Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Největší létající stroj světa se poprvé dostal z hangáru. Podívejte se

Jmenuje se Airlander 10 a je to největší létající stroj na světě. Původně jej britská firma Hybrid Air Vehicles vyvíjela pro armádu. Nyní jej začíná nabízet komerčně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M76i29c16h12a54l 85R16i69m50b81a77u32e51r 4629405793497

*** Dat ass ;-) ***

0/0
12.8.2016 9:43

H45o44n65z56a 71T11a12r 3139852204502

Snad to neskončí jen u jednoho kusu

http://www.hybrid.cz/tagy/vzducholode

0/0
11.8.2016 11:48
Foto

J88i91ř70í 14D96v59o16ř93á88k 5685679780188

Ta první fotka vypadá jak jistý lidský sedací orgán , pěkně v předklonu . Jen se rozeběhnout a kopnout .

+1/−1
10.8.2016 17:36

A45n76t12o95n32í96n 30Z73e15l45e51n35ý 2174183141276

Freude, Freude, Freude

vždycky na tě dojde.

+2/0
11.8.2016 7:22

M13i98c67h75a65l 79J57a20r73o35š 7914560452905

Vzhledem k tomu, že se v oblasti vývoje vzducholodí nic nedělo sedmdesát let, tak bych komerční úspěch zatím nečekal.

0/0
10.8.2016 17:10

P80e77t64r 56L20u93k98e15š 6793881

Ona to není vzducholoď Karel, ale Karel to možná je :-). Výrobce se označení vzducholoď vyhýbá (vzducholoď je lehčí než vzduch, Karel ne) a používá termín Hybrid Air Vehicle. Je to něco mezi vzducholodí a letadlem. Ten podivný tvar funguje podobně jako křídlo letadla - dodává Karlovi vztlak. Nestačí to, takže zbytek zařídí helium.

Obrovské výhody se rýsují u přepravy nákladů. Plánují se modely s podstatně vyšší nosností, které budou konkurovat největším transportním letounům. Dovedu si představit, že "Karel" přistane u továrny, kde se vyrábí příslušný komponent a přepraví ho přímo na místo určení. Odstartuje a přistane téměř kdekoliv. Na rozdíl od velkého transportního aeroplánu nepotřebuje 3000m dráhy (u nás takových letišť moc nenajdete). Nepotřebuje žádnou dráhu. Náklady na přepravu nákladu mají být zhruba 5x nižší. Tady si na komerční úspěch vsadím.

0/0
11.8.2016 0:30

M88i76c83h56a29l 78J88a51r11o76š 7844690102135

Aha, to jsem z článku nepochopil, že tu jde i o aerodynamický vztlak. Bylo by zajímavé znát nějaká čísla, při té rychlosti bych nic oslnivého nečekal, ale zdání může klamat.

+1/0
11.8.2016 8:57

P52e65t28r 90L32u96k15e73š 6373231

Čísla jsou (viz starší články). Helium dává 60% - aerostatický vztlak, tvar létajícího aparátu zařídí 40% - aerodynamický vztlak.

0/0
11.8.2016 11:46

R64a72d69e60k 96V19a28l97k28o77v85i87č 7944111907933

Jenže to potom znamená, že není možný kolmý start ani visení s plným nákladem - takže je to spíš variace STOL letounu. Pak je otázkou délka vzletu a přistání při MTOW a nutné parametry dráhy. No a jsme u konkurenčních C-130J, C-27J atd. které přece jenom létají mnohem rychleji a silný vítr je až tak neomezí.

+2/0
11.8.2016 11:53

J45a49r54o68m16i20r 77H61o13b54l75i17k 1815827835

Počkáme, kde se to dá využít. Na přepravu a vysazení vojáků na nebo kolem bojiště je nosnost málo ale potenciální cíl ooooobrovský. V civilu jako levnější pomalá letecká doprava zejména pro náklady asi ano. Pokud s něčím srovnávat, tak s vrtulníky - letadla sem nemíchat, to je jiná rychlostní kategorie. Jinak je to vzhledem k velikosti dost vázané na pozemní základny - letadlo se přikurtuje ke kotvám v zemi a vítr 20m/s s ním nehne, tohle si ve větším větru bez hangáru neumím představit.

0/0
10.8.2016 16:23

J25i48ř70í 91K55o18c38u53r90e57k 6855514315268

Hezké. Třeba si to najde zákazníky i v civilu. Přecijen je spousta staveb, kde se používá vrtulník místo jeřábu.

0/0
10.8.2016 15:58

F64r69a27n10t37i60š64e28k 68L17u53p94í17n56e52k 8431206256452

Myslim, ze prednosti bude hlavne doba, po kterou ta vzducholod vydrzi viset ve vzduchu.

+2/0
10.8.2016 14:44
Foto

V93á70c49l34a19v 44S84o17b95o63t20a 2292684550452

Minimalni rychlost je 37 km/h, to znamena, ze viset nevydrzi (pokud tedy tah motoru nedokaze vyrovnat tihu) vubec - je to takova kombinace vzdocholodi a letadla, plynova vypln ji nadlehcuje, ale velkou cast vztlaku vytvari aerodinamicke proudeni kolem korpusu (je to vztlakove teleso). Jednou z vyhod toho reseni je, ze nemusi byt na zemi slozite a draze kotvena pri pristavani.

