Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zničení ruské protivzdušné obrany má zajistit Gremlin

Americká agentura DARPA na začátku roku spustila vývojový program Gremlin. Cílem je osvojit si technologii průzkumných dronů, které lze nad cílovou zónou vypouštět a následně vyzvedávat z letadel. DARPA v programu Gremlin vidí nástroj, jak ničit nejvyspělejší protivzdušnou obranu protivníka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J39a27r54o17s35l83a71v 13S98i82r90o51k33y 7210793984904

bude to dalsi predrazeny big fail us srot ;-D

0/0
26.11.2016 21:37

J61i23ř43í 89Č95e47r44m15á23k 5170225568377

Hmm, zajímavá ligoka zdejších kremlinů. Pokud si Rusák obsadí kus východní Ukrajiny a nainstaluje tam svoje "obranné" PVO systémy obsluhované svými "dovolenkáři", tak je všechno v pořádku. Pokud tyto systémy zlikvidují každé zlé ukrajinské letadlo, které by drze chtělo chránit územní celistvost Ukrajiny (a občas zlikvidují i nějaký ten drzý civilní airbus) tak je to jistě nanejvýš bohulibá činnost. Když se ovšem ta fujfuj zlá Amerika snaží vytvořit systém, který by tuto "obranu" prolomil, tak jsou to oškliví vrazi z Vólstrýtu, kteří jen rozdmýchávají nepokoje a chtějí rozpoutat další závody ve zbrojení a ideálně třetí světovou.

+3/−3
10.11.2016 18:28

J96a16r88o36s63l53a52v 77Š93m32e41j93d35a 8622189179900

A pak že NATO je obranná aliance a Rusko se nemusí ničeho obávat. Ani jeho bývalému plánovanému rozšiřování na Ukrajinu , Krym , Gruzii a další země bývalého Sovětského svazu.

+3/−2
10.11.2016 8:16

P11e53t84r 23H60a90d70r50a43v79a 3202111226765

Prolomit něčí obranu, tak to je bezva8-o

Podobné články vycházely i před rokem 89 ale v opačném gardu, to píše asi pořád stejný zelený mozek? ;-(

+6/0
9.11.2016 18:35

V59á55c70l85a84v 62P95u57l35e55c 7238673906125

Otázka: kdo a proč chce ničit ruskou protivzdušnou obranu ? a kdo z toho má radost ?

křečovitě zvolená tematika.. je to asi reakce na výsledek voleb

+5/−1
9.11.2016 15:14

Z94d69e84n35ě97k 31Z15á67l71i23š 2465244277853

Jasně. Amíci uvažují, že budou vyvíjet novou zbraň a u nás o tom píší na iDnes. Buď typická novinářská kachna, nebo cílená dezinformace USA;-D

+3/0
8.11.2016 14:13

L29a73d42i75s80l55a81v 47P63o76s33p54í94c53h28a39l 1108927103680

Tradiční válečná rétorika. Rusko je nebezpečné, protože by se mohlo bránit!!

+6/−3
4.11.2016 18:21

O54t72o 94G83ü13r90t71l90e83r 6566497696

Stále táž rétorika - Rusové mají vyspělejší zbraně, musíme zbrojit víc. Tak se v USA nejméně šedesát let zdůvodňovaly stále vyšší výdaje na zbrojení. Dnes dostupné údaje jasně říkají, že USA měly ve většině zbraních mnohonásobnou převahu. A ještě k zájmovým oblastem. Vcelku chápu, že Rusko má zájmové oblasti na svých hranicích a chápu dokonce i jeho zájem na Sýrii a východním Středomoří (koneckonců islámští teroristé nepřicházejí z Islandu, a nesponzoruje je Dánsko, ale z arabského světa a platí je zejména Saúdská Arábie). Na druhou stranu moc nechápu, jak se můžou oblasti zájmu některého státu nacházet třebas dvacet tisíc kilometrů od jeho hranic. Takže taky moc nechápu americké radary a jednotky v Polsku, Turecku, Rumunsku, některých středoasijských republikách, na Okinawě atd. Ale třeba je to logické. Když si já postavím vysoký plot kolem zahrady, aby mi nikdo nenakukoval do baráku a pořídím si zbraň, abych se chránil před zloději, má občan z městečka ve vedlejším okresu jistě právo si na pozemku mého souseda zřídit pozorovatelnu, aby ke mně přes ten plot viděl, a samozřejmě má plné právo si v ní instalovat i kulomet. Co kdybych si totiž chtěl postavit ještě vyšší plot, že?

