Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Největší masový hrob dinosaurů vznikl v tropické nížině dnešní Kanady

Na severu amerického kontinentu leží unikátní naleziště, která jsou doslova plná dinosauřích kostí. Nejde o pozůstatek katastrofy, která způsobila vyhynutí dinosaurů, ale jedné nezvyklé místní události.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V78l26a77d25i61m68í30r 43M71a38c93a25n 4758223891664

A, cituji, " ".....

Nejdelší souvislý výchoz jílovce se zde táhne do úžasné délky asi sedm kilometrů..."

To je co za větu?8-o

0/0
2.8.2016 20:08

J66o19s93e93f 13P97o49t52r 6250271577719

Končím v této diskuzi.

Mám radost z vítězství. Moji oponenti nejenže nemají proti mě žádné argumenty, ale navíc používají zesměšňování, urážky, nepravdivé až lživé argumenty. Většina z nich jsou primitivové. Pan Švadlenka se snaží přesvědčovat blé, blé, blé, nelogickými argumenty -samozřejmě čtyři rodiny snadno vymřou, ovšem těch rodin musí být tisíce.

Když pana Svobodu požádám o důkaz darwinovské evoluce v kostech, opět a znovu mě odkáže na vysoce teoretické komplikované práce, kde hlavním důkazem je důkaz kruhem : "Jaký je důkaz darwinovské evoluce ? Důkaz je ten, že máme spoustu důkazů."

0/−4
2.8.2016 1:34

P64e23t28r 82S48v37o65b69o21d63a 9595827244120

https://www.youtube.com/watch?v=pWdd6_ZxX8c

0/0
2.8.2016 3:56

T93o24m73á73š 88R44a74d21n58i89c 2773138554791

https://youtu.be/z6kgvhG3AkI?t=763

a pro pobavení

https://www.youtube.com/watch?v=HhGuXCuDb1U

Sám jsem podobnou hádku vedl s několika Fundamentálními křesťany - vždy s jiným výsledkem. Nikdo z nich nebyl primitiv, nebyli hloupí, většinou studovaní, ale dopouštěli se argumentačních faulů ve stylu "tenhle jeden řádek se mi nehodí, předpokládejme, že tu není".

A s doslovným výkladem bible bych brzdil, jelikož pokud měla vaše dcera mimomanželský styk, měl byste ji před celou vesnicí ukamenovat.. Ezekiel 23.

+1/0
2.8.2016 8:59

J76a35n 98Š44v20a57d77l57e19n20k75a 9484569300

Takže zbaběle utíkáte poté, co jste se dokonale ztrapnil? A ještě takto útočně? Co na to Martin Jirousek, bude vás za tenhle výstup ještě obhajovat? Ten příklad se čtyřmi rodinami byl hodně zjednodušený, jenom abyste pochopil, jak takové vymírání jednotlivých linií probíhá. Asi jste o tom doposud netušil, ale mitochondriální Eva žila někdy před 150 tisíci lety, takže bylo dost a dost času, aby ty stovky či tisíce dalších linií stačily vymřít. Takže co teď? Zase od začátku v příští diskuzi? Radši se začněte snažit, touhle karikaturou křesťanství lidi od víry spíše odradíte.

+2/0
2.8.2016 9:04

J54o13s59e21f 79P10o13t35r 6770511377229

Máme každý jiné názory. Myslím, že je dobré o tom diskutovat, pokud se ovšem nenajde takový nedouk jako Ondřej Horák, který prohlásí : "Stejně jako museli tvoji duchovní předchůdci odmítnout myšlenku kulaté a rotující Země".

Pane Horák, mohl byste mi prozradit jaký názor Zemi měli vaši předchůdci?

Pan Horák je nedouk a hlupák. Kdyby se trochu zajímal o dějiny a všeobecné souvislosti nikdy by takovou větu nemohl vyslovit. Bohužel podobně zkreslené a falešné představy o světě, o těch co mají jiné názory, má většina zde diskutujících.

U pana Horáka se jedná o jasnou reminiscenci názorů politruků reálného socialismu. Ta víra mu k životu stačí a nemusí vědět víc.

Pane Horák, ještě jednou, co si vaši předchůdci mysleli o Zemi ?

A protože je jasné, že jste fakt nedouk, tak o tom že je Země kulatá již věděli staří Řekové, a Kolumbus se nebál objet svět, že spadne z okraje Země do propasti.

0/−1
1.8.2016 13:46

J95a53n 64Š37v15a44d80l84e92n85k63a 9254719650

A víte o tom, že představa kulaté Země je v rozporu s Biblí?

