Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ve Vodochodech přistál nový vojenský letoun Embraer. Češi jej vyvíjeli

O víkendu přistál na letišti Aera Vodochody jeden ze dvou prvních prototypů brazilského multifunkčního letounu Embraer KC-390. Objednala si ho brazilská armáda a česká firma se podílela na vývoji klíčových částí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J25o42s39e37f 27T84o81m56a25š73t13í91k 1666697159

Jsem rád tomu, že prodáváme do světa a ne jenom darujeme CCCP.

+2/0
20.7.2016 9:33

T96o65m35á81š 56B14a91r27á44k 1373152960126

Zase "potencionální", ach jo...

+2/0
19.7.2016 16:10

J23a10n 72R26y93c19h10l47i69k 9256658291443

Prostě maj ti zákazníci velkej potencionál, no... třeba jsou zavěšeni opravdu vysoko.

Ještě mne zaujalo, že "poskytne tankování za letu". Z toho jeden nepozná, jestli je to tanker (který poskytuje palivo jako třeba KC-130), nebo jenom umí natankovat za letu (což by jeden tak nějak hádal podle tý trubky, co z něj čouhá). Vzhledem k tomu, že má naloženej dolet kolem 2500km, bych tipoval, že b je správně :)

+1/0
19.7.2016 18:19
Foto

L49u52d42ě53k 66F25u88x80a 9856230304147

Pokud není autor trotl, tak to musí znamenat, že může fungovat jako tanker. Jinak by ta formulace zněla (měla znít!), že je schopno doplňovat palivo za letu. Pokud to je ovšem tak jak říkáte, tak s veškerou úctou.....autore, jsi obratný jak mastodontRv

+1/0
25.7.2016 19:33

A14l73e97š 96Z12e32l30i82n68k56a 1524562186

Tenhle paskvil už oficiálně uznala i AV UJČ;-D Nevím co tam sedí za debily

0/0
19.7.2016 21:41

J82a66n 32R45y80c98h15l47i17k 9606598731773

Připadá mi, že hlavní náplň jejich práce je kodifikace chyb, které pronikly v dostatečné míře do medií. A nám zbejvá už jedině o tom diskudovat (když diskuze, tak diskudovat).

+2/−1
19.7.2016 23:46

M22a25r25t25i98n 78N68e22r29m21u12t 9447467948829

To si budete muset počkat, až národ to "d" tam začne vyslovovat. Tak jako se vyslovuje ono vámi nenáviděné "z"

0/0
31.7.2016 10:54

D60a86n96i94e33l 70V98a91h53a10l86a 3188824958

Vodochody by na to určitě měly. Chytrých hlav je tady dost, jen je tu diktát ze strany EU, která upřednostňuje hlavní státy EU. Proto taky nikdo nechce naše Alcy.[>-]

0/−5
19.7.2016 13:54

D52a24n34i29e88l 16P14l66e68s77c83h44n87e70r 6630860977850

:D bože můj :D to snad nemyslíte vážně :D nás (ve Vodochodech pracuji) se žádný diktát z EU nevztahuje, tyhle řeči zkrátka miluji. O L-159 je zájem tam kde je, jsou to super stroje ale chápu že Britové litají na svojich Hawk 1, Italové na M346 atd. atd. s tím nemá EU vubec nic společného.

+4/0
19.7.2016 14:45

A26n54t59o20n65i36n 13N77e29m71e25c 7388903941710

Jal vite, jak jsou ty hlavy chytre ? Zly agent CIC neumoznil Cechum prodat letadla, a potom tu o Budulinkovi

0/0
19.7.2016 21:02

M69i15c86h82a54l 40J89a25r90o19š 7234600442985

Vypadá to jako funkční model C-17 se dvěma motory....

