Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nevypnuli jste žehličku? S adaptérem od TP-Linku to na dálku vyřešíte

Pomocí adaptéru TP-Link HS110 můžete elektrické spotřebiče zapínat a vypínat z aplikace v mobilním telefonu, a to i na dálku přes internet. Na displeji zároveň vidíte aktuální spotřebu připojených spotřebičů i statistiky uplynulých dnů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B58ř81e32t82i94s55l18a18v 57O40b81š30i85l 5501681169131

Mě by se to hodili na spínání vánočního osvětlení kolem Vánoc.

+1/0
6.8.2016 6:43

M27i15c78h66a26l 69M61i56n88a92ř34í27k 9632646439968

V dnesni dobe existuji pokrocila zarizeni,

Ktera umeji ovladat komplexne veskere zasuvky a osvetleni v dome na dalku treba z dovolene nebo podle predem nastavenych programu.

To vse za par tisicovek.

To se neda srovnat s ovladanim jen jedne zasuvky.

0/−3
5.8.2016 21:24

M69i13c63h74a71l 84M82i33n34a21ř46í88k 9542296619448

Mila lupo,

Mereni el. Energie nelze povazovat za presne pokud meridlo nema papir ktery se jmenuje "protokol o overeni stanoveneho meridla". A tyhle cinske sunty vetsinou nemivaji ani zarucni list natoz overenou presnost mereni.

+1/−2
5.8.2016 21:17

P84e63t65r 65N67ě31m88e29c 4740933120317

http://www.aliexpress.com/wholesale?spm=2114.01010208.1.2.qmjmSi&initiative_id=RS_20160805075212&SearchText=wifi+smart+socket

;-)

0/0
5.8.2016 16:53

V89á53c92l95a83v 60P82u85l92e44c 7278433806535

nevím to je to za článek. a proč zrovna TP link ? existuji mnohem pokročilejší a propracovanější systémy, například Netio. ten TP link v srovnání s Netio je primitivní

0/0
4.8.2016 12:07
Foto

M55a79g79y 17G37r37e58n49d62e97l 6988752741807

na to, aby to malo zmysel a ochranil som kazdy spotrebic, ktory teoreticky mozem zabudnut nechat zapnuty, by som musel mat pomaly v kazdej izbe aspon dva taketo adaptery. A navyse na sporak sa to namontovat neda kvoli prilis vysokej spotrebe sporaku s rurou, takze zabudnuty hrniec s polievkou aj tak na dialku nevypnem. Vysledkom by bolo, ze by som mal asi 10 adapterov v byte, 12tis CZK fuc (asi 450Eur) trvaly zbytocny odber cca 20W a dalsich 10 zariadeni, ktore sa mozu pokazit a naopak tie sposobit poziar. Pointa? Napad zaujimavy, realizacia a efektivita zlyhava na prilis vysokej cene a dalsich zadrheloch.

+1/−1
4.8.2016 5:34

J82i88r80i 68D63o91b78r41ý 9258619383

Jo, komunikace chycena wiresharkem by se hodila.

Obcas se totiz ukaze, ze zabezpeceni je neexistujici a vy pak resite, jak naopak zabranit zapnuti bez vasi vule.

Ale ani vypis komunikace neni dostatecny, dalsi misto mozneho utoku je cloud, ke kteremu se to pripojuje. Ono zapnout (nebo vypnout) vsechny tyto zasuvky na celem svete by mohla byt pro nekoho ohromna "legrace".

+3/0
3.8.2016 15:20

J71i42r67i 98D66o30b83r21ý 9218519183

Chybne zarazeny prispevek. Patri pod p Kloce z 12:08

0/0
3.8.2016 15:22

J22i47ř66í 53Š80i37m55e93k 5296181785109

Pouzivam podobne zarizeni od Lidlu (SilverCrest) - puvodne porizeno hlavne kuli casovaci, ktery se dal pohodlne nastavit z mobilniho telefonu (v porovnani s beznymi digitalnimi spinacimi hodinami) - ted uz to mam jen vicemene na hrani a spinani ruznych blbinek na dalku, napr. osvetleni za TV, nez se dokopu dodelat "Ambilight".

