Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J18a51n 94Š32e21s53t86á59k 3988879159574

Jako v drtivé většině na Technetu skvělé, včetně upřímného přiznání toho, že veteránovi už někdy trvá učení déle, takže jsme s radostí trošku přetáhl večerku:-)

+67/0
doporučit
19.9.2016 0:42

A93l39e84x35a14n26d12e52r 36P12o50m51p18o17š 8519432268203

Cist Technet je asi to nejlepsi co je na netu dostupne v cestine. Palec nahoru R^

+49/0
doporučit
19.9.2016 0:39

L14u35k59á98š 30P46a39v76l73á43s14e39k 8211279219651

Pan pilot to má v hlavě srovnanéR^

+34/0
doporučit
19.9.2016 9:31
Foto

R86o91m35a58n 69P78o43t93o12c16z11n52ý 5240135112525

Pamatuji si na první zprávy o MIG-29 a SU-27, které zapůsobily jako zjevení. Po poměrně neforemných a nehezkých letounech předchozích desetiletí (s výjimkou MIG-23 a MIG-25) Rusové vyrobili krásná letadla, která i bez fly-by-wire výborně lítaly, což ukazoval např. Kvočur ad absurdum na leteckých přehlídkách a měly nemálo technických vychytávek, např. přilbové zaměřovače. Důkazem kvality jejich konceptu je i fakt, že v podstatě dodnes "žijí" Rusové z jejich postupné evoluce. Díky za pěkný a poučný rozhovor... :-)

+39/−2
doporučit
19.9.2016 7:27

J43o87s83e79f 96M93i19k48i95n 5363514685474

Hezký článek o hezkém letadle od skutečného odborníkaR^R^R^R^

Díky R^

Václav Vašek je člověk kterého si vážím

http://www.zasvobodu.cz/news/vazne-mineny-podnet-na-jeste-vaznejsi-tema-do-diskuze/

+26/0
doporučit
19.9.2016 8:49

J96i90r32i 40D51o30b59r18ý 9668499353

Souvrat pro neodborniky: letadlo leti nosem primo nahoru (nebo skoro). Pak pilot zamerne ubere plyn, takze tetadlo ztraci rychlost a pomoci kormidla necha v nizke rychlosti na vrcholu stoupani letadlo "prepadnout" na stranu po kridle. Konci se nosem k zemi.

+25/0
doporučit
19.9.2016 11:31

J90i65ř95í 24E45n86g62l69i41š 1605949335431

Skvělý článek včetně velmi zajímavých osobních názorů V.Vaška na politické šarvátky i role vrcholných politiků při likvidaci našeho nadzvukového letectva.

+26/−1
doporučit
19.9.2016 7:45

J40a67n 91K81o85c62i43á36n 9740551157252

Několik lidí tu připomnělo fakt, že ve všech kvazikonfliktech kde se střetla Ruská a USA technika byl poměr ztrát spíše v neprospěch sovětské techniky, ale uvědomte si že můžete mít sebelepší letadlo když pilot nebo pozemní personál je nepoužitelný. Typický příklad je série válek Izraele s okolními arabskými státy kde jsem byl na vlastní oči svědkem vyprávění egyptského pilota který už měl za sebou 4 katapultáže protože se prostě katapultoval pokaždé když zahlédl Izraelské letadlo (ani se nepokoušel bojovat ani ustoupit jen se prostě katapultoval). Také jsem četl vzpomínky vojenského poradce z východního bloku který vzpomínal že působil u protiletadlové jednotky a okamžitě jak se spustil poplach tak egyptští vojáci opouštěli techniku a utíkaly i přes to že jejich Sověty dodaná technika byla s tou izraelskou papírově vyrovnaná.

+19/0
doporučit
19.9.2016 12:23
Foto

T78o21m71á82š 50H43o75u47š58k88a 7407972932134

Krom toho, že je to krásný rozhovor jsem mile překvapený i z fajn atmosféry tady v diskusi. Díky všem :-)

+18/0
doporučit
19.9.2016 11:00

K18a73r81e37l 85V11o66h87n98o82u37t 4778329140167

Pamatuju si ze začátku 90. let, jak zřejmě žatečtí devětadvacítky honili. Kravál ze dvou strmě stoupajících stíhaček nad městem je nezapomenutelný. Jejich siluety také. Občas se dal slyšet i aerodynamický třesk, ale to už byli vysoko. Zas tak moc si nedovolili.

MiG 29 je krásné éro.

+15/0
doporučit
19.9.2016 9:25

T98o25m19á90š 98T66a74t90í86č89e27k 5290852840518

Jo, připomenutí numerologa taky celkem obveselilo. I když je ten úsměv hořký... :-P

+15/0
doporučit
19.9.2016 8:27

J37i93n87d82ř53i68c53h 47Č69í13ž57e89k 9210872546729

Sloužil sem v "sedmdesátejch" u PVOS, krátce i u letovodů a tam byla největší sranda. Letovodi byli jak malí kluci. Když k nám ze západu něco mimo koridory letělo, byli štastní, že se něco děje. Z naší strany vzlétla pohotovostní stíhačka a už se "naháněli". Byla to z dnešního pohledu taková počítačová hra, jen obrazovka byla od radaru. A podle komunikace to evidentně bavilo i piloty. Mimochodem, tyhle lidi se chovali normálně ve srovnání s lampasama v kasárnách.