+1/0
1.8.2016 13:48

J34o45s14e63f 96P49o86t54r 6650541397659

A pane Švadlenka

zase si vymýšlíte. Bible je v první řadě záznamem dějin izraelských kmenů, dále je morálním vodítkem člověka k sobě samému, ke společnosti a k Bohu a až na okraji se zabývá tím , čemu říkáme dnes říkáme vědecké otázky. Přesto i v tomto je konzistentní se současnou vědou. Neřěříte ? Poučte se !:

Vznik světa :

Oficiální věda v 50 letech 20. století : hmota je věčná, nevznikla a nikdy neskončí.

Indiáni Navaho : Svět vznikl na zádech kachny, která plavala na věčných vodách

Bible. Svět, hmota, prostor a čas vznikl působením Stvořitele z ničeho, nevznikl najednou, ale v etapách ( ve dnech) až nadejdou jeho dny bude konec světa

Oficiální věda 21 století : Svět, hmoty , prostor a čas vznikl náhodou z ničeho, vlivem 2. zákona termodynamiky dojde k Velkému roztržení - ke konci všeho.

Vznik Homo sapiens :

Oficiální věda v 50 letech 20.století : Člověk se vyvinul z různých živočišných předků několikrát

Bible : Člověk byl stvořen ve formě muže a ženy - Adama a Eva. Oficiální věda 21 století : Všech 7 miliard současných lidí má pouze dva prarodiče , mitochondriální pramáti Evu a Y chrompzomálního Adama, Co vy nato pane Švadlenka? A kde je kulatá Země v Bibli ?

0/−1
2.8.2016 0:58

J32a55n 75Š50v56a56d16l97e61n33k92a 9804159410

Pokud je Bible především popisem historie židovských kmenů, tak proč ji považujete za pravdivý popis skutečnosti jenom u vzniku Země a jednotlivých druhů včetně člověka, což ovšem proběhlo dávno před vznikem Semitů? Proč to s tou plochou Zemí ve středu vesmíru podle vás pravdivé není, když je to také v Bibli? Máte k Bibli velmi selektivní přístup, jak se vám zrovna hodí. Proto postuluji, že tak jako se Bible mýlí v tom, že Země je plochá a ve středu vesmíru, nepopisuje přesně ani vznik a vývoj života.

+4/0
2.8.2016 9:07

J66a70n 37Š68v48a44d49l24e74n67k30a 9244549860

Dále pak bych rád připomněl, že středověké církevní autority sice možná uznávaly fakt, že je Země kulatá, ale zato dlouho odmítaly fakt, že není středem vesmíru. Dokonce za to popravovaly. S evoluční teorií se to má stejně. Katolická církev ji dlouho odmítala, ale nyní ji připouští, ačkoli věří, že je pouze Božím nástrojem. Protože trvat na mýtu krátkověké Země je už vzhledem k množství důkazů, které jsou s ním v rozporu, absurdní.

0/0
1.8.2016 14:03

O34n51d87ř19e97j 48H21o35r19á51k 8399174191

Já mluvil o tvých duchovních předchůdcích. Lidech, kteří odmítají přijímat fakta, pokud jsou v rozporu s jejich nekritickou vírou o uspořádání světa. A pokud už je "přijmou", tak si je náležitě ohnou, aby touhle jejich pokřivenou verzí mohli "správně" argumentovat ve prospěch té své víry.

Co se týká mých duchovních předchůdců, to jsou ti, co si třeba i původně mysleli, že Země je placka, ale dali se na základě důkazů a pozorování přesvědčit, že je kulatá. Tvoji jsou ti, co ji měli za placatou bez ohledu na předložené důkazy.

Takže tohle je ten fundamentální rozdíl. Jestli chceš nějaký trochu konkrétnější příklad z historie, mým duchovním předchůdcem a vzorem je třeba Giordano Bruno, tvým svatá inkvizice, která ho nechala upálit na hranici.

0/0
1.8.2016 15:56

J72a13n 10Š52v32a57d64l82e26n26k96a 9164949250

Ano, to je nejkřiklavější případ. Ačkoli těch příčin popravy bylo víc, k tíži mu bylo přičteno i to, že se domníval, že ani Slunce není středem vesmíru, nýbrž jednou z mnoha hvězd, kolem níž obíhá Země. Věřil, že vesmír je nekonečný a obsahuje nespočet hvězd podobných Slunci, s planetami podobnými Zemi, na nichž také může existovat život (stvořený pochopitelně Bohem, toho nepopíral). Církev argumentovala, že nekonečný vesmír by zcela umenšoval úlohu člověka, což pro ni bylo nepřijatelné. Obdobný argument jsem nedávno četl od jednoho popírače evoluce v jiné diskuzi na toto téma. Myšlenka evoluce, v rámci níž se člověk vyvinul jako jeden z mnoha tvorů, prý umenšuje jeho význam, s vážnými dopady na etiku. Podle mě to na etiku nemusí mít dopady žádné, protože naše společnost je stále tvořena lidmi a stále vymýšlíme pravidla především pro sebe. Každopádně to ukazuje, jak rigidní věřící uvažují. Nepřímo z toho vyplývá, že pokud by náhodou něco narušovalo jejich představu o etice, je mnohem účelnější tato fakta, tuto pravdu zatajit nebo aspoň potlačit, aby byla společnost ochráněna před nesprávnými myšlenkami. Naštěstí je takových lidí menšina, ostatní touží po svobodě, poznání a toleranci, ale dobře to ukazuje, co by se dělo, kdyby se, nedej Bože, dostali k moci...

