Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

T82o48m53á96š 50V26č44e78l11i86č43k55a 8612483650569

Největší problém s hlukem z letiště mají Ti, kteří si vedle postavili barák a teď jsou překvapeni, že jim za humny lítaj letadla.

+5/0
doporučit
15.8.2016 19:08

T93o46m98a89s 71H84a20c50e39k 6454137655357

Zajimavy clanek, hezke video - ja bych uvital klidne i delsi :-)

Jen pro doplneni - ty 4 GPS prijimace na zemi slouzi jako referencni a vypocitava se chyba v signalu GPS (oproti presne zname poloze techto 4 prijimacu) a korekce pak putuji digitalne pres VHF do letadla, diky nimz je presnost lepsi nez 1m v kazde ose.

Tento system se testuje jiz delsi dobu, jednim z prvnich bylo letiste v Sydney a spolecnost Qantas - experimentalne od roku 2006, od roku 2014 v beznem nasazeni. Pak treba v USA - Houston, Newark, Charleston, Moses Lake (zde jiz bylo nekolik demonstracnich CAT-III landing) a dalsi, ale treba i ted exponovane Rio De Janeiro. CAT-III (zadna hladina rozhodnuti) se planuje na rok 2018.

+3/0
doporučit
15.8.2016 5:33

J50a33n 16S95m86í45t95k50o 8244382904185

Jenom bych doplnil, že nutnou podmínkou, aby pilot mohl na hladině rozhodnutí (decision height) pokračovat v přistávacím manévru, je vizuální kontakt s dráhou (resp. světly), nemůže si v šedesáti metrech říct, že za deset metrů mrak končí a pak to nějak dopadne :-)

Proto se DH tlačí dolů (v extrémním případě až na nulu), aby se dalo lítat i za jindy nemožného počasí.

+1/0
doporučit
15.8.2016 8:15

J52o22s37e11f 25K38a29r43f56í21k 7632435556200

No jestli jim vadí hluk, stačí vypnout motory. Ono to letadlo umí i docela obstojně plachtit;-)

No ikdyž by lidi v okoklí letiště pro změnu rušili časté výjezdy sanitních a hasičských vozidel;-D

+1/−1
doporučit
15.8.2016 7:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.