Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Češi jsou ochotni připlatit tisíce z vlastního za funkční pracovní PC

Představte si, že byste v zaměstnání dostali možnost vybrat si ideální počítač, ale museli si za něj doplatit. Tedy dorovnat rozdíl mezi firemním finančním limitem a vaším požadavkem. A co byste chtěli na oplátku? Podívejte se, jak na podobné otázky odpovídalo více než 800 lidí v exkluzivním průzkumu Technet.iDNES.cz a Intel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J39a50n 21B62o86h77a72t57ý 7157380118472

"Firmy si pravděpodobně zatím vůbec neuvědomují, jak moc se pro lidi stávají notebooky symbolem statusu a úspěchu, podobně jako tomu je u mobilních telefonů..."

Tak jestli je pro někoho notebook symbolem statusu a úspěchu, tak to musí být hodně velký zoufalec... : ). Spíš to budou jen chytré kecy nějakého experta.

0/0
19.10.2016 12:09

J45o16s71e20f 32H93o63n51e19š 7941542660553

Článek se mi jeví,že je na objednávku,aby lidi kupovali

0/0
29.10.2016 7:41
Foto

P89a58v21e29l 96K63o32n37i34g31s77m58a93r19k 8293829797724

je to smutna realita spousta firem setri na IT a pak se divi ..... kdyz si spocitam kolik casu za den stravim tim ze koukam na monitor a cekam az muj pocitac zpracuje jen par funkci v excelu tak bych brecel 8-o a tak je to se vsemi aplikacemi ale byl ten notes levnej a koupili jich vagon tak je to v poradku !!!!!!

0/0
19.10.2016 7:45

P32e54t31r 80V73l38k 3800904403911

Excel zpracuje rychle i ten nejpitomejsi pocitac. Za pomalost muze ten, kdo se stara, co vsechno na nem bezi. Stale plati, ze cista instalace win je rychlejsi nez win bezici cely rok - a to i bez nekontrolovane instalace mnoha programu. Je to uz lepsi nez za wxp, ale linux to porad neni.

0/−1
25.10.2016 16:12

K70a43m80i44l 81Š60t49ě42p66á84n94e16k 9176829923

Podle mych zkusenosti, design nad vykonem uprednostnuji ti, kteri pocitac pouzivaji pouze jako psaci stroj a prohlizec internetu.

+1/0
18.10.2016 14:57

K96a76r65e64l 47U72r92b96a74n 2564134331619

pamatuju svého bývalého šéfa, když si nechal koupit noťas za šedesát, aby mohl v práci po večerech smažit countera. ;-D

+1/0
18.10.2016 12:21

M33a88r50v48i68n 22G18j51e51p14a35l48i 9877471185506

Neochota, nebo neschopnost pořídit potřebné zařízení k práci jen poukazuje na špatné myšlení vedení, hodně velkou finanční krizi společnosti, nebo na nefunkční IT oddělení. Pro normálního zaměstnavatele by neměl být žádný problém investovat pár desítek tis za nástroj, který ve výsledku ušetří čas.

+1/0
17.10.2016 20:36

P91e41t24r 39V20l40k 3560454193781

Muzete mi rict, jak novy pocitac s office setri cas oproti staremu s timtez vybavenim?

0/0
25.10.2016 16:13

L51u38d76v95í49k 75G53a65j49d68o18š38í50k 2685203104982

24 tisíc za firemní počítač považuji za zoufale málo. O notebooku ani nemluvě.

+3/−1
17.10.2016 10:22

P12a19v60e24l 21P68e17ř33i17n44a 9200531813

Ze svého pohledu nechápu jak někdo může mít na práci notebook s malou neergonomickou klávesnicí, mrňavým displayem a nedej bože bez SSD disku. Podle mě je 24" display nutnost a minimum, na některé druhy práce dva.

Jinak pokud jsem v práci zmínil, že si za kvalitní monitor klidně doplatím, tak jsem ho měl druhý den objednaný, protože bylo jasné, že ten požadavek míním vážně.

+2/0
17.10.2016 9:14

M47a45r22v29i34n 69G42j10e22p93a34l58i 9377771935556

Vlastnit notebook a velký monitor s normální klávesnicí se nevylučuje. Od toho jsou dokovací konektory...

Spousta lidí odsuzuje notebooky... rozumím tomu, má to horší životnost a údržbu, ale když někdo pracovně cestuje, nebo pracuje v terénu, tak je mu krabice k ničemu. I při studiích na VŠ je notebook prakticky nutnost.

Za ideální považuju 14" notebook a dokovací stanice s monitorem, klávesnicí atd v místech, kde se zaměstnanec často zdržuje.