0/0
1.8.2016 16:49

J18o80s18e29f 42P11o28t72r 6190451837829

Pane Švadlenka,

ačkoliv se snažím o rovnocennou diskuzi musím po vašem příspěvku konstatovat, že jete normální primitiv, protože nechápete dějiny a dějinné souvislostï a pouze papouškujete falešné výmysly politruků reálného socialismu, což samozřejmě nebyl socialismus, ale byla to nová, vědecká, pokroková, ateistická, všem lidem slibující ráj na zemi, víra. Ta nová víra se snažila odstranit dosud existující idee (jako třeba křesťanství) a používala k tomu tvrdé diktátorské metody od poprav těch, kteří se jí zdály málo vyvinutí až k tzv. ideologickému boji, kdy duševně i reálně znásilňovala ideologické odpůrce.

Katolická církev zavraždila před 500 sty lety Giordana Bruna ( také kvůli tomu, ,že hlásal, že živé bytosti žijí i na Slunci) a několik dalších - jak přiznáváte shora.

Víte kolik lidí zavraždil ateistický reálný socialismus před 50 tety ?. Nevíte ? na 100 milionů, jen v Rusku 55 milionů. Jestli nevěříte vřele doporučuji Solženicyn : Souostroví Gulag.

Ti zavraždění byli proto, že se velekněžím nové ateistické církve Leninovi, Stalinovi, Brežněvovi......, u nás Gottwaldovi..... zdáli málo vyvinutí (samozřejmě ne vyvinutí jako 17 slečna, ale málo vyvinutí ideologicky).

Když vám dochází argumenty k mým příspěvkům, podpásově vytahujete argumenty z temného středověku - přesně jak vás ro naučili politruci reálného socialismu.

Také vaše pojednání o etice není konzistentní, dokonce i logicky je to nesmysl.

Věřím, že jste stejně úspěšný biologický vědec, jako pan Svoboda, který zde předeslal, že za půl roku dokáže světu, že se DNA tvoří sama. Už se na to těším a budeme dohromady oslavovat vítezství pana Svobody, pana Švadlenky a dalších přispěvovatelů na tomto webu na silami zla a zpátečnictví jako je Potr.

0/0
2.8.2016 0:23

J65a29n 41Š61v85a38d40l34e75n20k73a 9244979650

No, právě, že se nesnažíte diskutovat slušně. Rád používáte logické klamy, což je vlastně faleš, a když jste zahnán do kouta, prostě utečete a příště předstíráte, že ta diskuze neproběhla. Případně začnete něco o marxismu a politrucích - vězte, milý Potre, že jsem zapřisáhlý antikomunista, takže pokud mi přisuzujete zločiny komunismu, ukazujete, že máte primitivní dichotomické myšlení stejné jako komunisti (kdo není s námi, je proti nám). Už s vámi diskutuji několik let a je to pokaždé stejné. Argumenty ze středověku vytahujete vy. Současná církev nemá s evoluční teorií problém. Ten problém máte vy, protože jste uvěřil staršímu, středověkému výkladu.

0/0
2.8.2016 9:10

J88a14n 18Š34v89a12d12l32e13n54k10a 9314969160

Jinak, milý Potre, jste posledním odstavcem dokázal, jak vážný problém máte s porozuměním psanému textu, natož pak s orientací v dané problematice. Petr totiž nenapsal, že ukáže, jak se DNA tvoří sama. Petr napsal, že přišli na to, jak v genomu vznikají nové geny, které produkují proteiny. A to je něco úplně jiného. O silách zla tady píše nejraději pan Šnek, který patří do vašeho tábora. Z vašich příspěvků mám spíše dojem, že bojujeme s těžkým ignorantstvím, nikoli se zlem.

0/0
2.8.2016 15:43

J89o10s92e63f 67P48o91t45r 6510631407679

Horáku,

vyjmenuj své duchovní předchůdce, co na základě důkazů, na rozdíl od ostatních zpátečnických elementů, pochopili, že je Země kulatá.

Neměl bys spíš zůstat u tvé oblíbené činnosti, u porna a tam spokojeně onanovat až do ejakulace a ne se snažit onanovat v této diskuzi a ejakulovat nám své vědecko-pokrokové názory?.

0/0
2.8.2016 1:08

J74o69s48e96f 16P92o31t75r 6210241637849

Pane Švadlenka,

dole mě zase poučujete o vymírání rodů, abyste vysvětlil záhadu našich prarodičů Adama a Evy.