0/0
12.8.2016 4:16

J48a83k58u17b 53S31ú28k95e78n62í47k 1608110809

LZ 127 Graf Zeppelin byl násobně větší. To musel být teprve zážitek naživo...

+5/0
10.8.2016 13:42

T11o56m47á70š 15K37u55c24h44a17ř 3647521538681

Není mi jasné, jaká smysl má porovnávat spotřebu tohoto stroje se spotřebou Boeingu při rychlosti 900 km/h..

+3/0
10.8.2016 12:36

M63i58c86h84a48l 70J18a67r84o12š 7704230742735

Smysl má porovnání spotřeby na osobu, což zřejmě nebude úplně trhák.

0/0
10.8.2016 17:14

J69a70r70o82m83i35r 94H17o72b58l62i28k 1895337495

smysl má porovnání nákladů na osobokilometr. A tady velkokapacitní eroplány budou ve výhodě. (kdyby nebyly, dopravci by už dávno alespoň částečně se vzducholoděmi létali)

0/0
10.8.2016 20:12

M50i52c11h77a59l 41J30a75r61o22š 7394720422715

Šlo jen o zpochybnění té "5x nižší spotřeby" v článku, jinak souhlasím. Na druhou stranu, v porovnání s nákladním vrtulníkem by spotřeba vyšla asi velmi pozitivně.

+1/0
11.8.2016 8:54
Foto

P44a98t91r61i80k 54C72h46r80z 4678279732569

Spíše než osobokilometr bych to viděl na tunokilometr. Zkrátka schopnost dostat obrovské náklady do špatně přístupných oblastí - využití vidím třeba v těžařském průmyslu.

0/0
12.8.2016 9:30

L85u38d32ě29k 80F83u28x43a 9596690454247

Je to ovšem menší než Hindenburg.

0/0
10.8.2016 12:36

R42o48b94i18n 70Ž53i61ž61k44a 2378594696656

Myslím že je to super náhrada transportních vrtulníků pro zásobování obtížně dostupných oblastí. Samozřejmě lepší by byla vyšší nosnost, ale i těch deset tun je skoro srovnatelných s Mi 6 (12t) nebo Chinookem (12,7) a hádal bych, že cena letové hodiny bude úplně jinde.

+8/0
10.8.2016 11:14

A18n78t75o14n70í42n 59L85e84j44s46e39k 1913589887245

Původní projekty pro armádu počítaly s řádově vyšší nosností, tohle z toho asi nakonec zbylo.

+1/0
10.8.2016 15:25

R37o84b38i55n 47Ž48i15ž77k37a 2208244646216

Ještě je v plánech HAV Airlander 50, která, jak název napovídá, má mít nosnost pětinásobnou a přitom nemá být o tolik větší (délka 120m vs 92 u téhle). Jeho realizace bude asi záviset na úspěchu tohohle kousku, ale 50t nosnost už by byla docela pecka.

.

Podvědomě to pořád vidím nad Sibiří, a takových míst, kam je potřeba dopravit velký náklad a nevedou tam dobré cesty, bude na planetě víc. :-)

0/0
10.8.2016 16:31

P21e57t77r 61G63r71e15s51l 7393876366843

Trefit Chinook nebo tuhle potvoru bude asi trochu rozdíl... :-) Ale komerční nákladní prostředek, když dokáží zvýšit nosnost, tak by to mohla být dobrá konkurence... R^

0/0
10.8.2016 21:44

R38a56d14e57k 78V77a94ň72h46a16r52a 2306241280690

Dobrodružství nečeká!!! ;-)

+2/0
10.8.2016 11:07

M72a97r76t60i28n 93N73e72r85m68u76t 9387857828729

Ještě sehnat dost cvičených čoklů

0/0
10.8.2016 19:51

J97a95n 12P69a19v90e11l29k57a 3427291914741

Dodržujte standard, že se shiftem se otevře nové okno.

0/0
10.8.2016 10:35

R15o15b57i47n 44Ž11i41ž53k62a 2378184906636

U vzducholodě?:-)

+1/0
10.8.2016 11:15

J83a27n 88P12a48v18e88l72k17a 3557271534191

Jj, šoupací okna.

0/0
10.8.2016 11:21

V78i71l77é28m 28P97ř12í97h67o80d20a 2384939833517

Jojo, ty jsou potřeba na vyhazování cestujících bez platné letenky.:-)

+1/0
10.8.2016 14:43

M29a45r67t93i78n 54S17e82d39l55á92č21e12k 9129968581392

Že to je standard, říkal kdo? Já nové okno otvírám prostředním tlačítkem myši.

+1/0
10.8.2016 13:15

J93a35n 32P69a74v43e19l19k88a 3647251454781

A funguje to při přechodu na tento článek?

