Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Občas to bylo dost natěsno. Podívejte se, jak Naganský expres „ucpal“ silnice

Podívejte se na první část trasy Velkého přeletu bývalého vládního speciálu TU-154. Podívejte se na Naganský expres, jak v časosběrném videu urazí cestu z Kbel do Milovic za necelých pět minut. Ve skutečnosti mu to trvalo osm hodin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J22i82ř27í 25P87e33t78r11á86š 3481281513237

krome techto videi melo byt i klasicky video normalni rychlosti sestrihany. vybrany zajimavy prujezdy. bylo by zajimavejsi. ale je to prace.

+1/0
25.9.2016 10:55

P79a51v77e80l 76J88e34ř19á26b74e37k 7561302704417

Občas v TV sleduji jak v USA a Kanadě převážejí celé domy.

Podkopou, vyztuží traverzami, nadzvednou nad terén, najedou podvalníkem a frčí i desítky kilometrů. Když to nejde po cestě, vezmou to po kukuřičném poli.

Takže je to jen o prostoru který limituje velikost přepravovaného nákladu.

Nicméně - to kormidlo bych asi uřízl, a přeprava by byla jednodušší.

V muzeu by se přilepilo tesa páskou - má barvu hliníku, nikdo by to nepoznal :-)

0/0
24.9.2016 23:15

V38l35a15d19i82m58í50r 96F70i15b83i28g24e66r 5624181741804

Škoda že se nerozhodlo, kde to letadlo skončí když ještě létalo. V Kunovicích je přistávací dráha, kde by mohli přistát, pak by to ani nemuseli rozebírat, jen by to přetáhli do muzea.

+1/0
24.9.2016 23:06

M18a47r24t91i54n 24B45ř28e43z95i18n88a 8688675610472

V Kunovicích má betonová dráha rozměry 2000mx30m. TU 154 má rozpětí cca 37,5m, prázdnou hmotnost 43,5 t a potřebuje přistávací dráhu o délce 2300m. V případě, že by letěl s minimem paliva a bez sedaček a cestujících, tak by těch 2000m možná mohlo stačit( jsem laik)? Problém bych spíše viděl v případě pozdější manipulace s letadlem po přistání. Rozchod podvozku TU 154M je 11,5m a je otázka zda jsou v Kunovicích tak široké pojížděčky. Také s rozpětím 37.5m by mohl být problém při umísťování letadla do areálu muzea. A samozřejmě i váha letadla, by mohla být problémem.

http://svici.sweb.cz/tu-154.htm

+1/0
25.9.2016 11:40

P72e61t43r 18N67o63ž39i54č17k74a 7913696198

Všichni. kteří se na tomto převozu a přípravě podílejí si zaslouží velké uznání.R^

+8/0
24.9.2016 21:15

V51á63c65l62a74v 22M32e27r45g80l 5901720641250

Podle vyjadreni organizatoru (LMK) je to z duvodu provozu na letecke zakladne Kbely. Proc s tim ale nevycouvali jen do ulice Polaneckeho, kde neni tak velky provoz a nejeli az v noci se musite zeptat organizatoru.

0/0
24.9.2016 20:20

V54á88c80l46a26v 65M76e93r10g74l 5651220531180

To byla reakce na Blazeje Motycku

0/0
24.9.2016 20:21

O69n84d78ř31e74j 19Č91a42p51k36a 6921551393304

S tímhle jet v noci je o poškození nákladu, letadlo zas tak odolná věc není. A přes den se to mnohem líp hlídá, jestli se to někde podezřele neblíží třeba ke stromu.

0/0
24.9.2016 20:40

V36á79c51l45a13v 48M84e65r35g38l 5741130411570

To je sice pravda ale zatimco prvni etapa byla v patek od 9:30 do cca 17h, tak dalsi dve etapy jsou nocni. Prvni z nich koncila v sobotu rano a nevim o komplikacich. Druha z nich bude tuto noc tak uvidime.

Na druhou stranu letat uz to nebude a tak nejaky sram z Velkeho preletu by mohl v muzeu zustat :-)

0/0
24.9.2016 22:45

P62e90t96r 62K67o24s57t59k11a 7684967549336

Proč to nevezou v noci po dálnici a vezou to kdesi po kotárech?

0/−2
24.9.2016 19:41

P22e46t54r 53T70y36č56k67a 6295322309182

Mozna bys jim to mel poradit.

+3/0
24.9.2016 20:23

P15e32t14r 59K50o56s71t76k44a 7784607399406

Našteští jsou tady i normální lidi schpní normální odpovědi.

0/0
24.9.2016 23:58

P87e24t71r 75T78y82č47k58a 6255722289802

Zcela logick� odpov�� je, ze to tahaj� cestou kterou projedou. Na d�lnici sta�� jenom jedna p�ek�ka a je to pro ne mrtva cesta.

0/0
25.9.2016 4:43

V84á14c76l84a89v 42M67e76r53g61l 5901530101600

Podle vyjadreni organizatoru (LMK) by se pry na dalnice nevesli. Za posledni 2 tydny jsme projel kusy D10, D8, D5 a D1 a na kazde byla alespon jedna ale vetsinou nekolik uzavirek (na kterych klasicky nikdo nemakal ac jsem nektere cesty jel v pracovni dobe). Navic je asi lepsi na chvili zablokovat silnici nekde na kotarech nez celou dalnici. Pokud vim tak ten kousek D11 kde jeli byl v tu chvili zcela uzavren. Predpokladam, ze lide trasujici takovy transport maji zkusenosti a vedi kde mohou a kde nemohou projet, kde napachaji jake skody apod. Potom taky musi ziskat povoleni a vyzadat si spolupraci policie. Takze bych je z triku nekterych taxikaru najet co nejvice km, aby dobre vydelali, nepodeziral.

