Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Výroba největšího letadla světa možná přejde do čínských rukou

Ukrajinský Antonov a čínská společnost Aerospace Industry Corporation of China podepsaly dohodu o dokončení výroby druhého exempláře obřího dopravního letadla An-225 Mrija. Číňané mají také zájem zahájit licenční výrobu tohoto stroje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P98e73t61r 57J21a49r53o28š 2374481145227

Tomu se vzdycky musim smat. Dusevni a pravni vlastnictvi nam zustava.... ;-D

My jim jen rekneme jak se to vyrabi ;-D

0/0
9.9.2016 12:58

D36a35v44i69d 38S57a74l15c55e18r 8376110883261

A teď všichni zahynééééém

0/0
9.9.2016 9:45

J78o13s37e72f 98K49a72r90f94í60k 7612815426770

Tah motorů, proudění vzduchu, vztlak, klapky, směrovky... No dejme tomu, ale stejně nechápu, jak se takové krááva udrží ve vzduch;-D;-)

+1/−1
9.9.2016 8:33

P92e61t76r 36M67i59c12h70a64l 2570144291692

Docela snadno, jak je vidět. :-)

0/0
9.9.2016 12:55

P88e30t89r 45M59i68c93h69a50l 2900644491632

Jen aby měli soudruzi v Číně tak velkou kopírku. :-)

0/0
8.9.2016 22:36

P49a45v39e83l 18S55e25d96l22á93k 3400106428391

Rusové zahnali Ukrajinu do kouta, ale nakonec jim zbudou jen oči pro pláč.

0/0
8.9.2016 9:47

M24a17r47t78i67n 78J79i83r70o15u24s11e23k 7476175525708

Rusové? Ti s nimi chtěli vždycky obchodovat, ale na UA řekli, ne, teď chceme EU. Tak mají, co chtěli. Dokonce i ten plyn tam teče přes EU, bylo by zajímavé vědět, kolik to EU ve skutečnosti stojí, tato plynová taškařice. ;-D

+2/0
9.9.2016 10:53

P22e86t13r 19N65o40v80á48k 1585147722755

Rusové? Ti chtěli s UA vždycky jen vydrbat. Jejich vzájemný "obchod" byl pro UA stejně "výhodný" jako pro ČSR a následně ČSSR, když dodávala do CCCP uranovou rudu...

0/0
9.9.2016 13:19

F35r59a45n26t38i78š61e12k 21M95ü69l83l65e73r 2343682179418

https://youtu.be/YBqTf9xfkRI

0/0
8.9.2016 9:06

H76o88n69z33a 27K23o39v29a57n76d66a 1408197745164

Vtipné je to, že tohoto Rusa- Antonova si Ukrajina privatizuje jako ukrajinského národního hrdinu, zatímco Ukrajince Brežněva cpe Rusku :D

+12/−3
7.9.2016 22:45

J17i44ř55í 78N83e83u68m54e49i58s26t26e28r 2532915163211

Však proč ne. Čímdál víc Rusáků si myslí, že nejvíc ve světě znamenali pod šíleným Gruzíncem Džugašvilim. Brežněva berou všema deseti taky.

+1/−1
7.9.2016 23:48

J41u27r37a82j 16V11á41c31l86a19v30í84k 9449800855946

Trochu jinak: Pepík Džugašvili zachránil Rusko (SSSR) a dal lidem lidsky žít. Byl to člověk, který dokázal prakticky nemožné. A navíc nekradl. Že se s darebáky nepáral? Ani na to neměl čas, bylo to buď anebo...

Brežněv je jiná kategorie. To byl dobrodruh. Ale jeho éra byla také dobou slávy.

Proč na ty dva potom vzpomínat ve špatném?

0/−9
8.9.2016 13:38

S77t57a38n78i89s33l56a18v 44K29r73e11j96c20a75r 6657696553974

Nu Stalin nebyl ničím jiným než předchůdcem Putina. Povýšil represe a teror na vládní úroven. Proto se později mohl postavit Hitlerovi a zvítězit!! Pokud by Hitler měl tak velkou rezervu v živé síle, jako Stalin tak by byl neporazitelným, včetně nezanedbatelné technické vyspělosti. Za vlády Stalina Rusko ekonomicky nikam nepostoupilo, viz svědectví českých Interhelpistů, jež Stalinovu dobu na sovětských celinách zažili! A můžete si to porovnat se svědectvím dnešních čechoameričanů jež začátky jejich rodičů a prarodičů zažili v Americe!!

