Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Občas to bylo dost natěsno. Podívejte se, jak Naganský expres „ucpal“ silnice

Podívejte se na první část trasy Velkého přeletu bývalého vládního speciálu TU-154. Podívejte se na Naganský expres, jak v časosběrném videu urazí cestu z Kbel do Milovic za necelých pět minut. Ve skutečnosti mu to trvalo osm hodin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J38i60ř51í 39P58e86t92r48á95š 3781791113877

krome techto videi melo byt i klasicky video normalni rychlosti sestrihany. vybrany zajimavy prujezdy. bylo by zajimavejsi. ale je to prace.

+1/0
25.9.2016 10:55

P57a52v13e55l 83J74e75ř85á51b70e88k 7691692634467

Občas v TV sleduji jak v USA a Kanadě převážejí celé domy.

Podkopou, vyztuží traverzami, nadzvednou nad terén, najedou podvalníkem a frčí i desítky kilometrů. Když to nejde po cestě, vezmou to po kukuřičném poli.

Takže je to jen o prostoru který limituje velikost přepravovaného nákladu.

Nicméně - to kormidlo bych asi uřízl, a přeprava by byla jednodušší.

V muzeu by se přilepilo tesa páskou - má barvu hliníku, nikdo by to nepoznal :-)

0/0
24.9.2016 23:15

V57l49a66d33i11m39í10r 85F10i32b45i29g65e83r 5314711721284

Škoda že se nerozhodlo, kde to letadlo skončí když ještě létalo. V Kunovicích je přistávací dráha, kde by mohli přistát, pak by to ani nemuseli rozebírat, jen by to přetáhli do muzea.

+1/0
24.9.2016 23:06

M67a68r30t25i84n 77B49ř68e51z85i89n62a 8688875330552

V Kunovicích má betonová dráha rozměry 2000mx30m. TU 154 má rozpětí cca 37,5m, prázdnou hmotnost 43,5 t a potřebuje přistávací dráhu o délce 2300m. V případě, že by letěl s minimem paliva a bez sedaček a cestujících, tak by těch 2000m možná mohlo stačit( jsem laik)? Problém bych spíše viděl v případě pozdější manipulace s letadlem po přistání. Rozchod podvozku TU 154M je 11,5m a je otázka zda jsou v Kunovicích tak široké pojížděčky. Také s rozpětím 37.5m by mohl být problém při umísťování letadla do areálu muzea. A samozřejmě i váha letadla, by mohla být problémem.

http://svici.sweb.cz/tu-154.htm

+1/0
25.9.2016 11:40

P90e56t22r 56N98o58ž56i66č12k32a 7483546198

Všichni. kteří se na tomto převozu a přípravě podílejí si zaslouží velké uznání.R^

+8/0
24.9.2016 21:15

V11á30c97l25a51v 12M94e26r41g63l 5871820421860

Podle vyjadreni organizatoru (LMK) je to z duvodu provozu na letecke zakladne Kbely. Proc s tim ale nevycouvali jen do ulice Polaneckeho, kde neni tak velky provoz a nejeli az v noci se musite zeptat organizatoru.

0/0
24.9.2016 20:20

V23á94c47l62a56v 95M20e92r74g58l 5261280191210

To byla reakce na Blazeje Motycku

0/0
24.9.2016 20:21

O62n22d61ř39e93j 58Č49a65p90k47a 6271851383394

S tímhle jet v noci je o poškození nákladu, letadlo zas tak odolná věc není. A přes den se to mnohem líp hlídá, jestli se to někde podezřele neblíží třeba ke stromu.

0/0
24.9.2016 20:40

V58á91c34l72a66v 70M42e70r64g68l 5911580981180

To je sice pravda ale zatimco prvni etapa byla v patek od 9:30 do cca 17h, tak dalsi dve etapy jsou nocni. Prvni z nich koncila v sobotu rano a nevim o komplikacich. Druha z nich bude tuto noc tak uvidime.

Na druhou stranu letat uz to nebude a tak nejaky sram z Velkeho preletu by mohl v muzeu zustat :-)

0/0
24.9.2016 22:45

P55e48t98r 33K91o82s62t28k12a 7584877829466

Proč to nevezou v noci po dálnici a vezou to kdesi po kotárech?

0/−2
24.9.2016 19:41

P57e14t10r 45T69y66č79k43a 6815342539602

Mozna bys jim to mel poradit.

+3/0
24.9.2016 20:23

P47e78t91r 57K92o46s44t59k41a 7204517479926

Našteští jsou tady i normální lidi schpní normální odpovědi.

0/0
24.9.2016 23:58

P92e54t75r 39T89y75č83k83a 6335842669642

Zcela logick� odpov�� je, ze to tahaj� cestou kterou projedou. Na d�lnici sta�� jenom jedna p�ek�ka a je to pro ne mrtva cesta.

0/0
25.9.2016 4:43

V32á31c90l28a73v 72M24e55r72g54l 5141700701190

Podle vyjadreni organizatoru (LMK) by se pry na dalnice nevesli. Za posledni 2 tydny jsme projel kusy D10, D8, D5 a D1 a na kazde byla alespon jedna ale vetsinou nekolik uzavirek (na kterych klasicky nikdo nemakal ac jsem nektere cesty jel v pracovni dobe). Navic je asi lepsi na chvili zablokovat silnici nekde na kotarech nez celou dalnici. Pokud vim tak ten kousek D11 kde jeli byl v tu chvili zcela uzavren. Predpokladam, ze lide trasujici takovy transport maji zkusenosti a vedi kde mohou a kde nemohou projet, kde napachaji jake skody apod. Potom taky musi ziskat povoleni a vyzadat si spolupraci policie. Takze bych je z triku nekterych taxikaru najet co nejvice km, aby dobre vydelali, nepodeziral.

