Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Výroba největšího letadla světa možná přejde do čínských rukou

Ukrajinský Antonov a čínská společnost Aerospace Industry Corporation of China podepsaly dohodu o dokončení výroby druhého exempláře obřího dopravního letadla An-225 Mrija. Číňané mají také zájem zahájit licenční výrobu tohoto stroje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P14e25t85r 38J62a49r40o53š 2554811155367

Tomu se vzdycky musim smat. Dusevni a pravni vlastnictvi nam zustava.... ;-D

My jim jen rekneme jak se to vyrabi ;-D

0/0
9.9.2016 12:58

D72a27v49i89d 17S62a25l18c89e79r 8796320113461

A teď všichni zahynééééém

0/0
9.9.2016 9:45

J68o32s13e50f 43K50a72r38f26í65k 7982325686780

Tah motorů, proudění vzduchu, vztlak, klapky, směrovky... No dejme tomu, ale stejně nechápu, jak se takové krááva udrží ve vzduch;-D;-)

+1/−1
9.9.2016 8:33

P75e13t70r 73M28i25c32h35a21l 2930114541212

Docela snadno, jak je vidět. :-)

0/0
9.9.2016 12:55

P30e98t34r 45M63i37c26h79a17l 2500154481642

Jen aby měli soudruzi v Číně tak velkou kopírku. :-)

0/0
8.9.2016 22:36

P63a44v11e83l 89S84e93d46l41á86k 3190156138851

Rusové zahnali Ukrajinu do kouta, ale nakonec jim zbudou jen oči pro pláč.

0/0
8.9.2016 9:47

M23a42r21t18i48n 87J38i52r39o91u29s45e94k 7526975685618

Rusové? Ti s nimi chtěli vždycky obchodovat, ale na UA řekli, ne, teď chceme EU. Tak mají, co chtěli. Dokonce i ten plyn tam teče přes EU, bylo by zajímavé vědět, kolik to EU ve skutečnosti stojí, tato plynová taškařice. ;-D

+2/0
9.9.2016 10:53

P64e35t63r 60N87o34v36á13k 1265597742875

Rusové? Ti chtěli s UA vždycky jen vydrbat. Jejich vzájemný "obchod" byl pro UA stejně "výhodný" jako pro ČSR a následně ČSSR, když dodávala do CCCP uranovou rudu...

0/0
9.9.2016 13:19

F21r24a39n59t51i12š47e94k 42M65ü59l35l21e14r 2193632549888

https://youtu.be/YBqTf9xfkRI

0/0
8.9.2016 9:06

H51o48n72z34a 53K79o49v34a34n18d83a 1148317375634

Vtipné je to, že tohoto Rusa- Antonova si Ukrajina privatizuje jako ukrajinského národního hrdinu, zatímco Ukrajince Brežněva cpe Rusku :D

+12/−3
7.9.2016 22:45

J63i27ř76í 89N84e52u49m59e72i29s98t74e37r 2492825243721

Však proč ne. Čímdál víc Rusáků si myslí, že nejvíc ve světě znamenali pod šíleným Gruzíncem Džugašvilim. Brežněva berou všema deseti taky.

+1/−1
7.9.2016 23:48

J58u36r18a36j 25V85á69c58l19a26v76í38k 9219370435316

Trochu jinak: Pepík Džugašvili zachránil Rusko (SSSR) a dal lidem lidsky žít. Byl to člověk, který dokázal prakticky nemožné. A navíc nekradl. Že se s darebáky nepáral? Ani na to neměl čas, bylo to buď anebo...

Brežněv je jiná kategorie. To byl dobrodruh. Ale jeho éra byla také dobou slávy.

Proč na ty dva potom vzpomínat ve špatném?

0/−9
8.9.2016 13:38

S70t56a85n41i73s68l46a12v 87K98r15e54j15c22a84r 6507926213554

Nu Stalin nebyl ničím jiným než předchůdcem Putina. Povýšil represe a teror na vládní úroven. Proto se později mohl postavit Hitlerovi a zvítězit!! Pokud by Hitler měl tak velkou rezervu v živé síle, jako Stalin tak by byl neporazitelným, včetně nezanedbatelné technické vyspělosti. Za vlády Stalina Rusko ekonomicky nikam nepostoupilo, viz svědectví českých Interhelpistů, jež Stalinovu dobu na sovětských celinách zažili! A můžete si to porovnat se svědectvím dnešních čechoameričanů jež začátky jejich rodičů a prarodičů zažili v Americe!!

