Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ve Vodochodech přistál nový vojenský letoun Embraer. Češi jej vyvíjeli

O víkendu přistál na letišti Aera Vodochody jeden ze dvou prvních prototypů brazilského multifunkčního letounu Embraer KC-390. Objednala si ho brazilská armáda a česká firma se podílela na vývoji klíčových částí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J63o23s26e83f 60T77o35m38a42š41t66í57k 1506117749

Jsem rád tomu, že prodáváme do světa a ne jenom darujeme CCCP.

+2/0
20.7.2016 9:33

T13o18m22á39š 32B57a12r92á85k 1933822820236

Zase "potencionální", ach jo...

+2/0
19.7.2016 16:10

J24a46n 10R12y50c39h33l59i96k 9116388731693

Prostě maj ti zákazníci velkej potencionál, no... třeba jsou zavěšeni opravdu vysoko.

Ještě mne zaujalo, že "poskytne tankování za letu". Z toho jeden nepozná, jestli je to tanker (který poskytuje palivo jako třeba KC-130), nebo jenom umí natankovat za letu (což by jeden tak nějak hádal podle tý trubky, co z něj čouhá). Vzhledem k tomu, že má naloženej dolet kolem 2500km, bych tipoval, že b je správně :)

+1/0
19.7.2016 18:19
Foto

L43u26d13ě23k 17F49u64x73a 9656250764747

Pokud není autor trotl, tak to musí znamenat, že může fungovat jako tanker. Jinak by ta formulace zněla (měla znít!), že je schopno doplňovat palivo za letu. Pokud to je ovšem tak jak říkáte, tak s veškerou úctou.....autore, jsi obratný jak mastodontRv

+1/0
25.7.2016 19:33

A59l52e61š 29Z40e89l76i93n22k24a 1944402636

Tenhle paskvil už oficiálně uznala i AV UJČ;-D Nevím co tam sedí za debily

0/0
19.7.2016 21:41

J17a21n 76R25y15c16h82l64i62k 9236848891713

Připadá mi, že hlavní náplň jejich práce je kodifikace chyb, které pronikly v dostatečné míře do medií. A nám zbejvá už jedině o tom diskudovat (když diskuze, tak diskudovat).

+2/−1
19.7.2016 23:46

M86a42r27t48i57n 31N32e36r89m85u71t 9397667218619

To si budete muset počkat, až národ to "d" tam začne vyslovovat. Tak jako se vyslovuje ono vámi nenáviděné "z"

0/0
31.7.2016 10:54

D79a56n29i31e71l 59V98a38h86a57l60a 3188934198

Vodochody by na to určitě měly. Chytrých hlav je tady dost, jen je tu diktát ze strany EU, která upřednostňuje hlavní státy EU. Proto taky nikdo nechce naše Alcy.[>-]

0/−5
19.7.2016 13:54

D95a38n75i39e67l 12P44l75e72s65c72h17n37e26r 6340150847480

:D bože můj :D to snad nemyslíte vážně :D nás (ve Vodochodech pracuji) se žádný diktát z EU nevztahuje, tyhle řeči zkrátka miluji. O L-159 je zájem tam kde je, jsou to super stroje ale chápu že Britové litají na svojich Hawk 1, Italové na M346 atd. atd. s tím nemá EU vubec nic společného.

+4/0
19.7.2016 14:45

A93n31t84o16n93i63n 27N22e86m14e40c 8891960221386

Jal vite, jak jsou ty hlavy chytre ? Zly agent CIC neumoznil Cechum prodat letadla, a potom tu o Budulinkovi

0/0
19.7.2016 21:02

M26i92c57h95a98l 97J19a26r13o82š 7624570632315

Vypadá to jako funkční model C-17 se dvěma motory....

