Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sovětské tanky v památkové rezervaci. Dlažbu více zatíží dámský podpatek

Slavonické náměstí na několik srpnových dnů obsadili filmaři, natáčející Svěrákův film Po strništi bos. Při scéně osvobození vjedou do památkové rezervace i dva tanky T-34. Podívejte se, co obnáší dostat dva mnohatunové stroje do historického centra.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P60e40t73r 39K94a33r84a28f78i68á26t 3360937236240

Tanky jsou nakamuflované možná dobře ale chybí jim jedna podstatná mališkost - dva kulomety Děkťarjev 7,92 mm - jeden je spražený s kanónem ve věži a druhý byl v vpravo od řidiče - mají tam jen volné závěsy - obsluhoval ho radista - střelec - pomocník řidiče (jak chcete), ve 4 z tanku a pes třeba taky slečna Lidka.

+2/0
1.9.2016 12:06

V57l60a43d24i47m17í76r 50R42o21z50e98h59n10a70l 5348980357426

Dlažbu více zatíží dámský podpatek.....však tak byly vymyšleny, aby zvládaly těžký bahnitý terén v Rusku, kde bylo minimum slušných komunikací

0/0
1.9.2016 11:12

M95a78r20t93i78n 10S73e63d17l87á87č78e20k 1770339800784

Líbí se mi přístup "když už je to za jedny peníze, ať je to pokud možno autenticky". Nepochopil jsem např. jednu z rekonstrukcí Spitfiru, kde perfektně zrekonstruovali letadlo, aby mu vzápětí dali naprosto nesmyslnou kamufláž i označení...8-o8-o8-o

0/0
31.8.2016 14:13

J68a57n 32F24r82o88l40í27k 6536330355284

Mě se líbí především tato věta: "....konstruované na provoz s naftou velmi nevalné kvality, takže mu dnešní nafta s biosložkami nijak neškodí.";-D

+4/0
31.8.2016 11:06

J18a44n 27K11r60p26e45c 5476653644242

a nebyl by lepsi k patinaci nejaky 8.8 pak? tech musi byt i u nas ruzne po muzeich dost...

0/0
31.8.2016 10:57

L72i53b69o62r 54Ž42ů40r31e35k 2283916640508

Jo a aby byli trochu doruda, tak by mohli párkrát přejet pana Krpce... vole.

0/0
1.9.2016 10:22

P12a27v23e88l 78M75a34t75o48u45š98e53k 5690777588604

Jestli se způsobem, jakým je v článku vypočtena styčná plochu pásů a dlažby, dnes počítá všechno, tak se ještě máme na co těšit! Hlavně že jsou na všechno odborníci s pěti tituly!

0/0
31.8.2016 10:07

M87a43r22t13i43n 58S70e23d36l85á84č22e11k 1980989250784

A co se vám na tom nezdá? 6 m asi nebude celá délka pásu, takže předpokládám délka styčné plochy x 0,50 x 2.

0/0
31.8.2016 14:17

L76u97d43ě13k 55K67r89a40t47o34c18h69v18í83l 7637815702

"Plochý pás" T-34/85 není úplně tak plochý. Ke kontaktu s pevnou podložkou dochází pouze v oblasti čepů a spojení jednotlivých článků. Střed článku je prohnutý dovnitř.

+1/0
31.8.2016 18:23

L47i83b78o60r 17Ž53ů56r10e62k 2923896210738

Vy musíte matematiku (a obecně vzdělání) hodně nenávidět.

0/0
1.9.2016 10:26

L49i45b83o73r 92Ž78ů25r56e41k 2753326720948

Váš příspěvek jsem tuším napoprvé ne zcela pochopil. Sorry

0/0
1.9.2016 10:54

M34i61r53o27s11l30a40v 40S60u24c46h27y 5690549850130

Vzpomínám, jak se v osmašedesátém kolem našeho domu projelo pár tanků s bílým pruhem. Rovná, mírně klesající silnice. Šrámy byly na dlažbě viditelné až do poloviny sedmdesátých let, kdy se silnice zcela rekonstruovala. (Plzeň, Rokycanská třída)

+1/0
31.8.2016 8:40

M91a73r98t28i73n 84S72e85d43l90á84č66e23k 1150189550874

Až na to, že T-55 nebo T-62 (střílím od boku) rozhodně neměly ploché pásy, spíš naopak. A se zatáčením si také nikdo hlavu nedělal...

