Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Můžu slíbit, že vakcíny nikdy neublíží? Ne, říká šéf jejich vývoje

Očkování se ještě nedávno považovalo za oblast, ve které se nedá mnoho vymyslet, ale dnes vypadá jeho budoucnost velmi rozmanitě, říká Giovanni Della Cioppa, šéf výzkumného centra jednoho z největších výrobců vakcín, společnosti GSK.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T84e29r55e55z46a 36K27u16č39e27r71o80v23á 5772854298

Hezký rozhovor s inteligentním cpovekem, který má co říct.

0/0
26.9.2016 19:06

P53e77t13r 23S22v96o69b40o20d70a 9505897204740

... evoluce neskoncila, porad bezi, tak se na to podivejme z evolucniho pohledu a zapomenme na chvili na medicinu a epidemiologii:

... adaptace patogenu na obranu hostitele je pravdepodobnostni zalezitost. Pri cca konstantni frekvenci mutaci genomu patogenu to prakticky znamena, ze je to otazka velikosti jeho populace a reprodukcni doby ... pokud date patogenu cas a prostor, adaptuje se. Bakterie nebo viry si navic umi vymenovat a kombinovat svoje nukleove kyseliny a produkovat hodne sofistikovane veci. Nekdy to trva dele, ale netrva to stovky let ... vznik spontanni rezistence na penicilin u senzitivni bakterie lze na misce uvidet v radu dnu. U odolnych antibiotik, jako byl treba vancomycin, to trvalo roky, nez se rezistence objevila. Ale jde to rychle. Dneska prakticky neni jedine antibiotikum, proti kteremu by se nevyvonul nejaky typ rezistence. Vakcinace je o neco komplexnejsi problem, ale je to taky jenom bariera, kterou musi patogen prekonat a nektere vakciny prestavaji chranit proti novejsim mutacim. A ono se s tim neda moc delat, s evoluci se moc bojovat neda. Muzete 1) vyvijet vakciny na adaptovane kmeny, nebo 2) se pokusit omezit velikost populace patogenu na nejmensi moznou velikost a minimalizovat jeho moznost mutace a rekombinace.

No a nekteri lide zastavaji nazor, ze maji mit pravo poskytnout bakteriim a virum moznost dalsi evoluce. Jeden by rekl, ze to se v zadnem pripade nesmi stat. Ale problem je slozitejsi, protoze jde o dve rizika a volbu mezi nimi - riziko poskozeni zdravi vlastnich potomku, ktere je nenulove vs. riziko dalsi adaptace patogenu, ktere je nepredstavitelne. Ted je to ta spravna tezka volba, zvlast pokud patrite k tem, co se nechaji snadno vystrasit predstavitelnymi nasledky extremne vzacnych udalosti.

Pro informaci: nase deti jsme nechali ockovat, protoze jsme akceptovali rizika vakcinace. Ale uprimne, udrzeni druhu Homo sapiens mi tezky spani taky nevyvolava.

0/0
15.9.2016 22:55

M80a22r32t80i42n 22J35i95r30o68u35s86e35k 7446855755868

Wakefield: dnes je strašně moc autistů. Ale kde jsou dospělí autisté ...

0/0
15.9.2016 21:23

R83u91d20o39l92f 22L93i85n87h59a24r45t 5742851372

Prosím vás zmanipulovaný ovce, toto nečtěte :

John Virapen (* 1943) je bývalý manažer v oblasti farmacie, ředitel švédské pobočky koncernu Eli Lilly. Na tuto kariéru posléze navázal kritikou farmaceutického průmyslu, který obviňuje z podplácení úřadů, ze zatajování existence účinnějších léků a dalších neetických praktik. Také zpochybňuje vhodnost očkování. Na toto téma přednáší a píše knihy.