+10/−3
2.11.2016 18:15

J44i20ř37í 60K23u46n85e45š 4290560165170

A majitele Gremlinu následně zlikviduje Topol-M...;-D

+6/−1
1.11.2016 19:28

R12u53d36o60l49f 41K23o52m24á58r41e56k 7788579722899

mimoradne mirovy program. niceni obrany je pro mne z logiky veci utok.

+11/0
1.11.2016 19:28

T83o90m63á16š 37K62u19t83á25l66e26k 5624166638488

To by mně teda zajímalo, jak ty nepříliš rychlé "drone-carriery" hodlají dostat k cílové oblasti...

+4/0
31.10.2016 11:17
Foto

T96o66m86á80š 59C63h20r50a51s43t95n54ý 2851784801813

Taky mě napadlo, že sice dron bude malý, ale když PVO uvidí carrier z C-130, tak je to akce na lejno.

+3/0
1.11.2016 10:26

V64a73š94e60k 38P92l98u79s49k43a51l 2457828250591

Proto mají drony dosah 550 km, aby mohly být vypuštěny před dosahem PVO.

0/0
3.11.2016 12:00
Foto

T46o59m19á43š 88C90h75r22a35s72t49n21ý 2721404171333

S-400 má uváděný radarový dohled 600km...

+2/0
3.11.2016 16:14

V15a43š83e60k 87P21l13u20s13k67a16l 2417258220731

Radarový dohled a účinný dostřel je něco jiného

+2/0
3.11.2016 16:17

P67e35t82r 59N94o75v44á91k 1895887602685

Ruské systémy PVO S-300 a S-400 jsou vysoce mobilními sytémy, které mají zajistit protivzdušnou obranu i útočících vojsk Ruské federace na území nepřítele.

+2/−1
29.10.2016 20:06

F87i87l80i35p 49S41o20k46o11l 2970641700

Opět klamavá reklama iDnesu:

V obrázcích naspodu stránky stojí "Protivzdušnou obranu Ruska zničí Gremlin", ale tady v článku už se jde s pravdou ven ( ale jen trochu ):

"Zničení ruské protivzdušné obrany má zajistit Gremlin" - 'má zajistit'

+5/0
29.10.2016 18:51

B34o56ž97e39n30a 84M44i96c23h97n81o85v89á 1807229567693

zkuste si přečíst základní poučky žurnalistiky

+2/0
31.10.2016 16:45

J51a93n 71B37a51r24t31a 7321428661981

Ona je klamava spise v tom, ze drony maji pomahat nicit nejvyspelejsi obranne systemy, tzak nevim, proc tam uvadeji Rusko.

+1/0
1.11.2016 16:00

L15u75k72á69š 70P21a34v47l77á14s70e15k 8531639549881

Nevím jak vás, ale mě teda myšlenka vzájemného ničení mezi USA a Ruskem příliš nevzrušuje. Rozhodně ne pozitivně...

+4/0
28.10.2016 21:51

D16a94v45i67d 29D62l75o59u13h91ý 5434827417751

To znamená, že se Rusku nemusíme bránit, ale že jej máme napadnout?

"Zničení ruské protivzdušné obrany má zajistit Gremlin"

+12/−5
27.10.2016 18:55

J17a87n 27V44á91c47l35a21v24í77k 3552746781659

To znamená například i to, že pokud by Rusko napadlo třeba takové Pobaltí, tak budou státy NATO moci nasadit proti útočícím jednotkám letectvo a ruské protiletadlové systémy jim přitom nezpůsobí takové ztráty.

+5/−1
28.10.2016 18:35

A80n88n27a 72T95r35o25c36h95t97o79v51a 1987235651771

Ne, zase Vám to Vaše možnosti pochopení neumožnili jako celek pochopit, nebo se počká až nepřítel napadne členský stát obrané aliance NATO a pokud bude mít od Ruska nakoupené např. některý z jejich prostředků a nebo sám je schopen vyrábět tyto prostředky protivzdušné obrany, tak na zničení těchto nepřátelských prostředků bude použit Gremlin! ;-D[>-]:-PEU;-D!!

0/0
29.10.2016 21:31

M76a50r15t11i95n 81R87u19z71i17c62k93a 1802668226547

Pekne... R^

0/0
27.10.2016 17:00

M83i19r77o24s74l70a86v 16N60e80j90e28d64l49ý 6479219554454

Nepročítal jsem celou diskuzi, ale může mi někdo fundovaný vysvětlit, co je to vysoká podzvuková rychlost?

