Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pět let od havárie hokejistů Jaroslavle. Ruské letectví se změnilo

Přesně před pěti lety havarovalo letadlo s hokejovým týmem Lokomotiv Jaroslavl. Nehoda, kterou zavinily chyby posádky, však v důsledku vedla k výrazným změnám v ruském letectví.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J41a88n 82S77y80s16e14l 4941889475665

Paráda. To ale nemění příliš na faktu, že bych do Moskvy jel raději vlakem než letadlem.

0/0
9.9.2016 12:53

M28a98r88t72i30n 57N60e84r86m61u29t 9137667658609

Pořád na ten vlak může spadnou nějaké letadlo (ruský týden)

0/0
12.9.2016 16:13

J48a53n 94S46l24a42d94k64ý 3751582213

Když flákli s Remkem, tak jim došel benzín díky opačné signalizaci stavu paliva

0/0
8.9.2016 0:41

A63n57t75o90n90í89n 35S12á15d76l63í30k 7888789613453

Je přirozeně dobrá zpráva. Ukazuje se opět, že když se fakt chce, tak to jde!

0/0
7.9.2016 21:30

M47i34c79h69a79l 21P24i54n65d51j93a10k 5523854147347

Ja nezapomenu na to, kdyz par hodin po nestesti, idnes zverejnilo telefonat s bratrem jednoho z nasich hokejistu, ktery ocividne jeste ani o te nehode nevedel. Tohle bylo neco co se mi hluboko zarylo do pameti a ukazalo mi co vsechno jsou lide schopni udelat pro penize.:-/ Nicmene tohle je off topic a dekuji za zajimavy clanek.

+1/0
7.9.2016 14:31

M96i71c46h96a37l 20P70i37n22d40j63a55k 5703894737577

Muze mi tady nekdo "od fochu' rict jestli piloti skutecne museji neco pocitat, jako soucast pripravy na let? Me to zni jako blbost. Diky

0/0
7.9.2016 14:24

P45e79t59r 27T50y78č51k82a 6455612459342

Musí toho počítat hodně.

0/0
7.9.2016 15:16

S41e11i62d90l 58P95e90t16r 1251471195244

Viz velice stručně např. zde:

http://www.aeroweb.cz/clanky/413-

0/0
7.9.2016 16:17

J18a41n 67L80u60k98á93š61e30k 9514169157542

Nechci teď řešit ruská letadla a jejich občas nalité posádky, ale zásadní vidím to, že se pořád někdo snaží něco měnit aniž by to mělo smysl. Prostě změna za každou cenu jako například tady u ovládání brzd. Je jasný, když léta něco rutinně používáte, tak holt chvíli trvá, než se naučíte třeba opačné používání. Přeci z logiky věci, zásadní prvky ovládán,í by měly být inovovány s návazností na předchozí systém, když to přeženu (a bůh ví jestli to tak nebylo) když 10 let budu brzdit posunem ovládání dozadu, tak přeci nedělám opak a nebude se brzdit posunem dopředu, to si prostě koleduje o průšvih. Pořád ty stroje ovládají jen lidi.

0/0
7.9.2016 12:00

J17a55r91d93a 23F91i58š34e13r 4727984621919

Změnilo? Jen aby to nebyla změna k horšímu, jak je v Rusku běžné...

+3/−3
7.9.2016 11:31

J79i40r77i 66S38k64r21o17b36a69n19e25k 6647102469404

jeden z nejsmutnejsich dnu, meho zivota, ten den jsem obrecel !

obrovska katastrofa, porad tomu nemuzu verit i po 5.letech ! [>-]

0/0
7.9.2016 10:21

J86a20n 58P55a85v14e88l 8453242308336

Zajděte si na endokrinologii. Nemyslím si, že by to byla normální reakce, pokud tam neseděli Vaši přátelé či příbuzní.

0/−1
7.9.2016 14:11

L27u64k83á38š 93A80d97a16m24e31c 3517843770497

V Rusku je taky hodně velký rozdíl mezi státním Aeroflotem, který má špičkovou úroveň, létá pouze na nových západních letadlech a na Suchojích Superjetech. Pak je tam spousta soukromých firem, kde je to mnohem horší. Naštěstí už se Rusko dalo trošku dohromady a začalo to víc hlídat.

