Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sovětské tanky v památkové rezervaci. Dlažbu více zatíží dámský podpatek

Slavonické náměstí na několik srpnových dnů obsadili filmaři, natáčející Svěrákův film Po strništi bos. Při scéně osvobození vjedou do památkové rezervace i dva tanky T-34. Podívejte se, co obnáší dostat dva mnohatunové stroje do historického centra.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P44e12t52r 51K10a80r14a22f20i59á89t 3860727366250

Tanky jsou nakamuflované možná dobře ale chybí jim jedna podstatná mališkost - dva kulomety Děkťarjev 7,92 mm - jeden je spražený s kanónem ve věži a druhý byl v vpravo od řidiče - mají tam jen volné závěsy - obsluhoval ho radista - střelec - pomocník řidiče (jak chcete), ve 4 z tanku a pes třeba taky slečna Lidka.

+2/0
1.9.2016 12:06

V20l27a57d94i23m52í31r 97R78o50z88e38h36n34a91l 5158300767406

Dlažbu více zatíží dámský podpatek.....však tak byly vymyšleny, aby zvládaly těžký bahnitý terén v Rusku, kde bylo minimum slušných komunikací

0/0
1.9.2016 11:12

M98a14r69t61i69n 64S34e44d55l60á87č36e44k 1660969340324

Líbí se mi přístup "když už je to za jedny peníze, ať je to pokud možno autenticky". Nepochopil jsem např. jednu z rekonstrukcí Spitfiru, kde perfektně zrekonstruovali letadlo, aby mu vzápětí dali naprosto nesmyslnou kamufláž i označení...8-o8-o8-o

0/0
31.8.2016 14:13

J83a73n 20F97r22o13l73í11k 6216520775864

Mě se líbí především tato věta: "....konstruované na provoz s naftou velmi nevalné kvality, takže mu dnešní nafta s biosložkami nijak neškodí.";-D

+4/0
31.8.2016 11:06

J28a53n 69K19r42p36e20c 5496643874392

a nebyl by lepsi k patinaci nejaky 8.8 pak? tech musi byt i u nas ruzne po muzeich dost...

0/0
31.8.2016 10:57

L88i17b74o46r 89Ž23ů54r70e39k 2103686300558

Jo a aby byli trochu doruda, tak by mohli párkrát přejet pana Krpce... vole.

0/0
1.9.2016 10:22

P65a42v85e10l 95M60a57t21o56u56š37e17k 5280267128394

Jestli se způsobem, jakým je v článku vypočtena styčná plochu pásů a dlažby, dnes počítá všechno, tak se ještě máme na co těšit! Hlavně že jsou na všechno odborníci s pěti tituly!

0/0
31.8.2016 10:07

M85a83r66t95i43n 31S89e46d65l82á86č65e81k 1470869580334

A co se vám na tom nezdá? 6 m asi nebude celá délka pásu, takže předpokládám délka styčné plochy x 0,50 x 2.

0/0
31.8.2016 14:17

L23u53d10ě50k 19K53r14a39t28o42c60h47v39í71l 7967515412

"Plochý pás" T-34/85 není úplně tak plochý. Ke kontaktu s pevnou podložkou dochází pouze v oblasti čepů a spojení jednotlivých článků. Střed článku je prohnutý dovnitř.

+1/0
31.8.2016 18:23

L52i25b11o34r 21Ž44ů51r48e43k 2233726900398

Vy musíte matematiku (a obecně vzdělání) hodně nenávidět.

0/0
1.9.2016 10:26

L18i68b77o83r 15Ž72ů12r88e75k 2403626650258

Váš příspěvek jsem tuším napoprvé ne zcela pochopil. Sorry

0/0
1.9.2016 10:54

M87i39r98o36s20l89a23v 50S93u71c57h97y 5110189570110

Vzpomínám, jak se v osmašedesátém kolem našeho domu projelo pár tanků s bílým pruhem. Rovná, mírně klesající silnice. Šrámy byly na dlažbě viditelné až do poloviny sedmdesátých let, kdy se silnice zcela rekonstruovala. (Plzeň, Rokycanská třída)

+1/0
31.8.2016 8:40

M75a39r41t47i87n 33S90e68d55l66á34č49e51k 1760839480684

Až na to, že T-55 nebo T-62 (střílím od boku) rozhodně neměly ploché pásy, spíš naopak. A se zatáčením si také nikdo hlavu nedělal...

