Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vyzkoušeli jsme metro bez strojvedoucího. Musí odolat horku a prachu

V Rijádu probíhá ambiciozní projekt stavby metra. Tři konsorcia staví šest linek o celkové délce 176 kilometrů. Nahlédli jsme do jedné ze souprav pro hlavní město Saúdské Arábie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K42a41r96e61l 81H76o31r68á71k 2248119143863

Je vidět, že se jejich ekonomice daří a že mají vysokou produktivitu práce. Tohle my nikdy za vlády kapitalistů mít nebudeme.

0/−1
28.9.2016 17:07

P39a96v37e52l 14M66o80r39a23v32e42c 3882739642448

A za komunistů jsme si toto dopřávali, co?;-O

Navíc, u nás nevládnou kapitalisté, ale socialisté. Prakticky pořád jen levice.

A drobný rozdíl: nejsou tu oproti SAE ohromné zásoby ropy, ze kterých bychom mohli takovéto projekty financovat. My si na ně musíme normálně vydělat.

0/0
28.9.2016 19:41

K38a57r45e19l 77V11o91m72á90č82k54a 4621322408983

Nikde ne fotkách nevidím ten modlitební vůz bez sedaček s koberečkem a minaretem.

+1/−1
28.9.2016 11:16

M52i72l56a43n 40K84u97č29e72r73a 4611469106527

Jděte s tím moralizováním na Facebook.

0/0
28.9.2016 1:53

V33l95a47d48i72s33l62a45v 10B22u23r47e23s 9823885801369

Super. Pokud mate radi vlaky, nemela by vam uniknout soutez Poznejvlak.cz. Muzete vyhrat jizdenku po Evrope nebo super knizku. Kouknete na www.poznejvlak.cz

0/0
27.9.2016 19:48

M81i86c49h74a97l 57M87i66n25a64ř83í83k 9712776589688

Když je dvouvozový, který vůz bude pro ženy a který pro muže?

0/0
26.9.2016 18:31

P75e53t44r 80M39a69r94š97o40u59n 5195308576956

vždy ten vzadu ;-)

+3/0
26.9.2016 21:57

M26i92c90h86a21l 71M11i94n44a39ř31í82k 9882486899668

Siemens vyráběl pro nacisty, dnes vyrábí pro teroristy.

Jak to bylo? "kde dolar je alfou a omegou celého života" ?;-D

0/−2
26.9.2016 18:17

J51i53ř46í 92K77o11c58u21r40e82k 6565894655778

Totéž Hugo Boss nebo Plzeňská Škodovka, VolksWagen taky.

Co třeba takový filtr, který odfiltruje benzín ze saúdské ropy? S elektřinou z Temelína se to údajně povedlo.

+4/0
26.9.2016 18:48

P98a91v49e32l 73S95m72o10l75k62a 8338465316617

Cože? Muslimové budou používat mašinky bezvěrců? A to EU nevadí obchodovat se státem podporujícím terorismus?;-O;-€

+1/−7
26.9.2016 12:59

M90a90r78i37á56n 85B22e25d51n55á46r15i61k 9181401300168

To toho o Saudech moc nevíte. Oni mají vše postavené bezvěrci z Evropy. I doktora mají bezvěrce z Evropy i zubaře. Ve zdravotnictví je 70% cizinců. Mají třeba výtahy i z ČR, na stavbách jim tam makají i lidi z našich končin. Oni sami nemakají, jsou líní a taky toho moc neumí, vše si platí petrodolarem. Tam třeba pracuje jen 5% žen, oni jinak nesmí, mají i omezené vzdělání. Dokonce, když se tam narodí holka, tak nedostane rodný list atd. Asi by Vás hodně věcí šokovalo. Třeba restaurace kde manželé jí za sklem aby je nikdo neviděl.

Jinak v SA neteče skoro nikde pitná voda, tu si musíte kupovat balenou, všude je obvykle mořská odsolená voda. Všude mají tu jejich náboženskou policii, co dostává odměny za lovení hříšníků, hlavně za cizince. Ta země má víc zákazů, než bylo zde za totáče :-/

+4/0
26.9.2016 14:53

J33i94ř52í 88E98r18b91e75n 1893894876307

Protože s nimi obchoduje hodný Siemens.