Kniha o nekalých praktikách farmaceutického průmyslu vyšla v ČR pod názvem (John Virapen:) "Nežádoucí účinek: Smrt"

+1/−3
15.9.2016 19:26

P95e64t45r 58S57v42o45b73o93d57a 9565437874350

... evergreen ze zatajovanim existence ucinnych leku je hlavne problem lidi s komunistickou predstavou, ze ve veskera moc patri lidu ... a vsechno ostatni lze napsat o potravinarskych firmach, jakemkoliv prumyslovem odvetvi od tezby a zpracovani ropy az pro vyrobu automobilu, zemedelstvi ... vseci kradnu! Majitel tohoto serveru by mel radost :-)

+1/0
15.9.2016 20:16

J70a34n 54Š44v83a65d96l10e44n87k10a 9384939540

Já pořád tak nějak nerozumím, proč by měly farmaceutické firmy tajit existenci účinnějších léků. Ta představa, že do jejich vývoje investovaly miliardy a pak to nechají v šuplíku, protože...proč vlastně? Pokud mají účinný preparát, můžou ho prodávat a získávat miliardy. Proč by ho takové firmy měly tajit?

+1/0
15.9.2016 23:23

P62e21t60r 54S82v96o90b70o97d37a 9275537484280

... ono jde o to, kdy s tim vstoupis na trh a kolik ti vydelava predchozi licencovany lek. Ve chvili, kdy konci licence a mas lepsi nahradu, jdes s tim na trh. Ale tohle neni vylozene tajne v tom smyslu, ze ty latky jsou nekde patentovane a klinicke testy nekde registrovane.

Co maji laikove obvykle na mysli, kdyz mluvi o tajeni ucinnych leku, jsou pripady, kdy firma udela screen latek, ze ktereho vytahne nekolik slibnych kandidatu, ktere na nejakem bunecnem nebo mysim modelu skvele funguji a nepokracuje to klinickymi testy a uvedenim na trh. Takze treba existuji potencialne ucinne latky na radu tropickych chorob, na ktere umiraji statisice a miliony lidi, ale protoze staty, kde je nejvic pacientu, radeji nakupuji kalasnikovy, nez leky, tak se nevyplati podstoupit to riziko toi dotahnout do konce a uvest na trh.

Ale to vis, takze tohle je spis pro ostatni :-)

0/0
15.9.2016 23:49

P25a81v45e77l 16S60v26a34t68o10š 2906293396941

no tak lek na rakovinu se vyviji uz taky 50let...kazdy rok se hodi mezi lid ze se neco objevilo...a porad nic....lek na rakovinu asi nikdy nebude..proc? mame ho vsichni v sobe.tak jak rakovina vznikla muze i odejit..cim vznikla spatnou stravou,dlouhodobi stres, chemikalie, spatna psychika, deprese, spatna voda a, dlouhodoba nenavist, negativni emoce, vztek atd...

0/0
16.9.2016 15:29

P29e57t58r 29S47v89o21b81o96d11a 9605897434980

... rakovina je v podstate GENETICKA porucha.Mutace NEMUZE odejit, jak prisla. Pokud tyhle dve vety nedokazete pochopit, je debata s Vami uplne zbytecna ... a neexistuje akovina, rakovina je oznaceni pro nekontrolovatelne deleni bunek. V tele je nekolik set bunecnych typu, a ty, ktere maji schopnost se delit, muzou nad delenim ztratit kontrolu. A tak neni jedna rakovina, ale mnoho ruznych rakovin podle toho, jak a ktera bunka tu kontrolu ztrati. Nektere rakoviny lze vylecit uplne, nektere zpomalit vyrazne a nektere aspon trochu.

... leku na rakovinu, presneji lecby rakoviny, za poslednich padesat let vzniklo spousta, tvrdit tedy, ze lek na rakovinu neni anebude, je drza ignorance. Tyhle primitivni soudy akorat skodi vede a pomahaji vydelavat alternativnim sarlatanum. Kdybyste mel aspon zakladni predstavu, o tom, jak funguje bunka, sensescence a kontrola bunecneho cyklu, tak byste takove kraviny nepsal.

