Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vyzkoušeli jsme metro bez strojvedoucího. Musí odolat horku a prachu

V Rijádu probíhá ambiciozní projekt stavby metra. Tři konsorcia staví šest linek o celkové délce 176 kilometrů. Nahlédli jsme do jedné ze souprav pro hlavní město Saúdské Arábie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K39a33r65e31l 72H68o66r87á24k 2848369323733

Je vidět, že se jejich ekonomice daří a že mají vysokou produktivitu práce. Tohle my nikdy za vlády kapitalistů mít nebudeme.

0/−1
28.9.2016 17:07

P72a47v81e40l 67M25o53r42a76v13e95c 3422139592648

A za komunistů jsme si toto dopřávali, co?;-O

Navíc, u nás nevládnou kapitalisté, ale socialisté. Prakticky pořád jen levice.

A drobný rozdíl: nejsou tu oproti SAE ohromné zásoby ropy, ze kterých bychom mohli takovéto projekty financovat. My si na ně musíme normálně vydělat.

0/0
28.9.2016 19:41

K68a25r46e39l 81V77o71m97á83č20k60a 4841842908693

Nikde ne fotkách nevidím ten modlitební vůz bez sedaček s koberečkem a minaretem.

+1/−1
28.9.2016 11:16

M91i45l12a49n 97K17u37č85e70r25a 4471519626297

Jděte s tím moralizováním na Facebook.

0/0
28.9.2016 1:53

V69l87a69d18i11s28l97a47v 95B50u95r10e48s 9973295171409

Super. Pokud mate radi vlaky, nemela by vam uniknout soutez Poznejvlak.cz. Muzete vyhrat jizdenku po Evrope nebo super knizku. Kouknete na www.poznejvlak.cz

0/0
27.9.2016 19:48

M68i51c16h21a59l 39M62i61n57a40ř38í75k 9242436369198

Když je dvouvozový, který vůz bude pro ženy a který pro muže?

0/0
26.9.2016 18:31

P78e24t31r 89M75a82r71š70o54u49n 5615538976686

vždy ten vzadu ;-)

+3/0
26.9.2016 21:57

M39i66c62h84a78l 98M55i18n19a58ř16í56k 9532876689708

Siemens vyráběl pro nacisty, dnes vyrábí pro teroristy.

Jak to bylo? "kde dolar je alfou a omegou celého života" ?;-D

0/−2
26.9.2016 18:17

J80i16ř69í 90K69o83c96u26r63e85k 6785454655198

Totéž Hugo Boss nebo Plzeňská Škodovka, VolksWagen taky.

Co třeba takový filtr, který odfiltruje benzín ze saúdské ropy? S elektřinou z Temelína se to údajně povedlo.

+4/0
26.9.2016 18:48

P77a19v62e88l 10S71m22o39l64k36a 8628705146727

Cože? Muslimové budou používat mašinky bezvěrců? A to EU nevadí obchodovat se státem podporujícím terorismus?;-O;-€

+1/−7
26.9.2016 12:59

M83a28r38i83á12n 82B67e54d83n17á98r55i69k 9451301910308

To toho o Saudech moc nevíte. Oni mají vše postavené bezvěrci z Evropy. I doktora mají bezvěrce z Evropy i zubaře. Ve zdravotnictví je 70% cizinců. Mají třeba výtahy i z ČR, na stavbách jim tam makají i lidi z našich končin. Oni sami nemakají, jsou líní a taky toho moc neumí, vše si platí petrodolarem. Tam třeba pracuje jen 5% žen, oni jinak nesmí, mají i omezené vzdělání. Dokonce, když se tam narodí holka, tak nedostane rodný list atd. Asi by Vás hodně věcí šokovalo. Třeba restaurace kde manželé jí za sklem aby je nikdo neviděl.

Jinak v SA neteče skoro nikde pitná voda, tu si musíte kupovat balenou, všude je obvykle mořská odsolená voda. Všude mají tu jejich náboženskou policii, co dostává odměny za lovení hříšníků, hlavně za cizince. Ta země má víc zákazů, než bylo zde za totáče :-/

+4/0
26.9.2016 14:53

J20i51ř98í 79E96r93b64e86n 1963584516517

Protože s nimi obchoduje hodný Siemens.