Kdybyste jen trochu logicky přemýšlel, tak poznáte že jste na tenkém ledu. Samozřejmě, že rody vymírají. Ale týká se to jen jednotlivých rodů, vedle nich jsou rody třeba s desítkami potomků. Takže vymře rod, ale ne kmen, národ. To co chcete od mitochondriální Evy vy, jsou dvě možnosti :

- buď vymřou náhle. najednou všechny ženy, kromě Evy a jejích dcer - o tom říkáte, že to tak není

- nebo Eva a její dcery žijí vede ostatních žen, které ovšem mají AIDS a tak v průběhu věků vymřou a zůstanou jen dcery Evy a pak dostanou AIDS všichni muži...

Ale jako obvykle pro toto nemáte žádný důkaz, jen představy vašich mozků jak by to mohlo být.

A pro pana Svobodu :

pan Svoboda mě opět odkazuje na vysoce teoretická pojednání, které je podloženo představami, jak by to mohlo být, ovšem bez jakýchkoliv materiálních důkazů.

Je přece snadné říci, ano v muzeu v New Yorku a v muzeu ve Zlámané Lhotě mají kolekci kostí dinosaurů, které zřetelně ukazují přechod od jednoho druhu k druhému a já se stanu vyznavačem vaší víry.

Moje náboženské přesvědčení nechte stranou. Samozřejmě evoluci uznávám, ale ne darwinistickou evoluci a to jen proto, že ačkoliv je z hlediska lidské logiky naprosto dokonalá, neexistují pro ní žádné materiální důkazy, jak to ukazují třeba ti dinosauři shora - což je i přesvědčení početné komunity biologů.

0/0
1.8.2016 12:32

J55a80n 80Š42v26a85d61l63e41n34k44a 9754279200

Jak vidím, zase jste to nepochopil. Proč by měly ty další linie vymřít náhle? Vymírají postupně, až z nich nic nezbude. A děje se to dál a dál, takže za sto let bude poslední společný předek všech zachovaných linií chromozómy Y ("Y-Adama") někdo jiný, než je to dnes, a totéž platí i o posledním společném předku všech mitochondriálních linií ("mitochondriální Eva").

Zkusím to znovu: Máte osoby A, B, C, D. Tyto osoby žijí současně a můžeme na ně pohlížet jako na zakladatele čtyř různých linií chromozómu Y. D ovšem nemá žádné děti, takže nic nezaloží. A má dva syny, takže v další generaci se jeho linie štěpí na A1 a A2, B má tři syny, takže v další generaci je to B1, B2, B3, C má jenom jednoho syna, takže v další generaci je to jenom C1. Abych to dál nekomplikoval, tak C1 už má taky jenom dcery, takže v další generaci zbývají pouze linie A a B. Všimněte si, že zatím nedošlo k žádnému "hromadnému vymírání" a v tomto příběhu ani nedojde. Pro zjednodušení už má A1 také jenom dcery, takže v této linii zbývá pouze A2. Ten má dva syny, A21 a A22. A2 je tak posledním společným předkem linie A. A je také společným předkem linie A, ale ne posledním. Abych to zkrátil, tak linie A po pár generacích také vymře a zbývá slušně rozvětvená linie B. Po deseti generacích z ní ovšem zůstává pouze několik větví, všichni potomci B2. B2 je tak novým "Y-Adamem", protože se žádné další linie nedochovaly.

0/0
1.8.2016 12:57

J55a58n 73Š53v62a53d93l32e37n41k83a 9164489160

Jinak pochopitelně pro evoluční teorii existuje spousta důkazů, takže ji lze považovat za mnohokráte potvrzenou. Vyvrátit se ji zatím nepodařilo.

+2/0
1.8.2016 13:01

P98e30t93r 75S45v18o18b86o67d58a 9285647124750

... kde je evoluce zapsana? v DNA!

... kde se to da videt? Tady: http://timetreebeta.igem.temple.edu/

... teda pokud vite, co hledate :) ... puvodni clanek je tady:

http://www.hedgeslab.org/pubs/260.pdf

... podle me absolutne nejlepsi online nastroj pro rychle a prehledne fylogeneticke trideni druhu. A vo tom to je :-) ... evolucni teorie je ten nejlepsi nastroj na trideni biologickych dat.

0/0
1.8.2016 3:25

J35o49s35e72f 79P94o46t72r 6120661607209

Ještě jednou pro pana Švadlenku,

dole mě opět poučujete, ale přestože nebiolog, musím vaše názory biologa odmítnou :

--vždy vás rozvášní moje zmínka o prarodičích. Píšete "Adam a Eva se patrně nikdy nepotkali". Co to znamená to "patrně", to je vědecký argument?. Když bylo několik set tisíc lidí, tak najednou vymřeli všichni muži a zůstali jen synové otce, kterého označujeme jako Adama? Stejně o několik desítek tisíc let později u Evy a jejich dcer?.

