Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ve Vodochodech přistál nový vojenský letoun Embraer. Češi jej vyvíjeli

O víkendu přistál na letišti Aera Vodochody jeden ze dvou prvních prototypů brazilského multifunkčního letounu Embraer KC-390. Objednala si ho brazilská armáda a česká firma se podílela na vývoji klíčových částí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J26o37s80e22f 69T94o73m32a80š83t23í43k 1776367919

Jsem rád tomu, že prodáváme do světa a ne jenom darujeme CCCP.

+2/0
20.7.2016 9:33

T79o75m27á92š 29B47a28r43á56k 1803582220616

Zase "potencionální", ach jo...

+2/0
19.7.2016 16:10

J79a78n 74R92y95c60h57l78i30k 9776738661593

Prostě maj ti zákazníci velkej potencionál, no... třeba jsou zavěšeni opravdu vysoko.

Ještě mne zaujalo, že "poskytne tankování za letu". Z toho jeden nepozná, jestli je to tanker (který poskytuje palivo jako třeba KC-130), nebo jenom umí natankovat za letu (což by jeden tak nějak hádal podle tý trubky, co z něj čouhá). Vzhledem k tomu, že má naloženej dolet kolem 2500km, bych tipoval, že b je správně :)

+1/0
19.7.2016 18:19

L74u70d74ě58k 30F70u49x25a 9346320734447

Pokud není autor trotl, tak to musí znamenat, že může fungovat jako tanker. Jinak by ta formulace zněla (měla znít!), že je schopno doplňovat palivo za letu. Pokud to je ovšem tak jak říkáte, tak s veškerou úctou.....autore, jsi obratný jak mastodontRv

+1/0
25.7.2016 19:33

A18l34e96š 92Z34e41l21i82n22k52a 1124192296

Tenhle paskvil už oficiálně uznala i AV UJČ;-D Nevím co tam sedí za debily

0/0
19.7.2016 21:41

J47a27n 77R22y59c96h53l35i69k 9726578681963

Připadá mi, že hlavní náplň jejich práce je kodifikace chyb, které pronikly v dostatečné míře do medií. A nám zbejvá už jedině o tom diskudovat (když diskuze, tak diskudovat).

+2/−1
19.7.2016 23:46

M60a86r72t46i54n 56N10e58r87m36u60t 9857947468619

To si budete muset počkat, až národ to "d" tam začne vyslovovat. Tak jako se vyslovuje ono vámi nenáviděné "z"

0/0
31.7.2016 10:54

D83a46n31i68e65l 38V82a53h70a12l74a 3348304188

Vodochody by na to určitě měly. Chytrých hlav je tady dost, jen je tu diktát ze strany EU, která upřednostňuje hlavní státy EU. Proto taky nikdo nechce naše Alcy.[>-]

0/−5
19.7.2016 13:54

D47a60n48i33e36l 79P34l19e75s96c55h18n70e58r 6890270367630

:D bože můj :D to snad nemyslíte vážně :D nás (ve Vodochodech pracuji) se žádný diktát z EU nevztahuje, tyhle řeči zkrátka miluji. O L-159 je zájem tam kde je, jsou to super stroje ale chápu že Britové litají na svojich Hawk 1, Italové na M346 atd. atd. s tím nemá EU vubec nic společného.

+4/0
19.7.2016 14:45

A59n90t50o32n51i88n 13N68e76m42e12c 7438793311790

Jal vite, jak jsou ty hlavy chytre ? Zly agent CIC neumoznil Cechum prodat letadla, a potom tu o Budulinkovi

0/0
19.7.2016 21:02

M49i49c75h21a61l 68J65a37r74o70š 7344220562675

Vypadá to jako funkční model C-17 se dvěma motory....

