Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

A je konec: Naganský expres dorazil do cíle své poslední cesty

Slavný speciál TU-154, který přivezl neméně slavnou hokejovou výpravu z Nagana právě absolvoval svůj poslední „Velký přelet“. Nadšenci jej naložili na dva nákladní vozy, aby se letadlo mohlo přestěhovat z Prahy do muzea v Kunovicích. Cestu jste mohli sledovat v přímém přenosu na Slow TV.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O66l59d21a 83Z84i62n 8848786629882

Navrhuji zvýšení počtu reklam ke každému videu na 4. Budu pak ještě víc naštvaný a žena se mnou nebude bavit.

+1/0
25.9.2016 18:56

D47a13j72a 17G79e56l18l46e62r83o92v96á 2536710786945

Lepší reklamu si muzeum v Kunovicích ani nemohlo přát :-)

0/0
25.9.2016 14:47

V91á45c69l68a47v 57J10o56n17á87š 8922183202843

A to druhý letadlo se bude stěhovat kdy?

+1/0
25.9.2016 10:34

K52a21r10e48l 17L73a37n48g78r 2832527100278

Jaký druhý? ;-D

0/0
25.9.2016 10:45

T88e16r68i 15S49i15r88o70v48a 5186927506897

"Dvojče" - taky TU-154M, akorát o čtyři roky mladší než to, co jelo do Kunovic. Registrace 1003. ;-) Dokončuje se demontáž a půjde také někam do muzea.

0/0
1.12.2016 20:18

T12e26r98i 90S63i98r36o76v40a 5806967156647

Do konce roku musí být ze Kbel pryč ;-)

0/0
1.12.2016 20:17

P14a67v53e65l 84Š26í46p 8390219508478

A je to za nama! Nejsem letecký odborník, ale přímý přenos z přesunu, jsem dost sledoval. Práce týmu z cesty, bylo úžasné vidět. A z živého přenosu, navzdory blábolům některých přispěvatelů do tohoto fóra, byl patrný i obrovský zájem spousty obyvatel na trase přepravy!!! R^

+2/0
25.9.2016 10:29

V82a53l13o31u24c13h 13Z16d97e26n70ě21k 2487865307521

Mohli ho do Kunovic ještě za provozuschopna přeletět...

+1/−6
24.9.2016 13:49

K73a50r57e35l 71L10a83n10g31r 2262827320768

A jak asi? Letoun měl ukončenou životnost v roce 2011.

0/0
24.9.2016 15:36

O13n60d90ř75e61j 18Č20a95p14k62a 6371771903164

Dokud to bylo provozuschopné letadlo, chtěli za to trošku jiné peníze... asi jako za letadlo určené k dalšímu provozu...

+2/0
24.9.2016 20:30

L47i43b56o15r 78J64e72n72d88ř62e24j75a82s 3688127105966

Kunovické letiště má krátkou dráhu.

0/0
25.9.2016 10:17

V30á79c38l93a65v 78P45o85u78s19t56k69a 3860301572

Tak tohle letadlo by na něm přistálo vcelku bez problémů. Kdyby tedy mohlo létat.

+1/0
25.9.2016 10:35

K80a92r46e66l 74L21a13n66g13r 2402707370608

Jenže to by muselo být zakoupeno těsně po roce 2007 a to za mnohem větší peníze. A na to by se rozhodně nevybralo.

0/0
25.9.2016 10:51

M85i35l51a92n 14J64i16ř96i61k22o80v63s21k28ý 3100555266131

2200 metrů je málo?

0/0
25.9.2016 14:24

L11a42d66i93s89l31a45v 35M85a26r22š34í62k 9943510835

Kunovická dráha má oficiálně 2000 m, Tu-154M potřebuje 2200m, navíc je široký. Dále uschopnění na servisní přelet je docela drahý špás a co si budeme povídat i kdyby měla dráha 2200 m tak trefovat to servisním přeletem na čárky, asi ne.

0/0
25.9.2016 14:56

P10e52t67r 62T64y32č23k59a 6285792649122

Nemá.

0/0
25.9.2016 14:41

M63a92r13t21i86n 37B68ř94e92z90i45n29a 8578775770892

V Kunovicích má betonová dráha rozměry 2000mx30m. TU 154 má rozpětí cca 37,5m, prázdnou hmotnost 43,5 t a potřebuje přistávací dráhu o délce 2300m. V případě, že by letěl s minimem paliva a bez sedaček a cestujících, tak by těch 2000m možná mohlo stačit( jsem laik)? Problém bych spíše viděl v případě pozdější manipulace s letadlem po přistání. Rozchod podvozku TU 154M je 11,5m a je otázka zda jsou v Kunovicích tak široké pojížděčky. Také s rozpětím 37.5m by mohl být problém při umísťování letadla do areálu muzea. A samozřejmě i váha letadla, by mohla být problémem.

http://svici.sweb.cz/tu-154.htm

0/0
25.9.2016 18:12

K84a37r58e85l 22L36a27n56g86r 2632477780298

Dráha by stačila i kdyby z něj nic nevyndali. Letělo by se zálohou na případné přistání na Mošnově. Takže by váha byla dobrá i na brzdy by to šlo. Problém je ale jinde. Od roku 2007 letadla stojí a nic se s nima nedělo v roce 2011 skončila technická životnost letadla, což je tak trochu obrovský problém pro uvedení do letuschopného stavu, ten muzeum nepotřebuje. Navíc jde o to kdo by to zaplatil, jen na ten pozemní přesun se dělala sbírka. Na níž jsem také rád přispěl.

