Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zemřel konstruktér legendárního obřího „Jumbo“ letounu Boeing 747

Joe Sutter, hlavní konstruktér legendárního amerického letadla Boeing 747, zemřel ve věku 95 let. O Sutterově úmrtí informoval šéf divize Boeingu pro komerční letadla Ray Conner. Sutter působil jako poradce pro firmu Boeing i po odchodu do důchodu v roce 1986. „Jeho“ stroje dodnes létají po celém světě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M93a62r59t21i80n 72Š76t19ě77p17á16n81e81k 3577463943481

Je to nadherne letadlo.

0/0
5.9.2016 10:11
Foto

V34a98c88l32a97v 74V70a60v89r82a 3207654645907

Read my lips !!!!!

Víte kde byl Airbus těsně po II. světové válce? A víte kde by byl kdyby dnes neměl podporu Francie a Německa? A vy věříte že Boeing má podporu FEDu nebo ministerstva obrany v Americe ??? Jen teoreticky se zplaí práce na vojenských projektech které jsou odvozeny od regulárních modelů pro civilní účely. Ale o tom ví nejen Airbus ale i země které ho drží nad hladinou.

Takže porovnávat nemůžete žádný Airbus. Nicméně na superletounu se v Boeingu pracuje i když to v plánu nebylo. Optimální velikost dopravních letadel je ve velikosti Dreamjetu.

0/0
4.9.2016 16:54

M35i23c47h53a31l 34G26r13e45g63o93r 8886564210472

A teď si to porovnejte jak dlouho se u nás staví dálnice. A to máme počítače plus stovky tisíc úředníků.

+4/−1
3.9.2016 18:07

M55i73c56h30a97l 19G87r72e55g69o63r 8706874810962

Za co ten minus?

0/0
4.9.2016 10:34

S16e57i86d33l 95P25e26t65r 1201811115804

Buďte rád jen za mínus (já ho nedal), na každým jiným webu by jste za totální OT dostal nejspíš trvalý ban ...:-P

Nebo snad máte dojem, že historie B-747 nějak souvisí s českým dálnicemi?8-o

+1/−2
4.9.2016 18:34

M76i63c15h94a38l 17B66a10š35t98a 6284190275784

No jistě ... račte používat horní konec těla, vašnosto ;-)

0/0
5.9.2016 14:34

V91e48n43c42a 60M69a43l81s91e 1159179584149

a to už tenkrát s nádržemi na rozprašování chemtrails !!

0/−8
3.9.2016 14:51

Z89d67e49n59ě14k 80F52r76e90m54r 8888852169824

:-D

0/0
3.9.2016 17:41

V86o68j97t90ě86c97h 96H96o16r47s41k88ý 7617467441122

Illumináti o Vás ví! ;-D

0/0
3.9.2016 17:44

R60a56d24k61a 92K75o93v37á51ř77o28v86á 2673893643696

https://m.youtube.com/watch?v=7v00toMghns

Chemtrails v Airbusu 737-8C...

0/−2
3.9.2016 19:41
Foto

K25a54r94e85l 32B30a89r16t98a79k 9506621175736

Raduško, to myslíte vážně? Airbus 737-8C a LOGO ;-D

+2/0
4.9.2016 7:06

R64a69d23k12a 93K55o78v42á30ř16o61v38á 2393723843866

A to jste ještě neslyšel o tom novém Boeingu A380-8C, ten když zapne chemtrails, to je teprve něco...

0/0
4.9.2016 14:13
Foto

V38a70c36l64a79v 92V84a29v68r31a 3127534815847

Chemtrails je jen konspirační teorie. V diskuzích s mnoha piloty na US Air Force Airbase in Mt. Clemens neexistuje nějaké vypouštění škodlivin do ovzduší a paliva jaou pod silnou kontrolou.

Kecy jiných ať jsou na YT nebo jinde mě nezajímají. Týká se to jak amerických, tak evropských letounů. Byly i náhodně vzaty vzorky přímo za letouny na obou stranách .. je to nesmysl.

0/0
4.9.2016 17:02

R93a78d32k69a 86K29o59v47á19ř44o31v97á 2983953713706

Děkuji vám za vysvětlení, ale ten příspěvek jsem nemyslela vážně, stejně jako si autor dělá legraci z celé té konspirační teorie okolo chemtrails. Podívejte se na to video, má jenom 6 sekund, budete s tím souhlasit.

0/0
4.9.2016 19:45

K26a29r59e53l 98P30a45c25n40e92r 8429577329108

Rusové žádné plány od Francouzů na Concorde nedostali. KGB, GRU a tajné služby států Varšavské smlouvy měly po nich pátrat. Čs. rozvědka získala nějaké informátory, plány se vozily v rychlíku Paříž-Berlín v tubách od zubních past. Francouzská kontrašpionáž tuhle skupinu odhalila a v Toulouse proběhl proces, ve kterém byl mj. obžalován jeden katolický kněz. Co sehnaly další tajné služby nevím.

