Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J78a60n 50Š54e57s94t14á30k 3728859109954

Jako v drtivé většině na Technetu skvělé, včetně upřímného přiznání toho, že veteránovi už někdy trvá učení déle, takže jsme s radostí trošku přetáhl večerku:-)

+69/0
doporučit
19.9.2016 0:42

A78l93e44x24a98n98d69e63r 55P45o94m90p10o75š 8989312488103

Cist Technet je asi to nejlepsi co je na netu dostupne v cestine. Palec nahoru R^

+51/0
doporučit
19.9.2016 0:39

L33u55k33á83š 57P30a60v63l11á61s33e85k 8711119629751

Pan pilot to má v hlavě srovnanéR^

+36/0
doporučit
19.9.2016 9:31
Foto

R65o46m45a95n 97P25o93t25o97c43z65n58ý 5530815952825

Pamatuji si na první zprávy o MIG-29 a SU-27, které zapůsobily jako zjevení. Po poměrně neforemných a nehezkých letounech předchozích desetiletí (s výjimkou MIG-23 a MIG-25) Rusové vyrobili krásná letadla, která i bez fly-by-wire výborně lítaly, což ukazoval např. Kvočur ad absurdum na leteckých přehlídkách a měly nemálo technických vychytávek, např. přilbové zaměřovače. Důkazem kvality jejich konceptu je i fakt, že v podstatě dodnes "žijí" Rusové z jejich postupné evoluce. Díky za pěkný a poučný rozhovor... :-)

+40/−2
doporučit
19.9.2016 7:27

J81o71s62e54f 71M94i46k23i63n 5453964175394

Hezký článek o hezkém letadle od skutečného odborníkaR^R^R^R^

Díky R^

Václav Vašek je člověk kterého si vážím

http://www.zasvobodu.cz/news/vazne-mineny-podnet-na-jeste-vaznejsi-tema-do-diskuze/

+28/0
doporučit
19.9.2016 8:49

J68i72r92i 37D33o19b61r84ý 9518129173

Souvrat pro neodborniky: letadlo leti nosem primo nahoru (nebo skoro). Pak pilot zamerne ubere plyn, takze tetadlo ztraci rychlost a pomoci kormidla necha v nizke rychlosti na vrcholu stoupani letadlo "prepadnout" na stranu po kridle. Konci se nosem k zemi.

+27/0
doporučit
19.9.2016 11:31

J61i17ř84í 23E64n11g19l29i65š 1505139985471

Skvělý článek včetně velmi zajímavých osobních názorů V.Vaška na politické šarvátky i role vrcholných politiků při likvidaci našeho nadzvukového letectva.

+27/−1
doporučit
19.9.2016 7:45

J18a14n 70K10o31c42i61á27n 9850851387692

Několik lidí tu připomnělo fakt, že ve všech kvazikonfliktech kde se střetla Ruská a USA technika byl poměr ztrát spíše v neprospěch sovětské techniky, ale uvědomte si že můžete mít sebelepší letadlo když pilot nebo pozemní personál je nepoužitelný. Typický příklad je série válek Izraele s okolními arabskými státy kde jsem byl na vlastní oči svědkem vyprávění egyptského pilota který už měl za sebou 4 katapultáže protože se prostě katapultoval pokaždé když zahlédl Izraelské letadlo (ani se nepokoušel bojovat ani ustoupit jen se prostě katapultoval). Také jsem četl vzpomínky vojenského poradce z východního bloku který vzpomínal že působil u protiletadlové jednotky a okamžitě jak se spustil poplach tak egyptští vojáci opouštěli techniku a utíkaly i přes to že jejich Sověty dodaná technika byla s tou izraelskou papírově vyrovnaná.

+20/0
doporučit
19.9.2016 12:23
Foto

T71o31m30á71š 43H96o40u69š54k91a 7637192322584

Krom toho, že je to krásný rozhovor jsem mile překvapený i z fajn atmosféry tady v diskusi. Díky všem :-)

+19/0
doporučit
19.9.2016 11:00

K61a36r77e51l 88V65o73h55n28o29u48t 4608639180497

Pamatuju si ze začátku 90. let, jak zřejmě žatečtí devětadvacítky honili. Kravál ze dvou strmě stoupajících stíhaček nad městem je nezapomenutelný. Jejich siluety také. Občas se dal slyšet i aerodynamický třesk, ale to už byli vysoko. Zas tak moc si nedovolili.

MiG 29 je krásné éro.

+17/0
doporučit
19.9.2016 9:25

T88o75m31á56š 53T91a79t88í56č31e52k 5720392910268

Jo, připomenutí numerologa taky celkem obveselilo. I když je ten úsměv hořký... :-P

+16/0
doporučit
19.9.2016 8:27

J49i60n77d71ř79i35c49h 44Č95í72ž95e26k 9120102326819

Sloužil sem v "sedmdesátejch" u PVOS, krátce i u letovodů a tam byla největší sranda. Letovodi byli jak malí kluci. Když k nám ze západu něco mimo koridory letělo, byli štastní, že se něco děje. Z naší strany vzlétla pohotovostní stíhačka a už se "naháněli". Byla to z dnešního pohledu taková počítačová hra, jen obrazovka byla od radaru. A podle komunikace to evidentně bavilo i piloty. Mimochodem, tyhle lidi se chovali normálně ve srovnání s lampasama v kasárnách.

