Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Krize letadlových lodí. Rusko a Čína využily americkou nepozornost

Americké těžké letadlové lodě jsou hlavním nástrojem americké globální projekce síly. Rusko a Čína proto investují značné úsilí právě do schopností americké letadlovky objevit a zničit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P32e65t26r 23K75o16r68b91é80l93y16i 3777848914139

Pokud se nemýlím, pak pokračování Obamovy politiky výrazně vykastruje možnosti americké armády. K radosti putinofilů a komunistů. Od nástupu Obamy se USA chovají jako EU - radši zavést neevropská pravidla než nazývat věci pravými jmény a propadnout se do bezvýznamnosti.

0/0
1.10.2016 15:42

M91i48c49h42a63e82l 89P28r37i37n96c 7455845520205

A2/D2 je nic. Až se zavede R2-D2, to bude hukot. ;-)

+1/0
20.9.2016 19:31

J64a52k36u86b 48H80e73g80e75n73b98a66r53t 9905144699454

Ale vždyť R2-R2 na amerických letadlových lodích už dávno mají? Lodě tříd Nimitz a Ford mají dva až tři. ;-)

0/0
28.9.2016 7:42

J37a97k12u70b 14H41e39g85e94n68b79a38r32t 9945134499534

Pardon, samozřejmě R2-D2.

0/0
28.9.2016 7:44

M17i66c96h20a20l 36B27a49š81t87a 6724770305824

Hledáme letadlovou loď s celým svazem v kupce vody. Satelit ? Chceme ho napadnout ? Stačí (něco jako) GPS na zaměření ? Jo a máme jadený zbraně ... protože něco takového spolehlivě spustí jadernej konflikt. Celý je to nesmysl.

0/0
19.9.2016 21:29
Foto

M98i39r93o74s79l20a79v 78M56a67c16e20k 5571775760362

Eliminovat militaristickou mašinérii Spojených států není snadné, je dobře, že Ruská Federace tuto výzvu přijala a zatím má solidní výsledky. Nelze však polvit v tomto úsilí, jinak se moloch vlivem upadajícího dolaru může dopustit dalších nepředložených agresí a masakrů Rv

+10/−18
19.9.2016 11:30

V30á91c98l56a79v 92K42o28p86ř25i23v97a 1364210565851

Ještě že tu máme tvrdnoucí rubl;-D

+6/−3
19.9.2016 11:40

L65u73d15v58í22k 25G34a91j85d10o56š48í42k 2435983954572

Jistěže. Je „dobře“, že Ruská federace výzvu přijala a rozjela svou vlastní militaristickou mašinerii... :-/

+2/0
19.9.2016 14:42

O82n41d91r83e86j 63P21a24t79e76k 5530980339921

Soudruhu vy jste nadějný kádr! A pak, že dnešní mladí soudruzi nemají vztah k bratrskému Sovětskému Rusku! Příště prosím doplnit militaristickou mašinérii Spojených států o - imperialistických, případně zrůdných. Tak se to psalo v padesátých létech a zní to stále dobře že?.

Jinak příspěvek v pořádku, někteří soudruzi si tu nad ním spokojeně mručí do knírů. Píši si u Tvého jména do notesu malou rudou hvězdičku. Jen tak dál! Směle!

+1/−3
20.9.2016 12:38
Foto

K90a92r11e61l 44K62u52b44a 6432904518177

Vy jste trouba. Mluvte k věci a nesoudruhujte.

0/0
30.10.2016 8:50

P47e59t43r 31K39o41r81b15é51l33y91i 3737518924389

Kolik ti platí za produkcí takových výkalů?

