Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Výroba největšího letadla světa možná přejde do čínských rukou

Ukrajinský Antonov a čínská společnost Aerospace Industry Corporation of China podepsaly dohodu o dokončení výroby druhého exempláře obřího dopravního letadla An-225 Mrija. Číňané mají také zájem zahájit licenční výrobu tohoto stroje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P20e59t85r 72J54a68r96o20š 2634901305377

Tomu se vzdycky musim smat. Dusevni a pravni vlastnictvi nam zustava.... ;-D

My jim jen rekneme jak se to vyrabi ;-D

0/0
9.9.2016 12:58

D49a86v19i30d 19S10a59l79c67e56r 8316480533281

A teď všichni zahynééééém

0/0
9.9.2016 9:45

J87o39s91e28f 55K77a29r12f85í57k 7182205916390

Tah motorů, proudění vzduchu, vztlak, klapky, směrovky... No dejme tomu, ale stejně nechápu, jak se takové krááva udrží ve vzduch;-D;-)

+1/−1
9.9.2016 8:33

P28e28t56r 87M54i32c85h81a36l 2230674661122

Docela snadno, jak je vidět. :-)

0/0
9.9.2016 12:55

P14e56t63r 37M47i28c35h80a66l 2270444441512

Jen aby měli soudruzi v Číně tak velkou kopírku. :-)

0/0
8.9.2016 22:36

P17a47v10e61l 22S97e17d29l61á48k 3980436928311

Rusové zahnali Ukrajinu do kouta, ale nakonec jim zbudou jen oči pro pláč.

0/0
8.9.2016 9:47

M42a15r13t77i60n 87J75i25r54o32u29s69e90k 7656585605118

Rusové? Ti s nimi chtěli vždycky obchodovat, ale na UA řekli, ne, teď chceme EU. Tak mají, co chtěli. Dokonce i ten plyn tam teče přes EU, bylo by zajímavé vědět, kolik to EU ve skutečnosti stojí, tato plynová taškařice. ;-D

+2/0
9.9.2016 10:53

P21e52t13r 24N47o81v74á11k 1685587812525

Rusové? Ti chtěli s UA vždycky jen vydrbat. Jejich vzájemný "obchod" byl pro UA stejně "výhodný" jako pro ČSR a následně ČSSR, když dodávala do CCCP uranovou rudu...

0/0
9.9.2016 13:19

F17r63a93n53t95i91š74e63k 48M82ü55l74l91e92r 2773412519168

https://youtu.be/YBqTf9xfkRI

0/0
8.9.2016 9:06

H50o70n10z47a 87K89o89v16a94n33d37a 1758917395924

Vtipné je to, že tohoto Rusa- Antonova si Ukrajina privatizuje jako ukrajinského národního hrdinu, zatímco Ukrajince Brežněva cpe Rusku :D

+12/−3
7.9.2016 22:45

J71i46ř68í 35N26e93u72m82e96i61s37t95e37r 2322535143421

Však proč ne. Čímdál víc Rusáků si myslí, že nejvíc ve světě znamenali pod šíleným Gruzíncem Džugašvilim. Brežněva berou všema deseti taky.

+1/−1
7.9.2016 23:48

J59u61r17a20j 51V69á75c13l63a89v96í51k 9359710905266

Trochu jinak: Pepík Džugašvili zachránil Rusko (SSSR) a dal lidem lidsky žít. Byl to člověk, který dokázal prakticky nemožné. A navíc nekradl. Že se s darebáky nepáral? Ani na to neměl čas, bylo to buď anebo...

Brežněv je jiná kategorie. To byl dobrodruh. Ale jeho éra byla také dobou slávy.

Proč na ty dva potom vzpomínat ve špatném?

0/−9
8.9.2016 13:38

S81t29a55n19i16s35l21a76v 87K12r84e59j93c61a83r 6507296933264

Nu Stalin nebyl ničím jiným než předchůdcem Putina. Povýšil represe a teror na vládní úroven. Proto se později mohl postavit Hitlerovi a zvítězit!! Pokud by Hitler měl tak velkou rezervu v živé síle, jako Stalin tak by byl neporazitelným, včetně nezanedbatelné technické vyspělosti. Za vlády Stalina Rusko ekonomicky nikam nepostoupilo, viz svědectví českých Interhelpistů, jež Stalinovu dobu na sovětských celinách zažili! A můžete si to porovnat se svědectvím dnešních čechoameričanů jež začátky jejich rodičů a prarodičů zažili v Americe!!

