Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Největší létající stroj světa se poprvé dostal z hangáru. Podívejte se

Jmenuje se Airlander 10 a je to největší létající stroj na světě. Původně jej britská firma Hybrid Air Vehicles vyvíjela pro armádu. Nyní jej začíná nabízet komerčně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M52i59c48h49a38l 18R31i92m60b77a48u34e88r 4419375113767

*** Dat ass ;-) ***

0/0
12.8.2016 9:43

H86o72n80z88a 79T31a49r 3499892514512

Snad to neskončí jen u jednoho kusu

http://www.hybrid.cz/tagy/vzducholode

0/0
11.8.2016 11:48
Foto

J68i72ř89í 75D57v32o23ř68á50k 5175159630818

Ta první fotka vypadá jak jistý lidský sedací orgán , pěkně v předklonu . Jen se rozeběhnout a kopnout .

+1/−1
10.8.2016 17:36

A37n68t73o22n27í68n 39Z41e16l32e70n96ý 2294923711376

Freude, Freude, Freude

vždycky na tě dojde.

+2/0
11.8.2016 7:22

M97i10c47h66a79l 34J87a86r71o76š 7664280672595

Vzhledem k tomu, že se v oblasti vývoje vzducholodí nic nedělo sedmdesát let, tak bych komerční úspěch zatím nečekal.

0/0
10.8.2016 17:10

P68e80t18r 97L60u20k57e37š 6313301

Ona to není vzducholoď Karel, ale Karel to možná je :-). Výrobce se označení vzducholoď vyhýbá (vzducholoď je lehčí než vzduch, Karel ne) a používá termín Hybrid Air Vehicle. Je to něco mezi vzducholodí a letadlem. Ten podivný tvar funguje podobně jako křídlo letadla - dodává Karlovi vztlak. Nestačí to, takže zbytek zařídí helium.

Obrovské výhody se rýsují u přepravy nákladů. Plánují se modely s podstatně vyšší nosností, které budou konkurovat největším transportním letounům. Dovedu si představit, že "Karel" přistane u továrny, kde se vyrábí příslušný komponent a přepraví ho přímo na místo určení. Odstartuje a přistane téměř kdekoliv. Na rozdíl od velkého transportního aeroplánu nepotřebuje 3000m dráhy (u nás takových letišť moc nenajdete). Nepotřebuje žádnou dráhu. Náklady na přepravu nákladu mají být zhruba 5x nižší. Tady si na komerční úspěch vsadím.

0/0
11.8.2016 0:30

M21i19c61h49a28l 78J38a38r50o40š 7524160672965

Aha, to jsem z článku nepochopil, že tu jde i o aerodynamický vztlak. Bylo by zajímavé znát nějaká čísla, při té rychlosti bych nic oslnivého nečekal, ale zdání může klamat.

+1/0
11.8.2016 8:57

P11e13t80r 85L49u50k12e21š 6733561

Čísla jsou (viz starší články). Helium dává 60% - aerostatický vztlak, tvar létajícího aparátu zařídí 40% - aerodynamický vztlak.

0/0
11.8.2016 11:46

R63a89d87e30k 41V60a79l69k78o27v54i70č 7714471677913

Jenže to potom znamená, že není možný kolmý start ani visení s plným nákladem - takže je to spíš variace STOL letounu. Pak je otázkou délka vzletu a přistání při MTOW a nutné parametry dráhy. No a jsme u konkurenčních C-130J, C-27J atd. které přece jenom létají mnohem rychleji a silný vítr je až tak neomezí.

