Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Teroristé a novináři jsou v „symbióze“. Jde to zvrátit jako u sebevražd?

Cílem teroristického útoku je šíření strachu. Teroristé tedy logicky chtějí maximalizovat nejen počet obětí na životech, ale také mediální a psychologický dopad takových útoků. Mohou média změnou informování vzít teroristům vítr z plachet? Vědci tuto možnost studují u terorismu i u sebevražedných epidemií.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R42o82m13a14n 60M21i51r90o13s35l20a71v 4397403707436

Tuto spojitost si uvědomuji dlouhodobě. Podobně jako sebevražda u Marylin zapůsobila sebevražda Jesenina po níž následovala vlna sebevražd v Rusku. Majakovský se proti tomu ozval veršem "Umřít na tom nic nového není/je mnohem těžší život vytvářet..., nakonce bohužel skončil stejně: "Loďka lásky ztroskotala o život ..." Jedná se o konflikt mezi snahou urvat co nejvíce z koláče sledovanosti, který nutí dramatizovat, stále se k drastickým scénám vracet atd. a zdravým rozumem. O teroristických akcích by se měly napsat jen základní, strohá fakta a konec. Bez jmen. V zásadě jen přetisknout oficiální zprávu.V současné době je každý idiot natěšený, jak se proslaví tím, že zapálí chrám. Takoví noví, ujetí Herostrátosové.

0/0
13.8.2016 8:18
Foto

K61a64r53e59l 53P58l11a79c67h60ý 6556506264979

Krasny clanek. Sdilim na Oblicejoknize.

+2/0
8.8.2016 22:02

T80o30m16á56š 63K82u60c81h91a21ř 3407951468461

Je to bohužel tak. Velká část ovčanů jsou jako malé děti a podle toho se potřeba s nimi pracovat a podávat jim jen některé informace, popřípadě upravené. Tak jako rodič svému dítěti nemůže říkat vše. Podobně je to i s volbami. V zasadě je nemysl, aby všichni, největším hlupákem či alkoholikem počínaje, měli stejnou váhu hlasu, ae je to výhodné z hlediska manipulace, protože tito lidé volí toho, koho jim média přidělí. Stačí tedy mít pod kontrolou mediální masáž a i kdyby se to zvrtlo, tak je to nastaveno aspoň tak, aby volby nemohly nic podstaného změnit.

To nemyslím ironicky, to je prostě realita. Ovcím musí vládnout elity. Tak to vždy bylo. Potíž je pochopitelně ve státech, jako je např. ČR, kde tyto elity pod taktovkou Václava Klause po roce 89 vznikly ze zlodějů, tunelářů a bezcharakterních kariéristů - tehdejších komunistických zádolezců. Takovéto "elity" oprávněně důvěru lidí nemají.

0/0
6.8.2016 20:32

R26o44m53a64n 26M44i18r66o77s96l18a82v 4817333467986

Problém je v tom, že i inteligentní lidé, mají zcela odlišné představy o tom, kdo do elity patří. Vybírat si dnes v USA mezi Doníkem a Killary mi připadá jako začátek nového hororu od St. Kinga, někomu se to naopak mimořádně líbí. Já bych v jejich prostředí považoval za elitu Sanderse, někdo by skočil z mrakodrapu s výkřikem:"Komunisté jdou!". Jak tedy ty správné elity vybrat?

0/0
13.8.2016 8:23

P65e11t73r 14K54e89i65s82l76e87r 6821782712414

Co dokážou některá média, jak dokážou v rámci co největšího zisku "informovat" čtenáře, nám ukázala sebevražda Ivety Bartošové... bohužel si nedovedu představit, jak média donutit k tomu, aby se snažili podávat informace co nejobjektivněji... a ani si nedovedu představit, jak změnit velkou část čtenářů, kteří se v obdobných věcech vysloveně nimrají... a táto problematika se týká jak sebevražd, tak terorismu, ale i nehod... Stačí si jen pustit zprávy na Nově...

+1/0
5.8.2016 23:00
Foto

K29a57r22e63l 62S32e16i89d34l 8819895230528

Odstavec o sebevraždách mi připomněl, že u nás také nikoho nenapadlo polévat lidi kyselinou, dokud se neobjevily zprávy, že se tak děje v Afghánistánu.

+3/0
5.8.2016 7:00

J18a48n 80H11o37s45k91o55v39e31c 6410911367786

Tak ony vraždy se dějí i bez terorismu a i mentálně zaostalý člověk může být vrahem nebo teroristou.

