Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

A je konec: Naganský expres dorazil do cíle své poslední cesty

Slavný speciál TU-154, který přivezl neméně slavnou hokejovou výpravu z Nagana právě absolvoval svůj poslední „Velký přelet“. Nadšenci jej naložili na dva nákladní vozy, aby se letadlo mohlo přestěhovat z Prahy do muzea v Kunovicích. Cestu jste mohli sledovat v přímém přenosu na Slow TV.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O23l37d73a 98Z88i82n 8148446409902

Navrhuji zvýšení počtu reklam ke každému videu na 4. Budu pak ještě víc naštvaný a žena se mnou nebude bavit.

+1/0
25.9.2016 18:56

D33a81j25a 45G56e53l19l61e42r24o29v35á 2416940946775

Lepší reklamu si muzeum v Kunovicích ani nemohlo přát :-)

0/0
25.9.2016 14:47

V92á82c41l16a43v 26J59o68n17á83š 8362273912463

A to druhý letadlo se bude stěhovat kdy?

+1/0
25.9.2016 10:34

K29a14r21e77l 58L57a18n87g57r 2772877130588

Jaký druhý? ;-D

0/0
25.9.2016 10:45
Foto

T65e63r87i 94S77i14r20o88v31a 5126337576167

"Dvojče" - taky TU-154M, akorát o čtyři roky mladší než to, co jelo do Kunovic. Registrace 1003. ;-) Dokončuje se demontáž a půjde také někam do muzea.

0/0
1.12.2016 20:18
Foto

T32e56r37i 72S27i90r69o95v93a 5256237626457

Do konce roku musí být ze Kbel pryč ;-)

0/0
1.12.2016 20:17

P46a69v15e34l 63Š27í39p 8670929158298

A je to za nama! Nejsem letecký odborník, ale přímý přenos z přesunu, jsem dost sledoval. Práce týmu z cesty, bylo úžasné vidět. A z živého přenosu, navzdory blábolům některých přispěvatelů do tohoto fóra, byl patrný i obrovský zájem spousty obyvatel na trase přepravy!!! R^

+2/0
25.9.2016 10:29

V87a57l22o80u56c97h 11Z86d30e52n35ě61k 2607845607951

Mohli ho do Kunovic ještě za provozuschopna přeletět...

+1/−6
24.9.2016 13:49

K43a61r71e47l 73L41a42n67g50r 2832957480158

A jak asi? Letoun měl ukončenou životnost v roce 2011.

0/0
24.9.2016 15:36

O27n48d38ř51e17j 83Č69a78p87k48a 6941241353424

Dokud to bylo provozuschopné letadlo, chtěli za to trošku jiné peníze... asi jako za letadlo určené k dalšímu provozu...

+2/0
24.9.2016 20:30

L92i20b18o53r 48J13e31n94d15ř31e66j54a55s 3248537395726

Kunovické letiště má krátkou dráhu.

0/0
25.9.2016 10:17

V11á61c81l12a13v 96P19o52u11s90t27k54a 3230751332

Tak tohle letadlo by na něm přistálo vcelku bez problémů. Kdyby tedy mohlo létat.

+1/0
25.9.2016 10:35

K48a98r49e57l 42L39a57n45g83r 2312437160848

Jenže to by muselo být zakoupeno těsně po roce 2007 a to za mnohem větší peníze. A na to by se rozhodně nevybralo.

0/0
25.9.2016 10:51

M61i38l54a34n 58J74i93ř61i53k39o88v22s97k10ý 3470225136501

2200 metrů je málo?

0/0
25.9.2016 14:24

L90a54d42i16s55l74a95v 96M43a53r26š96í80k 9693890345

Kunovická dráha má oficiálně 2000 m, Tu-154M potřebuje 2200m, navíc je široký. Dále uschopnění na servisní přelet je docela drahý špás a co si budeme povídat i kdyby měla dráha 2200 m tak trefovat to servisním přeletem na čárky, asi ne.

0/0
25.9.2016 14:56

P89e71t45r 92T95y47č81k70a 6935692599452

Nemá.

0/0
25.9.2016 14:41

M44a38r19t33i80n 80B51ř61e51z54i81n78a 8388605410502

V Kunovicích má betonová dráha rozměry 2000mx30m. TU 154 má rozpětí cca 37,5m, prázdnou hmotnost 43,5 t a potřebuje přistávací dráhu o délce 2300m. V případě, že by letěl s minimem paliva a bez sedaček a cestujících, tak by těch 2000m možná mohlo stačit( jsem laik)? Problém bych spíše viděl v případě pozdější manipulace s letadlem po přistání. Rozchod podvozku TU 154M je 11,5m a je otázka zda jsou v Kunovicích tak široké pojížděčky. Také s rozpětím 37.5m by mohl být problém při umísťování letadla do areálu muzea. A samozřejmě i váha letadla, by mohla být problémem.

http://svici.sweb.cz/tu-154.htm

0/0
25.9.2016 18:12

K45a56r57e29l 31L72a19n74g75r 2192537530728

Dráha by stačila i kdyby z něj nic nevyndali. Letělo by se zálohou na případné přistání na Mošnově. Takže by váha byla dobrá i na brzdy by to šlo. Problém je ale jinde. Od roku 2007 letadla stojí a nic se s nima nedělo v roce 2011 skončila technická životnost letadla, což je tak trochu obrovský problém pro uvedení do letuschopného stavu, ten muzeum nepotřebuje. Navíc jde o to kdo by to zaplatil, jen na ten pozemní přesun se dělala sbírka. Na níž jsem také rád přispěl.