+13/0
doporučit
19.9.2016 10:18

L43u31k30á65š 26M41a62l77v65i81n46s30k29y 2458924433628

Letové vlastnosti Migu29 byly špičkové, ale jeho ovládání bylo mnohem pracnější než třeba F15, zejména kvůli horší avionice, pilot ztrácel čas úkony, které by modernější letadlo udělalo za něj. I to byl jeden z důvodů, proč se v reálném boji příliš neprosadil.

Design a silueta jsou ovšem luxusní, jedny z nejlepších v celé historii.R^

+12/0
doporučit
19.9.2016 9:26
Foto

P12r79e87m82y90s37l 23K49y40s35e83l56a75k 5775873334499

Ano pan Baudyš a jeho kamarádi byli "velcí" politici, kteří zaslouží metál. Je top banda která nám dodnes tvrdí, že vše bylo v pořádku. Byl to dobrý stoj, který však přes všechny své přednosti přišel pozdě. je sice hezké být vybaven pro manévrový boj, ke kterému ani nemuselo dojít, protože západ měl střely s větším doletem a radary s větším dosahem plus letadla AWACS, což byl koncept tehdejšímu východnímu bloku neznámý. A ten dolet byla také velká bolístka sovětských letadel.

+9/0
doporučit
19.9.2016 8:30

I18v50a18n36k10a 17P97o98s16p97í88š28i24l59o78v61á 8634988302447

Na tom že letadlo létá podle toho jak vypadá asi něco bude, protože při vší úctě k devětadvacítce, je Su-27 ještě o level výše. Ostatně na epizodu se sedmadvacítkou vzpomíná i Václav Vašek, když mu jeho kamarád a legenda, Anatolij Kvočur prozradil, že jakmile Flankera zkusil, okamžitě na MiG-29 zapomněl a nabidl mu svezení v tomto stroji. Václav "Wendy" Vašek po chvilce uvažování raději nabídku odmitl... :-)

+7/0
doporučit
19.9.2016 11:29

P98e52t92r 16S26o84r16v77o30n 3895145570956

Jsem rád že máme lidi kteří ví o čem mluví a mají prokazatelné zkušenosti, jen je škoda ,že nejsou moc slyšet v inflaci blábolů od rádoby odborníků ....[>-]R^

+6/0
doporučit
20.9.2016 8:53

J79o37s51e34f 35V12y71s88k82o83č39i34l 2305259747

Asi ve 12 letech a jako zapálený modelář jsem četl od Václava Vaška knížku Etudy vonící luftem ... krásně napsáno a doporučuji. Některé hlášky z knížky si pamatuji do teď. MIg 29 jsem měl i jako model, nádherné letadlo. Tuším, že nějaké slovenské cestovka dělá zájezdy do Ruska, kde vás v tomto letadle "provezou" na youtube je spousta záběrů těchto komerčních letů ... tohle zažít :-) ... cena je asi kolem půl mega, tak zatím asi nic ...

+6/0
doporučit
19.9.2016 20:36

F14i93l22i77p 67N88e49s65p56o12r 6207247118292

Pekny clanek

+5/0
doporučit
19.9.2016 8:32

F77r25a92n40t31i44š32e37k 36M37a96t57ě55j25č67e62k 7813942683401

Mne zaujalo, proč nesmíme mít letiště na západ od Prahy, tomu nerozumím.

+5/0
doporučit
19.9.2016 0:53

M73i36c77h36a88e17l 39K70o94n32e25č86n70ý 6682143689459

Moc pěkný článek, ostatně od toho největšího odborníka u nás.R^R^R^

+6/−1
doporučit
19.9.2016 6:43

M92i97c80h52a76l 67B83a80š19t42a 6344960925294

Báječní lidé na pekelně rychle létajících strojích. Respekt R^

+5/−1
doporučit
19.9.2016 11:39

J24a55n 69S55l51o47v66í50k 3239157600428

Když jsem byl malý, tak nám v Trutnově po té ráně každou chvíli zadrnčela okna, div se nevysypala. Vždy jsem se divil, jak to může být od stíhačky, když tu v širokém okolí nemáme žádné letiště a oni se byli proletět dokonce až z Žatce ;-D

+4/0
doporučit
19.9.2016 12:00

R14i22c19h86a85r21d 98T27r87e95f87i87l 4961685929540

Není co dodat.R^R^R^

+4/0
doporučit
19.9.2016 11:45

K79a73r15e72l 11V13o10h41n10o23u61t 4308789520837

Žatec-Děčín-Trutnov-Hradec-Roudnice-Žatec je vzdušnou čarou skoro 400 km.

Vystoupení Mig 29 na zmíněném Memorial Air Show jsem viděl na vlastní oči.

+4/0
doporučit
19.9.2016 9:17

S74e90i44d62l 71P71e32t56r 1221971755404

Čísla hovoří:

Mig 29 bylo vyrobeno 1200 ks, F16 4500 ks, F18 2500...:-)

Za posledních 65 let ve všech válkách od Koreje, Izrael/Egypt, Vietnam až po Irák byly vždy ztráty na letecké technice někde od 1:5 až 1:10 v neprospěch té "sovětské/ruské". Asi soudruzi dělají pořád nějakou tu "ašíbku" ..:-)

..

+13/−16
doporučit
19.9.2016 0:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.