0/0
1.10.2016 15:50

P14e23t90r 41K10o92r97b94é13l78y89i 3647618654409

Každý se musíme nějak živit, někdo prací jiný žvásty

0/0
1.10.2016 15:53
Foto

R34o54m34a53n 42P81o81t97o70c12z74n41ý 5280495982715

Upřímně, tak slabý článek jsem již dlouho na Technetu nečetl. Krize letadlových lodí? Tak proč staví Čína druhou letadlovou loď, proč je staví Indie, proč Velká Británie dostavuje první ze dvou supermoderních letadlových lodí a konečně, proč Rusko udržuje v chodu svou jedinou, "téměř" letadlovou loď? Krize, bohužel, proběhla pouze zde ve kvalitě článku, který patří možná mezi nějaké obecné úvahy, ale pro Technet nepřinesl de facto žádná fakta. Čínské rakety proti letadlovým lodím jsou chiméry a ještě nikdo plně nepopsal, jak by balistické rakety trefily letadlovou loď při plavbě (samozřejmě, pokud by neměly jadernou nálož, s čímž ale např. Rusové počítali odjakživa a není to žádná novinka). Protilodní střely by asi mohly být problém, ovšem mají většinou výrazně nižší dolet, než letouny, které letadlové lodi chrání. A protiletadlové ruské nebo čínské protiletecké a protiraketové systémy, které ještě nikdy nebyly bojově použity? To přece nemůžete myslet vážně ... Není radno faktory podceňovat, ale že by Rusko a Čína nějak výrazně zviklaly neohroženost svazů letadlových lodí, to se zatím rozhodně nedá psát ...

+6/−1
19.9.2016 9:53

K56a31t71e20ř43i50n91a 56V13ý67b68o77r68n72á 6110579609

Letadlové lodě neohrožují žádné balistické rakety. To jste špatně pochopil. Jde o rakety s plochou dráhou letu, které mají vlastní systémy navádění. Jejich dolet je značný. Rusové ho demonstrovali, když podobné rakety odpálily z Kaspického moře a ty přeletěly Irán a zasáhly cíle v Sýrii. Protilodní verze létají extrémně nízko nad mořem. V blízkosti cíle kedna z nich nabere výšku, zapne radar, identifikuje cíle a "rozdělí" mezi své sestřičky. Ty naberou vysokou rychlost a útočí. Je to velice účinná taktika. Podobnou, jen s mnohem primitivnějšími prostředky byl potopen torpédoborec Sheffield . Prpes letecké krytí do poslední chvíle neměl o hrozícím nebezpečí ani tušení. Každopádně ve válce se neviklá ohroženost. Tam se lodě rovnou potápějí.

+3/−3
19.9.2016 12:19
Foto

R27o79m59a90n 68P94o67t12o47c59z22n60ý 5920365482815

Vidím, že tomu vůbec nerozumíte. Střely s plochou dráhou letu jsou "stará vesta". Např. ty, které potopily torpédoborec Sheffield (Exocet) to dokázaly mimo jiné díky tomu, že námořníci nevěděli, že Argentínci mají tyto rakety (které jim byly dodány "načerno") a měly veškerou protiraketovou obranu vypnutou. Dnešní možnosti protiraketové obrany jsou navíc mnohem větší, je to již přes 30 let. Rakety, které pálili Rusové do Sýrie navíc nejsou protilodní rakety. To, že ruská propaganda plete "koše s baňama" je pro ní typické, protože rádi zaměňují pojmy a spoléhají na to, že tomu lidé nerozumí, jako Vy (při vší úctě). Rádi ukazují líbivé grafické ilustrace, jakou jste např. i Vy popsala. Jestli to tak funguje, nikdo netuší, ale nebylo by to nic nového. Rusové všeobecně ve výzbroji zaostávají asi o těch, již zmíněných 30 let, což dokládá i fakt, že teprve v Sýrii "objevili Ameriku" :-) tedy např. zaměřovací kontejnery, poprvé použili přesně naváděnou munici, střely s plochou dráhou letu (víte, jak staré jsou rakety Tomahawk?) apod.

+4/−4
19.9.2016 13:39

R17o78m30a21n 72Š83i30m85ů64n74e72k 4199798501

S prominutim nemas pristup k Ruskemu vojenskemu know how, tak ze hodnotim tvuj clanek jako "jedna baba povidala".

+3/−4
19.9.2016 13:50

K19a83t94e80ř36i79n14a 14V53ý83b21o97r82n57á 6650189319

Vidím, že tomu nerozumíte sám. Rakety, které použila RF, se vyrábí i v protilodní verzi. Ostatně proto jsou jimi ruské lodě vybaveny. To, že je to "stará vesta" je fakt, ale reagovala jsem na na Vaší naivní představu, že proti pohybujícím se cílům, se používají rakety balistické. Argentici vypálili své rakety až v situaci, kdy byl anglický svaz na dohled. Francouzské rakety totiž jiný způsob navedení neumožňovaly. A kecy o tom, že měli vypnutý protirakotý systém neberu. Byli ve válce. V opravdové válce.... Jinak souhlasím s tím, že tomahawky jsou starší než ruské rakety. A je to také poznat na jejich schopnostech.