0/0
31.8.2016 14:20

M22i28r94o55s44l90a69v 80S42u87c30h46y 5560329340380

Dlažba byly klasické kočičí hlavy - velmi nerovné. Tanky v těch místech nezatáčely, jen popojížděly. Protože váha tanku nesedí na celé ploše pásu, jak se nám autor snaží tvrdit, ale na jednotlivých nápravách (tj. na nejbližších článcích pod koly), vozovka je nerovná a při rozjezdu a brzdění je třeba zabrat - tak přesně to způsobilo ty šrámy. Myslím, že je jedno, jaké "téčko" tam projelo. Zato amíci měli na pásech pryžové bloky, takže byly k dlažbě šetrné a neničily ji.

+3/0
31.8.2016 16:14

M53a49r11t33i54n 30H49o88r66á82k 7196455728

No nazvat řidiče tanku aktivistou (to je pro mě dnes termín pro určitý druh lidí), protože je členem aktivních záloh, to je dost nepovedené.

+4/0
31.8.2016 0:49

L27i55b16o89r 39Ž57ů35r90e56k 2573826380468

To je ale jenom váš problém.

+1/0
1.9.2016 10:52

J40a95k51u48b 86H67e59g38e68n65b16a32r43t 9905784159884

To budou asi aktivistické zálohy. ;-D

0/0
2.9.2016 14:27

T60o80m33á18š 24K41u23č56e26r74a 8984475965906

Těžké psát článek na technet. :-)

0/0
30.8.2016 22:46

J28a93n 17M89a52l46ý 1285949514858

No to "ohození" blátem nic moc. Kdyby to nechali na 30 minut drandit po poli, vypadalo by to líp.

0/0
30.8.2016 22:39

P44e58t88r 98S66v94o65b56o84d67a 9955117154370

... zjevne nechali otevreny poklop a chrstli to i dovnitr na budiky.

+2/0
31.8.2016 0:01

P25e63t37r 90M70a91r60š90o71u73n 5875378356106

taky jsem koukal proč patinovali i zevnitř ;-D

0/0
31.8.2016 0:08

P35a68v69e65l 39S47o73b65o52t24k89a 5300194

No to je ale hloupost.

To by platilo jen pokud by pásy i dlažba byla dokonale rovná.

Pokud ale některá kostka dlažby vystupuje nebo nejsou kola dokonale srovnána a všechny články pásu naprosto stejné, hmotnost tanku se takto ideálně do průměrného tlaku nerozloží.

+6/−1
30.8.2016 21:17

L51a61d38i94s27l88a78v 74S87a18u37e34r 8587351533854

Co se člověk nedoví. Když mě stoupne sto kilová ženská v lodičkách na palec od nohy tak dopadnu hůře než když mě ten palec přejede tato obluda. Jsem opět o něco chytřejší a budu se pouze vyhýbat sto kilovým ženským ;-D

+2/−1
30.8.2016 19:47

L25u21b38o69š 65H30o26l96í40k 5707660632580

To přirovnání se šlápnutím na nohu není až tak platné - pokud je hnotnost rozložena na plochu pásů V ROVINĚ, je zatížení menší než zmiňovamý podpatek (i když berme to s rezervou...).

Pokud Vám stoupne ženská nebo vjede tank na nohu, hmotnost se nerozloží na plochu, ale bude působit na cca 1dm2 Vaší nohy (u tanku plus ta část, která nestojí na noze a nevisí ve vzduchu mezi nohou a zemí) - to bych raději tu ženskou než ten tank. ;-)

+3/0
30.8.2016 20:25

T21o23m10á49š 82S18k38o42l77e70k 8489554351475

Jenom pro opravu části článku bych dodal, že t-34 nebyla schopná otáčení na místě protiběžným pohybem pásů (tzv. pivotní otočka). T-34 se otáčela s pohybujícím se jedním pásem a druhým stojícím.

+11/0
30.8.2016 17:51

J42i40r80k22a 29H78o36n12c60ů 2604524311458

Já bych si dovolil ještě dodat, že T-34/85 váží asi o pět tun víc, než se v článku udává.

