- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Asi to mají tak, že ty vypnuté motory se budou dál náporem vzduchu točit a vyrábět elektriku pro zbytek. Prostě perpetum mobile.😁
jo té fotce 3 věřím, takhle si na tom kamionu dole poveze baterky (ano, toto je zatím jen testování křídla, četl jsem)
Místo 4 lidí se tam vejde jen pilot a jeho baťoh. To říká všechno. Až budou baterie při stejné hmotnosti schopné udržet 10x tolik energie, tak to půjde i na trhu. Zatím je to jen zajímavý koncept.
Tak jak tvrdíte tak Evropa už zaostalou Ameriku nepotřebuje a s kormidlem otočíme k východu. Tak jako se Amerika trhla od Evropy.
Menší křídla = snížení šance, že letadlo pri problémů motorů přistane...
Vice metoru = mensi sance ze selze tolik motoru soucasne, aby byla potreba vetsi kridla.
Robur Dobyvatel Julesa Verna létal na elektrický pohon už dávno. Zas to obšlehli.
Jo Verne elektrinu miloval. Nautilus byl take na elektrinu.
"pětinásobné snížení nároků na energii" co to je za obrat? To je jako snizeni na petinasobek, nebo jak?
Asi se dneska pujdu podivat nahoru do sklepa, nebo dolu na pudu.
Je to úplně normálně napsáno. Stejně jako můžete použít /5 nebo x0,2, vyjde to nastejno.
Koukam tady je kazdy odbornik, divim se, ze si Vas NASA nenajala....
reakce jsou na článek, ten NASA nepsala
Takze pouziji 12 motoru, abych ofukoval kridlo a usetril na plose kridla. No nevim. dobra, mensi kridlo, nizsi hmotnost, nizsi odpor. Pozadavek vyssiho vztlaku pri startu a pristani splnime ofukovanim kridla temi 12 pomocnymi motory. Takze misto toho, abych mel hladke kridlo ofukovane nenarusenym proudem vzduchu, budu mit kridlo rozbite do spousty malych segmentu a ofukovane sice vetsi rychlosti, ale zato rozrusenym proudem vzduchu. Usporu hmotnosti zabiji temi 12 motory. Teoretickou usporu diky nizsimu odporu zabiji mnozstvim malych gondolek s motorky.
Nevim, moc se mi to nelibi, byt to fungovat bude. Ale z elegatnich stroju cistych tvaru se stane neco... no.. fuj.
A taky se mi libi tento odstavec:
V současnosti kvůli optimalizaci spotřeby nemůže letadlo s klasickým pohonem letět plnou rychlostí. Elektrický pohon by měl takové omezení eliminovat.
Zdroj: http://technet.idnes.cz/nasa-letoun-x-57-013-/tec_technika.aspx?c=A160621_153946_tec_technika_vse
Takze ja mam zdroj energie pomerne dosti zavisly na okolnich podminkach, musim si ho hyckat, ale zaroven me prestane trapit spotreba?
Nevim nevim, ale rekl bych, ze pokud by to borci z NASA nemeli dopredu spocitane, tak by se asi do stavby demonstratoru nehrnuli....
je to demonstrátor, potenciální potvrzovač slepé uličky. Praxe ukázala, že relativně těžký motor na konci křídla je z pevnostně-hmotnostního hlediska pro křídlo nesmysl. Lehčí varianta 2+12 motorů je mít velké motory, tak co jsou dneska a zbytek kdekoliv jinde.
Počet motorů - není-li k dispozici větší, musí jich být víc - to není tento případ.
dají-li se za letu motory vypnout a letět jen s některými, je to ekonomické. Ty nefunkčí pak ale musí aerodynamicky "zmizet", jinak zvýšený odpor smaže výhodu tohoto řešení.
Aby nefunkční motory částečně "zmizely", měly by mít minimálně sklopné nebo praporovatelné listy vrtulí. A ty na obrázcích vypadají, jak vyrobené z jednoho kusu.
Takže platí první věta, potenciální potvrzovač slepé uličky.
Chjo, co to takhle nejdřív přečíst?
"Většina z nich s výkonem 9 kW bude využívána při startu, než se stroj dostane do správné letové hladiny. Následně se odpojí a sklopí a využívány budou pouze ty na konci křídel s většími vrtulemi a výkonem 60 kW."
Zdroj:http://technet.idnes.cz/nasa-letoun-x-57-013-/tec_technika.aspx?c=A160621_153946_tec_technika_vse
Ty vrtule na obrázcích jsou pevné, to máte pravdu, také je ale u nich napsáno, že jsou testovací.