Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Největší létající stroj světa se poprvé dostal z hangáru. Podívejte se

Jmenuje se Airlander 10 a je to největší létající stroj na světě. Původně jej britská firma Hybrid Air Vehicles vyvíjela pro armádu. Nyní jej začíná nabízet komerčně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M81i68c89h98a25l 11R14i89m53b64a83u12e85r 4339365613907

*** Dat ass ;-) ***

0/0
12.8.2016 9:43

H77o89n93z31a 14T95a40r 3439932504552

Snad to neskončí jen u jednoho kusu

http://www.hybrid.cz/tagy/vzducholode

0/0
11.8.2016 11:48
Foto

J86i52ř60í 28D43v70o63ř46á22k 5645239240848

Ta první fotka vypadá jak jistý lidský sedací orgán , pěkně v předklonu . Jen se rozeběhnout a kopnout .

+1/−1
10.8.2016 17:36

A88n66t38o96n14í12n 19Z88e67l11e85n63ý 2494733761716

Freude, Freude, Freude

vždycky na tě dojde.

+2/0
11.8.2016 7:22

M59i64c31h60a57l 13J10a13r64o67š 7254680892495

Vzhledem k tomu, že se v oblasti vývoje vzducholodí nic nedělo sedmdesát let, tak bych komerční úspěch zatím nečekal.

0/0
10.8.2016 17:10

P36e63t75r 19L42u46k67e43š 6383911

Ona to není vzducholoď Karel, ale Karel to možná je :-). Výrobce se označení vzducholoď vyhýbá (vzducholoď je lehčí než vzduch, Karel ne) a používá termín Hybrid Air Vehicle. Je to něco mezi vzducholodí a letadlem. Ten podivný tvar funguje podobně jako křídlo letadla - dodává Karlovi vztlak. Nestačí to, takže zbytek zařídí helium.

Obrovské výhody se rýsují u přepravy nákladů. Plánují se modely s podstatně vyšší nosností, které budou konkurovat největším transportním letounům. Dovedu si představit, že "Karel" přistane u továrny, kde se vyrábí příslušný komponent a přepraví ho přímo na místo určení. Odstartuje a přistane téměř kdekoliv. Na rozdíl od velkého transportního aeroplánu nepotřebuje 3000m dráhy (u nás takových letišť moc nenajdete). Nepotřebuje žádnou dráhu. Náklady na přepravu nákladu mají být zhruba 5x nižší. Tady si na komerční úspěch vsadím.

0/0
11.8.2016 0:30

M66i28c51h74a64l 93J96a85r73o61š 7104910622365

Aha, to jsem z článku nepochopil, že tu jde i o aerodynamický vztlak. Bylo by zajímavé znát nějaká čísla, při té rychlosti bych nic oslnivého nečekal, ale zdání může klamat.

+1/0
11.8.2016 8:57

P84e66t34r 41L46u86k50e97š 6283741

Čísla jsou (viz starší články). Helium dává 60% - aerostatický vztlak, tvar létajícího aparátu zařídí 40% - aerodynamický vztlak.

0/0
11.8.2016 11:46

R31a87d39e40k 40V14a25l35k38o29v90i83č 7574371107723

Jenže to potom znamená, že není možný kolmý start ani visení s plným nákladem - takže je to spíš variace STOL letounu. Pak je otázkou délka vzletu a přistání při MTOW a nutné parametry dráhy. No a jsme u konkurenčních C-130J, C-27J atd. které přece jenom létají mnohem rychleji a silný vítr je až tak neomezí.