0/0
30.8.2016 19:37

P41e64t55r 31M25a25r75š94o36u84n 5745278246536

S municí, bez munice? S "vykuchaným" kanonem? Ptám se.

0/0
30.8.2016 23:39

J46a49n 89C23h39o82b65o63t 5982894548431

Tím hůře pro podklad...

0/0
31.8.2016 13:28

M79i84c20h49a87l 39V85e92r11n23e24r 8267406207704

Já si radši stokilovou dámu na jehlových podpatcích, jak radí pan ředitel, představovat nebudu, děkuji;-D

+7/0
30.8.2016 15:04

J64a16n 54S15e94m15i35k 4894627692469

ten priklad s damskym podpatkem:)

...to by platilo kdyby ona dama chodila opravdu jen po tom podpatku..... ale ona naslapuje podpatkem PLUS spickou boty

taktez fyzika rozlozeni tlaku pasu.... pokud by tank jezdil na dokonale rovnem povrchu dokonale rovnymi pasy tak by se opravdu ta vaha rozkladala zcela rovnomerne na cely povrch pasu;-)

no nic, je asi pravda ze jizda tankem dlazbe neublizi....ale to vysvetleni proc je trochu mimo;-D

0/0
30.8.2016 14:48

J23a47r78o76s64l65a76v 80M45a90š83e85k 5959440404313

Tanky T-34 překonávali vodní toky včetně rozbahněných potoků broděním. Zkuste si představit ne dámu na jehlách ale sebe v gumovkách na takovém břehu potoka a jak se po něm budete pohybovat.

+5/0
30.8.2016 15:00

J51a33n 34S73e82m29i22k 4104577542839

:) to je o necem jinem.

dno potoka pri takovem prejezdu tank radne "zmeni".:)

Samozrejme, pokud se tank "propadne" tim ze stlaci vrchni vrstvu zeminy(dna), nebo tlak vytlaci nejmekci usazeniny stranou, projede bez problemu.

jenze proste to dno pak bypada po prujezdu opravdu jinak nez pred tim;)

mechanika pohybu damy na podpatcich bahnem je jina, uz jen proto ze musi zvedat nohy a kracet:)

Tento clanek ma byt prave o tom ze plochu na ktere projizdi zmenit nema.

+1/0
30.8.2016 16:01

L59u38d53ě93k 57K78r51a26t48o23c33h57v58í49l 7597745782

cit.....Před válkou v benzinové verzi v ruských tancích BT, za války většina ve verzi pro spalování nafty a po válce se zvýšeným výkonem na 600 koní byly montovány do T-55 .....

To je totální nesmysl V tancích řady BT byly benzinové motory M5 (licence Liberty L12) a M17T (licence BMW 6), které s naftovými motory V-2 (vývojová řady BD a montovanými do BT-7M, T-34, KV, T-50, T-55, SU, ISU, Vorošilovec a jiných) neměly nic společného.

+4/0
30.8.2016 13:01
Foto

V80á29c58l70a64v 82N83ý65v37l95t

Dobrý den, vycházím z informací pana Kocha, v tancích řady BT se používal i benzínový motor se stejným základem, jako je v T-34, 55 či 72.

+1/0
30.8.2016 15:26

L62u92d35ě77k 29K20r81a27t51o90c95h35v17í53l 7287905182

Nikoliv, nepoužíval. V tancích BT (ve většině - 95% vyrobených, mimo BT-7M) se používali již zmiňované motory, které neměly s řadou dieselových motorů V-2 vůbec nic společného. Pokud tedy nebereme jako stejný základ to, že oba měly klikovou hřídel nebo písty;-)

0/0
31.8.2016 8:23

L28i74b75o33r 33Ž54ů42r29e37k 2953236940548

Takže v podstatě sám potvrzujete že je to pravda u BT-7M. Ještě něco? :-)

0/0
1.9.2016 10:32

L69u38d30ě81k 87K32r22a44t14o46c75h32v17í82l 9825544221144

Motory V-2 neměli žádnou benzínovou verzi. Ani v BT, ani jinde.