+2/0
8.9.2016 14:17

J91u46r32a10j 43V23á56c95l74a47v68í15k 9779390305506

Trochu se nad svým vyjádřením zamyslete. Pokud by Stalin byl tak zlý, proč ho tedy ostatní nezlikvidovali? Tak to fungovalo vždycky. Zatím dodnes ruští lidé nedají na Stalina dopustit.

Například: Zkuste se podívat do oficiálních statistických ročenek USA - během celé Stalinovy éry měly USA záporné saldo migrace se SSSR. Myslíte si, že jsou lidé tak pitomí, že by se stěhovali do podstatně horších přírodních podmínek, do podstatně zaostalejší země a navíc vedené gaunerem non plus ultra?

Stalinova rezerva v živé síle? SSSR měl v té době ~190 miliónů obyvatel a proti němu spočítejte Německo (s Rakouskem), Itálii, Slovensko, Španělsko, Rumunsko, Maďarsko, Bulharsko a SS oddíly z dalších zemí. Navíc pro ně dělala skoro celá Evropa.

Proberte se.

0/−4
8.9.2016 16:11

T94o62m37á30š 18C69z29a48k86o37j 6391344765420

no tak ta migrace by mohla být dána ideologií. I v Americe se našlo plno komunistů, který této ideologii věřili. A poněvadž byl komunismus v Americe "potírán", tak se stěhovali do země, kde byl komunismus

0/0
8.9.2016 18:13

J64u25r87a81j 93V58á55c57l94a64v42í36k 9809690745236

To určitě. 30 let. Proberte se. Ono to, jestli jste o tom neslyšel, bylo i obráceně.

0/−1
8.9.2016 18:44
Foto

P95a71v75e68l 79K13a42l35u89s 6314276826222

Tak přece to není ironie...

0/0
10.9.2016 13:31
Foto

P15a83v32e28l 42K82a53l26u94s 6444716946462

Přiznám se, teď jsem nepoznal, zda jde o ironií, protože vážně toto nikdo nemůže říct.

0/0
10.9.2016 13:30

J66a71n 86S80e87m58i72k 4724417672579

Tak An-225 je vlastne zvetseny An-124 se kterym sdili klicove konstrukcni prvky.

Takze spis dava smysl ze po ziskani technologie na vyrobu An- budou cinani chtit vyrobit na zaklade toho letadlo kategorie An-124 nebo C-5 Galaxy

...cinska armada nic takoveho nema a zjevne potrebuje

+7/0
7.9.2016 21:26

J17i61ř60í 81J62i91r72o40u71d44e88k 8796209174484

Mají ve výzbroji IL 76, pavděpodob. licenční, v různých verzích. Cosi jako Starlifter. Dtto An 12.

0/0
7.9.2016 21:34

J86i31ř96í 10J36i13r73o43u45d69e47k 8186429674204

U Číny bych nevyloučil ani ony An 124;-)

0/0
7.9.2016 21:36

J48a73n 25S73e21m79i31k 4704637132719

no jo, ale porad -76 je o kategorii mensi nez -124 a o let starsi konstrukce

+1/0
7.9.2016 21:39

J40i33ř11í 77J91i75r73o49u71d51e75k 8406419544434

To jistě. Ovšem Ukr. prodá cokoli komukoli, kdo má zájem;-) Dvadvačtyřku provozuje fa, která má sídlo v Can.;-D

0/0
7.9.2016 21:44

T28o24m21á24š 83C39h72r60a94s24t64n45ý 2951684641593

Jestli si pamatuji, tak Čína má/uvádí do výzbroje Y-20, což taková C-5 Galaxy China Edition..

https://en.wikipedia.org/wiki/Xian_Y-20

0/0
8.9.2016 10:33

T42o95m64á71š 50C41h67r77a71s43t92n95ý 2681724431833

Tak ne, Y-20 je Il-76/C-17Globemaster třída...půlka nosnosti vůči C-5ce

+1/0
8.9.2016 10:51

J29i76n60d16ř58i49c28h 41Č67í71ž15e62k 9370392766799

Tohle dává smysl. Obr jim stačí na celou Čínu jeden a ohledně letů do kosmu taky jeden.

