Diskuze

NASA plánuje letadlo se 14 motory. Poletí na elektřinu

Americká vesmírná agentura NASA představila plány na nový stroj, který bude pohánět elektrická energie. Stroj s kódovým označením X-57 je na první pohled nápadný velkým množstvím motorů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
IB

I29v17a69n 11B41u95b16l26a

25. 6. 2016 23:02

Asi to mají tak, že ty vypnuté motory se budou dál náporem vzduchu točit a vyrábět elektriku pro zbytek. Prostě perpetum mobile.😁

0 2
možnosti
PM

jo té fotce 3 věřím, takhle si na tom kamionu dole poveze baterky :-P;-D;-D;-D (ano, toto je zatím jen testování křídla, četl jsem)

0 0
možnosti
JK

Místo 4 lidí se tam vejde jen pilot a jeho baťoh. To říká všechno. Až budou baterie při stejné hmotnosti schopné udržet 10x tolik energie, tak to půjde i na trhu. Zatím je to jen zajímavý koncept.

1 0
možnosti
JJ

Tak jak tvrdíte tak Evropa už zaostalou Ameriku nepotřebuje a s kormidlem otočíme k východu. Tak jako se Amerika trhla od Evropy.

0 0
možnosti
MD

Menší křídla = snížení šance, že letadlo pri problémů motorů přistane...

1 0
možnosti

Vice metoru = mensi sance ze selze tolik motoru soucasne, aby byla potreba vetsi kridla.

2 0
možnosti
VV

Robur Dobyvatel Julesa Verna létal na elektrický pohon už dávno. Zas to obšlehli.:-)

5 0
možnosti
JD

J78i41r58i 87D75o73b27r83ý

22. 6. 2016 11:53

Jo Verne elektrinu miloval. Nautilus byl take na elektrinu.

2 0
možnosti
JD

J97i69r89i 94D73o55b71r84ý

22. 6. 2016 11:28

"pětinásobné snížení nároků na energii" co to je za obrat? To je jako snizeni na petinasobek, nebo jak?

Asi se dneska pujdu podivat nahoru do sklepa, nebo dolu na pudu.

3 1
možnosti
JS

Je to úplně normálně napsáno. Stejně jako můžete použít /5 nebo x0,2, vyjde to nastejno.

2 0
možnosti
Foto

Koukam tady je kazdy odbornik, divim se, ze si Vas NASA nenajala....

0 0
možnosti
JH

reakce jsou na článek, ten NASA nepsala

4 0
možnosti
JF

Takze pouziji 12 motoru, abych ofukoval kridlo a usetril na plose kridla. No nevim. dobra, mensi kridlo, nizsi hmotnost, nizsi odpor. Pozadavek vyssiho vztlaku pri startu a pristani splnime ofukovanim kridla temi 12 pomocnymi motory. Takze misto toho, abych mel hladke kridlo ofukovane nenarusenym proudem vzduchu, budu mit kridlo rozbite do spousty malych segmentu a ofukovane sice vetsi rychlosti, ale zato rozrusenym proudem vzduchu. Usporu hmotnosti zabiji temi 12 motory. Teoretickou usporu diky nizsimu odporu zabiji mnozstvim malych gondolek s motorky.

Nevim, moc se mi to nelibi, byt to fungovat bude. Ale z elegatnich stroju cistych tvaru se stane neco... no.. fuj.

A taky se mi libi tento odstavec:

V současnosti kvůli optimalizaci spotřeby nemůže letadlo s klasickým pohonem letět plnou rychlostí. Elektrický pohon by měl takové omezení eliminovat.

Zdroj: http://technet.idnes.cz/nasa-letoun-x-57-013-/tec_technika.aspx?c=A160621_153946_tec_technika_vse

Takze ja mam zdroj energie pomerne dosti zavisly na okolnich podminkach, musim si ho hyckat, ale zaroven me prestane trapit spotreba?

4 0
možnosti
Foto

Nevim nevim, ale rekl bych, ze pokud by to borci z NASA nemeli dopredu spocitane, tak by se asi do stavby demonstratoru nehrnuli....

3 0
možnosti
JH

je to demonstrátor, potenciální potvrzovač slepé uličky. Praxe ukázala, že relativně těžký motor na konci křídla je z pevnostně-hmotnostního hlediska pro křídlo nesmysl. Lehčí varianta 2+12 motorů je mít velké motory, tak co jsou dneska a zbytek kdekoliv jinde.

Počet motorů - není-li k dispozici větší, musí jich být víc - to není tento případ.

dají-li se za letu motory vypnout a letět jen s některými, je to ekonomické. Ty nefunkčí pak ale musí aerodynamicky "zmizet", jinak zvýšený odpor smaže výhodu tohoto řešení.

Aby nefunkční motory částečně "zmizely", měly by mít minimálně sklopné nebo praporovatelné listy vrtulí. A ty na obrázcích vypadají, jak vyrobené z jednoho kusu.

Takže platí první věta, potenciální potvrzovač slepé uličky.

8 0
možnosti
PM

P76e74t67r 89M24u52n42z30a30r

22. 6. 2016 12:49

Chjo, co to takhle nejdřív přečíst?

"Většina z nich s výkonem 9 kW bude využívána při startu, než se stroj dostane do správné letové hladiny. Následně se odpojí a sklopí a využívány budou pouze ty na konci křídel s většími vrtulemi a výkonem 60 kW."

Zdroj:http://technet.idnes.cz/nasa-letoun-x-57-013-/tec_technika.aspx?c=A160621_153946_tec_technika_vse

Ty vrtule na obrázcích jsou pevné, to máte pravdu, také je ale u nich napsáno, že jsou testovací.

3 0
možnosti