+10/0
3.9.2016 10:08

J83a17r15o42m82í49r 96K69r32á15l 4800209674749

Před pár lety jsem viděl v Rusku dokument, kde A.A.Tupolev popisoval, jak s Francouzi měli dobré vztahy a dostali i nějakou dokumentaci.

0/0
3.9.2016 22:00

K97a35r22e97l 28H24a51t95v54a52n38i 2604707186350

Proc pani Thatcherova vyhostila asi 150 ruskych inzenyru z VB pred dokoncenim "konkordskiho"?

0/0
5.9.2016 9:18

J52i89ř27í 29E61n12g74l97i36š 1455859135871

Jo to byly časy. Parametry letounu diktoval Pan American. Nádherné a jednoduché barevné provedení jejich strojů. Ani nevím proč tenhle gigant mezi leteckými společnostmi zmizel. B-707, B-747 a B-727 v jejich barvách to byla pro mne nádhera!!!

+6/0
3.9.2016 9:07

J75a81n 25P23r53o83c45h17á76z30k85a 5806152598947

Lockerbie

0/0
3.9.2016 11:48

M52i26c25h59a67l 49M50i74l71l89e10r 9816642599812

ne, to byla jen mala soucast problemu.

Spatna obchodni rozhodnuti, rozsirovani letecke flotily ve spatnou dobu, rozsirovani linek ve spatnou dobu.

0/0
3.9.2016 15:04

M70i12c17h52a73l 18B26a95š43t60a 6314560735124

Takže měli s Jumbem vlastně štěstí, že se trefili, což jim jinde nevyšlo. I tak to stálo za to !

0/0
5.9.2016 14:36

R18a72d26i75m 48S31v30o33b31o85d12a 9963579366302

pan-am b-707

nadherny strojR^

+2/0
3.9.2016 16:58

M95i39c71h88a84l 29M94i74l10l20e35r 9116962539582

s B707 jsem letel, ale ne Pan-am

0/0
3.9.2016 20:06

F50r86a40n93t46i13s93e36k 76M72i45k83e40s 8553537550292

S B707 v barvach PANAM jsem letel v 1978 Frankfurt-JFK. Pohoda i cigarety jsem dostal free of charge;-).

0/0
3.9.2016 20:50

M22i94c84h14a53l 98M29i79l87l78e89r 9626532519272

jo, to byly jeste ty doby, kdy se na palubach letadel jeste smelo kourit.;-D

Ja letel B707 Qantasu v 1969 z Hong Kongu do Port Moresby. Nasledujici let s Qantasem byl az o 10 let pozdeji a to uz meli B747.

0/0
4.9.2016 4:34

F59r67a25n72t25i74s13e70k 75M56i71k56e85s 8983637140412

V tom 1978 melo letet take B 747, ale nouzove pouzili B707 a jako kompenzace byly sluchatka zadarmo!

0/0
4.9.2016 23:10

M87i93l55a30n 85R14a36b95a61s 4967325693388

Pan-Am. První rána ropná krize 1973, nákup flotily B747, pokles poptávky pax, zadlužení společnosti, druhá rána let PA103 / Lockerbie. Souhlasím, logo jednoduché, výstižné, dnes "Zeměkouli" používá Cargo železniční společnost. Známá budova v NY patří MetLife. Také si "zahrála" v několika filmech ještě s původním logem Pan-Am.

Panu konstruktérovi uznání. Zaslouží si !

0/0
10.9.2016 23:48
Foto

V50l37a53s33t26a 32C14o63u89f46a84l 7277659759625

Tu-144 není kopie Concordu. Letadla se vyvíjejí celé roky. Nejde kopírovat něco, co ještě není udělané.

+8/−6
3.9.2016 8:26

J85a72r74o78m31í65r 78K52r21á52l 4740209854209

Každopádně dostali Rusové od Francouzů plány Concordu.

0/−2
3.9.2016 8:32
Foto

V50l65a95s66t50a 77C94o31u68f83a64l 7747589329665

Jak? Proč jsou ta letadla tolik jiná?

+2/0
3.9.2016 13:04

J46a79r91o20m24í35r 98K17r51á40l 4790529324449

Jak ? Oficiálně, v rámci technické spolupráce. Viz vyprávění A.Tupoleva v ruskofrancouzkém dokumentu, Popisuje tam, co jim to ušetřilo práce.

0/0
3.9.2016 21:51
Foto

V19a46c14l36a75v 89V30a13v48r44a 3547274765417

a co s tím? Postavili snad někdy něco Rusové?

0/0
4.9.2016 16:55

T63o54m18á10š 10M95o75r27a97v64č34í90k 3587546813405

Proč by to nešlo? Stačí kopírovat plány a vývoj. Viz p. Pacner výše.

+1/0
3.9.2016 10:57
Foto

V85l63a61s33t62a 47C87o76u36f19a45l 7187609579915

Není lepší se napřed seznámit s konfigurací obou strojů a aerodynamikou?