+2/0
8.9.2016 14:17

J39u31r81a30j 75V91á31c62l14a75v40í71k 9899460785556

Trochu se nad svým vyjádřením zamyslete. Pokud by Stalin byl tak zlý, proč ho tedy ostatní nezlikvidovali? Tak to fungovalo vždycky. Zatím dodnes ruští lidé nedají na Stalina dopustit.

Například: Zkuste se podívat do oficiálních statistických ročenek USA - během celé Stalinovy éry měly USA záporné saldo migrace se SSSR. Myslíte si, že jsou lidé tak pitomí, že by se stěhovali do podstatně horších přírodních podmínek, do podstatně zaostalejší země a navíc vedené gaunerem non plus ultra?

Stalinova rezerva v živé síle? SSSR měl v té době ~190 miliónů obyvatel a proti němu spočítejte Německo (s Rakouskem), Itálii, Slovensko, Španělsko, Rumunsko, Maďarsko, Bulharsko a SS oddíly z dalších zemí. Navíc pro ně dělala skoro celá Evropa.

Proberte se.

0/−4
8.9.2016 16:11

T13o97m93á36š 34C49z39a32k48o84j 6251194115160

no tak ta migrace by mohla být dána ideologií. I v Americe se našlo plno komunistů, který této ideologii věřili. A poněvadž byl komunismus v Americe "potírán", tak se stěhovali do země, kde byl komunismus

0/0
8.9.2016 18:13

J55u32r40a55j 60V94á98c97l78a26v83í72k 9179110565406

To určitě. 30 let. Proberte se. Ono to, jestli jste o tom neslyšel, bylo i obráceně.

0/−1
8.9.2016 18:44
Foto

P94a23v24e16l 79K52a34l67u90s 6894906596802

Tak přece to není ironie...

0/0
10.9.2016 13:31
Foto

P90a75v22e60l 97K29a18l40u43s 6844836556142

Přiznám se, teď jsem nepoznal, zda jde o ironií, protože vážně toto nikdo nemůže říct.

0/0
10.9.2016 13:30

J28a77n 51S61e42m38i74k 4174897122949

Tak An-225 je vlastne zvetseny An-124 se kterym sdili klicove konstrukcni prvky.

Takze spis dava smysl ze po ziskani technologie na vyrobu An- budou cinani chtit vyrobit na zaklade toho letadlo kategorie An-124 nebo C-5 Galaxy

...cinska armada nic takoveho nema a zjevne potrebuje

+7/0
7.9.2016 21:26

J93i35ř13í 96J72i63r70o13u49d27e87k 8496719214184

Mají ve výzbroji IL 76, pavděpodob. licenční, v různých verzích. Cosi jako Starlifter. Dtto An 12.

0/0
7.9.2016 21:34

J80i48ř10í 60J38i39r60o75u33d56e26k 8396569624834

U Číny bych nevyloučil ani ony An 124;-)

0/0
7.9.2016 21:36

J73a10n 73S27e66m72i26k 4204677782239

no jo, ale porad -76 je o kategorii mensi nez -124 a o let starsi konstrukce

+1/0
7.9.2016 21:39

J79i16ř86í 40J37i79r50o33u56d36e17k 8396739644434

To jistě. Ovšem Ukr. prodá cokoli komukoli, kdo má zájem;-) Dvadvačtyřku provozuje fa, která má sídlo v Can.;-D

0/0
7.9.2016 21:44

T58o78m50á56š 34C23h50r64a53s86t75n53ý 2531444641373

Jestli si pamatuji, tak Čína má/uvádí do výzbroje Y-20, což taková C-5 Galaxy China Edition..

https://en.wikipedia.org/wiki/Xian_Y-20

0/0
8.9.2016 10:33

T42o80m24á59š 53C88h92r28a45s88t33n15ý 2571654701103

Tak ne, Y-20 je Il-76/C-17Globemaster třída...půlka nosnosti vůči C-5ce

+1/0
8.9.2016 10:51

J62i32n24d46ř68i21c54h 98Č38í51ž43e52k 9610352956879

Tohle dává smysl. Obr jim stačí na celou Čínu jeden a ohledně letů do kosmu taky jeden.

