Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J18a97n 57Š62e91s70t36á76k 3298719179384

Jako v drtivé většině na Technetu skvělé, včetně upřímného přiznání toho, že veteránovi už někdy trvá učení déle, takže jsme s radostí trošku přetáhl večerku:-)

+69/0
doporučit
19.9.2016 0:42

A11l70e87x64a53n81d95e19r 46P33o18m22p37o62š 8699732508763

Cist Technet je asi to nejlepsi co je na netu dostupne v cestine. Palec nahoru R^

+51/0
doporučit
19.9.2016 0:39

L84u40k16á71š 95P34a51v86l49á29s25e71k 8741669219641

Pan pilot to má v hlavě srovnanéR^

+36/0
doporučit
19.9.2016 9:31
Foto

R85o28m41a23n 15P51o47t15o78c84z88n44ý 5350395102615

Pamatuji si na první zprávy o MIG-29 a SU-27, které zapůsobily jako zjevení. Po poměrně neforemných a nehezkých letounech předchozích desetiletí (s výjimkou MIG-23 a MIG-25) Rusové vyrobili krásná letadla, která i bez fly-by-wire výborně lítaly, což ukazoval např. Kvočur ad absurdum na leteckých přehlídkách a měly nemálo technických vychytávek, např. přilbové zaměřovače. Důkazem kvality jejich konceptu je i fakt, že v podstatě dodnes "žijí" Rusové z jejich postupné evoluce. Díky za pěkný a poučný rozhovor... :-)

+40/−2
doporučit
19.9.2016 7:27

J36o52s86e76f 32M39i73k63i22n 5653424765924

Hezký článek o hezkém letadle od skutečného odborníkaR^R^R^R^

Díky R^

Václav Vašek je člověk kterého si vážím

http://www.zasvobodu.cz/news/vazne-mineny-podnet-na-jeste-vaznejsi-tema-do-diskuze/

+28/0
doporučit
19.9.2016 8:49

J74i57r51i 11D72o75b51r42ý 9368709423

Souvrat pro neodborniky: letadlo leti nosem primo nahoru (nebo skoro). Pak pilot zamerne ubere plyn, takze tetadlo ztraci rychlost a pomoci kormidla necha v nizke rychlosti na vrcholu stoupani letadlo "prepadnout" na stranu po kridle. Konci se nosem k zemi.

+27/0
doporučit
19.9.2016 11:31

J92i10ř91í 21E45n17g61l20i28š 1625449315781

Skvělý článek včetně velmi zajímavých osobních názorů V.Vaška na politické šarvátky i role vrcholných politiků při likvidaci našeho nadzvukového letectva.

+27/−1
doporučit
19.9.2016 7:45

J44a41n 56K53o77c10i48á19n 9700221137362

Několik lidí tu připomnělo fakt, že ve všech kvazikonfliktech kde se střetla Ruská a USA technika byl poměr ztrát spíše v neprospěch sovětské techniky, ale uvědomte si že můžete mít sebelepší letadlo když pilot nebo pozemní personál je nepoužitelný. Typický příklad je série válek Izraele s okolními arabskými státy kde jsem byl na vlastní oči svědkem vyprávění egyptského pilota který už měl za sebou 4 katapultáže protože se prostě katapultoval pokaždé když zahlédl Izraelské letadlo (ani se nepokoušel bojovat ani ustoupit jen se prostě katapultoval). Také jsem četl vzpomínky vojenského poradce z východního bloku který vzpomínal že působil u protiletadlové jednotky a okamžitě jak se spustil poplach tak egyptští vojáci opouštěli techniku a utíkaly i přes to že jejich Sověty dodaná technika byla s tou izraelskou papírově vyrovnaná.

+20/0
doporučit
19.9.2016 12:23
Foto

T46o42m61á62š 57H29o98u81š54k82a 7317462622274

Krom toho, že je to krásný rozhovor jsem mile překvapený i z fajn atmosféry tady v diskusi. Díky všem :-)

+19/0
doporučit
19.9.2016 11:00

K15a14r32e57l 39V39o36h71n65o40u28t 4968639350317

Pamatuju si ze začátku 90. let, jak zřejmě žatečtí devětadvacítky honili. Kravál ze dvou strmě stoupajících stíhaček nad městem je nezapomenutelný. Jejich siluety také. Občas se dal slyšet i aerodynamický třesk, ale to už byli vysoko. Zas tak moc si nedovolili.

MiG 29 je krásné éro.

+17/0
doporučit
19.9.2016 9:25

T33o31m87á88š 83T97a73t98í56č70e42k 5450492340608

Jo, připomenutí numerologa taky celkem obveselilo. I když je ten úsměv hořký... :-P

+16/0
doporučit
19.9.2016 8:27

J20i20n90d59ř94i43c85h 23Č81í72ž10e74k 9760312436609

Sloužil sem v "sedmdesátejch" u PVOS, krátce i u letovodů a tam byla největší sranda. Letovodi byli jak malí kluci. Když k nám ze západu něco mimo koridory letělo, byli štastní, že se něco děje. Z naší strany vzlétla pohotovostní stíhačka a už se "naháněli". Byla to z dnešního pohledu taková počítačová hra, jen obrazovka byla od radaru. A podle komunikace to evidentně bavilo i piloty. Mimochodem, tyhle lidi se chovali normálně ve srovnání s lampasama v kasárnách.