+3/0
3.9.2016 13:04

R65o78m56a85n 98K45r46a89t92o12c27h21v68í62l 6456777226124

Údajně spolupracovali

0/0
3.9.2016 15:11

J24o87s56e64f 70R53i86c18h29t36e50r 9526645137393

Na idnes sice asi s týdenním zpožděním, ale přece. Tak ještě jednou, čest památce legendárního Joe Suttera, a díky mu.

+14/0
3.9.2016 7:47

O57s94k74a19r 97K75o54v24a79ř79í63k 8637683386437

Proč má autor potřebu shazovat Tu 144? Společně s Concordem se jednalo o nejhezčí letadlo jaké kdy bylo vyrobeno. Je velká škoda, že ekonomická situace obyvatel SSSR znamenala ukončení výroby tohoto krásného stroje.

+1/−12
3.9.2016 7:28

M64i42l47a41n 39M25r18k55á41č20e91k 9560898921418

a čím ho shazuje? To, že se Vám líbí (mně osobně taky) neznamená, že to bylo úspěšné letadlo...

+5/0
3.9.2016 7:38

J91a29r37o58m56í80r 40K17r14á98l 4360899114449

Nešlo o ekonomickou situaci, ale o to, že padalo.

+4/0
3.9.2016 8:21

R76a92s38t50i79s77l68a17v 49P17a97l60u29š 4677188717614

Tu-144 bolo nespolahlive a problematicke, ale "padlo" len jedenkrat pri predvadzani na Parizskom aerosalone.

0/−1
3.9.2016 21:09

J54a68r35o28m84í46r 46K97r73á13l 4240509634439

A pak ještě dvakrát v SSSR. Naštěstí v nákladním provedení, takže to odnesla jen posádka.

+1/0
3.9.2016 21:52

J31o64s77e42f 59V27o77s57i61c81k50y 4493597896483

Prave proto, ze se rusti konstrukteri prilis venovali krase a barvam tohoto prototypu, a nedostatecne jeho spolehlivosti, tak proto mu pri parizskem predvadeni nejprve spadnul cumak a potom se rozplacnul cely. Prestoze byl plny cernych skrinek se dodnes nezjistil duvod teto havarie!

+3/0
3.9.2016 11:00

J41a33n 18S53e79m68i80k 4384827312349

neslo o ekonomickou situaci obyvatel SSSR

problem Tu-144 byl (mimo bezpecnosti) kratky dolet.

Takze letel superrychle, ale nedoletel dost daleko aby ta redukce cestovniho casul davala smysl.

V SSSR letal tusim jen mezi Moskvou a Alma Atou ...to bylo na maximalni hranici doletu.

Kamkoli dal v SSSR (Irkutsk,Vladivostok) by nutne mezipristani znamenalo ze by se tam obycejny Tu-104,154 nebo il-62 dostal rychleji

Za ocean by dolet samozrejme nestacil uz vubec

Ale letadlo to bylo krasne, to je pravda

+1/0
3.9.2016 14:48

D85a17n83i21e19l 17P50l36e84s63c56h34n53e34r 6110310197220

Mě vždycky baví, jak se vždycky objeví nějaký, rudý zastánce SSSR a začně se rozčilovat, že všichni haní ruská éra, která byla naprosto dokonalá a nejlepší a že všichni nadržujou američanům... :D než se vrátím k faktům, tak mi to vlastně připadá uplně mimo mísu, tento článek je zejména o konstruktérovi, který postavil výborné letadlo (růsům se takovejhle dopravák nikdy nepoved :P), tak nevím proč tu rozvádět diskuze o ruskejch érech.

A když už tak ano rusové stavěli i dobrá éra, ale Tu 144 to fakt nebyl... jak je tu psáno, špatnej dolet, mizerná spolehlivost, a dosluhoval tak že lítal podzvukově s poštou, protože v supersonice se stejně nechoval uplně poslušně, asi tak.

Mě přijde, že je prostě v poslední době strašně moderní odsuzovat vše americké a dělat s rusů chudáky, kterým se každej směje... evidentně ruská propaganda funguje velice dobře...

+4/0
4.9.2016 0:34

F34r43a23n44t93i31s98e19k 25K93u81b66i55k 9681625500584

Soudruzi, tu je problem napsat neco negativniho o americe, takze dnes asi bude zold chudy. Je mi vas lito

+2/0
3.9.2016 7:15

R83o37m78a34n 66K71r64a87t87o76c83h39v82í66l 6946277226834

Todle napsal Pacner no teda....

+2/0
3.9.2016 6:56

J46a86n 73J97e75ž24e71k 3741355787305

> Zalekli se obtíží, které by je čekali...

Slušný.

+4/0
3.9.2016 6:25

R84o28m12a17n 57K61r59a82t45o10c89h90v60í68l 6946507266224

Až na to, že to není pravda.

+1/−1
3.9.2016 6:33

J50o14s19e61f 41R82i54c37h18t20e30r 9756245507523

On to cituje kvůli té hrubici ;-)

0/0
3.9.2016 7:46
Foto

T46o81m89a10s 94C45a16b20a64k 8355245744839

Az na to, ze jste nepochopil narážku na tu příšernou hrubku.

+3/0
3.9.2016 7:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.