+1/−1
19.7.2016 12:33

J82a13n 81S72e21m24i71k 4334897442229

aerodynamika a funkcnost si proste diktuje urcite tvary, urcitou koncepci letounu

+6/0
19.7.2016 12:41

M22a54r25t39i45n 81N67e60r78m20u32t 9767197858499

V 30. letech taky všechny auta vypadaly stejně, odvozené z kočáru. Pak nastalo období nového hledání, různosti, našel se jakýsi ideál a dnes opět vypadají všechny tak nějak stejně, dokonce i jeep a jaguár

0/0
31.7.2016 10:57

P84e14t81r 32M40i15c63h90a14l 2100584271842

Redakce, zkuste doporučit titulkáři, aby si vždycky pozorně přečetl celý článek. Narážím na ten kousek "Češi jej vyvíjeli", který ve čtenáři evokuje dojem, že byl letoun celý vyvinut v Česku. A to samozřejmě pravda není a článek to popisuje celkem dobře.

+7/0
19.7.2016 11:35

P97e65t91r 13Z22d82e86n53ě92k 2864669104

Stačilo by napsat: Češi se částečně podíleli....

0/0
1.8.2016 8:21

R93a96d84i21m 59Š36o72t86o71l38a 6672501668133

Pěkná obluda. Škoda, že Vodochody nevyrábí takový stroj samy, podle mě by na to měli...

+4/0
19.7.2016 9:03

J16a58n 63S21e39m86i64k 4814617222279

skoro zadna firma uz nevyrabi stroj podobne kategorie "sama" na jednom miste- podivejste se treba jak se skladaji z velkych celku vyrabenych ruzne po svete Airbusy(tovarny ve francii, nemecku, britanii), ci Boeing 787(cely svet)

+2/0
19.7.2016 12:34
Foto

P29a63v35e97l 95K90o27b25ě31r45s17k77ý 9782536720848

Kolik to uveze koní Przewalského?

+7/0
19.7.2016 8:15

M40i23c68h97a50l 45P18a75d38ě88r81a 7560782450227

R^;-D

+1/0
19.7.2016 12:15

T44o71m92á39š 71P46o87l75á47č50e35k 4447665974

určitě víc než slavné Casy. možná i nějaký ten lanďák by se tam nacpal. Casy předat pražské ZOO at s nima vozí koníčky sama a AČR koupit pořádný transportní letoun( např. něco jako tohle)

0/0
19.7.2016 14:12

J79i83ř66í 65D11o33l68e92ž24e75l 3829545586697

Stádo.

0/0
25.7.2016 12:24

P17e18t69r 45R84ů33ž71i16č85k24a 8112483513466

Vzhledem k tomu, že Česká republika nemá přímý přístup k moři měla by Česká armáda budovat silné dopravní a výsadkové letectvo a toto je dopravní letoun, jaký Česká armáda, respektive její letectvo skutečně potřebuje. Raději bych preferoval osvědčené modely jako je americký Hercules, ale to je taky otázka ceny. Myslím si, že České vzdušné síly by potřebovaly 3-4 kusy středního univezálního dopravního letounu.

+2/0
19.7.2016 8:11

J31a56k25u11b 51M77i57k14u25l90a77c22e52k 7518566266563

Myslim ze Hercules je uz docela zastarala koncepce a jeho provozni naklady taky nebudou nejmensi. Pro letectvo ktere Herculesy uz provozuje nema smysl prejit jinam, ale pro nas to smysl ma. A tohle v hodne parametrech Herculesy prekonava. A s pocty souhlasim, 4 kusy ideal, ale jak znam vladu, tak to budou dva.

+3/0
19.7.2016 13:36

T27o87m27á68š 38P80o89l58á43č35e72k 4977525644

Hercules by se mi líbíl. Pořád se modernizují. Tohle je taky pěkné. Pokud to umí přistát i na nezpevněné dráze tak je to ideální letadlo.