+2/0
8.9.2016 14:17

J93u29r37a48j 40V17á40c74l36a71v30í61k 9909640535656

Trochu se nad svým vyjádřením zamyslete. Pokud by Stalin byl tak zlý, proč ho tedy ostatní nezlikvidovali? Tak to fungovalo vždycky. Zatím dodnes ruští lidé nedají na Stalina dopustit.

Například: Zkuste se podívat do oficiálních statistických ročenek USA - během celé Stalinovy éry měly USA záporné saldo migrace se SSSR. Myslíte si, že jsou lidé tak pitomí, že by se stěhovali do podstatně horších přírodních podmínek, do podstatně zaostalejší země a navíc vedené gaunerem non plus ultra?

Stalinova rezerva v živé síle? SSSR měl v té době ~190 miliónů obyvatel a proti němu spočítejte Německo (s Rakouskem), Itálii, Slovensko, Španělsko, Rumunsko, Maďarsko, Bulharsko a SS oddíly z dalších zemí. Navíc pro ně dělala skoro celá Evropa.

Proberte se.

0/−4
8.9.2016 16:11

T91o96m81á98š 88C89z15a47k25o80j 6241534965410

no tak ta migrace by mohla být dána ideologií. I v Americe se našlo plno komunistů, který této ideologii věřili. A poněvadž byl komunismus v Americe "potírán", tak se stěhovali do země, kde byl komunismus

0/0
8.9.2016 18:13

J35u45r10a80j 49V11á43c18l55a34v42í92k 9209390665476

To určitě. 30 let. Proberte se. Ono to, jestli jste o tom neslyšel, bylo i obráceně.

0/−1
8.9.2016 18:44
Foto

P23a89v61e55l 91K53a21l21u65s 6144236886322

Tak přece to není ironie...

0/0
10.9.2016 13:31
Foto

P59a91v85e76l 93K46a84l60u20s 6244516326822

Přiznám se, teď jsem nepoznal, zda jde o ironií, protože vážně toto nikdo nemůže říct.

0/0
10.9.2016 13:30

J50a57n 65S94e79m75i80k 4774667332919

Tak An-225 je vlastne zvetseny An-124 se kterym sdili klicove konstrukcni prvky.

Takze spis dava smysl ze po ziskani technologie na vyrobu An- budou cinani chtit vyrobit na zaklade toho letadlo kategorie An-124 nebo C-5 Galaxy

...cinska armada nic takoveho nema a zjevne potrebuje

+7/0
7.9.2016 21:26

J51i48ř80í 33J87i25r44o86u53d84e94k 8416569264254

Mají ve výzbroji IL 76, pavděpodob. licenční, v různých verzích. Cosi jako Starlifter. Dtto An 12.

0/0
7.9.2016 21:34

J92i80ř85í 13J74i19r32o18u13d63e55k 8696339474184

U Číny bych nevyloučil ani ony An 124;-)

0/0
7.9.2016 21:36

J54a92n 68S93e35m55i64k 4614727932799

no jo, ale porad -76 je o kategorii mensi nez -124 a o let starsi konstrukce

+1/0
7.9.2016 21:39

J63i78ř97í 55J25i19r78o64u82d98e90k 8626579814294

To jistě. Ovšem Ukr. prodá cokoli komukoli, kdo má zájem;-) Dvadvačtyřku provozuje fa, která má sídlo v Can.;-D

0/0
7.9.2016 21:44

T39o77m69á42š 54C21h49r44a39s12t72n62ý 2891694371293

Jestli si pamatuji, tak Čína má/uvádí do výzbroje Y-20, což taková C-5 Galaxy China Edition..

https://en.wikipedia.org/wiki/Xian_Y-20

0/0
8.9.2016 10:33

T19o94m55á52š 20C56h47r45a89s68t64n18ý 2631394201213

Tak ne, Y-20 je Il-76/C-17Globemaster třída...půlka nosnosti vůči C-5ce

+1/0
8.9.2016 10:51

J15i25n85d90ř39i48c67h 23Č43í67ž53e52k 9560882946549

Tohle dává smysl. Obr jim stačí na celou Čínu jeden a ohledně letů do kosmu taky jeden.