+2/0
11.8.2016 11:53

J48a38r76o36m16i61r 23H21o95b57l39i70k 1865807285

Počkáme, kde se to dá využít. Na přepravu a vysazení vojáků na nebo kolem bojiště je nosnost málo ale potenciální cíl ooooobrovský. V civilu jako levnější pomalá letecká doprava zejména pro náklady asi ano. Pokud s něčím srovnávat, tak s vrtulníky - letadla sem nemíchat, to je jiná rychlostní kategorie. Jinak je to vzhledem k velikosti dost vázané na pozemní základny - letadlo se přikurtuje ke kotvám v zemi a vítr 20m/s s ním nehne, tohle si ve větším větru bez hangáru neumím představit.

0/0
10.8.2016 16:23

J10i44ř15í 85K38o90c17u95r89e60k 6825374495528

Hezké. Třeba si to najde zákazníky i v civilu. Přecijen je spousta staveb, kde se používá vrtulník místo jeřábu.

0/0
10.8.2016 15:58

F40r41a43n28t56i11š73e43k 46L49u11p76í76n33e83k 8311186816972

Myslim, ze prednosti bude hlavne doba, po kterou ta vzducholod vydrzi viset ve vzduchu.

+2/0
10.8.2016 14:44
Foto

V97á53c35l66a61v 39S11o40b41o86t74a 2332344720682

Minimalni rychlost je 37 km/h, to znamena, ze viset nevydrzi (pokud tedy tah motoru nedokaze vyrovnat tihu) vubec - je to takova kombinace vzdocholodi a letadla, plynova vypln ji nadlehcuje, ale velkou cast vztlaku vytvari aerodinamicke proudeni kolem korpusu (je to vztlakove teleso). Jednou z vyhod toho reseni je, ze nemusi byt na zemi slozite a draze kotvena pri pristavani.

0/0
12.8.2016 4:16

J65a26k95u52b 40S78ú54k66e97n64í83k 1618240829

LZ 127 Graf Zeppelin byl násobně větší. To musel být teprve zážitek naživo...

+5/0
10.8.2016 13:42

T21o68m52á10š 38K51u97c14h73a81ř 3887551698411

Není mi jasné, jaká smysl má porovnávat spotřebu tohoto stroje se spotřebou Boeingu při rychlosti 900 km/h..

+3/0
10.8.2016 12:36

M56i70c26h76a13l 17J67a67r35o65š 7514280532865

Smysl má porovnání spotřeby na osobu, což zřejmě nebude úplně trhák.

0/0
10.8.2016 17:14

J37a11r76o77m86i56r 30H28o32b32l94i31k 1695607515

smysl má porovnání nákladů na osobokilometr. A tady velkokapacitní eroplány budou ve výhodě. (kdyby nebyly, dopravci by už dávno alespoň částečně se vzducholoděmi létali)

0/0
10.8.2016 20:12

M23i62c84h18a23l 19J36a48r17o57š 7164250522425

Šlo jen o zpochybnění té "5x nižší spotřeby" v článku, jinak souhlasím. Na druhou stranu, v porovnání s nákladním vrtulníkem by spotřeba vyšla asi velmi pozitivně.

+1/0
11.8.2016 8:54
Foto

P85a58t20r96i20k 76C72h14r21z 4678239202389

Spíše než osobokilometr bych to viděl na tunokilometr. Zkrátka schopnost dostat obrovské náklady do špatně přístupných oblastí - využití vidím třeba v těžařském průmyslu.

0/0
12.8.2016 9:30
Foto

L48u92d80ě81k 46F16u26x21a 9126650204407

Je to ovšem menší než Hindenburg.

0/0
10.8.2016 12:36

R76o10b62i68n 29Ž79i41ž76k84a 2468734846336

Myslím že je to super náhrada transportních vrtulníků pro zásobování obtížně dostupných oblastí. Samozřejmě lepší by byla vyšší nosnost, ale i těch deset tun je skoro srovnatelných s Mi 6 (12t) nebo Chinookem (12,7) a hádal bych, že cena letové hodiny bude úplně jinde.

+8/0
10.8.2016 11:14

A58n83t77o18n51í26n 94L12e80j87s54e36k 1743689197365

Původní projekty pro armádu počítaly s řádově vyšší nosností, tohle z toho asi nakonec zbylo.