0/0
10.8.2016 19:13

M72i54c33h47a53l 71P87o33h73o63ř71e88l47s71k34ý 1866980955705

na první fotce to vypadá jak raketa dr.Zlouna

+5/0
10.8.2016 9:44

J31a79k44u67b 61M81a53t12o58u83š 3895892902463

Nebo, kdyby to stavěli v South parku:-)

+1/0
10.8.2016 10:29

R60o82b48i86n 64Ž57i34ž70k16a 2308714606796

..she's the biggest vessel built by man, a giant of the skies

For all you unbelievers, the titanic fits inside..R^

+3/0
10.8.2016 9:12

P36e70t84r 31S88v67o54b23o97d38a 9855717654100

... konecne je tu porade nerealizovanych projektu vetsi vzducholod. S devadesati metry je sice mala proti predvalecnym vzducholodim (~240m), ale porad je to impozantni stroj. Kdybych byl dolarovy miliardar :-), nelital bych do vesmiru, ale kolem sveta s takovymhle strojem. :-)

+16/0
10.8.2016 0:37

M69a39r48t82i72n 79N51o86v88á84k 6103437489451

.. jako bez aspon 10m bazénu na palubě ani náhodou.. ! ;-D

+3/0
10.8.2016 1:10

O60n73d23r95e11j 11S26i40d72o62n 6104316451322

Myslim, ze by vam bylo lito casu a biz jet by byl jasna volba. Vzducholode jsou fajn, ale jen na prepravu zbozi, neforemnych objektu, ne lidi. Ale zase by tam za vama nikdo nelezl a nezebral o penize.

+1/−3
10.8.2016 2:13

J62i54ř62í 25N98e57u64m41e66i46s97t79e38r 2492815983311

On by se ale kolem toho světa letěl kochat.

+14/0
10.8.2016 6:56

J54a29n 19S62a33l24o89m69o63n 4829380651855

To není na rychlou přepravu cestujících, ale na vyhlídkový let kolem světa při kterém se člověk kochá v luxusu kolem sebe. Zeppelin co létal do USA byl taky takovou vzdušnou luxusní lodí :-). To že byl rychlejší než parník byla jen výhoda.

+11/0
10.8.2016 9:13

J82a51r44o29m34í44r 32K83r44á90l 4790299174769

A tu přepravu jen tam, kde není jiná možnost. Pokud to má nosnost 10 tun, není to nic moc.

0/0
10.8.2016 9:42

L96u30d71ě76k 58F73u40x54a 9126360694387

Kdybyste byl taky milionář, myslím si, že bych vás zlákal na let! Potichu a důstojně a při otevřeném okně, kdybyste chtěl. A kdybych vám k tomu pouštěl nějaký pěkný film od Zemana.......... .

Ten spěch...to je prokletí. Stejně nepochopitelný jako pláč lidí, co jim film vydělá "jenom" polovinu vložených prostředků. Když to stojí za to.......proč si nepočkat?

0/0
10.8.2016 12:35

J39a71r54o44m73í35r 75K80r63á56l 4450199254469

Kolem světa, ale jen po větru. ;-D

0/0
10.8.2016 9:46

W75a46l20t37e38r 43D26i46v91i48š 6907162792902

Vystartovali jsme z Prahy. Po dvou dnech letu na jich jsme konečně přistáli ve Varšavě...

Ale vážněji - tím, že tahle obluda může stoupat až do šesti kilometrů, je pravděpodobné, že najde letovou hladinu, kde bude foukat ideální vítr. Většinou není atmosféra moc homogenní a v různých výškách jsou různé větry, zejména co se rychlosti týče.

+1/0
10.8.2016 10:30

J54a37r48o17m58í94r 14K59r39á98l 4270539524359

;-D No právě. Pokud má maximálku 150 km/h, pak těžko můžete kdykoliv letět tam, kam chcete Vy. Tak vysoko, aby nefoukalo, se nedostanete a níž se nestává, aby v jedné hladině foukalo od západu a v jiné od východu. A tu hladinu si nemůžete vybírat všude podle svého.

0/−1
10.8.2016 11:03

R23a50d84i62m 61D21r96b92o44h73l97a35v 5211926793157

... k vyhlídkovému letu novou stíhací vzducholodí Karel.

Vzduchoplavci startovali ze Stuttgartu a měli namířeno do Bruselu. Avšak vlivem silného protivětru nechali brzy Stuttgart daleko před sebou a po sedmihodinovém letu na Brusel přistáli nedaleko Varšavy.

stíhací vzducholodí; daleko před sebou ;-D

+4/0
10.8.2016 11:50

V52i67l55é83m 35P36ř17í37h59o29d41a 2254179203207

"Vzduchoplavci startovali tenkrát ze Stuttgartu a měli namířeno do Bruselu. Avšak vlivem silného protivětru nechali Stuttgart brzy daleko před sebou a po sedmihodinovém letu na Brusel přistáli v polích nedaleko Varšavy" ;-D

0/0
10.8.2016 14:47

P83e89t89r 33S51v63o38b54o67d92a 9615917744190

... panove, ignorujete fakt, ze Delag lital pravidelne do NY a do Jizni Ameriky a Graf Zeppelin obletel za mesic cely svet.

http://www.airships.net/lz127-graf-zeppelin/history

+5/0
10.8.2016 12:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.