Mnohem vice by se mi libio reseni jiz integrovane do zasuvky, popr. umistene v rozvadeci... nejake napady?

0/0
3.8.2016 14:12

L96u22d74v63í50k 12G22a39j27d51o45š93í68k 2585813424232

Tohle má ještě jeden aspekt, který není v článku příliš akcentován.

Samotná zásuvka žere 1,7 W. Ovšem permanentně. Což při nasazení více kusů v domácnosti vyjde skoro tak, jakobyste nechali trvale rozsvíceno LED světlo.

Legrační na tom je, že to není ani tak dávno, kdy probíhala osvětová kampaň na úspory energie při standby režimu spotřebičů.

Místo toho si teď pořídíme zařízení, které ve standby mode žere 3–4x tolik jen proto, abychom ho mohli jednou za týden zapnout přes telefon.

Tím v žádném případě nechci říci, že to není věc užitečná.

+1/−1
3.8.2016 13:13

P86e63t33r 72N69o50v23o25t81n64y 1321470941

Hlavně je to další věc, od které vám může barák vyhořet. Takže nakonec to nemusí být ta žehlička. :-)

+3/0
3.8.2016 13:41

L52u58d71v45í55k 34G13a78j80d98o81š34í65k 2755523964932

Ano. Zapínat na dálku někde na chalupě 16A přímotop bych si hodně rozmýšlel. Bezpečnost samotných spotřebičů to neřeší.

Dovedu si to ale představit například pro ovládání nějakého routeru, který máte někde na půdě za komínem a kvůli každému restartu byste tam musel lézt.

Své opodstatnění to jistě má. Ale jako se vším - používat rozumě. :-)

+3/0
3.8.2016 14:00

P98e93t42r 16N64o84v16o39t55n97y 1591800841

Ano a myslel jsem i přímo tu samotnou věc, představte si, že jich máte někde po domě několik permanenetně v zásuvkách. Je v tom asi nějaký malý spínaný zdroj a pak nějaká výkonová elektronika nebo relé kvůli tomu spínání. Když odjíždím na delší čas z domu, tak všelijaké takové čínské bazmeky vypínám, ne že si tam budu strkat další. :-) Ale k restartu nedostupného zařízení se to může hodit, to je fakt.

+2/−1
3.8.2016 14:08

L78u73d43v73í92k 73G58a23j34d78o63š41í87k 2815983164932

Samotné zařízení nebude o nic nebezpečnější než jakýkoliv proudový adaptér. Těch má doma skoro každý trvale v zásuvce několik.

+2/0
3.8.2016 15:33

P97e25t30r 82N70o89v40o39t67n52y 1411890561

Jak říkám, já tyhlety čínské dárečky při delším pobytu mimo domov vypínám. A to včetně wifi, takže by mi tohle bylo vlastně k ničemu. :-)

+1/0
4.8.2016 0:43

L73u32d93v12í34k 47G60a72j12d93o83š69í30k 2405103284822

No jo. Každý máme nějakou tu fóbii. :-)

Dnešní spínané zdroje bez zátěže mohou založit požár s pravděpodobností hraničící s nulou. Navíc vše co se u nás prodává musí mít CE, takže tam je jistá záruka bezpečnosti garantována.

Poku byste si koupil zdroj přímo v Číně za 3 Jüany (11 Kč), tak bych to asi chápal. I přes to v Číně nevzniká od el. vedení statisticky nějak výrazně víc požárů než u nás.

+2/0
4.8.2016 14:43

P85e98t44r 56T81y38č96k24a 6885432139152

Všechny routery co jsem zatím viděl šly restartovat normálně přes webové rozhraní. Pokud tedy nevytuhne tak, že se k němu nepřipojíš. Pak ho ale můžeš vždycky restartovat normálně jističem.

0/0
3.8.2016 14:41

M49a41r67t66i59n 55P68e39c62i44n48a 4431913

Navíc v tomto případě by zásuvka ovládaná přes net byla stejně na dvě věci.