Na co článek správně upozorňuje je, že "úspěch" teroristického útoku nespočívá v počtu zabitých (v tom jsou ostatně teroristé v porovnání s konvenční válkou dost žabaři), ale daleko víc v reakci, jakou vyvolá. Že tato je z velké části filtrovaná podle toho, kde se útok stane, je smutná pravda. Nicméně je to do jisté míry přirozené. Víc nás zasáhne to, co se stane "blízko". Ne nutně fyzicky, spíš v místě, o kterém tak či onak hodně slyšíme a sledujeme, co se tam děje.

S těmi sebevrahy je to ale ošemetné. Jednak sebevrah v zásadě ubližuje jen sám sobě (když skočí pod metro nebo vlak, tak tím teda zkomplikuje den víc lidem, ale fyzicky jim neublíží), jednak předejít tomu, aby se někdo zabil, je snad pořád ještě dobře.

0/0
5.8.2016 1:07
Foto

K70a87r37e61l 38S94e45i77d59l 8709275690248

Titulek "Média měřitelně „pomáhají“ teroristickým útokům" mi připomněl situace, kdy teroristům (obdobně třeba "našemu" magorovi v Brodě) stačilo pustit si televizi a měli v přímém přenosu, kde je jaký policajt a k čemu se chystá protiteroristická jednotka.:-/

+1/0
5.8.2016 1:02

M92i75l76a91n 24Z40e47i56d43l94e86r 2542431786859

Pane Kasíku, děkuji za zajímavý článek a oceňuji Vaši profesionalitu uvedením konkrétních odkazu a zdrojů.

To už se v dnešním fragmentovaném a spíše audiovizualnim podání zpráv málokdy vidí.

Bohužel, obavám se, že pro některé diskutující jste se zařadil po bok pánů Mánerta a Palaty.

Tak nějak si myslím, že úvahy o novinářské prudérnosti, racionální argumenty a návrhy řešení jak reagovat na riziko teroristických útoku mělo přijít mnohem dříve a i tento zpravodajský server nese určitý podíl viny na virtuální formě skupinové sociogenické psychózy. Stačí se podívat na některé titulky serveru idnes.

Ano, je mě celkem smutno ze zjištění, ze jakýkoliv racionální argument nebo informace obsazena ve článku/reportáži/rozhovoru nekorespondujicí s kognitivním vnímáním některých zdejších diskutujících se dehonestuje, relativizuje a pokládá automaticky za propagandu podporovanou tou či onou konspirační teorií.

+6/0
4.8.2016 22:58

M88i35c79h70a36l 52R45i11m95b29a60u28e16r 4409875203827

Milí novináři! Islámský terorismus, otrokářství a "soft metody" tu byly ještě před knihtiskem, natož před novinami. Mnohem dřív.

Pro expanzi islámu nejste tak důležití jak si myslíte. Ani vy, ani vaše virtuální realita. A nemyslete si, že když o něčem nebudete psát, tak to přestane existovat. !Pouze dobré zprávy" nefungovaly za bolševika, nefunguje to dnes.

+1/−7
4.8.2016 21:09
Foto

P67a30v98e79l 62K39a27s61í87k32, 36T92e50c16h94n25e59t87.34c89z

Mám pocit, že buď reagujete na jiný článek, nebo jste v něm četl něco jiného, než ostatní.

+6/0
4.8.2016 22:22

P56e42t71r 56Š73i79l71h63a21n 7408262557843

Ne, myslím třeba když si svědek útoku pšoukne, tak se tu o tom píše.

0/0
4.8.2016 17:11

R14o86b23e78r16t 36M95á62s19l47o 1291191187547

Ano, příklady táhnou, to je známá věc, se základní myšlenkou autora článku určitě souhlasit lze.

Nicméně věc není tak jednoduchá jak se zdá na první pohled. Táhnou totiž jen některé příklady. Třeba po Breivikově útoku, o kterém se informovalo také hodně se žádný následovník nenašel. Proč? Rozdíl je totiž v tom, jak se informovalo. Po Braivikovi se nenašel žádný novinář, který by psal o tom jak byl Braivik frustrovaný, sociálně stresovaný, vyloučený, atd... a že vhledem k těmto okolnostem je vlastně jeho čin sice samozřejmě neakceptovatelný, ale vlastně pochopitelný a že musíme udělat ústupky tímto směrem, aby se něco takového neopakovalo. Prostě čin byl odsouzen, jako nepochopitelný a zvrácený.