0/0
7.9.2016 10:08

K43a98r28e32l 84L97a36n57g87r 2722857870138

Nevim, co jsem mel moznost videt, tak vseobecne z Ruska se vracely motory do Cech na generalku v mnohem lepsim stavu, mozna mirne preletane, ale ciste bez svinstva, nez z USA kde byly prelitane zcela viditelne, povrch doslova ulezely prasecak... Afrika to byl standart motory oletane v ramci zivotnosti, znecistene piskem a hlinou co nachlastaly na polnich letistich. Jizni Amerika to byla takova pohoda, sem tam chcipla jesterka, obcas plisen, ale s tim se pocitalo. Motor jako takovy byl vcelku dobry. On takovy blby motor vypovi o udrzbe docela dost, ale hlavne o dodrzovani nejakeho standartu.

+1/0
7.9.2016 12:20

P45e92t35r 88N30o24v44o86t89n70y 1851800301

Ruské letectví se změnilo. Odmontovali brzdy z letadel?

0/0
7.9.2016 9:59

A82n12d39r25e65y 68B72r77a45t70u88k26h91i45n 2357892173959

"Statistiku v tomto období však také výrazně ovlivňují čtyři nehody, za které provozovatel nenese vinu – ... a dva bombové útoky spáchané čečenskými teroristy v srpnu 2004. Po odečtení těchto událostí by počet nehod klesl na 6 a počet obětí na 227."©

Proč odečítat? Ti útoky byly možný také díky leteckým úřadám.

0/0
7.9.2016 9:05

M65a18r92t93i70n 31Š94i62m64e63k 4150554188565

Čest vaší památce pánové [>-]

+13/0
7.9.2016 9:03

A45n13d76r53e55y 57B56r29a29t40u67k57h64i98n 2137312983609

"Jedním z faktorů, který se mohl podepsat na zlepšení situace, bylo vyřazení starších typů letounů..."©

Pokud vím průměrný věk letadel v Rusku je přibližně stejný jako v Evropě, mnohém horší je obsluha, a možná kvůli tomu, že novější letadla jsou méně náročnější v obsluze než starší, tak to přispělo ke zlepšení.

0/0
7.9.2016 8:54

P10e63t89r 25P22r89o17k68o93p 8702153183232

Moc te filozofii s V1 rychlosti pro zastaveni startu zrovna v tomto pripade nerozumim. Ma to byt rychlost, pri ktere letadlo jeste bezpecne zabrzdi pred koncem drahy, jenze ukol zabrzdit pred koncem drahy ma dva parametry tu rychlost a vzdalenost od konce drahy. Je mozna pravda, ze pri standardnim vzjletu, tj zrychlovani podle predpokladaneho standardniho vykonu motoru bez brzdeni se spravne stanovenou hmotnosti letadla je ta uloha jednoparametricka (ma jeden parametr, a to rychlost) ale jakmile se nektery z ostatnich parametru zmeni a neni roven predpokladu pro vypocet teto rychlosti, tak je to cele nanic. Jinymi slovy muzete jet 40km/h tedy mene nez v1, ale kdyz jste metr pred koncem drahy tak to proste nedobrzdite...

0/0
7.9.2016 8:35

P40a24v80e69l 55Z41a58j46í60č47e18k 8874720636120

v1 je spocitana vzhledem k draze, navic i konfiguraci letadla...

0/0
7.9.2016 9:12

P73e39t63r 60P41r15o94k18o91p 8552873633622

v1 dává smysl právě a jenom tehdy, když jsou beze zbytku splněny předpoklady pro jeho výpočet, no a to se ne vždy z různých důvodů podaří. Zejména když letadlo nezrychluje tak, jak má (nižší tah motoru F, brzděni kol -F, vetší hmotnost letadla m, protože a = F/m), tak je ten údaj úplně na nic, protože k té v1 se dostanete mnohem později a tudíž blíže ke konci dráhy... , jak jsem již napsal, pokud jedete 40km/h metr před koncem dráhy, tak vám teoretické tvrzení, že jedete méně než V1 je úplně k ničemu, prostě vyjedete.

0/0
7.9.2016 11:12

K48a88r62e58l 24L31a53n26g50r 2282437750678

Pěkná blbost co jste napsal. ;-) V1 se spočítá na parametry co to má mít při odpoutání a pokud je v daném bodě nemá, vzlet se musí přerušit. Ta hodnota je známa ještě před nástupem pasažérů do letounu.