+6/0
24.9.2016 20:28

P21e52t32r 15T47y61č61k52a 6765222149142

Já myslím ze by s tím neprojeli dálniční sjezd.

0/0
24.9.2016 20:45

V91á58c68l75a23v 93M35e92r69g25l 5531410671460

No po ceste dali nekolik kruhaku a ty maji rozhodne mensi polomer oblouku nez vetsina dalnicnich najezdu. Ty se vetsino daji osobakem projet bezpecne velmi rychle, rychleji nez velke kruhaky. Navic dva na D11 projeli a vypadalo to celkem hladce.

0/0
24.9.2016 22:50

P37e91t30r 48T50y14č68k80a 6635402619282

V�t�ina kruhov�ch objezdu se da projet rovn�. U v�t�iny dalnicnich sjezdu si to p�edstavit nedevedu.

0/0
25.9.2016 4:40

V46á14c12l79a54v 78M23e69r80g64l 5851960401200

Tak jiste, treba tankem projedete temer vsechny rovne. Ale ty ktere bez poskozeni cehokoliv projedete uplne rovne je minimum a jsou to takove ty sidlistni kde doprostred krizovatky daji znacku kulataku a nalajnuji pruhy. Jinak na vetsine musite kroutit volantem, pokud je to primy smer tak to projedete rychle ale 1/4 a 3/4 uz musite dost pribrzdit. A je dost tech u kterych i v primem smeru budete hodne zatacet. Navic porovnejte na jak rychle projizdeli kruhak v Sadske pripadne dalsi kruhaky a jak rychle a hlavne plynule projeli ty dva najezdy na D11.

Proste a jednoduse, pokud by byly najezdy na dalnice pro planovani trasy limitujici tak je minoritne.

0/0
25.9.2016 9:17

P45a77v49e94l 98B90e46ň10a 8336683326

a hlavně by s výškou přes 5 metrů neprojeli několika mosty na dálnici D1 ( vyjádření organizátorů pro ČRo v pátek 23.9.2016)

+1/0
24.9.2016 20:53

V37á70c10l44a21v 93M38e24r93g56l 5301890881700

Toto vyjadreni jsem neslysel ale je to logicke. Vetsina takovych transportu ma trasu limitovanou mosty. V krajnim pripade lze i stromy vykacet, ale musel by to byt extra strategicky transport, aby se kvuli nemu boural most.

BTW: V jinem vyjadreni bylo, ze vysku nakladu lze o neco snizit. Snizi se odpruzeni podvozku a pomalu s tim lze prekazku podjet. Pro normalni rychlost je potreba podvozek zase zvysit a vratit tak odpruzeni puvodni vlastnosti.

0/0
24.9.2016 22:57

P73a27v97e65l 72B16e32ň18a 8406683906

Tak určitě, i na tom časosběrném videu bylo vidět jak zastavovali a snižovali výšku podvozku.

Na D1 by to vytvářelo zbytečné prostoje a špunt a třeba i dané snížení nestačilo. Nevím jak je to na D1, jestli se tam třeba mosty nestaví, což snižuje průjezdnou výšku. Jen jsem ocitoval co jsem slyšel, když sem celý den řídil auto a poslouchal živé vstupy o postupu transportu.

0/0
25.9.2016 10:43

P40e67t40r 69L81u46k80e43š 6573261

Ono to není tak docela v moci organizátorů. Přeprava nadměrných nákladů podléhá povolení - v tomhle případě (dlouhá trasa) až na úrovni ministerstva dopravy. Trasa musí být naplánovaná a schválená. Své k tomu řekne i dopravní policie...

+1/0
24.9.2016 20:44

L18a23d34i68s69l56a81v 45S63a24u87e59r 8347351733484

Každý nadměrný náklad, který jede byť jen 1m po dálnici podléhá povolení od ministerstva dopravy (taky je podstatně rychlejší ho dostat než od městských úředníků)

0/0
24.9.2016 20:57

P44e60t61r 98L29u39k41e53š 6793361

Pokud jde o přepravu přes hranice kraje, tak to povoluje ministerstvo bez ohledu na typ komunikací. V každém případě je to pěkná kovbojka...

+1/0
24.9.2016 22:39

V96á53c22l19a49v 55M40e53r65g13l 5721950121580

Docela by me zajimalo kdo u takovych dopravnich firem bere vetsi plat, jestli planovac, ridic nebo ten kdo ukecava uredniky ;-D Vsichni z nich maji muj obdiv.

0/0
24.9.2016 23:01

V49l71a76d53i12m80í43r 15F95i42b11i29g80e58r 5964771811794

Na dálnici jsou mosty a mýtné brány, musejí jet tam kde je dostatečná výška, ale začít s transportem v pátek, když navíc bude příští týden svátek je nedomyšlené.

0/0
24.9.2016 23:01

B88l43a59ž38e32j 53M74o41t28y80č69k69a 8757477575130

supr nápad začít v pátek ránoR^

+3/−2
24.9.2016 19:24

A58d56a62m 86P50u98r92k91r57t 1794179294747

Dobré video R^

+4/0
24.9.2016 16:57

V81á55c86l31a91v 17J67o98n21á49š 8332783702613

A kdy pojede to druhý letadlo?

+1/0
24.9.2016 14:54

L61u44k36á66š 62H70o77f98m50a25n 1933384892506

K řidiči, který ten kolos vezl, mám obrovský respekt.

+9/0
24.9.2016 14:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.