+1/0
10.8.2016 15:25

R31o83b91i10n 66Ž43i75ž20k45a 2908864806436

Ještě je v plánech HAV Airlander 50, která, jak název napovídá, má mít nosnost pětinásobnou a přitom nemá být o tolik větší (délka 120m vs 92 u téhle). Jeho realizace bude asi záviset na úspěchu tohohle kousku, ale 50t nosnost už by byla docela pecka.

.

Podvědomě to pořád vidím nad Sibiří, a takových míst, kam je potřeba dopravit velký náklad a nevedou tam dobré cesty, bude na planetě víc. :-)

0/0
10.8.2016 16:31

P52e11t29r 95G58r86e31s47l 7123596496243

Trefit Chinook nebo tuhle potvoru bude asi trochu rozdíl... :-) Ale komerční nákladní prostředek, když dokáží zvýšit nosnost, tak by to mohla být dobrá konkurence... R^

0/0
10.8.2016 21:44

R37a94d22e17k 41V54a21ň31h50a62r62a 2806841650250

Dobrodružství nečeká!!! ;-)

+2/0
10.8.2016 11:07

M18a67r72t60i38n 23N68e37r85m35u40t 9267807868879

Ještě sehnat dost cvičených čoklů

0/0
10.8.2016 19:51

J29a33n 52P84a39v47e63l13k14a 3467751594921

Dodržujte standard, že se shiftem se otevře nové okno.

0/0
10.8.2016 10:35

R89o48b48i21n 91Ž71i23ž79k39a 2988204106676

U vzducholodě?:-)

+1/0
10.8.2016 11:15

J66a35n 81P11a38v39e44l61k43a 3387371984361

Jj, šoupací okna.

0/0
10.8.2016 11:21

V77i54l64é68m 24P61ř63í75h47o47d85a 2294339193737

Jojo, ty jsou potřeba na vyhazování cestujících bez platné letenky.:-)

+1/0
10.8.2016 14:43

M18a88r34t41i84n 70S79e37d31l12á18č46e25k 9409558191202

Že to je standard, říkal kdo? Já nové okno otvírám prostředním tlačítkem myši.

+1/0
10.8.2016 13:15

J21a65n 93P68a25v70e83l58k46a 3917291874941

A funguje to při přechodu na tento článek?

0/0
10.8.2016 19:13

M81i14c29h69a52l 53P14o95h24o64ř96e26l43s65k16ý 1256480445915

na první fotce to vypadá jak raketa dr.Zlouna

+5/0
10.8.2016 9:44

J37a75k17u67b 25M14a92t28o49u82š 3485772602483

Nebo, kdyby to stavěli v South parku:-)

+1/0
10.8.2016 10:29

R35o30b13i26n 54Ž86i12ž15k24a 2968104956516

..she's the biggest vessel built by man, a giant of the skies

For all you unbelievers, the titanic fits inside..R^

+3/0
10.8.2016 9:12

P80e14t77r 42S96v56o37b60o28d74a 9465147654590

... konecne je tu porade nerealizovanych projektu vetsi vzducholod. S devadesati metry je sice mala proti predvalecnym vzducholodim (~240m), ale porad je to impozantni stroj. Kdybych byl dolarovy miliardar :-), nelital bych do vesmiru, ale kolem sveta s takovymhle strojem. :-)

+16/0
10.8.2016 0:37

M34a64r22t75i85n 46N77o17v45á12k 6973937579881

.. jako bez aspon 10m bazénu na palubě ani náhodou.. ! ;-D

+3/0
10.8.2016 1:10

O31n61d19r66e28j 62S21i23d70o49n 6504316331872

Myslim, ze by vam bylo lito casu a biz jet by byl jasna volba. Vzducholode jsou fajn, ale jen na prepravu zbozi, neforemnych objektu, ne lidi. Ale zase by tam za vama nikdo nelezl a nezebral o penize.

