Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J40a67n 76U12l50r43i34c49h 8878423456621

Uz se tesim na pokracovani o MIG-31, to uz bylo preci jen lepsi letadlo. Jinak moc pekne, diky a jen tak dal.

+36/0
doporučit
6.9.2016 12:49

J46a67n 52M53a38l32ý 1605779674148

Prostě potřebovali letadlo, které rychle a vysoko lítá a dokáže odpálit rakety. Na nic jiného navržený nebylo a taky nic jiného neumělo. A hlavně ukázali, že to jde i s tou primitivní ocelí tam, kde jiní museli nasazovat titan.

+43/−2
doporučit
6.9.2016 12:55
Foto

O62n44d72ř65e58j 37Š17k76o33c95h 8256217781198

Konečně diskuse hodnotící letoun ne zabývající se politickými názory přispívajících.

+30/0
doporučit
6.9.2016 12:46

K30a33r18e33l 68U74r63b22a21n 2914744791119

Plné regály byla kamufláž CIA. R^

+28/0
doporučit
6.9.2016 14:35

V92í61t 45V83ý68m30o36l14a 8418394834835

Jedna nevýhoda MiGu-25 nebyla zmíněna a týká se jeho motorů. Ty měly zpočátku omezenou životnost pouze 150 hodin, teprve později s vylepšením 750h. Při rychlosti nad 2.83M (~ 3000km/h) u motorů docházelo vlivem velkého tepelného namáhání a nadměrného přísunu vzduchu přímo k jejich nevratnému poškození a po takovém letu musel být motor vyměněn. Proto se lety při takových rychlostech uskutečňovaly vyjímečně a na přímý rozkaz. Pak bylo ovšem možné dosáhnout za cenu ztráty motoru rychlosti snad až 3.2M (udává se, není zcela povrzená).

+24/0
doporučit
6.9.2016 12:34

V96l42a21d19i49m46í35r 88D43y32t14r24y36c18h 2921503509332

Pěkný článek, nádherný stroj. R^

+14/0
doporučit
6.9.2016 12:07

M79i90l78a36n 23R24a86b21a56s 4907515143888

Jen doplním, co si ještě matně pamatuji. Stroj si nechal na poslední chvíli vyměnit za nejmodernější. Prý závada. Neměl aktivovanou sedačku, nemohl použít v případě sestřelu katapultáž. Překládal ruskou radiokorespondenci pro Jeane J. Kirkpatrick (v OSN za USA) při krizi/ leteckém konfliktu nad Saachalinem (KAL007). Na prezentaci v OSN účelově sestříháno. (knížka od Michaela Bruna, Drama nad Sachalinem). Měl několik "autonehod" mnohokráte změněno jméno, cestování po USA hlavně kvůli přežití, už neměl ochranku... Bál se dost dlouhou dobu zásahu vojenské rozvědky. Uvědomoval si, co způsobil. Letoun byl vrácen v bednách bez RL a IFF, naložen na nákladní loď v japonském přístavu, došlo k finančním plnění ze strany USA, poškozené antény ILS ze strany SSSR Japonsku nezaplaceny. Náhrada prozrazeného IFF stála Sověty obrovské prostředky Místo systému Chrom-Nikl/ Kremnyj se na Dálném východě zavedl systém Parol. Trvalo to rok. Belenko v USA často navštěvoval prestižní letecká vystoupení / aeroshow, údajně úmrtí, ne v rybníce, tentokráte v UL, to bylo to "poslední" okolo r. 2000. Na Akademii v Colorado Springs skončil coby instruktor kvůli výlevu ohledně homosexulality. Byl propuštěn za "genderově nekorektní chování", nemohl se smířit, že v kokpitu budou létat piloti s jinou orientací. Po rozpadu SSSR obchodoval s rybama, kaviárem, zařizoval dovozy, papíry, do USA. Autobiografická kniha je poplatná době, nikde žádné specifikace letounu, ani náznak, naopak "magnet na oceli" a další nesmysly. Větší prostor v brožuře (několik vydání, překlady), dostaly jahody se šlehačkou v B747 na baru, psí konzervy, které si Viktor kupoval v marketu. Byly levné, chutnaly my a neznal ještě angličtinu. Také jak pracoval na farmách. S miniaturníma spec. elektronkama "se studenou katodou" vznikala v době studené války zařízení i v USA. Do velkých výšek, na orbit, ochrana před solární radiací při dlouhodobém vystavení kosm. záření. Uf

+16/−1
doporučit
6.9.2016 14:54

J93a33n 48P71u41l51e12c 4708557491905

Například plné obchody považoval za kamufláž CIA ;-D;-D;-D........... Ale máme rok 2016 a ruská propaganda je pořád stejná, třeba slavný dispečer Carlos ;-).

