Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vyzkoušeli jsme metro bez strojvedoucího. Musí odolat horku a prachu

V Rijádu probíhá ambiciozní projekt stavby metra. Tři konsorcia staví šest linek o celkové délce 176 kilometrů. Nahlédli jsme do jedné ze souprav pro hlavní město Saúdské Arábie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K77a33r44e67l 24H53o45r35á82k 2498989693573

Je vidět, že se jejich ekonomice daří a že mají vysokou produktivitu práce. Tohle my nikdy za vlády kapitalistů mít nebudeme.

0/−1
28.9.2016 17:07

P66a15v66e86l 35M22o22r87a69v84e45c 3862399382848

A za komunistů jsme si toto dopřávali, co?;-O

Navíc, u nás nevládnou kapitalisté, ale socialisté. Prakticky pořád jen levice.

A drobný rozdíl: nejsou tu oproti SAE ohromné zásoby ropy, ze kterých bychom mohli takovéto projekty financovat. My si na ně musíme normálně vydělat.

0/0
28.9.2016 19:41

K15a27r47e18l 25V19o47m54á68č37k31a 4461762378883

Nikde ne fotkách nevidím ten modlitební vůz bez sedaček s koberečkem a minaretem.

+1/−1
28.9.2016 11:16

M33i81l58a39n 76K17u65č72e32r58a 4901789646457

Jděte s tím moralizováním na Facebook.

0/0
28.9.2016 1:53

V74l82a77d66i16s95l96a44v 81B32u48r51e95s 9293415661839

Super. Pokud mate radi vlaky, nemela by vam uniknout soutez Poznejvlak.cz. Muzete vyhrat jizdenku po Evrope nebo super knizku. Kouknete na www.poznejvlak.cz

0/0
27.9.2016 19:48

M89i50c92h56a56l 62M56i78n55a37ř19í81k 9452926609558

Když je dvouvozový, který vůz bude pro ženy a který pro muže?

0/0
26.9.2016 18:31

P75e13t91r 56M63a97r69š82o36u84n 5245578536676

vždy ten vzadu ;-)

+3/0
26.9.2016 21:57

M24i76c13h26a33l 93M73i94n81a35ř31í14k 9582266519168

Siemens vyráběl pro nacisty, dnes vyrábí pro teroristy.

Jak to bylo? "kde dolar je alfou a omegou celého života" ?;-D

0/−2
26.9.2016 18:17

J71i50ř13í 57K45o72c65u63r91e43k 6855934855728

Totéž Hugo Boss nebo Plzeňská Škodovka, VolksWagen taky.

Co třeba takový filtr, který odfiltruje benzín ze saúdské ropy? S elektřinou z Temelína se to údajně povedlo.

+4/0
26.9.2016 18:48

P35a71v64e96l 82S51m66o68l89k43a 8328805386957

Cože? Muslimové budou používat mašinky bezvěrců? A to EU nevadí obchodovat se státem podporujícím terorismus?;-O;-€

+1/−7
26.9.2016 12:59

M73a38r76i65á33n 19B42e17d84n13á64r65i41k 9401601690118

To toho o Saudech moc nevíte. Oni mají vše postavené bezvěrci z Evropy. I doktora mají bezvěrce z Evropy i zubaře. Ve zdravotnictví je 70% cizinců. Mají třeba výtahy i z ČR, na stavbách jim tam makají i lidi z našich končin. Oni sami nemakají, jsou líní a taky toho moc neumí, vše si platí petrodolarem. Tam třeba pracuje jen 5% žen, oni jinak nesmí, mají i omezené vzdělání. Dokonce, když se tam narodí holka, tak nedostane rodný list atd. Asi by Vás hodně věcí šokovalo. Třeba restaurace kde manželé jí za sklem aby je nikdo neviděl.

Jinak v SA neteče skoro nikde pitná voda, tu si musíte kupovat balenou, všude je obvykle mořská odsolená voda. Všude mají tu jejich náboženskou policii, co dostává odměny za lovení hříšníků, hlavně za cizince. Ta země má víc zákazů, než bylo zde za totáče :-/

+4/0
26.9.2016 14:53

J40i18ř87í 48E58r77b86e61n 1533324306827

Protože s nimi obchoduje hodný Siemens.