0/0
9.9.2016 8:40

J91i98ř73í 57J58i14r89o69u85d32e20k 8456899454174

R^;-)

Raketa Energia, raketoplán BURAN, pro jejich přepravu Energia v dílech) Mrija. Šlo o komplet na sebe navazující. PROJEKT BYL ZASTAVEN z finanč. důvodů. Buran byl úspěšně odzkoušen (po vynesení na oběž. dráhu Energií), jako nepilotovaný. Z celého programu zbyla Mrija, jeden letuschop. kus;-)

+2/0
7.9.2016 21:20

T86o26m75á90š 30C30h27r67a31s35t25n30ý 2111554491663

Zbyly i dva Burany v Kazachstánu, jen je vytáhnout z hangáru oprášit, a sehnat něco s čím by mohli létat do vesmíru...

0/0
8.9.2016 10:35

J20u91r44a22j 57V91á22c50l57a42v53í60k 9469100195196

Nezbyly. Na jeden spadl hangár, druhý stejně nikdo nebude obnovovat. Raketoplány byly záležitostí vojenské strategie (na obou stranách). Jinak je to příliš drahé. Ostatně SSSR to nezastavil kvůli penězům, ale kvůli nátlaku USA.

+3/−2
8.9.2016 13:42

V92á44c55l35a84v 43P74c66h74á40l52e31k 8436822871242

Viděl jsem ji na vlastní oči na Leteckém dnu s Květy v Ostravě Mošnově v roce 1988, byl to nezapomenutelný zážitek...

+2/0
7.9.2016 20:49

P45e64t98r 52M55a32c58h94á13č34e43k 9867764653

My Ukrajinci remizi něznajem!

0/0
7.9.2016 20:44
Foto

V30l30a26s16t37a 66C98o24u80f76a27l 7767479279485

Mrije byly vyrobeny dvě. Jedna ale zůstala nedokončená. Pokud je řeč o ní, tak se to dá pochopit. Novou už by nikdo neudělal.

+2/0
7.9.2016 19:17

S89e17i73d54l 39P25e81t10r 1661621695854

V podstatě je snýtován trup s centroplánem a snad se jim někde povalují torza křídel ... Vzhledem k tomu, že i ten jediný kus "má práci" na pouze několik dnů v roce, ekonomicky to moc asi smysl nedává.

Technologicky je ta konstrukce v 70. letech takže o nějaký transfer k-h též těžko půjde ..

Ale u Číňanů jeden nikdy neví když tu s Milošem chtěli kutat kanál ...:-)

+10/0
7.9.2016 20:31

O60n32d59ř98e86j 89Č18a19p32k15a 6361541303244

Napadá mě jedna věc, existovaly různé plány s vypouštěním raket v těch cca 10-12 kilometrech, mělo to vycházet docela ekonomicky zajímavě. A letadlo odvozené od Mriji by tam nahoru mohlo dostat dostatečně výkonný nosič pro komerční satelity...

0/0
7.9.2016 21:02

O31n82d32ř34e77j 84Č40a55p23k26a 6691411463504

Nečtu až do konce, v článku je to taky...

+2/0
7.9.2016 21:05

M48i29c59h52a67l 80M47i91n30a76ř39í85k 9382176269848

Čína má spousty věcí největších na světě, tak co by nemohla mít do sbírky toto letadlo. Vzhledem k počtu obyvatel a k prudkému nárůstu dolarových milionářů je potřeba přepravpvat velké množství lidí na velké vzdálenosti.

Vůbec bych se nedivil, kdyby taková letadla fungovala v číně něco jako u nás MHD.

