Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Výroba největšího letadla světa možná přejde do čínských rukou

Ukrajinský Antonov a čínská společnost Aerospace Industry Corporation of China podepsaly dohodu o dokončení výroby druhého exempláře obřího dopravního letadla An-225 Mrija. Číňané mají také zájem zahájit licenční výrobu tohoto stroje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P69e94t38r 67J79a24r35o48š 2144751295397

Tomu se vzdycky musim smat. Dusevni a pravni vlastnictvi nam zustava.... ;-D

My jim jen rekneme jak se to vyrabi ;-D

0/0
9.9.2016 12:58

D68a80v53i66d 31S35a74l44c75e69r 8646280683301

A teď všichni zahynééééém

0/0
9.9.2016 9:45

J37o42s60e71f 92K92a92r37f31í66k 7902295136970

Tah motorů, proudění vzduchu, vztlak, klapky, směrovky... No dejme tomu, ale stejně nechápu, jak se takové krááva udrží ve vzduch;-D;-)

+1/−1
9.9.2016 8:33

P67e23t47r 44M62i66c47h25a27l 2440874191712

Docela snadno, jak je vidět. :-)

0/0
9.9.2016 12:55

P86e17t98r 39M20i98c59h85a92l 2860424821352

Jen aby měli soudruzi v Číně tak velkou kopírku. :-)

0/0
8.9.2016 22:36

P45a40v58e86l 74S12e32d75l75á61k 3310296648111

Rusové zahnali Ukrajinu do kouta, ale nakonec jim zbudou jen oči pro pláč.

0/0
8.9.2016 9:47

M82a22r25t25i82n 82J30i16r29o31u36s80e30k 7526215745358

Rusové? Ti s nimi chtěli vždycky obchodovat, ale na UA řekli, ne, teď chceme EU. Tak mají, co chtěli. Dokonce i ten plyn tam teče přes EU, bylo by zajímavé vědět, kolik to EU ve skutečnosti stojí, tato plynová taškařice. ;-D

+2/0
9.9.2016 10:53

P15e61t36r 31N16o65v39á69k 1855867952215

Rusové? Ti chtěli s UA vždycky jen vydrbat. Jejich vzájemný "obchod" byl pro UA stejně "výhodný" jako pro ČSR a následně ČSSR, když dodávala do CCCP uranovou rudu...

0/0
9.9.2016 13:19

F55r76a20n54t96i75š72e77k 71M59ü98l15l39e21r 2363602929808

https://youtu.be/YBqTf9xfkRI

0/0
8.9.2016 9:06

H78o63n11z35a 26K67o37v79a76n56d84a 1558967955344

Vtipné je to, že tohoto Rusa- Antonova si Ukrajina privatizuje jako ukrajinského národního hrdinu, zatímco Ukrajince Brežněva cpe Rusku :D

+12/−3
7.9.2016 22:45

J94i73ř54í 25N35e32u76m47e96i63s54t62e31r 2912945383781

Však proč ne. Čímdál víc Rusáků si myslí, že nejvíc ve světě znamenali pod šíleným Gruzíncem Džugašvilim. Brežněva berou všema deseti taky.

+1/−1
7.9.2016 23:48

J75u14r17a41j 19V29á59c51l27a27v98í26k 9919250615126

Trochu jinak: Pepík Džugašvili zachránil Rusko (SSSR) a dal lidem lidsky žít. Byl to člověk, který dokázal prakticky nemožné. A navíc nekradl. Že se s darebáky nepáral? Ani na to neměl čas, bylo to buď anebo...

Brežněv je jiná kategorie. To byl dobrodruh. Ale jeho éra byla také dobou slávy.

Proč na ty dva potom vzpomínat ve špatném?

0/−9
8.9.2016 13:38

S80t44a46n81i44s67l57a12v 25K14r70e70j15c15a87r 6807276153794

Nu Stalin nebyl ničím jiným než předchůdcem Putina. Povýšil represe a teror na vládní úroven. Proto se později mohl postavit Hitlerovi a zvítězit!! Pokud by Hitler měl tak velkou rezervu v živé síle, jako Stalin tak by byl neporazitelným, včetně nezanedbatelné technické vyspělosti. Za vlády Stalina Rusko ekonomicky nikam nepostoupilo, viz svědectví českých Interhelpistů, jež Stalinovu dobu na sovětských celinách zažili! A můžete si to porovnat se svědectvím dnešních čechoameričanů jež začátky jejich rodičů a prarodičů zažili v Americe!!