-- věda zná pravděpodobné předchůdce člověka. "Pravděpodobné předchůdce" je vědecký argument?

-- Východoafričané jsou dobří běžci, což je genetická mutace. Zde pane Švadlenko mlžíte. To jenom v rámci lidské genetické variability, dobří běžci se vyskytují po celém světě a dokonce i Východoafričany porážejí. Stejně tak srpková anemie.

-- s tou sopkou asi nemáte pravdu. Před 40 tisíci lety se prvně objevilo umění a to ve stejné době i u izolovaných Australců. Jiní vědci o tom mluví jako o zapnutí "modulu" ( a to je v naprostém rozporu s darwinovskou evolucí).

0/−2
31.7.2016 16:54

O90n32d53ř48e58j 20H47o54r64á21k 8409674391

Jasně že to, co říká Jan Švadlenka, musíš odmítnout, protože pochopení těchhle informací je naprosto mimo tvé mentální schopnosti. Stejně jako museli tvoji duchovní předchůdci odmítnout myšlenku kulaté a rotující Země. Prostě jsi omezenec, který svou omezenost obhajuje jako nějakou formu znalosti.

+4/−1
31.7.2016 19:35

M18a11r68t89i24n 35J96i51r27o95u86s16e20k 7356525685368

Nesnižuj se k urážkám, tím snižuješ svůj intelekt. :-)

0/0
31.7.2016 23:31

O28n36d24ř35e27j 84H42o28r98á18k 8269574211

K jakým urážkám? Vždyť ten člověk jednoduše JE omezený. A pokud není omezený, tak svou omezenost předstírá a záměrně lže.

+1/0
1.8.2016 13:25

M24a19r67t43i70n 93J77i81r86o41u63s68e73k 7356665425488

Ne, podle příspěvků má jen jiný názor. Jeho příspěvky jsou strukturálně jasné, dobře čitelné, bez chyb. Koukám že evolucionisté jsou pěkně nesnášenliví, takoví islamisté vědy :D

0/0
1.8.2016 20:38

J83a94n 84Š38v91a13d52l13e90n25k36a 9714249260

Faktem je, že se pokouší dokládat svá tvrzení příslušnými citacemi. Ovšem problém je, když si pak ty původní zdroje přečtete a zjistíte, že patrně vůbec nepochopil, o co v tom textu šlo. Navíc jsou všechny diskuze s ním stejné. Jako kolovrátek (nebo jako troll) opakuje stále stejné provokativní teze, když se pak s ním pustíte do diskuze, myslíte si, že to pochopil, protože pak už se přestane ptát, a jakmile s ním diskutujete příště, jako kdyby předtím žádná diskuze neproběhla, vůbec ji nereflektuje a zase od začátku píše to samé. Takže se dostanete do fáze, kdy máte za to, že jste mu to vysvětlil, ale příště zase od začátku. Což ovšem zavání docela těžkým ignorantstvím. Třeba pokud diskutujeme spolu my dva, tak spolu sice v mnohém nesouhlasíme, ale když se bavíme příště, jste schopen navázat na to, co jsme si psali minule. Pan Potr to nedokáže. Sice přispívá slušně, ale jeho tvrzení na člověka s biologickým vzděláním působí hodně provokativně, jako kdyby lhal (i když tomu asi jenom nerozumí).

+1/0
1.8.2016 20:53

J80o93s15e81f 77P48o76t64r 6570901537419

Pane Horák

fundamentální islamista, pardón teď jsem se spletl, fundamentální darwinistický věřící a hlupák jste vy.

To co já tady říkám je pravda, dokonce i pan Švadlenka s tím musí souhlasit

0/−1
1.8.2016 12:03

J93a60n 66Š53v59a75d85l60e34n30k71a 9824329150

To, co říkáte vy, jsou jakési pokrouceniny toho, co jste četl, a protože jste tomu moc nerozuměl, interpretoval jste si to po svém.

0/0
1.8.2016 12:11

J24a39n 79Š77v51a20d71l25e81n74k67a 9534879930

Jinak jsem si všiml, že vy fundamentální křesťané rádi používáte logický klam v podobě falešné analogie. Víra v existenci evoluce není stejné povahy jako náboženská víra. Vědecké teorie jsou založeny na důkazech, nikoli na dogmatech, o nichž se nepochybuje. Je to stejné, jako když věřím v to, že Země je kulatá. Také se nejedná o nějakou jinou formu náboženské víry, protože můžete vzít třeba družici, Zemi obletět a ještě ji vyfotografovat. Existenci Boha takto dokázat nemůžete, můžete pouze věřit, že je.

+2/0
1.8.2016 12:15

J70a28k47u93b 83S59ú18k91e46n47í65k 1598840639

Nikdo "nevymřel najednou". Zkuste si o tom něco přečíst, než budete argumentovat mitochondriální Evou...