0/−3
7.9.2016 18:41

T79o28m34á25š 92G97a77j41d84o83š 3548146187421

Viete si vypočítať, koľko by stála preprava priemerného Čínana v tomto nákladnom lietadle, keď v článku máte uvedené: "S předpokládanou cenou tisíc dolarů za jeden vynesený kilogram"?

+3/0
7.9.2016 18:50

L39u54k53á66š 70A12d55a83m86e49c 3757393610557

Navíc lidi si chtějí vybírat čas letu, ne letět jednou za dva dny v přesně stanovený čas. Proto se dnes v osobní dopravě ustupuje od mamutích letadel a dává se přednost středně velkým strojům.

+1/0
7.9.2016 19:05

P94e90t55r 33M39a37r46š50o17u31n 5565508516276

ano, a proto dlouhé trasy létají "poloprázdné" A380....

(je to asi stejné jako tvrdit, že všichni pojedou autem kdy chtějí, než aby čekali na vlak, co jede jednou za hodinu. A kupodivu jezdí)

0/0
7.9.2016 20:45

L66u82k35á42š 82A86d46a83m42e70c 3467233390957

http://ekonomika.idnes.cz/boeing-omezuje-vyrobu-747-08p-/eko-doprava.aspx?c=A160122_222826_eko-doprava_suj

Je to asi stejné jako tvrdit, že je lepší vypravovat 10 párů kratších vlaků v průběhu než vypravovat 2 ultradlouhé dopoledne a odpoledne. Nehledě na to, že obří letadla se vyplatí jenom tehdy, létají-li opravdu vytížená.

0/0
7.9.2016 20:59

P41e84t48r 63M45a31r46š92o37u30n 5735798956886

to není to samé. Pokud obsluhujete stejné body A a B, tak záleží na hodně faktorech. A někdy může být výhodnější poslat dlouhý vlak v menším intervalu, než za sebou samostatné krátké vlaky. Máte náklady na posádky. Stejně jako velké letadlo má někde smysl větší, než let menšími a mezipřistávat. Nebo poslat několik menších za sebou aby odvezli stejný počet lidí jako velké. To že si lidé chtějí vybírat čas odletu je otázka, jak moc to ovlivňuje leteckou dopravu. Sranda totiž pak je, že strávíte spoustu času na letišti. Proto také potom nelétáme Praha-Bratislava, protože tam jste nakonec rychleji jinak. Naopak až poletím do Pekingu, tak mne osobně třeba bude celkem jedno jestli to letí v 10 nebo ve 12... Každý způsob dopravy má jisté určení. Pokud budu vzdálené místo spojovat přímou linkou, jistě se někomu vyplatí počkat si na let 2x denně. Ale na krátké vzdálenosti to nebude. Stejně asi jako nebudu létat s tímto z vesnice do vesnice, kde se to nezaplní.

Zkrátka těch důvodů si daleko lidnatější Čína může najít spousty i na osobní přepravu. Osobně si ale také nemyslím, že by to Čína chtěl na přepravu osob.

0/0
7.9.2016 21:30

D47r32a19h29o60m37í26r 13S23t43r55o73u19h20a58l 4835868262974

Jenže tohle letadlo není určené na přepravu civilních osob a nejspíš ani nikdy nebude. Naopak má obrovské využití například v centrálně řízeném hospodářství, kde máte jednu specializovanou fabriku a rozvoz po zemi by trval neúměrně dlouho. Co se týče Číny, bavíme se o horách a pouštích, kde prostě věc širokou šest metrů, dlouhou čtyřicet a těžkou třeba 70 tun nemáte jak přepravit ani po kolejích, ani po silnici. Podmínky jsou tam velmi podobné těm ruským.

Pro přepravu lidí se prostě hodí letadla s užším trupem a delší díky tomu, že lidé jsou jednoduše skladnější. Menší odpor = menší spotřeba.

+1/0
7.9.2016 21:49

P49e19t32r 82M92a14r29š80o73u55n 5155678126906

to souhlasím.

já jen původně polemizoval obecně, že velké letadlo (pro hodně lidí) nemusí být blbost.

Mrija na osobní dopravu není.