+4/−4
19.9.2016 14:47

M60a88r57e57k 98P27r36o73v61a14z85n81í87k 2537572271519

Ano, rakety, kterymi Rusove strileli z Kaspickeho more do Syrie se sice vyrabi i protilodni verzi, jenze protilodni verze ma vyrazne vyssi rychlost za cenu dramaticky snizeneho doletu.

Ty, ktere byly pouzity, tedy podzvukova verze s dlouhym doletem, by trefili letadlovou lod jedine v pripade, ze by stala v suchem doku.

+3/−2
19.9.2016 16:47

K77a85t79e88ř31i93n96a 94V80ý47b62o17r75n97á 6350749279

Tyhle rakety se podzvukovou rychlostí dopravují do operační oblasti a zvyšují ji až po finálním zaměření cíle. Už jsem to v této diskusi popisovala. Najdete to i na dostupných webových zdrojích.

+3/−3
19.9.2016 18:43
Foto

R24o19m62a23n 45P31o89t94o53c90z59n56ý 5360415422225

Vidím, že když pro-rusky orientovaným diskutérům dojdou argumenty, tak sejde i se slušnosti. U Vás jsou něco najednou "kecy", další podobně orientovaný diskutér mi níže tyká apod. Argentinci dostali rakety pod rukou a tudíž Angličané logicky nezapnuli systémy, jelikož byli daleko od břehů Falkland i Argentíny a nic jiného, kromě letounů, o jejichž výzbroji raketami Exocet neměli tušení, je nemohlo zastavit. Byl to organizační šlendrián a poprávu na to doplatili. Před válkou dostali Argentinci letouny Eténdard, ale nikoliv rakety. K ruským střelám, resp. k jejich protilodním verzím, viz. níže pan Provazník, který má naprostou pravdu.

+4/−5
19.9.2016 17:47

K12a68t44e23ř33i64n18a 19V94ý91b50o37r48n86á 6860709729

Neslušnost je již uvození příspěvku tvrzením, že diskutující zjevně něčemu nerozumí. Tak se nejdříve naučte sám chovat. Každopádně celý anglický svaz měl letecké krytí a nebylo mu to nic platné. A to s minimální nasazenou silou, tedy dvou letadel vybavených nijak oslnivými raketami. Ty ruské jsou mnohem zajímavější.:)

+4/−3
19.9.2016 18:48

A35d40a21m 94P61e82r41o88u39t73k67a 1646613689

No evidentě žijete rád v bludu. Doporučím tedy alespoň si přečíst článek

www.militarybox.cz/news/strach-ma-jmeno-exocet.

0/0
20.9.2016 13:09

J45a93k71u61b 73H69e66g17e29n27b21a84r95t 9445134349804

A jak to souvisí s tím, že vy jste do diskuze o čínských balistických protilodních střelách z nějakého důvodu zatáhla zcela nesouvisející jiný typ protilodních střel? Že byste v tom měla až takový zmatek?

+1/0
28.9.2016 7:47

A65d28a44m 40P79e59r79o22u39t70k55a 1676123489

1) hlavní problém proč šel HMS Sheffield ke dnu byla neexistence PVO na lodi schopného zlikvidovat rakety typu Exocet, P-700 Granit apod. (toliko k "měli vypnutou")

2) Argentinci oficiálně nakoupili několik kusů střel Exocet již před válkou od Francie

3) zajímalo by mě kde jste vzal těch 30 let? Třeba u Iskanderu-M, 3M-54 Klub, S-300 (/400)

4) souhlasím, že čínská DF-26 je spíš chiméra než účinná zbraň proti lodním svazům

5) Svaz okolo letadlové lodě je pro její ochranu proti určité síle. Rozhodně ale není nezranitelná jak píšete. USA vždy využívá svých letadlových lodí k útoku na daleko slabší cíl, kde nehrozí konfrontace. Doprovodný svaz učitě ochrání letadlovou loď proti jedné ponorce / několika protilodním střelám. Otázka plné konfrontace s např. čínským / ruským / indickým / britským pokusem apod. není na místě. Celý slavný svaz by skončil s největší pravděpodobností na dně moře.