+1/−1
19.7.2016 12:33

J44a14n 54S23e69m63i33k 4854857862319

aerodynamika a funkcnost si proste diktuje urcite tvary, urcitou koncepci letounu

+6/0
19.7.2016 12:41

M50a69r44t88i38n 77N81e21r73m82u83t 9807417678949

V 30. letech taky všechny auta vypadaly stejně, odvozené z kočáru. Pak nastalo období nového hledání, různosti, našel se jakýsi ideál a dnes opět vypadají všechny tak nějak stejně, dokonce i jeep a jaguár

0/0
31.7.2016 10:57

P10e62t50r 95M15i91c13h43a25l 2260114671362

Redakce, zkuste doporučit titulkáři, aby si vždycky pozorně přečetl celý článek. Narážím na ten kousek "Češi jej vyvíjeli", který ve čtenáři evokuje dojem, že byl letoun celý vyvinut v Česku. A to samozřejmě pravda není a článek to popisuje celkem dobře.

+7/0
19.7.2016 11:35

P71e84t82r 28Z65d41e84n94ě11k 2864229374

Stačilo by napsat: Češi se částečně podíleli....

0/0
1.8.2016 8:21

R11a85d60i24m 63Š71o86t28o69l10a 6812881808943

Pěkná obluda. Škoda, že Vodochody nevyrábí takový stroj samy, podle mě by na to měli...

+4/0
19.7.2016 9:03

J27a17n 54S28e86m70i51k 4194357902639

skoro zadna firma uz nevyrabi stroj podobne kategorie "sama" na jednom miste- podivejste se treba jak se skladaji z velkych celku vyrabenych ruzne po svete Airbusy(tovarny ve francii, nemecku, britanii), ci Boeing 787(cely svet)

+2/0
19.7.2016 12:34
Foto

P28a48v56e71l 93K23o50b22ě94r28s40k87ý 9782526380828

Kolik to uveze koní Przewalského?

+7/0
19.7.2016 8:15

M97i36c88h95a11l 33P47a34d40ě76r23a 7250702270747

R^;-D

+1/0
19.7.2016 12:15

T93o96m95á24š 25P24o33l55á59č69e93k 4617635384

určitě víc než slavné Casy. možná i nějaký ten lanďák by se tam nacpal. Casy předat pražské ZOO at s nima vozí koníčky sama a AČR koupit pořádný transportní letoun( např. něco jako tohle)

0/0
19.7.2016 14:12

J37i11ř88í 14D72o24l29e39ž88e40l 3799245256947

Stádo.

0/0
25.7.2016 12:24

P79e96t79r 94R29ů34ž43i90č64k36a 8242583513766

Vzhledem k tomu, že Česká republika nemá přímý přístup k moři měla by Česká armáda budovat silné dopravní a výsadkové letectvo a toto je dopravní letoun, jaký Česká armáda, respektive její letectvo skutečně potřebuje. Raději bych preferoval osvědčené modely jako je americký Hercules, ale to je taky otázka ceny. Myslím si, že České vzdušné síly by potřebovaly 3-4 kusy středního univezálního dopravního letounu.

+2/0
19.7.2016 8:11

J29a12k48u68b 19M95i39k86u19l52a55c96e45k 7148656266983

Myslim ze Hercules je uz docela zastarala koncepce a jeho provozni naklady taky nebudou nejmensi. Pro letectvo ktere Herculesy uz provozuje nema smysl prejit jinam, ale pro nas to smysl ma. A tohle v hodne parametrech Herculesy prekonava. A s pocty souhlasim, 4 kusy ideal, ale jak znam vladu, tak to budou dva.

+3/0
19.7.2016 13:36

T10o29m53á58š 79P74o73l37á30č46e71k 4747745544

Hercules by se mi líbíl. Pořád se modernizují. Tohle je taky pěkné. Pokud to umí přistát i na nezpevněné dráze tak je to ideální letadlo.