+1/−1
19.7.2016 12:33

J33a63n 52S74e20m73i39k 4674257192599

aerodynamika a funkcnost si proste diktuje urcite tvary, urcitou koncepci letounu

+6/0
19.7.2016 12:41

M30a67r12t90i16n 41N27e33r38m30u18t 9237157748949

V 30. letech taky všechny auta vypadaly stejně, odvozené z kočáru. Pak nastalo období nového hledání, různosti, našel se jakýsi ideál a dnes opět vypadají všechny tak nějak stejně, dokonce i jeep a jaguár

0/0
31.7.2016 10:57

P93e63t75r 61M27i75c55h10a53l 2770584681692

Redakce, zkuste doporučit titulkáři, aby si vždycky pozorně přečetl celý článek. Narážím na ten kousek "Češi jej vyvíjeli", který ve čtenáři evokuje dojem, že byl letoun celý vyvinut v Česku. A to samozřejmě pravda není a článek to popisuje celkem dobře.

+7/0
19.7.2016 11:35

P57e50t81r 34Z66d61e40n10ě63k 2454679384

Stačilo by napsat: Češi se částečně podíleli....

0/0
1.8.2016 8:21

R16a88d28i46m 24Š50o46t10o24l79a 6742901628903

Pěkná obluda. Škoda, že Vodochody nevyrábí takový stroj samy, podle mě by na to měli...

+4/0
19.7.2016 9:03

J82a74n 66S58e22m57i72k 4574757862489

skoro zadna firma uz nevyrabi stroj podobne kategorie "sama" na jednom miste- podivejste se treba jak se skladaji z velkych celku vyrabenych ruzne po svete Airbusy(tovarny ve francii, nemecku, britanii), ci Boeing 787(cely svet)

+2/0
19.7.2016 12:34
Foto

P83a55v53e43l 94K39o27b17ě32r20s86k36ý 9632386370218

Kolik to uveze koní Przewalského?

+7/0
19.7.2016 8:15

M67i54c76h74a89l 70P74a77d65ě42r14a 7330202650587

R^;-D

+1/0
19.7.2016 12:15

T22o40m96á40š 93P92o66l29á49č57e83k 4407805954

určitě víc než slavné Casy. možná i nějaký ten lanďák by se tam nacpal. Casy předat pražské ZOO at s nima vozí koníčky sama a AČR koupit pořádný transportní letoun( např. něco jako tohle)

0/0
19.7.2016 14:12

J47i13ř29í 84D45o15l12e97ž22e58l 3229805756767

Stádo.

0/0
25.7.2016 12:24

P34e93t96r 65R60ů73ž94i66č97k43a 8282103353376

Vzhledem k tomu, že Česká republika nemá přímý přístup k moři měla by Česká armáda budovat silné dopravní a výsadkové letectvo a toto je dopravní letoun, jaký Česká armáda, respektive její letectvo skutečně potřebuje. Raději bych preferoval osvědčené modely jako je americký Hercules, ale to je taky otázka ceny. Myslím si, že České vzdušné síly by potřebovaly 3-4 kusy středního univezálního dopravního letounu.

+2/0
19.7.2016 8:11

J26a15k40u92b 81M28i39k84u47l73a60c56e24k 8287471287224

Myslim ze Hercules je uz docela zastarala koncepce a jeho provozni naklady taky nebudou nejmensi. Pro letectvo ktere Herculesy uz provozuje nema smysl prejit jinam, ale pro nas to smysl ma. A tohle v hodne parametrech Herculesy prekonava. A s pocty souhlasim, 4 kusy ideal, ale jak znam vladu, tak to budou dva.

+3/0
19.7.2016 13:36

T26o89m66á24š 63P85o73l30á31č51e45k 4307505274

Hercules by se mi líbíl. Pořád se modernizují. Tohle je taky pěkné. Pokud to umí přistát i na nezpevněné dráze tak je to ideální letadlo.