+1/0
17.9.2016 11:33

P35e26t27r 39S27v78o83b62o52d31a 9325437374370

neexistuje akovina = neexistuje jedna rakovina

0/0
17.9.2016 11:34

J51a59n 63P63u67l95e51c 4508787971165

Když dáme na jednu misku vah rizika spojená s očkováním a na druhou misku vah ta pozitiva, která nám očkování přineslo a přinesla, tak není co řešit. Ty odpůrce bych někdy vážně obvinil z obecného ohrožování. Jasně, nikdy nic není dokonalé, ale nenechat očkovat své děti může opravdu jen hlupák.

+2/−1
15.9.2016 10:33

M57a17r43c84e43l 27S25u27p 6269985518820

Je potřeba si uvědomit, že vakcína je chemická látka, která se nuestále zdokonaluje.

Ve svých počátcích to byly pokusy, které zabily každého druhého. Později se do vakcín začaly přidávat konzervační látky, které prudce zlepšili kvalitu očkovacích látek.

I přes svou extrémě negativní osobní zkušenost jsem zastánce povinného očkování, protože bych nechtěl abych já nebo moje dítě vyrůstalo ve společnosti, která je zamořena nemocemi.

Dnes skoro každý doktor(a nejenom on ale i mnoho diskutujících) cítí obrovskou povinnost propagovat povinné očkování a uzemnit všechny hlasy proti svými argumenty.

Bohužel pak je běžná situace s kterou jsem se já osobně setkal i někteří rodiče stejně postižených dětí s kterými jsem mluvil (dokonce se ozvali i někteří rodiče právě v této diskuzi). Mluvím o tom, že v případě naprosto zřetelné negativní reakce na očkování doktor odmínte souvislost mezi očkováním a následky. Do žádné statistiky pak případ nezaznamená. Vyšokovaní rodiče pak většinou se stanou pravým motorem odpůrců proti očkování.

Výrobci vakcín pak dostávají velmi zkreslené statistiky o počtu negativních reakcí, kde jsou obsaženy jenom nepatrné zlomky těchto případů. Nic je pak nenutí své vakcíny zdokonalovat, protože statistiky vypadají skvěle. Přitom zpětná vazba by byla zapotřebí jako sůl, aby mohli vyhodnocovat jednotlivé šarže vakcín. Ono ve zkutečnosti těch negativních reakcí není zase tak málo, ale to fanatiční propagátoři povinného očkování nechtějí slyšet, proto se to snaží popřít.

+2/0
15.9.2016 9:19

V60l11a59d20i66m15í36r 95K14u61t82á40l46e47k 2958310462577

"Máme vědecké argumenty" - prosím tedy o jejich kompletní veřejné zveřejnění, ideálně formou odkazu v příbalovém letáku u všech léků nejen u očkování.

Ben Goldacre tvrdí naopak, že nejsou dostupné vědecké argumenty, a to ani lékařům. Do zveřejnění musím souhlasit s odpůrci vakcín a považovat Giovanni Della Cioppa za nedůvěryhodného, ne-li za lháře.

A tím nemohu věřit ani dalším informacím, které říká.

+3/0
15.9.2016 7:24

P83e47t28r 33S69v71o50b77o18d14a 9165267214380

... a zkusil jste se uz podivat na pubmed.com?

0/0
15.9.2016 10:21

V98l76a13d61i17m85í84r 45K51u11t11á94l33e12k 2478940302937

Četl jste Ben Goldacre? Kde mimojiné vysvětluje, jak se publikuje a přitom nepublikuje?

Ano, informace od Bena jsem si ověřoval o nepublikování kompletních výzkumů.

