Diskuze

Solární letoun vyrazil na přelet Atlantiku

Švýcarský letoun na solární pohon Solar Impulse 2 vyrazil v pondělí z New Yorku do španělské Sevilly. Přelet Atlantického oceánu by měl pilotovi Bertrandovi Piccardovi trvat asi 90 hodin.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Je to experimentální letoun - nemá cenu se zamýšlet nad jeho uhlíkovou stopou, cenou nebo rychlostí. Je to víceméně proof-of-concept.

Jen se nebojte, za 10 let už bude US Army používat sledovací drony obdobné konstrukce :-)

2 0
možnosti

Podle mě o něco dřív, ale ano :)

0 0
možnosti

V roce 1873 zvládl Phileas Fogg cestu kolem světa v románu Julesa Verna za 80dnů. Jel vlakem plul lodí, cestoval povozem i pěšky. Dnes díky solárním magorům na stejnou cestu potřebujeme víc než rok a čtvrt. Přitom všem jsem si jistý tím, že Phileas Fogg nezanechal po sobě větší uhlíkovou stopu nežto solární letadlo. A to i přesto, že cestoval parním vlakem a parní lodí!

0 4
možnosti

Jisty ?? Phileas Fogg cestoval parniky a vlaky, ty chytraku ! Dopln si vzdelani!

0 0
možnosti

Oproti dvoum predchozim prispevkum jsem naopak za podobne experimenty rad a vdecny, ze to nekdo zkusi / financuje. Je jiste pravda, ze vyvoj nejspis stal mnohem vic nez bezne letadlo, ale na druhou stranu je potreba podobne prastene napady realizovat - napr. zjistit jak dostat do vzduchu stroj i s omezenym mnozstvim energie.

Papirove jde ledacos, praxe je ale jina a dokud se diky baliku penez jiste vetsim nez co stoji do te doby bezne pouzivane technologie neoveri, tak je to stale jen teorie... Cert vi co muze diky podobnym pokusum vzejit, treba uspory a ve finale sleva letecke prepravy.

Ve velkem boeingu kdyz vypadne vsechno, tak musej vysunout vrtulku s dynamem, aby si vyrobili trochu elektriky. Kdyby meli na kridlech par cernych desek (FV) tvoricich setinovou polozku ceny letadla, asi by to bylo veselejsi.

2 2
možnosti

I kdyby byly panely zadarmo, ta vrtulka tam bude pořád.

0 0
možnosti
Foto

Beru to jako vědecký experiment a držím týmu palce. R^

Ale i tak mám raději Dukovanské panorama než lány černých desek, které by další jadernou elektrárnu za pár let v pohodě na nákladech zaplatily.V

6 1
možnosti

Najděte si nejdřív kolik vůbec JE stojí.

Jen postavení cca 300 až 600 mld, úložiště jaderného odpadu dalších 100-200 mld a jako bonbónek peníze pro ukončení takové elektrárny, která nejde jen tak rozebrat ale musí se zakonzervovat na 100-tisice let dalších 100-200mld.

Celkem minimálně 500 mld, ale spíše to bude více jak 1 bilion korun!

A kdo myslíte že to bude platit? Napovím, ČEZ to nebude. Ten zaplatí možná jen těch 300 mld, ale zbytek zaplatíme my všichni na drahé elektřině. Zatímco v té době už do OZE nepujde ani koruna pěkně v tichosti se ty peníze přelijou do JE a ještě navýší.

0 3
možnosti

Solární technologie je krásná.

Ještě krásnější by bylo ale uvést výpočet externalit spojených s výrobou takového letadla, jeho provozem a následnou likvidací a porovnat to s nějakým konvenčním letounem.

Neříkám, že nefandím podobným projektům, jen brzdím optimismus některých, kteří by nejradši elektrifikovali úplně všechno.

4 3
možnosti

Takovy vypocet by byl u prvniho, ryze experimentalniho, stroje naprosto nesmyslny. To jako by si bratri Wrightovi meli porovnavat naklady na vyrobu prvniho letadla s naklady na porizeni kone, ktery by se jevil mnohem lepe - delsi dolet, pripravena infrastruktura, k vyrobe potrebujete jen klisnu a na chvilku hrebce, nizsi naklady na provoz, nasledna likvidace u reznika, nepotrebuje hangar, ale docela malou staj, jednoduche ovladani... Zbrzdil by se optimismus lidi, kteri by motor cpali nejradsi uplne do vseho.

4 0
možnosti