Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Mnichově bude jezdit metro, které samo větrá, když je uvnitř vydýcháno

Projeli jsme se technologiemi nabitou soupravou metra v Mnichově. Je nabité technologickými novinkami, ale podlahu má tak trochu podobnou té v legendární Slovenské strele.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P45a77v25e67l 60Ř56a81p35e96k 7182826709915

Vzhledem k možnosti bombového útoku v naší nové multikulturní EU považuji plně průchozí soupravu za bezpečnostn hazard, protože to vezme vše.

+2/−1
17.7.2016 19:04

R11o21m33a19n 66P10o37l49á34č87e64k 5496389495

Spíš risk při klasickém požáru. Pří výbuchy to bude celkem jedno jestli je to průchozí nebo ne...

+1/0
17.7.2016 23:19

O29n94d84ř10e55j 61N61o82v51á42k 8408365251410

Ty madla uprostřed jsou opravdu neuvěřitelná blbost. Jinak to vypadá docela dobře.

+2/−3
17.7.2016 14:44

J44a74k87u54b 39K23ř91e56č13e14k 9202429556689

Hezké, ale nepoužitelné ve špičkách. Madla uprostřed , sedáky u dveří , sedadla do půlkruhu jsou překážky v tlačenici. . Zkusí to použít okolo16hod. na C a budou vědět.

+1/−2
17.7.2016 14:06

V20o88k59o27u32n 17V61l39a21d18i37m18i39r 8282698909788

Mnichov neni Praha.

+4/0
17.7.2016 15:23

S39t84a94n14i58s10l20a20v 25K57r72e91j79c88a23r 6167926713614

Ano Německý smysl pro preciznost, není srovnatelným s Českým rádoby evropanstvím. Pro Čechy by stačil návrat k Mitiščinské praxi. Jinak ale Siemenský styl je ryze pragmatickým, pro vyspělou evropskou společnost. Je otázkou, jak budou soupravy vypadat po ročním provozu, v zemi, kde na rozdíl od ČR je nemálo cizinců z různých koutů světa, nejen toho vyspělého.

+1/0
17.7.2016 17:16

J82i22ř14í 18E79r14b62e78n 1273304826727

Ústí není Praha!

0/0
18.7.2016 7:19

J85a22n 34N79o57v59á64k 7615884498177

Ne, žádný problém s tím není. Je tam dost místa, ta metra jsou široká. Je to mnohem lepší než ta nová metra na trase C.

+1/0
17.7.2016 16:55

S17t58a88n47i41s29l23a12v 45K55r18e17j66c35a75r 6257106943304

Kdo zažil Mitiščinské pražské metro , tak je na toto zvyklý. Je ostudou, že se v ČR nenajde konstrukčně vzdělaná skupina machrů, jako byla ve Smíchovské Tatře, a nemáme dnes svého Honzíka a R1 21.století. Od devadesátých let a nástupu soukromníků, jsme si zvykly na cizí projektování, výrobky, Na jedné straně voláme po národní hrdosti, vlastenectví, ale profesní vzdělání českých zlatých ručiček se nám navrátit nedaří. Spokojujeme se s komerční průměrností, nevybočovat.

+1/0
17.7.2016 17:34
Foto

B91r88o41n83i85s79l54a18v 65G55a38b20r72y42š 2142969581

Ona by se našla, ale jsou tací, kteří o to vůbec nestojí. Firma, ve které pracuju, je toho příkladem.

0/0
17.7.2016 23:19

J89i65ř31í 59E13r28b46e27n 1773144676547

Japato? Škoda neprojektuje, nekonstruuje a nevyrábí vlastní kolejová vozidla?

0/0
18.7.2016 7:20

V80e44n63d65e67l56í27n 74C74h12l67u85p20a57t55ý 4172454442741

Polstrovana sedadla, no neviem - v Mnichove je urcite ina kultura a zavisi to dost od toho, kolko bezdomovcov denne sa tam do nich vy... :) V Prahe celkom bezny jav.

+3/−3
17.7.2016 9:41

J61i37ř27í 35K43r72e69j88č70í93k 2667188744866

Blábol dobrej, ovšem od reality daleko.

+5/−1
17.7.2016 11:32

A63n83t21o73n54í14n 85D86o31u82b86e97k 3450499549

oproti zrudam ze skody opravdu krasne!

0/−9
17.7.2016 8:52

R71o39s80ť42a 38J15a27n62č19a30r 4917979661566

Pro upřesnění, skříně jsou ruské, ve Škodě proběhla modernizace a ta je podle lidí z pražského metra velmi zdařilá a modernizované vozy budou sloužit nejspíš 30 let

http://technet.idnes.cz/fotoreportaz-metro-se-rozloucilo-s-vozy-81-71-sovetske-vyroby-pt0-/tec_reportaze.aspx?c=A090701_161353_tec_cteni_rja

+14/0
17.7.2016 10:22

J80o18s93e91f 97N56o72v44a43k 5908402886748

Díky za skvělý, zajímavý článek!

+7/0
17.7.2016 8:46

M15i43r47e44k 37H30o44d97o63v84s75k45ý 7804462312124

DESIGNR^ -opravdu krásné...

+7/0
17.7.2016 8:14

P52a62v16e28l 39R50u74z92i15c47k92a 9808374947894

Venkovni provoz znamena, ze to jezdi take v dobe, kdy je pod nulou. Takze nejaka sofistikovanejsi logika vetraku je asi na miste..

