Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pět let od havárie hokejistů Jaroslavle. Ruské letectví se změnilo

Přesně před pěti lety havarovalo letadlo s hokejovým týmem Lokomotiv Jaroslavl. Nehoda, kterou zavinily chyby posádky, však v důsledku vedla k výrazným změnám v ruském letectví.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J16a72n 91S96y64s83e67l 4591519375855

Paráda. To ale nemění příliš na faktu, že bych do Moskvy jel raději vlakem než letadlem.

0/0
9.9.2016 12:53

M93a42r87t40i64n 27N77e87r25m85u14t 9467107388769

Pořád na ten vlak může spadnou nějaké letadlo (ruský týden)

0/0
12.9.2016 16:13

J45a68n 19S18l92a68d83k64ý 3941362693

Když flákli s Remkem, tak jim došel benzín díky opačné signalizaci stavu paliva

0/0
8.9.2016 0:41

A90n46t25o29n13í52n 34S16á58d35l33í14k 7248819903643

Je přirozeně dobrá zpráva. Ukazuje se opět, že když se fakt chce, tak to jde!

0/0
7.9.2016 21:30

M39i92c12h35a90l 68P86i48n98d50j43a44k 5273194767917

Ja nezapomenu na to, kdyz par hodin po nestesti, idnes zverejnilo telefonat s bratrem jednoho z nasich hokejistu, ktery ocividne jeste ani o te nehode nevedel. Tohle bylo neco co se mi hluboko zarylo do pameti a ukazalo mi co vsechno jsou lide schopni udelat pro penize.:-/ Nicmene tohle je off topic a dekuji za zajimavy clanek.

+1/0
7.9.2016 14:31

M14i94c35h41a72l 94P82i60n21d93j78a51k 5213644947357

Muze mi tady nekdo "od fochu' rict jestli piloti skutecne museji neco pocitat, jako soucast pripravy na let? Me to zni jako blbost. Diky

0/0
7.9.2016 14:24

P11e14t54r 71T92y10č77k32a 6585762309622

Musí toho počítat hodně.

0/0
7.9.2016 15:16

S19e89i87d49l 57P40e98t28r 1561591905434

Viz velice stručně např. zde:

http://www.aeroweb.cz/clanky/413-

0/0
7.9.2016 16:17

J19a51n 23L96u88k45á36š44e54k 9174429227632

Nechci teď řešit ruská letadla a jejich občas nalité posádky, ale zásadní vidím to, že se pořád někdo snaží něco měnit aniž by to mělo smysl. Prostě změna za každou cenu jako například tady u ovládání brzd. Je jasný, když léta něco rutinně používáte, tak holt chvíli trvá, než se naučíte třeba opačné používání. Přeci z logiky věci, zásadní prvky ovládán,í by měly být inovovány s návazností na předchozí systém, když to přeženu (a bůh ví jestli to tak nebylo) když 10 let budu brzdit posunem ovládání dozadu, tak přeci nedělám opak a nebude se brzdit posunem dopředu, to si prostě koleduje o průšvih. Pořád ty stroje ovládají jen lidi.

0/0
7.9.2016 12:00

J15a98r13d27a 13F81i95š74e29r 4507314151399

Změnilo? Jen aby to nebyla změna k horšímu, jak je v Rusku běžné...

+3/−3
7.9.2016 11:31

J92i79r64i 76S78k51r22o20b61a50n85e80k 6427232509854

jeden z nejsmutnejsich dnu, meho zivota, ten den jsem obrecel !

obrovska katastrofa, porad tomu nemuzu verit i po 5.letech ! [>-]

0/0
7.9.2016 10:21

J18a11n 56P75a84v51e41l 8943112528776

Zajděte si na endokrinologii. Nemyslím si, že by to byla normální reakce, pokud tam neseděli Vaši přátelé či příbuzní.

0/−1
7.9.2016 14:11

L94u67k89á10š 90A90d59a52m55e78c 3777373890107

V Rusku je taky hodně velký rozdíl mezi státním Aeroflotem, který má špičkovou úroveň, létá pouze na nových západních letadlech a na Suchojích Superjetech. Pak je tam spousta soukromých firem, kde je to mnohem horší. Naštěstí už se Rusko dalo trošku dohromady a začalo to víc hlídat.