0/0
9.9.2016 8:40

J79i77ř53í 61J35i75r28o30u32d95e63k 8516849354754

R^;-)

Raketa Energia, raketoplán BURAN, pro jejich přepravu Energia v dílech) Mrija. Šlo o komplet na sebe navazující. PROJEKT BYL ZASTAVEN z finanč. důvodů. Buran byl úspěšně odzkoušen (po vynesení na oběž. dráhu Energií), jako nepilotovaný. Z celého programu zbyla Mrija, jeden letuschop. kus;-)

+2/0
7.9.2016 21:20

T71o61m50á83š 53C50h38r82a69s37t41n18ý 2511134941883

Zbyly i dva Burany v Kazachstánu, jen je vytáhnout z hangáru oprášit, a sehnat něco s čím by mohli létat do vesmíru...

0/0
8.9.2016 10:35

J11u73r19a38j 85V85á57c84l39a96v64í68k 9439830255386

Nezbyly. Na jeden spadl hangár, druhý stejně nikdo nebude obnovovat. Raketoplány byly záležitostí vojenské strategie (na obou stranách). Jinak je to příliš drahé. Ostatně SSSR to nezastavil kvůli penězům, ale kvůli nátlaku USA.

+3/−2
8.9.2016 13:42

V17á91c80l89a15v 14P51c13h51á93l82e34k 8936672751272

Viděl jsem ji na vlastní oči na Leteckém dnu s Květy v Ostravě Mošnově v roce 1988, byl to nezapomenutelný zážitek...

+2/0
7.9.2016 20:49

P36e16t62r 77M74a96c88h84á13č65e54k 9567854693

My Ukrajinci remizi něznajem!

0/0
7.9.2016 20:44
Foto

V49l84a21s12t10a 59C31o14u83f96a32l 7167869919125

Mrije byly vyrobeny dvě. Jedna ale zůstala nedokončená. Pokud je řeč o ní, tak se to dá pochopit. Novou už by nikdo neudělal.

+2/0
7.9.2016 19:17

S33e90i70d30l 47P41e36t31r 1461631205124

V podstatě je snýtován trup s centroplánem a snad se jim někde povalují torza křídel ... Vzhledem k tomu, že i ten jediný kus "má práci" na pouze několik dnů v roce, ekonomicky to moc asi smysl nedává.

Technologicky je ta konstrukce v 70. letech takže o nějaký transfer k-h též těžko půjde ..

Ale u Číňanů jeden nikdy neví když tu s Milošem chtěli kutat kanál ...:-)

+10/0
7.9.2016 20:31

O95n86d49ř58e94j 27Č80a53p97k23a 6901661263944

Napadá mě jedna věc, existovaly různé plány s vypouštěním raket v těch cca 10-12 kilometrech, mělo to vycházet docela ekonomicky zajímavě. A letadlo odvozené od Mriji by tam nahoru mohlo dostat dostatečně výkonný nosič pro komerční satelity...

0/0
7.9.2016 21:02

O32n32d64ř55e67j 20Č96a81p79k73a 6821361473384

Nečtu až do konce, v článku je to taky...

+2/0
7.9.2016 21:05

M22i62c73h48a89l 57M35i27n44a47ř36í88k 9152476149198

Čína má spousty věcí největších na světě, tak co by nemohla mít do sbírky toto letadlo. Vzhledem k počtu obyvatel a k prudkému nárůstu dolarových milionářů je potřeba přepravpvat velké množství lidí na velké vzdálenosti.

Vůbec bych se nedivil, kdyby taková letadla fungovala v číně něco jako u nás MHD.

