Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zemřel konstruktér legendárního obřího „Jumbo“ letounu Boeing 747

Joe Sutter, hlavní konstruktér legendárního amerického letadla Boeing 747, zemřel ve věku 95 let. O Sutterově úmrtí informoval šéf divize Boeingu pro komerční letadla Ray Conner. Sutter působil jako poradce pro firmu Boeing i po odchodu do důchodu v roce 1986. „Jeho“ stroje dodnes létají po celém světě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M42a95r30t25i65n 91Š22t91ě87p37á90n20e79k 3607533503201

Je to nadherne letadlo.

0/0
5.9.2016 10:11
Foto

V39a83c66l55a98v 62V61a14v20r83a 3867504685507

Read my lips !!!!!

Víte kde byl Airbus těsně po II. světové válce? A víte kde by byl kdyby dnes neměl podporu Francie a Německa? A vy věříte že Boeing má podporu FEDu nebo ministerstva obrany v Americe ??? Jen teoreticky se zplaí práce na vojenských projektech které jsou odvozeny od regulárních modelů pro civilní účely. Ale o tom ví nejen Airbus ale i země které ho drží nad hladinou.

Takže porovnávat nemůžete žádný Airbus. Nicméně na superletounu se v Boeingu pracuje i když to v plánu nebylo. Optimální velikost dopravních letadel je ve velikosti Dreamjetu.

0/0
4.9.2016 16:54

M35i89c34h64a42l 16G92r18e44g42o36r 8266554910822

A teď si to porovnejte jak dlouho se u nás staví dálnice. A to máme počítače plus stovky tisíc úředníků.

+4/−1
3.9.2016 18:07

M11i24c12h75a48l 78G65r78e96g42o43r 8686214550182

Za co ten minus?

0/0
4.9.2016 10:34

S35e51i29d85l 65P30e55t94r 1201431265304

Buďte rád jen za mínus (já ho nedal), na každým jiným webu by jste za totální OT dostal nejspíš trvalý ban ...:-P

Nebo snad máte dojem, že historie B-747 nějak souvisí s českým dálnicemi?8-o

+1/−2
4.9.2016 18:34

M48i33c28h82a16l 68B30a18š68t83a 6744300705694

No jistě ... račte používat horní konec těla, vašnosto ;-)

0/0
5.9.2016 14:34

V20e36n32c98a 46M80a62l36s17e 1849959684359

a to už tenkrát s nádržemi na rozprašování chemtrails !!

0/−8
3.9.2016 14:51

Z62d55e29n91ě41k 31F57r26e55m78r 8598362989904

:-D

0/0
3.9.2016 17:41

V46o49j50t76ě98c24h 95H19o28r72s21k96ý 7447667221262

Illumináti o Vás ví! ;-D

0/0
3.9.2016 17:44

R43a85d47k43a 67K62o49v91á42ř98o23v52á 2643573713716

https://m.youtube.com/watch?v=7v00toMghns

Chemtrails v Airbusu 737-8C...

0/−2
3.9.2016 19:41
Foto

K46a89r26e85l 65B17a95r53t39a52k 9366551795446

Raduško, to myslíte vážně? Airbus 737-8C a LOGO ;-D

+2/0
4.9.2016 7:06

R85a89d14k38a 44K73o88v65á32ř82o98v58á 2433103113526

A to jste ještě neslyšel o tom novém Boeingu A380-8C, ten když zapne chemtrails, to je teprve něco...

0/0
4.9.2016 14:13
Foto

V53a69c11l48a59v 54V50a35v59r35a 3887924135247

Chemtrails je jen konspirační teorie. V diskuzích s mnoha piloty na US Air Force Airbase in Mt. Clemens neexistuje nějaké vypouštění škodlivin do ovzduší a paliva jaou pod silnou kontrolou.

Kecy jiných ať jsou na YT nebo jinde mě nezajímají. Týká se to jak amerických, tak evropských letounů. Byly i náhodně vzaty vzorky přímo za letouny na obou stranách .. je to nesmysl.

0/0
4.9.2016 17:02

R36a92d21k97a 22K32o48v36á22ř97o82v80á 2673423853176

Děkuji vám za vysvětlení, ale ten příspěvek jsem nemyslela vážně, stejně jako si autor dělá legraci z celé té konspirační teorie okolo chemtrails. Podívejte se na to video, má jenom 6 sekund, budete s tím souhlasit.

0/0
4.9.2016 19:45

K73a95r52e85l 98P65a54c41n83e41r 8499777779188

Rusové žádné plány od Francouzů na Concorde nedostali. KGB, GRU a tajné služby států Varšavské smlouvy měly po nich pátrat. Čs. rozvědka získala nějaké informátory, plány se vozily v rychlíku Paříž-Berlín v tubách od zubních past. Francouzská kontrašpionáž tuhle skupinu odhalila a v Toulouse proběhl proces, ve kterém byl mj. obžalován jeden katolický kněz. Co sehnaly další tajné služby nevím.