Kdyby s nimi chtěla obchodovat zlá kryptobolševická Škoda Transportation, už by to řešili podobní pseudomoralisté, kterým se nelíbil třeba miliardový kontrakt ZVVZ Milevsko na vzduchotechniku pro íránský Búšehr...

0/−1
26.9.2016 15:03

K44a67r11e50l 83V34o95h68n56o27u29t 4488269380577

Moc se mi líbí fotka č.4. Moderní jednotka na ohnilých pražcích.

+1/0
26.9.2016 12:34

D22a79n86i10e37l 59K82r61i79š97k86a 5858887280878

Klimatizace pro toto metro vyrabime tady v CR (Nyrany u Plzne). Kdyz to srovnam s jinymi projekty co tady na hale jedou, tak je videt kdo ma a nema penize.

+4/0
26.9.2016 12:16

J45i57ř87í 83E64r30b29e97n 1393884756457

Přesněji řečeno je rozdíl v tom, kdo je ochoten zaplatit za skutečnou kvalitu a trvanlivost - nebo kdo smlouvá o to, zda je tam opravdu nutný každý šroubek.

+1/0
26.9.2016 15:05

G15a70b61r69i28e19l61a 58K13o41b52l42í81ž17k18o28v88á 2141360189824

Na co maji v prvni tride mastne tyce:D

+1/0
26.9.2016 11:11

P67e98t41r 13M67a49r72š56o58u66n 5125968696166

tak služebnictvo se musí něčeho držet, aby nepadalo na pány ;-D ( ;-) )

+1/0
26.9.2016 22:00

J25a73n 36K35u25b69a19l36e86k 4539560413326

Jojo, jedine, co umim vyrobit a udrzovat je velbloud, ale kdyz mam penize, muzu postavit treba kompletne automaticke metro.

Sorry, ale toto mi jako "cool" neprijde....

+3/−3
26.9.2016 10:54

J47a22r88o21s10l71a18v 96P86o92s70p86í15š92i18l 2401849925756

Ten článek je snad komplet obšlehnutý z promomateriálů výrobce. Úplně to z něj čiší.

+4/0
26.9.2016 10:49

R79o19s48ť21a 72J39a98n81č66a96r 4897159251236

Ve vídeňské továrně se mohlo fotografovat vše s jedinou výjimkou - metro pro Riád. Jako jediní jsme měli výjimku s tím, že zveřejněné foto podléhá před vydáním schválení centrálou

+1/0
26.9.2016 12:00

T92o41m34á21š 53T22a85t68í43č16e76k 5490412530828

Musím se přiznat, že jak jsem přečetl nadpis, tak mě napadlo: To snad musí i se strojvedoucím. Tak se jdu poinformovat, co by strojvedoucí nezvládl. ;-)

0/0
26.9.2016 10:30

M13a42r77t23i71n 47Š55i67n13d50e98l37á42ř 9194244293959

Proč nemůže mít metro v Rijádu strojvedoucího? Protože žádný občan této diktatury by nebyl ochoten takto náročnou práci dělat. Museli by najmout Inda.

+3/−5
26.9.2016 9:53

M80i80r88e78k 25S97á59l 1805311668334

ani to nebudu číst. na cokoliv o saudské arábii zvysoka kakám. je odporná

+4/−5
26.9.2016 9:11

M79i77c65h62a59l 49S23e23d85m71í47k 3109305926771

Mimochodem Family class je určena především pro ženy. Samotní muži tam mají vstup zakázán; nejspíš proto, aby je tam muži nefixírovali muži jako tetu Kateřinu v Saturninovi.