+5/0
3.8.2016 15:00

L14u41d59v62í40k 89G22a56j81d52o96š42í73k 2455353794232

Pokud ten roter zároveň neřeší domácí Wi-Fi, tak to fungovat bude. Router-wifinu většinou nedáváte za komín. :-)

+1/0
3.8.2016 15:35

M90a43r54t32i69n 35P27e20c73i70n69a 4641483

Po pravdě ještě jsem neviděl domácí instalaci kde by bylo potřeba více routerů, ale samozřejmě vše je možné:-)

0/0
3.8.2016 16:35

M47i65c52h52a50l 77C43h82a97l31u56p33a 6968440359923

Doma určitě ne, místo dalších routerů stačí switch :-).

0/0
3.8.2016 20:28

L24u30d88v26í71k 10G92a20j31d77o23š49í87k 2685293564182

Jde přesně o ty stavy, kdy zařízení zatuhne.

Jistič je jistě taky řešení, ale tím si vypnete obvykle i notnou část baráku, kde vám například běží ještě server.

Já jsem přesně tohle řešil ovšem s tím, že router byl ještě na záložním zdroji, takže by vyhozený jistič "zabral" zhruba tak za hodinu. :-)

0/0
3.8.2016 15:42

M43a85r53e89k 32Š66i90m95o24n 2694857308358

No na ten router fungovat nebude, protože se zásuvka připojuje na cloud. Pokud vám vyhnije router a potřebujete ho otočit, tak jste většinou offline a zásuvka příkaz nedostane.

+1/0
3.8.2016 16:30

J35a10n 34S94l53o80v53í92k 3479537540308

... nebo mít žehličku, která se vypne sama. Tu doma nemít, tak už náš barák vyhořel několikrát.

+2/0
3.8.2016 13:06

K73a36r38e55l 23F78r73a48n88ě20k 3898453697575

Po přečtení prvního odstavce je mi jasné, že tento výdobytek si rozhodně nepořídím.;-D

0/0
3.8.2016 12:42
Foto

V39l92a12d12a 23V72a84n95e77k 9883536444878

To jsem si oddych ! Dík za Info! A co si ještě nekoupíš .....;-D

0/0
7.8.2016 9:56

P75e62t69r 89K40l32o25c 4940389455814

Stálo by za to ověřit, jak je dané zařízení zabezpečené a jaký protokol používá pro komunikaci s telefonem (cloudem). Mnoho podobných zařízení totiž příliš na bezpečnost nedbá. Kromě toho pokud zařízení používá některý průmyslový protokol (například HNAP), lze ho ovládat o bez použití příslušné mobilní aplikace. Doma mám několik podobných zařízení od D-linku a pro jejich ovládání používám vlastní skript na PC.

Postup pro ověření použití HNAP:

1) Ověření otevřených portů (např. pomocí nmap). Pokud je otevřen port 80 je pravděpodobné, že se bude jednat o nejakou kontrolu pomocí SOAP.

2) Pokus o připojení z webového prohlížeče (např. firefox) zadáním IP adresy zařízení. Pokud se zobrazí přihlašovací stránka, tak na zařízení běží HTTP server (velice pravděpodobně lighthttp)

3) Ověření přítomnosti HNAP protokolu zadáním do webového prohlížeče "IP.ADRESA.DANEHO.ZARIZENI/HNAP1" Pokud je vystupem XML formátovaný kód začínající tagem <soap:Envelope> je pro komunikaci použit HNAP.

Bohužel HNAP v základu používá basic authentification metodu. Přihlašovací údaje jsou posílány přes internet bez šifrování, pouze zakódované pomocí base64. To stojí za to ověřit pomocí zachycení komunikace (například nástrojem wireshark).

+3/0
3.8.2016 12:08

L44u94d47v40í24k 44G64a63j47d23o87š50í90k 2335803694332

Limit je ovšem dosah domácí Wi-Fi sítě, čímž se naprosto dramaticky snižuje pravděpodobnost nějakého útoku. Samozřejmě nikoliv na nulu.

Takže pak jde o to zvážit, co toto zařízení ovládá a má-li vůbec smysl zabývat se zlepšováním zabezpečení vaší Wi-Fi sítě.

