Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Občas to bylo dost natěsno. Podívejte se, jak Naganský expres „ucpal“ silnice

Podívejte se na první část trasy Velkého přeletu bývalého vládního speciálu TU-154. Podívejte se na Naganský expres, jak v časosběrném videu urazí cestu z Kbel do Milovic za necelých pět minut. Ve skutečnosti mu to trvalo osm hodin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J98i76ř58í 40P14e58t50r31á22š 3651871763947

krome techto videi melo byt i klasicky video normalni rychlosti sestrihany. vybrany zajimavy prujezdy. bylo by zajimavejsi. ale je to prace.

+1/0
25.9.2016 10:55

P25a22v86e84l 39J70e33ř66á90b26e30k 7551342284777

Občas v TV sleduji jak v USA a Kanadě převážejí celé domy.

Podkopou, vyztuží traverzami, nadzvednou nad terén, najedou podvalníkem a frčí i desítky kilometrů. Když to nejde po cestě, vezmou to po kukuřičném poli.

Takže je to jen o prostoru který limituje velikost přepravovaného nákladu.

Nicméně - to kormidlo bych asi uřízl, a přeprava by byla jednodušší.

V muzeu by se přilepilo tesa páskou - má barvu hliníku, nikdo by to nepoznal :-)

0/0
24.9.2016 23:15

V31l45a31d95i60m64í33r 20F34i10b20i13g38e29r 5744141321354

Škoda že se nerozhodlo, kde to letadlo skončí když ještě létalo. V Kunovicích je přistávací dráha, kde by mohli přistát, pak by to ani nemuseli rozebírat, jen by to přetáhli do muzea.

+1/0
24.9.2016 23:06

M39a16r91t87i51n 91B31ř45e29z37i53n91a 8498875370942

V Kunovicích má betonová dráha rozměry 2000mx30m. TU 154 má rozpětí cca 37,5m, prázdnou hmotnost 43,5 t a potřebuje přistávací dráhu o délce 2300m. V případě, že by letěl s minimem paliva a bez sedaček a cestujících, tak by těch 2000m možná mohlo stačit( jsem laik)? Problém bych spíše viděl v případě pozdější manipulace s letadlem po přistání. Rozchod podvozku TU 154M je 11,5m a je otázka zda jsou v Kunovicích tak široké pojížděčky. Také s rozpětím 37.5m by mohl být problém při umísťování letadla do areálu muzea. A samozřejmě i váha letadla, by mohla být problémem.

http://svici.sweb.cz/tu-154.htm

+1/0
25.9.2016 11:40

P95e93t87r 66N40o73ž28i60č31k61a 7283466328

Všichni. kteří se na tomto převozu a přípravě podílejí si zaslouží velké uznání.R^

+8/0
24.9.2016 21:15

V79á29c94l52a91v 39M38e17r19g72l 5111730141710

Podle vyjadreni organizatoru (LMK) je to z duvodu provozu na letecke zakladne Kbely. Proc s tim ale nevycouvali jen do ulice Polaneckeho, kde neni tak velky provoz a nejeli az v noci se musite zeptat organizatoru.

0/0
24.9.2016 20:20

V65á21c88l40a46v 19M36e40r50g48l 5601240321400

To byla reakce na Blazeje Motycku

0/0
24.9.2016 20:21

O10n82d10ř90e30j 44Č62a11p36k24a 6761981443734

S tímhle jet v noci je o poškození nákladu, letadlo zas tak odolná věc není. A přes den se to mnohem líp hlídá, jestli se to někde podezřele neblíží třeba ke stromu.

0/0
24.9.2016 20:40

V44á20c51l57a60v 54M42e59r89g74l 5971690421200

To je sice pravda ale zatimco prvni etapa byla v patek od 9:30 do cca 17h, tak dalsi dve etapy jsou nocni. Prvni z nich koncila v sobotu rano a nevim o komplikacich. Druha z nich bude tuto noc tak uvidime.

Na druhou stranu letat uz to nebude a tak nejaky sram z Velkeho preletu by mohl v muzeu zustat :-)

0/0
24.9.2016 22:45

P68e21t50r 89K76o92s86t42k11a 7894137809456

Proč to nevezou v noci po dálnici a vezou to kdesi po kotárech?

0/−2
24.9.2016 19:41

P75e35t38r 19T93y58č41k15a 6745592789212

Mozna bys jim to mel poradit.

+3/0
24.9.2016 20:23

P88e51t32r 55K58o69s54t86k13a 7664817659396

Našteští jsou tady i normální lidi schpní normální odpovědi.

0/0
24.9.2016 23:58

P33e33t20r 66T26y63č25k58a 6635382789532

Zcela logick� odpov�� je, ze to tahaj� cestou kterou projedou. Na d�lnici sta�� jenom jedna p�ek�ka a je to pro ne mrtva cesta.

0/0
25.9.2016 4:43

V98á71c40l32a25v 19M79e44r25g27l 5241740521580

Podle vyjadreni organizatoru (LMK) by se pry na dalnice nevesli. Za posledni 2 tydny jsme projel kusy D10, D8, D5 a D1 a na kazde byla alespon jedna ale vetsinou nekolik uzavirek (na kterych klasicky nikdo nemakal ac jsem nektere cesty jel v pracovni dobe). Navic je asi lepsi na chvili zablokovat silnici nekde na kotarech nez celou dalnici. Pokud vim tak ten kousek D11 kde jeli byl v tu chvili zcela uzavren. Predpokladam, ze lide trasujici takovy transport maji zkusenosti a vedi kde mohou a kde nemohou projet, kde napachaji jake skody apod. Potom taky musi ziskat povoleni a vyzadat si spolupraci policie. Takze bych je z triku nekterych taxikaru najet co nejvice km, aby dobre vydelali, nepodeziral.