0/0
7.9.2016 20:32

P12e63t13r 51P16r34o26k52o65p 8292403513562

Pane Langře, :D) vtipné... myslím, že není sporu, že v1 se počítá na parametry, co má mít při odpoutání... otázka je o jakém to bodě to píšete (v1 není bod, nýbrž rychlost) a jak to piloti zjistí, jestli je mají nebo ne. Že by rychle převážili zavazadla? Zkuste se přesněji vyjádřit a bez invektiv...

0/0
7.9.2016 22:17

J80a35r29o72m76i10r 53F93a82r22e58k 4542383587

Tah motoru znate, hmotnost se orientacne pocita. Delku drahy znate. Proto je mozne zjistit, jaka je vlastne v1, aby bylo mozne jeste vcas prerusit vzlet. Samozrejme se ovsem nepocita s takovymi zasahy, jako je brzdeni pilota. Na druhou stranu, posadka by si mela byt vedoma toho, ze letoun nenabira rychlost dostatecne a ze neco nesedi.

A k prispevku nize, prestoze je to rychlost, tak vlastne souvisi s bodem na draze. Proste se predpoklada, ze vse jde dobre a tesne pred dosazenim v1 mate jeste dost dlouhy zbytek drahy na preruseni.

Co se tyce prevazeni zavazadel, nikdy jste si nevsiml, ze pri odbaveni vam zavazadla vazi? Hmotnost pasazeru vychazi ze statistik, prirucni zavazadla maji limit. Hmotnost letadla je znama, mnozstvi natankovaneho paliva taky. Povetrnostni podminky jsou jasne, stav drahy se do vypoctu taky zahrnuje. Takze teoreticky jsou znamy vsechny parametry.

0/0
8.9.2016 10:08

P41e58t56r 88P45r27o65k47o91p 8532883133802

Pane Fárku, děkuji za solidní reakci. Souhlasím s Vámi, že do výpočtu musí vstoupit řada hodnot, které jsou nutné pro výpočet v1 Jedná se lepsi nebo horsí odhady techto velicin. Neco se bere z vice nebo méne presneho mereni, neco ze statistiky nebo odhadem (v kanadském Ganderu letadlo pri startu havarovalo mj. proto, že cestující byli do jednoho nadnormativní muzi-vojáci s výzbrojí a piloti spatne odhadli hmotnost...). Problém, na který od počátku svého příspěvku poukazuji je, že samotná V1 mně připadá jako nedostatečný parametr pro rozhodnutí o přerušení startu tak, aby letadlo bezpečně zastavilo před koncem dráhy. Pro "známou" hmotnost letadla je to dvojice parametrů. Kromě rychlosti to ještě musí být bod na dráze, ve kterém má být této rychlosti dosaženo. Za tímto bodem i když nemáte v1 dosaženu, letadlo prostě nedobrzdíte (viz výše příklad: 40km/h na pozici 1 metr před koncem dráhy). No a právě o tom bodě na dráze se nikde nepíše.

Pro každý bod vzdálený od konce dráhy "s" metrů a brzdnou sílu motorů a brzd "F", pri hmotnosti letadla "m" je takovou rychlostí hodnoita stanovená podle vzorce v = sqrt(2*s*F / m). takto stanovená rychlost ve smeru od paty dráhy, kde je teoreticky nejvyšší, směrem k jejímu konci parabolicky klesá. Takze se vam muze snadno stat, ze nedostatecne zrychlujici letadlo sice stale nebude mit v1 dosazenu, ale pred koncem drahy proste nedobrzdi, protoze už bude v bode kde je maximalni rychlost pro dobrzdeni nizsi nez ono proklamované v1.

Prerusit start v tomto bode se rovna vyjet z drahy a havarovat.

(Fyzika 7. třída ZS, platna podle pana Newtona pro vsechna hmotná telesa.)

0/0
8.9.2016 15:31
Foto

J39a46k94u33b 42Š28u71l74c 1711907307548

Foto č.4: "Fanoušci Jaroslavli truchlí před místní hokejovou halou (7. září 2011)". Jen pro informaci Kinnarps Arena je v Jönköpingu ve Švédsku.

+2/0
7.9.2016 8:26

J65i75ř23í 18P79r90a92ž60á94k 9660202171722

Tato statistika sděluje, že i v Rusku padají letadla. Chybí porovnání s jinými státy a hlavně by nehodovost měla být vztažena k množství celkem nalétaných hodin, nebo km.