Kdežto v případě muslimských útoků vidíme u novinářů i politiků zcela jiný postup. Hledají se všechny možné i nemožné způsoby jak tento čin omluvit a chybu najít kdekoliv jinde než u pachatele. A hlavně dělají se ústupky idejím pachatele a to těmto činům dává dodatečný smysl.

A jak toto zvrátit? Zcela jednoduše. Co nejrychleji po útoku musí vyjít zprávy, že celé rodině pachatele byl zabaven majetek ve prospěch pozůstalých, že jim byly okamžitě zamítnuty žádosti o azyl, či odebráno občanství, a že čekají na letiště na první spoj do muslimského světa. Co nejrychleji musí vyjít zpráva, že mešita do které pachatel chodil byla srovnána se zemí a imán vyhoštěn. A nevyloučil bych ani to pověstné zašívání ostatků pachatele do vepřových kůží. A tyto zprávy musí samozřejmě býti pravdivé! Pak uvidíte, že takovéto příklady muslimských útoků už táhnout nebudou.

Novináři mají psát pravdu o tom co se děje a to ještě jakžtakž (výběrem napříč servery) funguje. Chyba není ani tak v tom co píší, ale hlavně v tom co se reálně děje. Pokud budete novináře nutit psát o nějaké virtuální realitě, která ve skutečnosti neexistuje, tak se to stejně během pár dnů provalí. Máme tu totiž už pár let internet.

+4/−8
4.8.2016 16:02

J22a65k12u55b 51P62r29o36k34e58š 6523158812663

1) docela si dovedu představit, jakou radost byste měl z toho, že Vám zabavili majetek, protože Váš bratr, kterého jste třeba už roky neviděl, protože je černou ovcí rodiny a žije na drogách a když byl po X té zavřený tak se z něj ve vězení stal radikální "muslim", někoho zabil. A kolik jste měl asi možností to ovlivnit?

2) jak chcete někomu kdo má jen jedno občanství (mnoho zemí nepodporuje více občanství) jedno odejmout? Co s ním pak bude otrok? Do jaké muslimské země by měla potencionální rodina odcestovat, co když ani nejsou věřící?

3) proč by někomu mělo vadit zašití do vepřových kůží, tedy hlavně po smrti? Prase je sice nečisté zvíře, ale případnému posmrtnému životu nijak nebrání. Větší strach by nahnalo, kdyby dotyčného vraha na věčnost poslala žena. V tom případě si oni myslí, že se do nebe nedostanou.

4) nejde o to že by novináři neměli psát pravdu, ale jak. Kdyby informace vypadala tak: "Terorista ve městě X zavraždil Y lidí. Policie jej při zákroku usmrtila. S trojitým průstřelem břicha umíral v bolestech několik desítek minut. Po pitvě byl zpopelněn a jeho ostatky rozprášeny na neznámém místě, jeho jméno bylo vymazáno ze všech záznamů." To vše bez jakékoliv fotografie, násilí nebo útočníka, s minimální možností se s ním nějak ztotožnit.

+4/−3
4.8.2016 17:05

Z62b49y57n16ě80k 17Š46a29f81a45r53č60í38k 5377468935514

Prase není žádné nečisté zvíře, to tvrdí náboženští pomatenci, a nejen ti muslimští. Rv

Pokud jste to tak nemyslel, tak pište třeba považováno muslimy za nečisté.

+3/−1
4.8.2016 17:22

J47a65k34u58b 97P19r84o73k91e64š 6773618632363

No to jsem považoval v kontextu za jasné, mimochodem to není jen specialita muslimů.

+1/0
4.8.2016 17:41

Z10b54y38n98ě69k 89Š23a37f10a18r92č83í65k 5117898345914

Ovšem pan Lada, jako správný muslim apologist, hluboce nesouhlasí. ;-D

0/0
4.8.2016 23:03

J88a40n 17H15o48s56k17o64v40e71c 6410871527686

Breivikovým obdivovatelem se nicméně zdá, že byl ten kluk, co v Mnichově zastřelil devět lidí.

Než se do mne pustíte, že to byl taky "muslimský čmoud, co to má beztak v genech", tak pár detailů:

- Byl původem Íránec a tedy šíita. Vražedné sekty jako ISIS jsou sunitské, šíity považují za odpadlíky od pravé víry a zacházejí s nimi ještě hůř, než s křesťany, jezídy nebo súfisty.