0/0
7.9.2016 10:08

K52a53r57e27l 46L69a68n54g88r 2212487740398

Nevim, co jsem mel moznost videt, tak vseobecne z Ruska se vracely motory do Cech na generalku v mnohem lepsim stavu, mozna mirne preletane, ale ciste bez svinstva, nez z USA kde byly prelitane zcela viditelne, povrch doslova ulezely prasecak... Afrika to byl standart motory oletane v ramci zivotnosti, znecistene piskem a hlinou co nachlastaly na polnich letistich. Jizni Amerika to byla takova pohoda, sem tam chcipla jesterka, obcas plisen, ale s tim se pocitalo. Motor jako takovy byl vcelku dobry. On takovy blby motor vypovi o udrzbe docela dost, ale hlavne o dodrzovani nejakeho standartu.

+1/0
7.9.2016 12:20

P54e50t48r 68N74o35v73o26t52n70y 1501930881

Ruské letectví se změnilo. Odmontovali brzdy z letadel?

0/0
7.9.2016 9:59

A82n69d93r16e39y 72B65r74a41t97u82k77h64i82n 2187502783779

"Statistiku v tomto období však také výrazně ovlivňují čtyři nehody, za které provozovatel nenese vinu – ... a dva bombové útoky spáchané čečenskými teroristy v srpnu 2004. Po odečtení těchto událostí by počet nehod klesl na 6 a počet obětí na 227."©

Proč odečítat? Ti útoky byly možný také díky leteckým úřadám.

0/0
7.9.2016 9:05

M61a26r61t15i11n 16Š20i12m12e26k 4830104818175

Čest vaší památce pánové [>-]

+13/0
7.9.2016 9:03

A32n56d86r97e60y 81B81r74a18t64u22k51h65i89n 2207522643759

"Jedním z faktorů, který se mohl podepsat na zlepšení situace, bylo vyřazení starších typů letounů..."©

Pokud vím průměrný věk letadel v Rusku je přibližně stejný jako v Evropě, mnohém horší je obsluha, a možná kvůli tomu, že novější letadla jsou méně náročnější v obsluze než starší, tak to přispělo ke zlepšení.

0/0
7.9.2016 8:54

P72e92t87r 77P37r76o67k87o95p 8372703493902

Moc te filozofii s V1 rychlosti pro zastaveni startu zrovna v tomto pripade nerozumim. Ma to byt rychlost, pri ktere letadlo jeste bezpecne zabrzdi pred koncem drahy, jenze ukol zabrzdit pred koncem drahy ma dva parametry tu rychlost a vzdalenost od konce drahy. Je mozna pravda, ze pri standardnim vzjletu, tj zrychlovani podle predpokladaneho standardniho vykonu motoru bez brzdeni se spravne stanovenou hmotnosti letadla je ta uloha jednoparametricka (ma jeden parametr, a to rychlost) ale jakmile se nektery z ostatnich parametru zmeni a neni roven predpokladu pro vypocet teto rychlosti, tak je to cele nanic. Jinymi slovy muzete jet 40km/h tedy mene nez v1, ale kdyz jste metr pred koncem drahy tak to proste nedobrzdite...

0/0
7.9.2016 8:35

P41a25v74e55l 17Z94a20j88í96č95e85k 8184960916580

v1 je spocitana vzhledem k draze, navic i konfiguraci letadla...

0/0
7.9.2016 9:12

P50e29t90r 58P60r17o37k88o28p 8542293193392

v1 dává smysl právě a jenom tehdy, když jsou beze zbytku splněny předpoklady pro jeho výpočet, no a to se ne vždy z různých důvodů podaří. Zejména když letadlo nezrychluje tak, jak má (nižší tah motoru F, brzděni kol -F, vetší hmotnost letadla m, protože a = F/m), tak je ten údaj úplně na nic, protože k té v1 se dostanete mnohem později a tudíž blíže ke konci dráhy... , jak jsem již napsal, pokud jedete 40km/h metr před koncem dráhy, tak vám teoretické tvrzení, že jedete méně než V1 je úplně k ničemu, prostě vyjedete.

0/0
7.9.2016 11:12

K72a84r53e13l 68L73a80n36g90r 2442137570548

Pěkná blbost co jste napsal. ;-) V1 se spočítá na parametry co to má mít při odpoutání a pokud je v daném bodě nemá, vzlet se musí přerušit. Ta hodnota je známa ještě před nástupem pasažérů do letounu.

