Diskuze

Největší létající stroj světa se poprvé dostal z hangáru. Podívejte se

Jmenuje se Airlander 10 a je to největší létající stroj na světě. Původně jej britská firma Hybrid Air Vehicles vyvíjela pro armádu. Nyní jej začíná nabízet komerčně.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

H19o32n36z45a 10T43a25r

11. 8. 2016 11:48

Snad to neskončí jen u jednoho kusu

http://www.hybrid.cz/tagy/vzducholode

0 0
možnosti
Foto

Ta první fotka vypadá jak jistý lidský sedací orgán , pěkně v předklonu . Jen se rozeběhnout a kopnout .

1 1
možnosti

Freude, Freude, Freude

vždycky na tě dojde.

2 0
možnosti

Vzhledem k tomu, že se v oblasti vývoje vzducholodí nic nedělo sedmdesát let, tak bych komerční úspěch zatím nečekal.

0 0
možnosti

P91e41t81r 82L86u93k44e92š

11. 8. 2016 0:30

Ona to není vzducholoď Karel, ale Karel to možná je :-). Výrobce se označení vzducholoď vyhýbá (vzducholoď je lehčí než vzduch, Karel ne) a používá termín Hybrid Air Vehicle. Je to něco mezi vzducholodí a letadlem. Ten podivný tvar funguje podobně jako křídlo letadla - dodává Karlovi vztlak. Nestačí to, takže zbytek zařídí helium.

Obrovské výhody se rýsují u přepravy nákladů. Plánují se modely s podstatně vyšší nosností, které budou konkurovat největším transportním letounům. Dovedu si představit, že "Karel" přistane u továrny, kde se vyrábí příslušný komponent a přepraví ho přímo na místo určení. Odstartuje a přistane téměř kdekoliv. Na rozdíl od velkého transportního aeroplánu nepotřebuje 3000m dráhy (u nás takových letišť moc nenajdete). Nepotřebuje žádnou dráhu. Náklady na přepravu nákladu mají být zhruba 5x nižší. Tady si na komerční úspěch vsadím.

0 0
možnosti

Počkáme, kde se to dá využít. Na přepravu a vysazení vojáků na nebo kolem bojiště je nosnost málo ale potenciální cíl ooooobrovský. V civilu jako levnější pomalá letecká doprava zejména pro náklady asi ano. Pokud s něčím srovnávat, tak s vrtulníky - letadla sem nemíchat, to je jiná rychlostní kategorie. Jinak je to vzhledem k velikosti dost vázané na pozemní základny - letadlo se přikurtuje ke kotvám v zemi a vítr 20m/s s ním nehne, tohle si ve větším větru bez hangáru neumím představit.

0 0
možnosti

Hezké. Třeba si to najde zákazníky i v civilu. Přecijen je spousta staveb, kde se používá vrtulník místo jeřábu.

0 0
možnosti

Myslim, ze prednosti bude hlavne doba, po kterou ta vzducholod vydrzi viset ve vzduchu.

2 0
možnosti

Minimalni rychlost je 37 km/h, to znamena, ze viset nevydrzi (pokud tedy tah motoru nedokaze vyrovnat tihu) vubec - je to takova kombinace vzdocholodi a letadla, plynova vypln ji nadlehcuje, ale velkou cast vztlaku vytvari aerodinamicke proudeni kolem korpusu (je to vztlakove teleso). Jednou z vyhod toho reseni je, ze nemusi byt na zemi slozite a draze kotvena pri pristavani.

0 0
možnosti
Foto

LZ 127 Graf Zeppelin byl násobně větší. To musel být teprve zážitek naživo...

5 0
možnosti

Není mi jasné, jaká smysl má porovnávat spotřebu tohoto stroje se spotřebou Boeingu při rychlosti 900 km/h..

3 0
možnosti

Smysl má porovnání spotřeby na osobu, což zřejmě nebude úplně trhák.

0 0
možnosti

L82u55d52ě34k 57F81u10x34a

10. 8. 2016 12:36

Je to ovšem menší než Hindenburg.

0 0
možnosti