- Daleko větší podobnost než s islamistickými útočníky u něj byla s těmi tichými děcky, které léta všichni šikanují, až jednoho dne přijdou do školy s puškou. Tenhle si teda místo školy vybral obchoďák.

- Jeho trýznitelé byli údajně hlavně Turci, kterým Peršané obecně vzato nemohou přijít na jméno, z náboženských i nacionalistických důvodů.

- Peršané (Íránci) jsou indoevropané, a tedy k nim různé řeči o árijské rase můžou docela dobře promlouvat. Nota bene k sedmnáctiletému klukovi, kterému ve škole dělali že života peklo.

Jinak s vašimi úvahami o táhnoucích příkladech souhlasím.

+2/−1
5.8.2016 1:25

B66o27h19u53s16l98a37v 76K13r38á19l65í26k 2651240529836

O tom, že americká batolata s pistolemi - a vůbec američtí amatérští pistolníci, jsou v USA významnějším fenoménem než muslimové plavící se přes Středozemní moře do Evropy, celkem nepochybuji. Až do Evropy poplavou desetitisíce ozbrojených amerických batolat, která budou odmítat evropské pořádky, tak se jimi jistě taky budeme zabývat na nejvyšší úrovni, i když to někdo bude moci považovat za jejich "glorifikaci".

+3/−4
4.8.2016 15:18

B82o67h72u87s31l56a30v 60K96r31á43l38í28k 2801480569496

Komunisti měli celkem propracovaný systém, kteří lidé a které události by neměli být "glorifikováni" a tedy by měli být vymazání z historie a ignorováni médii. Ne že by se jim to nedařilo, podařilo se jim vymýt mozky celým generacím. Ale přece jen má lež nakonec krátké nohy.

+2/−3
4.8.2016 15:14

I36v65o 56B57o83u34š63e 5222367788

Proč jste si raději nepřečetl ten článek?

+7/0
4.8.2016 15:20

E94r82i40k 50S50v87o87b58o30d79a 1793448694878

No je pravda, že když čtu mainstreamová média, tak mi přijde, že ty multikulti teroristi a novináři jsou na jedné lodi.

+6/−3
4.8.2016 14:48

J91i19ř77í 93T47i84n56t69ě18r75a 6390579953350

Vážený pane Svobodo,

vám je znám význam slova: "mainstream" a "médium"?

+2/0
4.8.2016 18:13

T98o42m18á74š 94F77o35l77d65y79n92a 1504402314288

Přesné, z Breivika se stala mediální hvězda. Přitom on byl absolutně neschopný chlap, o kterém by nikdy nikdo neslyšel.

+5/0
4.8.2016 14:41

B76o68h90u94s67l65a73v 56K69r74á51l31í34k 2741630219916

Je spousta událostí, o kterých by nikdo nikdy neslyšel, kdyby se nestaly. A spousta lidí, o kterých by nikdo neslyšel, kdyby neudělall, to, co udělali.

+1/−1
4.8.2016 15:12

T91o61m59á87š 70F14o49l91d62y24n52a 1964102954538

Chtěl jsem říct, že k tomu aby se člověk dostal do mediálního zájmu, mu stačí zabít dostatečný počet lidí.

Pak se o něm bude psát a jistými jedinci bude i obdivován, či dokonce následován, což je je věc, která musí být pro nuly přitažlivá, protože jsou nulami a právem mají pocit, že po nich neštěkne ani pes.

+4/0
4.8.2016 16:09

J34a51n 40H17o47s61k37o69v34e85c 6480101537566

To je pravda. A i kdyby nebyl nikým obdivován, minimálně se ho bude dost lidí bát, což musí být coby perspektiva balzám na duši pro tyhle nuly.

+1/0
5.8.2016 1:29

K10r13y11š68t10o58f 77H71l40a16v63á51č 9132149518312

pro to existuje i termín, herostratovský komplex, stát se "slavným" za jakoukoliv cenu

+1/0
7.8.2016 18:59

H59a68n78a 96D95o82s43t56á72l39o63v90á 1349124310144

"Upustit od glorifikace útočníků" Kdo je glorifikuje? Hloupost je samozřejmě tyto lidi a jejich činy omlouvat a zlehčovat, např. růzými "duševními onemocněními". Defacto každého fanatického extrémistu je možno takto označit.