+2/0
19.7.2016 14:14

A62n80t31o71n66i60n 81N13e80m21e12c 8921770671726

Nejlepe koupit od zbrojare Havy, on je prece kamarad Kalouska a tedy ten vyvar vem vysi 750 milonu by byl o.k. [

0/0
19.7.2016 21:05

M80a30r58t68i67n 82R59u34z77i91c75k35a 1512178516837

Tak sice se u nas vyvyjely dvere, rampa a hrany kridel, ale jinak je to brazilska spolecnost a ne zrovna mala...

Jen je skoda, ze je u nas hodne firem, ktere se podili nejakou casti na vyvoji, nekolik firem zamerenych na lehka sportovni letadla, ale zadny movy model uz dlouho nebyl dotazen do konce...

+2/0
18.7.2016 21:59

J15a71n 36S24e40m30i79k 4884657732239

to je dano tim ze proste pred rokem '89 jsem se orientovali na trh ktery roku 1990 prakticky zanikl (i dnes uz ruske letecke firmy dodavajim vlastnim aerolinkam jen par procent uzivanych letadel)

"realne trhy" byly uz v te dobe obsazeny- bohuzel ten ctyricetilety omyl v obchodni orientaci znamenal ze dnes je jen jedina cesta pro nase letecke vyrobce u vetsich stroju- subdodavky

-a diky za ne, za to ze u nas letecky prumsyl stale zije

+3/0
19.7.2016 12:40

M16a16r65t44i12n 32J84i61r15o24u38s84e80k 7126565535788

Na první pohled vypadá jako zmenšenina IL-76, kterému sebrali dva motory. :-)

+1/−3
18.7.2016 21:27

T90o34m39á94š 39P36o95l30á51č52e42k 4607495694

nebo menší C17 Globemaster.

0/0
19.7.2016 14:15
Foto

L13u92d69ě53k 27F21u57x73a 9136650554457

Jako že většina nákladních letounů jsou hornoplošníky?

0/0
25.7.2016 19:29

P69a76v86e55l 22H82o75f11f97m40a43n27n 4767780681236

V čr je 37 závodů na letadla.Pište

+1/0
18.7.2016 19:04

P60a79v52e11l 65S54o35b90o20t58k38a 5420304

nemyslete si, dveře jsou opravdu klíčovou součástí letadla.

Jednou se mi dokonce stalo, že jsme kvůli závadě na dveřích nemohli odletět!!

+1/0
18.7.2016 18:07

P26e31t73r 49M93u66n29z43a94r 1395581839476

No nezdá se to, ale kvůli dveřím byly i docela závažné havárie.

https://youtu.be/k2Tyuc_xUc8

+2/0
18.7.2016 19:43

M70a71r58t51i75n 48N51e43r22m33u22t 9547787258509

Tím spíš je vidět, jak jsou důležité... Ale vážně, důležité jsou, ale není to "létací" část, je to spíš druhý plán

0/0
31.7.2016 10:59
Foto

J94i44r63k54a 43M79i80k18š69í77k 4821218492

Pomůže Kasám, vozit koně do Mongolska!;-D

+1/−9
18.7.2016 16:35

J79a64r49o93s26l27a82v 62J42u67n81e88k 5893865145977

Čekal bych spíše článeķ o parametrech letounu a jeho porovnání s jinými letouny této kategorie.

+9/0
18.7.2016 16:26
Foto

P60a94v24e50l 78D47o60l75e13z50a67l 6893623881732

Máme Casa, tak zamáčkněte slzu a vymýšlejme, jak do nich dostat bězný kontejner...

+20/−1
18.7.2016 16:21

T92o36m12á63š 57Z82e28m37a61n 3415868624755

Po úpravě autogenem by to šlo..

+4/0
18.7.2016 18:25

T80o64m52á92š 76P20o19l81á67č69e69k 4417135734

Mrija taky vozila Burana a díly raket na hřbetu. Tak udělat zahrádku a kontajner může jet taky. Nebo tahat za letadlem jako kamion na vleku :;-)

+6/−1
19.7.2016 14:17

J89i75r59k92a 98K52o93c87h 7624874323555

Brazilie ? To je ten krachujici stat, ktery pred olympiadou vyhlasil financni nouzi? Ten si necha vyvijet novy letoun? Neni to trosku .... zvlastni?