0/0
17.10.2016 20:28

P31e45t86r 81Š63t60ě94p 2433353850876

Tak tohle me zveda ze zidle. Firma ma zamestnanci dat takovy pocitac (a pracovni pomucky obecne), aby nebyl v praci brzdeny nejakym kramem, kde kazdy klik trva 5s, ne ocekavat/navrhovat, ze si zamestnanec ma priplatit na lepsi ze sveho. Za chvili po nas budou chtit, abychom jim platili za privilegium pracovat prave u nich?

+2/−1
16.10.2016 20:28

L17u87d21v34í83k 55G48a69j16d29o88š54í97k 2405903774112

Obávám se, že v 95 % případů je spíš zaměstnanec tím, kdo brzdí práci počítače (libovolného). Takže bych to neviděl tak dramaticky.

+1/−1
17.10.2016 10:24

M26a14r66v85i69n 86G93j25e85p83a49l46i 9337281945756

Bohužel to tak někde bývá, ale tohle mají řešit uživatelská práva, aby si lajk (kdokoli netechnický) nemohl nic nainstalovat, nastavovat atd. Tohle spousta malých firem podceňuje. Jiné firmy jdou do extrémů, kdy si člověk neuloží ani texťák v PC (pořád ale lepší, než aby si tam zaměstnanec dělal co chce).

+1/0
17.10.2016 20:44

K41a63r16e66l 71U87r70b55a24n 2424594871209

Některé firmy nabírají mladé lidi zdarma na práci a chlubí se tím, že jim umožní získat zkušenost.

0/0
18.10.2016 12:16

D11a92v55i72d 83D18l50o39u49h47ý 5804907447391

Není to právě to kvůli čemu se místy povoluje zavádí BYOD?

0/0
15.10.2016 23:57

M56i18c77h37a28l 72C49h41a53l31u89p16a 6118280829463

Třeba u nás spousta lidí ani vlastní PC doma nemá a raději tahá každý den domů firemní notebook. To by se mi fakt nechtělo.

+2/0
16.10.2016 10:22
Foto

T32o63m75á29š 19S52m84o40l66í55k 3161142846493

Důležité je co těm lidem nabízíte než co máte za PC !

0/0
15.10.2016 18:29

M72i16c83h77a69l 62C67h68a75l78u68p70a 6528180909913

Obojí je důležité. Pokud se na šunce nedá pracovat a na všechno se musí čekat, tak to lidi otráví a půjdou jinam.

+3/0
16.10.2016 10:22

S73t21a81n41i69s53l72a71v 88N25ý63v56l46t 2224715313

Zakladni otazka je, zda vzhled noveho notebuku je dulezitejsi nez vykon. Nektere starsi modely jsou povedenejsi kusy.

0/0
15.10.2016 12:27

P58e16t97r 36S40c80h18w40a61r91z 7968299223151

Spíš než v počítači je to úzké hrdlo v systémech. Chápu, že z hlediska bezpečnosti a správy systému je ideální lokální aplikace nahrazovat prací na vzdálené ploše, terminal serveru nebo kýho šlaka, ale když mi tisk souboru trvá dlouho, protože metr vzdálená tiskárna dostává data po pomalé lince z 200 km vzdáleného serveru nebo vyplnit 10 údajů ve webové aplikaci znamená několikasekundové zpoždění na každém řádku, to by mě trefilo.

+3/0
15.10.2016 12:09

M66a44r66v60i71n 38G43j31e80p14a39l15i 9187971195596

K té tiskárně... dneska existují tiskárny, co umí téměř vše, ale tisková fronta je prostě vždycky idiotská.

Síťové tiskárny jsou od toho, aby z nich tisklo více uživatelů i současně, ale když někdo pošle tiskovou úlohu do podavače, kde zrovna není papír, nebo je to ruční podavač, tak bude tiskárna stávkovat dokud někdo nenaplní papír, nebo nezruší tiskovou úlohu, aby mohla pokračovat dál... a to i přesto, že jsou ve frontě úlohy, který by šly zrovna vytisknout.

Nad tím jsem se vždy pozastavoval... existují vůbec tiskárny s inteligentní tiskovou frontou?

0/0
17.10.2016 20:52
Foto

D77a82v15i57d 88J21u48ř47i29č11k31a 7656762225168

aby byla anketa objektivný musí se zohlednit jestli sem ochoten si připlatit na PC které budu mít jen na práci nebo ho budu moc využívat i jako svuj soukromý počítač. Na práci mi stačí něco na čem rozeběhnu office a jediné co od toho chci aby to bylo co nejvíc skladné a nevážilo moc když se s tim někam táhnu.