Kdyby s nimi chtěla obchodovat zlá kryptobolševická Škoda Transportation, už by to řešili podobní pseudomoralisté, kterým se nelíbil třeba miliardový kontrakt ZVVZ Milevsko na vzduchotechniku pro íránský Búšehr...

0/−1
26.9.2016 15:03

K10a70r26e19l 67V41o13h36n69o77u49t 4358529550437

Moc se mi líbí fotka č.4. Moderní jednotka na ohnilých pražcích.

+1/0
26.9.2016 12:34

D69a65n65i51e93l 52K67r80i56š32k52a 5988247880468

Klimatizace pro toto metro vyrabime tady v CR (Nyrany u Plzne). Kdyz to srovnam s jinymi projekty co tady na hale jedou, tak je videt kdo ma a nema penize.

+4/0
26.9.2016 12:16

J67i65ř22í 53E35r46b77e73n 1583804696527

Přesněji řečeno je rozdíl v tom, kdo je ochoten zaplatit za skutečnou kvalitu a trvanlivost - nebo kdo smlouvá o to, zda je tam opravdu nutný každý šroubek.

+1/0
26.9.2016 15:05

G65a96b51r95i54e39l52a 36K34o95b47l30í49ž52k48o72v20á 2521520659674

Na co maji v prvni tride mastne tyce:D

+1/0
26.9.2016 11:11

P14e65t94r 10M16a76r69š20o83u94n 5975378546256

tak služebnictvo se musí něčeho držet, aby nepadalo na pány ;-D ( ;-) )

+1/0
26.9.2016 22:00

J83a11n 91K10u72b89a92l98e47k 4259680153616

Jojo, jedine, co umim vyrobit a udrzovat je velbloud, ale kdyz mam penize, muzu postavit treba kompletne automaticke metro.

Sorry, ale toto mi jako "cool" neprijde....

+3/−3
26.9.2016 10:54

J35a34r30o92s23l65a86v 70P95o44s29p84í28š67i40l 2351679915146

Ten článek je snad komplet obšlehnutý z promomateriálů výrobce. Úplně to z něj čiší.

+4/0
26.9.2016 10:49

R65o50s55ť71a 47J62a59n65č29a87r 4957899471806

Ve vídeňské továrně se mohlo fotografovat vše s jedinou výjimkou - metro pro Riád. Jako jediní jsme měli výjimku s tím, že zveřejněné foto podléhá před vydáním schválení centrálou

+1/0
26.9.2016 12:00

T52o49m27á70š 39T21a65t57í80č63e26k 5730412410648

Musím se přiznat, že jak jsem přečetl nadpis, tak mě napadlo: To snad musí i se strojvedoucím. Tak se jdu poinformovat, co by strojvedoucí nezvládl. ;-)

0/0
26.9.2016 10:30

M34a16r43t59i28n 58Š89i87n71d70e36l92á76ř 9894804583639

Proč nemůže mít metro v Rijádu strojvedoucího? Protože žádný občan této diktatury by nebyl ochoten takto náročnou práci dělat. Museli by najmout Inda.

+3/−5
26.9.2016 9:53

M76i44r11e96k 10S23á11l 1435321118334

ani to nebudu číst. na cokoliv o saudské arábii zvysoka kakám. je odporná

+4/−5
26.9.2016 9:11

M81i40c15h97a34l 59S85e37d77m40í57k 3919795776901

Mimochodem Family class je určena především pro ženy. Samotní muži tam mají vstup zakázán; nejspíš proto, aby je tam muži nefixírovali muži jako tetu Kateřinu v Saturninovi.

