Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jsme ve finále! Deset let chátral, teď vládní speciál Tu-154 znovu ožije

Deset let chátral na ploše kbelského letiště. Letadlo Tu-154M, které přivezlo tu nejslavnější partu v dějinách českého hokeje, spolehlivě sloužilo ve vládní letce a dodnes má zachovaný VIP salónek pro prezidenta a doprovod, dorazilo do muzea v Kunovicích. Podívejte se na závěrečnou etapu Velkého přeletu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M51á90r87i55a 30K27r64a80j36č40i82o39v75á 4867671610563

Z několika rozhovorů s muzejníkama z Kunovic vyplývá, že dostali obě TUčka. Čeká nás tedy ještě jeden velký přelet?

0/0
27.9.2016 11:27

J44i29ř39í 55E40r23b52e90n 1113614356707

"Letadlo Tu-154M, které přivezlo tu nejslavnější partu v dějinách českého hokeje, spolehlivě sloužilo ve vládní letce a dodnes má zachovaný VIP salónek pro prezidenta a doprovod, (...)

- prosím Vás, opravte ten popisek podle reálné důležitosti! Přednostně to byl reprezentativní stroj pro ústavní činitele České republiky, který taky jednou jen tak mimochodem přivezl partu milionářů (asi na příkaz Tošovského úřednické vlády)...

+1/0
27.9.2016 11:16

P79e43t84r 20T57y83č33k49a 6315452609982

Jeden starý letecký: Po vstupu ČR do NATO se sešli nad pivem američtí a čeští piloti a po pár pivech se začali přít o to, čí letadla jsou schopna rychlejšího letu. Nakonec se shodli na tom, že to může rozsoudit jen závod. Amíci si napucovali svoji F14, Češi svého Čmeláka, piloti usedli do svých strojů ... "To nemůžeme vyhrát," říká pilot Čmeláka svým komplicům. "Klidně leť," odpověděli mu, "my jsme tě pevně přivázali k F14, poletíš přinejmenším stejně rychle jako oni." Tak tedy odstartovali. F14 letí, za ní se drží Čmelák v konstantní vzdálenosti. Po chvíli pilot F14 hlásí: "Zvyšuji rychlost... měním geometrii křídel... Čmelák je stále v těsném závěsu za mnou ... letím na plný výkon, víc to už nejde, Čmelák je stále za mnou... Kruci, asi to prohrajeme! Čmelák právě odhazuje podvozek a mění geometrii křídel..."

0/0
27.9.2016 11:06

T41o94m86á91š 28T74a34t69í46č74e71k 5760282400218

Ožije? Kam se poletí?

0/0
26.9.2016 23:14

L76i44b63o29r 64T39y19m55e96š 8975288277139

Nevim jak je velké letiště v Kunovicích, ale možná tam mohl doletět vlastními silami. Je to jen názor.

0/0
26.9.2016 23:35

T44o21m34á98š 68T39a24t44í35č60e72k 5350372640348

Tuším, že v jednom z článků k tématu uvedli, že by to stálo strašně prachů to zprovoznit, mj. kvůli objednávce náhradních dílů - které by asi musely být extra zhotoveny - z Ruska, kromě toho taky expertů z výrobního podniku kvůli posouzení apod.

Nicméně živý stroj v mých očích funguje a slouží svému účelu. V muzeu je živý asi jako Lenin v mauzoleu. ;-)

0/0
26.9.2016 23:40

M15a71r18t90i26n 72P55l15z66á25k 2947699318484

Vždyť tam nebyly motory ;-D;-D

0/0
27.9.2016 8:16

P89e92t98r 56T31y35č34k49a 6725172889262

Což se dá předpoládat, že jenom ty motory by stály víc než přesun po zemi.

0/0
27.9.2016 11:02

J75i51ř82í 90E92r37b73e84n 1503344896377

Někdo to tu už psal - kunovické letiště je o pár set metrů kratší, než to tučko potřebuje na bezpečné přistání. A se šířkou plochy (zejména pro podvozek) to je obdobné.

0/0
27.9.2016 11:11

M11a39t87e15j 66F82i72l69i91p 9952444676

Proč to nepoletí?

Tento dotaz se pro kunovickou partu už stal evergreenem a neodmyslitelnou součástí každé diskuse. Byla to první varianta, kterou prověřovali, jakmile se dozvěděli o možnosti koupě letadla. Abychom vás tedy ušetřili ptaní, zde je hlavní důvod:

letadlo koupili bez motorů – a i když někteříčlenové party mají zkušenosti s kluzákovým létáním, pro TU-154 by sešpatně sháněl aerovlek :-)

I kdyby však letadlo motory mělo, stejně by přelet byl praktickyneproveditelný:

letadlo by muselo projít kompletní revizí, cožby znamenalo výdaj v řádu desítek milionů Kč

letadlo mělo „propadlé papíry“ a zařizovat povoleníbyť jen na technický přelet by bylo časově i finančně náročné, a výsledek bybyl nejistý

v ČR už nejsou posádky s platnými typovýmizkouškami na tento typ

letadlu by nestačila šířka dráhyv Kunovicích (ta má šířku 30 m, kdežto TU-154 potřebuje 50 m), úřady bytedy z bezpečnostních důvodů nedaly souhlas k přeletu

jakákoli vzdušná přeprava (např. v podvěsupod Mi-26) nepřipadala v úvahu z bezpečnostních důvodů i kvůlifinanční náročnosti (odhadem více než 10 mil.)

Zdroj: http://technet.idnes.cz/tu-154-ocas-reportaz-0ap-/tec_technika.aspx?c=A160810_234832_tec_technika_sit

0/0
27.9.2016 16:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.