+2/0
11.8.2016 11:53

J26a86r35o71m22i81r 56H79o42b12l91i15k 1895677985

Počkáme, kde se to dá využít. Na přepravu a vysazení vojáků na nebo kolem bojiště je nosnost málo ale potenciální cíl ooooobrovský. V civilu jako levnější pomalá letecká doprava zejména pro náklady asi ano. Pokud s něčím srovnávat, tak s vrtulníky - letadla sem nemíchat, to je jiná rychlostní kategorie. Jinak je to vzhledem k velikosti dost vázané na pozemní základny - letadlo se přikurtuje ke kotvám v zemi a vítr 20m/s s ním nehne, tohle si ve větším větru bez hangáru neumím představit.

0/0
10.8.2016 16:23

J75i53ř76í 64K65o55c68u46r73e62k 6435454115188

Hezké. Třeba si to najde zákazníky i v civilu. Přecijen je spousta staveb, kde se používá vrtulník místo jeřábu.

0/0
10.8.2016 15:58

F95r40a72n68t67i81š41e48k 59L75u57p83í60n70e23k 8431336386322

Myslim, ze prednosti bude hlavne doba, po kterou ta vzducholod vydrzi viset ve vzduchu.

+2/0
10.8.2016 14:44
Foto

V83á81c83l33a18v 61S35o56b49o61t18a 2772464550712

Minimalni rychlost je 37 km/h, to znamena, ze viset nevydrzi (pokud tedy tah motoru nedokaze vyrovnat tihu) vubec - je to takova kombinace vzdocholodi a letadla, plynova vypln ji nadlehcuje, ale velkou cast vztlaku vytvari aerodinamicke proudeni kolem korpusu (je to vztlakove teleso). Jednou z vyhod toho reseni je, ze nemusi byt na zemi slozite a draze kotvena pri pristavani.

0/0
12.8.2016 4:16

J46a70k29u45b 32S85ú67k36e92n11í16k 1808940979

LZ 127 Graf Zeppelin byl násobně větší. To musel být teprve zážitek naživo...

+5/0
10.8.2016 13:42

T32o40m39á15š 22K26u36c22h17a63ř 3177411348901

Není mi jasné, jaká smysl má porovnávat spotřebu tohoto stroje se spotřebou Boeingu při rychlosti 900 km/h..

+3/0
10.8.2016 12:36

M86i51c96h21a38l 88J34a52r23o86š 7164460262545

Smysl má porovnání spotřeby na osobu, což zřejmě nebude úplně trhák.

0/0
10.8.2016 17:14

J89a32r11o79m40i58r 27H30o77b72l33i38k 1445337625

smysl má porovnání nákladů na osobokilometr. A tady velkokapacitní eroplány budou ve výhodě. (kdyby nebyly, dopravci by už dávno alespoň částečně se vzducholoděmi létali)

0/0
10.8.2016 20:12

M64i38c89h61a76l 49J51a13r94o52š 7164720792265

Šlo jen o zpochybnění té "5x nižší spotřeby" v článku, jinak souhlasím. Na druhou stranu, v porovnání s nákladním vrtulníkem by spotřeba vyšla asi velmi pozitivně.

+1/0
11.8.2016 8:54
Foto

P51a97t74r10i81k 31C84h61r37z 4118749722659

Spíše než osobokilometr bych to viděl na tunokilometr. Zkrátka schopnost dostat obrovské náklady do špatně přístupných oblastí - využití vidím třeba v těžařském průmyslu.

0/0
12.8.2016 9:30
Foto

L72u34d86ě98k 53F10u89x58a 9586260844487

Je to ovšem menší než Hindenburg.

0/0
10.8.2016 12:36

R14o47b29i16n 37Ž33i85ž47k14a 2368734576386

Myslím že je to super náhrada transportních vrtulníků pro zásobování obtížně dostupných oblastí. Samozřejmě lepší by byla vyšší nosnost, ale i těch deset tun je skoro srovnatelných s Mi 6 (12t) nebo Chinookem (12,7) a hádal bych, že cena letové hodiny bude úplně jinde.

+8/0
10.8.2016 11:14

A62n12t76o12n10í87n 85L13e82j78s77e17k 1523629717895

Původní projekty pro armádu počítaly s řádově vyšší nosností, tohle z toho asi nakonec zbylo.

