Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Mnichově bude jezdit metro, které samo větrá, když je uvnitř vydýcháno

Projeli jsme se technologiemi nabitou soupravou metra v Mnichově. Je nabité technologickými novinkami, ale podlahu má tak trochu podobnou té v legendární Slovenské strele.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P61a38v89e91l 76Ř76a25p23e97k 7672646849645

Vzhledem k možnosti bombového útoku v naší nové multikulturní EU považuji plně průchozí soupravu za bezpečnostn hazard, protože to vezme vše.

+2/−1
17.7.2016 19:04

R61o27m64a16n 46P51o57l40á63č94e24k 5386209595

Spíš risk při klasickém požáru. Pří výbuchy to bude celkem jedno jestli je to průchozí nebo ne...

+1/0
17.7.2016 23:19

O12n90d64ř92e34j 93N61o26v37á38k 8108515241500

Ty madla uprostřed jsou opravdu neuvěřitelná blbost. Jinak to vypadá docela dobře.

+2/−3
17.7.2016 14:44

J83a41k54u23b 70K91ř41e68č44e33k 9622959426619

Hezké, ale nepoužitelné ve špičkách. Madla uprostřed , sedáky u dveří , sedadla do půlkruhu jsou překážky v tlačenici. . Zkusí to použít okolo16hod. na C a budou vědět.

+1/−2
17.7.2016 14:06

V20o79k59o37u80n 62V86l12a47d65i72m30i70r 8362328139888

Mnichov neni Praha.

+4/0
17.7.2016 15:23

S18t23a57n88i49s53l40a95v 65K46r40e98j32c34a89r 6707976293944

Ano Německý smysl pro preciznost, není srovnatelným s Českým rádoby evropanstvím. Pro Čechy by stačil návrat k Mitiščinské praxi. Jinak ale Siemenský styl je ryze pragmatickým, pro vyspělou evropskou společnost. Je otázkou, jak budou soupravy vypadat po ročním provozu, v zemi, kde na rozdíl od ČR je nemálo cizinců z různých koutů světa, nejen toho vyspělého.

+1/0
17.7.2016 17:16

J75i89ř71í 64E23r12b78e66n 1203334366687

Ústí není Praha!

0/0
18.7.2016 7:19

J48a73n 95N39o92v52á53k 7965324698867

Ne, žádný problém s tím není. Je tam dost místa, ta metra jsou široká. Je to mnohem lepší než ta nová metra na trase C.

+1/0
17.7.2016 16:55

S37t32a89n45i10s34l73a96v 46K46r61e14j69c23a46r 6667276843404

Kdo zažil Mitiščinské pražské metro , tak je na toto zvyklý. Je ostudou, že se v ČR nenajde konstrukčně vzdělaná skupina machrů, jako byla ve Smíchovské Tatře, a nemáme dnes svého Honzíka a R1 21.století. Od devadesátých let a nástupu soukromníků, jsme si zvykly na cizí projektování, výrobky, Na jedné straně voláme po národní hrdosti, vlastenectví, ale profesní vzdělání českých zlatých ručiček se nám navrátit nedaří. Spokojujeme se s komerční průměrností, nevybočovat.

+1/0
17.7.2016 17:34
Foto

B37r27o97n36i17s72l63a84v 25G73a67b35r52y31š 2922489931

Ona by se našla, ale jsou tací, kteří o to vůbec nestojí. Firma, ve které pracuju, je toho příkladem.

0/0
17.7.2016 23:19

J74i55ř76í 73E32r11b94e50n 1363594776887

Japato? Škoda neprojektuje, nekonstruuje a nevyrábí vlastní kolejová vozidla?

0/0
18.7.2016 7:20

V81e40n59d64e52l11í96n 93C71h47l73u26p11a42t60ý 4302864452441

Polstrovana sedadla, no neviem - v Mnichove je urcite ina kultura a zavisi to dost od toho, kolko bezdomovcov denne sa tam do nich vy... :) V Prahe celkom bezny jav.

+3/−3
17.7.2016 9:41

J69i25ř73í 77K90r14e62j70č31í61k 2847708684436

Blábol dobrej, ovšem od reality daleko.

+5/−1
17.7.2016 11:32

A88n24t89o46n69í90n 43D83o50u33b76e61k 3140369589

oproti zrudam ze skody opravdu krasne!

0/−9
17.7.2016 8:52

R38o89s52ť47a 69J44a90n74č20a91r 4417119251216

Pro upřesnění, skříně jsou ruské, ve Škodě proběhla modernizace a ta je podle lidí z pražského metra velmi zdařilá a modernizované vozy budou sloužit nejspíš 30 let

http://technet.idnes.cz/fotoreportaz-metro-se-rozloucilo-s-vozy-81-71-sovetske-vyroby-pt0-/tec_reportaze.aspx?c=A090701_161353_tec_cteni_rja

+14/0
17.7.2016 10:22

J39o73s26e41f 71N54o96v10a33k 5408922496798

Díky za skvělý, zajímavý článek!

+7/0
17.7.2016 8:46

M84i19r27e35k 35H86o74d35o22v85s10k92ý 7314312982924

DESIGNR^ -opravdu krásné...

+7/0
17.7.2016 8:14

P74a23v83e29l 13R21u46z51i63c43k58a 9958274977494

Venkovni provoz znamena, ze to jezdi take v dobe, kdy je pod nulou. Takze nejaka sofistikovanejsi logika vetraku je asi na miste..