+7/−1
19.9.2016 14:49
Foto

R73o10m30a88n 62P78o30t78o50c55z23n54ý 5250605572575

Iskander je moderní systém, ale o těch tady nebyla řeč. Pokud vím, tak neexistuje v protilodní, ani v protiraketové verzi. Je to raketa země-země a v těch byli Rusové vždycky dobří. Ovšem Klub není nová raketa ani filozofií, natož provedením. Podobné rakety se používaly na ruských bombardérech už před koncem Varšavské smlouvy, což je bezmála 30 let. S-300 je rovněž koncepce z konce studené války. S-400 k tomu sice něco přidává, ale bojově nebyl Triumf nikdy použitý. Ono pro srovnání se stačí podívat třeba na velikosti amerických raket Patriot, SM-3 nebo THAAD a ruských S-300/400 o radarech raději ani nemluvě a je vidět, jak je Rusko v elektronice a miniaturizaci pozadu. Vše je nadmíru robustní, neefektivní, velké, přitom výkony za americkými konkurenty zaostávají.

+1/−4
19.9.2016 17:54

K59a32t20e38ř36i84n12a 87V32ý64b10o15r15n67á 6270439299

S tilm porovnáním velikosti s odkazem na miniaturizaci elektroniky si děláte legraci? Kolik procent tam zabírá elektronika? Notabene když se všechna vyrábí v Čilně? :)

+4/−2
19.9.2016 18:52

J96a32k31u27b 24H33e82g35e52n73b29a78r31t 9115304899284

Možná že elektronika pro ruské střely se dělá v Číně. ;-D

+1/0
28.9.2016 7:53

A42l28e82x 10G59r50e45g29o82r 9564212122449

Víte, že nevíte ale melete o zastaralosti minimálně 30 let.. To je to oč tu běží.

Radarový systém Ruska je asi na takové úrovni jakou potřebuje a o systému S 400 bych moc nepochyboval. Nevím, jestli je miniaturizace v tomto nějak zásadní ale myslím, že ne.

Pořád tady melete o nevyzkoušenosti ruských zbraní a o tom jak v Sýrii objevili Ameriku.

Nevím ale nepamatuji si, kde se opravdu aktivně za posledních 25 let podíleli na bojových operacích tohoto typu aby je mohli jak říkáte vyzkoušet v boji. Sýrie je prvním takovým to konfliktem a zde je ukázali v plné parádě jako naprosto efektivní a schopné srovnání k velké nelibosti velení NATO a US army. Tedy asi to nebude tak neefektivní a špatné, jak tvrdíte.

Pokud dáváte to, že USA a jejich spojenci vyzkoušeli a ukázali světu své zbraně v akci na slabých a dalo by se říci bezbranných státech jako přednost, potom je mi Vás líto.

A prakticky všechny dnes používané zbraňové systémy , které jsou veřejnosti prezentovány a to na obou stranách jsou relikty studené války. O tom, co má kdo opravdu ve skladech se lze jen a jen dohadovat.

+2/0
20.9.2016 9:25

A31d58a89m 32P97e46r33o74u34t79k45a 1196563629

Tak teď už Vám vůbec nerozumím. Na jednu stranu píšete že ruské zbraně jsou o 30 let zaostalé pak napíšete že Iskander je moderní. A jako moderní filozofii a nápad uvádíte Patriot - navržený v roce 1969 ikdyž beru že v 70-tých letech byl skoro celý překopán a postupně se od té doby vyvinul až na PAC-3.

+1/0
20.9.2016 14:41

L10u67d42v45í67k 86G32a66j67d92o83š76í48k 2745153214882

Tak snad je většina moderních, velkých, válečných lodí dnes v poslední zóně obrany vybavena rychlopalnými kanóny s automatickým zaměřováním, které jsou v okruhu 1–2 km okolo lodi schopny rozprášit naprosto cokoliv.

Hlavice by musela být jaderná a odpálena ještě před touto zónou, aby lodi dokázala něco udělat nebo by počet hlavic musel přečíslit obrané schopnosti těchto systému, což je mimořádně obtížné.

+1/−3
19.9.2016 15:14

M60a76r61t50i30n 42K96o36ž95í19n 1825336701290

Ty střely nelétají po balistické křivce, mají rychlost Mach 3.5 a snesou zásah 30mm kanonem.Nikdy neletí jedna, ale například sedm současně. Vyvíjejí se střely s náporovým motorem s rychlostí Mach 7. U těch nebude mít Phalanx příliš času na sestřelení. A pokud se do sebe pustí mocnosti, bude ta loď odpařena jadernou hlavicí jak píšete.

+3/0
19.9.2016 17:06

J10a91k18u98b 60H95e34g53e44n51b47a80r51t 9575914349444

Pokud trefíte 30mm kanónem něco, co proti vám letí rychlostí Mach 3.5, pak nevím, jak to "snese zásah". To je relativní rychlost střely a cíle kolem 2 km/s.