0/0
25.9.2016 19:51

S70e22i85d25l 59P62e14t43r 1911261105274

Nemohli !!

Už to bylo xkrát :-/

- především úzká dráha na LKKU (30) a s délkou na hraně (2000m). Nikdo z ÚCL by se pod takovou partyzánštinu nepodepsal ...

- po 6-ti letech odstavení zprovoznění toho éra byť jen na "technický přelet" v řádu desítek, spíš však tak stovky milionů

- nikdo zde již nemá platné papíry jak na pilotování tak na servis tohodle letadla - tzn. najmutí cizích firem a pilotů

Stačí?? 8-o

0/0
25.9.2016 21:49

V38á82c45l89a66v 64D44e15m41e34l47e 6219407234705

Pro někoho zbytečnost,pro nadšence smysuplná práce a zachování historie.Letadla si svoje odlétají ,některá upadnou v zapomnění některá jsou nesmrtelná,ale zůstalo po nich jen pár fotografii.Jsou lidé chválicí ,lidé nepřející,lidé nic nedělající a lidé zvaní cvoci,blázni atd,ale bez nich by nebyl ani to železo na kterém se píše a čte tato diskuze

+1/0
24.9.2016 10:09

R28o44m57a70n 36K97r87a79t42o95c63h77v97í37l 6166537406574

Otázka: proč si to nenechali jako muzejní exponát ve Kbelích?

+6/0
24.9.2016 9:37

P11e91t88r 73L83u18k54e19š 6483411

Ve Kbelích na to není místo. Muzeum sousedí s vojenským letištěm a nedá se nafukovat.

0/0
24.9.2016 12:05
Foto

T45o73m73a84s 45C90a84b98a44k 8545725294509

Prima..a co takhle zminit rozebrani (stejným stylem, zbyl jen trup a motory) daleko historičtějšího kusu - Dakota - stala dlouhé roky u APC na letišti v Ruzyni.. A jelikož ten barak CSA musely ze známých duvodu opustit, vzalo si muzeum Kbely i tohle letadlo. Zbyla po něm jen cedule a obrys nerostoucí trávy. Smutny pohled.

+1/0
23.9.2016 19:18

T13o12m93á13š 86T46a77t34í80č17e62k 5380312810538

Ale tak já bych neprskal. Rozebrání Dakoty určitě taky stálo za to, ale co se týče složitosti a dřiny tak Tučko určitě vede. No a pak je to taky projekt nadšenců, tak je nech referovat - a nalákat lidi do muzea, obzvlášť když s nima ještě maká Terka Šírová. ;-)

+1/0
23.9.2016 20:40

P59e48t25r 27T59y56č43k67a 6315782419172

Má to skluz ne? Stojí u Poděbrad a teď už mělo být v Jičíně. Nějaký problém?

0/0
23.9.2016 14:21

M51i17l18a84n 84R81a51b85a71s 4897155673728

Prosím, vezou Tu-154M co prostřelil ministr Baudyš pistolí vypůjčenou od bodyguarda ? Nebo je to ten druhý stroj... Děkuji. Opravdu nevím. Jen že se incident na palubě vládního speciálu před mnoha lety odehrál. Jsem rád, že stroj skončí "čestně" a ne na pivní plechovky.

+4/−2
23.9.2016 14:01

P69e16t63r 66L20u55k24e19š 6403481

Odpověď pro Milana: nejde o Baudyšovo TU-154:-)

0/0
24.9.2016 0:17

M94i39l55a69n 92R68a43b71a33s 4547385353278

Petře díky za info, tohle Tu vyrobili v r. 1996 a Baudyš do Švédska letěl v 1995. Imatrikulaci jsem nikde nenašel, jen že osobní strážce v hodnosti kpt prý pouzdrem zavadil o područku sedačky. Šel šlapat chodník :-(.

0/0
24.9.2016 10:06

M72i31l77a55n 78R94a81b68a43s 4577545883508

Oprava, v červnu 1994 letěl ministr Baudyš do Švédska.

0/0
24.9.2016 10:18

S78t10a21n32d26a 96C20h67v23o55s39t 1212578

Proc to nejede po D1? :-))

0/−1
23.9.2016 14:00

P27e37t27r 80T22y43č44k88a 6905442419102

Třeba neprojede pod nějakým mostem.

+1/0
23.9.2016 14:22

S44t23a58n78d60a 80C11h80v52o89s42t 1602118

Ja myslim, ze to budou jiny duvody... to by teprve byl slow motion film :-)

+3/0
23.9.2016 14:24

P38a40v25e58l 58J75o48n43á31š 5771535519625

Nebezpečí "zašpuntovaných" zúžení, nebo jejich nedostatečná šířka?