+2/0
19.7.2016 14:14

A31n47t10o37n50i71n 70N28e85m18e70c 7538333961830

Nejlepe koupit od zbrojare Havy, on je prece kamarad Kalouska a tedy ten vyvar vem vysi 750 milonu by byl o.k. [

0/0
19.7.2016 21:05

M29a76r74t65i36n 93R15u91z96i54c37k20a 1482718336637

Tak sice se u nas vyvyjely dvere, rampa a hrany kridel, ale jinak je to brazilska spolecnost a ne zrovna mala...

Jen je skoda, ze je u nas hodne firem, ktere se podili nejakou casti na vyvoji, nekolik firem zamerenych na lehka sportovni letadla, ale zadny movy model uz dlouho nebyl dotazen do konce...

+2/0
18.7.2016 21:59

J21a63n 31S17e96m17i63k 4934557792249

to je dano tim ze proste pred rokem '89 jsem se orientovali na trh ktery roku 1990 prakticky zanikl (i dnes uz ruske letecke firmy dodavajim vlastnim aerolinkam jen par procent uzivanych letadel)

"realne trhy" byly uz v te dobe obsazeny- bohuzel ten ctyricetilety omyl v obchodni orientaci znamenal ze dnes je jen jedina cesta pro nase letecke vyrobce u vetsich stroju- subdodavky

-a diky za ne, za to ze u nas letecky prumsyl stale zije

+3/0
19.7.2016 12:40

M21a81r14t55i76n 88J18i52r71o16u47s79e49k 7386505545988

Na první pohled vypadá jako zmenšenina IL-76, kterému sebrali dva motory. :-)

+1/−3
18.7.2016 21:27

T39o32m97á94š 31P95o16l31á25č98e76k 4647825294

nebo menší C17 Globemaster.

0/0
19.7.2016 14:15
Foto

L84u22d82ě32k 86F50u76x48a 9126950104267

Jako že většina nákladních letounů jsou hornoplošníky?

0/0
25.7.2016 19:29

P25a40v24e92l 66H51o17f34f70m56a84n91n 4247740821396

V čr je 37 závodů na letadla.Pište

+1/0
18.7.2016 19:04

P77a22v53e68l 51S30o35b96o26t50k10a 5770604

nemyslete si, dveře jsou opravdu klíčovou součástí letadla.

Jednou se mi dokonce stalo, že jsme kvůli závadě na dveřích nemohli odletět!!

+1/0
18.7.2016 18:07

P36e36t97r 77M15u64n91z38a58r 1565681409216

No nezdá se to, ale kvůli dveřím byly i docela závažné havárie.

https://youtu.be/k2Tyuc_xUc8

+2/0
18.7.2016 19:43

M72a10r29t68i56n 14N20e98r35m58u36t 9577957898439

Tím spíš je vidět, jak jsou důležité... Ale vážně, důležité jsou, ale není to "létací" část, je to spíš druhý plán

0/0
31.7.2016 10:59
Foto

J97i51r66k73a 56M96i44k57š16í86k 4591828532

Pomůže Kasám, vozit koně do Mongolska!;-D

+1/−9
18.7.2016 16:35

J80a30r52o22s56l77a30v 16J37u68n46e88k 5773355775107

Čekal bych spíše článeķ o parametrech letounu a jeho porovnání s jinými letouny této kategorie.

+9/0
18.7.2016 16:26
Foto

P49a81v25e30l 92D86o91l82e22z42a76l 6253923411182

Máme Casa, tak zamáčkněte slzu a vymýšlejme, jak do nich dostat bězný kontejner...

+20/−1
18.7.2016 16:21

T73o59m39á78š 81Z45e78m78a75n 3825168384155

Po úpravě autogenem by to šlo..

+4/0
18.7.2016 18:25

T94o30m28á44š 17P34o71l39á88č66e87k 4467405794

Mrija taky vozila Burana a díly raket na hřbetu. Tak udělat zahrádku a kontajner může jet taky. Nebo tahat za letadlem jako kamion na vleku :;-)

+6/−1
19.7.2016 14:17

J79i62r36k73a 29K94o85c59h 7984524423305

Brazilie ? To je ten krachujici stat, ktery pred olympiadou vyhlasil financni nouzi? Ten si necha vyvijet novy letoun? Neni to trosku .... zvlastni?