0/0
3.8.2016 13:24

M95a47r83e20k 35Š13i20m77o98n 2784667308738

Není prava. Ten krám se připojuje na cloud. Ověřuje SSL certifikát? Aktualizuje firmware? Jak je bezpečný ten cloud?

+1/0
3.8.2016 16:31

J28a93n 20H67o16r75s41k70ý 2616230347165

"Dálkový" byznys je založen na tom, vsugerovat lidem pocit, co všechno mohou mít "výhodně" na dálku pod kontrolou, přičemž skutečnost je taková, že nad tím svoji výhradní kontrolu naopak ztrácejí a jsou závislí na mnoha a mnoha subjektech, kteří získávají kontrolu nad nimi samotnými...

+11/0
3.8.2016 10:16

L30u98d34v71í45k 18G70a98j28d57o53š34í55k 2405833684412

Záleží na míře toho, jak sebou necháte manipulovat. Závislost v rozumné míře vám může hodně usnadnit život.

Vždycky budete závislý na dodavateli proudu, vody, plynu, benzínu do auta, pekaři, řezníkovi nebo výrobci vašich léků.

Závislosti se zcela zbavit nemůžete. Respektive můžete, ale pak jste v pozici Robinsona Crusoe odkázaný jen sám na sebe a vaše životní úroveň spadne k nule.

0/0
3.8.2016 13:32

P44e76t44r 88J28a29r76o82š 2834571485987

Co je to zivotni uroven? Nechat za sebe delat jine, a valet si vic a vic sve sunky?

0/0
3.8.2016 15:17

L71u82d22v77í88k 35G78a47j41d89o18š67í11k 2265743684642

Na oplátk by vaše práce zase měla sloužit jiný.

Tak funguje dělba práce ve vyspělé civilizaci.

Že si při tom ještě můžete válet šunky svědčí o tom, že tento způsob je poměrně efektivní.

0/0
3.8.2016 16:01

M36i31c16h10a35l 83C78h45a86l11u32p50a 6878870699713

Jedna věc je muset jít nakoupit (pak si člověk může vybrat kam) nebo se spoléhat na to, že elektřina bude fungovat. Druhá je fakt, že si doma nechá člověk udělat vybavení ovladatelné z venku, které může potenciálně kdokoliv hacknout a začít mu to ovládat.

+1/0
3.8.2016 20:31

J36a45k45u75b 44M29a61t46ě36j50ů 5365192421725

tak treba moje mama me permanentne nuti chodit k rodicum domu, protoze zapomnela vypnout kulmu nebo zehlicku. Tudiz na tohle je to idelani (z tech milionu alarmu nechala zapnutou kulmu jen jednou a tim si byla naprosto jista, ze ji zapomnela vypnout), takze uz vim, co dostane k narozeninam

0/0
3.8.2016 15:28

O53l59d21ř56i61c51h 48H72o87r14á76k 2894879121375

Na chalupu je to dost drahá legrace, ne přístroj/zásuvka, ale platit si připojení na internet, u nás není asi žádné levné připojení na podobné účely. Takže na chalupu spíše GSM.

Ale do domu či bytu jako spojení z práce a cest je to prima možnost, mám podobné zařízení od D-Link a jejich MyDlink řešení - kamery, čidla, zásuvky. Mám pocit že ti přišli s tímto řešením asi nejdříve (mám to již pár let).

0/0
3.8.2016 10:11

T59o53m30á45š 41P65e80t97r33ů 8443740848786

Topení na chalupě? Konečně! Na dálku to zapnu, přijedu a v krbu už bude hořet a dřevo bude nachystané na dvoře. :-)

+7/0
3.8.2016 8:27

J59o97z74e45f71a 42N50o20v93a35k46o30v97a 7476405670844

musim vas zklamat, mam to same, a bohuzel po vypadku proudu se pristroj nedokaze opetovne pripojit na cloud, takze na mobilu je videt jako offline.... Mozna by to zafungovalo, kdybych mela pevnou IP adresu....