0/−3
7.9.2016 18:41

T10o14m13á51š 18G14a65j90d94o10š 3148236167741

Viete si vypočítať, koľko by stála preprava priemerného Čínana v tomto nákladnom lietadle, keď v článku máte uvedené: "S předpokládanou cenou tisíc dolarů za jeden vynesený kilogram"?

+3/0
7.9.2016 18:50

L74u68k78á52š 41A44d48a51m76e68c 3697143860277

Navíc lidi si chtějí vybírat čas letu, ne letět jednou za dva dny v přesně stanovený čas. Proto se dnes v osobní dopravě ustupuje od mamutích letadel a dává se přednost středně velkým strojům.

+1/0
7.9.2016 19:05

P28e78t14r 59M77a69r73š78o32u95n 5295188966826

ano, a proto dlouhé trasy létají "poloprázdné" A380....

(je to asi stejné jako tvrdit, že všichni pojedou autem kdy chtějí, než aby čekali na vlak, co jede jednou za hodinu. A kupodivu jezdí)

0/0
7.9.2016 20:45

L52u88k52á21š 21A68d71a67m19e61c 3157683690577

http://ekonomika.idnes.cz/boeing-omezuje-vyrobu-747-08p-/eko-doprava.aspx?c=A160122_222826_eko-doprava_suj

Je to asi stejné jako tvrdit, že je lepší vypravovat 10 párů kratších vlaků v průběhu než vypravovat 2 ultradlouhé dopoledne a odpoledne. Nehledě na to, že obří letadla se vyplatí jenom tehdy, létají-li opravdu vytížená.

0/0
7.9.2016 20:59

P37e44t80r 13M26a48r71š26o94u53n 5455458116956

to není to samé. Pokud obsluhujete stejné body A a B, tak záleží na hodně faktorech. A někdy může být výhodnější poslat dlouhý vlak v menším intervalu, než za sebou samostatné krátké vlaky. Máte náklady na posádky. Stejně jako velké letadlo má někde smysl větší, než let menšími a mezipřistávat. Nebo poslat několik menších za sebou aby odvezli stejný počet lidí jako velké. To že si lidé chtějí vybírat čas odletu je otázka, jak moc to ovlivňuje leteckou dopravu. Sranda totiž pak je, že strávíte spoustu času na letišti. Proto také potom nelétáme Praha-Bratislava, protože tam jste nakonec rychleji jinak. Naopak až poletím do Pekingu, tak mne osobně třeba bude celkem jedno jestli to letí v 10 nebo ve 12... Každý způsob dopravy má jisté určení. Pokud budu vzdálené místo spojovat přímou linkou, jistě se někomu vyplatí počkat si na let 2x denně. Ale na krátké vzdálenosti to nebude. Stejně asi jako nebudu létat s tímto z vesnice do vesnice, kde se to nezaplní.

Zkrátka těch důvodů si daleko lidnatější Čína může najít spousty i na osobní přepravu. Osobně si ale také nemyslím, že by to Čína chtěl na přepravu osob.

0/0
7.9.2016 21:30

D45r82a33h32o47m65í98r 86S25t57r92o28u54h59a68l 4515538182984

Jenže tohle letadlo není určené na přepravu civilních osob a nejspíš ani nikdy nebude. Naopak má obrovské využití například v centrálně řízeném hospodářství, kde máte jednu specializovanou fabriku a rozvoz po zemi by trval neúměrně dlouho. Co se týče Číny, bavíme se o horách a pouštích, kde prostě věc širokou šest metrů, dlouhou čtyřicet a těžkou třeba 70 tun nemáte jak přepravit ani po kolejích, ani po silnici. Podmínky jsou tam velmi podobné těm ruským.

Pro přepravu lidí se prostě hodí letadla s užším trupem a delší díky tomu, že lidé jsou jednoduše skladnější. Menší odpor = menší spotřeba.

+1/0
7.9.2016 21:49

P26e51t87r 24M25a90r57š21o36u93n 5975758746676

to souhlasím.

já jen původně polemizoval obecně, že velké letadlo (pro hodně lidí) nemusí být blbost.

Mrija na osobní dopravu není.