0/0
15.9.2016 10:30

P79e68t24r 14S63v36o41b86o68d87a 9955327884860

... nekdo pracuje s informacemi objektivne, nekdo si pred tim vybere stranu. Nekdo je realista a nekdo fanatik. Je to Vase volba. Smysl s Vami ma jenom diskutovat v okamziku, kdy budete ochotny hledat a kritizovat omyly Bena Goldacra. Pro vas je to zjevne modla, pro mne dalsi z rady tech, co si buduji karieru na manipulaci s lidskym strachem ... jednu vec nesnasim stejne, jako kdyz farmaceuticky prumysl kseftuje se zdravim - jsou to fanatici na krizove ceste proti farmaceutickemu prumyslu.

0/−1
15.9.2016 12:37

P50e54t40r 68S44v44o23b60o72d48a 9945277324740

... a pro Vasi informaci, o tom, jak se publikuje a nepublikuje v zakladnim a komercnim farmaceutickem vyzkumu vim fakt hodne.

0/0
15.9.2016 12:39

V48l48a39d22i82m22í46r 52K24u94t23á75l30e30k 2268950482297

Ben není pro mě modla, "jen" jeho informace mají logický soulad, což je bohužel víc než mnohé jiné zdroje na obou stranách.

Informace od Bena jsem si ověřil tím, že jsem odkazy chtěl po Ministerstvu Zdravotnictví. Pokud pominut nutnost eskalací/rozkladu, pokud pominu to, že v první odpovědi nevěděli nejen ty informace, ale ani kde/kdo by je měl znát a odkázali na ČLS JEP, tak druhá odpověď alibisticky zněla na podobný server s nevyřčeným pokynem "šmudlu hledej".

Pokud můžete uvést přímý odkaz třeba na MMR vakcínu, která se aktuálně používá v ČR (když už debatujeme pod článkem specificky o vakcínách), budu rád. Jde mi o kompletní výzkumnou zprávu tak jak se ji snaží získávat Cochrane collaboration (http://www.cochrane.org).

Pokud k tomu dodáte návod (anglicky umím, nicméně ocením raději polopatistický návod), jak takové výzkumné zprávy hledat obecně pro další očkování, nebo třeba ATB.

Předem děkuji za vynaložené úsilí.

+1/0
15.9.2016 12:50

P21e24t53r 77S70v77o60b85o79d28a 9945747184460

... ja uplne nerozumim tomu, o jake informace Vam vlastne jde. ... kazdopadne "podobny server" je centralni databaze medicinske literatury. Ja nejsem urednik, takze Vam muzu rovnou rict otevrene, ze je ztrata casu diskutovat s nekym, kdo neni aspon trochu schopny hledat v dostupnych databazich. Muj cas je prilis drahy na to, abych to delal pro lidi, kteri tomu nerozumi. Posledniho pul roku jsem obetoval vsechny vecery a vsechny vikendy na jednu podrobnou expertni zpravu, kterou si vyzadala jedna evropska organizace kvuli aktivistum, kteri "kladou jednoduche otazky" ... neplati zle, ale za ty prachy ten ztraceny cas, kvuli expertni obhajobe neceho, co staci shrnout do jednoho dostavce, nestoji.

... moje rada, kdybych byl na Vasem miste - vytrvejte, ucte se tomu problemu cim dal vic rozumet (vemte "hledej smudlo" jako vyzvu), pochopte, jak zmateny je tenhle stat a MZ, pochopte, ze veci, ktere ze zakona nikdo nevyzaduje, nikdo delat nebude, pokud stoji cas a penize, ze pokud je zakon vyzaduje, kazdy tomu obetuje minimalni cas a penize, a naucte se usporne a jednoznacne formulovat.

0/0
15.9.2016 13:22

V14l66a48d30i57m82í48r 76K50u97t40á45l55e67k 2248920442767

Děkuji za upřímnost.

Pro mě záležitost je víceméně uzavřená, jen tento článek vyvolal potřebu reagovat na informaci, že informace jsou dostupné. Nejsou. Pokud jsou (velké pokud), jako by nebyly.