0/0
31.8.2016 14:20

M95i55r22o49s17l12a82v 76S88u23c96h30y 5840149630530

Dlažba byly klasické kočičí hlavy - velmi nerovné. Tanky v těch místech nezatáčely, jen popojížděly. Protože váha tanku nesedí na celé ploše pásu, jak se nám autor snaží tvrdit, ale na jednotlivých nápravách (tj. na nejbližších článcích pod koly), vozovka je nerovná a při rozjezdu a brzdění je třeba zabrat - tak přesně to způsobilo ty šrámy. Myslím, že je jedno, jaké "téčko" tam projelo. Zato amíci měli na pásech pryžové bloky, takže byly k dlažbě šetrné a neničily ji.

+3/0
31.8.2016 16:14

M86a10r10t31i27n 37H63o47r39á79k 7536645738

No nazvat řidiče tanku aktivistou (to je pro mě dnes termín pro určitý druh lidí), protože je členem aktivních záloh, to je dost nepovedené.

+4/0
31.8.2016 0:49

L97i27b86o18r 39Ž14ů62r45e61k 2673366570698

To je ale jenom váš problém.

+1/0
1.9.2016 10:52

J97a20k92u48b 69H62e69g94e64n75b82a27r50t 9675904739204

To budou asi aktivistické zálohy. ;-D

0/0
2.9.2016 14:27

T36o58m27á13š 90K94u20č21e54r98a 8104185345416

Těžké psát článek na technet. :-)

0/0
30.8.2016 22:46

J73a72n 56M38a53l53ý 1895199904948

No to "ohození" blátem nic moc. Kdyby to nechali na 30 minut drandit po poli, vypadalo by to líp.

0/0
30.8.2016 22:39

P77e42t51r 13S90v88o46b70o71d51a 9415777404660

... zjevne nechali otevreny poklop a chrstli to i dovnitr na budiky.

+2/0
31.8.2016 0:01

P17e24t82r 37M25a63r68š86o39u43n 5195548926396

taky jsem koukal proč patinovali i zevnitř ;-D

0/0
31.8.2016 0:08

P46a29v29e26l 67S32o35b58o53t17k30a 5650624

No to je ale hloupost.

To by platilo jen pokud by pásy i dlažba byla dokonale rovná.

Pokud ale některá kostka dlažby vystupuje nebo nejsou kola dokonale srovnána a všechny články pásu naprosto stejné, hmotnost tanku se takto ideálně do průměrného tlaku nerozloží.

+6/−1
30.8.2016 21:17

L39a45d82i10s95l42a89v 31S39a70u62e93r 8377351893124

Co se člověk nedoví. Když mě stoupne sto kilová ženská v lodičkách na palec od nohy tak dopadnu hůře než když mě ten palec přejede tato obluda. Jsem opět o něco chytřejší a budu se pouze vyhýbat sto kilovým ženským ;-D

+2/−1
30.8.2016 19:47

L18u92b46o94š 16H33o51l31í24k 5197170412580

To přirovnání se šlápnutím na nohu není až tak platné - pokud je hnotnost rozložena na plochu pásů V ROVINĚ, je zatížení menší než zmiňovamý podpatek (i když berme to s rezervou...).

Pokud Vám stoupne ženská nebo vjede tank na nohu, hmotnost se nerozloží na plochu, ale bude působit na cca 1dm2 Vaší nohy (u tanku plus ta část, která nestojí na noze a nevisí ve vzduchu mezi nohou a zemí) - to bych raději tu ženskou než ten tank. ;-)

+3/0
30.8.2016 20:25

T70o74m16á58š 10S39k51o56l42e23k 8219124181175

Jenom pro opravu části článku bych dodal, že t-34 nebyla schopná otáčení na místě protiběžným pohybem pásů (tzv. pivotní otočka). T-34 se otáčela s pohybujícím se jedním pásem a druhým stojícím.

+11/0
30.8.2016 17:51

J57i66r31k40a 96H44o55n45c23ů 2824694551158

Já bych si dovolil ještě dodat, že T-34/85 váží asi o pět tun víc, než se v článku udává.