+1/−1
15.10.2016 10:32
Foto

P60a98v66e66l 56K57a20s80í90k23, 28T54e16c38h20n67e12t72.26c34z

Ano, i na to jsme se ptali.

+1/0
15.10.2016 11:45

J46a57n 83N70o44v62á62k 7305654298447

je to ostuda zaměstnavatele, když má počítače které tím jak jsou pomalé limitují zaměstnance v práci. Správně by měl být ten nejpomalejší prvek vždy jen mezi židlí a monitorem.

+10/0
15.10.2016 9:58

I21v31a35n56a 98N60o19v96a20k39o62v13a 2352322449352

zrejme se nejedna o pocitace 100% vyuzivane k praci.

0/0
15.10.2016 10:06

M40a68r12t63i98n 30Š63t94r78y18m53p48l 9118518815701

Myslim ze pocitac o takovem vykonu, aby toto mohl muj pracovni pocitac splnit, neni... a ani neomezene financni zdroje by zamestnavately nepomohli...

0/−1
15.10.2016 10:07

J32a20n 54N37o80v91á61k 7835414378637

No samozřejmě, pokud děláte výpočty na sálových superpočítačích tak máte pravdu. Ale v ostatních případech se nejspíše mýlíte.

+1/0
15.10.2016 11:06

M70a26r90t63i35n 32Š41t36r73y65m68p35l 9238208955921

Nedelam vypocty na salovych pocitacich. Ale SW se kterym pracuji a ke kteremu ani neni alternativa, by nedokazal ve vsech krocich efektivne vyuzit ani 16-jadrovy procesor. Takze pokad bych nemel cekat, potreboval bych stroj s procesorem pracujicim na taktu vice jak stonasobne vyssim, nez je takt dnesnich procesoru.

Stejne problemy jsou i v jinych oblastech, ktere znam. Pokud potrebujete jako navrhar neco odsimlovat, casto zjistite, ze to je beh v lepsim pripade jen na dlouhe hodiny i v pripade, ze mate k dikspozici vykon o jakem si bezny smrtelnik muze nechat jen zdat a jste schopen ho efektivne vyuzit...

0/0
15.10.2016 12:46

M95a34r86t62i84n 98H93o11u71b32a 6233701459898

evidentne jsi nepochopil tema clanku a rozpitvavas tu jakousi marginalitu. obcas je dobre opustit ulitu sve profese a podivat se i kousek po okoli

0/0
15.10.2016 14:28

M92a20r60t28i22n 23Š17t85r42y92m73p69l 9888188485781

Moje reakce se netykaji clanku ale komentare Jana Novaka.

Pokud jste nabyl dojmu, ze mam pocit, ze vvetsina zamestnancu potrebuje nadupane pocitace, tak se mylite. Pouze sem chtel poukazat na to, ze pokud zamestnanec musi cekat na to, nez pocitac neco udela, neznamena to nutne ze zamestnavatel setri tam kde by nemel. Proste se mi jen nezamlouva, kdyz nekdo na zaklade generalizace soudi vsechny.

0/0
15.10.2016 14:38

L26u73d20v75í70k 29G15a14j31d44o52š34í94k 2105183314402

Taky že tomu tak v naprosté většině případu je. Tohle je jen fiktivné problém, který tu iDnes vyrobil.

0/0
17.10.2016 10:28

I79v69a44n48a 60N34o95v98a94k62o63v49a 2232622139172

ale jo, na notebook bych si priplatila kdyby to slo. Ale zalezelo by na tom, kolik a co by s nim bylo, kdybych odesla z firmy.

+1/0
15.10.2016 9:16
Foto

J60i71ř94í 58D31v81o17ř76á67k 5535519330978

Z vyjimkou IT specialistů , grafiků , konstruktérů, ..... , tak většině lidí stačí v práci noťas za 10 - 15 000 Kč .

+2/−1
15.10.2016 8:43

J46i63ř75í 10J59u23ř47i28c72a 2228513741

Ano, ten co jsem nedávno nafasoval já stál také tolik. Před pěti šesti lety. :-)

0/0
15.10.2016 9:18
Foto

J33i45ř34í 15D94v10o13ř71á64k 5595619570958

Většina firmních uživatelů potřebuje nějaký textový , tabulkový program , přístup do účetního , skladového programu , internet . Plus poštu . Nic víc .

Na to stačí noťas za deset litrů s daní .

0/0
15.10.2016 10:59

J43i80r73i 81D83o20b21r43ý 9948879113

Nesouhlasim. Pokud neresesim nejake nesmyslne slabe HW, pak je u notebooku daleko podstatnejsi parametr, nez co je v nem za elektroniku.