+10/0
3.9.2016 10:08

J83a95r61o17m56í16r 47K44r86á78l 4140279574129

Před pár lety jsem viděl v Rusku dokument, kde A.A.Tupolev popisoval, jak s Francouzi měli dobré vztahy a dostali i nějakou dokumentaci.

0/0
3.9.2016 22:00

K64a78r85e17l 48H52a61t92v49a27n25i 2694477786240

Proc pani Thatcherova vyhostila asi 150 ruskych inzenyru z VB pred dokoncenim "konkordskiho"?

0/0
5.9.2016 9:18

J80i81ř69í 57E13n23g86l28i60š 1855799695381

Jo to byly časy. Parametry letounu diktoval Pan American. Nádherné a jednoduché barevné provedení jejich strojů. Ani nevím proč tenhle gigant mezi leteckými společnostmi zmizel. B-707, B-747 a B-727 v jejich barvách to byla pro mne nádhera!!!

+6/0
3.9.2016 9:07

J18a72n 81P80r18o52c76h14á54z42k38a 5356562908557

Lockerbie

0/0
3.9.2016 11:48

M44i90c86h67a67l 30M15i95l43l69e53r 9876772609352

ne, to byla jen mala soucast problemu.

Spatna obchodni rozhodnuti, rozsirovani letecke flotily ve spatnou dobu, rozsirovani linek ve spatnou dobu.

0/0
3.9.2016 15:04

M30i67c82h33a83l 76B44a44š60t94a 6124190365494

Takže měli s Jumbem vlastně štěstí, že se trefili, což jim jinde nevyšlo. I tak to stálo za to !

0/0
5.9.2016 14:36

R40a31d56i32m 41S83v68o98b22o11d17a 9123769476212

pan-am b-707

nadherny strojR^

+2/0
3.9.2016 16:58

M64i63c97h53a28l 21M69i51l32l16e78r 9986562359712

s B707 jsem letel, ale ne Pan-am

0/0
3.9.2016 20:06

F65r20a78n56t12i47s95e64k 45M75i66k31e55s 8803257800982

S B707 v barvach PANAM jsem letel v 1978 Frankfurt-JFK. Pohoda i cigarety jsem dostal free of charge;-).

0/0
3.9.2016 20:50

M95i33c94h41a13l 64M17i38l69l78e34r 9266622839222

jo, to byly jeste ty doby, kdy se na palubach letadel jeste smelo kourit.;-D

Ja letel B707 Qantasu v 1969 z Hong Kongu do Port Moresby. Nasledujici let s Qantasem byl az o 10 let pozdeji a to uz meli B747.

0/0
4.9.2016 4:34

F72r49a45n96t33i29s45e72k 68M97i61k76e61s 8883247700172

V tom 1978 melo letet take B 747, ale nouzove pouzili B707 a jako kompenzace byly sluchatka zadarmo!

0/0
4.9.2016 23:10

M35i78l12a33n 40R40a61b54a70s 4287415673718

Pan-Am. První rána ropná krize 1973, nákup flotily B747, pokles poptávky pax, zadlužení společnosti, druhá rána let PA103 / Lockerbie. Souhlasím, logo jednoduché, výstižné, dnes "Zeměkouli" používá Cargo železniční společnost. Známá budova v NY patří MetLife. Také si "zahrála" v několika filmech ještě s původním logem Pan-Am.

Panu konstruktérovi uznání. Zaslouží si !

0/0
10.9.2016 23:48
Foto

V48l82a91s53t57a 16C45o28u57f79a60l 7597369429505

Tu-144 není kopie Concordu. Letadla se vyvíjejí celé roky. Nejde kopírovat něco, co ještě není udělané.

+8/−6
3.9.2016 8:26

J87a54r48o55m18í27r 90K82r81á87l 4420189834519

Každopádně dostali Rusové od Francouzů plány Concordu.

0/−2
3.9.2016 8:32
Foto

V61l11a13s15t96a 58C78o84u17f40a17l 7357879769975

Jak? Proč jsou ta letadla tolik jiná?

+2/0
3.9.2016 13:04

J50a72r13o96m20í66r 25K79r84á58l 4540579984209

Jak ? Oficiálně, v rámci technické spolupráce. Viz vyprávění A.Tupoleva v ruskofrancouzkém dokumentu, Popisuje tam, co jim to ušetřilo práce.

0/0
3.9.2016 21:51
Foto

V64a25c96l60a76v 94V78a56v54r39a 3827714125477

a co s tím? Postavili snad někdy něco Rusové?

0/0
4.9.2016 16:55

T17o48m82á38š 23M84o40r25a38v21č72í83k 3467316283555

Proč by to nešlo? Stačí kopírovat plány a vývoj. Viz p. Pacner výše.

+1/0
3.9.2016 10:57
Foto

V51l11a78s74t51a 25C19o73u21f81a29l 7937289739235

Není lepší se napřed seznámit s konfigurací obou strojů a aerodynamikou?