0/0
1.8.2016 0:14

J91a59n 31Š31v59a71d33l47e84n78k49a 9434689780

1) ad "mitochondriální Eva" a "Y-Adam". Ta zmínka mě pokaždé rozvášní, protože jsem vám to už desetkrát vysvětloval a vy stejně působíte, jako byste nic z toho nečetl a stále píšete své značně neinformované příspěvky. To děláte naschvál? Zkusím vám to vysvětlit znovu a na příkladu, který jsem vám už také dával. Ve starém Římě si v období přelomu letopočtu postěžovali, že ubývá starých patricijských rodin. Jenže tady se ve skutečnosti nejednalo o skutečné vymírání "zdegenerované šlechty". Jméno rodu se tam dědilo po otci stejně jako u nás. Pokud měl otec samé dcery, jeho rod "vymřel po meči". Proto ubývalo těchto rodin, ačkoli jinak se počet obyvatel Říma dále zvyšoval. Pokud by ten proces pokračoval dál, dřív nebo později už by zákonitě zůstala jenom jedna starobyla patricijská rodina. Ale to by neznamenalo, že žádné jiné rodiny neexistovaly. Ve skutečnosti existovaly, jenom se nedochovaly. U nás ostatně máme obdobné příklady také. Například Přemyslovci "vymřeli po meči", ale potomci Přemyslovců stále žijí. Jak je to možné? Sestra zavražděného krále Václava III. Eliška se totiž provdala za Jana Lucemburského a mezi jejich potomky je dnes i Karel Schwarzenberg nebo Karl von Habsburg-Lothringen, následník rakouského trůnu. Přesto žádný z těchto potomků Přemyslovců nenese chromozóm Y. Ten se dědí pouze po mužské linii, takže v průběhu času jednotlivé linie ubývají, jak se jejich příslušníkům souhrou náhod narodí pouze dcery. Ty mužské linie se ovšem můžou větvit a všechny větve pak mají společného předka - zakladatele, "Adama".

+1/0
1.8.2016 11:41

J77a91n 84Š15v86a91d88l15e82n77k98a 9714959320

Představte si to třeba takto: předek AA založí linie AA, AB, AC, AD. Ty se poté dále větví podle stejného schématu (AAA, AAB, atd.), ale zároveň také v průběhu času některé mizí, vymírají nebo se narodí pouze dcery. Po nějaké době zůstane pouze linie AA. AA je tedy novým společným předkem celé linie A, novým Adamem. Toto probíhá neustále, obdobně též u mitochondriální linie. Takže označení "mitochondriální" Eva neodkazuje k nějaké konkrétní ženě, ve skutečnosti se jedná o posledního společného předka. Ta "Eva" měla matku, a ta byla také společným předkem celé linie, její babička též, atd. Vůbec to ale nevypovídá nic o velikosti tehdejší lidské populace. Pouze se tehdejší mitochondriální linie, které tehdy existovaly, do současnosti v populaci nezachovaly.

0/0
1.8.2016 11:42

J91a41n 22Š90v34a18d32l32e52n46k93a 9264699330

A ještě jedna oprava: ...předek A založí linie AA, AB, AC, AD...

0/0
1.8.2016 11:59

J43a67n 53Š50v89a39d23l54e61n59k71a 9924739850

Oprava: ...přesto žádný z těchto potomků nenese PŘEMYSLOVSKÝ chromozóm Y...

0/0
1.8.2016 11:56

J76a53n 32Š86v75a11d54l52e66n57k18a 9604559550

2) ad "pravděpodobně" Ano, to je vědecké vyjadřování. Věda nezná dogmata, jako zná náboženská víra. Vědecká odpověď není absolutní, vždy obsahuje nějakou míru pravděpodobnosti. Když vám řeknu, že s velkou pravděpodobností do Země zítra nenarazí asteroid, také mě neoznačíte za lháře a nebudete hledat nějaký kryt. Když vám řeknu, že genetické či genealogické analýzy za pravděpodobného předka Karla Schwarzenberga určily krále Václava II., tak to také neznamená, že je to pustá spekulace a že Karel Schwarzenberg ve skutečnosti nemá žádné předky, jak byste vyvodil vy, pouze spíše to, že někde mohlo dojít k nevěře.

