- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jsem rád tomu, že prodáváme do světa a ne jenom darujeme CCCP.
Prostě maj ti zákazníci velkej potencionál, no... třeba jsou zavěšeni opravdu vysoko.
Ještě mne zaujalo, že "poskytne tankování za letu". Z toho jeden nepozná, jestli je to tanker (který poskytuje palivo jako třeba KC-130), nebo jenom umí natankovat za letu (což by jeden tak nějak hádal podle tý trubky, co z něj čouhá). Vzhledem k tomu, že má naloženej dolet kolem 2500km, bych tipoval, že b je správně :)
Vodochody by na to určitě měly. Chytrých hlav je tady dost, jen je tu diktát ze strany EU, která upřednostňuje hlavní státy EU. Proto taky nikdo nechce naše Alcy.
:D bože můj :D to snad nemyslíte vážně :D nás (ve Vodochodech pracuji) se žádný diktát z EU nevztahuje, tyhle řeči zkrátka miluji. O L-159 je zájem tam kde je, jsou to super stroje ale chápu že Britové litají na svojich Hawk 1, Italové na M346 atd. atd. s tím nemá EU vubec nic společného.
Vypadá to jako funkční model C-17 se dvěma motory....
aerodynamika a funkcnost si proste diktuje urcite tvary, urcitou koncepci letounu
Redakce, zkuste doporučit titulkáři, aby si vždycky pozorně přečetl celý článek. Narážím na ten kousek "Češi jej vyvíjeli", který ve čtenáři evokuje dojem, že byl letoun celý vyvinut v Česku. A to samozřejmě pravda není a článek to popisuje celkem dobře.
Stačilo by napsat: Češi se částečně podíleli....
Pěkná obluda. Škoda, že Vodochody nevyrábí takový stroj samy, podle mě by na to měli...
skoro zadna firma uz nevyrabi stroj podobne kategorie "sama" na jednom miste- podivejste se treba jak se skladaji z velkych celku vyrabenych ruzne po svete Airbusy(tovarny ve francii, nemecku, britanii), ci Boeing 787(cely svet)
Kolik to uveze koní Przewalského?
Vzhledem k tomu, že Česká republika nemá přímý přístup k moři měla by Česká armáda budovat silné dopravní a výsadkové letectvo a toto je dopravní letoun, jaký Česká armáda, respektive její letectvo skutečně potřebuje. Raději bych preferoval osvědčené modely jako je americký Hercules, ale to je taky otázka ceny. Myslím si, že České vzdušné síly by potřebovaly 3-4 kusy středního univezálního dopravního letounu.
Myslim ze Hercules je uz docela zastarala koncepce a jeho provozni naklady taky nebudou nejmensi. Pro letectvo ktere Herculesy uz provozuje nema smysl prejit jinam, ale pro nas to smysl ma. A tohle v hodne parametrech Herculesy prekonava. A s pocty souhlasim, 4 kusy ideal, ale jak znam vladu, tak to budou dva.
Tak sice se u nas vyvyjely dvere, rampa a hrany kridel, ale jinak je to brazilska spolecnost a ne zrovna mala...
Jen je skoda, ze je u nas hodne firem, ktere se podili nejakou casti na vyvoji, nekolik firem zamerenych na lehka sportovni letadla, ale zadny movy model uz dlouho nebyl dotazen do konce...
to je dano tim ze proste pred rokem '89 jsem se orientovali na trh ktery roku 1990 prakticky zanikl (i dnes uz ruske letecke firmy dodavajim vlastnim aerolinkam jen par procent uzivanych letadel)
"realne trhy" byly uz v te dobe obsazeny- bohuzel ten ctyricetilety omyl v obchodni orientaci znamenal ze dnes je jen jedina cesta pro nase letecke vyrobce u vetsich stroju- subdodavky
-a diky za ne, za to ze u nas letecky prumsyl stale zije
Na první pohled vypadá jako zmenšenina IL-76, kterému sebrali dva motory.