Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sovětské tanky v památkové rezervaci. Dlažbu více zatíží dámský podpatek

Slavonické náměstí na několik srpnových dnů obsadili filmaři, natáčející Svěrákův film Po strništi bos. Při scéně osvobození vjedou do památkové rezervace i dva tanky T-34. Podívejte se, co obnáší dostat dva mnohatunové stroje do historického centra.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P73e30t88r 31K32a52r25a70f79i28á23t 3790197176520

Tanky jsou nakamuflované možná dobře ale chybí jim jedna podstatná mališkost - dva kulomety Děkťarjev 7,92 mm - jeden je spražený s kanónem ve věži a druhý byl v vpravo od řidiče - mají tam jen volné závěsy - obsluhoval ho radista - střelec - pomocník řidiče (jak chcete), ve 4 z tanku a pes třeba taky slečna Lidka.

+2/0
1.9.2016 12:06

V30l91a59d23i40m30í51r 12R70o96z44e76h13n61a23l 5258130857366

Dlažbu více zatíží dámský podpatek.....však tak byly vymyšleny, aby zvládaly těžký bahnitý terén v Rusku, kde bylo minimum slušných komunikací

0/0
1.9.2016 11:12

M46a65r88t40i76n 87S92e81d32l51á57č21e93k 1940419880374

Líbí se mi přístup "když už je to za jedny peníze, ať je to pokud možno autenticky". Nepochopil jsem např. jednu z rekonstrukcí Spitfiru, kde perfektně zrekonstruovali letadlo, aby mu vzápětí dali naprosto nesmyslnou kamufláž i označení...8-o8-o8-o

0/0
31.8.2016 14:13

J79a88n 14F40r71o58l91í85k 6556490625574

Mě se líbí především tato věta: "....konstruované na provoz s naftou velmi nevalné kvality, takže mu dnešní nafta s biosložkami nijak neškodí.";-D

+4/0
31.8.2016 11:06

J63a25n 37K52r71p50e62c 5886243714302

a nebyl by lepsi k patinaci nejaky 8.8 pak? tech musi byt i u nas ruzne po muzeich dost...

0/0
31.8.2016 10:57

L58i97b98o53r 59Ž12ů49r44e24k 2333426350978

Jo a aby byli trochu doruda, tak by mohli párkrát přejet pana Krpce... vole.

0/0
1.9.2016 10:22

P54a64v86e73l 12M84a37t34o44u27š17e24k 5140487538414

Jestli se způsobem, jakým je v článku vypočtena styčná plochu pásů a dlažby, dnes počítá všechno, tak se ještě máme na co těšit! Hlavně že jsou na všechno odborníci s pěti tituly!

0/0
31.8.2016 10:07

M52a74r65t58i40n 16S41e27d98l88á46č21e34k 1390249370264

A co se vám na tom nezdá? 6 m asi nebude celá délka pásu, takže předpokládám délka styčné plochy x 0,50 x 2.

0/0
31.8.2016 14:17

L81u87d83ě75k 60K14r85a47t84o40c89h84v49í20l 7587185902

"Plochý pás" T-34/85 není úplně tak plochý. Ke kontaktu s pevnou podložkou dochází pouze v oblasti čepů a spojení jednotlivých článků. Střed článku je prohnutý dovnitř.

+1/0
31.8.2016 18:23

L49i67b82o94r 91Ž22ů46r87e84k 2653736130948

Vy musíte matematiku (a obecně vzdělání) hodně nenávidět.

0/0
1.9.2016 10:26

L30i88b90o41r 25Ž63ů77r79e48k 2873286730988

Váš příspěvek jsem tuším napoprvé ne zcela pochopil. Sorry

0/0
1.9.2016 10:54

M25i56r77o87s39l38a29v 84S70u41c42h33y 5690519950890

Vzpomínám, jak se v osmašedesátém kolem našeho domu projelo pár tanků s bílým pruhem. Rovná, mírně klesající silnice. Šrámy byly na dlažbě viditelné až do poloviny sedmdesátých let, kdy se silnice zcela rekonstruovala. (Plzeň, Rokycanská třída)

+1/0
31.8.2016 8:40

M94a39r82t52i64n 51S98e52d33l55á79č37e52k 1600489190944

Až na to, že T-55 nebo T-62 (střílím od boku) rozhodně neměly ploché pásy, spíš naopak. A se zatáčením si také nikdo hlavu nedělal...

