Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

A je konec: Naganský expres dorazil do cíle své poslední cesty

Slavný speciál TU-154, který přivezl neméně slavnou hokejovou výpravu z Nagana právě absolvoval svůj poslední „Velký přelet“. Nadšenci jej naložili na dva nákladní vozy, aby se letadlo mohlo přestěhovat z Prahy do muzea v Kunovicích. Cestu jste mohli sledovat v přímém přenosu na Slow TV.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O34l66d35a 35Z26i18n 8478786189792

Navrhuji zvýšení počtu reklam ke každému videu na 4. Budu pak ještě víc naštvaný a žena se mnou nebude bavit.

+1/0
25.9.2016 18:56

D43a55j52a 79G97e53l49l19e67r10o26v38á 2326870146465

Lepší reklamu si muzeum v Kunovicích ani nemohlo přát :-)

0/0
25.9.2016 14:47

V82á95c92l85a89v 22J14o42n44á30š 8612143232133

A to druhý letadlo se bude stěhovat kdy?

+1/0
25.9.2016 10:34

K37a80r31e10l 89L69a92n26g40r 2532487810828

Jaký druhý? ;-D

0/0
25.9.2016 10:45
Foto

T77e67r17i 37S12i46r21o71v63a 5826247936527

"Dvojče" - taky TU-154M, akorát o čtyři roky mladší než to, co jelo do Kunovic. Registrace 1003. ;-) Dokončuje se demontáž a půjde také někam do muzea.

0/0
1.12.2016 20:18
Foto

T42e48r46i 62S32i86r15o54v96a 5876577106877

Do konce roku musí být ze Kbel pryč ;-)

0/0
1.12.2016 20:17

P23a75v88e79l 62Š41í50p 8400309648768

A je to za nama! Nejsem letecký odborník, ale přímý přenos z přesunu, jsem dost sledoval. Práce týmu z cesty, bylo úžasné vidět. A z živého přenosu, navzdory blábolům některých přispěvatelů do tohoto fóra, byl patrný i obrovský zájem spousty obyvatel na trase přepravy!!! R^

+2/0
25.9.2016 10:29

V22a33l11o75u90c65h 26Z48d84e95n27ě59k 2767925907251

Mohli ho do Kunovic ještě za provozuschopna přeletět...

+1/−6
24.9.2016 13:49

K94a77r33e70l 29L79a12n58g96r 2942747120608

A jak asi? Letoun měl ukončenou životnost v roce 2011.

0/0
24.9.2016 15:36

O62n11d11ř28e81j 84Č20a62p14k77a 6151321403614

Dokud to bylo provozuschopné letadlo, chtěli za to trošku jiné peníze... asi jako za letadlo určené k dalšímu provozu...

+2/0
24.9.2016 20:30

L12i27b58o38r 12J69e49n35d45ř51e40j15a92s 3538987265926

Kunovické letiště má krátkou dráhu.

0/0
25.9.2016 10:17

V69á51c45l33a42v 25P58o58u20s16t15k41a 3730551642

Tak tohle letadlo by na něm přistálo vcelku bez problémů. Kdyby tedy mohlo létat.

+1/0
25.9.2016 10:35

K95a48r50e56l 79L46a45n98g90r 2232757650758

Jenže to by muselo být zakoupeno těsně po roce 2007 a to za mnohem větší peníze. A na to by se rozhodně nevybralo.

0/0
25.9.2016 10:51

M50i78l26a18n 15J60i22ř61i88k25o77v83s43k79ý 3530595436291

2200 metrů je málo?

0/0
25.9.2016 14:24

L13a77d84i50s96l14a57v 69M23a33r15š46í42k 9293480915

Kunovická dráha má oficiálně 2000 m, Tu-154M potřebuje 2200m, navíc je široký. Dále uschopnění na servisní přelet je docela drahý špás a co si budeme povídat i kdyby měla dráha 2200 m tak trefovat to servisním přeletem na čárky, asi ne.

0/0
25.9.2016 14:56

P81e68t36r 88T32y68č94k52a 6435582359772

Nemá.

0/0
25.9.2016 14:41

M94a13r64t54i41n 78B55ř61e97z64i38n29a 8148565890982

V Kunovicích má betonová dráha rozměry 2000mx30m. TU 154 má rozpětí cca 37,5m, prázdnou hmotnost 43,5 t a potřebuje přistávací dráhu o délce 2300m. V případě, že by letěl s minimem paliva a bez sedaček a cestujících, tak by těch 2000m možná mohlo stačit( jsem laik)? Problém bych spíše viděl v případě pozdější manipulace s letadlem po přistání. Rozchod podvozku TU 154M je 11,5m a je otázka zda jsou v Kunovicích tak široké pojížděčky. Také s rozpětím 37.5m by mohl být problém při umísťování letadla do areálu muzea. A samozřejmě i váha letadla, by mohla být problémem.

http://svici.sweb.cz/tu-154.htm

0/0
25.9.2016 18:12

K38a82r77e45l 64L93a86n71g89r 2162407800198

Dráha by stačila i kdyby z něj nic nevyndali. Letělo by se zálohou na případné přistání na Mošnově. Takže by váha byla dobrá i na brzdy by to šlo. Problém je ale jinde. Od roku 2007 letadla stojí a nic se s nima nedělo v roce 2011 skončila technická životnost letadla, což je tak trochu obrovský problém pro uvedení do letuschopného stavu, ten muzeum nepotřebuje. Navíc jde o to kdo by to zaplatil, jen na ten pozemní přesun se dělala sbírka. Na níž jsem také rád přispěl.