+10/0
doporučit
8.9.2016 9:27

M66i70c56h31a57l 59B36i84k63e18r 9587912150699

Knížka je vyborna. Po docteni sem ho zařadil mezi jeden ze svých vzoru. Kdo četl, pochopi. Kdo ne, udělá dobre kdyz si ji precte

+10/0
doporučit
6.9.2016 14:11

L29u96k32á38š 88M44a46l38v43i20n89s86k45y 2608974473618

Případ Viktora Belenka docela výmluvně ilustruje rozdíl mezi mentalitou Čechů a Rusů. Rusové ho totiž dodnes drtivou většinou považují za zrádce (alespoň soudím, dle toho co jsem o něm našel ruském webu). Zatímco Češi, kteří za studené války spolupracovali se Západem se po revoluci za svou činnost většinou dočkali uznání. Ale to je i o tom, že zatímco u nás Andrej Babiš se snaží všemožně se nehlásit ke svému agentství v StB, tak ruská hlava státu je na svou minulost v KGB hrdá a Rusové to většinově zřejmě také považují za jeho přednost.

+18/−4
doporučit
6.9.2016 14:20

J34i51ř86í 68B51o66č64e63k 6951634665503

nevím, jestli to v diskuzi už zaznělo, ale podobný kousek se povedl iráckému pilotovi s MIGem 21. tam to ale bylo s izraelci předem domluvené

+8/0
doporučit
6.9.2016 14:50
Foto

T79o44m40á42š 11H22o54n79z42í65k 1159534381370

Zajímavé je, že dezertovali vždy vojáci z východu a letěli do svobodných západních zemí. Proč asi? Že by ten sovětský, dnes ruský, ráj nebyl tím zač se vydával?;-D

+13/−4
doporučit
6.9.2016 17:17

J46a41r69o24s75l86a25v 56S34k50a27l11i76c39k66ý 7747924798792

po precteni teto knizky se musi rozsvitit kazdemu, I Kebrdlemu s Uridilem....

+7/0
doporučit
6.9.2016 12:05

E87r62i75k 58L53e43v47i53n67s29k68ý 8451424403245

V dobe dokonceni vyvoje to bylo ciste jednoucelove letadlo : pro stihani SR-71. Stejne zadny nikdy nedostihlo. Pak mu trochu zachranila reputaci pruzkumna verze, jenze pouziti bylo limitovane spotrebou a doletem - vhodne tak akorat na maly Izrael, obklopeny "spratelenymi" staty. Proste uzasny stroj, schopny velmi rychle vyletet do velke vysky, ale jinak uplne k nicemu.

+8/−1
doporučit
6.9.2016 14:24

T30o33m92á81š 86B78r34a33b20e88c 2258106455246

Například plné obchody považoval za kamufláž CIA

:-)

+6/0
doporučit
6.9.2016 20:50
Foto

V22l66a71s34t73a 49C73o70u81f25a80l 7377429579365

Pěkně napsáno.

+5/0
doporučit
7.9.2016 21:51

J64o15s84e70f 61M19i43k80i21n 5923104625394

Hlavně, to letadlo mělo v sobě na chlazení 700 litrů lihu. Pokud nešlo do nadzvuku na moc dlouho, tak bylo na základně veselo

+5/0
doporučit
6.9.2016 13:27

D65a68v38i42d 12M38a54l61i95n21a 1670893500593

Tak hlavne pri zivotnosti 800 letovych hodin je zbytečné vymyšlet neco titanoveho a tudíž i drahého. A ty elektronky vs polovodiče? Ona ta elektronka je totiž schopna, narozdíl od polovodiče prestát obrovsky elektromagneticky vyboj, kterym zrejme atomovy vybuch je. ;-)

+9/−5
doporučit
6.9.2016 13:24

O51n77d10r59e46j 76P95a54t83e40k 5380820159781

Kvalitní článek. Technet je super!

+4/0
doporučit
8.9.2016 16:30

D85a60n 41S73v85o43b14o22d85a 9470340145126

Stejne jsou nejhezci Mig-29 a SU-27

+4/0
doporučit
6.9.2016 22:33

M73i68r92o26s79l21a58v 91S12t20i42s63k85a43l 3207846977130

Dobrý článek...díkyR^R^R^

+3/0
doporučit
7.9.2016 12:47

P28e32t75r 75H44á79j93e13k 2168546381919

Zajímavý rozhovor (November 1996) s Bělenkem (a obzvláště část o jídle pro kočky)

https://web.archive.org/web/20010111004300/http://fullcontext.org/people/belenko.htm

+3/0
doporučit
6.9.2016 15:13
Foto

P62a34v41e74l 31P85r89a24v58d71a 9563861829509

V článku to není zmíněno, ale zařízení s elektronkama jsou méně náchylné na poškození elektromagnetickým pulsem. Proto v to měli Sověti v letadlech místo polovodičů.

+3/0
doporučit
6.9.2016 14:13

T97o20m10á10š 92H37a86t43a16n 3809363969330

Zas je u tohoto letadla výhoda, že kdzž mu nenatankujou plnou, tak nemůže dezertovat, neb nedoletí ani k nejbližšímu nepřátelskému letišti.

+3/−1
doporučit
6.9.2016 18:31

M23i31l75a14n 14R62a20b57a18s 4317205213348

Snad půjde kouknout na obrázek, viz link, jak Belenkův MiG-25P v závěrečné fázi letu od moře k ostrovu Hokaidó monitorovala JASDF, včetně vyslané hotovosti.

http://p2.uloziste.com/fotky7/v5b1f220a23106ac/1ee2e02f1bb252a1-2.jpg

+2/0
doporučit
7.9.2016 21:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.