Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hackeři NSA umí doslova neuvěřitelné věci. Nakazí i cédéčko v poště

Možná pracují pro americkou agenturu NSA, možná ne. To nikdo přesně neví. Hackeři Equation Group umí třeba přepsat firmware pevných disků v počítači tak, že žádný antivirus neodhalí napadení. Infikovali počítače vládních organizací ve 42 zemích světa a nezastaví je ani počítače odpojené od internetu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V76i16k54t26o38r 10Š65p17i12č47k70a 6688382234

Není nad to pokud útočníci využijí nezmapované instrukce běžně dostupných komerčně šířených HW součástí . Jistě výrobce se může bránit nevědomostí o exploitu , ale spíš bych dal ruku do ohně za tichou spolupráci .

Prostě pokud RUS užívá pro zajištění své vlastní bezpečnosti HW vyvinutý za oceánem , dost pravděpopodobně se zadními vrátky počítá ....

0/0
4.9.2016 3:32

P32e45t88r 65S17c32h91ö26n 7853106832833

tohle je pokračování, evoluce, velmi šikovná věcička - http://arstechnica.com/security/2016/08/meet-usbee-the-malware-that-uses-usb-drives-to-covertly-jump-airgaps/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

0/0
29.8.2016 22:29

V41í80t 20K59o27u68b95a 6196870524878

Infikovali CD zaslané poštou jo? Už to nekuřte, nedělá Vám to dobře

+4/0
29.8.2016 13:47

R77o85b79e69r12t 88H97o45m66o42l42k91a 2680132502971

Samozřejmě bylo infikováno už v momentě vypalování. Bombastický titulek prodává...

+1/0
30.8.2016 11:57

F69r17a59n29t54i41š53e67k 84K96a51l30v12o72d29a 5347787573211

A umí i něco dobrého, nebo jen ničit?

+1/−1
28.8.2016 20:18

M78a36r62i89á36n 87W64á27g50n98e88r 8503557767695

Keby nastal teda Independence day 2 a "oni" by prileteli s updatnutým antivírusom, títo hackeri by ich sundali ešte pred vstupom do galaxie.. ok ok už nebudem čuchať k tej handričke :-P

0/0
28.8.2016 9:07

F35r12a37n32t42i46š41e22k 83S15c47h77l42i93c23h17t22s 9215912701715

Hmmm, proč tak složitě?

Stačí začít od výrobců, a máte infikováno všechno( všechno "chytré") a dokonce předem. Ostatně, stará praxe, počínaje tajnými instrukcemi v čipech:

" Tady lednička ID xxxxxxxxxxxx, podávám hlášení, můj majitel Franta Novák snědl v 02:31 půl poličanu."

+3/0
27.8.2016 7:14

P16e26t32r 40J89a23n12á68k 5952551952

Edward Snowden vynesl v květnu 2013 informace z NSA, protože "nechtěl žít ve světě, kde nikdo nemá žádné soukromí".

Zdroj: http://technet.idnes.cz/nsa-hack-snowden-02k-/sw_internet.aspx?c=A160822_145459_sw_internet_dvz

Je to blázen, není země, kde by bylo méně souromí jako Rusko. :-D ;-D

+1/−1
25.8.2016 8:23

K52a42r46e27l 96V56o24m74á47č23k77a 4841882208313

ten dovětek se superlativem se úplně nepovedl.

+1/0
25.8.2016 13:40

F32r37a90n75t38i63š16e97k 28S84c14h90l52i32c38h52t87s 9585502341105

Tak, buď Rusko zaostalé nebo jsou to supermani. Musíte si vybrat! Obojí není možné.

Jinak, Snowden tam docela zbohatl. Šikula jeden!

+1/0
27.8.2016 7:16

P57e94t20r 65J96a26n32á57k 5382411432

;-DBohatý jak Dean Reed kdysi v NDR. ;-D

+1/0
27.8.2016 19:28

P30a67v90e73l 77M29o27r41a46v44e27c 3412919642718

Zkuste si nejdříve zjistit, proč skončil v Rusku, ano?