0/0
1.9.2016 16:49

L52i72b74o65r 89Ž61ů71r39e48k 2923586910248

Dle wiki:

BT-7M[4] (1938, prototypes designated A-8; sometimes referred to as BT-8): new V-2 diesel engine replacing earlier gasoline engines, three DT machine guns: coaxial, in P-40 AA mount on roof and in a ball-mount on turret rear.

0/0
3.9.2016 9:14

L68u32d95ě31k 67K15r34a65t94o78c73h23v38í98l 9115264701584

Zřejmě nechápete psaný text. Takže znovu a pomalu. Motory V-2 neměly žádnou benzinovou verzi. Ani v BT, ani jinde.

0/0
3.9.2016 13:20

J73u24r90a70j 31V79á14c47l68a19v58í83k 9299840215326

No, mám poznámečku. Toto není T-34, ale T-34/85 a ten neváží 28 tun, ale 35 tun. Jinak tank je v podstatě závodní auto. V provozu se velmi rychle opotřebovává.

+7/0
30.8.2016 12:35
Foto

V17á98c20l61a25v 49N87ý48v56l92t

Dobrý den, ověřil jsem u pana Kocha, je to opravdu verze 85, ale odlehčená na udávanou hmotnost 28 tun.

+1/0
30.8.2016 15:24

L11u51k61á61š 69A22d76a43m83e76c 3327973100267

V Kyjevě nedávno při oslavě Dne nezávislosti udělaly tanky do asfaltu solidní díry. I když to bylo pravděpodobně způsobeno nekvalitním asfaltem.

http://kiev.segodnya.ua/kpower/skandal-posle-repeticii-parada-v-kieve-voennaya-tehnika-ostavila-shramy-na-asfalte-744890.html

0/0
30.8.2016 12:33

P26e29t46r24a 16D20v58o87ř12á15k90o12v15á 1190434331369

Ani to nemuselo být asfaltem, ale spíš úplně jiným druhem pásů;-)

+2/0
30.8.2016 12:43

P52a23v37e78l 62Š84e16d48ý 2458166842105

asfalt je něco jiného než dlažební kostky

+1/0
30.8.2016 13:47

A44d98a19m 98P93e44r94o13u72t41k46a 1446233499

Pro vojenské přehlídky se tanky většinou přezouvají na speciální druh pásů, což asi ukáčka neudělali a tak to dopadlo takhle

+3/0
30.8.2016 15:10

J56o69s67e17f 67Z10a60h50á79l83k71a 4473639448396

A jak vysvětlit skutečnost, že ve vojenských prostorech jsou dodnes řešeny křižovatky, odbočky a místa otáčení dlažbou - žulovými kostkami?

0/−1
30.8.2016 11:58

J74o69s14e73f 86Š66o15l81t12e21s 8734488300623

No tak ono se i ty žulové kostky poškrábou. Nevypadá to pak zrovna vzhledně.

0/0
30.8.2016 13:36

J20o76s92e64f 23Z38a46h80á38l47k84a 4493929298346

Ve vojenském prostoru, kasárnách a nádražích (vagonování techniky), tedy v místech která mínusující p. Kilian zřejmě v životě neviděl, to nevadí. Naprosto běžná věc, protože asfalt ani beton by tato exponovaná místa komunikací nevydržel. Navíc škrábance čas a povětrnostní podmínky stejně zahladí.

0/0
31.8.2016 7:31

T37o55m80á60š 72V97a71l42d69e36r 7813500879

Tak ony kostky nejsou stavěny jako na normální silnice s dlažební kostkou. Nejdříve je betonová vozovka a následně do řídkého betonu naskládány žulové kostky pevně zasazenými obrubníky opět do betonu. Vše je zavybrováno, aby nebyly spáry. Nakonec se na silnici dá "písek" bíly a zamete se. Takto silnice v prostoru vydrží opravdu dost pásové techniky a dokáže ji rozhodit, pokud je řidič techniky prase.

0/0
31.8.2016 15:46

K65r94y93š61t39o86f 68J17u77r81e50č15k92a 6930410657879

Stačí si na youtube najít ruské video: "Tank crumbled pavement" a tam je hezky vidět, jak tank dokáže při otáčení na místě takovou dlažbu zorat... ;-)

+3/0
30.8.2016 11:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.