+13/0
doporučit
19.9.2016 10:18

L64u73k59á30š 61M43a57l78v29i41n15s74k85y 2968934853478

Letové vlastnosti Migu29 byly špičkové, ale jeho ovládání bylo mnohem pracnější než třeba F15, zejména kvůli horší avionice, pilot ztrácel čas úkony, které by modernější letadlo udělalo za něj. I to byl jeden z důvodů, proč se v reálném boji příliš neprosadil.

Design a silueta jsou ovšem luxusní, jedny z nejlepších v celé historii.R^

+12/0
doporučit
19.9.2016 9:26
Foto

P15r30e18m16y14s40l 86K46y18s16e25l83a33k 5955763234209

Ano pan Baudyš a jeho kamarádi byli "velcí" politici, kteří zaslouží metál. Je top banda která nám dodnes tvrdí, že vše bylo v pořádku. Byl to dobrý stoj, který však přes všechny své přednosti přišel pozdě. je sice hezké být vybaven pro manévrový boj, ke kterému ani nemuselo dojít, protože západ měl střely s větším doletem a radary s větším dosahem plus letadla AWACS, což byl koncept tehdejšímu východnímu bloku neznámý. A ten dolet byla také velká bolístka sovětských letadel.

+9/0
doporučit
19.9.2016 8:30

I76v71a89n13k98a 76P62o21s39p62í38š21i36l84o78v23á 8364718112347

Na tom že letadlo létá podle toho jak vypadá asi něco bude, protože při vší úctě k devětadvacítce, je Su-27 ještě o level výše. Ostatně na epizodu se sedmadvacítkou vzpomíná i Václav Vašek, když mu jeho kamarád a legenda, Anatolij Kvočur prozradil, že jakmile Flankera zkusil, okamžitě na MiG-29 zapomněl a nabidl mu svezení v tomto stroji. Václav "Wendy" Vašek po chvilce uvažování raději nabídku odmitl... :-)

+7/0
doporučit
19.9.2016 11:29

P53e60t42r 71S83o52r36v41o94n 3955445370616

Jsem rád že máme lidi kteří ví o čem mluví a mají prokazatelné zkušenosti, jen je škoda ,že nejsou moc slyšet v inflaci blábolů od rádoby odborníků ....[>-]R^

+6/0
doporučit
20.9.2016 8:53

J75o29s32e95f 43V15y52s55k93o73č77i58l 2355819317

Asi ve 12 letech a jako zapálený modelář jsem četl od Václava Vaška knížku Etudy vonící luftem ... krásně napsáno a doporučuji. Některé hlášky z knížky si pamatuji do teď. MIg 29 jsem měl i jako model, nádherné letadlo. Tuším, že nějaké slovenské cestovka dělá zájezdy do Ruska, kde vás v tomto letadle "provezou" na youtube je spousta záběrů těchto komerčních letů ... tohle zažít :-) ... cena je asi kolem půl mega, tak zatím asi nic ...

+6/0
doporučit
19.9.2016 20:36

F46i69l95i34p 74N87e65s26p38o27r 8298554497307

Pekny clanek

+5/0
doporučit
19.9.2016 8:32

F26r43a27n10t58i59š65e55k 27M92a65t57ě78j58č85e64k 7233582703151

Mne zaujalo, proč nesmíme mít letiště na západ od Prahy, tomu nerozumím.

+5/0
doporučit
19.9.2016 0:53

M94i34c98h19a61e73l 20K12o92n78e23č58n13ý 6342763399599

Moc pěkný článek, ostatně od toho největšího odborníka u nás.R^R^R^

+6/−1
doporučit
19.9.2016 6:43

M57i75c31h65a89l 52B12a68š27t18a 6164390735134

Báječní lidé na pekelně rychle létajících strojích. Respekt R^

+5/−1
doporučit
19.9.2016 11:39

J70a83n 43S35l91o44v17í47k 3849487620628

Když jsem byl malý, tak nám v Trutnově po té ráně každou chvíli zadrnčela okna, div se nevysypala. Vždy jsem se divil, jak to může být od stíhačky, když tu v širokém okolí nemáme žádné letiště a oni se byli proletět dokonce až z Žatce ;-D

+4/0
doporučit
19.9.2016 12:00

R47i79c16h54a54r81d 55T14r64e81f49i49l 4141815959500

Není co dodat.R^R^R^

+4/0
doporučit
19.9.2016 11:45

K44a64r14e71l 28V74o51h74n68o98u84t 4948519200897

Žatec-Děčín-Trutnov-Hradec-Roudnice-Žatec je vzdušnou čarou skoro 400 km.

Vystoupení Mig 29 na zmíněném Memorial Air Show jsem viděl na vlastní oči.

+4/0
doporučit
19.9.2016 9:17

S81e12i37d14l 32P61e71t63r 1341821685484

Čísla hovoří:

Mig 29 bylo vyrobeno 1200 ks, F16 4500 ks, F18 2500...:-)

Za posledních 65 let ve všech válkách od Koreje, Izrael/Egypt, Vietnam až po Irák byly vždy ztráty na letecké technice někde od 1:5 až 1:10 v neprospěch té "sovětské/ruské". Asi soudruzi dělají pořád nějakou tu "ašíbku" ..:-)

..

+13/−16
doporučit
19.9.2016 0:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.