+2/−7
18.7.2016 15:22

L25a42d67i62s18l90a84v 84K93v48a96s73n22i52č79k90a 1343667413325

Co je na tom zvláštní, že mají problém s financemi, neznamená, že nemají žádné peníze a že nic nedělají.

+14/0
18.7.2016 15:28

J53i19r37k60a 11K48o86c19h 7814914123645

zvlastni je, ze si asi neumi stanovit priority. jestlize stat ma financni nouzi, tak asi nema zafinancovano vsechno jak ma, treba polici, zdravotnictvi, verejne sluzby. v tom pripade pro me neni vyvoj noveho letounu rpo armadu prioritou

0/−3
18.7.2016 15:32

J70a30n 94U75l24r15i60c78h 8568283786511

Ziskat schopnost vyvoje a vyroby letounu, neni tak jednoduche a nejde si rict tak ted toho na rok nechame a budeme investovat do policie. Je to schopnost kterou musite neustale udrzovat.

+4/0
18.7.2016 16:41

J78i84r79k56a 72K12o62c94h 7554104123155

ale ta armada ho nevyvyji - jen to financuje

0/0
18.7.2016 16:43

J14a16n 60U69l13r74i12c11h 8468423136901

Ano, ale o svuj vojenskoprumyslovy komplex, se musi starat stat, jelikoz je vetsinou hlavnim zakaznikem, a mnohdy i jedinym.

0/0
18.7.2016 16:45

J57i13r76k29a 15K62o74c34h 7394854813265

ale pokud mam hlobokoi do kapsy, neni lepsi si koupit jiz existujici, nez platit vyvoj noveho?

0/0
18.7.2016 16:47

J67a40n 46U79l38r16i19c69h 8288883706171

Zalezi na tom zda chce stat mit ci ziskat schopnost vyvoje daneho zbranoveho systemu. Jde i o to ze davate praci svym lidem, a rozsirujete technicke schopnosti. Proto je pri dodavkach mnoha zbranovych systemu soucasti smlouvy i transfer technologii, a alespon castecna licencni vyroba. Jak vyvoj tak nakup, maji sve vyhody a nevyhody.

0/0
18.7.2016 16:52

J54i90r75k81a 26K76o14c46h 7814884973695

ano, v zasade chapu a souhlasim, ale ... bavime se o brazilii (a ji podobnych "ne zdravych" ekonomikach) navic jak vidno vyvoj probiha jinde a zrov na brazilie neni technologicky gigant. proste mi to prijde zvlastni, ze takovato zeme utraci (pro me) zbytecne prostredky navic - cena vyvoji versus cena obycejneho nakupu)

0/0
18.7.2016 16:56

J34a43n 89U92l34r76i74c28h 8348433116711

Brazilie ma dost zkusenosti s vyvojem civilnich letounu, a toto je dalsi logicky krok v rozsirovani schopnosti jejich prumyslu.

0/0
18.7.2016 16:58

J37i32ř71í 40T32i42n72t68ě41r68a 6730239853920

Vážený pane Kochu,

na internetu lze snadno dohledat, že Empresa Brasileira de Aeronautica SA (Embraer SA) je akciovou společností tč. nezávislou na státním kapitálu, mimo Brazílii má výrobní pobočky v Číně, Francii, Portugalsku, Singapuru a USA. Tvrdí se, že koncern Embraer je třetím největším výrobcem letecké techniky ve světě.:-)

https://www.diariodasleis.com.br/legislacao/federal/66547-aprova-a-constituiuuo-da-sociedade-por-aues-embraer-emprusa-brasileira-de-aeronuutica-s-a-e-du-outras-providuncias.html

https://pt.wikipedia.org/wiki/Empresa_de_economia_mista

+1/0
19.7.2016 0:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.