3) Ad Východoafričané. Zde tedy rozhodně nemlžím, pane Potre. Lidstvo je samozřejmě geneticky variabilní, ale v průměru jsou Východoafričané lepšími běžci než ostatní, což neznamená, že individuální výkony se nemohou lišit. Ale jsou dobře přizpůsobeni tamním podmínkám, právě díky přírodnímu výběru. Co se týče srpkové anémie, vyskytuje se pouze u černochů ze subsaharské Afriky a jejich potomků. Ta mutace má smysl pouze v oblastech výskytu malárie, protože před ní chrání. Sama o sobě je ovšem škodlivá a komplikuje život. Malárie je však ještě škodlivější, a proto se tato náhodná mutace poškozující hemoglobin v populaci udržela. Podobných přizpůsobení lze u člověka vysledovat více. Třeba po vzniku zemědělství. Tehdy se v populaci postupně rozšířila mutace umožňující trávení mléka v dospělém věku, trávení obilovin či u některých civilizací daleko účinnější metabolizace etanolu (protože se začaly vyrábět kvašené alkoholické nápoje). Krásně tak můžete sledovat průběh evoluce člověka.

4) S tou sopkou nemusím mít pravdu. Třeba tu drastickou redukci populace způsobilo něco jiného. Pravdou ovšem je, že všichni současní lidé, včetně Austrálců, jsou potomky malé populace lidí, kteří žili asi před 60-80 tisíci lety. Tito lidé vytvářeli umění, a jak se šířili po světě, šířilo se s nimi i umění. Nebylo to žádné "zapnutí modulu" v rozporu s evoluční teorií.

+1/0
1.8.2016 11:55

P49e48t21r 70S32v64o70b25o33d57a 9805667184470

Honzo, Tomas Marny je tvuj velky fanda ;-)

0/0
1.8.2016 12:27

J79a62n 28Š41v43a46d55l97e23n16k50a 9674789900

:-/ Já to píšu spíš pro ostatní. Mám obavu, že to Potr zase nepochopí a příště bude dělat, jako kdyby si nic z toho nepřečetl. Ale ostatní, kteří také nemusejí mít úplně jasno a mají pocit, že evoluční teorie není konzistentní, se z toho třeba poučí.

0/0
1.8.2016 12:38

P11e94t41r 39S82v67o15b23o48d11a 9705187244600

... yup, mam uplne stejnou motivaci.

0/0
1.8.2016 13:16

F29r73a16n18t92i16š72e13k 39S76o27b19o10t50k34a 1157303644850

Všechno je to lež a výmysl!! Já věřím tomu, co říká pan Duka a jemu podobní - svět vznikl v této dnešní podobě asi tak před 10 tisíci lety tak, jak je to ostatně popsáno v "Knize knih". Lidé byli takoví, jací jsme dnes, jen a jen myslící a věřící v bohy či Boha, zvířata stejná jak je známe dnes (dokonce i psi už měli zřejmě tehdy těch 300 ras a podskupin, protože žádná evoluce neexistuje). Já to vidiím tak, že žádní pračlověci, neandrtálci, žádní dinosauři, žádná doba kamenná či jaká atd. - podobné výmysly prostě nebyly. Kdo silně věří, má jednodušší život a navíc se může spolehnout na to, že i když dnes trpí a třeba ho i okrádají, mučí, upalují atd., po smrti se bude mít lépe....

+1/−1
31.7.2016 15:10

J79a23k37u25b 51S82ú50k42e65n23í27k 1698350319

Já zas třeba nevěřím na gravitaci.

+2/0
31.7.2016 15:23

P93e77t48r 98S41v73o72b28o96d65a 9645227724670

... to, co rikate, neni v rozporu s predstavou, ze vira v boha je lidska adaptace:

1) kompenzujici nasledky uvedomeni si vlastni existence a neodvratitelnost smrti,

2) umoznujici efektivni spolupraci ve skupinach vetsich nez 150 jedincu,

3) zvysujici fitness spoluvercu

... v nabozenskych knihach a cirkevnich ritualech to bude samozrejme zabalene do mnohem snesitelnejsich slov s mohutnejsim motivacnim ucinkem. Je predstava boha jako evolucni adaptace ateisticka? ... protoze je malo nadprirozena? ;-)

+2/−1
31.7.2016 16:01

F63r88a43n80t16i32š43e47k 91S58o64b34o52t72k17a 1887213164900

Ta víra v Boha u jednotlivce mně, pane Svobodo, tak netrápí. Mně jen mrzí a zlobí hamiždnost a touha po moci jedné konkrétní církve a dále se bojím vražedné ideologie té druhé církve!! Jinak lidé ať si věři třeba i na hastrmany, bludičky, draky, čerty, anděly atd. atd. tak jak je jejich existence dokázána podle zapsaných pověstí v pohádkách již po stalení......

0/0
1.8.2016 7:16

J87a15n 71Š84v15a87d89l22e61n26k71a 9604399200

Chápu to tak správně, že podle vás pokud nějaká náboženská skupina dosáhne významnějšího majetku, má stát právo jí ho zabavit?

+1/0
1.8.2016 12:00

J82o77s75e79f 45P63o12t86r 6560851897449

Pane Sobotka,

žijete ve falešném virtuálním světě, mimo realitu, když si myslíte, že věřící včetně Duky jsou hloupí trotlové. Mě byste se probudit a postavit se na reálnou zem. To jak dneska věda odkrývá tajemství života se ta hloupost převrací na vaši stranu.