0/0
25.9.2016 19:51

S17e75i19d66l 42P71e92t22r 1101471355354

Nemohli !!

Už to bylo xkrát :-/

- především úzká dráha na LKKU (30) a s délkou na hraně (2000m). Nikdo z ÚCL by se pod takovou partyzánštinu nepodepsal ...

- po 6-ti letech odstavení zprovoznění toho éra byť jen na "technický přelet" v řádu desítek, spíš však tak stovky milionů

- nikdo zde již nemá platné papíry jak na pilotování tak na servis tohodle letadla - tzn. najmutí cizích firem a pilotů

Stačí?? 8-o

0/0
25.9.2016 21:49

V56á90c18l17a47v 14D86e53m33e74l90e 6309777894365

Pro někoho zbytečnost,pro nadšence smysuplná práce a zachování historie.Letadla si svoje odlétají ,některá upadnou v zapomnění některá jsou nesmrtelná,ale zůstalo po nich jen pár fotografii.Jsou lidé chválicí ,lidé nepřející,lidé nic nedělající a lidé zvaní cvoci,blázni atd,ale bez nich by nebyl ani to železo na kterém se píše a čte tato diskuze

+1/0
24.9.2016 10:09

R74o56m34a32n 89K89r75a85t25o35c62h25v16í84l 6766837886334

Otázka: proč si to nenechali jako muzejní exponát ve Kbelích?

+6/0
24.9.2016 9:37

P60e64t45r 19L49u49k58e60š 6343941

Ve Kbelích na to není místo. Muzeum sousedí s vojenským letištěm a nedá se nafukovat.

0/0
24.9.2016 12:05
Foto

T42o83m87a87s 51C44a27b65a75k 8245455444809

Prima..a co takhle zminit rozebrani (stejným stylem, zbyl jen trup a motory) daleko historičtějšího kusu - Dakota - stala dlouhé roky u APC na letišti v Ruzyni.. A jelikož ten barak CSA musely ze známých duvodu opustit, vzalo si muzeum Kbely i tohle letadlo. Zbyla po něm jen cedule a obrys nerostoucí trávy. Smutny pohled.

+1/0
23.9.2016 19:18

T14o92m80á84š 88T79a68t55í89č11e96k 5270342900658

Ale tak já bych neprskal. Rozebrání Dakoty určitě taky stálo za to, ale co se týče složitosti a dřiny tak Tučko určitě vede. No a pak je to taky projekt nadšenců, tak je nech referovat - a nalákat lidi do muzea, obzvlášť když s nima ještě maká Terka Šírová. ;-)

+1/0
23.9.2016 20:40

P16e84t73r 39T65y79č53k40a 6475742729712

Má to skluz ne? Stojí u Poděbrad a teď už mělo být v Jičíně. Nějaký problém?

0/0
23.9.2016 14:21

M66i20l18a74n 87R26a83b40a25s 4677635693798

Prosím, vezou Tu-154M co prostřelil ministr Baudyš pistolí vypůjčenou od bodyguarda ? Nebo je to ten druhý stroj... Děkuji. Opravdu nevím. Jen že se incident na palubě vládního speciálu před mnoha lety odehrál. Jsem rád, že stroj skončí "čestně" a ne na pivní plechovky.

+4/−2
23.9.2016 14:01

P65e49t51r 81L89u69k27e52š 6613581

Odpověď pro Milana: nejde o Baudyšovo TU-154:-)

0/0
24.9.2016 0:17

M90i50l15a77n 11R60a61b42a19s 4267185113448

Petře díky za info, tohle Tu vyrobili v r. 1996 a Baudyš do Švédska letěl v 1995. Imatrikulaci jsem nikde nenašel, jen že osobní strážce v hodnosti kpt prý pouzdrem zavadil o područku sedačky. Šel šlapat chodník :-(.

0/0
24.9.2016 10:06

M81i36l19a10n 50R60a49b48a30s 4147585103408

Oprava, v červnu 1994 letěl ministr Baudyš do Švédska.

0/0
24.9.2016 10:18

S11t57a56n14d55a 28C15h61v26o34s81t 1472828

Proc to nejede po D1? :-))

0/−1
23.9.2016 14:00

P78e63t34r 54T52y71č64k14a 6685552809692

Třeba neprojede pod nějakým mostem.

+1/0
23.9.2016 14:22

S76t91a21n20d70a 45C56h77v69o58s13t 1852158

Ja myslim, ze to budou jiny duvody... to by teprve byl slow motion film :-)

+3/0
23.9.2016 14:24

P70a89v94e82l 64J11o36n61á66š 5801855239745

Nebezpečí "zašpuntovaných" zúžení, nebo jejich nedostatečná šířka?