+2/0
26.9.2016 9:09

V76í62t 31K84o98u26b86a 6806720434408

Nemuseli jste až do Riádu, metro bez strojvedoucího jezdí v Paříži už asi 8 let - linka č.1

+4/0
26.9.2016 8:52

R50o32s71ť20a 58J93a76n58č82a72r 4467759171486

A část vozů byla dokonce vyrobena v Praze

+2/0
26.9.2016 8:53

V22o50j10t71ě95c66h 20B30u47d91i26n44s16k23ý 4512189959734

Tak za prvé, byli ve Vídni.

Za druhé, automatické metro v Paříži je od roku 1998, linka 14. Linka 1 je automatická od roku 2012.

Za třetí první automatické metro v Evropě měli v roce 1983 v Lille...

+7/0
26.9.2016 12:05

J56a11n86a 74S78t82e63h97l19í16k41o24v69á 2239190440986

nejen tam ;-)

0/0
26.9.2016 15:52

P54a89v24e62l 23M92o58r16a37v14e44c 3522679622188

Nebo ještě blíž v Kodani.

0/0
28.9.2016 19:43

K26a44r88e42l 68V38o85h11n61o88u35t 4948609330817

Jakýkoli kšeft s jedním z nejobludnějších režimů je morálně hnusný.

Nic na tom nemění, že po technické stránce jsou to krásné mašinky.

+21/−1
26.9.2016 8:43

M81i44l60a32n 37K55u81č80e97r94a 4591699436407

Morálka nemá na Technetu co dělat.

0/0
28.9.2016 1:49

A94l45e10š 89L95i34s36o53v79s57k96ý 9919118872662

Klid, až dojde ropa nebo o ni už nebdue zájem, zase tam mezi zříceninama otrhaní bosí kluci budou pást kozy. Islám není schopný vybudpovat fungující společnost.

+9/0
26.9.2016 8:40
Foto

L62u68k75á34š 91N53o22v24o22t79n37ý 6276497398718

Mezitím si ovšem za ty ropné peníze koupí půlku firem po celém světě. Takže to, že nebudou mít co na práci (a hraní) bych se vskutku nebál.

+2/−1
26.9.2016 12:43

J35a97n 90U65l61r97y39c70h 4331787110338

pokud dojde ropa, naše civilizace padne na hubu; a je velká otázka, kdo bude mít lepší vyhlídky na slušnou konsolidaci - společnost založená na právě společensky stmelujících atributech (rodina, široká rodina, klan, náboženství atd.), anebo zoufale nepřirozená (už dnes až do takových extrémů, že normální přirozený model je vymírat) západní společnost..., takže s tím islámem je to (v takové "post" situaci) nepochybně přesně naopak;

samozřejmě si můžete projektovat situaci, kdy se bez té ropy dík nějakým jiným (t.č. reálně neexistujícím) technologiím obejdeme, ono je to jedno - naše společnost ve skutečnosti padne už dost brzo na hubu dík blbcům, co úplně zbytečně (ve jmému primitivního sobectví, xenofobie a zbabělosti) zruší liberální demokracii + spolupráci mezi evropskými státy, takže nahradí slušně fungující a spolu vycházející režimy nekontrolovanými, divoce nacionalistickými a navzájem vysoce sobeckými a tudíž (díky právě tímto vývojem logicky se zmnoživším problémům) i vysoce antagonistickými vztahy - řešení je (jak to velmi ilustrativně dokázaly právě dějiny 20. století) pochopitelně válka - pokud budou mít na Arabském poloostrově kliku (což pravda není moc pravděpodobné, takový konflikt může snadno mít devastující účinky i daleko mimo hranice EU), tak za pár let bude život u nich proti podmínkám ve střední Evropě rájem na zemi...

0/0
30.9.2016 2:32

V47í67t31ě48z87s28l22a31v 69S66c26h31m25i82t64t 5720729559943

Že se nestydí používat technologie bezvěrců?! I když podzemní chodník pro velbloudy by asi nebylo to pravé ořechové...

#

+14/−4
26.9.2016 6:44

M64a28r81t65i41n 40R12u58z95i39c88k74a 1102548846897

Proc by otroci nemohli neco pro sve nadrazene vyrabet?

