Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M16a36r42t78i36n 56K19l26u13m35p40a81r 5436198987714

Dobrý den, toho Tygra 1 jste si mohli odpustit, vypadá to asi tak stejně hrozně, jako kdyby jste psali o amerických tancích M4 Šermen.

Německý Tiger vždy jen s římskou číslovkou, tedy Tiger I nebo Tiger II, pokud již chcete toto zkrácené označení používat. U původního Tigera se ale ani žádná číslovka uvádět nemusí, správný název je PzKpfw VI H a nebo PzKpfw Tiger Ausf. E, což byla finální produkční verze.

+32/0
doporučit
30.8.2016 10:30

J55a29n 19J79a87n63e49č54e25k 9200863380946

"řadové dvanáctiválce do V"

Ale no tááák...

+18/0
doporučit
30.8.2016 11:36

T71o60m67á84š 88S83k10o71l31e62k 8769544261725

Jenom pro opravu části článku bych dodal, že t-34 nebyla schopná otáčení na místě protiběžným pohybem pásů (tzv. pivotní otočka). T-34 se otáčela s pohybujícím se jedním pásem a druhým stojícím.

+11/0
doporučit
30.8.2016 17:51

M14i66c88h59a46l 36V41e76r80n96e56r 8537246867124

Já si radši stokilovou dámu na jehlových podpatcích, jak radí pan ředitel, představovat nebudu, děkuji;-D

+7/0
doporučit
30.8.2016 15:04

J92u16r26a95j 45V20á81c51l23a81v30í12k 9919330655416

No, mám poznámečku. Toto není T-34, ale T-34/85 a ten neváží 28 tun, ale 35 tun. Jinak tank je v podstatě závodní auto. V provozu se velmi rychle opotřebovává.

+7/0
doporučit
30.8.2016 12:35

P34a71v89e44l 87S35o60b49o11t62k93a 5780694

No to je ale hloupost.

To by platilo jen pokud by pásy i dlažba byla dokonale rovná.

Pokud ale některá kostka dlažby vystupuje nebo nejsou kola dokonale srovnána a všechny články pásu naprosto stejné, hmotnost tanku se takto ideálně do průměrného tlaku nerozloží.

+6/−1
doporučit
30.8.2016 21:17

J37a45n 69F23r69o38l56í60k 6576800625324

Mě se líbí především tato věta: "....konstruované na provoz s naftou velmi nevalné kvality, takže mu dnešní nafta s biosložkami nijak neškodí.";-D

+4/0
doporučit
31.8.2016 11:06

M25a75r76t26i34n 48H53o25r65á32k 7806335518

No nazvat řidiče tanku aktivistou (to je pro mě dnes termín pro určitý druh lidí), protože je členem aktivních záloh, to je dost nepovedené.

+4/0
doporučit
31.8.2016 0:49

L24u66d55ě75k 94K81r26a12t80o84c46h60v87í31l 7937195802

cit.....Před válkou v benzinové verzi v ruských tancích BT, za války většina ve verzi pro spalování nafty a po válce se zvýšeným výkonem na 600 koní byly montovány do T-55 .....

To je totální nesmysl V tancích řady BT byly benzinové motory M5 (licence Liberty L12) a M17T (licence BMW 6), které s naftovými motory V-2 (vývojová řady BD a montovanými do BT-7M, T-34, KV, T-50, T-55, SU, ISU, Vorošilovec a jiných) neměly nic společného.

+4/0
doporučit
30.8.2016 13:01

K75r90y37š22t72o59f 82J33u76r23e49č63k14a 6150630457719

Stačí si na youtube najít ruské video: "Tank crumbled pavement" a tam je hezky vidět, jak tank dokáže při otáčení na místě takovou dlažbu zorat... ;-)

+3/0
doporučit
30.8.2016 11:54

P55e70t11r 83K62a97r45a29f43i89á39t 3640457266580

Tanky jsou nakamuflované možná dobře ale chybí jim jedna podstatná mališkost - dva kulomety Děkťarjev 7,92 mm - jeden je spražený s kanónem ve věži a druhý byl v vpravo od řidiče - mají tam jen volné závěsy - obsluhoval ho radista - střelec - pomocník řidiče (jak chcete), ve 4 z tanku a pes třeba taky slečna Lidka.

+2/0
doporučit
1.9.2016 12:06

L15u83d55v89í94k 38G51a16j71d51o27š68í75k 2475753784812

Tank je k dlažbě šetrný? 8-o

Plošné zatížení je jistě nízké, ale to není to podstatné. Podstatný se smyk kovového pásu po dlažbě.

Své by o tom mohla svého času "vyprávět" dlažba na Letné v Praze, kde bývaly za bolševiků každoroční prvomájové vojenské přehlídky. Pro naprosto neúnosnou devastaci dlažby nakonec bolševici od předvádění tanků na Letné upustili tuším někdy v 70. letech.

+4/−5
doporučit
30.8.2016 11:31

L24a26d75i33s18l96a22v 91S91a92u38e69r 8527671403954

Co se člověk nedoví. Když mě stoupne sto kilová ženská v lodičkách na palec od nohy tak dopadnu hůře než když mě ten palec přejede tato obluda. Jsem opět o něco chytřejší a budu se pouze vyhýbat sto kilovým ženským ;-D

+2/−1
doporučit
30.8.2016 19:47

M90i58r30o58s73l49a42v 14S63u38c41h44y 5390699800660

Vzpomínám, jak se v osmašedesátém kolem našeho domu projelo pár tanků s bílým pruhem. Rovná, mírně klesající silnice. Šrámy byly na dlažbě viditelné až do poloviny sedmdesátých let, kdy se silnice zcela rekonstruovala. (Plzeň, Rokycanská třída)

+1/0
doporučit
31.8.2016 8:40

M20i57c49h28a50l 35T96o86m43i96n13s45k22ý 9461285837864

Argumenty s ženským podpadkem jsou malinko demagogie, aby jim to úředníci schválili.

Ono totiž ta tíha přenesená ženským podpadtkem se s hloubkou rozloží do stran. A tak 10cm pod povrchem to vrstva štěrku ani nezregistruje že tudy prošla žena.

:-/

To se ale u tanku vůbec nemusí platit. Tam v 10 cm hloubce jsou ještě velmi silné tlaky. Zaleží jak hluboká a zhutněná je vrstva štěrku.

+1/−2
doporučit
30.8.2016 11:08

J71o84s88e55f 30Z18a74h83á70l68k78a 4643769628326

A jak vysvětlit skutečnost, že ve vojenských prostorech jsou dodnes řešeny křižovatky, odbočky a místa otáčení dlažbou - žulovými kostkami?

0/−1
doporučit
30.8.2016 11:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.