0/0
31.8.2016 14:20

M75i65r68o98s54l37a54v 28S33u88c55h66y 5710739670870

Dlažba byly klasické kočičí hlavy - velmi nerovné. Tanky v těch místech nezatáčely, jen popojížděly. Protože váha tanku nesedí na celé ploše pásu, jak se nám autor snaží tvrdit, ale na jednotlivých nápravách (tj. na nejbližších článcích pod koly), vozovka je nerovná a při rozjezdu a brzdění je třeba zabrat - tak přesně to způsobilo ty šrámy. Myslím, že je jedno, jaké "téčko" tam projelo. Zato amíci měli na pásech pryžové bloky, takže byly k dlažbě šetrné a neničily ji.

+3/0
31.8.2016 16:14

M84a18r15t75i18n 57H26o13r53á41k 7586105758

No nazvat řidiče tanku aktivistou (to je pro mě dnes termín pro určitý druh lidí), protože je členem aktivních záloh, to je dost nepovedené.

+4/0
31.8.2016 0:49

L33i32b31o47r 57Ž13ů81r96e44k 2673846640288

To je ale jenom váš problém.

+1/0
1.9.2016 10:52

J75a94k42u80b 59H87e91g51e44n55b72a10r47t 9595624249664

To budou asi aktivistické zálohy. ;-D

0/0
2.9.2016 14:27

T94o36m77á93š 11K66u18č19e67r90a 8694525275326

Těžké psát článek na technet. :-)

0/0
30.8.2016 22:46

J50a56n 42M61a82l31ý 1935539664578

No to "ohození" blátem nic moc. Kdyby to nechali na 30 minut drandit po poli, vypadalo by to líp.

0/0
30.8.2016 22:39

P41e76t58r 31S98v96o49b66o39d48a 9405177694270

... zjevne nechali otevreny poklop a chrstli to i dovnitr na budiky.

+2/0
31.8.2016 0:01

P18e86t33r 22M67a28r49š34o21u15n 5255668846756

taky jsem koukal proč patinovali i zevnitř ;-D

0/0
31.8.2016 0:08

P40a30v23e38l 77S46o26b51o45t18k21a 5280334

No to je ale hloupost.

To by platilo jen pokud by pásy i dlažba byla dokonale rovná.

Pokud ale některá kostka dlažby vystupuje nebo nejsou kola dokonale srovnána a všechny články pásu naprosto stejné, hmotnost tanku se takto ideálně do průměrného tlaku nerozloží.

+6/−1
30.8.2016 21:17

L40a14d85i25s79l38a34v 74S59a19u35e34r 8267331293714

Co se člověk nedoví. Když mě stoupne sto kilová ženská v lodičkách na palec od nohy tak dopadnu hůře než když mě ten palec přejede tato obluda. Jsem opět o něco chytřejší a budu se pouze vyhýbat sto kilovým ženským ;-D

+2/−1
30.8.2016 19:47

L42u63b23o30š 19H45o26l19í61k 5697530752720

To přirovnání se šlápnutím na nohu není až tak platné - pokud je hnotnost rozložena na plochu pásů V ROVINĚ, je zatížení menší než zmiňovamý podpatek (i když berme to s rezervou...).

Pokud Vám stoupne ženská nebo vjede tank na nohu, hmotnost se nerozloží na plochu, ale bude působit na cca 1dm2 Vaší nohy (u tanku plus ta část, která nestojí na noze a nevisí ve vzduchu mezi nohou a zemí) - to bych raději tu ženskou než ten tank. ;-)

+3/0
30.8.2016 20:25

T77o21m93á43š 87S45k48o95l34e86k 8429204261315

Jenom pro opravu části článku bych dodal, že t-34 nebyla schopná otáčení na místě protiběžným pohybem pásů (tzv. pivotní otočka). T-34 se otáčela s pohybujícím se jedním pásem a druhým stojícím.

+11/0
30.8.2016 17:51

J94i87r22k54a 27H54o18n80c94ů 2904184861238

Já bych si dovolil ještě dodat, že T-34/85 váží asi o pět tun víc, než se v článku udává.

