlu a arická Pratt & Whitney vesel dodává obří turbíny ;-D

+7/−1
9.6.2016 11:29

J30a81n 62V40á16c79l53a65v60í31k 3722966121429

A oni ti Rusove cekali, az jim Cesi prestanou dodavat, aby mohli uvest sve lepsi, levnejsi a valcovat s nimi svet? Zkuste se občas zamyslet...

+4/−2
9.6.2016 14:00

P84e88t81r 71S58i79m75o48n16i35d34e47s 7551471877928

Každopádně o Suchojích toho ví víc než vy.

+1/−1
9.6.2016 14:49

J21a63n 56V56á18c66l97a12v97í90k 3112166201919

A mozna vi vic i o hre na harfu, ale nevim, jak to souvisi s tim, co jsem napsal.

+2/0
9.6.2016 23:47

P21e56t61r 30Š43e87v43č62í22k 4775789545427

Nějakých 300 objednávek za 8 let, nic moc. Boduje, jako všechno ruské hlavně cenou. Ty objednávky tvoří hlavně povinné nákupy v Rusku, které nařídil Putin v zahraničí Laos, Indonésie nebo Mexiko, trhy kam se velké společnosti moc nehrnou.

+4/−4
9.6.2016 11:33

I55v15a80n 41V97r28b72a 9380600435552

"trhy kam se velké společnosti moc nehrnou" ;-D

+1/0
9.6.2016 11:41

E84d76u32a83r68d 60H88l73a41v95a42t23ý 2900936274

Můžete mě odkázat na zdroj informace, že Putin něco takového nařídil? Docela by mě to zajímalo. Děkuji.

+1/0
9.6.2016 11:49

P53e14t77r 11T43y78č38k22a 6645552919192

Putinovi staci mrknout.

0/−1
9.6.2016 11:57

E69d18u91a29r82d 95H27l73a58v21a20t77ý 2520266894

Díky, potvrdil jste mi, že zde plácáte jen nesmysly.

0/0
9.6.2016 12:07

P79e10t59r 71T67y49č14k10a 6285332819422

Jako co čekáš? Že ti sem někdo dá sken písemného příkazu Putina?

0/−1
9.6.2016 12:13

I21v16a47n 20V29r23b67a 9780140335142

ja cakam, ze normalny clovek prestane placat hluposti, pokial ich nevie nicim podlozit.

0/0
9.6.2016 12:22

P22e39t94r 75N52o93v92ý 9661323898

Pokud někdo něco tvrdí, tak je standardní doložit to relevantními argumenty, důkazy či linky.

Ale chápu, že pro vás je argument nebo důkaz neznámý pojem.

+1/0
9.6.2016 12:28

E61d48u41a63r95d 30H50l29a14v90a11t58ý 2230846624

Pane Tyčko, my se patrně (a naštěstí) neznáme, tak mi netykejte. Když už něco budete tvrdit, tak by bylo docela vhodné, abyste takovou věc měl podloženou argumenty. Jak je vidět, tak nemáte. Tudíž taková informace od Vás nemá absolutně žádnou hodnotu. Bohužel to svědčí o Vaší omezenosti a neschopnosti si cokoliv zjiistit nebo ověřit.

+5/0
9.6.2016 12:42

P52e72t10r 58T39y57č20k75a 6765552589372

:-))

0/0
9.6.2016 12:53

V54o37j56t33a 40Š24e19f30l54e98r 7775642263476

Pro vaše info, Suchoj Superjet 100 získal certifikaci 28. ledna 2011, první komerční let se uskutečnil 21. dubna 2011 , čili nejde o žádných 8 let ale letadlo se fakticky vyrábí 5 let

+1/−1
9.6.2016 11:51

P38e83t29r 22Š21e80v80č89í89k 4515299665737

V květnu 2008 měl Suchoj závazné objednávky na 73 kusů Superjetu 100

+1/−1
9.6.2016 12:34

M60a13r38t65i86n 50Š70t22r73y75m44p76l 9288978745411

Vyvoj je totez co vyroba?

0/−1
9.6.2016 18:13

M97a73r32t92i22n 20C80e90r57v42e47n56y 2733468656818

No prodava, vyrobeno neco pres 100 kusu, ale temer vse zustava v Rusku (coz se da pochopit, kdyz to ma nahrazovat historicke Tu134).

Kazdopadne na rozdil od MS21 uz leta a uz se vyrabi.

0/0
9.6.2016 11:35

P20e57t45r 69V50i70n21a77ř 6753763253197

A s tím teď budou létet "na dovolenou", aby nemuseli po zemi? ;-D

+1/−1
9.6.2016 10:52

D52a76v44i61d 81M24a57l53i55n43a 1790473920563

Je to pekné éro. Co technologie vyroby? Svarování, nytování, nebo lepení? Používají dural, nebo kompozity?

+1/0
9.6.2016 10:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.