+3/0
3.9.2016 13:04

R48o63m77a71n 46K75r25a44t24o79c49h86v85í87l 6916577576384

Údajně spolupracovali

0/0
3.9.2016 15:11

J97o86s81e92f 37R94i91c39h19t26e40r 9646455957633

Na idnes sice asi s týdenním zpožděním, ale přece. Tak ještě jednou, čest památce legendárního Joe Suttera, a díky mu.

+14/0
3.9.2016 7:47

O96s33k29a67r 58K80o79v36a65ř63í93k 8117373326847

Proč má autor potřebu shazovat Tu 144? Společně s Concordem se jednalo o nejhezčí letadlo jaké kdy bylo vyrobeno. Je velká škoda, že ekonomická situace obyvatel SSSR znamenala ukončení výroby tohoto krásného stroje.

+1/−12
3.9.2016 7:28

M29i33l71a64n 29M86r41k55á36č82e79k 9160668971148

a čím ho shazuje? To, že se Vám líbí (mně osobně taky) neznamená, že to bylo úspěšné letadlo...

+5/0
3.9.2016 7:38

J59a43r53o32m88í64r 71K88r97á56l 4280609254399

Nešlo o ekonomickou situaci, ale o to, že padalo.

+4/0
3.9.2016 8:21

R42a92s63t16i33s96l16a91v 80P75a75l65u77š 4927848787734

Tu-144 bolo nespolahlive a problematicke, ale "padlo" len jedenkrat pri predvadzani na Parizskom aerosalone.

0/−1
3.9.2016 21:09

J23a37r61o13m60í57r 15K42r30á57l 4440739174109

A pak ještě dvakrát v SSSR. Naštěstí v nákladním provedení, takže to odnesla jen posádka.

+1/0
3.9.2016 21:52

J36o25s25e92f 88V25o10s42i11c96k66y 4613767556333

Prave proto, ze se rusti konstrukteri prilis venovali krase a barvam tohoto prototypu, a nedostatecne jeho spolehlivosti, tak proto mu pri parizskem predvadeni nejprve spadnul cumak a potom se rozplacnul cely. Prestoze byl plny cernych skrinek se dodnes nezjistil duvod teto havarie!

+3/0
3.9.2016 11:00

J85a77n 14S29e82m15i33k 4634357812449

neslo o ekonomickou situaci obyvatel SSSR

problem Tu-144 byl (mimo bezpecnosti) kratky dolet.

Takze letel superrychle, ale nedoletel dost daleko aby ta redukce cestovniho casul davala smysl.

V SSSR letal tusim jen mezi Moskvou a Alma Atou ...to bylo na maximalni hranici doletu.

Kamkoli dal v SSSR (Irkutsk,Vladivostok) by nutne mezipristani znamenalo ze by se tam obycejny Tu-104,154 nebo il-62 dostal rychleji

Za ocean by dolet samozrejme nestacil uz vubec

Ale letadlo to bylo krasne, to je pravda

+1/0
3.9.2016 14:48

D58a73n12i49e71l 28P73l75e49s50c61h10n95e62r 6730790357630

Mě vždycky baví, jak se vždycky objeví nějaký, rudý zastánce SSSR a začně se rozčilovat, že všichni haní ruská éra, která byla naprosto dokonalá a nejlepší a že všichni nadržujou američanům... :D než se vrátím k faktům, tak mi to vlastně připadá uplně mimo mísu, tento článek je zejména o konstruktérovi, který postavil výborné letadlo (růsům se takovejhle dopravák nikdy nepoved :P), tak nevím proč tu rozvádět diskuze o ruskejch érech.

A když už tak ano rusové stavěli i dobrá éra, ale Tu 144 to fakt nebyl... jak je tu psáno, špatnej dolet, mizerná spolehlivost, a dosluhoval tak že lítal podzvukově s poštou, protože v supersonice se stejně nechoval uplně poslušně, asi tak.

Mě přijde, že je prostě v poslední době strašně moderní odsuzovat vše americké a dělat s rusů chudáky, kterým se každej směje... evidentně ruská propaganda funguje velice dobře...

+4/0
4.9.2016 0:34

F45r97a79n58t19i44s78e40k 53K34u93b13i60k 9891215530664

Soudruzi, tu je problem napsat neco negativniho o americe, takze dnes asi bude zold chudy. Je mi vas lito

+2/0
3.9.2016 7:15

R35o39m61a35n 48K87r11a16t82o34c77h17v66í18l 6356967986894

Todle napsal Pacner no teda....

+2/0
3.9.2016 6:56

J82a63n 98J63e67ž69e41k 3731485807465

> Zalekli se obtíží, které by je čekali...

Slušný.

+4/0
3.9.2016 6:25

R88o71m88a51n 94K47r50a73t38o95c19h78v52í36l 6196117326864

Až na to, že to není pravda.

+1/−1
3.9.2016 6:33

J26o68s15e61f 98R37i88c67h71t70e91r 9936735487293

On to cituje kvůli té hrubici ;-)

0/0
3.9.2016 7:46
Foto

T68o92m61a88s 65C70a69b84a33k 8695925724849

Az na to, ze jste nepochopil narážku na tu příšernou hrubku.

+3/0
3.9.2016 7:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.