+5/−2
7.9.2016 8:22

K51a16r39e25l 86P37o28d86h95o71r63s46k26y 3355213192855

Tak se západními státy není moc co srovnávat, kromě toho němce se v posledních letech nic moc nestalo. Ale když si dáte práci s Afrikou nebo východní asií, tak budete mít tabulek spoustu.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_accidents_and_incidents_involving_commercial_aircraft

Na druhou stranu, ty čísla z článku nějak nesedí, dle té tabulky zemřelo v dubnu 2012 31 lidí při nehodě UTair Flight 120.

+3/0
7.9.2016 8:40

J66i85ř65í 67P89r60a89ž33á83k 9720972201292

Při současném nastavení oficiální propagandy by i srovnání nehod různých států propagandistům pomohlo, ale hlavně by ukázalo realitu.

A není to jedno jestli nějaký pilot bere prášky a omylem šlape na brzdu a nebo když psychicky nemocný pilot naletí do skály? Lidský faktor, ale takový, že by se při řádném provozu aerolinek neměl stát.

0/−8
7.9.2016 8:46

K43a78r84e25l 69P76o65d44h56o14r92s36k77y 3795513532435

Popravdě jsem nějak nechytl pointu vašeho příspěvku, chtěl jste porovnání, tak ho máte (nebo si ho můžete vypracovat).

+5/0
7.9.2016 8:54

K73a67r48e84l 79L52a30n17g82r 2252777340628

Na zapade se nic nestalo jo? ;-D Tak to se mrknete na avuation safety tam je nehod se smrtaky dost a ze zapadu.

0/−3
7.9.2016 9:04

K52a55r88e84l 51P29o66d40h19o51r42s30k31y 3385613742635

Pardon, vypadlo mi, že mám na mysli velká dopravní letadla. Nehod malých je spousta vlastně i u nás...

+3/0
7.9.2016 9:44

K81a20r81e39l 38L33a52n79g57r 2972417940628

No vidite. Ono je lepsi pocitat vse. Ty mala jsou take linkove stroje. Takova Cesna Carravan je take maly stroj, ale pouzivany na linkove lety.

0/0
7.9.2016 9:56

S92e50i66d31l 50P49e80t88r 1931101335754

Spousta?8-o

http://www.uzpln.cz/pdf/2HT8CBxn.pdf

Za rok 2015 v "malém" letectví (sportovní, SLZ, ULL, padáky a i "malé" GA) u nás zhynulo celkem 8 lidí.

Z toho však čtyři na padácích (ono taky vyskakovat z dosud letícího stroje je nejen čirý nerozum ale evidentně i ne zcela bezpečné, alespoň oproti létání :-P)

+1/0
7.9.2016 11:42

J43i57ř96í 52K59o31c91u55r18e61k 6955244805238

Dlužno dodat, že zbylá 4 úmrtí byla v letadlech z maximální vzletovou hmotností 2250 kg. Z toho 1 úmrtní v ULL a 1 na kluzáku.

Což při 800.000 pohybech ve vzdušném prostoru nevypadá nijak hrozivě.

0/0
7.9.2016 18:42
Foto

T26e65r41e70z71a 68Š98í24r88o48v79á64, 16T20e34c81h92n25e80t15.62C89z 2938825156471

Zdravím, díky za připomínku. UTAir 120 ze statistiky vypadl, protože neměl ruskou registraci. Nějaký automatizovaný nástroj pro vyhledávání jsem použít musela a hledání podle imatrikulace se ukázalo jako nejpřijatelnější... Procházet záznamy za 16 let ručně a kontrolovat, zda ta či ona aerolinka je ruská, to by bylo šíleně náročné a obávám se, že by z toho vylezlo víc chyb než rozumných dat. Do textu k danému období ale doplním, že nehoda kvůli registraci ze statistiky vypadla. Díky!

+4/0
7.9.2016 9:15

K20a12r17e84l 87L69a17n68g35r 2642337610388

https://aviation-safety.net/graphics/infographics/ASN_infographic_2015.jpg

Staci si menit rok v linku. Nevim kam az to jde

0/0
7.9.2016 9:26
Foto

T61e17r44e43z18a 13Š79í65r84o44v82á78, 12T98e98c18h62n74e47t87.65C30z 2888215806631

Tak to je dobrá funkce, díky za tip. Ale to je pořád zase podle místa nehody, ne? Tudíž se tam nedají identifikovat nehody ruských letadel v zahraničí...

