Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak si kunovičtí muzejníci hráli s ocasem TU-154. Udrží ho jedna součástka

Už déle než rok a půl rozebírají dobrovolníci z Leteckého muzea v Kunovicích velké dopravní letadlo, bývalý vládní speciál TU-154M. V dalším díle seriálu se podíváme, jak kunovičtí muzejníci sundávali ocasní plochy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M44i91c85h10a65l 27J56a32n64o79v55á17č 8647456535313

Smarja, to rve oči. Kunovske muzeum, Kunovsti muzejnici. Aspoň si zjistete, jak se to sklonuje!

0/0
6.9.2016 20:41

R57a90d75i76m 36H21o37r56č63i70č92k23a 7776277933182

Zajímavé, ale v době lešení a vysokozdvižných plošin tam lézt po žebříku?

0/0
5.9.2016 14:40

L88u10d65v45í15k 19G88a27j17d62o19š70í80k 2525833664242

Možná že kdyby z článku redakce vyhodila to video s "konovickým muzejníkem", tak by celá akce vypadala takněnjak seriozněji.

0/−1
3.9.2016 11:01

P41e23t61r 16L49u19k32e63š 6383451

Před čtvrt stoletím jsme do muzea jezdili na "pracovní" dovolené. Na kunovickou partu rád vzpomínám. Dnes už má asi trochu jiné složení, ale nadšení zůstává:-)Docela by mě zajímalo kam TU-154 umístí. Je to docela macek a na pozemku muzea je pěkná tlačenice.

+1/0
2.9.2016 21:11

P94e34t43r 54M47i85c47h27a63l 2780174251482

Smekám klobouk a držím palce. Doufám, že o termínu a trase přesunu se dozvíme s předstihem.

+1/0
2.9.2016 19:14

P12a58v69e72l 11S65e75d21l86á35k 3970456138421

Určitě je to zajímavá zkušenost, která se může kunovickým konstruktérům hodit i při vývoji vlastních letadel. Mohou tam být užitečná technická řešení.

+1/0
2.9.2016 10:53

R11i49c90h42a80r75d 72A93u92b73r18e71c84h42t 1342291866160

Kunovičtí konstruktéři s tím nemají nic společného. Tohle je kunovické muzeum.

0/0
2.9.2016 17:31

K25u74b59a 57D79r46a31g97o61u33n 8178976441185

Tak tuhle práci Vám vážně závidím. Být tak blíž, tak jdu taky šroubovat, páčit, klít a sténat. Ať se daří.

+5/0
2.9.2016 10:30

J43a53n 46C77e72p46e36k 1484746170

Je se zeptám znalých problematiky. To tůčko už není letu schopné, že tam nemohlo přeletět, nebo je tam krátká dráha na něj? Takhle rozebírat, převézt a znovu složit musí stát nemalé prostředky. Jinak moc hezké, že někde poslouží dobré věci a nesešrotuje se. :-)

0/0
2.9.2016 9:58

P64e94t63r 38S80k42á85c67e47l 2909302387817

Všechny důvody jsou uvedené na konci článku :-)

+1/0
2.9.2016 10:22

J52a69n 54C21e82p24e48k 1864936390

Moc děkuji, pardon, dolu jsem již nedošel. Skončil jsem po zhlédnutí videa. :-)

+1/0
2.9.2016 10:24

I98g38n40á95c 56M55r50k79v75i98č51k91a 2838812919265

kdyby chtěli, tak s tím odletí... když lítaly plečky před 100 lety, tak proč by neletělo tohlecto?

+1/−1
2.9.2016 11:14

O28n47d49ř59e52j 87Č14a70p92k18a 6281341523344

Motory jsou prodaný jinam. Kdyby tam zůstaly, věřím tomu, že by to sedlo i na poli, stejně jako ta Il-62 tenkrát v Německu, ale to by se to letadlo muselo koupit hned po vyřazení a nesmělo by stát takovou dobu v kopřivách. Teď by zprovoznění stálo takovou raketu, že rozebrat a odvézt na podvalu je nesrovnatelně levnější.

+2/0
2.9.2016 12:56

P36e30t70r 65L64u10k50e46š 6393211

Ignáci, zřejmě jste "nedal" článek až do konce. Najdete tam odpověď.

Před 100 lety nelétaly plečky, ale neobyčejně krásné aeroplány:-)

+2/0
2.9.2016 21:44

P95a21v53e39l 40M59a84r72e28š 2666948113461

Protože

1) nemá motory

2) má propadlý papíry a letovou způsobilost

(získat je je otazka desitek milionů

3) vČeskz je již jen málo pilotů co má na tohle papiry

+1/0
2.9.2016 22:24

P85a21v33e68l 13B47r37a26v36e50n72e31c 7314277260907

tahle práce by mě fakt bavila

+3/0
2.9.2016 8:27

T75o81m17á38š 62Š40t43e74c 4408420325557

Štíhle túčko sa mi páči. Škoda, že nemohlo ostať letuschopné, ale tá cena je príliš vysoká. Borcom prajem všetko dobré, hlavne úspešné zostavenie v múzeu.

0/0
2.9.2016 8:15

L15u85k39á34š 82A35d78a52m76e80c 3427903820797

Je to stejně krásný stroj. Škoda, že musí být dneska kvůli nákladům na provoz všechna letadla prakticky úplně stejná.

0/0
2.9.2016 7:37

K83a13t65e19ř37i66n55a 37V89ý22b93o18r80n55á 6760579389

Je úžasné, že to, co sovětští soudruzi kdysi vymysleli, sestrojili a léta fungovalo, jsme dnes schopni dokonce i rozebrat R^;-D

0/−1
2.9.2016 5:34

R69i25c81h20a49r21d 47A47u94b48r72e24c93h48t 1252541816550

U stroje téhle velikosti j úplně jedno, kteří soudruzi to postavili. Ti francouzští by byli nejspíš ještě náročnější.

+1/0
2.9.2016 7:18

J40i18ř31í 15Z65ý98k77a 9959263401740

jestli Frantíci konstruují letadla stejně jako auta, tak se obávám, že pro demontáž výškovky by museli rozebrat i její ovládání a aby se k němu dostali, tak by museli rozebrat i půl kokpitu, který by ale nešel jen tak vyndat, protože by se museli rozebrat i kabinu, resp. část trupu, přičemž to by také nebylo jen tak, protože by to držel kryt předního podvozku, který by se ovšem musel také demontovat, aby se dostali na patřičné šrouby.

+5/0
2.9.2016 9:07
Foto

J54i33ř75í 28D51v72o75ř10á69k 5435909280708

Automechanik ?

0/0
2.9.2016 16:49

P41e28t81r 22L94u73k77e62š 6973981

Kateřino, muzejnící nejsou mechanici s typovými zkouškami na TU-154, které u nás nelétají téměř deset let. Demontovat aeroplán je o dost složitější, než poskládat puzzle.

0/0
2.9.2016 22:23
Foto

P46e48t17r 64P58r81o41c53h94á16z71k50a 3242966942524

Mám pocit, že reportáž s toho jak to dávali dohromady bude neméně zajímavá. R^

0/0
2.9.2016 5:28

M75i48c53h21a21e48l 89M59e72n47s26i65k 8101516610222

První řádek titulku: "Jak si kunovičtí muzejníci hráli s ocasem."

Už jsem se lek, co bude ve fotogalerii ;-)

+35/−1
2.9.2016 0:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.