0/0
28.9.2016 7:55

K23a56t27e93ř87i24n64a 72V70ý32b62o43r25n12á 6660749839

Rychlopalnými kanóny byly v obrovském množství vybaveny již lodě z WWII. Nebylo jim to nic platné ani proti mnohem pomaleji manévrujícím letounům tehdejší provenience.

+2/−2
19.9.2016 18:54

R83o25m51a49n 61Š76i46m23ů94n20e92k 4379188621

Podobne omezene a kratkozrake nazory jsem cetl pred Syrii a najednou si v Kaspickem mori vystreli Rusove raketu s plochou drahou letu a ona se necekane trefi v Syrii na cil, misto aby se po ceste rozpadla ci trefila uplne jiny cil. Rusko v Syrii jednoznacne ukazalo, ze umi vic, nez jsme o nem dlouhodobe cetli.

+6/−2
19.9.2016 13:40

A22l48e91x 87G44r56e63g36o30r 9844462262809

A bojím se, že to byla jen malinká ukázka toho, co zřejmě opravdu umí.

Myslím si, že je to ale záměr nehlásat světu jací jsme pašáci a že by se nás měli ostatní bát tak jak se prezentují USA.

+1/0
20.9.2016 9:30

A31l86e68x 66G62r64e98g17o40r 9574972102619

Tak myslím, že by v Sýrii mohli spojenci dát Rusku šanci na bojové vyzkoušení S 400 .

A pochybuji, že vůbec tušíme , čím opravdu Rusové disponují v systémech pro svou obranu. Potopený Kursk je jen důkazem toho, že pořád něco testují a nechtějí aby to svět viděl.

+1/0
20.9.2016 9:35
Foto

J16i11ř59í 16B12a59b32i40n73s98k67ý 7477399538981

Američané tvrdě doplatily na svojí domýšlivot a představy o vlastní nedostižnosti ! když se rozpadl SSSR měly amíci dveře otevřené díky Jelcinovy dokořán , mohly si v Rusku dělat co si zamanuly a tedy také dělaly , Ruskou armádů dostaly do bezmocného stavu vše rozložily a poctivou kontrolu ponechaly jen nad jedeným arzenálem a tím bylo Rusko jeko potencionální protivník vyřízeno , ve svém velikáštví pozapomněly na Ruskou mentalitu takže Jelcin šel do kopru a Medveděv s Putinem to vzaly do rukou a zahrály na ruskou strunu , dveře se zavřely a byl klid a ticho , Američané zůstaly klidní protože věděly že Ruská armáda je asi tak schopná je ohrozit jako ta naše :-) no jak říkám najednou se ukázalo že Rusáci sice mlčí ale nespí a tak povstal nový nepřítel svobody a demokracie Putin novodobý Car Ruské Říše ale pořád ještě amíci věřily že na ně kdykoliv mají a potom najednou odstartovaly rakety z neuvěřitelně malých lodiček a dostřelily až do Sýrie aniž by amíci zjistily nejen kudy ale že vůbec letí !dvě hodiny po dopadu na cíl už americké loďstvo ustupovalo hezky od Sýrie z dosahu Ruských střel a na památku si odvážela největší letadlová loď totálně vypnuté reaktory (dodnes se je pokoušejí nastartovak ve Velké Británii) takže já bych byl hezky zticha protože pokud amíci najdou odvahu ke střelbě na Rusko rusáci to sestřelí a naopak co vypálí rusáci to sestřelí amíci no a otázka za tisíc bodů zní ,,KDE JE DOPADOVÁ PLOCHA ,, správně , je to mezi Waršavou Prahou a Bukureští plus přilehlé okolí ! tak se klidně kasejte kdo je lepší a já říkám že na nás to budou hazet jedni i druzí !

+8/−9
18.9.2016 22:17

D47a97v70i27d 74H17i78l59l40e 9212844964598

A ted tu o Karkulce.

+4/−4
18.9.2016 22:55
Foto

V63l22a86d85a 86V84a50n61e75k 9973546714278

Momentálně je jediným bezpečnostním rizikem v Evropě zaostalé totalitní Rusko! Nikdo jiný než Rus nekrade území okolních suvereních států! Rusko nemá CO nabídnout civilizovaným trhům, mimo své vlastní zaostalosti ve všech oborech! A" vítěz války " už 70 let jenom zaostává ve VŠEM za poraženým Německem, které má několika násobně vyšší životní úroveň, i když musí dotovat Ruskem zplundrovanou NDR...:-P

+10/−6
19.9.2016 6:13

A22n83t56o24n67í25n 65Š37v89i65h49n28o49s 8308937251622

Německo zplundrovalo za II. sv. války mnohonásobně více, dosud bez náhrad (třeba ČR).