+2/0
8.9.2016 14:17

J91u88r91a84j 54V93á72c18l15a76v31í14k 9479920595506

Trochu se nad svým vyjádřením zamyslete. Pokud by Stalin byl tak zlý, proč ho tedy ostatní nezlikvidovali? Tak to fungovalo vždycky. Zatím dodnes ruští lidé nedají na Stalina dopustit.

Například: Zkuste se podívat do oficiálních statistických ročenek USA - během celé Stalinovy éry měly USA záporné saldo migrace se SSSR. Myslíte si, že jsou lidé tak pitomí, že by se stěhovali do podstatně horších přírodních podmínek, do podstatně zaostalejší země a navíc vedené gaunerem non plus ultra?

Stalinova rezerva v živé síle? SSSR měl v té době ~190 miliónů obyvatel a proti němu spočítejte Německo (s Rakouskem), Itálii, Slovensko, Španělsko, Rumunsko, Maďarsko, Bulharsko a SS oddíly z dalších zemí. Navíc pro ně dělala skoro celá Evropa.

Proberte se.

0/−4
8.9.2016 16:11

T57o57m56á43š 17C55z14a25k15o57j 6881464215390

no tak ta migrace by mohla být dána ideologií. I v Americe se našlo plno komunistů, který této ideologii věřili. A poněvadž byl komunismus v Americe "potírán", tak se stěhovali do země, kde byl komunismus

0/0
8.9.2016 18:13

J27u98r85a45j 68V23á87c58l91a87v70í59k 9529350935986

To určitě. 30 let. Proberte se. Ono to, jestli jste o tom neslyšel, bylo i obráceně.

0/−1
8.9.2016 18:44
Foto

P33a77v54e64l 39K33a70l71u71s 6464836766782

Tak přece to není ironie...

0/0
10.9.2016 13:31
Foto

P95a15v36e95l 75K58a31l27u12s 6334466626972

Přiznám se, teď jsem nepoznal, zda jde o ironií, protože vážně toto nikdo nemůže říct.

0/0
10.9.2016 13:30

J65a67n 72S57e13m78i31k 4154347202909

Tak An-225 je vlastne zvetseny An-124 se kterym sdili klicove konstrukcni prvky.

Takze spis dava smysl ze po ziskani technologie na vyrobu An- budou cinani chtit vyrobit na zaklade toho letadlo kategorie An-124 nebo C-5 Galaxy

...cinska armada nic takoveho nema a zjevne potrebuje

+7/0
7.9.2016 21:26

J56i98ř93í 38J24i72r32o38u21d78e94k 8826449624764

Mají ve výzbroji IL 76, pavděpodob. licenční, v různých verzích. Cosi jako Starlifter. Dtto An 12.

0/0
7.9.2016 21:34

J75i71ř81í 30J54i18r11o41u66d12e97k 8236429144554

U Číny bych nevyloučil ani ony An 124;-)

0/0
7.9.2016 21:36

J73a71n 93S44e49m75i63k 4924137382109

no jo, ale porad -76 je o kategorii mensi nez -124 a o let starsi konstrukce

+1/0
7.9.2016 21:39

J17i51ř29í 69J84i38r94o36u13d58e33k 8146659824544

To jistě. Ovšem Ukr. prodá cokoli komukoli, kdo má zájem;-) Dvadvačtyřku provozuje fa, která má sídlo v Can.;-D

0/0
7.9.2016 21:44

T67o37m35á25š 59C88h34r65a15s33t87n98ý 2221104221783

Jestli si pamatuji, tak Čína má/uvádí do výzbroje Y-20, což taková C-5 Galaxy China Edition..

https://en.wikipedia.org/wiki/Xian_Y-20

0/0
8.9.2016 10:33

T78o90m53á10š 59C22h95r27a69s27t16n11ý 2951494671383

Tak ne, Y-20 je Il-76/C-17Globemaster třída...půlka nosnosti vůči C-5ce

+1/0
8.9.2016 10:51

J60i94n18d36ř67i86c78h 21Č82í84ž23e46k 9950382826369

Tohle dává smysl. Obr jim stačí na celou Čínu jeden a ohledně letů do kosmu taky jeden.