+3/0
27.8.2016 19:24

P52e18t70r 89J36a47n85á31k 5742411792

Je to blázen. ;-D

0/−1
27.8.2016 19:29

J20o41s46e82f 49P89e53t70r70á83s40e63k 4744685417193

Nevite jestli dokážou nakazit i ELpicka v gramofonu? :)

+6/0
25.8.2016 7:33

L87i65b39o63r 28Ž11ů35r73e24k 2863486150948

Jo, akurát vzhledem k omezením hardware to je trochu jinak - desky použijí pouze k přeprogramování posluchače (udělej to, zabij tam toho).

0/0
25.8.2016 7:41

M43a45r26e42k 96H18r84u94b62y 6937362871308

Třeba pustit si Black Sabbath pozpátku?;-)

0/0
27.8.2016 20:52

P92e86t21r 53Z94a30s93k38o96č65i44l 2775612198169

Akorát, když se konečně naučili infikovat CD, tak zjistili, že už se 20 let nepoužívá.

+6/−1
24.8.2016 10:56

K72a67r62e51l 47V75o36m47á24č31k77a 4591552238343

jasně, teď zase začaly frčet gramofónové desky..

+6/0
24.8.2016 11:18

P70e12t74r 96S18c47h61ö69n 7903276202653

jasně, v roce 1996 měli všichni v pc Blue-ray palírny

+1/0
24.8.2016 14:19

P46e78t80r 63Z44a98s77k31o93č41i84l 2505542658489

Právě, že už mnoho let nikdo žádný točivý media nemá, vždyť to je mrtvý, co mám 5 let starej notebook, tak by se do něj CD/DVD mechanika ani nevešla, a do rack serverů dávat CD/DVD mechaniky - proč, na recovery je buď vůbec remote-software-KVM, nebo jsou minimálně bootable USB flashdisky. A filmy jsou přes nějakej ten Netflix nebo co, ale na filmy nekoukám, tak nevím.

0/−1
24.8.2016 14:31

M96i32c26h69a48l 24M72i94n42a13ř64í11k 9682216979708

Že je nemáš ty, neznamená, že je nemá nikdo. Já mám DVD vypalovačku ve všech notebocích i PC.

Nekupuj si levné šunty bez mechanik a poznáš, že DVD vypalovačka na média 25GB je k nezaplacení

+2/0
24.8.2016 21:16

P34e36t19r 89Z67a42s67k43o59č77i91l 2395392278349

Myslím, že cena vašeho PC se opravdu nedá srovnat s mým rackem NUMA serverů. :-)

0/0
24.8.2016 21:38

L51i51b97o64r 47Ž73ů56r71e50k 2733836480608

Jedna věc je jak moc se to používá, ale je fakt že stále ještě hodně systémů mechaniky má, čistě pro případ.

0/0
25.8.2016 7:42

M78i97c19h20a95l 69M60i23n45a74ř79í63k 9642826209698

My se ale nebavíme o ceně, ale o možnostech. Tos jen nepochopil.

Každý koho znám používá mechaniku na DVD i vypalovačku.

Zálohovat na magnetické médium je hazard s daty.

+1/0
25.8.2016 10:24

P32e42t64r 24Z77a23s58k69o56č60i95l 2765642678269

Data mám na RAID6, shodou okolností jejich zálohu na stejném RAID6, a danou zálohu zároveň na serveru pár set kilometrů daleko. Každý týden se provádí kontrola dostupnosti dat/záloh. To mi jako hazard nepřijde. Oproti tomu CD/DVD-R media mají životnost 10 let a pro jejich pravidelnou kontrolu musíte mít na všechna media tzv. mega changer. Což mi vychází při stejném stupni redundance (počítám jeden prostý RAID6) 3x dráž než RAID6. ;-D Nepočítaje pomalost DVD vs. HDD...

0/0
25.8.2016 10:49

L83i93b16o63r 61Ž67ů81r43e69k 2663216150758

Jde o zcela rozdílné use case, pro vás je potřebné aby to fungovalo dokud je civilizace, hádám že vaše data se v rámci nějaké aplikace neustále mění a používáte profesionální služby, kdežto běžný franta uživatel si zálohuje možná své věci do cloudu(ale i v těch se občas něco vypaří) a pak na média která by mohla přežít i rozpad civilizace (alespoň než se rozbije poslední mechanika :-).

Každopádně lze věřit tomu, že pokud lidé obecně považují některá média za zcela bezpečná, je jednodušší je zneužít, a umím si představit že v některých prostředích jinak odříznutých od internetu mohli považovat CD za bezpečné řešení.