+2/0
26.9.2016 9:09

V53í50t 70K85o40u11b96a 6616290454718

Nemuseli jste až do Riádu, metro bez strojvedoucího jezdí v Paříži už asi 8 let - linka č.1

+4/0
26.9.2016 8:52

R11o23s63ť62a 24J21a65n33č10a78r 4707319701796

A část vozů byla dokonce vyrobena v Praze

+2/0
26.9.2016 8:53

V59o74j16t81ě94c19h 51B77u93d15i81n37s80k95ý 4462489759684

Tak za prvé, byli ve Vídni.

Za druhé, automatické metro v Paříži je od roku 1998, linka 14. Linka 1 je automatická od roku 2012.

Za třetí první automatické metro v Evropě měli v roce 1983 v Lille...

+7/0
26.9.2016 12:05

J10a39n14a 50S21t72e18h83l85í19k37o53v53á 2709100640696

nejen tam ;-)

0/0
26.9.2016 15:52

P31a46v86e22l 62M76o91r70a84v67e19c 3392389522148

Nebo ještě blíž v Kodani.

0/0
28.9.2016 19:43

K42a32r54e12l 78V29o69h64n69o31u11t 4668919830777

Jakýkoli kšeft s jedním z nejobludnějších režimů je morálně hnusný.

Nic na tom nemění, že po technické stránce jsou to krásné mašinky.

+21/−1
26.9.2016 8:43

M37i82l20a94n 81K77u54č31e23r27a 4501729296117

Morálka nemá na Technetu co dělat.

0/0
28.9.2016 1:49

A32l25e75š 79L97i11s49o38v76s19k67ý 9519278262562

Klid, až dojde ropa nebo o ni už nebdue zájem, zase tam mezi zříceninama otrhaní bosí kluci budou pást kozy. Islám není schopný vybudpovat fungující společnost.

+9/0
26.9.2016 8:40
Foto

L91u54k90á13š 91N83o41v11o54t42n18ý 6596537108798

Mezitím si ovšem za ty ropné peníze koupí půlku firem po celém světě. Takže to, že nebudou mít co na práci (a hraní) bych se vskutku nebál.

+2/−1
26.9.2016 12:43

J64a12n 29U91l50r30y77c51h 4261147780368

pokud dojde ropa, naše civilizace padne na hubu; a je velká otázka, kdo bude mít lepší vyhlídky na slušnou konsolidaci - společnost založená na právě společensky stmelujících atributech (rodina, široká rodina, klan, náboženství atd.), anebo zoufale nepřirozená (už dnes až do takových extrémů, že normální přirozený model je vymírat) západní společnost..., takže s tím islámem je to (v takové "post" situaci) nepochybně přesně naopak;

samozřejmě si můžete projektovat situaci, kdy se bez té ropy dík nějakým jiným (t.č. reálně neexistujícím) technologiím obejdeme, ono je to jedno - naše společnost ve skutečnosti padne už dost brzo na hubu dík blbcům, co úplně zbytečně (ve jmému primitivního sobectví, xenofobie a zbabělosti) zruší liberální demokracii + spolupráci mezi evropskými státy, takže nahradí slušně fungující a spolu vycházející režimy nekontrolovanými, divoce nacionalistickými a navzájem vysoce sobeckými a tudíž (díky právě tímto vývojem logicky se zmnoživším problémům) i vysoce antagonistickými vztahy - řešení je (jak to velmi ilustrativně dokázaly právě dějiny 20. století) pochopitelně válka - pokud budou mít na Arabském poloostrově kliku (což pravda není moc pravděpodobné, takový konflikt může snadno mít devastující účinky i daleko mimo hranice EU), tak za pár let bude život u nich proti podmínkám ve střední Evropě rájem na zemi...

0/0
30.9.2016 2:32

V43í80t27ě72z20s12l14a96v 69S58c28h37m96i39t41t 5440789539683

Že se nestydí používat technologie bezvěrců?! I když podzemní chodník pro velbloudy by asi nebylo to pravé ořechové...

#

+14/−4
26.9.2016 6:44

M40a78r33t18i86n 86R25u96z64i50c34k23a 1612758786617

Proc by otroci nemohli neco pro sve nadrazene vyrabet?