0/0
25.9.2016 19:51

S89e97i62d54l 32P90e27t30r 1501901115494

Nemohli !!

Už to bylo xkrát :-/

- především úzká dráha na LKKU (30) a s délkou na hraně (2000m). Nikdo z ÚCL by se pod takovou partyzánštinu nepodepsal ...

- po 6-ti letech odstavení zprovoznění toho éra byť jen na "technický přelet" v řádu desítek, spíš však tak stovky milionů

- nikdo zde již nemá platné papíry jak na pilotování tak na servis tohodle letadla - tzn. najmutí cizích firem a pilotů

Stačí?? 8-o

0/0
25.9.2016 21:49

V92á40c83l13a96v 68D28e21m14e52l15e 6749567424395

Pro někoho zbytečnost,pro nadšence smysuplná práce a zachování historie.Letadla si svoje odlétají ,některá upadnou v zapomnění některá jsou nesmrtelná,ale zůstalo po nich jen pár fotografii.Jsou lidé chválicí ,lidé nepřející,lidé nic nedělající a lidé zvaní cvoci,blázni atd,ale bez nich by nebyl ani to železo na kterém se píše a čte tato diskuze

+1/0
24.9.2016 10:09

R18o76m82a51n 72K24r80a87t74o40c66h58v33í98l 6806187426864

Otázka: proč si to nenechali jako muzejní exponát ve Kbelích?

+6/0
24.9.2016 9:37

P44e24t10r 56L86u85k19e70š 6613961

Ve Kbelích na to není místo. Muzeum sousedí s vojenským letištěm a nedá se nafukovat.

0/0
24.9.2016 12:05
Foto

T85o54m57a78s 75C57a86b21a72k 8175585764779

Prima..a co takhle zminit rozebrani (stejným stylem, zbyl jen trup a motory) daleko historičtějšího kusu - Dakota - stala dlouhé roky u APC na letišti v Ruzyni.. A jelikož ten barak CSA musely ze známých duvodu opustit, vzalo si muzeum Kbely i tohle letadlo. Zbyla po něm jen cedule a obrys nerostoucí trávy. Smutny pohled.

+1/0
23.9.2016 19:18

T58o94m38á66š 12T69a86t15í70č95e42k 5690972250178

Ale tak já bych neprskal. Rozebrání Dakoty určitě taky stálo za to, ale co se týče složitosti a dřiny tak Tučko určitě vede. No a pak je to taky projekt nadšenců, tak je nech referovat - a nalákat lidi do muzea, obzvlášť když s nima ještě maká Terka Šírová. ;-)

+1/0
23.9.2016 20:40

P30e94t64r 62T52y28č90k88a 6845182789572

Má to skluz ne? Stojí u Poděbrad a teď už mělo být v Jičíně. Nějaký problém?

0/0
23.9.2016 14:21

M50i92l96a69n 78R84a46b32a96s 4917565513678

Prosím, vezou Tu-154M co prostřelil ministr Baudyš pistolí vypůjčenou od bodyguarda ? Nebo je to ten druhý stroj... Děkuji. Opravdu nevím. Jen že se incident na palubě vládního speciálu před mnoha lety odehrál. Jsem rád, že stroj skončí "čestně" a ne na pivní plechovky.

+4/−2
23.9.2016 14:01

P91e19t79r 82L60u46k16e59š 6713131

Odpověď pro Milana: nejde o Baudyšovo TU-154:-)

0/0
24.9.2016 0:17

M52i22l93a23n 34R40a14b48a80s 4927895393648

Petře díky za info, tohle Tu vyrobili v r. 1996 a Baudyš do Švédska letěl v 1995. Imatrikulaci jsem nikde nenašel, jen že osobní strážce v hodnosti kpt prý pouzdrem zavadil o područku sedačky. Šel šlapat chodník :-(.

0/0
24.9.2016 10:06

M77i98l72a89n 23R78a84b32a13s 4177215833368

Oprava, v červnu 1994 letěl ministr Baudyš do Švédska.

0/0
24.9.2016 10:18

S80t18a12n57d41a 51C89h31v92o26s66t 1892328

Proc to nejede po D1? :-))

0/−1
23.9.2016 14:00

P96e66t87r 17T70y74č11k79a 6255152609732

Třeba neprojede pod nějakým mostem.

+1/0
23.9.2016 14:22

S25t45a92n28d29a 19C85h12v49o13s32t 1402788

Ja myslim, ze to budou jiny duvody... to by teprve byl slow motion film :-)

+3/0
23.9.2016 14:24

P45a58v86e73l 55J15o55n33á32š 5551865659245

Nebezpečí "zašpuntovaných" zúžení, nebo jejich nedostatečná šířka?