+2/0
26.10.2016 13:57

R10o14m68a77n 68L97a10n18g11e88r 9714304552392

Taková těsně pod rychlostí zvuku... ;-)

+5/0
27.10.2016 13:31

M85a34r66t89i44n 50Z13i16k63m98u49n25d 7905685544311

Tak hlavně aby se ti gremlini nenamočili...

+10/0
26.10.2016 12:55

M68i50r48o44s66l17a84v 16D50ě79d23i66n68a 8965434407355

A co teprve kdyby je někdo nakrmil po půlnoci 8-o

+2/0
7.11.2016 16:53

I61v41a 39V82a57l76č15í41k92o50v68á 3370529169

Ničení obrany jakéhokoliv státu by mělo být válečným zločinem.

Nemám s bolševikem nic společného, ale toto je od US silně za čarou...Rv

+13/−9
26.10.2016 11:38

M41a62r78t29i30n 81S20t71r78a48k59a 8487638367460

Vám přijde divné, že se armáda snaží vyvíjet nové zbraně aby v případě konfliktu nedostala přes hubu? 8-o Z jaké galaxie pocházíte? 8-o

+10/−3
26.10.2016 13:02

I46v65a 65V18a89l38č36í24k48o20v73á 3420129729

Asi vám zůstává skryta logika věci. A nebo máte akcie nějakých zbrojařů? :-P;-)

+4/−5
26.10.2016 18:16

T65o26m77a96s 73H81a13c88e76k 6224587255887

Sice je vase myslenka krasna, ja vim "world peace",ale nefunkcni. Bylo by hezke kdyby valky neexistovaly, ale holt uz to tak je ze existuji.

Mate samozrejme pravdu ze pokud by niceni obrany byl valecny zlocin pak by zadna valka teoreticky nezacala, protoze pokud by po nich mohli obranci strilet a utocnici se nemohli branit tak by to bylo jao chodit na jatka, le pokud to sama nevidite tak je to stejne uchyly koncept jako "pracovat pro stesti spolecnosti a brat si jen dle svych potreb". Zni to krasne ale je to nerealne.

V realnem svete je potreba mit prostredky jan na obranu tak na utok a samozrejme vedet jak odrazit utok a i jak premoci cizi obranu. Dela to tak naprosta vetsina statu na svete, Or Ruska, pres Ukrajinu, Slovensko, Cechy, Nemecko, Anglii az p oto USA. Muze se vam to nelibit, muzete proti tomu protestovat ale to je tak vsechno co se s tim da delat. A nadavat za to USA je bud hloupe nebo ubohe nebo pokrytecke. Vyberte si Vas pripad.

+4/−4
28.10.2016 2:53

I61v89a 32V18a22l78č94í55k83o13v29á 3620769149

Prostě boj za mír. Ničení něčí obrany je normální útok. Takové hezké, americké, že?

Rusáky fakt nemusím, ale chápu je, že se brání obkličování Američany. Kolik základen mají USA, kolik Rusáci. Američani jsou "censored".

+4/−1
2.11.2016 14:34

O48t40o 18G56ü48r17t98l23e32r 6816517896

Nás do toho nepleťte, my nemáme nic ani na útočení, ani na obranu, my máme jen pár žoldáků do Afghanistánu, Kosova a někde v Mali. Pokud si řekneme, že nejlepší obrana je útok, pak byl Hitler obětí agresivních plánů Británie, Francie, Polska, Sovětského svazu a pár dalších zemí. A Japonci se na Havaji bránili agresi USA. Obranné zbraně totiž nejsou útočné. Každý voják to ví. Typické útočné zbraně(primárně vyvájené pro útok mimo vlastní území) jsou letadlové lodě, ponorky, strategické bombardéry, popřípadě strategické jaderné zbraně, určené k prvnímu úderu. Obranné zbraně chrání před prvním úderem protivníka. Mimo to chrání i před "odvetným" úderem protivníka. Americké rakety (z pozem-ních základen) letí z hranic Ruska (ze sousedních států) ke svým cílům na ruském území několik minut, Ruské by letěly do USA minimálně čtvrt hodiny. Pod tímto úhlem pohledu je zřejmé, které systémy jsou obranné a které jen mají chránit před odvetou. I když je samozřejmě otázkou, kdo to "zmáčkne" první. Počty ponorek a letadlových lodí na obou stranách hovoří opět jednoznačně, stejně jako údaj, že teprve v roce 2014 vyrovnalo Rusko počty amerických strategických jaderných hlavic. Pravda ale je, že skoro každou zbraní se dá bránit i útočit. Ale jde taky o to, s jakým úmyslem si kdo ty zbraně pořizuje. Bylo by krásné, kdyby se vojenské záležitosti neřešily a nekomentovaly ideologicky, ale striktně z vojenského hlediska. Pak by bylo jasné, že když vám někdo postaví na hranice jaderné rakety, budete s tím muset něco dělat, pokud nechcete, aby vám ty rakety ten někdo pustil na hlavu. Zničit vlastní armádu si totiž můžou dovolit jen tak mocné země, jako je naše republika.

