Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jsme ve finále! Deset let chátral, teď vládní speciál Tu-154 znovu ožije

Deset let chátral na ploše kbelského letiště. Letadlo Tu-154M, které přivezlo tu nejslavnější partu v dějinách českého hokeje, spolehlivě sloužilo ve vládní letce a dodnes má zachovaný VIP salónek pro prezidenta a doprovod, dorazilo do muzea v Kunovicích. Podívejte se na závěrečnou etapu Velkého přeletu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M32á81r95i65a 36K71r84a14j48č62i86o48v45á 4587711350143

Z několika rozhovorů s muzejníkama z Kunovic vyplývá, že dostali obě TUčka. Čeká nás tedy ještě jeden velký přelet?

0/0
27.9.2016 11:27

J77i21ř36í 73E96r70b87e42n 1223304756817

"Letadlo Tu-154M, které přivezlo tu nejslavnější partu v dějinách českého hokeje, spolehlivě sloužilo ve vládní letce a dodnes má zachovaný VIP salónek pro prezidenta a doprovod, (...)

- prosím Vás, opravte ten popisek podle reálné důležitosti! Přednostně to byl reprezentativní stroj pro ústavní činitele České republiky, který taky jednou jen tak mimochodem přivezl partu milionářů (asi na příkaz Tošovského úřednické vlády)...

+1/0
27.9.2016 11:16

P69e32t21r 98T97y43č22k74a 6765832649212

Jeden starý letecký: Po vstupu ČR do NATO se sešli nad pivem američtí a čeští piloti a po pár pivech se začali přít o to, čí letadla jsou schopna rychlejšího letu. Nakonec se shodli na tom, že to může rozsoudit jen závod. Amíci si napucovali svoji F14, Češi svého Čmeláka, piloti usedli do svých strojů ... "To nemůžeme vyhrát," říká pilot Čmeláka svým komplicům. "Klidně leť," odpověděli mu, "my jsme tě pevně přivázali k F14, poletíš přinejmenším stejně rychle jako oni." Tak tedy odstartovali. F14 letí, za ní se drží Čmelák v konstantní vzdálenosti. Po chvíli pilot F14 hlásí: "Zvyšuji rychlost... měním geometrii křídel... Čmelák je stále v těsném závěsu za mnou ... letím na plný výkon, víc to už nejde, Čmelák je stále za mnou... Kruci, asi to prohrajeme! Čmelák právě odhazuje podvozek a mění geometrii křídel..."

0/0
27.9.2016 11:06

T70o13m49á77š 41T33a88t35í61č61e35k 5360632110578

Ožije? Kam se poletí?

0/0
26.9.2016 23:14

L83i35b76o93r 59T64y37m66e92š 8645368467609

Nevim jak je velké letiště v Kunovicích, ale možná tam mohl doletět vlastními silami. Je to jen názor.

0/0
26.9.2016 23:35

T37o22m38á10š 37T71a62t35í66č47e63k 5800962860568

Tuším, že v jednom z článků k tématu uvedli, že by to stálo strašně prachů to zprovoznit, mj. kvůli objednávce náhradních dílů - které by asi musely být extra zhotoveny - z Ruska, kromě toho taky expertů z výrobního podniku kvůli posouzení apod.

Nicméně živý stroj v mých očích funguje a slouží svému účelu. V muzeu je živý asi jako Lenin v mauzoleu. ;-)

0/0
26.9.2016 23:40

M18a69r85t71i44n 42P63l89z51á16k 2697619168744

Vždyť tam nebyly motory ;-D;-D

0/0
27.9.2016 8:16

P82e84t76r 95T52y73č33k49a 6965352359382

Což se dá předpoládat, že jenom ty motory by stály víc než přesun po zemi.

0/0
27.9.2016 11:02

J94i58ř68í 38E39r78b67e50n 1193844936507

Někdo to tu už psal - kunovické letiště je o pár set metrů kratší, než to tučko potřebuje na bezpečné přistání. A se šířkou plochy (zejména pro podvozek) to je obdobné.

0/0
27.9.2016 11:11

M73a26t93e58j 47F58i30l11i11p 9282904646

Proč to nepoletí?

Tento dotaz se pro kunovickou partu už stal evergreenem a neodmyslitelnou součástí každé diskuse. Byla to první varianta, kterou prověřovali, jakmile se dozvěděli o možnosti koupě letadla. Abychom vás tedy ušetřili ptaní, zde je hlavní důvod:

letadlo koupili bez motorů – a i když někteříčlenové party mají zkušenosti s kluzákovým létáním, pro TU-154 by sešpatně sháněl aerovlek :-)

I kdyby však letadlo motory mělo, stejně by přelet byl praktickyneproveditelný:

letadlo by muselo projít kompletní revizí, cožby znamenalo výdaj v řádu desítek milionů Kč

letadlo mělo „propadlé papíry“ a zařizovat povoleníbyť jen na technický přelet by bylo časově i finančně náročné, a výsledek bybyl nejistý

v ČR už nejsou posádky s platnými typovýmizkouškami na tento typ

letadlu by nestačila šířka dráhyv Kunovicích (ta má šířku 30 m, kdežto TU-154 potřebuje 50 m), úřady bytedy z bezpečnostních důvodů nedaly souhlas k přeletu

jakákoli vzdušná přeprava (např. v podvěsupod Mi-26) nepřipadala v úvahu z bezpečnostních důvodů i kvůlifinanční náročnosti (odhadem více než 10 mil.)

Zdroj: http://technet.idnes.cz/tu-154-ocas-reportaz-0ap-/tec_technika.aspx?c=A160810_234832_tec_technika_sit

0/0
27.9.2016 16:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.