0/0
7.9.2016 20:32

P85e74t95r 12P69r40o83k19o46p 8762453223872

Pane Langře, :D) vtipné... myslím, že není sporu, že v1 se počítá na parametry, co má mít při odpoutání... otázka je o jakém to bodě to píšete (v1 není bod, nýbrž rychlost) a jak to piloti zjistí, jestli je mají nebo ne. Že by rychle převážili zavazadla? Zkuste se přesněji vyjádřit a bez invektiv...

0/0
7.9.2016 22:17

J82a13r36o55m10i86r 84F80a26r21e51k 4812483337

Tah motoru znate, hmotnost se orientacne pocita. Delku drahy znate. Proto je mozne zjistit, jaka je vlastne v1, aby bylo mozne jeste vcas prerusit vzlet. Samozrejme se ovsem nepocita s takovymi zasahy, jako je brzdeni pilota. Na druhou stranu, posadka by si mela byt vedoma toho, ze letoun nenabira rychlost dostatecne a ze neco nesedi.

A k prispevku nize, prestoze je to rychlost, tak vlastne souvisi s bodem na draze. Proste se predpoklada, ze vse jde dobre a tesne pred dosazenim v1 mate jeste dost dlouhy zbytek drahy na preruseni.

Co se tyce prevazeni zavazadel, nikdy jste si nevsiml, ze pri odbaveni vam zavazadla vazi? Hmotnost pasazeru vychazi ze statistik, prirucni zavazadla maji limit. Hmotnost letadla je znama, mnozstvi natankovaneho paliva taky. Povetrnostni podminky jsou jasne, stav drahy se do vypoctu taky zahrnuje. Takze teoreticky jsou znamy vsechny parametry.

0/0
8.9.2016 10:08

P21e32t58r 83P87r11o16k31o61p 8922263843882

Pane Fárku, děkuji za solidní reakci. Souhlasím s Vámi, že do výpočtu musí vstoupit řada hodnot, které jsou nutné pro výpočet v1 Jedná se lepsi nebo horsí odhady techto velicin. Neco se bere z vice nebo méne presneho mereni, neco ze statistiky nebo odhadem (v kanadském Ganderu letadlo pri startu havarovalo mj. proto, že cestující byli do jednoho nadnormativní muzi-vojáci s výzbrojí a piloti spatne odhadli hmotnost...). Problém, na který od počátku svého příspěvku poukazuji je, že samotná V1 mně připadá jako nedostatečný parametr pro rozhodnutí o přerušení startu tak, aby letadlo bezpečně zastavilo před koncem dráhy. Pro "známou" hmotnost letadla je to dvojice parametrů. Kromě rychlosti to ještě musí být bod na dráze, ve kterém má být této rychlosti dosaženo. Za tímto bodem i když nemáte v1 dosaženu, letadlo prostě nedobrzdíte (viz výše příklad: 40km/h na pozici 1 metr před koncem dráhy). No a právě o tom bodě na dráze se nikde nepíše.

Pro každý bod vzdálený od konce dráhy "s" metrů a brzdnou sílu motorů a brzd "F", pri hmotnosti letadla "m" je takovou rychlostí hodnoita stanovená podle vzorce v = sqrt(2*s*F / m). takto stanovená rychlost ve smeru od paty dráhy, kde je teoreticky nejvyšší, směrem k jejímu konci parabolicky klesá. Takze se vam muze snadno stat, ze nedostatecne zrychlujici letadlo sice stale nebude mit v1 dosazenu, ale pred koncem drahy proste nedobrzdi, protoze už bude v bode kde je maximalni rychlost pro dobrzdeni nizsi nez ono proklamované v1.

Prerusit start v tomto bode se rovna vyjet z drahy a havarovat.

(Fyzika 7. třída ZS, platna podle pana Newtona pro vsechna hmotná telesa.)

0/0
8.9.2016 15:31

J35a30k35u18b 18Š90u80l89c 1761987447448

Foto č.4: "Fanoušci Jaroslavli truchlí před místní hokejovou halou (7. září 2011)". Jen pro informaci Kinnarps Arena je v Jönköpingu ve Švédsku.

+2/0
7.9.2016 8:26

J26i71ř72í 68P63r53a30ž30á16k 9710852871912

Tato statistika sděluje, že i v Rusku padají letadla. Chybí porovnání s jinými státy a hlavně by nehodovost měla být vztažena k množství celkem nalétaných hodin, nebo km.