0/0
30.8.2016 19:37

P93e33t54r 36M62a61r96š48o24u90n 5465808836326

S municí, bez munice? S "vykuchaným" kanonem? Ptám se.

0/0
30.8.2016 23:39

J46a55n 31C13h14o87b50o38t 5962174528971

Tím hůře pro podklad...

0/0
31.8.2016 13:28

M66i90c82h30a84l 56V73e50r24n50e97r 8337796237774

Já si radši stokilovou dámu na jehlových podpatcích, jak radí pan ředitel, představovat nebudu, děkuji;-D

+7/0
30.8.2016 15:04

J16a14n 50S40e69m93i17k 4624597902859

ten priklad s damskym podpatkem:)

...to by platilo kdyby ona dama chodila opravdu jen po tom podpatku..... ale ona naslapuje podpatkem PLUS spickou boty

taktez fyzika rozlozeni tlaku pasu.... pokud by tank jezdil na dokonale rovnem povrchu dokonale rovnymi pasy tak by se opravdu ta vaha rozkladala zcela rovnomerne na cely povrch pasu;-)

no nic, je asi pravda ze jizda tankem dlazbe neublizi....ale to vysvetleni proc je trochu mimo;-D

0/0
30.8.2016 14:48

J30a46r84o95s26l12a37v 95M70a24š27e38k 5449720394693

Tanky T-34 překonávali vodní toky včetně rozbahněných potoků broděním. Zkuste si představit ne dámu na jehlách ale sebe v gumovkách na takovém břehu potoka a jak se po něm budete pohybovat.

+5/0
30.8.2016 15:00

J80a47n 31S50e89m35i80k 4464867662469

:) to je o necem jinem.

dno potoka pri takovem prejezdu tank radne "zmeni".:)

Samozrejme, pokud se tank "propadne" tim ze stlaci vrchni vrstvu zeminy(dna), nebo tlak vytlaci nejmekci usazeniny stranou, projede bez problemu.

jenze proste to dno pak bypada po prujezdu opravdu jinak nez pred tim;)

mechanika pohybu damy na podpatcich bahnem je jina, uz jen proto ze musi zvedat nohy a kracet:)

Tento clanek ma byt prave o tom ze plochu na ktere projizdi zmenit nema.

+1/0
30.8.2016 16:01

L57u90d14ě40k 90K43r64a19t87o54c96h48v70í37l 7197975592

cit.....Před válkou v benzinové verzi v ruských tancích BT, za války většina ve verzi pro spalování nafty a po válce se zvýšeným výkonem na 600 koní byly montovány do T-55 .....

To je totální nesmysl V tancích řady BT byly benzinové motory M5 (licence Liberty L12) a M17T (licence BMW 6), které s naftovými motory V-2 (vývojová řady BD a montovanými do BT-7M, T-34, KV, T-50, T-55, SU, ISU, Vorošilovec a jiných) neměly nic společného.

+4/0
30.8.2016 13:01
Foto

V76á69c76l10a10v 23N68ý40v18l11t

Dobrý den, vycházím z informací pana Kocha, v tancích řady BT se používal i benzínový motor se stejným základem, jako je v T-34, 55 či 72.

+1/0
30.8.2016 15:26

L59u48d10ě97k 39K79r53a46t90o39c32h83v73í34l 7837845722

Nikoliv, nepoužíval. V tancích BT (ve většině - 95% vyrobených, mimo BT-7M) se používali již zmiňované motory, které neměly s řadou dieselových motorů V-2 vůbec nic společného. Pokud tedy nebereme jako stejný základ to, že oba měly klikovou hřídel nebo písty;-)

0/0
31.8.2016 8:23

L41i76b93o40r 90Ž75ů13r75e19k 2653466430318

Takže v podstatě sám potvrzujete že je to pravda u BT-7M. Ještě něco? :-)

0/0
1.9.2016 10:32

L72u32d89ě82k 25K19r89a24t27o93c33h45v79í75l 9755134441924

Motory V-2 neměli žádnou benzínovou verzi. Ani v BT, ani jinde.