0/0
30.8.2016 19:37

P92e61t84r 85M34a58r71š68o94u55n 5455368946486

S municí, bez munice? S "vykuchaným" kanonem? Ptám se.

0/0
30.8.2016 23:39

J55a74n 79C34h92o97b26o93t 5643928789207

Tím hůře pro podklad...

0/0
31.8.2016 13:28

M95i12c34h60a32l 87V54e33r57n93e57r 8367866527454

Já si radši stokilovou dámu na jehlových podpatcích, jak radí pan ředitel, představovat nebudu, děkuji;-D

+7/0
30.8.2016 15:04

J48a62n 20S84e14m11i94k 4104707432589

ten priklad s damskym podpatkem:)

...to by platilo kdyby ona dama chodila opravdu jen po tom podpatku..... ale ona naslapuje podpatkem PLUS spickou boty

taktez fyzika rozlozeni tlaku pasu.... pokud by tank jezdil na dokonale rovnem povrchu dokonale rovnymi pasy tak by se opravdu ta vaha rozkladala zcela rovnomerne na cely povrch pasu;-)

no nic, je asi pravda ze jizda tankem dlazbe neublizi....ale to vysvetleni proc je trochu mimo;-D

0/0
30.8.2016 14:48

J76a57r88o98s95l91a17v 23M62a68š43e43k 5329560804703

Tanky T-34 překonávali vodní toky včetně rozbahněných potoků broděním. Zkuste si představit ne dámu na jehlách ale sebe v gumovkách na takovém břehu potoka a jak se po něm budete pohybovat.

+5/0
30.8.2016 15:00

J90a60n 27S52e47m49i61k 4764417542179

:) to je o necem jinem.

dno potoka pri takovem prejezdu tank radne "zmeni".:)

Samozrejme, pokud se tank "propadne" tim ze stlaci vrchni vrstvu zeminy(dna), nebo tlak vytlaci nejmekci usazeniny stranou, projede bez problemu.

jenze proste to dno pak bypada po prujezdu opravdu jinak nez pred tim;)

mechanika pohybu damy na podpatcich bahnem je jina, uz jen proto ze musi zvedat nohy a kracet:)

Tento clanek ma byt prave o tom ze plochu na ktere projizdi zmenit nema.

+1/0
30.8.2016 16:01

L73u18d10ě12k 63K27r73a21t95o44c57h96v64í29l 7727895752

cit.....Před válkou v benzinové verzi v ruských tancích BT, za války většina ve verzi pro spalování nafty a po válce se zvýšeným výkonem na 600 koní byly montovány do T-55 .....

To je totální nesmysl V tancích řady BT byly benzinové motory M5 (licence Liberty L12) a M17T (licence BMW 6), které s naftovými motory V-2 (vývojová řady BD a montovanými do BT-7M, T-34, KV, T-50, T-55, SU, ISU, Vorošilovec a jiných) neměly nic společného.

+4/0
30.8.2016 13:01
Foto

V14á28c86l38a32v 39N14ý48v52l90t

Dobrý den, vycházím z informací pana Kocha, v tancích řady BT se používal i benzínový motor se stejným základem, jako je v T-34, 55 či 72.

+1/0
30.8.2016 15:26

L21u36d95ě21k 67K51r83a42t15o61c66h78v26í58l 7457835362

Nikoliv, nepoužíval. V tancích BT (ve většině - 95% vyrobených, mimo BT-7M) se používali již zmiňované motory, které neměly s řadou dieselových motorů V-2 vůbec nic společného. Pokud tedy nebereme jako stejný základ to, že oba měly klikovou hřídel nebo písty;-)

0/0
31.8.2016 8:23

L42i62b61o33r 73Ž59ů84r72e22k 2663786510778

Takže v podstatě sám potvrzujete že je to pravda u BT-7M. Ještě něco? :-)

0/0
1.9.2016 10:32

L95u62d20ě35k 62K84r10a32t89o55c79h85v67í37l 9195344111384

Motory V-2 neměli žádnou benzínovou verzi. Ani v BT, ani jinde.