+1/0
10.8.2016 15:25

R67o91b81i89n 60Ž76i83ž65k55a 2108764886356

Ještě je v plánech HAV Airlander 50, která, jak název napovídá, má mít nosnost pětinásobnou a přitom nemá být o tolik větší (délka 120m vs 92 u téhle). Jeho realizace bude asi záviset na úspěchu tohohle kousku, ale 50t nosnost už by byla docela pecka.

.

Podvědomě to pořád vidím nad Sibiří, a takových míst, kam je potřeba dopravit velký náklad a nevedou tam dobré cesty, bude na planetě víc. :-)

0/0
10.8.2016 16:31

P61e45t60r 38G70r89e97s22l 7563576376983

Trefit Chinook nebo tuhle potvoru bude asi trochu rozdíl... :-) Ale komerční nákladní prostředek, když dokáží zvýšit nosnost, tak by to mohla být dobrá konkurence... R^

0/0
10.8.2016 21:44

R45a31d68e50k 97V83a70ň23h57a46r44a 2906671760850

Dobrodružství nečeká!!! ;-)

+2/0
10.8.2016 11:07

M28a21r55t10i21n 95N76e30r42m27u77t 9807717728769

Ještě sehnat dost cvičených čoklů

0/0
10.8.2016 19:51

J20a43n 53P90a25v54e24l25k56a 3257151754771

Dodržujte standard, že se shiftem se otevře nové okno.

0/0
10.8.2016 10:35

R25o11b68i70n 93Ž14i79ž10k10a 2578264126676

U vzducholodě?:-)

+1/0
10.8.2016 11:15

J10a35n 33P29a12v98e49l79k35a 3107461754601

Jj, šoupací okna.

0/0
10.8.2016 11:21

V40i13l95é98m 84P15ř30í97h15o41d57a 2174869673927

Jojo, ty jsou potřeba na vyhazování cestujících bez platné letenky.:-)

+1/0
10.8.2016 14:43

M76a20r85t37i88n 57S54e88d90l37á22č16e35k 9979898101312

Že to je standard, říkal kdo? Já nové okno otvírám prostředním tlačítkem myši.

+1/0
10.8.2016 13:15

J93a42n 72P76a14v11e71l21k80a 3687941924741

A funguje to při přechodu na tento článek?

0/0
10.8.2016 19:13

M22i25c40h56a12l 24P24o19h86o13ř84e23l14s70k71ý 1976940105245

na první fotce to vypadá jak raketa dr.Zlouna

+5/0
10.8.2016 9:44

J40a35k22u54b 94M25a71t19o23u26š 3175872592943

Nebo, kdyby to stavěli v South parku:-)

+1/0
10.8.2016 10:29

R22o16b38i86n 63Ž98i39ž98k22a 2858684796626

..she's the biggest vessel built by man, a giant of the skies

For all you unbelievers, the titanic fits inside..R^

+3/0
10.8.2016 9:12

P48e98t69r 45S41v40o15b10o91d79a 9255357274870

... konecne je tu porade nerealizovanych projektu vetsi vzducholod. S devadesati metry je sice mala proti predvalecnym vzducholodim (~240m), ale porad je to impozantni stroj. Kdybych byl dolarovy miliardar :-), nelital bych do vesmiru, ale kolem sveta s takovymhle strojem. :-)

+16/0
10.8.2016 0:37

M55a74r32t26i14n 48N53o23v16á26k 6173617719781

.. jako bez aspon 10m bazénu na palubě ani náhodou.. ! ;-D

+3/0
10.8.2016 1:10

O14n30d29r78e42j 76S25i36d39o46n 6644696851292

Myslim, ze by vam bylo lito casu a biz jet by byl jasna volba. Vzducholode jsou fajn, ale jen na prepravu zbozi, neforemnych objektu, ne lidi. Ale zase by tam za vama nikdo nelezl a nezebral o penize.