+1/0
2.11.2016 18:52

A53n43n57a 88T52r59o73c49h74t34o26v12a 1607635171261

RUSKO a Rusové ve vývoji zbraní a nových zbraňových systémů usnuli jako Šípková Růženka si myslíte a nebo nevíte a ani jste neslyšel, jak RUSKO se zase chlubí, co mají v armii za novinky a Amerika má co dohánět, nebo vsadila všechny karty na celosvětovou spolupráci a ne na konfrontaci, ale na porozumění v míru! Po skončení voleb, mají co dohánět v modernizaci své armády a zdokonalení zbraňových systémů a také v kyberprostoru, digitalizaci a lepšího a dokonalejšího zabezpečení těchto systémů, zvýšením jejich odolnosti!

0/−1
29.10.2016 21:49

J81o22z58e43f 95B77e64n58c68e65l 1201176893480

A znova je tu háčik, takmer na okraji dosahu prehľadových radarov PVO pôsobia stroje včasnej výstrahy u NATO je to AWCS u rusov A 50. a tie dokážu tieto malé drony zachytiť a naviesť na ne lietadlá PVO. Ďalej sú tu systémy REB, ktoré ako vieme (Krym 2014) dokážu účinne rušiť datalink doteraz známich dronov, čo dokázal už aj Iran. Bude to veľmi ťažko zvládnuteľná úloha.

+6/−1
25.10.2016 22:08

J66a50n 66V32á34c61l97a94v59í69k 3882376391239

Není prave smyslem tehle dronu aktivovat protivzdušnou obranu?

0/0
27.10.2016 23:13

J24a16n 94L83u10k81á40š 7197323173932

To jste dost na omylu, maly dron ma maly radarovy odraz a na ten vam nepomuze AWACS. Naopak bude v nevyhode, jelikoz se nebude divat na plochu kridel a i fyzicky profil vuci AWACSu bude mensi, coz OBVYKLE znamena i nizsi radarovy odraz.

AWACS ma oproti pozemnim radarum vyhodu, ze vidi nizko letici cile a vidi dale nez pozemni radar, jelikoz neni odstinen zakrivenim zeme.

0/0
31.10.2016 16:54

J75o78z97e29f 86B48e66n59c35e66l 1751446373390

AWACS či ruský A 50, preto pôsobí takmer na hranici dosahu prehľadových radarov PVO, aby svojím podstatne výkonejším radarom, oproti tým ktoré majú stíhacie lietadlá PVO, dokázal nájsť práve ciele s malým odrazom. Vy sa nemýlte v tom, že tie drony budú zasa až také malé aké dostať kúpiť v obchodoch. Pol kilogramový dron neznesie takmer žiadnú záťaž a z toho vyplýva že tie bojové v žiadnom prípade nemôžu byť až tak malé.

Na druhej strane radar lietadiel včasnej výstrahy nemôže byť taký výkonný ako radar pozemný. Na príčine je plocha antény, ktorá aj keď je krytá radomom, nad určitú hranicu spôsobuje neprekonateľné aerodynamocké problémy. Je to obdobne ako u tých dronov musí tu byť vždy nejaký kompromis, váha a velkosť.

0/0
4.11.2016 17:05

J54a27r86o62s88l54a67v 47N50o44v61á69k 1355170170187

S takovou se za chvíli bude člověk bát sednout do letadla, protože tohle zamoří vzdušný prostor dost nekontrolovatelně a srážka Airbusu nebo Boeingu s velkým dronem určitě dobře neskončí.

+1/−2
25.10.2016 20:02

T56o27m59a38s 57H82a10c74e71k 6304317775147

Ale no tak... letova hladina dronu je uplne jinde nez letova hladina "Airbusu". Jinak dopravni letadla jsou docela dobre viditelna a vetsinou maji (resp musi mit) zapnuty odpovidac a urcite neni problem toto zaregistrovat.