Pokud nejsou (jako by nebyly) k dispozici, jsem zásadně proti, aby byly jakékoliv povinnosti. Naopak takové to látky by měly být zakázány, natož financovány ze státních peněz a protože bez informací nelze dát ani informovaný souhlas, nelze ani použít souhlas pacienta.

Hezký den.

+2/0
15.9.2016 13:32

O98n75d15ř18e30j 69H76o61r61á96k 8429284561

Hm, to, co popisuješ, podle všeho není nějaká obecná nedostupnost těch informací, je to spíš tvůj subjektivní problém. Asi jako kdybys neuměl číst a prohlásil, že nějaké informace nejsou dostupné, protože jsou k dispozici jen v písemné podobě a ne jako video s teletubbies.

0/−2
15.9.2016 17:46

P48a86v76e71l 63S80v94a47t65o79š 2446723556471

Nevim proc by nazor jineho lekare na ockovani, tedy ze neni bezpecne a skodi melo mit mensi vahu nez nazor jineho, ktery rika, ze je ockovani fajn a bez zavaznych vedlejsich ucinku....prvni pripad mudr Lebenhard, detsky pediatr rika, ze behem sve 30 lete praxe byl casto svedkem poskozeni zdravi ditete po ockovani a nemuze s cistym svedomim ockovani doporucit ani ho aplikovat..takze tak...lekaru,kteri si to mysli je podle mne mnohem vice, ale neni mozne se v cr svobodne beztrestne vyjadrit...po takovem zdeleni zacne boj na carodejnice..

+2/−2
14.9.2016 23:33

P35a31v91e71l 85P82í28p74a 1411405958457

Lebenhart je bezskrupulozní homeozlodej

+4/−1
15.9.2016 4:51

P77a53v95e31l 51S43v32a50t90o58š 2786943596221

ano..jak rikam hon na carodejnice a hazeni spiny...vetsina lekaru voli tu svoji jistotku na poliklinikach....a pred ockovanim zaviraji oci....

0/−1
15.9.2016 21:56

P48a38v43e94l 69S44v73a31t50o39š 2686343566441

vzdyt vas nikdo nenuti k nemu chodit...tak jakypak zlodej..

0/0
16.9.2016 23:52

P38e72t54r 45S75v27o13b51o51d44a 9385107504140

... v CR neni mozne se svobodne beztrestne vyjadrit? ... a co ted delate tady? Ja nevim, proc bojovnici se "systemem" maji potrebu tak (silene, neskutecne, straslive ...;-)) dramatizovat. Mozna boj se systemem asociuje mucednictvi a spasitelstvi a v nejake neuralni smycce se to navzajem posiluje. Jedno reseni existuje - snazit se vyhybat privlastkum. Hemingway to tak delal a dostal za to Nobelovu cenu ... Alois Jirasek, ten nedostal nic ;-)

0/−1
15.9.2016 12:57

P56a76v52e95l 21S73v43a88t41o46š 2696603706551

Mluvim o pripadu Mudr Lebenhart..kdery se "svobodne" vyjadril jak to vidi on ze sve 30lete praxe..Tim se spustila lavina odmitani a nyni jako oficial lekar nesmi provozovat leker praxi...tak v tom vidim velikou krivdu a nesvobodu.

0/−1
16.9.2016 15:38

M12a66r61e26k 86Š86i22m27o13n 2424297428188

Já s Vámi souhlasím v tom, že očkování občas poškodí zdraví. Je to koneckonců napsané i v příbalových letácích. Ale jak nenávratně poškodí zdraví černý kašel, zarděnky nebo dokonce dětská obrna, a kolik takových případů dříve bylo, to také nelze přehlížet. Místo boje proti očkování jako takovému je potřeba tlačit na vnímání očkování lékaři a dokázali případné nežádoucí účinky poznat a léčit (například plazmafarézou) a hlavně si je vůbec připustit, a tlačit na stát, aby očkování trochu víc otevřel - dovolit alternativní očkovací substance od jiných firem, rozkládat multidávky, netrestat odklady očkování atd, možná zrušit povinnost očkování proti nemocem, které nejsou přenosné z člověka na člověka a ponechat je dobrovolné. To je podle mě správná cesta.