0/0
7.9.2016 23:46

S74t32a36n38i81s31l14a57v 49K28r32e19j97c92a21r 6567526103364

Ano, tyto letadla opravdu nejsou určena pro přepravu osob, ale spíše nadměrných nákladů mezi kontinenty!! A využití a rentabilita provozu, je opravdu v ČR málo známá. Snad jen když si zákazník pro Českého výrobního zařízení z ČR do Austrálie právě zvolí tuto přepravu. Jistě si to ekonomicky spočítal. A podobné možné přepravy jež jsou prezentovány i na YouTube by Asii, Africe i Austrálii jistě uplatnění našlo. V Evropě se toto řeší díky husté zástavbě kamionovou přepravou nadměrných nákladů.

0/0
8.9.2016 14:08

P45e83t54r 57M67a17r41š88o53u72n 5925278816286

Ta cena 1000 dolarů na 1kg je ale vynesení na oběžnou dráhu raketoplánem "MAKS" ;-D Myslíte opravdu že diskutující myslel až takovouto přepravu?

+3/0
7.9.2016 20:40

M59a78r37t42i23n 70N86e94r67m11u68t 9907157928649

Mrija, po okraj plná dolarových milionářů, kteří mají společnou cestu, tak to jo :D

0/0
9.9.2016 15:09

T10o78m50á97š 49G39a82j30d73o67š 3308506417591

Predajú jednu kópiu, odovzdajú technickú dokumentáciu na licenčnú výrobu a nebude mať potom čo žrať.

Takých už bolo, počítali milióny a nakoniec im oznámili, sorry boys, už nemáme záujem. Potom sa dolároví miliardári, toho času teoretickí, dozvedeli, že to isté vyrába celkom iný obrovský podnik a nejaké patenty, priemyselné vzory majú v zadnici.

Väčšinou kupuje trojicu.

Jedna ako vzor (príslub obrovského kšeftu), druhá na úplne rozobratie (do posledného šróbika) a tretia na testy.

To je asi tak celý zárobok tých, ktorí sa dohodnú na licenčnej výrobe v Číne, či obsadiť Čínsky trh s veľmi nadšenými Čínaňmi.

3 kusy. Šťastie budete mať, ak tam naozaj rozbehnete licenčnú výrobu a budú vám nejaký poplatok dávať. Ale to je len výnimka hodná tak cocacoly a ich sirupu, ktorý musia dovážať.

+2/0
7.9.2016 18:33

T84o56m10á50š 90G47a23j82d23o39š 3388486507251

Je dosť divné, že EÚ a NATO nasľubovali hory-doly Ukrajincom, ale nekúpia to lietadlo ani nič od nich, aby ich zachránili.

Ak si to spojí človek s informáciami, že Čína buduje na vode umelé ostrovy a aj letiská, s takým lietadlo (pre nich nebude problém vyrobiť 5-10 kusov, je to krajina s 1,1mld. ľudí) dokážu takmer hocikam a hocikedy dopraviť desiatky, stovky kusov ťažkej techniky. Obrovské celky stavebnice, ktorú veľmi rýchlo na mieste dokážu zmontovať.

250 ton naraz. BVP váži cca 10-15 ton, 250 ton potravín, munície zhadzovať na padákoch hocikde.

Naozaj zvláštne, že to okrem Ruska, nikomu netrhá žily.

+1/−2
7.9.2016 18:46

J53a87n 76S11e47m34i53k 4924527292429

/presne to se stalo rusum s licenci Su-27/30

..vyurobili podle licence par kusu, zaplatili licencni poplatky za ty kousky, a pak najedno zacali vyrabet "uplne nove" letadlo ktere bylo ale uplne stejne jako Su-27;-D

0/0
7.9.2016 21:29

J88o76z58e62f 73K92o30s55t44e82l54a67n49s24k55ý 8505262649206

V Číne je všetko obrovské. Je tam miliónové mesto so stovkami fabrík, kde vyrábajú len gombíky. A v iných veľkých mestách sa zase špecializujú na iný, jeden druh výrobku. Známy tam občas lieta na služobky.

Takže obrovské lietadlo sa do Číny, kde je všetko obrovské, určite veľmi hodí.

0/0
7.9.2016 17:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.