Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

T72o72m37á85š 84K44u51c43h89a78ř 3457331458851

Hmm, další pravidelná dávka bateriových slibů a nadějí. ;-D

+20/0
doporučit
3.10.2016 7:42

P98e56t55r 14M34a12c38h95á57č60e20k 9717324173

A já četl Křemílková očekávání, a těšil se na Vochomůrku, a on to článek o baterkách :-(

+17/0
doporučit
3.10.2016 7:51

D94e50n74i65s 34H41u16m58l 4172395555116

Kdyby se secetly vsechny ty kroky vpred, ktere nam novinari pravidelne serviruji, tak uz by mely baterie nekonecny zivot

+12/0
doporučit
3.10.2016 10:26

T84o24m 62S50a90u12e29r 8267568282764

Jediný problém je ten, že všechny opravdu chytré hlavy místo účasti na technologickém vývoji, tráví čas na technetu v diskuzi o technologickém vývoji;-)

+11/0
doporučit
3.10.2016 11:54

P94e37t30r 76N24o75v74á23k 8215449470

kéééž by ...

těším se na akumulátory lepších parametrů

kapacity, rychlosti nabíjení ...

+9/0
doporučit
3.10.2016 2:12

T49o13m78á97š 14K78u50c49h25a58ř 3327261238431

Nabíjet elektromobily klasického provedení, tedy kvůli převozu 80 kg masa tahat minimálně tunu železa prostě není ta správná cesta, i kdyby se stal zázrak a někdo vyrobil akumulátory s 10 x vyšší hustotou energie na kg. Stále to znamená nutnost nabít za sítě během krátké doby desítky kWh. A když to večer udělá milionové mésto.. Navíc už stávající baterie mají nebezpečně vysokou hustotu energie. Při násobném zvýšení by to byla bomba. Doslova.

+14/−6
doporučit
3.10.2016 9:39

P17ř69e17m51e15k 59H76o72m23o69l96a 5208395435406

proč čtu blbec článek když v diskuzi je to už určitě vyřešeno ;-);-D

+6/0
doporučit
3.10.2016 11:56

J64i42ř88í 50N76o23v46á21k 8134251479151

Křemík? Blbost.

BUDOUCNOST PATŘÍ ALUMINIU! Říkal to už Jára Cimrman.;-)

+6/0
doporučit
3.10.2016 11:35

L78i61b13o71r 20N17á42b16ě16l66e70k 3155833702752

Tak holt bude baterie s dvojnásobnou kapacitou. A výrobci hned udělají mobil tenký 3mm, aby to papírově bylo dostatečně cool a budeme zas tam, kde jsme.

+7/−1
doporučit
3.10.2016 9:06

P89e19t11r 92K49o16r18b60é25l43y74i 3467308704579

Elektromobily mají jednoho zásadního nepřítele.

Celosvětový ekoterorismus pořádá kampaně proti jakýmkoli způsobům výroby elektřiny. Jádro a fosilní paliva jsou hrdelní zločin, větrníky hyzdí krajinu a jsou hlučné, přehrady utopí unikátní biotop brouka o němž nikdo předtím neslyšel. Prostě jakýkoli způsob výroby elektřiny je zločin proti planetě.

Takže pokud uspějí, pak ty senzační baterky nebude čím nabít. Možná by prošlo staré dynamo z bicyklu.

+5/0
doporučit
7.10.2016 23:25

P14e35t67r 53B97o21x20a97n 1851133960374

Neodebira od Ampriusu baterie Samsung? "zákazník jejich selhání přece jen přijme s menší nevolí"

+5/0
doporučit
3.10.2016 14:55

M34i96c70h82a65l 15K46r56e12j11č31a 5978986706103

Ze by 123 clanek o tom, jak nas ceka zarna bateriova budoucnost? Tyhle clanky vychazely dokonce i za komancu :-(. A kam se vykon posunul? Tak max na 2-5x nasobek te doby. Stejne to na nejlepsi slib dotahla myslenka malych jadernych rektorku, ktery bude mit kazdy s sebou. To by pry vyresilo veskerou energetickou krizi :-). Proti tomu ostatni jsou jen bridilove :-). Ale zase z toho asi chteji vyrazit vic penez, tak museji vypadat vic realisticky. Nerikam, ze k revoluci v elektrine z baterii nemuze dojit, ale prozatim jsem skeptik :-(

+6/−6
doporučit
3.10.2016 12:31

M86a38r45t69i22n 44S57v62o44b46o40d71a 7639787202255

Budoucnost je v aluminiu..

+2/0
doporučit
3.10.2016 12:17

T89o51m78á82š 62L53i59s19k40a 6820249554124

Tohle už je bud úchylka nebo se přebytek ideologů vrhl na baterie. Spásné čekání na Godota nebo spíše návrat spasitele je sice úsměvné, ale začíná to být trochu nuda.