+7/−3
4.8.2016 14:41
Foto

P94a45v61e20l 50K38a98s46í74k62, 21T34e52c95h58n33e28t13.35c79z

Glorifikace je subjektivní. Třeba když napíšete, že se někdo "vyspal se třemi kolegyněmi", je to pro někoho zavrženíhodné a pro někoho jiného důvod toho člověka obdivovat. Takže glorifikace nemá jen podobu explicitní, ale i alternativně vnímanou.

+12/0
4.8.2016 14:49

O31n55d59ř27e68j 54U94r70b94a86n 8467370839597

A jak by jste ten fakt sdělil, aby byla glorifikace vyloučena?

+1/0
4.8.2016 14:54
Foto

P55a66v51e40l 79K30a68s41í31k43, 70T19e13c76h79n39e72t31.75c51z

Nemám vypracovaná doporučení, takže můžu jen odkázat k tomu, co už jsem zmínil v článku. Cílem by mělo být informovat v kontextu.

+1/0
4.8.2016 14:57

J82i49ř84í 44N51o95s42e38k 1508877251826

V kontextu: Vzhledem k zvýšené migraci z jihu na sever je i zvýšený počet teroristických (a sakra, jiné slovo) útoků na evropském území, ale ten počet je zvýšený mnohem víc, než kdyby probíhala migrace od severu k jihu - tak nějak?

To přece nejde. Stačí objektivita a ne Norové somálského původu. TOHLE lidi naštve a vyděsí mnohem víc, přeceRv

+1/0
4.8.2016 15:14

P49a92v50e90l 80K87u32t15i20n88a 9342264555592

Islamistický zoufalec somálského původu se pokusil získat nesmrtelnost. Protože neuměl nic lepšího snažil se proslavit masovou vraždou. Ani to moc nezvládl a jeho pokus zaplatila životem jedna žena. Policie ho po krátké honičce zatkla a čeká na soud.

Na podobné zprávy opravdu nebude dotyčný hrdý (pokud přežije). A rodina i komunita se od toho budou distancovat.

+5/0
4.8.2016 15:38

P50a28v89e64l 23K25u61t41i75n16a 9802174885832

Dehonestace. Ta funguje spolehlivě. Lehce ironická.

Pak nedávat jména, ale jen národnosti. Ale skutečné podle země původu. Tim poroste tlak v komunitě, protože se budou bát odvety. A je větší šance, že ho včas napráší.

A taky forma. Krátká zpráva, bez velkého vrtání. Nikdy jako hlavní zprávu a ideálně nikdy mezi prvnimi zprávami.

+7/0
4.8.2016 15:34

H86a40n90a 42D27o87s68t20á35l88o58v83á 1979694410934

Ten výraz není od vás, to vím. Slyšela jsem to i z jiných zdrojů o tomto "doporučení", které se dá spíš skoro nazvat dobrovolnou cenzurou. Glorifikovat pachatele mohou snad jen jemu podobní. Většina společnosti - naštěstí - je odsoudí. Celé to ovšem zavání odkláněním pozornosti od skutečného jádra problémů.

+3/−1
4.8.2016 15:44

J24i68ř87í 90P54r24o48c84h74á10z30k18a 1267432196734

Ono je to nesmírně problematické, naprosto stejně je i velice pravděpodobné, že tím, že americká média informují o každém policistou zastřeleném afroameričanovi a zdůrazňují jeho rasu, ty problémy ještě vyostřují. Média chtějí prostě vydělat, a proto se racionálně zabývají tématy, jež jim to umožňují - šokující, hrůzné, znepokojující a tím utvářejí určitou mediální realitu, která je však se skutečnou realitou spojena jen v náznacích, jenomže právě kvůli tomu, že divák či čtenář věří, že realita mediální = realita skutečná, stává se tato do značné míry "senzační" realita součástí jeho života a rozdíly mezi oběma světy se stírají. Vždyť asi málokdo se bojí třeba ráno nastoupit do svého auta či poobědvat se ženou, třebaže čistě racionálně smýšlející člověk řídící se pouze statistikami úmrtnosti by musel nutně usoudit, že pravděpodobnost smrti v autě či z rukou rodinného příslušníka je mnohonásobně vyšší, než smrt v důsledku teroristického útoku.