0/0
7.9.2016 23:46

S57t46a20n61i26s61l12a78v 37K71r15e17j70c22a35r 6437526433574

Ano, tyto letadla opravdu nejsou určena pro přepravu osob, ale spíše nadměrných nákladů mezi kontinenty!! A využití a rentabilita provozu, je opravdu v ČR málo známá. Snad jen když si zákazník pro Českého výrobního zařízení z ČR do Austrálie právě zvolí tuto přepravu. Jistě si to ekonomicky spočítal. A podobné možné přepravy jež jsou prezentovány i na YouTube by Asii, Africe i Austrálii jistě uplatnění našlo. V Evropě se toto řeší díky husté zástavbě kamionovou přepravou nadměrných nákladů.

0/0
8.9.2016 14:08

P80e56t79r 25M49a26r24š40o55u51n 5575188746536

Ta cena 1000 dolarů na 1kg je ale vynesení na oběžnou dráhu raketoplánem "MAKS" ;-D Myslíte opravdu že diskutující myslel až takovouto přepravu?

+3/0
7.9.2016 20:40

M82a61r72t48i32n 69N64e95r70m80u60t 9777847438179

Mrija, po okraj plná dolarových milionářů, kteří mají společnou cestu, tak to jo :D

0/0
9.9.2016 15:09

T54o40m12á70š 20G30a44j77d31o69š 3448116307551

Predajú jednu kópiu, odovzdajú technickú dokumentáciu na licenčnú výrobu a nebude mať potom čo žrať.

Takých už bolo, počítali milióny a nakoniec im oznámili, sorry boys, už nemáme záujem. Potom sa dolároví miliardári, toho času teoretickí, dozvedeli, že to isté vyrába celkom iný obrovský podnik a nejaké patenty, priemyselné vzory majú v zadnici.

Väčšinou kupuje trojicu.

Jedna ako vzor (príslub obrovského kšeftu), druhá na úplne rozobratie (do posledného šróbika) a tretia na testy.

To je asi tak celý zárobok tých, ktorí sa dohodnú na licenčnej výrobe v Číne, či obsadiť Čínsky trh s veľmi nadšenými Čínaňmi.

3 kusy. Šťastie budete mať, ak tam naozaj rozbehnete licenčnú výrobu a budú vám nejaký poplatok dávať. Ale to je len výnimka hodná tak cocacoly a ich sirupu, ktorý musia dovážať.

+2/0
7.9.2016 18:33

T36o79m62á39š 63G87a60j62d93o29š 3728916847841

Je dosť divné, že EÚ a NATO nasľubovali hory-doly Ukrajincom, ale nekúpia to lietadlo ani nič od nich, aby ich zachránili.

Ak si to spojí človek s informáciami, že Čína buduje na vode umelé ostrovy a aj letiská, s takým lietadlo (pre nich nebude problém vyrobiť 5-10 kusov, je to krajina s 1,1mld. ľudí) dokážu takmer hocikam a hocikedy dopraviť desiatky, stovky kusov ťažkej techniky. Obrovské celky stavebnice, ktorú veľmi rýchlo na mieste dokážu zmontovať.

250 ton naraz. BVP váži cca 10-15 ton, 250 ton potravín, munície zhadzovať na padákoch hocikde.

Naozaj zvláštne, že to okrem Ruska, nikomu netrhá žily.

+1/−2
7.9.2016 18:46

J97a64n 71S40e80m33i10k 4214547462639

/presne to se stalo rusum s licenci Su-27/30

..vyurobili podle licence par kusu, zaplatili licencni poplatky za ty kousky, a pak najedno zacali vyrabet "uplne nove" letadlo ktere bylo ale uplne stejne jako Su-27;-D

0/0
7.9.2016 21:29

J32o48z83e51f 77K86o68s43t49e43l11a96n47s31k54ý 8565912459816

V Číne je všetko obrovské. Je tam miliónové mesto so stovkami fabrík, kde vyrábajú len gombíky. A v iných veľkých mestách sa zase špecializujú na iný, jeden druh výrobku. Známy tam občas lieta na služobky.

Takže obrovské lietadlo sa do Číny, kde je všetko obrovské, určite veľmi hodí.

0/0
7.9.2016 17:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.