0/−3
31.7.2016 16:20

T16o31m98á21š 17M53o57r30a84v61č91í14k 3377916263195

S první částí se dá souhlasit, s tou druhou ne.

0/0
31.7.2016 19:03

T81o30m29á96š 35M24o68r93a40v19č75í52k 3887106583845

Když to tady pročítám, tak mě napadá, že se přece nemusíte vzdát své víry kvůli pravdě/vědě (evoluci). Sám Darwin byl křesťanem stále, jen tvrdil, že evoluci zařídil Bůh.

+1/−1
31.7.2016 11:53

J93a69n 80Š67v23a50d18l27e13n18k34a 9304859710

Spousta křesťanů je rozumných, ale fundamentalisté typu Potra či Šneka věří v absolutní pravdivost Bible. Berou Bibli jako přesný popis historických událostí. S tím je pochopitelně evoluční teorie v rozporu. Přitom je to jejich přesvědčení absurdní a vlastně se neliší od přístupu islámských fundamentalistů ke Koránu. I kdyby byla pravda, že Bible je Písmo, které lidstvu seslal Bůh, tak ho seslal blízkovýchodním starověkým pastevcům. Těžko jim tedy mohl vyprávět o miliardách let, obrovských rozměrech vesmíru, kvantové teorii, evoluční teorii, apod. Vždyť by to ani neuměli správně zapsat. Takže jim to podal v takové formě, aby tomu rozuměli oni. Bibli je tak třeba brát jako soubor podobenství. Sám Ježíš mluvil v podobenstvích, když chtěl něco správně vysvětlit publiku. Evoluci tak věřící křesťané mohou považovat za nástroj Božího stvoření, který vedl až k vytvoření člověka.

+4/0
31.7.2016 12:13

J52o53s47e91f 15P35o65t91r 6190911617149

Pane Švadlenka,

už opět a zase zametáte argumenty do kouta, protože proti mým otázkám asi nemáte odpověď. Jste jako pubertální kluk.

Já jsem přece o Bibli, náboženství ... vůbec nemluvil. Já se jen ptám proč darwinovská evoluce není zapsaná v kostech dinosaurů. Ti na to žili dost dlouho a dají se dneska dobře studovat. Rozumíte tomu na co se ptám? Ptám se snad na to čínsky?

Místo toho abyste solidně argumentovali ( s panem Svobodou), začnete útočit, urážet, vyčítat jiné přesvědčení. Tak se chovají podvraťáci a puberťáci.

A když jsem taháte vesmír tak bych vám chtěl připomenou, že tato entita vznikla ve Velkém Třesku, včetně fundamentálních částic, fundamentálních sil ostatních fyzikálních zákonů. Tyto síly vytvořily vesmír až do našich dnů a nikdo neví, opakuji, nikdo neví proč jsou, odkud přišly, proč mají takové vlastnosti a hodnoty jako mají, co způsobilo pohyb základních částic, atomů, molekul, vesmírných těles, galaxií ...

Samozřejmě, že na tyto otázky nemá odpověď ani věda, ta pouze tyto věcí objevuje, popisuje (včetně matematiky) a hlavně některé vlastnosti velice úspěšně implikuje v technické praxi.

Pan Svoboda mi tady tvrdí že při šlechtění maltézských pinčlů došlo ke genetickým mutacím. O pár příspěvků dále tvrdí, že mutace jsou velice vzácné a že se objevují pouze v geologickém měřítku.

Když ani vy sami nevíte která bije, tak vás musím označit za fundamentální darwinisty, také proto, že dost podstatná část biologických vědců na váš posvátný darwinismus nevěří

0/−2
31.7.2016 16:15

J79a97n 77Š14v40a84d12l16e19n66k21a 9574959400

Jaké otázky máte na mysli? Evoluce v kostech dinosaurů zapsána je, jak vám poskytli odpověď jiní v této diskuzi, tak doufám, že to nechcete od každého zvlášť. Čtete vůbec reakce na své výplody? Řekl bych, že je ve skutečnosti zpravidla ignorujete a diskutovat nechcete, pouze opakovaně vkládáte své neinformované příspěvky. A zřejmě také máte velmi vážné potíže s porozuměním textu, když si pletete mutaci jako kteroukoli změnu genetické informace a vznik druhu. Nebo je to důkaz, že nečtěte pozorně, což souvisí s první částí mého příspěvku.

+1/0
31.7.2016 16:42

J21o12s93e26f 89P48o18t68r 6650321157959

Ale jak je zapsaná? Kde je posloupnost změn jak za sebou následovaly náhodné mutace až vytvořily nový druh ?.

Řekněte mi jak je zapsaná!

0/−2
31.7.2016 17:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.