V příštích 20 letech žádná bateriové revoluce ani skok v před nebude už současné baterie dosáhli proudové hustoty , která poměrně často, při sebemenší chybě ve výrobě, vede k tomu že baterie zničí sama sebe a vše co je okolo ní. Domnívat se, že hustotu energie zvednete násobně a přitom nebudete mít v kapse nebo v autě pod sedačkou odjištěnou nálož je dosti naivní a míjí se s fyzikální realitou.

Je mi ale jasné, že jehovistům nelze jich víru vyvrátit, zvláště pokud jde o ty ortodoxní s Teslou.

+5/−15
doporučit
3.10.2016 12:59

M14i69c54h37a20l 33J69a50r42o84š 7914760432365

Nemůžu se zbavit dojmu, že novou revoluční baterii objevuje Technet každé dva měsíce už po deset let.

+1/0
doporučit
10.10.2016 16:39

P45e35t43r 82N76i90v85n41i55c29k86ý 3472424775357

U akumulátorům k autům je klíčový parametr objemová energie. Zatím benzín je řádově jinde než Li-ion. Navíc lithium není úplně běžný prvek a jeho cena stoupá.

Starší článek, ale plný čísel:

http://www.autorevue.cz/cas-elektromobilu-jeste-neprisel_1

Jaký pokrok za těch 6 let udělaly akumulátory?

+1/0
doporučit
3.10.2016 11:39

H39y38n30e12k 60T40r76o84j44a52n 1551501743569

A tím skokem vpřed je myšlen Velký skok vpřed? :)

+1/0
doporučit
3.10.2016 10:59

M66a85r16t28i27n 23P82o96l10á46k 8639255717240

Mohl by si ten článek autor po sobě přečíst, nebo si alespoň zapnout automatické opravy? Pak by nemohly vznikat věty typu: "Extrémně vhodným je na pohled právě být právě křemík..."

+1/0
doporučit
3.10.2016 8:12

J34o49s72e89f 90N24o13v55á70k 7733821940689

Nas ucili, ze kladna elektroda je anoda, jinak dobry clanek.

+1/0
doporučit
3.10.2016 7:34

O50n97d39ř31e50j 21M83a87r42e80k 2282247642525

Hmm hezká snaha, ale zvýšení kapacity o 40 % není žádná revoluce. Revolucí bude navýšení kapacity o tisíc a více procent, ale toho dosáhnou asi úplně jiným principem ukládání energie. Nic méně i těch 40 procent bych bral v té dnešní bateriové bídě :-)

+2/−5
doporučit
3.10.2016 9:12

M41i38c83h48a44l 67T62o59m94i79n64s59k59ý 9531205257414

elektromobily jsou slepá větev vývoje automobilů.

oproti akumulátorům v mobilu je akumulátor v autě vystaven několikanásobným výkyvům teploty než mobil v kapse. Nejen kvůli teplotám prostředí kde elektromobil jezdí (rozpálené pláže u moře, severské mrazivé zimy), ale teplo se tvoří i chemickými reakcemi v bateriích...

Dochází tam k teplotním roztažnostem materiálů, při kterých se moderní jemné nanostruktury různě potrhají. Prvky při různých teplotách reagují s jinými, vznikají různé vedlejší nežádoucí reakce, atd.

+1/−1
doporučit
5.10.2016 3:15

I45v32a54n 42M98a70r24e22k 6144868352

"Zlatá klasika" . . . Pb & H2SO4 R^

+1/−1
doporučit
3.10.2016 19:51

J90o68s54e75f 36K71a70r27f85í35k 7482365166890

Kdyby raději místo (dle mého) nesmyslného výzkumu baterií raději rozvíjeli kukpříkladu auta na Vodík...

Neb nabíjaní baterií je stejně z drtivé většiny z uhelných elektráren. Elektro auta se při nehodě tak trochu blbě hasí a je nebezpečí úrazu elektřinou... Navíc nabíjení trvá mnohonáseobně déle, než natakovat.

+1/−11
doporučit
3.10.2016 11:32

P13e58t65r 90M60i40c76h27a48l 2820904201192

Takže v tom ideálním případě je na elektromobil asi 20 let čas.

0/−1
doporučit
5.10.2016 22:55

T42o66m68á35š 39M79o36r68a35v35č88í33k 3877816923385

Třeba ani revoluce nebude potřeba. Pokud současné baterie mají 5násobnou kapacitu z 80. let, tak bude stačit si toto tempo vývoje udržet a za 30 let už budou mít baterie velmi slušnou kapacitu.

0/−1
doporučit
3.10.2016 12:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.