0/0
21.9.2016 18:03

N96i86k97o65l68a 92Č69e74c73h 9851719236

Vakcinace by měla být čistě dobrovolná záležitost. Když budou děti idiotů umírat na banální a dávno vymýcené nemoci, aspoň se nám pročistí genofond. Příroda si to přebere.

+1/−7
14.9.2016 22:21

H82o10n48z41a 17J74a24n55e56č48e84k 5811219236

Žel tak jednoduché to není. Pokud by se neudržela vysoká proočkovanost populace u některých nemocí, mělo by to za následek ztrátu účinnosti vakcíny. Neočkovaní lidé by jednoduše fungovali jako jakési "reaktory" pro případné mutace těch cílových mikroorganismů, které by pak byly schopny vyvolat onemocnění i u očkovaného jedince.

+8/−1
14.9.2016 22:27
Foto

M63a91r39i72e 19M76e78t64l46i12c42k79á 9111674111802

Znám tři lidi, kteří jsou alergičtí na jahody...... Myslím, že pěstovaní a konzumace jahod by měla být přísně zakázána, protože je to hrooozně nebezpečné...... Aspoň podle uvažovaní zavilých odpůrců očkování, by to tak mělo být......

+9/−5
14.9.2016 21:53

P38a79v88e13l 14S85v72a85t94o67š 2156853616571

ja sem alergik na kocky..zavilý odpurci aspon uvazuji..takovou pitomost jste vydedukovala jak? uz to tady nekdo srovnaval i k bezpecnostnim pasum....ale jahody?...

0/−1
15.9.2016 0:01

P12a26v54e55l 39S76v45a10t76o94š 2436273636461

zavilí-mladí..pardon

0/0
15.9.2016 0:02

J97o36s73e55f 53N75o20v14a91k 5178192776288

Sarkasmus vám asi nic neříká. :-D

+1/0
15.9.2016 6:39

D52a76v51i71d 91K13a88r98s26k35ý 2540389340457

On jim ty jahody někdo nutí?

0/0
15.9.2016 18:33

M38a12r93t69i85n 31J36i87r68o92u58s41e85k 7466965335468

Nejspíš je to následek nějakého očkování, kdy se imunitní systém rozbouřený plošně působícím adjuvans rozhodl považovat jahody za mimořádně škodlivé.

0/0
15.9.2016 20:54

P45a60v58e91l 32S34v33a50t24o74š 2466803116281

A propo, predstavte si, ze byste byla opravdu alergicka na jahody a stat by vas nutil i presto ty jahody jist..pro dobro vsech...jahody jsou zdrave a tech par alergiku ma holt smulu..tohle vase prirovnani i v nadsazce je nepochopitelne.tak a ted tu mame dite predcasne narozene, s obrovskyma komplikace a ja jako rodic vim, ze by bylo dobre nechat ho naockova treba az ve dvou letech nebo nikdy, ale stat mi narizuje ze to musi byt do 18 mesicu jinak me bude prodit a vubec mi bude delat problemy..s pokutou, nemuzu do skolky, skolni akce atd..to je to co me tak stve..chapete tu nespravedlnost..a pak nedej boze kdyby se neco u ocka zvrtne tak se mi statni ouradove vysmejou..chapete tu nesvobodu a tu prudu ??..5lete ve skolce vadi a 6lete ve skole uz ne..??je to jen statni pruda

+1/−1
16.9.2016 15:48

A27n29n39a 81Š12i97m47a33l55i90a64k18o58v22á 7590264515123

Co to je za zcestná teze, než sníte jahodu (hexu) netušíte, že jste alergik, až to zjistíte, nikdo Vám jahody (hexu) nebude cpát. Vybere se jiné schema vakcinace.