+1/0
17.7.2016 6:43

V68l20a59s80t69i22m55i90l 96S85v16o52b97o90d28a 7853548145784

V socialistickém prdelákově máme také povrchové linky metra, vůbec to nestavíme po vzoru Sovětského svazu z dob komunismu ;-D:

1) mezi dvěma stanicemi Černý most - Rajská zahrada (povrchový "tunel")

2) mezi dvěma stanicemi Hůrka - Lužiny (povrchový "tunel")

3) mezi dvěma stanicemi Gott... pardon Vyšehrad - I. P. Pavlova (tunel v mostu, což zní divně, chápu :-))

4) mezi dvěma stanicemi Skalka - Depo Hostivař (jen cca půlka tratě)

0/−4
17.7.2016 1:23

J12o41s10e74f 66Š10o88l24t23e87s 8444218900633

U č. 4 jezdí metro v podstatě po vlakových kolejích...

0/0
17.7.2016 9:22

V89l82a94s80t61i87m42i92l 52S71v73o21b23o60d45a 7203458665764

Jaký je v tom rozdíl?

0/0
17.7.2016 9:51

R40o53s45ť89a 18J28a80n94č55a54r 4117829711276

Praha - nad zemí je vždy tubus. Výjimka - otevřené kolejiště vede do stanice Depo Hostivař, která vznikla předěláním části depa na stanici.

+6/0
17.7.2016 10:27

J17i86ř98í 64K95r70e19j96č49í52k 2677808234386

To všude, nejen na Depu...

+1/0
17.7.2016 11:30
Foto

B25r12o10n37i98s10l55a95v 22G51a50b45r71y79š 2242229571

Vždyť metro je vlak. Podle zákona č. 266/1994 Sb. spadá do kategorie železničních tratí. Jiné koleje ani kolejnice tam nejsou. Jediným rozdílem je třetí kolejnice jakožto napájení soupravy.

+6/0
17.7.2016 11:51

J25i29ř20í 40K87o28c12u57r67e22k 6445814355928

V pokrokovějších západních kapitalistických zemích přišli na to, že je možné zastřešit i železnici. V těch méně bohatých zastřešují alespoň výhybky, ikdyž to je spíš bílá vrána.

A dvoupatrový most, nahoře silnice, pod ní koleje? "Kapitalističtí soudruzi" v USA jenom od roku 1911 nenašli dost peněz na jeho zakrytování: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a5/I_Street_Bridge_aerial_close-up_2011.jpg

0/0
17.7.2016 11:48

V67l74a23s24t42i25m85i79l 71S88v18o86b52o67d83a 7293678605774

Hele, kapitalistický soudruhu, dej si na Streamu pořad Gebrian Versus a díly o dopravních stavbách v Praze. Máš tam i srovnání s Mnichovem.

Po shlédnutí jsem byl zděšen!

0/0
17.7.2016 12:52

J72i52ř67í 65K22o94c91u68r49e79k 6965974385108

Design u kterého se myslí na cestující? Výborně!

A díky za článek.

+12/0
17.7.2016 1:19

V16l68a20s78t21i48m98i42l 82S13v33o59b25o38d93a 7703248535604

ČR, Praha, 2035 ;-D.

+9/0
17.7.2016 1:12

L61u66d41ě89k 11Š69i55š75á13k 3897878129494

Nemyslím si. Vidím to tak na Prahu 2135, kdy koupí vyřazené vagony C2 z Mnichova ;-D

+8/0
17.7.2016 11:35

V37l89a54s39t82i23m98i49l 98S60v13o67b32o38d90a 7673198335514

;-DR^

0/0
17.7.2016 13:44

T13o37m23á55š 55T16a53t46í31č46e39k 5850172100438

Pánové, já se přikláním k tomu, aby se jména zahraničních lokalit překládala, jenom když jsou jejich české ekvivalenty známé, zavedené nebo alespoň historické. Když napíšete "metrostanice Garching-Forschungszentrum", bude to z hlediska jazykozpytců správné, a kromě toho prokážete důvěru ve vzdělanost čtenářů Technetu. ;-)

+3/0
17.7.2016 0:41

T71o22m88á65š 79T68a24t76í48č67e91k 5900502650878

Ale jinak je článek pěkný. R^

+1/0
17.7.2016 1:07

J53a73n 97P29r92i25c85h85y27s25t37a66l 8911958613

"V laické zkratce to znamená, že ventilace větrá až tehdy, když je vydýcháno."

Ma to take senzor zapachu? Aby mohla ventilace vetrat nejen kdyz je vydychano, ale i kdyz je zasmradeno.

+15/0
17.7.2016 0:11

M39i65r37e45k 31G90a34j47e21r 5621476569530

Hlavne vidim velky problem v tom, ze kdyz senzor nedetekuje vydychany vzduch, tak nevetra. To znamena, ze cestujici budou z nedostatku kysliku unaveni a nekteri starsi nebo nemocni budou kolabovat. Hlavne, ze se usetri trosku elektriny na pohon ventilatoru. Pritom by vetrani mohlo fungovat alespon vzdy pri jizde, kdy ventilatory bezet stejne nemusi, udela-li se privod vzduchu spravne.

0/−3
17.7.2016 2:21

J40o77s67e84f 54N39o95v73a97k 5628362446518

Když vzroste koncentrace CO2, je vydýcháno.

Stejně tak při rostoucí koncentraci CO2 v krvi fungujeme my - nutkání se nadechnout. Ověřeno evolucí. :-)

+1/0
17.7.2016 8:50

M29a73r78t93i51n 97N48e80r74m94u38t 9207987598179

jo, senzor merkaptátu by to chtělo

0/0
17.7.2016 11:45

T51o17m94á54š 14Z33e48m70a70n 3955888334205

Hlavně vlhko..

0/0
17.7.2016 23:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.