+5/−2
7.9.2016 8:22

K57a21r80e60l 51P43o39d25h96o59r59s90k13y 3435893672425

Tak se západními státy není moc co srovnávat, kromě toho němce se v posledních letech nic moc nestalo. Ale když si dáte práci s Afrikou nebo východní asií, tak budete mít tabulek spoustu.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_accidents_and_incidents_involving_commercial_aircraft

Na druhou stranu, ty čísla z článku nějak nesedí, dle té tabulky zemřelo v dubnu 2012 31 lidí při nehodě UTair Flight 120.

+3/0
7.9.2016 8:40

J44i33ř24í 49P71r38a42ž61á97k 9480942631812

Při současném nastavení oficiální propagandy by i srovnání nehod různých států propagandistům pomohlo, ale hlavně by ukázalo realitu.

A není to jedno jestli nějaký pilot bere prášky a omylem šlape na brzdu a nebo když psychicky nemocný pilot naletí do skály? Lidský faktor, ale takový, že by se při řádném provozu aerolinek neměl stát.

0/−8
7.9.2016 8:46

K62a44r47e25l 60P78o98d39h34o65r15s28k28y 3225233772605

Popravdě jsem nějak nechytl pointu vašeho příspěvku, chtěl jste porovnání, tak ho máte (nebo si ho můžete vypracovat).

+5/0
7.9.2016 8:54

K20a39r61e73l 37L61a72n52g85r 2822477980538

Na zapade se nic nestalo jo? ;-D Tak to se mrknete na avuation safety tam je nehod se smrtaky dost a ze zapadu.

0/−3
7.9.2016 9:04

K93a43r60e24l 96P25o53d86h81o20r68s13k19y 3665193302525

Pardon, vypadlo mi, že mám na mysli velká dopravní letadla. Nehod malých je spousta vlastně i u nás...

+3/0
7.9.2016 9:44

K26a29r83e46l 38L65a11n18g34r 2812737720748

No vidite. Ono je lepsi pocitat vse. Ty mala jsou take linkove stroje. Takova Cesna Carravan je take maly stroj, ale pouzivany na linkove lety.

0/0
7.9.2016 9:56

S95e60i40d80l 71P70e67t13r 1241961345734

Spousta?8-o

http://www.uzpln.cz/pdf/2HT8CBxn.pdf

Za rok 2015 v "malém" letectví (sportovní, SLZ, ULL, padáky a i "malé" GA) u nás zhynulo celkem 8 lidí.

Z toho však čtyři na padácích (ono taky vyskakovat z dosud letícího stroje je nejen čirý nerozum ale evidentně i ne zcela bezpečné, alespoň oproti létání :-P)

+1/0
7.9.2016 11:42

J37i28ř92í 70K27o94c63u31r42e65k 6285244165648

Dlužno dodat, že zbylá 4 úmrtí byla v letadlech z maximální vzletovou hmotností 2250 kg. Z toho 1 úmrtní v ULL a 1 na kluzáku.

Což při 800.000 pohybech ve vzdušném prostoru nevypadá nijak hrozivě.

0/0
7.9.2016 18:42
Foto

T76e58r16e71z43a 78Š23í17r24o17v72á38, 94T47e62c48h11n32e59t72.10C47z 2178465176861

Zdravím, díky za připomínku. UTAir 120 ze statistiky vypadl, protože neměl ruskou registraci. Nějaký automatizovaný nástroj pro vyhledávání jsem použít musela a hledání podle imatrikulace se ukázalo jako nejpřijatelnější... Procházet záznamy za 16 let ručně a kontrolovat, zda ta či ona aerolinka je ruská, to by bylo šíleně náročné a obávám se, že by z toho vylezlo víc chyb než rozumných dat. Do textu k danému období ale doplním, že nehoda kvůli registraci ze statistiky vypadla. Díky!

+4/0
7.9.2016 9:15

K19a51r41e40l 42L25a73n16g93r 2182957510638

https://aviation-safety.net/graphics/infographics/ASN_infographic_2015.jpg

Staci si menit rok v linku. Nevim kam az to jde

0/0
7.9.2016 9:26
Foto

T54e59r30e14z85a 97Š88í98r26o68v92á63, 95T64e42c64h39n50e69t64.56C69z 2718745826731

Tak to je dobrá funkce, díky za tip. Ale to je pořád zase podle místa nehody, ne? Tudíž se tam nedají identifikovat nehody ruských letadel v zahraničí...