Kdyby s nimi chtěla obchodovat zlá kryptobolševická Škoda Transportation, už by to řešili podobní pseudomoralisté, kterým se nelíbil třeba miliardový kontrakt ZVVZ Milevsko na vzduchotechniku pro íránský Búšehr...

0/−1
26.9.2016 15:03

K42a37r97e78l 33V42o45h56n94o43u82t 4518339340557

Moc se mi líbí fotka č.4. Moderní jednotka na ohnilých pražcích.

+1/0
26.9.2016 12:34

D88a54n11i76e19l 71K16r52i28š14k92a 5868347730958

Klimatizace pro toto metro vyrabime tady v CR (Nyrany u Plzne). Kdyz to srovnam s jinymi projekty co tady na hale jedou, tak je videt kdo ma a nema penize.

+4/0
26.9.2016 12:16

J14i34ř26í 12E50r78b10e75n 1453134836457

Přesněji řečeno je rozdíl v tom, kdo je ochoten zaplatit za skutečnou kvalitu a trvanlivost - nebo kdo smlouvá o to, zda je tam opravdu nutný každý šroubek.

+1/0
26.9.2016 15:05

G34a76b67r57i56e71l47a 74K42o94b80l41í78ž36k84o79v74á 2401550219824

Na co maji v prvni tride mastne tyce:D

+1/0
26.9.2016 11:11

P97e38t58r 34M30a82r76š88o77u65n 5725348366806

tak služebnictvo se musí něčeho držet, aby nepadalo na pány ;-D ( ;-) )

+1/0
26.9.2016 22:00

J75a60n 55K45u24b85a97l63e19k 4529830323236

Jojo, jedine, co umim vyrobit a udrzovat je velbloud, ale kdyz mam penize, muzu postavit treba kompletne automaticke metro.

Sorry, ale toto mi jako "cool" neprijde....

+3/−3
26.9.2016 10:54

J92a30r11o15s57l71a62v 35P47o19s33p36í87š70i84l 2631399185166

Ten článek je snad komplet obšlehnutý z promomateriálů výrobce. Úplně to z něj čiší.

+4/0
26.9.2016 10:49

R52o55s19ť28a 28J94a41n34č83a44r 4297169491966

Ve vídeňské továrně se mohlo fotografovat vše s jedinou výjimkou - metro pro Riád. Jako jediní jsme měli výjimku s tím, že zveřejněné foto podléhá před vydáním schválení centrálou

+1/0
26.9.2016 12:00

T69o82m68á76š 60T25a62t72í54č37e51k 5320192350258

Musím se přiznat, že jak jsem přečetl nadpis, tak mě napadlo: To snad musí i se strojvedoucím. Tak se jdu poinformovat, co by strojvedoucí nezvládl. ;-)

0/0
26.9.2016 10:30

M23a98r79t44i76n 78Š67i83n11d81e19l25á46ř 9774904273139

Proč nemůže mít metro v Rijádu strojvedoucího? Protože žádný občan této diktatury by nebyl ochoten takto náročnou práci dělat. Museli by najmout Inda.

+3/−5
26.9.2016 9:53

M82i38r28e87k 25S86á77l 1915531798104

ani to nebudu číst. na cokoliv o saudské arábii zvysoka kakám. je odporná

+4/−5
26.9.2016 9:11

M80i76c95h85a15l 19S70e44d49m70í71k 3279115976671

Mimochodem Family class je určena především pro ženy. Samotní muži tam mají vstup zakázán; nejspíš proto, aby je tam muži nefixírovali muži jako tetu Kateřinu v Saturninovi.