+12/0
doporučit
19.9.2016 10:18

L21u71k40á59š 73M30a16l93v45i42n81s94k46y 2688814803138

Letové vlastnosti Migu29 byly špičkové, ale jeho ovládání bylo mnohem pracnější než třeba F15, zejména kvůli horší avionice, pilot ztrácel čas úkony, které by modernější letadlo udělalo za něj. I to byl jeden z důvodů, proč se v reálném boji příliš neprosadil.

Design a silueta jsou ovšem luxusní, jedny z nejlepších v celé historii.R^

+10/0
doporučit
19.9.2016 9:26
Foto

P57r55e43m88y48s59l 47K54y76s49e86l51a75k 5635133414269

Ano pan Baudyš a jeho kamarádi byli "velcí" politici, kteří zaslouží metál. Je top banda která nám dodnes tvrdí, že vše bylo v pořádku. Byl to dobrý stoj, který však přes všechny své přednosti přišel pozdě. je sice hezké být vybaven pro manévrový boj, ke kterému ani nemuselo dojít, protože západ měl střely s větším doletem a radary s větším dosahem plus letadla AWACS, což byl koncept tehdejšímu východnímu bloku neznámý. A ten dolet byla také velká bolístka sovětských letadel.

+8/0
doporučit
19.9.2016 8:30

J16o57s54e35f 76V16y86s92k46o21č85i58l 2105109317

Asi ve 12 letech a jako zapálený modelář jsem četl od Václava Vaška knížku Etudy vonící luftem ... krásně napsáno a doporučuji. Některé hlášky z knížky si pamatuji do teď. MIg 29 jsem měl i jako model, nádherné letadlo. Tuším, že nějaké slovenské cestovka dělá zájezdy do Ruska, kde vás v tomto letadle "provezou" na youtube je spousta záběrů těchto komerčních letů ... tohle zažít :-) ... cena je asi kolem půl mega, tak zatím asi nic ...

+6/0
doporučit
19.9.2016 20:36

I76v85a62n41k20a 82P71o21s92p14í95š80i29l52o69v78á 8784628292617

Na tom že letadlo létá podle toho jak vypadá asi něco bude, protože při vší úctě k devětadvacítce, je Su-27 ještě o level výše. Ostatně na epizodu se sedmadvacítkou vzpomíná i Václav Vašek, když mu jeho kamarád a legenda, Anatolij Kvočur prozradil, že jakmile Flankera zkusil, okamžitě na MiG-29 zapomněl a nabidl mu svezení v tomto stroji. Václav "Wendy" Vašek po chvilce uvažování raději nabídku odmitl... :-)

+6/0
doporučit
19.9.2016 11:29

F33i35l77i80p 49N56e95s12p48o60r 8958764487657

Pekny clanek

+5/0
doporučit
19.9.2016 8:32

F31r42a43n45t61i30š80e34k 67M49a76t41ě16j94č80e48k 7963502183811

Mne zaujalo, proč nesmíme mít letiště na západ od Prahy, tomu nerozumím.

+5/0
doporučit
19.9.2016 0:53

M90i63c86h69a71l 41B18a29š41t62a 6774780785184

Báječní lidé na pekelně rychle létajících strojích. Respekt R^

+5/−1
doporučit
19.9.2016 11:39

M41i85c27h86a73e56l 98K24o88n55e34č17n53ý 6102953109679

Moc pěkný článek, ostatně od toho největšího odborníka u nás.R^R^R^

+5/−1
doporučit
19.9.2016 6:43

P33e80t27r 78S67o55r73v73o29n 3225615920146

Jsem rád že máme lidi kteří ví o čem mluví a mají prokazatelné zkušenosti, jen je škoda ,že nejsou moc slyšet v inflaci blábolů od rádoby odborníků ....[>-]R^

+4/0
doporučit
20.9.2016 8:53

J96a62n 97S63l93o30v19í76k 3619827760738

Když jsem byl malý, tak nám v Trutnově po té ráně každou chvíli zadrnčela okna, div se nevysypala. Vždy jsem se divil, jak to může být od stíhačky, když tu v širokém okolí nemáme žádné letiště a oni se byli proletět dokonce až z Žatce ;-D

+4/0
doporučit
19.9.2016 12:00

R40i44c64h87a18r33d 40T94r54e96f60i38l 4721405539230

Není co dodat.R^R^R^

+4/0
doporučit
19.9.2016 11:45

K53a44r46e30l 84V83o36h54n55o45u11t 4798579560297

Žatec-Děčín-Trutnov-Hradec-Roudnice-Žatec je vzdušnou čarou skoro 400 km.

Vystoupení Mig 29 na zmíněném Memorial Air Show jsem viděl na vlastní oči.

+4/0
doporučit
19.9.2016 9:17

S43e12i92d24l 39P18e41t13r 1381621185264

Čísla hovoří:

Mig 29 bylo vyrobeno 1200 ks, F16 4500 ks, F18 2500...:-)

Za posledních 65 let ve všech válkách od Koreje, Izrael/Egypt, Vietnam až po Irák byly vždy ztráty na letecké technice někde od 1:5 až 1:10 v neprospěch té "sovětské/ruské". Asi soudruzi dělají pořád nějakou tu "ašíbku" ..:-)

..

+13/−14
doporučit
19.9.2016 0:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.