0/0
1.9.2016 16:49

L25i37b80o90r 45Ž76ů19r83e45k 2333876730438

Dle wiki:

BT-7M[4] (1938, prototypes designated A-8; sometimes referred to as BT-8): new V-2 diesel engine replacing earlier gasoline engines, three DT machine guns: coaxial, in P-40 AA mount on roof and in a ball-mount on turret rear.

0/0
3.9.2016 9:14

L20u24d28ě17k 42K10r58a24t92o69c54h47v53í58l 9605254981104

Zřejmě nechápete psaný text. Takže znovu a pomalu. Motory V-2 neměly žádnou benzinovou verzi. Ani v BT, ani jinde.

0/0
3.9.2016 13:20

J41u26r50a19j 62V40á37c54l79a97v79í84k 9129500825836

No, mám poznámečku. Toto není T-34, ale T-34/85 a ten neváží 28 tun, ale 35 tun. Jinak tank je v podstatě závodní auto. V provozu se velmi rychle opotřebovává.

+7/0
30.8.2016 12:35
Foto

V19á27c72l42a75v 54N29ý98v54l81t

Dobrý den, ověřil jsem u pana Kocha, je to opravdu verze 85, ale odlehčená na udávanou hmotnost 28 tun.

+1/0
30.8.2016 15:24

L43u47k86á26š 93A83d44a91m71e33c 3347563830907

V Kyjevě nedávno při oslavě Dne nezávislosti udělaly tanky do asfaltu solidní díry. I když to bylo pravděpodobně způsobeno nekvalitním asfaltem.

http://kiev.segodnya.ua/kpower/skandal-posle-repeticii-parada-v-kieve-voennaya-tehnika-ostavila-shramy-na-asfalte-744890.html

0/0
30.8.2016 12:33

P62e62t11r77a 39D90v29o71ř62á43k40o87v82á 1330554211279

Ani to nemuselo být asfaltem, ale spíš úplně jiným druhem pásů;-)

+2/0
30.8.2016 12:43

P94a36v28e91l 49Š37e84d23ý 2458926402275

asfalt je něco jiného než dlažební kostky

+1/0
30.8.2016 13:47

A58d36a34m 36P19e78r73o75u89t17k34a 1196803139

Pro vojenské přehlídky se tanky většinou přezouvají na speciální druh pásů, což asi ukáčka neudělali a tak to dopadlo takhle

+3/0
30.8.2016 15:10

J56o38s21e60f 87Z80a53h37á96l38k90a 4503349768866

A jak vysvětlit skutečnost, že ve vojenských prostorech jsou dodnes řešeny křižovatky, odbočky a místa otáčení dlažbou - žulovými kostkami?

0/−1
30.8.2016 11:58

J42o45s60e12f 22Š35o18l14t77e13s 8584788300193

No tak ono se i ty žulové kostky poškrábou. Nevypadá to pak zrovna vzhledně.

0/0
30.8.2016 13:36

J69o27s47e88f 92Z98a73h62á56l22k85a 4883619978436

Ve vojenském prostoru, kasárnách a nádražích (vagonování techniky), tedy v místech která mínusující p. Kilian zřejmě v životě neviděl, to nevadí. Naprosto běžná věc, protože asfalt ani beton by tato exponovaná místa komunikací nevydržel. Navíc škrábance čas a povětrnostní podmínky stejně zahladí.

0/0
31.8.2016 7:31

T84o84m12á86š 43V53a56l32d95e54r 7933510609

Tak ony kostky nejsou stavěny jako na normální silnice s dlažební kostkou. Nejdříve je betonová vozovka a následně do řídkého betonu naskládány žulové kostky pevně zasazenými obrubníky opět do betonu. Vše je zavybrováno, aby nebyly spáry. Nakonec se na silnici dá "písek" bíly a zamete se. Takto silnice v prostoru vydrží opravdu dost pásové techniky a dokáže ji rozhodit, pokud je řidič techniky prase.

0/0
31.8.2016 15:46

K18r11y18š59t44o66f 79J89u12r57e35č12k33a 6850330737229

Stačí si na youtube najít ruské video: "Tank crumbled pavement" a tam je hezky vidět, jak tank dokáže při otáčení na místě takovou dlažbu zorat... ;-)

+3/0
30.8.2016 11:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.