+21/0
4.8.2016 14:29

J98a48n 27H79o96s90k97o67v90e39c 6910111167396

Co se týče Ameriky, tak tam je zásadní problém v militarizaci policie. To je průser, který odstartoval po jedenáctém září a zatím se neukazuje, že by měl brzo zmizet. V mediálním podání (ale tohle zrovna spadá spíš na vrub sociálních sítí, než tradičních médií) je pak další fail, že se postavily do vzájemné opozice výroky "Black lives matter" a "All lives matter". Protože logicky jediný správný závěr by byl "black lives matter because all lives matter".

Fakticky vzato, policie v USA může celkem benevolentně střílet do lidí, což je podstata problému. A černoši mají statisticky větší šanci, že na to zařvou zrovna oni (taktéž tedy muži mezi 15 a 45 lety). Toto jsou dva závažné problémy, které je třeba řešit, ale žabomyší války o to, který z těch dvou problémů je horší, nadělají víc škody než užitku.

0/0
5.8.2016 1:42

L26u90d10ě81k 90C22h28r96á38s72t90e15k 5674274662596

Práce novináře je informovat o faktech, tečka. Ne, novinář nemá vychovávat, sdělovat své názory a formovat názory čtenářů. Pokud se někde něco stane, novinář o tom má fakticky a pravdivě informovat. Utajováním teroristických útoků se ničemu nepomůže, zvlášť v dnešní době sociálních sítí, které každou informaci rozšíří rychlostí blesku. A pokud v novinách nebude přesná informace, o to víc si lidé budou domýšlet.

+3/−1
4.8.2016 14:25

J92i91ř78í 84P84r59o52c61h95á33z69k30a 1987242326474

Novinář sděluje a formuje názory čtenářů ať to chce nebo ne. On není žádný nepřímo stojící objektivní pozorovatel, ale už pouze tím, že z té nesmírné záplavy informací vypichuje pouze určité, se dopouští formy subjektivního zprostředkování, které čtenáře informuje, že něco je důležitější či nebezpečnější než druhé. A jelikož se v tomto směru vždy řídí tím, aby zprávy byly co nejčtenější, jde mu pochopitelně hlavně o senzačnost zpráv, čímž se pochopitelně informace stávají značně zkreslenými ...

+9/0
4.8.2016 14:33

L78u44d82ě38k 18C44h52r96á54s11t20e53k 5874914332806

Možná bych trochu upřesnil své vyjádření. Týkalo se novinářského oboru typu zpravodajství. Do toho by novinář měl své pocity a názory vnášet naprosto minimálně a jen zprostředkovávat události. Pak samozřejmě k novinařině patří různé komentáře k různým událostem, které už jsou prakticky vždy striktně podle novinářova osobního přesvědčení. Právo na to jistě má, nicméně to je jen soukromý názor jedné osoby, který nemá ani o gram vyšší hodnotu, než Franty Vomáčky z hospody. Jenže novinář má možnost svůj soukromý názor v některých médiích umístit mezi standardní novinářské zpravodajství, čímž neopodstatněně získá mnohem větší sílu a dosah, než názor Franty Vomáčky vyřčený v hospodě, přestože reálně nelze rozhodnout, který názor je správný. Takže já považuji za maximální svinstvo, když se mezi denní zpravodajství iDnes řadí neodděleně třeba soukromé názory jakéhosi Palaty. Nicméně je mi jasné, že každé noviny někomu patří a novináři ať nuceně nebo autocenzurou budou přizpůsobovat obsah majiteli. Toto bohužel nemá žádné řešení, protože ani neprivatizovaná veřejnoprávní média nejsou nezávislá zjevně zastávají jeden názorový proud.

0/−1
4.8.2016 20:30

M11i40r46o10s32l30a54v 66B48r48a84d66a 7524963978236

Ono hlavne nejde o "presnost" alebo "uplnost" zpravy. Ide o to ze samotna informacia je len jedna cast zpravy - to ako ju podate vie v ludoch vzbudit velmi rozdielne emocie... Trosku to pripomina neskutocne pravdivu scenu z jedneho britskeho komedialneho serialu (Ano, pane ministre) http://video.idnes.cz/?idvideo=V150721_175942_webtv_sha

+5/0
4.8.2016 14:37
Foto

P50a53v35e32l 43K37a51s57í48k80, 39T82e48c97h72n13e10t88.29c67z

To, co popisujete, je jeden pohled na práci novináře. Existuje řada jiných pohledů, zastávaných různě po světě a v různých médiích, například: 1) novinář má za úkol podporovat vládu, 2) novinář má hlídat a kritizovat vládu, 3) novinář má bavit, 4) novinář má vzdělávat, 5) novinář má hlídat demokracii, 6) novinář má vydělávat, 7) novinář má mít možnost napsat cokoli, co neporušuje zákon, 8) novinář má mít možnost napsat cokoli. Jsou to různé přístupy, a myslím, že zjednodušit to na to "informování o faktech" je hodně chudé.

