Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jsme ve finále! Deset let chátral, teď vládní speciál Tu-154 znovu ožije

Deset let chátral na ploše kbelského letiště. Letadlo Tu-154M, které přivezlo tu nejslavnější partu v dějinách českého hokeje, spolehlivě sloužilo ve vládní letce a dodnes má zachovaný VIP salónek pro prezidenta a doprovod, dorazilo do muzea v Kunovicích. Podívejte se na závěrečnou etapu Velkého přeletu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M43á65r31i56a 17K34r48a72j54č28i86o61v73á 4297651240333

Z několika rozhovorů s muzejníkama z Kunovic vyplývá, že dostali obě TUčka. Čeká nás tedy ještě jeden velký přelet?

0/0
27.9.2016 11:27

J93i93ř66í 60E19r88b55e55n 1753374426507

"Letadlo Tu-154M, které přivezlo tu nejslavnější partu v dějinách českého hokeje, spolehlivě sloužilo ve vládní letce a dodnes má zachovaný VIP salónek pro prezidenta a doprovod, (...)

- prosím Vás, opravte ten popisek podle reálné důležitosti! Přednostně to byl reprezentativní stroj pro ústavní činitele České republiky, který taky jednou jen tak mimochodem přivezl partu milionářů (asi na příkaz Tošovského úřednické vlády)...

+1/0
27.9.2016 11:16

P32e38t92r 64T93y77č40k80a 6485512459612

Jeden starý letecký: Po vstupu ČR do NATO se sešli nad pivem američtí a čeští piloti a po pár pivech se začali přít o to, čí letadla jsou schopna rychlejšího letu. Nakonec se shodli na tom, že to může rozsoudit jen závod. Amíci si napucovali svoji F14, Češi svého Čmeláka, piloti usedli do svých strojů ... "To nemůžeme vyhrát," říká pilot Čmeláka svým komplicům. "Klidně leť," odpověděli mu, "my jsme tě pevně přivázali k F14, poletíš přinejmenším stejně rychle jako oni." Tak tedy odstartovali. F14 letí, za ní se drží Čmelák v konstantní vzdálenosti. Po chvíli pilot F14 hlásí: "Zvyšuji rychlost... měním geometrii křídel... Čmelák je stále v těsném závěsu za mnou ... letím na plný výkon, víc to už nejde, Čmelák je stále za mnou... Kruci, asi to prohrajeme! Čmelák právě odhazuje podvozek a mění geometrii křídel..."

0/0
27.9.2016 11:06

T72o94m15á26š 76T34a21t14í36č39e77k 5440222850818

Ožije? Kam se poletí?

0/0
26.9.2016 23:14

L35i50b90o56r 23T60y49m91e57š 8825398167789

Nevim jak je velké letiště v Kunovicích, ale možná tam mohl doletět vlastními silami. Je to jen názor.

0/0
26.9.2016 23:35

T42o40m67á52š 74T14a94t37í15č62e28k 5540122440538

Tuším, že v jednom z článků k tématu uvedli, že by to stálo strašně prachů to zprovoznit, mj. kvůli objednávce náhradních dílů - které by asi musely být extra zhotoveny - z Ruska, kromě toho taky expertů z výrobního podniku kvůli posouzení apod.

Nicméně živý stroj v mých očích funguje a slouží svému účelu. V muzeu je živý asi jako Lenin v mauzoleu. ;-)

0/0
26.9.2016 23:40

M94a62r96t50i13n 36P84l20z45á81k 2437279918704

Vždyť tam nebyly motory ;-D;-D

0/0
27.9.2016 8:16

P72e81t71r 24T62y33č12k92a 6345762149482

Což se dá předpoládat, že jenom ty motory by stály víc než přesun po zemi.

0/0
27.9.2016 11:02

J74i43ř79í 28E73r50b46e86n 1683554886157

Někdo to tu už psal - kunovické letiště je o pár set metrů kratší, než to tučko potřebuje na bezpečné přistání. A se šířkou plochy (zejména pro podvozek) to je obdobné.

0/0
27.9.2016 11:11

M38a74t93e65j 33F72i56l39i54p 9902284936

Proč to nepoletí?

Tento dotaz se pro kunovickou partu už stal evergreenem a neodmyslitelnou součástí každé diskuse. Byla to první varianta, kterou prověřovali, jakmile se dozvěděli o možnosti koupě letadla. Abychom vás tedy ušetřili ptaní, zde je hlavní důvod:

letadlo koupili bez motorů – a i když někteříčlenové party mají zkušenosti s kluzákovým létáním, pro TU-154 by sešpatně sháněl aerovlek :-)

I kdyby však letadlo motory mělo, stejně by přelet byl praktickyneproveditelný:

letadlo by muselo projít kompletní revizí, cožby znamenalo výdaj v řádu desítek milionů Kč

letadlo mělo „propadlé papíry“ a zařizovat povoleníbyť jen na technický přelet by bylo časově i finančně náročné, a výsledek bybyl nejistý

v ČR už nejsou posádky s platnými typovýmizkouškami na tento typ

letadlu by nestačila šířka dráhyv Kunovicích (ta má šířku 30 m, kdežto TU-154 potřebuje 50 m), úřady bytedy z bezpečnostních důvodů nedaly souhlas k přeletu

jakákoli vzdušná přeprava (např. v podvěsupod Mi-26) nepřipadala v úvahu z bezpečnostních důvodů i kvůlifinanční náročnosti (odhadem více než 10 mil.)

Zdroj: http://technet.idnes.cz/tu-154-ocas-reportaz-0ap-/tec_technika.aspx?c=A160810_234832_tec_technika_sit

0/0
27.9.2016 16:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.