0/0
23.9.2016 16:15

S45t20a54n60d86a 65C78h31v80o83s60t 1872618

Ja myslim, ze by to samo o sobe projelo vsude, to ero je poradne odstrojeny, ale na te dalnici by asi vznikaly neskutecny kolony, zvlaste v patek odpoledne.

0/0
23.9.2016 16:39

P73e38t40r 14T37y94č65k78a 6835122289392

Rozhodně by měli problém na skoro všech dálničních sjezdech.

0/0
23.9.2016 20:20

M42i68c92h65a23l 45S15t37r97a45k89a 7360900124763

by jim to spadlo z karky na tom oranisti :)

0/0
26.9.2016 10:55

M81a78r56e56k 63F70l96e11k20a12č 1266505584858

Prosím aby se to letadlo nespojovalo pouze s Naganem,nejde o převoz letadla co vezlo hokejisty, protože vezlo hokejisty,ale o převoz technické památky, která čirou náhodou vezla i hokejisty!.

Děkuji

+19/−2
23.9.2016 13:54

M82a60r18t35i31n 54V95a84n65ě67k 6481553602629

To letadlo je zajímavý jen tím, že vezlo hokejisty. Jinak je to jen tuctový tůčko, žádná technická památka.

0/−2
24.9.2016 1:48

R38o47m14a22n 34K27r82a98t36o54c64h68v44í66l 6816627956934

I Tůčka dnes patřej do muzeí, a pokud vím, tak TU 154 v nás v muzeu nikde není.

+1/0
24.9.2016 9:34
Foto

T56o51m25á83š 80D10v69o56ř79á95k 7235876187171

On to žádnej "majstrštyk", kromě Nagana", ale není...

0/−1
24.9.2016 9:45

R20o43m72a71n 97K13r25a40t12o82c34h63v69í62l 6196397136124

Úplně nerozumím, v muzeích jsou dneska i Škodovky 120-tky, tak proč by tam nemohlo být TU 154

0/0
24.9.2016 11:25

P71e53t98r 19L47u54k66e13š 6523761

Martine, většina aeroplánů byla kdysi tuctová. Postupně mizela a po letech už řada typů neexistuje v žádném muzeu. Před půlstoletím se u nás pálily "vraky" letadel pamatující Velkou válku, které by dnes každé muzeum vyvažovalo zlatem.

+4/0
24.9.2016 16:09

K46a86r85e48l 46V57o58m11á92č20k64a 4911782258483

technická památka.. nu dobrá. ale přitotom je to ten úplně nejvíc nejmladší exemplář TU-154*, který jsme kdy měli.

0/0
25.9.2016 15:13

G41u59s27t40a17v 47S50o92j21k26a 1648183105944

Je ještě poblitý vod Lenera?

+17/−2
23.9.2016 12:31

B28l15a93ž60e47j 93M25o96t84y26č22k13a 8177457915470

teď jsem se až dozvěděl že jsme vyřadili 7 let nová letadlaRv

0/−5
23.9.2016 12:29

P78a74v83e69l 16J93o49n72á44š 5391945929745

Správně, nutno ještě dodat ...o která pak už nikdo nestál.

+1/0
23.9.2016 16:16
Foto

J31i80n48d57ř16i74c15h 69L40n40ě30n33i43č73k10a 5283131399

Tak ta letadla byla poněkud zastaralým modelem, který byl danajským darem od Rusů jako "splátka dluhu". U těchto letadel byla drahá údržba a špatně dostupné náhradní díly. Zajímavá je příhoda, kdy toto letadlo vysklilo celou halu tuším v Brazílii a když se navrhovalo, že jim škodu uhradíme, tak odpověděli, ať si za ty peníze pořídíme funkční letadla. A320 jsou lepší volba.

0/0
23.9.2016 20:16

M15a10r72t46i88n 34K40u88ř33í64t31k25a 6187976318325

Bylo to v Argentině. Letadlo stálo ocasem k nové prosklené letištní budově. Když pilot dostal povolení k odletu, tak tlaková vlna vysklila skoro celou halu a střepy padaly na lidi venku. Naštěstí to nikoho nezabilo, akorát jedné policistce se zarazil velký střep do krku, naštěstí minul velké cévy. Naši už byli ve vzduchu a o incidentu se dozvěděli až doma.

+4/0
23.9.2016 20:40

J62i44ř72í 55E11r69b86e76n 1473434626457

Což ukazuje spíš na chybu argentinských architektů...

0/0
2.10.2016 22:27

A71l30e48š 54L41i10s89o92v11s83k91ý 9249268272502

Je srandovní, jak poté, co naši zlatí chlapci na mistrovství každý rok puknou a s ostudou jedou domů, my vždycky vzpomínáme na hvězdnou hodinu našeho hokeje před 20 lety a s nostalgií opečováme cokoli, co s tím souvisí. Trosky letadla, atd. Což třeba tak propocený dresy, rohožku u dveří nebo lehké děvy, co přišly chlapce po zápase do hotelu po zásluze ocenit?

+10/−33
23.9.2016 10:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.