+1/0
17.7.2016 6:43

V12l49a39s21t29i70m84i63l 77S32v57o26b32o27d55a 7263198515414

V socialistickém prdelákově máme také povrchové linky metra, vůbec to nestavíme po vzoru Sovětského svazu z dob komunismu ;-D:

1) mezi dvěma stanicemi Černý most - Rajská zahrada (povrchový "tunel")

2) mezi dvěma stanicemi Hůrka - Lužiny (povrchový "tunel")

3) mezi dvěma stanicemi Gott... pardon Vyšehrad - I. P. Pavlova (tunel v mostu, což zní divně, chápu :-))

4) mezi dvěma stanicemi Skalka - Depo Hostivař (jen cca půlka tratě)

0/−4
17.7.2016 1:23

J90o38s34e70f 44Š64o67l54t38e89s 8364628700683

U č. 4 jezdí metro v podstatě po vlakových kolejích...

0/0
17.7.2016 9:22

V94l73a95s51t34i11m41i66l 97S38v94o81b33o52d74a 7593308825394

Jaký je v tom rozdíl?

0/0
17.7.2016 9:51

R94o14s61ť77a 78J93a56n60č25a56r 4737509691866

Praha - nad zemí je vždy tubus. Výjimka - otevřené kolejiště vede do stanice Depo Hostivař, která vznikla předěláním části depa na stanici.

+6/0
17.7.2016 10:27

J57i36ř53í 59K74r84e49j10č33í39k 2947748624416

To všude, nejen na Depu...

+1/0
17.7.2016 11:30
Foto

B25r79o78n68i53s32l74a63v 43G95a26b56r77y50š 2252209331

Vždyť metro je vlak. Podle zákona č. 266/1994 Sb. spadá do kategorie železničních tratí. Jiné koleje ani kolejnice tam nejsou. Jediným rozdílem je třetí kolejnice jakožto napájení soupravy.

+6/0
17.7.2016 11:51

J86i34ř93í 74K25o30c98u54r97e88k 6945804315818

V pokrokovějších západních kapitalistických zemích přišli na to, že je možné zastřešit i železnici. V těch méně bohatých zastřešují alespoň výhybky, ikdyž to je spíš bílá vrána.

A dvoupatrový most, nahoře silnice, pod ní koleje? "Kapitalističtí soudruzi" v USA jenom od roku 1911 nenašli dost peněz na jeho zakrytování: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a5/I_Street_Bridge_aerial_close-up_2011.jpg

0/0
17.7.2016 11:48

V13l41a25s45t45i76m14i95l 46S22v92o92b57o42d28a 7173988835224

Hele, kapitalistický soudruhu, dej si na Streamu pořad Gebrian Versus a díly o dopravních stavbách v Praze. Máš tam i srovnání s Mnichovem.

Po shlédnutí jsem byl zděšen!

0/0
17.7.2016 12:52

J16i18ř49í 68K65o98c58u78r24e55k 6435794825218

Design u kterého se myslí na cestující? Výborně!

A díky za článek.

+12/0
17.7.2016 1:19

V23l22a25s61t14i79m42i28l 89S87v81o81b32o72d65a 7363908895204

ČR, Praha, 2035 ;-D.

+9/0
17.7.2016 1:12

L67u24d73ě63k 71Š58i46š85á96k 3897508139414

Nemyslím si. Vidím to tak na Prahu 2135, kdy koupí vyřazené vagony C2 z Mnichova ;-D

+8/0
17.7.2016 11:35

V19l80a43s29t13i54m93i14l 79S87v27o61b85o83d75a 7853238875644

;-DR^

0/0
17.7.2016 13:44

T52o68m25á96š 49T58a52t12í67č93e45k 5370492830498

Pánové, já se přikláním k tomu, aby se jména zahraničních lokalit překládala, jenom když jsou jejich české ekvivalenty známé, zavedené nebo alespoň historické. Když napíšete "metrostanice Garching-Forschungszentrum", bude to z hlediska jazykozpytců správné, a kromě toho prokážete důvěru ve vzdělanost čtenářů Technetu. ;-)

+3/0
17.7.2016 0:41

T71o50m38á46š 32T45a95t16í87č36e55k 5110852740698

Ale jinak je článek pěkný. R^

+1/0
17.7.2016 1:07

J10a83n 12P85r60i72c93h83y92s70t59a51l 8351208433

"V laické zkratce to znamená, že ventilace větrá až tehdy, když je vydýcháno."

Ma to take senzor zapachu? Aby mohla ventilace vetrat nejen kdyz je vydychano, ale i kdyz je zasmradeno.

+15/0
17.7.2016 0:11

M59i76r76e45k 21G34a57j76e64r 5281566629370

Hlavne vidim velky problem v tom, ze kdyz senzor nedetekuje vydychany vzduch, tak nevetra. To znamena, ze cestujici budou z nedostatku kysliku unaveni a nekteri starsi nebo nemocni budou kolabovat. Hlavne, ze se usetri trosku elektriny na pohon ventilatoru. Pritom by vetrani mohlo fungovat alespon vzdy pri jizde, kdy ventilatory bezet stejne nemusi, udela-li se privod vzduchu spravne.

0/−3
17.7.2016 2:21

J70o93s56e65f 36N96o92v60a35k 5628332766768

Když vzroste koncentrace CO2, je vydýcháno.

Stejně tak při rostoucí koncentraci CO2 v krvi fungujeme my - nutkání se nadechnout. Ověřeno evolucí. :-)

+1/0
17.7.2016 8:50

M66a44r74t72i93n 69N95e53r75m77u33t 9497637458529

jo, senzor merkaptátu by to chtělo

0/0
17.7.2016 11:45

T17o46m67á13š 19Z65e22m98a23n 3935248384265

Hlavně vlhko..

0/0
17.7.2016 23:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.