+2/0
26.9.2016 9:09

V93í50t 98K25o94u63b19a 6486480794168

Nemuseli jste až do Riádu, metro bez strojvedoucího jezdí v Paříži už asi 8 let - linka č.1

+4/0
26.9.2016 8:52

R37o96s22ť11a 51J33a98n66č13a34r 4857339201376

A část vozů byla dokonce vyrobena v Praze

+2/0
26.9.2016 8:53

V17o55j77t41ě20c21h 27B88u57d91i37n91s38k84ý 4462709389564

Tak za prvé, byli ve Vídni.

Za druhé, automatické metro v Paříži je od roku 1998, linka 14. Linka 1 je automatická od roku 2012.

Za třetí první automatické metro v Evropě měli v roce 1983 v Lille...

+7/0
26.9.2016 12:05

J16a98n81a 73S31t48e29h48l27í43k94o42v18á 2269880860866

nejen tam ;-)

0/0
26.9.2016 15:52

P17a41v17e38l 67M87o47r48a30v72e58c 3932249302418

Nebo ještě blíž v Kodani.

0/0
28.9.2016 19:43

K95a38r27e20l 55V43o34h39n21o70u92t 4828939240827

Jakýkoli kšeft s jedním z nejobludnějších režimů je morálně hnusný.

Nic na tom nemění, že po technické stránce jsou to krásné mašinky.

+21/−1
26.9.2016 8:43

M20i13l50a96n 38K38u31č28e47r20a 4431349106747

Morálka nemá na Technetu co dělat.

0/0
28.9.2016 1:49

A69l54e13š 22L63i46s78o98v78s41k53ý 9829128942662

Klid, až dojde ropa nebo o ni už nebdue zájem, zase tam mezi zříceninama otrhaní bosí kluci budou pást kozy. Islám není schopný vybudpovat fungující společnost.

+9/0
26.9.2016 8:40
Foto

L74u15k53á33š 47N62o55v52o27t91n12ý 6746207798988

Mezitím si ovšem za ty ropné peníze koupí půlku firem po celém světě. Takže to, že nebudou mít co na práci (a hraní) bych se vskutku nebál.

+2/−1
26.9.2016 12:43

J21a19n 33U63l50r26y89c69h 4391767130218

pokud dojde ropa, naše civilizace padne na hubu; a je velká otázka, kdo bude mít lepší vyhlídky na slušnou konsolidaci - společnost založená na právě společensky stmelujících atributech (rodina, široká rodina, klan, náboženství atd.), anebo zoufale nepřirozená (už dnes až do takových extrémů, že normální přirozený model je vymírat) západní společnost..., takže s tím islámem je to (v takové "post" situaci) nepochybně přesně naopak;

samozřejmě si můžete projektovat situaci, kdy se bez té ropy dík nějakým jiným (t.č. reálně neexistujícím) technologiím obejdeme, ono je to jedno - naše společnost ve skutečnosti padne už dost brzo na hubu dík blbcům, co úplně zbytečně (ve jmému primitivního sobectví, xenofobie a zbabělosti) zruší liberální demokracii + spolupráci mezi evropskými státy, takže nahradí slušně fungující a spolu vycházející režimy nekontrolovanými, divoce nacionalistickými a navzájem vysoce sobeckými a tudíž (díky právě tímto vývojem logicky se zmnoživším problémům) i vysoce antagonistickými vztahy - řešení je (jak to velmi ilustrativně dokázaly právě dějiny 20. století) pochopitelně válka - pokud budou mít na Arabském poloostrově kliku (což pravda není moc pravděpodobné, takový konflikt může snadno mít devastující účinky i daleko mimo hranice EU), tak za pár let bude život u nich proti podmínkám ve střední Evropě rájem na zemi...

0/0
30.9.2016 2:32

V34í19t53ě54z36s35l60a72v 15S89c10h62m22i24t11t 5840309609713

Že se nestydí používat technologie bezvěrců?! I když podzemní chodník pro velbloudy by asi nebylo to pravé ořechové...

#

+14/−4
26.9.2016 6:44

M67a28r78t30i44n 59R48u53z49i83c44k23a 1552438506317

Proc by otroci nemohli neco pro sve nadrazene vyrabet?