+2/0
19.7.2016 14:14

A14n76t70o94n52i80n 86N92e57m32e49c 7558333151140

Nejlepe koupit od zbrojare Havy, on je prece kamarad Kalouska a tedy ten vyvar vem vysi 750 milonu by byl o.k. [

0/0
19.7.2016 21:05

M59a76r28t79i30n 11R20u67z22i62c29k65a 1722598766927

Tak sice se u nas vyvyjely dvere, rampa a hrany kridel, ale jinak je to brazilska spolecnost a ne zrovna mala...

Jen je skoda, ze je u nas hodne firem, ktere se podili nejakou casti na vyvoji, nekolik firem zamerenych na lehka sportovni letadla, ale zadny movy model uz dlouho nebyl dotazen do konce...

+2/0
18.7.2016 21:59

J63a96n 56S55e78m52i33k 4944467352339

to je dano tim ze proste pred rokem '89 jsem se orientovali na trh ktery roku 1990 prakticky zanikl (i dnes uz ruske letecke firmy dodavajim vlastnim aerolinkam jen par procent uzivanych letadel)

"realne trhy" byly uz v te dobe obsazeny- bohuzel ten ctyricetilety omyl v obchodni orientaci znamenal ze dnes je jen jedina cesta pro nase letecke vyrobce u vetsich stroju- subdodavky

-a diky za ne, za to ze u nas letecky prumsyl stale zije

+3/0
19.7.2016 12:40

M41a43r74t17i62n 68J26i71r73o27u50s30e25k 7926185585428

Na první pohled vypadá jako zmenšenina IL-76, kterému sebrali dva motory. :-)

+1/−3
18.7.2016 21:27

T33o25m24á43š 79P38o84l58á75č58e34k 4167535334

nebo menší C17 Globemaster.

0/0
19.7.2016 14:15

L43u93d77ě77k 34F47u54x65a 9966560874127

Jako že většina nákladních letounů jsou hornoplošníky?

0/0
25.7.2016 19:29

P75a23v75e40l 62H70o93f90f70m30a21n89n 4607140881586

V čr je 37 závodů na letadla.Pište

+1/0
18.7.2016 19:04

P86a19v90e64l 30S92o17b35o47t24k83a 5210864

nemyslete si, dveře jsou opravdu klíčovou součástí letadla.

Jednou se mi dokonce stalo, že jsme kvůli závadě na dveřích nemohli odletět!!

+1/0
18.7.2016 18:07

P67e27t66r 54M76u62n71z81a44r 1955631229626

No nezdá se to, ale kvůli dveřím byly i docela závažné havárie.

https://youtu.be/k2Tyuc_xUc8

+2/0
18.7.2016 19:43

M61a22r82t87i27n 29N57e95r78m87u64t 9337817818159

Tím spíš je vidět, jak jsou důležité... Ale vážně, důležité jsou, ale není to "létací" část, je to spíš druhý plán

0/0
31.7.2016 10:59
Foto

J50i92r47k86a 81M13i13k13š53í44k 4821518262

Pomůže Kasám, vozit koně do Mongolska!;-D

+1/−9
18.7.2016 16:35

J75a51r23o37s51l66a40v 93J51u58n96e63k 5623895875397

Čekal bych spíše článeķ o parametrech letounu a jeho porovnání s jinými letouny této kategorie.

+9/0
18.7.2016 16:26
Foto

P12a31v94e79l 65D41o51l57e75z39a58l 6583183381522

Máme Casa, tak zamáčkněte slzu a vymýšlejme, jak do nich dostat bězný kontejner...

+20/−1
18.7.2016 16:21

T43o77m41á29š 37Z74e36m80a24n 3515218974435

Po úpravě autogenem by to šlo..

+4/0
18.7.2016 18:25

T49o32m29á23š 24P73o51l22á87č70e59k 4447985644

Mrija taky vozila Burana a díly raket na hřbetu. Tak udělat zahrádku a kontajner může jet taky. Nebo tahat za letadlem jako kamion na vleku :;-)

+6/−1
19.7.2016 14:17

J60i21r18k81a 84K22o15c63h 7854314693605

Brazilie ? To je ten krachujici stat, ktery pred olympiadou vyhlasil financni nouzi? Ten si necha vyvijet novy letoun? Neni to trosku .... zvlastni?