0/0
7.9.2016 9:44

K56a63r88e53l 53L51a59n67g15r 2232787420318

Daji mate tam typ letadla a spolecnost.

0/0
7.9.2016 9:57
Foto

T47e28r86e92z82a 48Š75í46r59o41v50á63, 66T36e86c17h83n87e55t30.21C50z 2348205726241

Jak u kterého roku (třeba u 2015 je tam jen typ letadla, stát, kde k nehodě došlo, počet obětí a datum): https://aviation-safety.net/graphics/infographics/ASN_infographic_2015.jpg

0/0
7.9.2016 10:15

K50a14r37e59l 29P84o95d29h32o46r68s76k88y 3365173372965

Já věděl že si to přečtete. :-) Jo je to piplačka a je otázka zda je vůbec někde kompletní seznam, no tak přeju hodně zdaru.

0/0
7.9.2016 9:47

J32a47r88o85s25l72a60v 30S34k33a22l19i95c92k75ý 7297674968702

jo, urcite se to zmenilo, v rusku. ti co cely zivot chlastaji prestali, ti co cely zivot ziji a delaji slendrian a kaslou na pravidla a predpisy zacali poradne fungovat. jiste ....

+3/−1
7.9.2016 8:18

K19a10r21e65l 66L47a14n49g47r 2172987290228

No hlavne ze v americe se na to nekasle... Problem se zamky nakladovych dveri byla takova banalitka, jedny se za letu uvolnily, dalsich x se nezavrelo a skocilo to vytrzenymi dvermi za letu. Vyrobce to zacal resit az na natlak vysetrovatelu. Do roku 2015 nebyly vymeneny zamky na vsech strojich ve svete, kterych se to tykalo.

0/−6
7.9.2016 8:31
Foto

T83e53r12e72z82a 37Š35í41r75o39v93á61, 83T20e35c52h92n56e30t39.46C27z 2968205806321

No, pokud jim dostatečně tvrdě pohrozíte (vyhazovem, vězením, vyššímu vedení až zrušením aerolinek) a na pár exemplárních příkladech ukážete, že se chlast a šlendrián odteď fakt BUDE trestat, tak to fungovat může...

+3/0
7.9.2016 9:32

J48o21s32e22f 23V35a13l98a 9340513903133

predstava, re se za 3-5 let zmeni ruska mentalita je usmevna. Srovnejme si treba technicky stav aut v CR a v SRN. Pri tom STK (TÜV) v Nemecku je mnohem tolerantnejsi nez v CR. Proste jsou tu 3 duvody : Nemci maji novejsi autopark, maji vice penez na opravy a je v jejich narodni povaze mit auto v poradku. Pokud bychom rekli, ze Nemci jsou ve stavu aut o konskou delku pred CR. tak CR je o 3 konske delky pred Ruskem. To same bude platit pro letecky park.a na tom se nic moc nezmeni. Jinak co se tyce ceskeho leteckeho parku, znam jednoho soukromeho provozovatele ceske letecke zachranne sluzby, ktery opravoval svoje stroje pomoci nahradnich dilu ze zriceneho vrtulniku........takze tech, kdo maji maslo na hlave bude urcite vic.

+6/0
7.9.2016 8:05

R46o40m70a38n 42K69r27a13t82o37c77h95v54í60l 6776897756654

STK v Německu že je tolerantnější? - to slyším fakt poprvé.

0/0
7.9.2016 8:25

J56o90s90e60f 87V24a19l62a 9260673573833

mel jsem opakovane moznost to osobne poznat

+1/0
7.9.2016 9:16

R84o82m61a88n 20K88r67a17t83o36c92h76v48í21l 6426357676614

Opravdu?

Napište mi o tom něco více, děkuji.

0/0
7.9.2016 9:48

J56o23s33e67f 94V98a21l84a 9510563293793

ja nevim, co mam vic psat. Jezdim s auty s ceskymi i nemeckymi RZ a srovnatelne vice problemu a poznamek jsem vzdy "inkasoval" v CR. i kdyz slo o relativne srovnatelna auta se starim treba 15 let.

0/0
7.9.2016 10:30

R53o58m55a97n 51K94r43a64t50o88c31h67v80í29l 6976237216764

Zvláštní, říká se, že v německu je STK přísnější, že u nás proleze kdejakej vrak atd.

0/0
7.9.2016 10:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.