0/0
9.9.2016 8:40

J90i78ř54í 22J22i81r93o54u40d17e54k 8416829324684

R^;-)

Raketa Energia, raketoplán BURAN, pro jejich přepravu Energia v dílech) Mrija. Šlo o komplet na sebe navazující. PROJEKT BYL ZASTAVEN z finanč. důvodů. Buran byl úspěšně odzkoušen (po vynesení na oběž. dráhu Energií), jako nepilotovaný. Z celého programu zbyla Mrija, jeden letuschop. kus;-)

+2/0
7.9.2016 21:20

T64o65m59á48š 27C90h84r20a90s22t41n27ý 2741974581303

Zbyly i dva Burany v Kazachstánu, jen je vytáhnout z hangáru oprášit, a sehnat něco s čím by mohli létat do vesmíru...

0/0
8.9.2016 10:35

J41u44r79a20j 26V93á54c26l78a10v63í94k 9599410475386

Nezbyly. Na jeden spadl hangár, druhý stejně nikdo nebude obnovovat. Raketoplány byly záležitostí vojenské strategie (na obou stranách). Jinak je to příliš drahé. Ostatně SSSR to nezastavil kvůli penězům, ale kvůli nátlaku USA.

+3/−2
8.9.2016 13:42

V60á26c57l80a46v 88P64c44h15á68l62e10k 8796642291562

Viděl jsem ji na vlastní oči na Leteckém dnu s Květy v Ostravě Mošnově v roce 1988, byl to nezapomenutelný zážitek...

+2/0
7.9.2016 20:49

P81e86t23r 95M12a21c51h70á20č42e69k 9267374893

My Ukrajinci remizi něznajem!

0/0
7.9.2016 20:44
Foto

V60l59a74s13t65a 57C49o77u83f51a79l 7447159579415

Mrije byly vyrobeny dvě. Jedna ale zůstala nedokončená. Pokud je řeč o ní, tak se to dá pochopit. Novou už by nikdo neudělal.

+2/0
7.9.2016 19:17

S54e46i23d80l 16P23e72t28r 1501351485734

V podstatě je snýtován trup s centroplánem a snad se jim někde povalují torza křídel ... Vzhledem k tomu, že i ten jediný kus "má práci" na pouze několik dnů v roce, ekonomicky to moc asi smysl nedává.

Technologicky je ta konstrukce v 70. letech takže o nějaký transfer k-h též těžko půjde ..

Ale u Číňanů jeden nikdy neví když tu s Milošem chtěli kutat kanál ...:-)

+10/0
7.9.2016 20:31

O86n69d13ř29e47j 17Č24a17p13k35a 6751971703164

Napadá mě jedna věc, existovaly různé plány s vypouštěním raket v těch cca 10-12 kilometrech, mělo to vycházet docela ekonomicky zajímavě. A letadlo odvozené od Mriji by tam nahoru mohlo dostat dostatečně výkonný nosič pro komerční satelity...

0/0
7.9.2016 21:02

O13n12d70ř26e67j 16Č92a39p65k95a 6551451303764

Nečtu až do konce, v článku je to taky...

+2/0
7.9.2016 21:05

M86i41c33h76a27l 82M62i18n79a31ř41í36k 9892496379298

Čína má spousty věcí největších na světě, tak co by nemohla mít do sbírky toto letadlo. Vzhledem k počtu obyvatel a k prudkému nárůstu dolarových milionářů je potřeba přepravpvat velké množství lidí na velké vzdálenosti.

Vůbec bych se nedivil, kdyby taková letadla fungovala v číně něco jako u nás MHD.