0/0
18.9.2016 0:20

P92a87v18e76l 75S52v15a77t70o28š 2706563896161

ne to netusim, jestli jsem alergik...ale tusim, ze diky koplikacim u porodu a spatne adaptaci a vubec spatnemu zacatku nejsem naprosto zdravy jedinec, ktery by se mel nechat ockovat.

0/0
18.9.2016 1:09

H66o73n40z22a 55J64a94n34e98č22e15k 5661369236

Vidím i ve svém okolí, že si lidé tak nějak instinktivně myslí, že vakcíny jsou nějaká enormní zátěž pro organismus (o mnohovalentních vakcínách ani nemluvě). To ale nemá přílišný imunologický význam. Lidé přicházejí denně do styku s tak ohromným množstvím antigenů (všemi různými cestami), se kterými si musí jejich systémy poradit, že nějaká vakcína je v porovnání s tím jedno velké nic.

+8/−3
14.9.2016 19:34

P75a20v90e96l 32S43v87a23t20o50š 2536863756331

no ale u vakciny prijdete behem okamziku do styku hned se sesti smrtelnyma nemocema..to uz preci musi s imunitou poradne zahejbat..to uz zadne jen nakopnuti nebude..nekomu se imunita hold zblazni a nastartuje cukrovku, pripad dcerky u slovenske lekare, ktery pote odmitl dal ockovat, atopicky ekzem, nebo nejakou autoimunitni nemoc

0/−1
16.9.2016 15:54

M37a29r61e97k 10S58l51a83b81i47h70o86u16d67e87k 7948701182253

Takovíhle vakcinátoři sebrali našim dětem jejich nezadatené právo zažít si na vlastní kůži pravý nefalšovaný záškrt!

+12/−3
14.9.2016 18:53

H91o12n59z37a 72J34a56n27e53č63e89k 5681689876

;-D

+2/0
14.9.2016 19:29

M70o96j79m59í17r 65M77o71t90y38č52k36a 3452365304340

Jo, a rodicum zazitky s ditetem postizenym detskou obrnou.

+4/0
14.9.2016 21:18

P24a78v44e70l 83S31v76a91t88o72š 2536403966301

kterypak vy jste rocnik?...zaskrt se tu nevyskytuje uz 30 let...se odstehoval do Humpolce...teeeda jestli jste si to nepoplet s cernym kaslikem...tak ten jo..ten tu je furt...

0/−3
14.9.2016 23:58

P90a78v12e97l 45P69í18p45a 1631525478297

Jo jo záškrt už není a tohle je vymysl farma lobby, že ty magore http://www.szu.cz/tema/prevence/umrti-na-zaskrt-v-belgii

+1/−1
15.9.2016 4:55

P20a31v83e45l 88S29v96a28t48o21š 2336963146491

Mluvil jsem o ceske republice...Vim, ze jsou v Evrope hlasena mista kde byl zaskrt zjisten..ale podle informaci SZU a Evropskych uradu kontrolujicich vyskyt nemoci je tato nemoc v ustupu a objevuje se nejvice v nekterych chudsich statech vychodni evropy..za poslednich deset let klesl vyskyt zaskrtu v evrope o 95 procent a hlasen je jen sporadicky...

0/0
16.9.2016 16:08

P29a86v70e43l 21S47v73a69t46o73š 2346463906591

http://www.sneh.cz/_soubory/_clanky/69.pdf

0/0
16.9.2016 16:13

P26a78v25e91l 33S63v21a55t17o52š 2836343436781

A pane Pípo, netykejte mi prosim..jestli nezvladate normalni slusnou diskuzi tak nereagujte na me prispevky..

0/0
16.9.2016 16:12

V80l79a54d14i93s95l50a30v 73Ž29i41d10e55k 3508840190

Když už bude očkování proti spavé nemoci či obecné očkování proti chřipce typu A? Asi se toho nedožiju, i když každá by to byl ekonomický trhák. Ale prozatím to vypadá nemožně.

0/0
14.9.2016 17:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.