0/0
1.9.2016 16:49

L91i47b13o70r 85Ž90ů66r46e75k 2203486540848

Dle wiki:

BT-7M[4] (1938, prototypes designated A-8; sometimes referred to as BT-8): new V-2 diesel engine replacing earlier gasoline engines, three DT machine guns: coaxial, in P-40 AA mount on roof and in a ball-mount on turret rear.

0/0
3.9.2016 9:14

L15u90d36ě65k 13K68r89a94t60o83c13h52v17í80l 9475164311754

Zřejmě nechápete psaný text. Takže znovu a pomalu. Motory V-2 neměly žádnou benzinovou verzi. Ani v BT, ani jinde.

0/0
3.9.2016 13:20

J47u20r38a85j 13V74á34c76l29a67v25í18k 9889830445696

No, mám poznámečku. Toto není T-34, ale T-34/85 a ten neváží 28 tun, ale 35 tun. Jinak tank je v podstatě závodní auto. V provozu se velmi rychle opotřebovává.

+7/0
30.8.2016 12:35
Foto

V74á93c41l71a15v 65N21ý42v41l63t

Dobrý den, ověřil jsem u pana Kocha, je to opravdu verze 85, ale odlehčená na udávanou hmotnost 28 tun.

+1/0
30.8.2016 15:24

L98u27k77á20š 29A40d54a44m11e43c 3557283870607

V Kyjevě nedávno při oslavě Dne nezávislosti udělaly tanky do asfaltu solidní díry. I když to bylo pravděpodobně způsobeno nekvalitním asfaltem.

http://kiev.segodnya.ua/kpower/skandal-posle-repeticii-parada-v-kieve-voennaya-tehnika-ostavila-shramy-na-asfalte-744890.html

0/0
30.8.2016 12:33

P40e36t48r31a 79D51v93o29ř18á46k15o52v73á 1580694801989

Ani to nemuselo být asfaltem, ale spíš úplně jiným druhem pásů;-)

+2/0
30.8.2016 12:43

P95a53v48e74l 17Š97e19d47ý 2848636542815

asfalt je něco jiného než dlažební kostky

+1/0
30.8.2016 13:47

A10d23a55m 16P79e41r77o26u88t61k89a 1696793199

Pro vojenské přehlídky se tanky většinou přezouvají na speciální druh pásů, což asi ukáčka neudělali a tak to dopadlo takhle

+3/0
30.8.2016 15:10

J41o14s76e65f 94Z74a29h43á59l73k48a 4853339388396

A jak vysvětlit skutečnost, že ve vojenských prostorech jsou dodnes řešeny křižovatky, odbočky a místa otáčení dlažbou - žulovými kostkami?

0/−1
30.8.2016 11:58

J82o94s87e49f 46Š17o32l59t46e93s 8274908630203

No tak ono se i ty žulové kostky poškrábou. Nevypadá to pak zrovna vzhledně.

0/0
30.8.2016 13:36

J78o94s97e66f 14Z70a28h67á78l61k65a 4623809668936

Ve vojenském prostoru, kasárnách a nádražích (vagonování techniky), tedy v místech která mínusující p. Kilian zřejmě v životě neviděl, to nevadí. Naprosto běžná věc, protože asfalt ani beton by tato exponovaná místa komunikací nevydržel. Navíc škrábance čas a povětrnostní podmínky stejně zahladí.

0/0
31.8.2016 7:31

T18o49m86á15š 66V11a29l42d11e18r 7543400719

Tak ony kostky nejsou stavěny jako na normální silnice s dlažební kostkou. Nejdříve je betonová vozovka a následně do řídkého betonu naskládány žulové kostky pevně zasazenými obrubníky opět do betonu. Vše je zavybrováno, aby nebyly spáry. Nakonec se na silnici dá "písek" bíly a zamete se. Takto silnice v prostoru vydrží opravdu dost pásové techniky a dokáže ji rozhodit, pokud je řidič techniky prase.

0/0
31.8.2016 15:46

K77r82y65š33t26o20f 69J89u34r71e34č22k75a 6300690837519

Stačí si na youtube najít ruské video: "Tank crumbled pavement" a tam je hezky vidět, jak tank dokáže při otáčení na místě takovou dlažbu zorat... ;-)

+3/0
30.8.2016 11:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.