+2/0
26.9.2016 11:44

V74í20t60ě89z85s43l97a75v 67S42c69h72m22i32t47t 5190809359343

V Rijádu budují cvičiště teroristů pro útoky v metru?

#

+9/−1
26.9.2016 6:43

J66a12r12o93s63l32a25v 88P10í14š17a 2924248450637

Dvouvozové soupravy metra??? Hmmm proč dělat tramvaj, když si můžou postavit 50x dražší metro... V Evropě se zase udělá sbírka na chudé v Africe.....

+15/−5
26.9.2016 2:05

F61e81l13i42x 17M50e91d89e20k 7215284820367

Bez ropy by neměli ani jedno :-)

0/0
26.9.2016 16:53

P90a37v12e74l 52M94o53r37a17v18e58c 3952329202818

A není to jejich věc za co utratí peníze? Vám vadí, že tu drahé vlaky kupují od Evropy a dávajíz de lidem práci?

Btw. v SAE je pár milionů uprchlíků (ze Sýrie a okolí, ty co zde rozhodně nechceme). Nesrovnatelně víc než u nás.

0/0
28.9.2016 19:45

R85o66b37e62r79t 97M86r83o56c98z31k91o59w61s20k14i 7538200959164

Snad i v Praze se v dohlednu dočkáme metra bez řidiče, ale vzhledem k tomu, že DPP ani nebyl schopen vybavit alespoň metro turnikety během X desetiletí, tak si o tom můžem nechat asi jen zdát... ;-D

+2/0
26.9.2016 0:46

J73i22ř78í 90E49r91b68e18n 1543954346587

Proboha, proč zase vracet do systému MHD ty zpomalující turnikety (na jednotkové placení), když jsme se jich před třiceti lety zbavili???

+4/0
26.9.2016 8:31

J54a69n78a 37S34t61e54h73l21í39k25o89v94á 2959320440576

protože hromada černých pasažérů?

0/0
26.9.2016 15:54

J55i48ř90í 78K98o85c79u92r25e82k 6885574935258

Pokud to všecny černé pasažéry donutí koupit lístek za 20 Kč, kolik jich bude muset být, aby se zaplatlia investice i údržba? Je fajn sebrat daňovému poplatníkovi miliardu Kč, aby se příjmy DPP zvýšily milion ročně. Ikdyby to byly desítky miliónů.

0/0
26.9.2016 18:44

J48i53ř35í 67E10r17b49e34n 1253854436607

... pro které nebude problém ten turniket přeskočit - a budou z obliga, nikdo jim už černotu neprokáže, protože turniket jízdenky nevydává (resp. kdyby vydával, je to zdržení pro každého cestujícího).

Patrně nepamatujete reálný provoz turniketů bez dozorčího.

0/0
27.9.2016 5:44

J98a10n48a 74S58t95e72h84l19í48k77o20v62á 2909790500536

ano, jak fungovali tady nevím,ale vím jak fungují třeba v Londýně, Miláně.. ano i tam se najdou lidé, kteří se tam dostanou,ale pořád mi to přijde lepší, než spousta neplatících klientů..

0/0
27.9.2016 8:45

J67i38ř89í 32E80r31b74e56n 1513964766567

To, že lidé zjevně neoznačují jednotlivé jízdenky, může mít docela prozaické vysvětlení: mají přestupní nebo dlouhodobou jízdenku... ;-)

0/0
2.10.2016 20:58

J48a97n65a 62S23t51e29h92l24í43k23o98v96á 2529620430866

myslíte takový, který se do turniketu narvou po dvou? ;-)

0/0
3.10.2016 8:19

J88a89n 53S58p54á73l41e75n31ý 4197773671537

Turniket může vypadat i jinak než tyč ve výši stehen..

0/0
29.9.2016 20:30

J82i49ř30í 87E41r90b38e22n 1953374656987

Samozřejmě, může být i ve formě otočných dveří. Ovšem počítejte s pětinovou propustností oproti současnému řešení.

0/0
2.10.2016 20:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.