+6/0
24.9.2016 20:28

P67e56t32r 74T31y48č35k52a 6225922119812

Já myslím ze by s tím neprojeli dálniční sjezd.

0/0
24.9.2016 20:45

V50á49c22l93a34v 35M72e91r29g90l 5101870411350

No po ceste dali nekolik kruhaku a ty maji rozhodne mensi polomer oblouku nez vetsina dalnicnich najezdu. Ty se vetsino daji osobakem projet bezpecne velmi rychle, rychleji nez velke kruhaky. Navic dva na D11 projeli a vypadalo to celkem hladce.

0/0
24.9.2016 22:50

P58e50t30r 52T88y93č49k12a 6885712989952

V�t�ina kruhov�ch objezdu se da projet rovn�. U v�t�iny dalnicnich sjezdu si to p�edstavit nedevedu.

0/0
25.9.2016 4:40

V80á56c77l76a33v 15M79e13r26g78l 5611740771120

Tak jiste, treba tankem projedete temer vsechny rovne. Ale ty ktere bez poskozeni cehokoliv projedete uplne rovne je minimum a jsou to takove ty sidlistni kde doprostred krizovatky daji znacku kulataku a nalajnuji pruhy. Jinak na vetsine musite kroutit volantem, pokud je to primy smer tak to projedete rychle ale 1/4 a 3/4 uz musite dost pribrzdit. A je dost tech u kterych i v primem smeru budete hodne zatacet. Navic porovnejte na jak rychle projizdeli kruhak v Sadske pripadne dalsi kruhaky a jak rychle a hlavne plynule projeli ty dva najezdy na D11.

Proste a jednoduse, pokud by byly najezdy na dalnice pro planovani trasy limitujici tak je minoritne.

0/0
25.9.2016 9:17

P80a28v33e93l 64B12e83ň30a 8596923266

a hlavně by s výškou přes 5 metrů neprojeli několika mosty na dálnici D1 ( vyjádření organizátorů pro ČRo v pátek 23.9.2016)

+1/0
24.9.2016 20:53

V63á52c80l39a61v 54M71e90r45g63l 5721950471430

Toto vyjadreni jsem neslysel ale je to logicke. Vetsina takovych transportu ma trasu limitovanou mosty. V krajnim pripade lze i stromy vykacet, ale musel by to byt extra strategicky transport, aby se kvuli nemu boural most.

BTW: V jinem vyjadreni bylo, ze vysku nakladu lze o neco snizit. Snizi se odpruzeni podvozku a pomalu s tim lze prekazku podjet. Pro normalni rychlost je potreba podvozek zase zvysit a vratit tak odpruzeni puvodni vlastnosti.

0/0
24.9.2016 22:57

P32a20v18e30l 78B46e13ň73a 8366293716

Tak určitě, i na tom časosběrném videu bylo vidět jak zastavovali a snižovali výšku podvozku.

Na D1 by to vytvářelo zbytečné prostoje a špunt a třeba i dané snížení nestačilo. Nevím jak je to na D1, jestli se tam třeba mosty nestaví, což snižuje průjezdnou výšku. Jen jsem ocitoval co jsem slyšel, když sem celý den řídil auto a poslouchal živé vstupy o postupu transportu.

0/0
25.9.2016 10:43

P10e18t53r 75L11u26k53e92š 6563721

Ono to není tak docela v moci organizátorů. Přeprava nadměrných nákladů podléhá povolení - v tomhle případě (dlouhá trasa) až na úrovni ministerstva dopravy. Trasa musí být naplánovaná a schválená. Své k tomu řekne i dopravní policie...

+1/0
24.9.2016 20:44

L21a62d49i73s97l32a22v 32S39a88u82e69r 8307681643494

Každý nadměrný náklad, který jede byť jen 1m po dálnici podléhá povolení od ministerstva dopravy (taky je podstatně rychlejší ho dostat než od městských úředníků)

0/0
24.9.2016 20:57

P97e49t84r 95L84u15k76e64š 6343341

Pokud jde o přepravu přes hranice kraje, tak to povoluje ministerstvo bez ohledu na typ komunikací. V každém případě je to pěkná kovbojka...

+1/0
24.9.2016 22:39

V10á90c36l19a96v 93M31e89r38g62l 5441180251950

Docela by me zajimalo kdo u takovych dopravnich firem bere vetsi plat, jestli planovac, ridic nebo ten kdo ukecava uredniky ;-D Vsichni z nich maji muj obdiv.

0/0
24.9.2016 23:01

V39l75a14d16i48m70í28r 70F16i79b57i87g52e58r 5334361651644

Na dálnici jsou mosty a mýtné brány, musejí jet tam kde je dostatečná výška, ale začít s transportem v pátek, když navíc bude příští týden svátek je nedomyšlené.

0/0
24.9.2016 23:01

B67l31a66ž87e96j 38M96o55t59y33č73k43a 8597697855500

supr nápad začít v pátek ránoR^

+3/−2
24.9.2016 19:24

A87d68a18m 46P88u30r28k61r30t 1174489894237

Dobré video R^

+4/0
24.9.2016 16:57

V72á11c84l14a20v 81J59o41n70á53š 8462283502413

A kdy pojede to druhý letadlo?

+1/0
24.9.2016 14:54

L31u24k56á56š 82H54o92f88m47a84n 1773954592836

K řidiči, který ten kolos vezl, mám obrovský respekt.

+9/0
24.9.2016 14:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.