+4/−1
19.9.2016 6:47
Foto

V55l47a47d44a 54V86a23n27e85k 9633556544748

I jako vtip hloupé! Celou východní Evropu po válce zplundrovali komunisti a Rusové....viz NDR a NSR..:-P

+4/−3
19.9.2016 7:02

J80a57n 43N27e91m21e43c 9738826947410

Upřímně dnes je úplně jedno kdo co "zpludroval. Je třeba si přiznat, že západní civilizace prostě rostla rychleji ... a zase je jedno proč. Pokud porovnáte ekonomickou sílu tak východní blok (stávající i ten bývalý) prostě zaostal. Hezké je to vidět třeba i na ČR a SR, že výchozí podmínky nejsou už ve střednědobém horizontu 20 let zcela určující - výkonnost ekonomiky ČR byla při rozdělení podstatně vyšší, dnes je srovnatelná - Německo po válce "spálená země" dnes jedna z nejbohatších ekonomik světa (jak stávající německý přístup nemám rád, tak prostě smekám před poválečnou generací, která dokázala neskutečně "držet hubu a makat" - výsledek je, že dnes si Německo kupuje zbytek světa ... a ovládá Evropu).

Proti tomu Rusko v tuhle chvíli dotuje svůj růst z přírodního bohatství a životní úroveň tam stagnuje ...

+3/−3
19.9.2016 10:46

L20u45c72i65a90n 70P31a93p23a38z62i10a84n 5134937961925

Hned je den hezčí po přečtení takové zprávy.

0/0
18.9.2016 21:55
Foto

V68l22a50d84a 79V55a47n56e17k 9153566204308

"Vynucování pohledu na svět" je vlastní každé velmoci! Jen ta zaostalá totalitní ruská říše zla je se svým vyučováním trapná ! Stačí že zplundrovala celou východní Evropu !

+7/−9
18.9.2016 20:40

P31e45t12r 74Č78e62r25n90ý 8320718358912

jojo, někdo to má v hlavě srovnané jen co se narodil ;-D

+4/−2
18.9.2016 21:42
Foto

V54l88a76d62a 45V34a33n97e92k 9883136484928

Někomu tu hlavu neustále výplach vyplachuje tupá ruská propaganda pro hlupáky! Rv;-D Kam kdy přinesl komunista nebo Rus pokrok a rozvoj...Rv:-P

+4/−4
19.9.2016 6:07
Foto

M62i37c66h19a79l 50G10r58e21š63l83i46k 9691226712356

Možno do Mongolska... tam nemali čo pokaziť. :-)

+1/−2
19.9.2016 10:20

Z67d75e67n60ě18k 26S20t22r33n18a22d 1665170806379

Američané sice promeškali několik příležitostí, jak dostat na paluby jejich letadlových lodí modernější letouny, ale pořád se jedná o nejsilnější námořnictvo světa. Rusové si nad způsobem jak se vypořádat se svazy jejich letadlových lodí lámou hlavu už celá desetiletí a stále žádné konvenční prostředky, které by se 100% jistotou překonaly jejich obranu nemají. Ano, mohou bránit americkým letadlům operovat v jejich vzdušném prostoru, ale dostat se k mateřské letadlové lodi přes všechny ty doprovodné lodě se systémy aegis je pořád hodně tvrdý oříšek.

+13/−1
18.9.2016 20:19

P81e73t17r 68M82i73c90h73a60l 2700184171292

Asi tak.

0/0
18.9.2016 20:59

A64l90e20x 66G57r39e41g79o86r 9384802392289

No momentálně asi stačí právě to bránění chráněného vzdušného prostoru k tomu, aby tyto lodě u silných protivníků ztrácely význam. K čemu je letadlová loď, když její letadla prakticky nemohou napadnout svůj cíl? Pokud mám jako stát výkonnou PVO schopnou téměř dokonalé obrany, potom letadlová loď neslouží ani jako nikterak zásadně odstrašující příklad.

Letadlová loď je primárně přeci jen útočnou zbraní a pokud nemůže útočit, není k ničemu.

+4/0
19.9.2016 13:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.