0/0
9.9.2016 8:40

J16i90ř43í 44J75i81r92o86u56d43e52k 8496459754914

R^;-)

Raketa Energia, raketoplán BURAN, pro jejich přepravu Energia v dílech) Mrija. Šlo o komplet na sebe navazující. PROJEKT BYL ZASTAVEN z finanč. důvodů. Buran byl úspěšně odzkoušen (po vynesení na oběž. dráhu Energií), jako nepilotovaný. Z celého programu zbyla Mrija, jeden letuschop. kus;-)

+2/0
7.9.2016 21:20

T32o80m79á26š 28C17h57r10a92s77t32n14ý 2781354151503

Zbyly i dva Burany v Kazachstánu, jen je vytáhnout z hangáru oprášit, a sehnat něco s čím by mohli létat do vesmíru...

0/0
8.9.2016 10:35

J41u66r23a89j 76V39á98c17l46a83v73í59k 9259950785956

Nezbyly. Na jeden spadl hangár, druhý stejně nikdo nebude obnovovat. Raketoplány byly záležitostí vojenské strategie (na obou stranách). Jinak je to příliš drahé. Ostatně SSSR to nezastavil kvůli penězům, ale kvůli nátlaku USA.

+3/−2
8.9.2016 13:42

V91á78c82l80a56v 23P57c72h57á89l49e65k 8536772241612

Viděl jsem ji na vlastní oči na Leteckém dnu s Květy v Ostravě Mošnově v roce 1988, byl to nezapomenutelný zážitek...

+2/0
7.9.2016 20:49

P50e91t21r 82M32a85c25h92á81č71e78k 9447434973

My Ukrajinci remizi něznajem!

0/0
7.9.2016 20:44
Foto

V84l95a97s36t22a 98C51o33u92f27a18l 7497419859885

Mrije byly vyrobeny dvě. Jedna ale zůstala nedokončená. Pokud je řeč o ní, tak se to dá pochopit. Novou už by nikdo neudělal.

+2/0
7.9.2016 19:17

S42e63i68d69l 22P19e32t84r 1941721155634

V podstatě je snýtován trup s centroplánem a snad se jim někde povalují torza křídel ... Vzhledem k tomu, že i ten jediný kus "má práci" na pouze několik dnů v roce, ekonomicky to moc asi smysl nedává.

Technologicky je ta konstrukce v 70. letech takže o nějaký transfer k-h též těžko půjde ..

Ale u Číňanů jeden nikdy neví když tu s Milošem chtěli kutat kanál ...:-)

+10/0
7.9.2016 20:31

O89n97d84ř43e23j 39Č59a15p53k66a 6271651243194

Napadá mě jedna věc, existovaly různé plány s vypouštěním raket v těch cca 10-12 kilometrech, mělo to vycházet docela ekonomicky zajímavě. A letadlo odvozené od Mriji by tam nahoru mohlo dostat dostatečně výkonný nosič pro komerční satelity...

0/0
7.9.2016 21:02

O26n98d92ř74e81j 53Č38a13p49k17a 6201731303874

Nečtu až do konce, v článku je to taky...

+2/0
7.9.2016 21:05

M62i20c13h62a16l 45M61i34n18a83ř93í20k 9812806459748

Čína má spousty věcí největších na světě, tak co by nemohla mít do sbírky toto letadlo. Vzhledem k počtu obyvatel a k prudkému nárůstu dolarových milionářů je potřeba přepravpvat velké množství lidí na velké vzdálenosti.

Vůbec bych se nedivil, kdyby taková letadla fungovala v číně něco jako u nás MHD.