0/0
7.9.2016 9:44

K90a93r98e51l 97L27a69n62g52r 2522547550598

Daji mate tam typ letadla a spolecnost.

0/0
7.9.2016 9:57
Foto

T74e12r67e53z26a 72Š11í18r67o18v68á27, 11T57e24c50h95n85e54t32.36C49z 2878715856911

Jak u kterého roku (třeba u 2015 je tam jen typ letadla, stát, kde k nehodě došlo, počet obětí a datum): https://aviation-safety.net/graphics/infographics/ASN_infographic_2015.jpg

0/0
7.9.2016 10:15

K84a61r42e45l 56P64o17d29h86o22r63s62k44y 3935183612825

Já věděl že si to přečtete. :-) Jo je to piplačka a je otázka zda je vůbec někde kompletní seznam, no tak přeju hodně zdaru.

0/0
7.9.2016 9:47

J36a89r81o79s26l21a47v 11S56k68a10l37i48c61k78ý 7807394798262

jo, urcite se to zmenilo, v rusku. ti co cely zivot chlastaji prestali, ti co cely zivot ziji a delaji slendrian a kaslou na pravidla a predpisy zacali poradne fungovat. jiste ....

+3/−1
7.9.2016 8:18

K55a34r71e22l 61L92a38n36g37r 2412327200378

No hlavne ze v americe se na to nekasle... Problem se zamky nakladovych dveri byla takova banalitka, jedny se za letu uvolnily, dalsich x se nezavrelo a skocilo to vytrzenymi dvermi za letu. Vyrobce to zacal resit az na natlak vysetrovatelu. Do roku 2015 nebyly vymeneny zamky na vsech strojich ve svete, kterych se to tykalo.

0/−6
7.9.2016 8:31
Foto

T27e86r15e45z94a 20Š14í44r31o96v54á18, 48T29e59c73h11n83e62t63.38C45z 2368115286681

No, pokud jim dostatečně tvrdě pohrozíte (vyhazovem, vězením, vyššímu vedení až zrušením aerolinek) a na pár exemplárních příkladech ukážete, že se chlast a šlendrián odteď fakt BUDE trestat, tak to fungovat může...

+3/0
7.9.2016 9:32

J27o33s82e21f 72V25a45l88a 9980303733723

predstava, re se za 3-5 let zmeni ruska mentalita je usmevna. Srovnejme si treba technicky stav aut v CR a v SRN. Pri tom STK (TÜV) v Nemecku je mnohem tolerantnejsi nez v CR. Proste jsou tu 3 duvody : Nemci maji novejsi autopark, maji vice penez na opravy a je v jejich narodni povaze mit auto v poradku. Pokud bychom rekli, ze Nemci jsou ve stavu aut o konskou delku pred CR. tak CR je o 3 konske delky pred Ruskem. To same bude platit pro letecky park.a na tom se nic moc nezmeni. Jinak co se tyce ceskeho leteckeho parku, znam jednoho soukromeho provozovatele ceske letecke zachranne sluzby, ktery opravoval svoje stroje pomoci nahradnich dilu ze zriceneho vrtulniku........takze tech, kdo maji maslo na hlave bude urcite vic.

+6/0
7.9.2016 8:05

R45o43m68a21n 21K13r73a66t53o53c18h76v63í39l 6486567736874

STK v Německu že je tolerantnější? - to slyším fakt poprvé.

0/0
7.9.2016 8:25

J51o77s43e76f 50V85a21l47a 9850813923123

mel jsem opakovane moznost to osobne poznat

+1/0
7.9.2016 9:16

R39o60m52a37n 20K26r29a69t33o25c97h53v12í72l 6786737436194

Opravdu?

Napište mi o tom něco více, děkuji.

0/0
7.9.2016 9:48

J84o96s42e34f 42V32a94l12a 9660273343983

ja nevim, co mam vic psat. Jezdim s auty s ceskymi i nemeckymi RZ a srovnatelne vice problemu a poznamek jsem vzdy "inkasoval" v CR. i kdyz slo o relativne srovnatelna auta se starim treba 15 let.

0/0
7.9.2016 10:30

R64o86m84a60n 51K78r25a20t12o37c39h53v28í27l 6626447336484

Zvláštní, říká se, že v německu je STK přísnější, že u nás proleze kdejakej vrak atd.

0/0
7.9.2016 10:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.