Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jsme ve finále! Deset let chátral, teď vládní speciál Tu-154 znovu ožije

Deset let chátral na ploše kbelského letiště. Letadlo Tu-154M, které přivezlo tu nejslavnější partu v dějinách českého hokeje, spolehlivě sloužilo ve vládní letce a dodnes má zachovaný VIP salónek pro prezidenta a doprovod, dorazilo do muzea v Kunovicích. Podívejte se na závěrečnou etapu Velkého přeletu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M10á52r51i68a 33K78r84a19j79č83i56o11v90á 8180793784733

Z několika rozhovorů s muzejníkama z Kunovic vyplývá, že dostali obě TUčka. Čeká nás tedy ještě jeden velký přelet?

0/0
27.9.2016 11:27

J85i65ř21í 75E78r53b11e86n 1813374236447

"Letadlo Tu-154M, které přivezlo tu nejslavnější partu v dějinách českého hokeje, spolehlivě sloužilo ve vládní letce a dodnes má zachovaný VIP salónek pro prezidenta a doprovod, (...)

- prosím Vás, opravte ten popisek podle reálné důležitosti! Přednostně to byl reprezentativní stroj pro ústavní činitele České republiky, který taky jednou jen tak mimochodem přivezl partu milionářů (asi na příkaz Tošovského úřednické vlády)...

+1/0
27.9.2016 11:16

P52e81t60r 96T63y29č62k74a 6155192489552

Jeden starý letecký: Po vstupu ČR do NATO se sešli nad pivem američtí a čeští piloti a po pár pivech se začali přít o to, čí letadla jsou schopna rychlejšího letu. Nakonec se shodli na tom, že to může rozsoudit jen závod. Amíci si napucovali svoji F14, Češi svého Čmeláka, piloti usedli do svých strojů ... "To nemůžeme vyhrát," říká pilot Čmeláka svým komplicům. "Klidně leť," odpověděli mu, "my jsme tě pevně přivázali k F14, poletíš přinejmenším stejně rychle jako oni." Tak tedy odstartovali. F14 letí, za ní se drží Čmelák v konstantní vzdálenosti. Po chvíli pilot F14 hlásí: "Zvyšuji rychlost... měním geometrii křídel... Čmelák je stále v těsném závěsu za mnou ... letím na plný výkon, víc to už nejde, Čmelák je stále za mnou... Kruci, asi to prohrajeme! Čmelák právě odhazuje podvozek a mění geometrii křídel..."

0/0
27.9.2016 11:06

T48o64m95á52š 36T29a58t14í34č43e76k 5720712700308

Ožije? Kam se poletí?

0/0
26.9.2016 23:14

L97i49b81o51r 50T70y73m36e11š 8945148367879

Nevim jak je velké letiště v Kunovicích, ale možná tam mohl doletět vlastními silami. Je to jen názor.

0/0
26.9.2016 23:35

T27o14m68á76š 26T64a37t24í57č57e59k 5610782180208

Tuším, že v jednom z článků k tématu uvedli, že by to stálo strašně prachů to zprovoznit, mj. kvůli objednávce náhradních dílů - které by asi musely být extra zhotoveny - z Ruska, kromě toho taky expertů z výrobního podniku kvůli posouzení apod.

Nicméně živý stroj v mých očích funguje a slouží svému účelu. V muzeu je živý asi jako Lenin v mauzoleu. ;-)

0/0
26.9.2016 23:40

M19a15r87t35i92n 98P63l34z33á66k 2977849748374

Vždyť tam nebyly motory ;-D;-D

0/0
27.9.2016 8:16

P94e56t32r 92T69y85č30k73a 6105552169422

Což se dá předpoládat, že jenom ty motory by stály víc než přesun po zemi.

0/0
27.9.2016 11:02

J16i50ř90í 31E89r71b61e63n 1273944176777

Někdo to tu už psal - kunovické letiště je o pár set metrů kratší, než to tučko potřebuje na bezpečné přistání. A se šířkou plochy (zejména pro podvozek) to je obdobné.

0/0
27.9.2016 11:11

M42a88t62e78j 44F19i28l79i61p 9862614116

Proč to nepoletí?

Tento dotaz se pro kunovickou partu už stal evergreenem a neodmyslitelnou součástí každé diskuse. Byla to první varianta, kterou prověřovali, jakmile se dozvěděli o možnosti koupě letadla. Abychom vás tedy ušetřili ptaní, zde je hlavní důvod:

letadlo koupili bez motorů – a i když někteříčlenové party mají zkušenosti s kluzákovým létáním, pro TU-154 by sešpatně sháněl aerovlek :-)

I kdyby však letadlo motory mělo, stejně by přelet byl praktickyneproveditelný:

letadlo by muselo projít kompletní revizí, cožby znamenalo výdaj v řádu desítek milionů Kč

letadlo mělo „propadlé papíry“ a zařizovat povoleníbyť jen na technický přelet by bylo časově i finančně náročné, a výsledek bybyl nejistý

v ČR už nejsou posádky s platnými typovýmizkouškami na tento typ

letadlu by nestačila šířka dráhyv Kunovicích (ta má šířku 30 m, kdežto TU-154 potřebuje 50 m), úřady bytedy z bezpečnostních důvodů nedaly souhlas k přeletu

jakákoli vzdušná přeprava (např. v podvěsupod Mi-26) nepřipadala v úvahu z bezpečnostních důvodů i kvůlifinanční náročnosti (odhadem více než 10 mil.)

Zdroj: http://technet.idnes.cz/tu-154-ocas-reportaz-0ap-/tec_technika.aspx?c=A160810_234832_tec_technika_sit

0/0
27.9.2016 16:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.