+6/0
24.9.2016 20:28

P22e35t77r 87T42y85č24k23a 6825222839902

Já myslím ze by s tím neprojeli dálniční sjezd.

0/0
24.9.2016 20:45

V50á49c81l59a89v 59M84e77r65g51l 5941910531460

No po ceste dali nekolik kruhaku a ty maji rozhodne mensi polomer oblouku nez vetsina dalnicnich najezdu. Ty se vetsino daji osobakem projet bezpecne velmi rychle, rychleji nez velke kruhaky. Navic dva na D11 projeli a vypadalo to celkem hladce.

0/0
24.9.2016 22:50

P91e62t85r 35T32y28č74k28a 6695212809362

V�t�ina kruhov�ch objezdu se da projet rovn�. U v�t�iny dalnicnich sjezdu si to p�edstavit nedevedu.

0/0
25.9.2016 4:40

V39á42c65l70a31v 63M10e97r90g27l 5931930711410

Tak jiste, treba tankem projedete temer vsechny rovne. Ale ty ktere bez poskozeni cehokoliv projedete uplne rovne je minimum a jsou to takove ty sidlistni kde doprostred krizovatky daji znacku kulataku a nalajnuji pruhy. Jinak na vetsine musite kroutit volantem, pokud je to primy smer tak to projedete rychle ale 1/4 a 3/4 uz musite dost pribrzdit. A je dost tech u kterych i v primem smeru budete hodne zatacet. Navic porovnejte na jak rychle projizdeli kruhak v Sadske pripadne dalsi kruhaky a jak rychle a hlavne plynule projeli ty dva najezdy na D11.

Proste a jednoduse, pokud by byly najezdy na dalnice pro planovani trasy limitujici tak je minoritne.

0/0
25.9.2016 9:17

P67a32v94e70l 40B84e43ň95a 8926613366

a hlavně by s výškou přes 5 metrů neprojeli několika mosty na dálnici D1 ( vyjádření organizátorů pro ČRo v pátek 23.9.2016)

+1/0
24.9.2016 20:53

V56á88c64l25a32v 79M70e78r62g29l 5521210931300

Toto vyjadreni jsem neslysel ale je to logicke. Vetsina takovych transportu ma trasu limitovanou mosty. V krajnim pripade lze i stromy vykacet, ale musel by to byt extra strategicky transport, aby se kvuli nemu boural most.

BTW: V jinem vyjadreni bylo, ze vysku nakladu lze o neco snizit. Snizi se odpruzeni podvozku a pomalu s tim lze prekazku podjet. Pro normalni rychlost je potreba podvozek zase zvysit a vratit tak odpruzeni puvodni vlastnosti.

0/0
24.9.2016 22:57

P40a90v55e54l 73B68e91ň63a 8906603526

Tak určitě, i na tom časosběrném videu bylo vidět jak zastavovali a snižovali výšku podvozku.

Na D1 by to vytvářelo zbytečné prostoje a špunt a třeba i dané snížení nestačilo. Nevím jak je to na D1, jestli se tam třeba mosty nestaví, což snižuje průjezdnou výšku. Jen jsem ocitoval co jsem slyšel, když sem celý den řídil auto a poslouchal živé vstupy o postupu transportu.

0/0
25.9.2016 10:43

P33e98t79r 94L91u43k48e14š 6443731

Ono to není tak docela v moci organizátorů. Přeprava nadměrných nákladů podléhá povolení - v tomhle případě (dlouhá trasa) až na úrovni ministerstva dopravy. Trasa musí být naplánovaná a schválená. Své k tomu řekne i dopravní policie...

+1/0
24.9.2016 20:44

L73a44d81i68s47l32a25v 18S21a25u20e10r 8497101923874

Každý nadměrný náklad, který jede byť jen 1m po dálnici podléhá povolení od ministerstva dopravy (taky je podstatně rychlejší ho dostat než od městských úředníků)

0/0
24.9.2016 20:57

P50e28t92r 44L92u97k14e71š 6983791

Pokud jde o přepravu přes hranice kraje, tak to povoluje ministerstvo bez ohledu na typ komunikací. V každém případě je to pěkná kovbojka...

+1/0
24.9.2016 22:39

V89á82c70l84a13v 17M59e56r65g55l 5721850361450

Docela by me zajimalo kdo u takovych dopravnich firem bere vetsi plat, jestli planovac, ridic nebo ten kdo ukecava uredniky ;-D Vsichni z nich maji muj obdiv.

0/0
24.9.2016 23:01

V76l54a78d45i42m32í58r 79F11i13b92i29g20e98r 5794751401204

Na dálnici jsou mosty a mýtné brány, musejí jet tam kde je dostatečná výška, ale začít s transportem v pátek, když navíc bude příští týden svátek je nedomyšlené.

0/0
24.9.2016 23:01

B68l66a41ž41e46j 36M21o12t50y92č44k47a 8257637915560

supr nápad začít v pátek ránoR^

+3/−2
24.9.2016 19:24

A67d47a29m 67P39u76r31k20r81t 1664919824957

Dobré video R^

+4/0
24.9.2016 16:57

V60á75c89l25a62v 26J68o13n44á17š 8512333402813

A kdy pojede to druhý letadlo?

+1/0
24.9.2016 14:54

L65u45k63á87š 38H37o62f40m41a55n 1713794912456

K řidiči, který ten kolos vezl, mám obrovský respekt.

+9/0
24.9.2016 14:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.