Pocitac se stejnou vybavou muze stat 10 nebo 40 tis rozdil je v odolnosti konstrukce. A pokud je odolne provedeni (military a podobne) pak i pres 100tis, ale pak s nim muzete beztrestne hrat i forbal misto s micem/

Pokud si koupite NTB za 10 pak to bude samy plast. Zkuste ho rok vsude tahat v tasce a dejte vedet jak vypada.

+1/−1
15.10.2016 12:02
Foto

J91i53ř64í 41D31v98o83ř13á50k 5165969830698

Pravda , nejsem odborník , ale většina PC slouží někde v kancelářích . Není nutnost je nosit .A na kancelářské použití stačí NB za zhruba deset tisíc. P.S. není problém , s trochu úcty ,podobný NB používat i jako diagnostický nástroj při opravách nákladních aut . ( Špína , prach , ...... ) Stačí mít jen úctu ke svěřenému majetku .

0/−1
15.10.2016 13:16

I22v90a53n91a 20N60o27v90a63k57o83v89a 2122932679262

pokud to neni nutne nekam nosit tak je notebook spis za trest, nebo zbytecnost. U normalniho monituru, klavesnici a mysi se preci jen sedi lip.

+1/0
15.10.2016 14:05

M51a71r60t80i73n 52H46o14u68b90a 6893771769468

u notebooku v dockine se taky sedi docela dobre :)

0/0
15.10.2016 14:22

I83v10a85n85a 79N91o65v55a12k73o87v27a 2872132589432

to jo, ale skoda penez

+1/0
15.10.2016 15:25

P47e39t70r 22Z95a23s86k32o51č31i37l 2945172308589

Notebooky se přehřívají, mají nižší výkon, nejde jim dostatečně levně rozšiřovat diskovej prostor, mnohdy i rozšíření RAM má limity, a s externíma periferiema+monitorem to už celý jsou vyhozený penize. Není nad rack server - dva zdroje, 10 bays na disky, halda DIMM slotů, aspoň 2 CPU sockety, kvalitní chlazení mnoha větráky... :-P

0/0
15.10.2016 22:20

M33a32r47t16i22n 38H31o29u24b78a 6463121699898

rozsirovani diskoveho prosotru, mavysovani ram - muzu te usjistit, ze to se prakticky nedela. snad nekde v malych firmach.

notebook se koupi, dokud ma care pack, tak se pouziva, pak se vymeni.

server v racku ma jednu docela zasadni nevyhodu - pomerne spatne se nosi. ani jako desktop pouziti to neni to ono

0/0
15.10.2016 23:08

I94v75a10n29a 68N14o14v97a83k79o38v97a 2212972629142

tak navim jestli jsme mala firma (400 zamestlnacu jen u nas na pobocce), ale pamet se pridava a disky se meni ani ne tak za vetsi ale SSD.

0/0
16.10.2016 8:54

M62a96r67t36i58n 55H75o16u44b56a 6243861499838

ano, jste mala firma.

pridanipameti je sranda. ale pri vymene disku je spousta prace kolem a vetsi firma takove nesmysly opravdu neplati. mozna par vyvolenym

0/0
17.10.2016 18:17

M10i16c65h73a28l 97C89h88a94l91u37p13a 6178670689203

To záleží na tom, jak inteligentní vedení v té firmě je a jak často obměňuje hw nebo jestli je ochotné zaplatit upgrady. U nás jsme přidávali paměť a místo dvd mechaniky dali SSD. Pokud někde dělají výměnu jednou za 4 roky, tak to může být na začátku zbytečné výkonné a na konci nedostatečné.

0/0
16.10.2016 10:21

J67a40k34u48b 78H27e42g64e85n96b90a29r90t 9695924159454

"server v racku ma jednu docela zasadni nevyhodu - pomerne spatne se nosi. ani jako desktop pouziti to neni to ono"

Od toho jsou přeci terminály. Obzvlášť tam, kde prací nevytěžují počítače všichni najednou, může takový terminálový server přijít vhod.

0/0
16.10.2016 11:37

J78a27k41u39b 84H48e16g38e55n61b21a22r71t 9165904169384

A když za týchž deset tisíc koupíte parametrově a ergonomicky mnohem lepší desktop, tak už tuplem není co řešit.

0/0
16.10.2016 11:35

M89i49c67h50a93e21l 21C73h46a24r89v31á29t 9839338953782

Teď je otázkou, kolik mimopracovní aktivity na pracovním PC oni zmínění - Češi ochotní si připlatit z vlastního za funkční pracovní PC - provádějí.

+1/0
15.10.2016 7:52
Foto

J68i88ř51í 76D12v53o36ř56á59k 5365729710798

Potřebuji nadupaný firemní PC abych mohl v práci , nebo doma hrát gamesy .

0/0
15.10.2016 8:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.