0/0
25.8.2016 20:36

P27e10t82r 90Z46a11s28k40o29č33i81l 2655492498629

Právě, že DVD-R mají - dle nějakých článků - životnost 10 let, což mi přijde krátké. A tedy před 20ti lety, kdy jsem naposledy blyštivé kotoučky trochu používal, tak už tehdy to bylo velmi nespolehlivé medium. Tak na to dělat zálohy mi přijde jako sebevražda.

0/0
25.8.2016 20:49

L45i72b82o57r 76Ž58ů95r68e57k 2283586120508

Řekl bych že před dvaceti lety (a i před patnácti) byli vypalovačky méně vyzrálé/nespolehlivé - byl problém přečíst média zapsané v jedné vypalovačce v jiné mechanice.

Nedávno jsem shodou okolností kontroloval několik médií vypálenych o pár let později a nebyl problém.

Ad zálohy na CD-DVD média sebevražda - ve srovnání s čím, v horizontu 10-20 let?

Samozřejmě se bavíme o bfu - nikoliv o někom kdo by reálně uvažoval o zálohách na pásky či něčem podobném.

0/0
26.8.2016 8:01

P97e94t57r 66Z17a81s51k55o77č15i40l 2625492848639

Ve srovnání s RAID6 HDD, kde vadný disk je vyměněn do 2 týdnů od jeho závady (a zůstává tam ještě jedna redundance). Zatím jste ani neřekl, na kolika DVD máte ta data duplikovaná.

0/0
26.8.2016 8:05

L69i34b97o21r 28Ž28ů97r95e82k 2623376270308

Já ale nepsal že to používám.

Nicméně RAID6 sám o sobě není žádná záloha dat - nechrání proti korupci dat nebo například selhání ovladače/firmware.

Krom toho - náklady na provozování 2x RAID6, ve srovnání s tím že vypálíte třeba DVD a dáte ho do šuplíku, vyjdou pro většinu BFU daleko lévněji pro ty DVD. Nebo třeba koupit dva několikaterové disky a zálohovat na ně střídavě, ale samozřejmě disk je dlouhodobě méně spolehlivý než třeba DVD.

0/0
26.8.2016 8:39

P40e34t71r 87Z98a76s41k33o75č25i57l 2665962178669

RAID-6 sám ne, proto na něm mám ještě backup a ještě off-site backup. Ta diskuse nemá dál cenu, furt obhajujete DVD, pak říkáte, že HDD je méně spolehlivé než DVD, pak zase říkáte, že DVD je méně spolehlivé než RAID6. Ceny a spolehlivosti jsou asi všem jasné, vše ma své výhody a nevýhody, pick your poison.

0/0
26.8.2016 8:52

L66i52b94o37r 72Ž42ů98r33e30k 2463836320108

Kde prosím říkám že DVD je méně spolehlivé než RAID6? RAID6 vůbec s DVD nesrovnávám, srovnávat lze jedno DVD s jedním pevným diskem.

"Proto na něm mám ještě backup" - to je ochrana proti tomu že si náhodou smažete část dat, případně aplikační zálohy - ale není to nezávislá kopie. Offsite backup ->záleží jak to děláte a nakolik to děláte pouze sám, občas lidé zamění po korupci dat při obnovování zdroj a cíl a uspěšně si zruší i tu zálohu, občas někdo "opraví" v rámci obnovy RAIDu souborový systém tak že ho zkorumpuje, atd. Rozhodně máte pravdu s pick your poison, to ale nedělá jakoukoliv diskuzi zbytečnou.

Jinak jenom aby se připomenulo o čem byla diskuze - zda je použití CD/DVD dnes reálné, z mého pohledu ano, a v případě že máte laboratoř odříznutou od internetu, ale stále potřebujete dělat upgrade a maintenance, nějak tam ten software(nebo i nějaká data z jiné laboratoře) dostat musíte, a protože všichni ví že jsou CD/DVD bezpečná, tak jistě naprosto stačí že ověříte jejich obsah (ten se přece pak už změnit nemůže, že) činí to možnost takového útoku mnohem reálnější než by se z běžného používání těchto technologii mohlo zdát.