+1/0
3.8.2016 9:29

L56u26d33v85í82k 29G90a76j76d90o54š35í76k 2815763714882

Nepochopila. ;-)

Kdybyste měla pevnou IP, tak by to (ne)fungovalo úplně stejně. :-)

+3/−1
3.8.2016 9:57

J74o22z67e14f57a 46N91o43v34a17k98o47v92a 7346225230764

ale, jo, ale az po dopsani komentare ;-). Jj, zasuvka drevo nenaseka..

0/0
3.8.2016 15:15
Foto

V27á50c98l95a39v 17N96ý68v79l86t

Mně se zpět po výpadku proudu připojoval zcela bez potíží.

+1/0
3.8.2016 11:29

L24u43d22v58í73k 41G33a35j72d62o37š19í34k 2885613744292

Dá se předpokládat, že problém bude nejspíš v tom, které zařízení je po výpadku proudu dříve nastartované. Pokud se AP startuje pomaleji než tahle zásuvka, první pokus zásuvky o připojení selže. Pak už je to jen o tom, jak chytrý je wifi software v zásuvc a jestli si s takovou chybou dovede poradit. Jestli se bude o připojení opakovaně pokoušet dokud se to nepovede, nebo se na to vykašle jako na neplatné připojení, nebo úplně zkolabuje.

Ze zkušenosti vím, že podobné stavy velmi mnoho SOHO zařízení není schopno vůbec vyřešit a je to přesně jedna z "drobností", co odlišuje SOHO přístroje od profesionální techniky.

+1/0
3.8.2016 12:49

J53o83z51e78f41a 58N59o40v76a75k59o67v25a 7986335690314

mno, mne se pripojil do lokalni wifi site, ale z cloudu byl jako offline...

0/0
3.8.2016 15:17

L58u31d74v42í67k 24G67a61j58d84o66š91í61k 2465303194632

Není mi jasné, jak to ovládáte přes cloud, takže radit jde jen těžko.

Princip chyby ale bude nejspíš podobný. Jedno zařízení volá druhé aniž to druhé je na komunikaci připraveno, nebo k automatické inicializaci komunikace vůbec nedojde, nebo zařízení čeká na ruční potvrzení.

0/0
3.8.2016 16:09

M23i26c11h55a65l 82C81h80a97l81u64p19a 6728390669863

Bych se bál, že s krbem bude hořet i střecha :-).

0/0
3.8.2016 20:32

P75e67t85r 42Š61e38b25e88s29t55a 3904667771406

Pouzimam dlouhodobe WEMO , ale je tam velky problem dostat zasuvky na ruznych adresach ( wifi sitich ) do jedne aplikace. Nekdy to funguje, nekdy jsou videt jen ty co jsou na jedne wifi siti.

Takze nakonec mam WEMO jen na jdene wifine a na jinych adresach pouzivam zasuvky koupene v LIDLU !!!!!!

SilverCrest funguje spolehlive, parovani do minuty, nedela problem pripojeni z ruznych adres. Ma casovac, ceskou zasuvku, skvela cena. Nema mereni spotreby, ale bez toho se obejdu.

Az bude opet v Lidlu, kupuji dalsich 10 ! :)

Jinak co se tyce sviceni, pouzivam zarivky HUE od Philipsu. Take dobra zkusenost - a muzu ovladat jiz zabudovane svetla. ( ne jen lampicky pres zasuvku )

+2/0
3.8.2016 5:52

M55i49r13e11k 81G32a24j65e74r 5491936449850

Nechtel bych, abych musel resit vypinani nejakeho spotrebice na dalku. Zehlicky se bezne vypinaji samy po nejake dobe, kdy jsou jen postavene. Kdyz bych pak na dalku neco zapnul a vypnul, jakou bych mel jistotu, ze je to opravdu vypnute? Zatim me nenapada, na co by to bylo opravdu dobre.

+4/−3
3.8.2016 3:28

M58a57r87t29i27n 78K25r93á60t87k57ý 3346964365804

To snad zjistíš z příkonu, ne?

0/0
3.8.2016 6:25

V98á73c26l13a50v 51K41r61a18j90č16a 5526319119274

Zapinani topeni na chalupě?

+2/0
3.8.2016 7:16

M91a96r74t79i67n 11P98e38c22i50n83a 4791673

Na to je lepší GSM relé.

+3/0
3.8.2016 8:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.