- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mno jakse firma bvyvíjela vidíme názorně, Podpora vlády nebyla vůbec a když tak jen pro vojenské zakázky, To Airbus pžrd krachem zachránilo Německo s Francií a dotují je dodnes. Boeing má i véc zakázek, a je to díky promyšlenému plánování toho, co vyžadují aerolinky.
Až se divím že si článek od odborníka pochvalující americkou firmu našel místo v českém tisku. To se stává velice zřídka.
Amerika nebyla rozbombardovaná dvěma světovými válkami. Evropa ano a přesto je Airbus úspěšnější.
Boeing je prostě pojem. Díky za zajímavý článek.
„Pokud to není Boeing, tak neletím.“
Jenom jednou jsem letěl Airbusem, paradoxně v Americe.
na popise obr. č. 13 je uvedené civilizovaný. myslím, že skôr by sa hodilo zcivilnený.
V galerii je zapomenuta jedna důležitá éra firmy, kdy během první světové války málem firma krachla. Jediné co jí udrželo doslova nad vodou byla výroba rychlých člunů, které v té době byly velmi populární u pašeráků alkoholu, protože byla prohibice.
Volstead Act je z roku 1919, takže rychlé čluny pro pašeráky alkoholu během první světové nějak časově nesedí.
Pěkný článek, B17, B29 a civilní 747 jsou pro mě leteckými ikonami:)
pozn. k obrazku 30 - jestli neco vniklo 5 let po boeingu, tak je to kopie a podobne boingu, ne naopak jak mate v popisku ....
To už je slovíčkaření a za každou cenu hledání chyby tam, kde není...
Zaptám se lidí, kteří tomu rozumí: Proč Boeing nikdy neměl dobrou stíhačku? Podcenili vývoj motorů, či co?
Byla to politika firmy už od 30. let. Předtím vyrobili třeba PW9 nebo P12, ale bylo to mezi válkami a letadla do bojů nezasáhla, nejsou proto tak známá. Jinak se soustředili na dopravní a bombardéry.
Dobrý článek, čtivé. Jen malý překlep v poslední větě.
Díky za upozornění, moje chyba, opraveno. Tělo článku, kromě fotografické části, je převzatá agenturní zpráva (trochu upravená a opravená).