Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jak si kunovičtí muzejníci hráli s ocasem TU-154. Udrží ho jedna součástka

Už déle než rok a půl rozebírají dobrovolníci z Leteckého muzea v Kunovicích velké dopravní letadlo, bývalý vládní speciál TU-154M. V dalším díle seriálu se podíváme, jak kunovičtí muzejníci sundávali ocasní plochy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M75i91c42h17a75l 19J83a13n11o79v79á20č 8397966155383

Smarja, to rve oči. Kunovske muzeum, Kunovsti muzejnici. Aspoň si zjistete, jak se to sklonuje!

0/0
6.9.2016 20:41

R25a48d56i68m 68H55o41r19č19i97č56k54a 7856377823512

Zajímavé, ale v době lešení a vysokozdvižných plošin tam lézt po žebříku?

0/0
5.9.2016 14:40

L62u84d81v69í69k 30G36a54j11d90o35š53í91k 2965373414612

Možná že kdyby z článku redakce vyhodila to video s "konovickým muzejníkem", tak by celá akce vypadala takněnjak seriozněji.

0/−1
3.9.2016 11:01

P83e14t65r 77L90u90k30e59š 6323961

Před čtvrt stoletím jsme do muzea jezdili na "pracovní" dovolené. Na kunovickou partu rád vzpomínám. Dnes už má asi trochu jiné složení, ale nadšení zůstává:-)Docela by mě zajímalo kam TU-154 umístí. Je to docela macek a na pozemku muzea je pěkná tlačenice.

+1/0
2.9.2016 21:11

P77e62t39r 27M73i96c38h57a54l 2250454681942

Smekám klobouk a držím palce. Doufám, že o termínu a trase přesunu se dozvíme s předstihem.

+1/0
2.9.2016 19:14

P21a11v67e76l 29S87e27d22l69á24k 3910116328261

Určitě je to zajímavá zkušenost, která se může kunovickým konstruktérům hodit i při vývoji vlastních letadel. Mohou tam být užitečná technická řešení.

+1/0
2.9.2016 10:53

R72i71c93h60a19r46d 32A58u91b70r73e60c56h63t 1492821256260

Kunovičtí konstruktéři s tím nemají nic společného. Tohle je kunovické muzeum.

0/0
2.9.2016 17:31

K25u19b54a 75D32r23a10g71o15u84n 8188476461255

Tak tuhle práci Vám vážně závidím. Být tak blíž, tak jdu taky šroubovat, páčit, klít a sténat. Ať se daří.

+5/0
2.9.2016 10:30

J50a80n 64C84e60p63e35k 1314716620

Je se zeptám znalých problematiky. To tůčko už není letu schopné, že tam nemohlo přeletět, nebo je tam krátká dráha na něj? Takhle rozebírat, převézt a znovu složit musí stát nemalé prostředky. Jinak moc hezké, že někde poslouží dobré věci a nesešrotuje se. :-)

0/0
2.9.2016 9:58

P19e95t12r 68S40k63á71c85e98l 2759852237717

Všechny důvody jsou uvedené na konci článku :-)

+1/0
2.9.2016 10:22

J96a48n 79C60e47p40e46k 1494536330

Moc děkuji, pardon, dolu jsem již nedošel. Skončil jsem po zhlédnutí videa. :-)

+1/0
2.9.2016 10:24

I57g20n75á97c 63M32r61k89v92i46č90k65a 2358202419405

kdyby chtěli, tak s tím odletí... když lítaly plečky před 100 lety, tak proč by neletělo tohlecto?

+1/−1
2.9.2016 11:14

O51n22d31ř48e70j 39Č37a18p67k45a 6791121873904

Motory jsou prodaný jinam. Kdyby tam zůstaly, věřím tomu, že by to sedlo i na poli, stejně jako ta Il-62 tenkrát v Německu, ale to by se to letadlo muselo koupit hned po vyřazení a nesmělo by stát takovou dobu v kopřivách. Teď by zprovoznění stálo takovou raketu, že rozebrat a odvézt na podvalu je nesrovnatelně levnější.

+2/0
2.9.2016 12:56

P34e22t65r 71L54u57k64e64š 6183621

Ignáci, zřejmě jste "nedal" článek až do konce. Najdete tam odpověď.

Před 100 lety nelétaly plečky, ale neobyčejně krásné aeroplány:-)

+2/0
2.9.2016 21:44

P47a84v92e75l 80M40a23r68e29š 2176888343281

Protože

1) nemá motory

2) má propadlý papíry a letovou způsobilost

(získat je je otazka desitek milionů

3) vČeskz je již jen málo pilotů co má na tohle papiry

+1/0
2.9.2016 22:24

P14a62v28e82l 66B40r27a52v58e12n12e21c 7774107620657

tahle práce by mě fakt bavila

+3/0
2.9.2016 8:27

T82o75m85á14š 68Š11t84e46c 4608370375327

Štíhle túčko sa mi páči. Škoda, že nemohlo ostať letuschopné, ale tá cena je príliš vysoká. Borcom prajem všetko dobré, hlavne úspešné zostavenie v múzeu.

0/0
2.9.2016 8:15

L20u82k80á11š 10A93d60a19m35e74c 3967343890207

Je to stejně krásný stroj. Škoda, že musí být dneska kvůli nákladům na provoz všechna letadla prakticky úplně stejná.

0/0
2.9.2016 7:37

K87a82t89e63ř12i39n59a 13V46ý41b13o29r58n12á 6760819319

Je úžasné, že to, co sovětští soudruzi kdysi vymysleli, sestrojili a léta fungovalo, jsme dnes schopni dokonce i rozebrat R^;-D

0/−1
2.9.2016 5:34

R38i13c94h41a74r30d 10A21u82b48r52e39c17h77t 1612241576220

U stroje téhle velikosti j úplně jedno, kteří soudruzi to postavili. Ti francouzští by byli nejspíš ještě náročnější.

+1/0
2.9.2016 7:18

J12i55ř95í 34Z96ý72k17a 9469493971790

jestli Frantíci konstruují letadla stejně jako auta, tak se obávám, že pro demontáž výškovky by museli rozebrat i její ovládání a aby se k němu dostali, tak by museli rozebrat i půl kokpitu, který by ale nešel jen tak vyndat, protože by se museli rozebrat i kabinu, resp. část trupu, přičemž to by také nebylo jen tak, protože by to držel kryt předního podvozku, který by se ovšem musel také demontovat, aby se dostali na patřičné šrouby.

+5/0
2.9.2016 9:07
Foto

J44i58ř42í 53D53v67o31ř93á77k 5235619880528

Automechanik ?

0/0
2.9.2016 16:49

P29e90t16r 72L38u62k50e15š 6113881

Kateřino, muzejnící nejsou mechanici s typovými zkouškami na TU-154, které u nás nelétají téměř deset let. Demontovat aeroplán je o dost složitější, než poskládat puzzle.

0/0
2.9.2016 22:23
Foto

P74e35t35r 13P15r32o34c38h80á12z40k47a 3892206852634

Mám pocit, že reportáž s toho jak to dávali dohromady bude neméně zajímavá. R^

0/0
2.9.2016 5:28

M19i39c29h79a98e49l 65M52e15n16s65i43k 8171856560742

První řádek titulku: "Jak si kunovičtí muzejníci hráli s ocasem."

Už jsem se lek, co bude ve fotogalerii ;-)

+35/−1
2.9.2016 0:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.