0/0
23.9.2016 16:15

S98t49a19n34d11a 92C95h95v67o36s54t 1382748

Ja myslim, ze by to samo o sobe projelo vsude, to ero je poradne odstrojeny, ale na te dalnici by asi vznikaly neskutecny kolony, zvlaste v patek odpoledne.

0/0
23.9.2016 16:39

P95e56t14r 29T57y62č65k76a 6915382529922

Rozhodně by měli problém na skoro všech dálničních sjezdech.

0/0
23.9.2016 20:20

M51i58c55h28a90l 23S46t40r63a93k85a 7620390784313

by jim to spadlo z karky na tom oranisti :)

0/0
26.9.2016 10:55

M47a81r49e89k 60F29l27e40k58a75č 1276365394128

Prosím aby se to letadlo nespojovalo pouze s Naganem,nejde o převoz letadla co vezlo hokejisty, protože vezlo hokejisty,ale o převoz technické památky, která čirou náhodou vezla i hokejisty!.

Děkuji

+19/−2
23.9.2016 13:54

M58a32r57t80i81n 18V50a47n50ě49k 6441403912439

To letadlo je zajímavý jen tím, že vezlo hokejisty. Jinak je to jen tuctový tůčko, žádná technická památka.

0/−2
24.9.2016 1:48

R42o62m28a66n 27K83r44a39t20o88c61h41v32í41l 6246687256944

I Tůčka dnes patřej do muzeí, a pokud vím, tak TU 154 v nás v muzeu nikde není.

+1/0
24.9.2016 9:34
Foto

T20o11m61á45š 63D14v58o95ř22á95k 7435976507251

On to žádnej "majstrštyk", kromě Nagana", ale není...

0/−1
24.9.2016 9:45

R87o35m95a26n 23K98r68a21t27o24c91h47v90í29l 6756287166354

Úplně nerozumím, v muzeích jsou dneska i Škodovky 120-tky, tak proč by tam nemohlo být TU 154

0/0
24.9.2016 11:25

P79e29t45r 80L42u80k26e64š 6613681

Martine, většina aeroplánů byla kdysi tuctová. Postupně mizela a po letech už řada typů neexistuje v žádném muzeu. Před půlstoletím se u nás pálily "vraky" letadel pamatující Velkou válku, které by dnes každé muzeum vyvažovalo zlatem.

+4/0
24.9.2016 16:09

K86a31r43e75l 89V21o25m44á15č28k52a 4111942508883

technická památka.. nu dobrá. ale přitotom je to ten úplně nejvíc nejmladší exemplář TU-154*, který jsme kdy měli.

0/0
25.9.2016 15:13

G43u30s70t66a66v 76S46o77j37k71a 1708953515534

Je ještě poblitý vod Lenera?

+17/−2
23.9.2016 12:31

B63l45a95ž44e16j 52M40o92t58y71č11k18a 8597837105170

teď jsem se až dozvěděl že jsme vyřadili 7 let nová letadlaRv

0/−5
23.9.2016 12:29

P36a27v49e39l 52J46o94n92á94š 5121205839645

Správně, nutno ještě dodat ...o která pak už nikdo nestál.

+1/0
23.9.2016 16:16
Foto

J48i27n49d28ř91i61c64h 17L15n60ě44n46i12č37k21a 5943651689

Tak ta letadla byla poněkud zastaralým modelem, který byl danajským darem od Rusů jako "splátka dluhu". U těchto letadel byla drahá údržba a špatně dostupné náhradní díly. Zajímavá je příhoda, kdy toto letadlo vysklilo celou halu tuším v Brazílii a když se navrhovalo, že jim škodu uhradíme, tak odpověděli, ať si za ty peníze pořídíme funkční letadla. A320 jsou lepší volba.

0/0
23.9.2016 20:16

M85a92r36t64i43n 78K11u23ř20í97t10k50a 6217496308185

Bylo to v Argentině. Letadlo stálo ocasem k nové prosklené letištní budově. Když pilot dostal povolení k odletu, tak tlaková vlna vysklila skoro celou halu a střepy padaly na lidi venku. Naštěstí to nikoho nezabilo, akorát jedné policistce se zarazil velký střep do krku, naštěstí minul velké cévy. Naši už byli ve vzduchu a o incidentu se dozvěděli až doma.

+4/0
23.9.2016 20:40

J92i32ř82í 67E40r90b48e52n 1293224886947

Což ukazuje spíš na chybu argentinských architektů...

0/0
2.10.2016 22:27

A15l43e67š 81L10i46s50o96v70s21k62ý 9169498892472

Je srandovní, jak poté, co naši zlatí chlapci na mistrovství každý rok puknou a s ostudou jedou domů, my vždycky vzpomínáme na hvězdnou hodinu našeho hokeje před 20 lety a s nostalgií opečováme cokoli, co s tím souvisí. Trosky letadla, atd. Což třeba tak propocený dresy, rohožku u dveří nebo lehké děvy, co přišly chlapce po zápase do hotelu po zásluze ocenit?

+10/−33
23.9.2016 10:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.