0/0
26.8.2016 9:08

J97o73s14e78f 64H30á24j52e43k 6528630719522

No, nedávno jsem byl nucenej po kolapsu disku v cca 5 let starým NTB od HP poprosit helpdesk o recovery disk a ejhle... Přišlo mi PPL vypálený DVD. :-)

+2/0
26.8.2016 18:23

P39a93v19e49l 53M30o20r40a38v40e67c 3102539872418

Divil byste se, k čemu všemu se CD nebo DVD používají.

Např. pro přenos dat mezi Internetem a PC odpojeným od Internetu.

0/0
27.8.2016 19:25
Foto

M11i50c50h24a54l 41B35r11e20š77k12o75v91e24c 4331108404646

Přepsané CD posílané poštou? Jaké CD, to jako CD-ROM, nebo vypálené CD-R? Ale no tak, to je přece nesmysl.

+1/0
24.8.2016 8:59

M30i12c14h24a80l 91M62i21n68a68ř42í46k 9782206419828

Je to nesmysl, ale nějak musí upoutat čtenáře, Nejlépe se upoutává na bludy.

Viz všechny reklamy.

0/0
24.8.2016 21:17

L50i92b11o48r 27Ž21ů14r91e97k 2703506530288

No nesmysl... i na CD-ROM se data zapisují(jinak by to byl podšálek, že). Akurát ne obyčejnou vypalovačkou.

Jiná možnost je že někde po cestě médium vyměníte.

0/0
25.8.2016 7:39

F26r15a40n36t44i33š85e36k 86N68o58v61á42č71e65k 1684733980911

už i iDnes je šířitelem hoaxů? :-)

+7/0
23.8.2016 23:50

J43o19s72e40f 97R90u47z18i96c22k25a 2203503186

no co delaj to vsichni nebo se o to snazej tak co se divime

0/0
23.8.2016 22:32

R92o52b63e11r19t 43D86o55s55t63á33l 1511869835486

Pripomina mi to "Chudy balkansky virus" :-)

+2/0
23.8.2016 21:16

J48i33ř33í 71Š58a19n18t52o74r41a 9440964240879

No taky jsem málem spadl ze židle :-)

+1/0
23.8.2016 18:24

M24a70r58t17i52n 49V28o11t66r63u64b15a 9879632193176

Ale kdepak... oni jsou schopni napadnout i PC, které neexistuje... ale pššššt ;-D;-D

+15/−1
23.8.2016 16:11

P56e14t62r 68J58a87r91o47š 2914971835987

Hlavne umi pustit Windows 10 na Atari 800 XE ;-D Kam se hrabe Chuck Norris

+2/0
23.8.2016 22:50

J88a68n 74M46o71t66ů40r91e73k 7440432441299

Mě to tak přijde, že NSA se snaží si dělat reklamu na nejsupervějšího hackera na světě :)

0/0
23.8.2016 15:42

K46a66r68e16l 53V31o54m43á66č84k40a 4441542398353

to je ode zdi ke zdi.. dřív to bylo No Such Agency..

+1/0
23.8.2016 22:40

M78i20c24h53a64l 29S22l96a88v28í42č30e32k 1279438212699

Objev roku - infikovat lze i počítač nepřipojený k netu. Jen se musí zastrčit "infikovaný" USB stick. Hmm, pamatuji doby bez netu a zdrojem "viróz" byly diskety.

+32/0
23.8.2016 14:59

P27a48t21r31i32k 41Š48e76b39e65s31t82a 4433122276375

zamíchat balík děrných štítků moc prakticky nešlo ;-D;-)

+3/0
23.8.2016 15:03

M14i22c62h29a88l 79S10l34a68v78í87č20e10k 1329268332739

No jó, ale šlo dělat falešné dírky!!! ;-D

+18/0
23.8.2016 15:09

M69a26r15t27i14n 55S78e75d76l35á63č89e23k 1540259250924

;-D;-D;-DR^

+2/0
23.8.2016 15:16

M27i14r79o91s79l47a48v 86K61o53c52h 8375755175486

To by jste se divili. Pamatuji jeden výzkumný ustav, kdy se dernymi štítky programovala výroba tistenych spojů. Kdyz podavač někomu, kdo pracoval jen proto, aby nebyl příživník, při přenosu do výroby upadnul a rychle štítky "narovnal" zpatky, tak byly na desce dírky všude jinde, než kam se měla osadit soucastka;-D

+2/0
23.8.2016 17:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.