0/−3
7.9.2016 18:41

T46o13m55á13š 91G33a91j29d89o61š 3348856587761

Viete si vypočítať, koľko by stála preprava priemerného Čínana v tomto nákladnom lietadle, keď v článku máte uvedené: "S předpokládanou cenou tisíc dolarů za jeden vynesený kilogram"?

+3/0
7.9.2016 18:50

L33u49k18á70š 51A42d63a63m58e77c 3567903890197

Navíc lidi si chtějí vybírat čas letu, ne letět jednou za dva dny v přesně stanovený čas. Proto se dnes v osobní dopravě ustupuje od mamutích letadel a dává se přednost středně velkým strojům.

+1/0
7.9.2016 19:05

P80e71t70r 56M67a74r70š16o28u27n 5955388286826

ano, a proto dlouhé trasy létají "poloprázdné" A380....

(je to asi stejné jako tvrdit, že všichni pojedou autem kdy chtějí, než aby čekali na vlak, co jede jednou za hodinu. A kupodivu jezdí)

0/0
7.9.2016 20:45

L71u53k20á75š 75A40d60a53m12e21c 3397123200817

http://ekonomika.idnes.cz/boeing-omezuje-vyrobu-747-08p-/eko-doprava.aspx?c=A160122_222826_eko-doprava_suj

Je to asi stejné jako tvrdit, že je lepší vypravovat 10 párů kratších vlaků v průběhu než vypravovat 2 ultradlouhé dopoledne a odpoledne. Nehledě na to, že obří letadla se vyplatí jenom tehdy, létají-li opravdu vytížená.

0/0
7.9.2016 20:59

P53e76t55r 10M42a81r48š28o89u77n 5275828156266

to není to samé. Pokud obsluhujete stejné body A a B, tak záleží na hodně faktorech. A někdy může být výhodnější poslat dlouhý vlak v menším intervalu, než za sebou samostatné krátké vlaky. Máte náklady na posádky. Stejně jako velké letadlo má někde smysl větší, než let menšími a mezipřistávat. Nebo poslat několik menších za sebou aby odvezli stejný počet lidí jako velké. To že si lidé chtějí vybírat čas odletu je otázka, jak moc to ovlivňuje leteckou dopravu. Sranda totiž pak je, že strávíte spoustu času na letišti. Proto také potom nelétáme Praha-Bratislava, protože tam jste nakonec rychleji jinak. Naopak až poletím do Pekingu, tak mne osobně třeba bude celkem jedno jestli to letí v 10 nebo ve 12... Každý způsob dopravy má jisté určení. Pokud budu vzdálené místo spojovat přímou linkou, jistě se někomu vyplatí počkat si na let 2x denně. Ale na krátké vzdálenosti to nebude. Stejně asi jako nebudu létat s tímto z vesnice do vesnice, kde se to nezaplní.

Zkrátka těch důvodů si daleko lidnatější Čína může najít spousty i na osobní přepravu. Osobně si ale také nemyslím, že by to Čína chtěl na přepravu osob.

0/0
7.9.2016 21:30

D31r89a73h23o23m79í90r 15S67t79r25o58u58h36a68l 4595278642634

Jenže tohle letadlo není určené na přepravu civilních osob a nejspíš ani nikdy nebude. Naopak má obrovské využití například v centrálně řízeném hospodářství, kde máte jednu specializovanou fabriku a rozvoz po zemi by trval neúměrně dlouho. Co se týče Číny, bavíme se o horách a pouštích, kde prostě věc širokou šest metrů, dlouhou čtyřicet a těžkou třeba 70 tun nemáte jak přepravit ani po kolejích, ani po silnici. Podmínky jsou tam velmi podobné těm ruským.

Pro přepravu lidí se prostě hodí letadla s užším trupem a delší díky tomu, že lidé jsou jednoduše skladnější. Menší odpor = menší spotřeba.

+1/0
7.9.2016 21:49

P88e61t51r 70M95a95r45š43o53u62n 5415578916346

to souhlasím.

já jen původně polemizoval obecně, že velké letadlo (pro hodně lidí) nemusí být blbost.

Mrija na osobní dopravu není.