+2/0
4.8.2016 14:52

P77a31v25e58l 89K26u89t68i58n84a 9542574135952

Nebudu mluvit za předřečníka, řeknu co chybí mě. A to je set krátkých zpráv v naprosto neutrálním tónu s maximální snahou o přesnost a pravdivost. Stylem padni komu padni.

Zbytek je v pohodě názory a přístupy má každý různé. Ale horší se jedna věc. Stále častěji se názory/komentáře/propaganda/reklama dostává do formátu základního zpravodajství. A to samozřejmě zhoršuje orientaci a vede k nedůvěře vůči tradičním zpravodajským kanálům. A s tím samozřejmě roste alternativní scéna. Ona by rostla stejně, ale měla by výrazně menší "impact factor". A tohle považuji za velmi vážné.

Kvůli zaměření technetu se to tu nemá šanci moc projevit, ale zbytek idnesu mívá své slabší dny.

+2/0
4.8.2016 16:24

J13a44n 66P10a47v73e88l 8873602508896

Mě naopak zajímají fundované komentáře dané události, protože v absolutní většině věcí mám jen povrchní znalosti.

+1/0
4.8.2016 18:22

J70i27ř49í 74S81v66a63š77e39k 9444288373759

To je všechno hezké, ale pokud třeba oficiální představitel nějaké země vypustí do světa propagandu, jak byste o ní chtěl informovat v neutrálním tónu? Nemáte šanci. Buď ji jen ocitujete a zůstane to propagandou a spousta čtenářů to třeba nezjistí. Anebo k tomu uděláte vysvětlení a už to nebude neutrální.

+1/0
4.8.2016 22:07

P42e26t46r 81K97l62o36s 3812799514941

... tuším, že je docela možné, že se blíží doba, kdy budeme muset oprášit samizdatová zařízení ...

;-DRv;-O8-o

+6/−4
4.8.2016 14:19

K37a46m98i50l 55B78l89a69ž73e67k 5299971508933

Asi se přehřívám, ale nějak jsem nepochopil tu sadu smajlů. Můžete mi to nějak vysvětlit? Stačí v holých větách. Děkuji.

+3/0
4.8.2016 14:49

J76a27r90o78s72l61a84v 16M89a67l30ý 5366161888973

Článek mluví o maskované cenzuře a na občany je nahlíženo jako na hlupáčky, kterým je třeba citlivě jako malým dětem sdělovat jen něco. Nevím v jakém světě žijí autoři těch studií, ale v mém okolí není nikoho kdo by se bál. Naopak, všichni jsou naštvaní a chtějí se bránit a jsou z rozezlení že státy selhávají.

+11/−10
4.8.2016 14:15

M24i17r90o74s53l47a44v 66B22r32a59d54a 7574633188226

Ak v tom nieje zapleteny strach tak preco su potom nastavni? Statistika nepusti - teroristicke utoky su realne (minimalne zatial - a rozhodne ak neprijde nejaky zasadny skok v cislach tak minimalne este celkom dlhu dobu ) uplne marginalnou zalezitostou - tolkokrat spominane dopravne nehody, alebo umrtia v priamom dosledku obezity alebo milion inych veci su daleko vacsimi problemami ktore maju na svedomi daleko vacsie starty na zivotoch... Mizerny stav skolstva a zdravotnictva radsej ani nespominam - ale "vsetci su nastvani" kvoli ZOPAR obetiam teroristickych utokov.. preco niesu daleko viac nastvani na rozkradanie v zdravotnictve, kvoli predrazenym statnym zakazkam vdaka ktorym sa nedostane na platy kvalitynch ucitelov.. Vdaka tymto "vsetkym nastvanym" ( a populistickym politikom ktori su radi ze sa nehovori o ich zlodejinach ) ale teraz potecu neskutocne peniaze a usilie do riesenia malinkeho problemu namiesto toho aby boli pouzite na daleko dolezitejsich miestach...

+2/−1
4.8.2016 14:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.