+2/0
26.9.2016 11:44

V43í72t46ě75z48s59l16a93v 31S18c70h51m36i25t14t 5490789159453

V Rijádu budují cvičiště teroristů pro útoky v metru?

#

+9/−1
26.9.2016 6:43

J91a54r87o19s94l86a81v 20P87í70š75a 2534288700917

Dvouvozové soupravy metra??? Hmmm proč dělat tramvaj, když si můžou postavit 50x dražší metro... V Evropě se zase udělá sbírka na chudé v Africe.....

+15/−5
26.9.2016 2:05

F66e22l83i84x 33M18e22d83e98k 3353872962264

Bez ropy by neměli ani jedno :-)

0/0
26.9.2016 16:53

P34a78v93e44l 50M97o57r75a54v63e50c 3872669482278

A není to jejich věc za co utratí peníze? Vám vadí, že tu drahé vlaky kupují od Evropy a dávajíz de lidem práci?

Btw. v SAE je pár milionů uprchlíků (ze Sýrie a okolí, ty co zde rozhodně nechceme). Nesrovnatelně víc než u nás.

0/0
28.9.2016 19:45

R32o54b63e51r79t 43M57r91o65c93z80k36o79w70s88k82i 7168890649844

Snad i v Praze se v dohlednu dočkáme metra bez řidiče, ale vzhledem k tomu, že DPP ani nebyl schopen vybavit alespoň metro turnikety během X desetiletí, tak si o tom můžem nechat asi jen zdát... ;-D

+2/0
26.9.2016 0:46

J19i75ř41í 13E30r23b26e22n 1573424956667

Proboha, proč zase vracet do systému MHD ty zpomalující turnikety (na jednotkové placení), když jsme se jich před třiceti lety zbavili???

+4/0
26.9.2016 8:31

J68a93n60a 53S71t46e26h81l76í85k38o50v69á 2709770150656

protože hromada černých pasažérů?

0/0
26.9.2016 15:54

J79i43ř96í 11K62o18c56u23r60e30k 6665274455448

Pokud to všecny černé pasažéry donutí koupit lístek za 20 Kč, kolik jich bude muset být, aby se zaplatlia investice i údržba? Je fajn sebrat daňovému poplatníkovi miliardu Kč, aby se příjmy DPP zvýšily milion ročně. Ikdyby to byly desítky miliónů.

0/0
26.9.2016 18:44

J32i96ř24í 67E85r19b45e21n 1693724816187

... pro které nebude problém ten turniket přeskočit - a budou z obliga, nikdo jim už černotu neprokáže, protože turniket jízdenky nevydává (resp. kdyby vydával, je to zdržení pro každého cestujícího).

Patrně nepamatujete reálný provoz turniketů bez dozorčího.

0/0
27.9.2016 5:44

J32a46n89a 43S59t44e21h55l76í98k98o64v15á 2849140390216

ano, jak fungovali tady nevím,ale vím jak fungují třeba v Londýně, Miláně.. ano i tam se najdou lidé, kteří se tam dostanou,ale pořád mi to přijde lepší, než spousta neplatících klientů..

0/0
27.9.2016 8:45

J26i59ř64í 41E51r16b52e54n 1123904946307

To, že lidé zjevně neoznačují jednotlivé jízdenky, může mít docela prozaické vysvětlení: mají přestupní nebo dlouhodobou jízdenku... ;-)

0/0
2.10.2016 20:58

J68a73n33a 29S54t84e19h32l26í69k31o16v88á 2669330970586

myslíte takový, který se do turniketu narvou po dvou? ;-)

0/0
3.10.2016 8:19

J61a10n 15S15p98á53l22e26n75ý 4807403471877

Turniket může vypadat i jinak než tyč ve výši stehen..

0/0
29.9.2016 20:30

J56i52ř25í 35E18r34b74e44n 1603104936177

Samozřejmě, může být i ve formě otočných dveří. Ovšem počítejte s pětinovou propustností oproti současnému řešení.

0/0
2.10.2016 20:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.