0/0
7.9.2016 23:46

S43t32a21n46i25s88l39a89v 48K18r75e84j82c33a22r 6587406603624

Ano, tyto letadla opravdu nejsou určena pro přepravu osob, ale spíše nadměrných nákladů mezi kontinenty!! A využití a rentabilita provozu, je opravdu v ČR málo známá. Snad jen když si zákazník pro Českého výrobního zařízení z ČR do Austrálie právě zvolí tuto přepravu. Jistě si to ekonomicky spočítal. A podobné možné přepravy jež jsou prezentovány i na YouTube by Asii, Africe i Austrálii jistě uplatnění našlo. V Evropě se toto řeší díky husté zástavbě kamionovou přepravou nadměrných nákladů.

0/0
8.9.2016 14:08

P29e26t64r 79M28a77r26š76o46u47n 5515358326326

Ta cena 1000 dolarů na 1kg je ale vynesení na oběžnou dráhu raketoplánem "MAKS" ;-D Myslíte opravdu že diskutující myslel až takovouto přepravu?

+3/0
7.9.2016 20:40

M34a24r13t56i22n 11N75e33r97m23u42t 9947207228219

Mrija, po okraj plná dolarových milionářů, kteří mají společnou cestu, tak to jo :D

0/0
9.9.2016 15:09

T31o93m32á80š 94G72a17j78d52o92š 3688976217921

Predajú jednu kópiu, odovzdajú technickú dokumentáciu na licenčnú výrobu a nebude mať potom čo žrať.

Takých už bolo, počítali milióny a nakoniec im oznámili, sorry boys, už nemáme záujem. Potom sa dolároví miliardári, toho času teoretickí, dozvedeli, že to isté vyrába celkom iný obrovský podnik a nejaké patenty, priemyselné vzory majú v zadnici.

Väčšinou kupuje trojicu.

Jedna ako vzor (príslub obrovského kšeftu), druhá na úplne rozobratie (do posledného šróbika) a tretia na testy.

To je asi tak celý zárobok tých, ktorí sa dohodnú na licenčnej výrobe v Číne, či obsadiť Čínsky trh s veľmi nadšenými Čínaňmi.

3 kusy. Šťastie budete mať, ak tam naozaj rozbehnete licenčnú výrobu a budú vám nejaký poplatok dávať. Ale to je len výnimka hodná tak cocacoly a ich sirupu, ktorý musia dovážať.

+2/0
7.9.2016 18:33

T51o95m82á52š 61G58a19j18d12o27š 3598856947281

Je dosť divné, že EÚ a NATO nasľubovali hory-doly Ukrajincom, ale nekúpia to lietadlo ani nič od nich, aby ich zachránili.

Ak si to spojí človek s informáciami, že Čína buduje na vode umelé ostrovy a aj letiská, s takým lietadlo (pre nich nebude problém vyrobiť 5-10 kusov, je to krajina s 1,1mld. ľudí) dokážu takmer hocikam a hocikedy dopraviť desiatky, stovky kusov ťažkej techniky. Obrovské celky stavebnice, ktorú veľmi rýchlo na mieste dokážu zmontovať.

250 ton naraz. BVP váži cca 10-15 ton, 250 ton potravín, munície zhadzovať na padákoch hocikde.

Naozaj zvláštne, že to okrem Ruska, nikomu netrhá žily.

+1/−2
7.9.2016 18:46

J50a46n 33S66e14m64i24k 4534297532369

/presne to se stalo rusum s licenci Su-27/30

..vyurobili podle licence par kusu, zaplatili licencni poplatky za ty kousky, a pak najedno zacali vyrabet "uplne nove" letadlo ktere bylo ale uplne stejne jako Su-27;-D

0/0
7.9.2016 21:29

J58o26z45e60f 63K53o12s63t40e55l26a58n51s58k62ý 8125232909146

V Číne je všetko obrovské. Je tam miliónové mesto so stovkami fabrík, kde vyrábajú len gombíky. A v iných veľkých mestách sa zase špecializujú na iný, jeden druh výrobku. Známy tam občas lieta na služobky.

Takže obrovské lietadlo sa do Číny, kde je všetko obrovské, určite veľmi hodí.

0/0
7.9.2016 17:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.