0/−3
7.9.2016 18:41

T69o24m19á10š 19G69a56j34d67o41š 3808576147161

Viete si vypočítať, koľko by stála preprava priemerného Čínana v tomto nákladnom lietadle, keď v článku máte uvedené: "S předpokládanou cenou tisíc dolarů za jeden vynesený kilogram"?

+3/0
7.9.2016 18:50

L73u12k86á47š 30A70d11a98m80e87c 3537943310487

Navíc lidi si chtějí vybírat čas letu, ne letět jednou za dva dny v přesně stanovený čas. Proto se dnes v osobní dopravě ustupuje od mamutích letadel a dává se přednost středně velkým strojům.

+1/0
7.9.2016 19:05

P83e40t26r 53M11a46r36š40o36u29n 5665268836976

ano, a proto dlouhé trasy létají "poloprázdné" A380....

(je to asi stejné jako tvrdit, že všichni pojedou autem kdy chtějí, než aby čekali na vlak, co jede jednou za hodinu. A kupodivu jezdí)

0/0
7.9.2016 20:45

L19u84k12á14š 13A73d57a38m49e51c 3297653270707

http://ekonomika.idnes.cz/boeing-omezuje-vyrobu-747-08p-/eko-doprava.aspx?c=A160122_222826_eko-doprava_suj

Je to asi stejné jako tvrdit, že je lepší vypravovat 10 párů kratších vlaků v průběhu než vypravovat 2 ultradlouhé dopoledne a odpoledne. Nehledě na to, že obří letadla se vyplatí jenom tehdy, létají-li opravdu vytížená.

0/0
7.9.2016 20:59

P43e30t56r 24M48a17r49š36o25u37n 5565668796426

to není to samé. Pokud obsluhujete stejné body A a B, tak záleží na hodně faktorech. A někdy může být výhodnější poslat dlouhý vlak v menším intervalu, než za sebou samostatné krátké vlaky. Máte náklady na posádky. Stejně jako velké letadlo má někde smysl větší, než let menšími a mezipřistávat. Nebo poslat několik menších za sebou aby odvezli stejný počet lidí jako velké. To že si lidé chtějí vybírat čas odletu je otázka, jak moc to ovlivňuje leteckou dopravu. Sranda totiž pak je, že strávíte spoustu času na letišti. Proto také potom nelétáme Praha-Bratislava, protože tam jste nakonec rychleji jinak. Naopak až poletím do Pekingu, tak mne osobně třeba bude celkem jedno jestli to letí v 10 nebo ve 12... Každý způsob dopravy má jisté určení. Pokud budu vzdálené místo spojovat přímou linkou, jistě se někomu vyplatí počkat si na let 2x denně. Ale na krátké vzdálenosti to nebude. Stejně asi jako nebudu létat s tímto z vesnice do vesnice, kde se to nezaplní.

Zkrátka těch důvodů si daleko lidnatější Čína může najít spousty i na osobní přepravu. Osobně si ale také nemyslím, že by to Čína chtěl na přepravu osob.

0/0
7.9.2016 21:30

D75r66a80h13o85m13í88r 94S84t48r90o57u90h54a90l 4735338442284

Jenže tohle letadlo není určené na přepravu civilních osob a nejspíš ani nikdy nebude. Naopak má obrovské využití například v centrálně řízeném hospodářství, kde máte jednu specializovanou fabriku a rozvoz po zemi by trval neúměrně dlouho. Co se týče Číny, bavíme se o horách a pouštích, kde prostě věc širokou šest metrů, dlouhou čtyřicet a těžkou třeba 70 tun nemáte jak přepravit ani po kolejích, ani po silnici. Podmínky jsou tam velmi podobné těm ruským.

Pro přepravu lidí se prostě hodí letadla s užším trupem a delší díky tomu, že lidé jsou jednoduše skladnější. Menší odpor = menší spotřeba.

+1/0
7.9.2016 21:49

P64e96t15r 72M51a77r76š57o81u68n 5745578466926

to souhlasím.

já jen původně polemizoval obecně, že velké letadlo (pro hodně lidí) nemusí být blbost.

Mrija na osobní dopravu není.

