Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak si kunovičtí muzejníci hráli s ocasem TU-154. Udrží ho jedna součástka

Už déle než rok a půl rozebírají dobrovolníci z Leteckého muzea v Kunovicích velké dopravní letadlo, bývalý vládní speciál TU-154M. V dalším díle seriálu se podíváme, jak kunovičtí muzejníci sundávali ocasní plochy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M47i98c33h62a62l 80J90a51n13o77v90á95č 8287286355733

Smarja, to rve oči. Kunovske muzeum, Kunovsti muzejnici. Aspoň si zjistete, jak se to sklonuje!

0/0
6.9.2016 20:41

R38a71d27i97m 78H89o43r26č98i38č77k31a 7916767103132

Zajímavé, ale v době lešení a vysokozdvižných plošin tam lézt po žebříku?

0/0
5.9.2016 14:40

L76u39d16v95í84k 44G92a55j19d60o22š22í32k 2735363194712

Možná že kdyby z článku redakce vyhodila to video s "konovickým muzejníkem", tak by celá akce vypadala takněnjak seriozněji.

0/−1
3.9.2016 11:01

P68e23t29r 41L86u73k57e65š 6163631

Před čtvrt stoletím jsme do muzea jezdili na "pracovní" dovolené. Na kunovickou partu rád vzpomínám. Dnes už má asi trochu jiné složení, ale nadšení zůstává:-)Docela by mě zajímalo kam TU-154 umístí. Je to docela macek a na pozemku muzea je pěkná tlačenice.

+1/0
2.9.2016 21:11

P33e12t69r 58M36i76c86h28a88l 2210394881932

Smekám klobouk a držím palce. Doufám, že o termínu a trase přesunu se dozvíme s předstihem.

+1/0
2.9.2016 19:14

P77a70v87e27l 76S31e93d34l11á67k 3580336638791

Určitě je to zajímavá zkušenost, která se může kunovickým konstruktérům hodit i při vývoji vlastních letadel. Mohou tam být užitečná technická řešení.

+1/0
2.9.2016 10:53

R71i89c65h58a40r78d 79A69u53b49r11e85c44h44t 1552471976420

Kunovičtí konstruktéři s tím nemají nic společného. Tohle je kunovické muzeum.

0/0
2.9.2016 17:31

K79u28b50a 69D97r55a79g43o21u38n 8318436201355

Tak tuhle práci Vám vážně závidím. Být tak blíž, tak jdu taky šroubovat, páčit, klít a sténat. Ať se daří.

+5/0
2.9.2016 10:30

J71a95n 25C37e32p61e97k 1194236180

Je se zeptám znalých problematiky. To tůčko už není letu schopné, že tam nemohlo přeletět, nebo je tam krátká dráha na něj? Takhle rozebírat, převézt a znovu složit musí stát nemalé prostředky. Jinak moc hezké, že někde poslouží dobré věci a nesešrotuje se. :-)

0/0
2.9.2016 9:58

P27e47t26r 90S86k58á77c62e69l 2269522447397

Všechny důvody jsou uvedené na konci článku :-)

+1/0
2.9.2016 10:22

J11a91n 20C78e95p66e50k 1474196390

Moc děkuji, pardon, dolu jsem již nedošel. Skončil jsem po zhlédnutí videa. :-)

+1/0
2.9.2016 10:24

I75g23n47á29c 27M24r45k43v70i14č42k51a 2598382879565

kdyby chtěli, tak s tím odletí... když lítaly plečky před 100 lety, tak proč by neletělo tohlecto?

+1/−1
2.9.2016 11:14

O62n59d67ř72e92j 82Č37a66p23k45a 6221821113524

Motory jsou prodaný jinam. Kdyby tam zůstaly, věřím tomu, že by to sedlo i na poli, stejně jako ta Il-62 tenkrát v Německu, ale to by se to letadlo muselo koupit hned po vyřazení a nesmělo by stát takovou dobu v kopřivách. Teď by zprovoznění stálo takovou raketu, že rozebrat a odvézt na podvalu je nesrovnatelně levnější.

+2/0
2.9.2016 12:56

P72e69t17r 18L50u76k48e39š 6593471

Ignáci, zřejmě jste "nedal" článek až do konce. Najdete tam odpověď.

Před 100 lety nelétaly plečky, ale neobyčejně krásné aeroplány:-)

+2/0
2.9.2016 21:44

P34a82v81e39l 95M58a41r80e89š 2496148903791

Protože

1) nemá motory

2) má propadlý papíry a letovou způsobilost

(získat je je otazka desitek milionů

3) vČeskz je již jen málo pilotů co má na tohle papiry

+1/0
2.9.2016 22:24

P46a45v91e85l 79B16r81a12v61e42n27e41c 7724447510877

tahle práce by mě fakt bavila

+3/0
2.9.2016 8:27

T21o17m32á98š 29Š48t20e10c 4978700635147

Štíhle túčko sa mi páči. Škoda, že nemohlo ostať letuschopné, ale tá cena je príliš vysoká. Borcom prajem všetko dobré, hlavne úspešné zostavenie v múzeu.

0/0
2.9.2016 8:15

L41u91k61á48š 81A88d70a72m57e90c 3687333770457

Je to stejně krásný stroj. Škoda, že musí být dneska kvůli nákladům na provoz všechna letadla prakticky úplně stejná.

0/0
2.9.2016 7:37

K71a50t63e96ř32i24n89a 92V78ý41b80o90r59n96á 6340909869

Je úžasné, že to, co sovětští soudruzi kdysi vymysleli, sestrojili a léta fungovalo, jsme dnes schopni dokonce i rozebrat R^;-D

0/−1
2.9.2016 5:34

R19i51c77h69a69r79d 78A59u83b72r77e39c29h48t 1982311826750

U stroje téhle velikosti j úplně jedno, kteří soudruzi to postavili. Ti francouzští by byli nejspíš ještě náročnější.

+1/0
2.9.2016 7:18

J69i46ř10í 47Z48ý24k48a 9239293661890

jestli Frantíci konstruují letadla stejně jako auta, tak se obávám, že pro demontáž výškovky by museli rozebrat i její ovládání a aby se k němu dostali, tak by museli rozebrat i půl kokpitu, který by ale nešel jen tak vyndat, protože by se museli rozebrat i kabinu, resp. část trupu, přičemž to by také nebylo jen tak, protože by to držel kryt předního podvozku, který by se ovšem musel také demontovat, aby se dostali na patřičné šrouby.

+5/0
2.9.2016 9:07
Foto

J63i31ř55í 60D21v68o54ř98á40k 5735269880288

Automechanik ?

0/0
2.9.2016 16:49

P31e17t73r 10L61u62k97e96š 6133841

Kateřino, muzejnící nejsou mechanici s typovými zkouškami na TU-154, které u nás nelétají téměř deset let. Demontovat aeroplán je o dost složitější, než poskládat puzzle.

0/0
2.9.2016 22:23
Foto

P64e36t84r 31P61r51o81c21h25á87z77k46a 3532566182724

Mám pocit, že reportáž s toho jak to dávali dohromady bude neméně zajímavá. R^

0/0
2.9.2016 5:28

M76i93c51h79a88e41l 13M62e47n68s56i64k 8921346720152

První řádek titulku: "Jak si kunovičtí muzejníci hráli s ocasem."

Už jsem se lek, co bude ve fotogalerii ;-)

+35/−1
2.9.2016 0:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.