+2/−7
18.7.2016 15:22

L69a15d41i24s64l81a24v 86K90v24a42s17n67i69č78k83a 1923507413515

Co je na tom zvláštní, že mají problém s financemi, neznamená, že nemají žádné peníze a že nic nedělají.

+14/0
18.7.2016 15:28

J64i98r26k48a 18K85o43c28h 7274954773855

zvlastni je, ze si asi neumi stanovit priority. jestlize stat ma financni nouzi, tak asi nema zafinancovano vsechno jak ma, treba polici, zdravotnictvi, verejne sluzby. v tom pripade pro me neni vyvoj noveho letounu rpo armadu prioritou

0/−3
18.7.2016 15:32

J23a46n 29U39l24r34i84c73h 8598483656461

Ziskat schopnost vyvoje a vyroby letounu, neni tak jednoduche a nejde si rict tak ted toho na rok nechame a budeme investovat do policie. Je to schopnost kterou musite neustale udrzovat.

+4/0
18.7.2016 16:41

J55i67r13k49a 21K91o18c67h 7114764303535

ale ta armada ho nevyvyji - jen to financuje

0/0
18.7.2016 16:43

J66a32n 37U31l62r96i89c22h 8378283706481

Ano, ale o svuj vojenskoprumyslovy komplex, se musi starat stat, jelikoz je vetsinou hlavnim zakaznikem, a mnohdy i jedinym.

0/0
18.7.2016 16:45

J40i64r58k18a 76K80o12c98h 7624694793155

ale pokud mam hlobokoi do kapsy, neni lepsi si koupit jiz existujici, nez platit vyvoj noveho?

0/0
18.7.2016 16:47

J46a31n 36U18l38r76i18c92h 8918623166861

Zalezi na tom zda chce stat mit ci ziskat schopnost vyvoje daneho zbranoveho systemu. Jde i o to ze davate praci svym lidem, a rozsirujete technicke schopnosti. Proto je pri dodavkach mnoha zbranovych systemu soucasti smlouvy i transfer technologii, a alespon castecna licencni vyroba. Jak vyvoj tak nakup, maji sve vyhody a nevyhody.

0/0
18.7.2016 16:52

J13i31r75k68a 35K37o27c84h 7294724843615

ano, v zasade chapu a souhlasim, ale ... bavime se o brazilii (a ji podobnych "ne zdravych" ekonomikach) navic jak vidno vyvoj probiha jinde a zrov na brazilie neni technologicky gigant. proste mi to prijde zvlastni, ze takovato zeme utraci (pro me) zbytecne prostredky navic - cena vyvoji versus cena obycejneho nakupu)

0/0
18.7.2016 16:56

J83a41n 85U97l76r67i82c85h 8278903986361

Brazilie ma dost zkusenosti s vyvojem civilnich letounu, a toto je dalsi logicky krok v rozsirovani schopnosti jejich prumyslu.

0/0
18.7.2016 16:58

J87i61ř45í 29T35i77n85t33ě76r55a 6850109213750

Vážený pane Kochu,

na internetu lze snadno dohledat, že Empresa Brasileira de Aeronautica SA (Embraer SA) je akciovou společností tč. nezávislou na státním kapitálu, mimo Brazílii má výrobní pobočky v Číně, Francii, Portugalsku, Singapuru a USA. Tvrdí se, že koncern Embraer je třetím největším výrobcem letecké techniky ve světě.:-)

https://www.diariodasleis.com.br/legislacao/federal/66547-aprova-a-constituiuuo-da-sociedade-por-aues-embraer-emprusa-brasileira-de-aeronuutica-s-a-e-du-outras-providuncias.html

https://pt.wikipedia.org/wiki/Empresa_de_economia_mista

+1/0
19.7.2016 0:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.