Vetsi nebezpeci jsou magori s dronama u letiste nebo magori s laserem oslepujicim piloty tamtez.

Mnohem spise se stanete obeti teroristickeho utoku na letadlo nez jeho srazky s nejakym vojenskym dronem.

+1/0
26.10.2016 0:22
Foto

L55u48d71ě66k 54F54u64x52a 9566430624357

Asi mě to bude stát body, ale.....tahat politiku na Technet je projevem dětinskosti a fanatismu.

+13/−2
24.10.2016 20:54

T38o37m63a67s 27H22a59c51e26k 6204577845987

Je to marny, je to marny,..... je to marny.

A je to skoda. Zajimave TECHNICKE tema a tyhle vyblitky pod tim.

Kdyby se spis mluvilo treba o "inteligenci" toho dronu, jeho autonomite a pod. Pokud tech dronu bude spousta pak nebude moc ekonomicke kazdy ridit pilotem a pozorovatelem.

+3/0
25.10.2016 3:57

T80o71m27á22š 89V68a32l89d43e93r 7953890129

Už jsem viděl . že se na univerzitách dělají pokusy s umělou inteligencí dronů v hejnech. tedy není to hejno jako u ptáků. každý má svůj prostor, ale komunikují mezi sebou, stačí vést vedoucí dron

+2/0
26.10.2016 21:59

T80o61m52a64s 10H83a96c12e29k 6544467165537

Nojo, ale pokud Vam nekdo silne zarusi komunikacni kanal, pak ztratite cele hejno i tak :-)

Takze spis by mne zajimalo zda to ma v sobe treba inercialni navigacni system ktery muze vyuzivat v dobe kdy "nevidi" (z jakehokoliv duviodu) GPS satelity, zda se mu da naprogramovat "autonomne let na ty a ty souradnice v takovych a takovych vyskach po takove a takove trase (a opticky si hlidej at do niceho nevrazis), najdi tam objekty co vypadaji asi takhle, vyfot je, nahraj elektronickou stopu vseho co zachytis v teto oblasti, a nejpozdeji v case X se vrat zpatky na zakladnu (nebo na jine souradnice)"

Tim padem jakekoliv ruseni, at uz GPS nebo komunikace nezpusobi ani ztratu dronu ani neohrozi cil mise.

0/0
28.10.2016 2:44

T17o71m35á86š 45V89a86l67d72e82r 7463400659

právě, že je to založené na UI a komunikace není permanentní. vedoucímu zadáte ulohu a skupina už let řeší na základě UI. Už se kontrolují pomocí čidel. Zatím to bylo zkoušeno v hale, ale věřím, že doba pokročila a pokud by to financovala armáda, nebude problém drony zrealizovat na mnohem větší ploše. nyní vyřešit podzvukovou rychlost s velikostí dronu. Ani velký, ani malý a jeho odchyt.Něco jiného je kvadrokoptera jiný jeletoun. Letoun má výborné vlastnosti na let, ale menší manévrovatelnost, kvadrokoptéra má vynikající manévrovatelnost, ale nedokáže letět podzvukovoou rychlostí.

0/0
28.10.2016 19:08
Foto

Š74t39ě45p93á43n 67B77i25c41e96r98a 6619192738876

blíží se nějaký velký průšvih a je mi líto mladých, že se toho dožijí.

+4/−3
24.10.2016 18:42

T95o61m27a80s 15H46a60c60e63k 6564577155127

Ne ze by se velky prusvih neblizil, ale obsah clanku s tim ma asi tolik spolecneho jako vas pes.

A jestli si myslite ze nejhorsi co nas ceka je cokoliv mezi USA a Ruskem pak jemi Vas uprimne lito, ale verte chytrejsim, neni tomu tak. Socio-ekonomicky prusvih hrozi Evrope mnohem mnohem vice nez vojensky.

+3/0
25.10.2016 4:03

R43o17m78a15n 33L43a19n66g66e35r 9214774382382

Dobře jim tak, parchantům zpovykaným... ;-D

0/0
27.10.2016 13:33
Foto

Š75t74ě36p34á35n 26B98i70c21e65r65a 6359292238786

země, která potřebuje systémy ke zničení prostředků PVO má bezpochyby zájem na území letecky zaútočit.

+13/−8
24.10.2016 18:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.