+1/−3
10.8.2016 2:13

J36i23ř61í 45N21e82u34m89e68i64s40t18e35r 2922535383781

On by se ale kolem toho světa letěl kochat.

+14/0
10.8.2016 6:56

J67a35n 85S87a58l94o55m84o20n 4409480911785

To není na rychlou přepravu cestujících, ale na vyhlídkový let kolem světa při kterém se člověk kochá v luxusu kolem sebe. Zeppelin co létal do USA byl taky takovou vzdušnou luxusní lodí :-). To že byl rychlejší než parník byla jen výhoda.

+11/0
10.8.2016 9:13

J48a77r67o92m79í12r 55K26r60á95l 4880249604639

A tu přepravu jen tam, kde není jiná možnost. Pokud to má nosnost 10 tun, není to nic moc.

0/0
10.8.2016 9:42
Foto

L47u33d51ě32k 81F11u67x96a 9446980414767

Kdybyste byl taky milionář, myslím si, že bych vás zlákal na let! Potichu a důstojně a při otevřeném okně, kdybyste chtěl. A kdybych vám k tomu pouštěl nějaký pěkný film od Zemana.......... .

Ten spěch...to je prokletí. Stejně nepochopitelný jako pláč lidí, co jim film vydělá "jenom" polovinu vložených prostředků. Když to stojí za to.......proč si nepočkat?

0/0
10.8.2016 12:35

J27a15r60o10m52í84r 96K89r26á62l 4500419224509

Kolem světa, ale jen po větru. ;-D

0/0
10.8.2016 9:46

W81a62l16t38e96r 73D96i40v17i61š 6687172652892

Vystartovali jsme z Prahy. Po dvou dnech letu na jich jsme konečně přistáli ve Varšavě...

Ale vážněji - tím, že tahle obluda může stoupat až do šesti kilometrů, je pravděpodobné, že najde letovou hladinu, kde bude foukat ideální vítr. Většinou není atmosféra moc homogenní a v různých výškách jsou různé větry, zejména co se rychlosti týče.

+1/0
10.8.2016 10:30

J21a50r42o68m61í13r 84K49r64á60l 4530149264709

;-D No právě. Pokud má maximálku 150 km/h, pak těžko můžete kdykoliv letět tam, kam chcete Vy. Tak vysoko, aby nefoukalo, se nedostanete a níž se nestává, aby v jedné hladině foukalo od západu a v jiné od východu. A tu hladinu si nemůžete vybírat všude podle svého.

0/−1
10.8.2016 11:03

R47a84d81i19m 19D40r28b14o90h16l12a67v 5781856963987

... k vyhlídkovému letu novou stíhací vzducholodí Karel.

Vzduchoplavci startovali ze Stuttgartu a měli namířeno do Bruselu. Avšak vlivem silného protivětru nechali brzy Stuttgart daleko před sebou a po sedmihodinovém letu na Brusel přistáli nedaleko Varšavy.

stíhací vzducholodí; daleko před sebou ;-D

+4/0
10.8.2016 11:50

V40i44l29é16m 77P74ř29í81h79o19d65a 2424969553847

"Vzduchoplavci startovali tenkrát ze Stuttgartu a měli namířeno do Bruselu. Avšak vlivem silného protivětru nechali Stuttgart brzy daleko před sebou a po sedmihodinovém letu na Brusel přistáli v polích nedaleko Varšavy" ;-D

0/0
10.8.2016 14:47

P92e56t36r 92S32v78o58b96o34d70a 9175597364650

... panove, ignorujete fakt, ze Delag lital pravidelne do NY a do Jizni Ameriky a Graf Zeppelin obletel za mesic cely svet.

http://www.airships.net/lz127-graf-zeppelin/history

+5/0
10.8.2016 12:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.