+2/0
26.9.2016 11:44

V75í33t60ě24z94s78l72a55v 13S81c18h11m87i35t82t 5740679609283

V Rijádu budují cvičiště teroristů pro útoky v metru?

#

+9/−1
26.9.2016 6:43

J66a15r37o28s89l91a88v 32P56í69š21a 2414408490597

Dvouvozové soupravy metra??? Hmmm proč dělat tramvaj, když si můžou postavit 50x dražší metro... V Evropě se zase udělá sbírka na chudé v Africe.....

+15/−5
26.9.2016 2:05

F13e57l76i76x 32M19e24d10e57k 7405514760747

Bez ropy by neměli ani jedno :-)

0/0
26.9.2016 16:53

P30a70v38e55l 42M49o56r71a84v40e71c 3902489192608

A není to jejich věc za co utratí peníze? Vám vadí, že tu drahé vlaky kupují od Evropy a dávajíz de lidem práci?

Btw. v SAE je pár milionů uprchlíků (ze Sýrie a okolí, ty co zde rozhodně nechceme). Nesrovnatelně víc než u nás.

0/0
28.9.2016 19:45

R24o72b42e57r96t 39M58r16o52c58z45k28o19w74s84k51i 7248710289934

Snad i v Praze se v dohlednu dočkáme metra bez řidiče, ale vzhledem k tomu, že DPP ani nebyl schopen vybavit alespoň metro turnikety během X desetiletí, tak si o tom můžem nechat asi jen zdát... ;-D

+2/0
26.9.2016 0:46

J11i36ř71í 83E68r63b28e41n 1663374666707

Proboha, proč zase vracet do systému MHD ty zpomalující turnikety (na jednotkové placení), když jsme se jich před třiceti lety zbavili???

+4/0
26.9.2016 8:31

J94a51n67a 98S42t22e28h68l77í21k91o36v33á 2739710290706

protože hromada černých pasažérů?

0/0
26.9.2016 15:54

J68i53ř96í 46K81o88c39u13r77e38k 6655724305488

Pokud to všecny černé pasažéry donutí koupit lístek za 20 Kč, kolik jich bude muset být, aby se zaplatlia investice i údržba? Je fajn sebrat daňovému poplatníkovi miliardu Kč, aby se příjmy DPP zvýšily milion ročně. Ikdyby to byly desítky miliónů.

0/0
26.9.2016 18:44

J80i63ř92í 60E19r41b72e32n 1553934166117

... pro které nebude problém ten turniket přeskočit - a budou z obliga, nikdo jim už černotu neprokáže, protože turniket jízdenky nevydává (resp. kdyby vydával, je to zdržení pro každého cestujícího).

Patrně nepamatujete reálný provoz turniketů bez dozorčího.

0/0
27.9.2016 5:44

J73a13n96a 22S48t92e59h86l68í90k84o81v64á 2479880700766

ano, jak fungovali tady nevím,ale vím jak fungují třeba v Londýně, Miláně.. ano i tam se najdou lidé, kteří se tam dostanou,ale pořád mi to přijde lepší, než spousta neplatících klientů..

0/0
27.9.2016 8:45

J48i97ř29í 95E56r98b75e24n 1413974956257

To, že lidé zjevně neoznačují jednotlivé jízdenky, může mít docela prozaické vysvětlení: mají přestupní nebo dlouhodobou jízdenku... ;-)

0/0
2.10.2016 20:58

J74a46n94a 72S78t90e27h64l84í78k77o13v39á 2639980980546

myslíte takový, který se do turniketu narvou po dvou? ;-)

0/0
3.10.2016 8:19

J70a48n 64S33p34á35l96e58n12ý 4977873651237

Turniket může vypadat i jinak než tyč ve výši stehen..

0/0
29.9.2016 20:30

J51i76ř84í 50E73r28b15e89n 1463824146907

Samozřejmě, může být i ve formě otočných dveří. Ovšem počítejte s pětinovou propustností oproti současnému řešení.

0/0
2.10.2016 20:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.