0/0
7.9.2016 23:46

S24t62a81n69i26s78l24a80v 47K44r17e33j89c26a94r 6457516133214

Ano, tyto letadla opravdu nejsou určena pro přepravu osob, ale spíše nadměrných nákladů mezi kontinenty!! A využití a rentabilita provozu, je opravdu v ČR málo známá. Snad jen když si zákazník pro Českého výrobního zařízení z ČR do Austrálie právě zvolí tuto přepravu. Jistě si to ekonomicky spočítal. A podobné možné přepravy jež jsou prezentovány i na YouTube by Asii, Africe i Austrálii jistě uplatnění našlo. V Evropě se toto řeší díky husté zástavbě kamionovou přepravou nadměrných nákladů.

0/0
8.9.2016 14:08

P47e24t44r 69M93a39r34š19o54u17n 5365208906546

Ta cena 1000 dolarů na 1kg je ale vynesení na oběžnou dráhu raketoplánem "MAKS" ;-D Myslíte opravdu že diskutující myslel až takovouto přepravu?

+3/0
7.9.2016 20:40

M63a75r91t18i13n 17N64e14r83m58u69t 9647287868599

Mrija, po okraj plná dolarových milionářů, kteří mají společnou cestu, tak to jo :D

0/0
9.9.2016 15:09

T62o45m27á70š 45G97a78j78d91o87š 3408906697681

Predajú jednu kópiu, odovzdajú technickú dokumentáciu na licenčnú výrobu a nebude mať potom čo žrať.

Takých už bolo, počítali milióny a nakoniec im oznámili, sorry boys, už nemáme záujem. Potom sa dolároví miliardári, toho času teoretickí, dozvedeli, že to isté vyrába celkom iný obrovský podnik a nejaké patenty, priemyselné vzory majú v zadnici.

Väčšinou kupuje trojicu.

Jedna ako vzor (príslub obrovského kšeftu), druhá na úplne rozobratie (do posledného šróbika) a tretia na testy.

To je asi tak celý zárobok tých, ktorí sa dohodnú na licenčnej výrobe v Číne, či obsadiť Čínsky trh s veľmi nadšenými Čínaňmi.

3 kusy. Šťastie budete mať, ak tam naozaj rozbehnete licenčnú výrobu a budú vám nejaký poplatok dávať. Ale to je len výnimka hodná tak cocacoly a ich sirupu, ktorý musia dovážať.

+2/0
7.9.2016 18:33

T73o21m34á26š 78G36a50j12d37o47š 3958566437401

Je dosť divné, že EÚ a NATO nasľubovali hory-doly Ukrajincom, ale nekúpia to lietadlo ani nič od nich, aby ich zachránili.

Ak si to spojí človek s informáciami, že Čína buduje na vode umelé ostrovy a aj letiská, s takým lietadlo (pre nich nebude problém vyrobiť 5-10 kusov, je to krajina s 1,1mld. ľudí) dokážu takmer hocikam a hocikedy dopraviť desiatky, stovky kusov ťažkej techniky. Obrovské celky stavebnice, ktorú veľmi rýchlo na mieste dokážu zmontovať.

250 ton naraz. BVP váži cca 10-15 ton, 250 ton potravín, munície zhadzovať na padákoch hocikde.

Naozaj zvláštne, že to okrem Ruska, nikomu netrhá žily.

+1/−2
7.9.2016 18:46

J85a10n 38S21e46m59i90k 4704187492559

/presne to se stalo rusum s licenci Su-27/30

..vyurobili podle licence par kusu, zaplatili licencni poplatky za ty kousky, a pak najedno zacali vyrabet "uplne nove" letadlo ktere bylo ale uplne stejne jako Su-27;-D

0/0
7.9.2016 21:29

J56o84z95e98f 30K72o25s94t45e19l47a45n48s48k60ý 8195592189796

V Číne je všetko obrovské. Je tam miliónové mesto so stovkami fabrík, kde vyrábajú len gombíky. A v iných veľkých mestách sa zase špecializujú na iný, jeden druh výrobku. Známy tam občas lieta na služobky.

Takže obrovské lietadlo sa do Číny, kde je všetko obrovské, určite veľmi hodí.

0/0
7.9.2016 17:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.