0/0
23.9.2016 16:15

S60t86a45n36d42a 12C75h44v78o35s92t 1502558

Ja myslim, ze by to samo o sobe projelo vsude, to ero je poradne odstrojeny, ale na te dalnici by asi vznikaly neskutecny kolony, zvlaste v patek odpoledne.

0/0
23.9.2016 16:39

P87e35t69r 22T30y59č48k49a 6815812689302

Rozhodně by měli problém na skoro všech dálničních sjezdech.

0/0
23.9.2016 20:20

M13i53c53h17a19l 21S35t96r94a84k68a 7410430264113

by jim to spadlo z karky na tom oranisti :)

0/0
26.9.2016 10:55

M20a69r91e63k 11F42l19e23k11a91č 1536605364738

Prosím aby se to letadlo nespojovalo pouze s Naganem,nejde o převoz letadla co vezlo hokejisty, protože vezlo hokejisty,ale o převoz technické památky, která čirou náhodou vezla i hokejisty!.

Děkuji

+19/−2
23.9.2016 13:54

M35a77r14t75i15n 38V57a31n37ě68k 6241673532599

To letadlo je zajímavý jen tím, že vezlo hokejisty. Jinak je to jen tuctový tůčko, žádná technická památka.

0/−2
24.9.2016 1:48

R12o65m37a78n 13K57r38a78t89o27c67h87v93í40l 6516257656604

I Tůčka dnes patřej do muzeí, a pokud vím, tak TU 154 v nás v muzeu nikde není.

+1/0
24.9.2016 9:34
Foto

T97o32m69á16š 64D65v38o87ř53á87k 7425326497421

On to žádnej "majstrštyk", kromě Nagana", ale není...

0/−1
24.9.2016 9:45

R87o58m20a45n 63K74r56a77t45o55c87h86v18í27l 6436277786224

Úplně nerozumím, v muzeích jsou dneska i Škodovky 120-tky, tak proč by tam nemohlo být TU 154

0/0
24.9.2016 11:25

P13e62t68r 30L89u94k11e71š 6503251

Martine, většina aeroplánů byla kdysi tuctová. Postupně mizela a po letech už řada typů neexistuje v žádném muzeu. Před půlstoletím se u nás pálily "vraky" letadel pamatující Velkou válku, které by dnes každé muzeum vyvažovalo zlatem.

+4/0
24.9.2016 16:09

K14a50r46e66l 77V34o98m44á29č16k60a 4891132308863

technická památka.. nu dobrá. ale přitotom je to ten úplně nejvíc nejmladší exemplář TU-154*, který jsme kdy měli.

0/0
25.9.2016 15:13

G24u28s77t56a20v 53S35o18j29k29a 1858723665684

Je ještě poblitý vod Lenera?

+17/−2
23.9.2016 12:31

B24l44a90ž34e41j 72M94o18t30y18č82k27a 8987967725600

teď jsem se až dozvěděl že jsme vyřadili 7 let nová letadlaRv

0/−5
23.9.2016 12:29

P22a59v48e43l 75J76o33n25á39š 5701775419265

Správně, nutno ještě dodat ...o která pak už nikdo nestál.

+1/0
23.9.2016 16:16
Foto

J46i90n60d41ř74i14c71h 69L65n71ě57n91i15č96k68a 5723921549

Tak ta letadla byla poněkud zastaralým modelem, který byl danajským darem od Rusů jako "splátka dluhu". U těchto letadel byla drahá údržba a špatně dostupné náhradní díly. Zajímavá je příhoda, kdy toto letadlo vysklilo celou halu tuším v Brazílii a když se navrhovalo, že jim škodu uhradíme, tak odpověděli, ať si za ty peníze pořídíme funkční letadla. A320 jsou lepší volba.

0/0
23.9.2016 20:16

M38a45r68t17i36n 34K33u92ř47í20t75k94a 6707936628905

Bylo to v Argentině. Letadlo stálo ocasem k nové prosklené letištní budově. Když pilot dostal povolení k odletu, tak tlaková vlna vysklila skoro celou halu a střepy padaly na lidi venku. Naštěstí to nikoho nezabilo, akorát jedné policistce se zarazil velký střep do krku, naštěstí minul velké cévy. Naši už byli ve vzduchu a o incidentu se dozvěděli až doma.

+4/0
23.9.2016 20:40

J83i27ř32í 84E33r92b10e90n 1563874896517

Což ukazuje spíš na chybu argentinských architektů...

0/0
2.10.2016 22:27

A69l79e64š 51L46i25s49o95v57s39k64ý 9369188802662

Je srandovní, jak poté, co naši zlatí chlapci na mistrovství každý rok puknou a s ostudou jedou domů, my vždycky vzpomínáme na hvězdnou hodinu našeho hokeje před 20 lety a s nostalgií opečováme cokoli, co s tím souvisí. Trosky letadla, atd. Což třeba tak propocený dresy, rohožku u dveří nebo lehké děvy, co přišly chlapce po zápase do hotelu po zásluze ocenit?

+10/−33
23.9.2016 10:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.