+1/−3
10.8.2016 2:13

J17i55ř66í 22N87e37u76m50e11i31s23t59e73r 2732685743441

On by se ale kolem toho světa letěl kochat.

+14/0
10.8.2016 6:56

J13a98n 47S38a65l64o78m84o12n 4479200921715

To není na rychlou přepravu cestujících, ale na vyhlídkový let kolem světa při kterém se člověk kochá v luxusu kolem sebe. Zeppelin co létal do USA byl taky takovou vzdušnou luxusní lodí :-). To že byl rychlejší než parník byla jen výhoda.

+11/0
10.8.2016 9:13

J34a64r22o89m98í89r 45K85r15á29l 4220809604879

A tu přepravu jen tam, kde není jiná možnost. Pokud to má nosnost 10 tun, není to nic moc.

0/0
10.8.2016 9:42
Foto

L53u68d88ě46k 54F95u15x46a 9316850584507

Kdybyste byl taky milionář, myslím si, že bych vás zlákal na let! Potichu a důstojně a při otevřeném okně, kdybyste chtěl. A kdybych vám k tomu pouštěl nějaký pěkný film od Zemana.......... .

Ten spěch...to je prokletí. Stejně nepochopitelný jako pláč lidí, co jim film vydělá "jenom" polovinu vložených prostředků. Když to stojí za to.......proč si nepočkat?

0/0
10.8.2016 12:35

J89a86r36o85m88í65r 56K38r95á57l 4460839734789

Kolem světa, ale jen po větru. ;-D

0/0
10.8.2016 9:46

W39a57l97t79e34r 57D15i76v35i26š 6237102652962

Vystartovali jsme z Prahy. Po dvou dnech letu na jich jsme konečně přistáli ve Varšavě...

Ale vážněji - tím, že tahle obluda může stoupat až do šesti kilometrů, je pravděpodobné, že najde letovou hladinu, kde bude foukat ideální vítr. Většinou není atmosféra moc homogenní a v různých výškách jsou různé větry, zejména co se rychlosti týče.

+1/0
10.8.2016 10:30

J65a86r43o36m41í58r 98K57r59á29l 4400559334319

;-D No právě. Pokud má maximálku 150 km/h, pak těžko můžete kdykoliv letět tam, kam chcete Vy. Tak vysoko, aby nefoukalo, se nedostanete a níž se nestává, aby v jedné hladině foukalo od západu a v jiné od východu. A tu hladinu si nemůžete vybírat všude podle svého.

0/−1
10.8.2016 11:03

R90a94d31i15m 72D74r65b57o48h51l60a10v 5441236613207

... k vyhlídkovému letu novou stíhací vzducholodí Karel.

Vzduchoplavci startovali ze Stuttgartu a měli namířeno do Bruselu. Avšak vlivem silného protivětru nechali brzy Stuttgart daleko před sebou a po sedmihodinovém letu na Brusel přistáli nedaleko Varšavy.

stíhací vzducholodí; daleko před sebou ;-D

+4/0
10.8.2016 11:50

V71i87l10é59m 71P18ř24í20h52o25d79a 2804979773487

"Vzduchoplavci startovali tenkrát ze Stuttgartu a měli namířeno do Bruselu. Avšak vlivem silného protivětru nechali Stuttgart brzy daleko před sebou a po sedmihodinovém letu na Brusel přistáli v polích nedaleko Varšavy" ;-D

0/0
10.8.2016 14:47

P77e33t83r 84S40v93o18b37o89d40a 9185477904750

... panove, ignorujete fakt, ze Delag lital pravidelne do NY a do Jizni Ameriky a Graf Zeppelin obletel za mesic cely svet.

http://www.airships.net/lz127-graf-zeppelin/history

+5/0
10.8.2016 12:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.