+2/−7
18.7.2016 15:22

L63a74d50i79s38l54a42v 17K18v53a20s45n43i44č86k40a 1543167803845

Co je na tom zvláštní, že mají problém s financemi, neznamená, že nemají žádné peníze a že nic nedělají.

+14/0
18.7.2016 15:28

J37i20r75k68a 16K68o35c84h 7374854463965

zvlastni je, ze si asi neumi stanovit priority. jestlize stat ma financni nouzi, tak asi nema zafinancovano vsechno jak ma, treba polici, zdravotnictvi, verejne sluzby. v tom pripade pro me neni vyvoj noveho letounu rpo armadu prioritou

0/−3
18.7.2016 15:32

J52a63n 19U76l71r17i42c14h 8118913566171

Ziskat schopnost vyvoje a vyroby letounu, neni tak jednoduche a nejde si rict tak ted toho na rok nechame a budeme investovat do policie. Je to schopnost kterou musite neustale udrzovat.

+4/0
18.7.2016 16:41

J11i71r47k50a 35K74o18c78h 7504844333535

ale ta armada ho nevyvyji - jen to financuje

0/0
18.7.2016 16:43

J97a80n 73U68l29r57i78c31h 8168223926781

Ano, ale o svuj vojenskoprumyslovy komplex, se musi starat stat, jelikoz je vetsinou hlavnim zakaznikem, a mnohdy i jedinym.

0/0
18.7.2016 16:45

J35i19r67k46a 73K75o83c44h 7634674663435

ale pokud mam hlobokoi do kapsy, neni lepsi si koupit jiz existujici, nez platit vyvoj noveho?

0/0
18.7.2016 16:47

J30a83n 58U62l76r66i56c66h 8408643776891

Zalezi na tom zda chce stat mit ci ziskat schopnost vyvoje daneho zbranoveho systemu. Jde i o to ze davate praci svym lidem, a rozsirujete technicke schopnosti. Proto je pri dodavkach mnoha zbranovych systemu soucasti smlouvy i transfer technologii, a alespon castecna licencni vyroba. Jak vyvoj tak nakup, maji sve vyhody a nevyhody.

0/0
18.7.2016 16:52

J43i72r84k53a 23K34o10c88h 7784684253265

ano, v zasade chapu a souhlasim, ale ... bavime se o brazilii (a ji podobnych "ne zdravych" ekonomikach) navic jak vidno vyvoj probiha jinde a zrov na brazilie neni technologicky gigant. proste mi to prijde zvlastni, ze takovato zeme utraci (pro me) zbytecne prostredky navic - cena vyvoji versus cena obycejneho nakupu)

0/0
18.7.2016 16:56

J16a70n 15U73l11r87i89c40h 8238403476441

Brazilie ma dost zkusenosti s vyvojem civilnich letounu, a toto je dalsi logicky krok v rozsirovani schopnosti jejich prumyslu.

0/0
18.7.2016 16:58

J97i26ř53í 49T64i35n48t69ě40r77a 6130109903390

Vážený pane Kochu,

na internetu lze snadno dohledat, že Empresa Brasileira de Aeronautica SA (Embraer SA) je akciovou společností tč. nezávislou na státním kapitálu, mimo Brazílii má výrobní pobočky v Číně, Francii, Portugalsku, Singapuru a USA. Tvrdí se, že koncern Embraer je třetím největším výrobcem letecké techniky ve světě.:-)

https://www.diariodasleis.com.br/legislacao/federal/66547-aprova-a-constituiuuo-da-sociedade-por-aues-embraer-emprusa-brasileira-de-aeronuutica-s-a-e-du-outras-providuncias.html

https://pt.wikipedia.org/wiki/Empresa_de_economia_mista

+1/0
19.7.2016 0:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.