Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Reklamy Google vás mohou identifikovat a následovat. Jak se odhlásit?

V létě společnost Google mírně změnila podmínky zobrazování reklamy, aby „reflektovala nové způsoby používání webu“ například na mobilních telefonech. Podle kritiků to otevřelo cestu novému cílení reklam na konkrétní uživatele. Podívejte se, co o vás Google skutečně ví a jak změnit nastavení reklam.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F73r72a17n57t24i22š57e35k 89N49o72v12á40č17e71k 1354683170701

Je třeba se rozmyslet. Jsem schopen zabránit zobrazení reklamy? Ano? tak tento problém neřeším.

Ne? Tak potom ať se zobrazuje reklama na to, co mě baví, o co mám zájem, třeba mobily, PC hry, ať mi klidně naskakuje reklama na novinky. Mnohem lepší než reklama na masturbační pomůcky pro ženy.

+1/0
30.10.2016 22:26

P32e40t22r 76H67o20f41m82a84n60n 6459624635190

Nesdílíte s manželkou jeden účet? To by pak vysvětlilo ty pomůcky...

+5/−1
31.10.2016 5:56

Z18d61e78n51ě83k 81H88r51u71b33ý 5645748301126

No ale ten článek je hodně neúplný. Google pouze poskytuje nástroj, jak ho budou inzerenti nakonec využívat mají v rukách správci jejich marketingových kampaní. Remarketing lze nastavit velmi citlivě a ohleduplně. Lze snadno nastavit například počet opakování, tj. kolikrát se uživateli znovu nabídka produktu zobrazí a lze nastavit i časové rozmezí. Například se můžete uživateli připomínat jen x dní od návštěvy vašeho webu. Nebo naopak nechat ho x dní být a připomenout se až po zvolené době. Stejně tak můžete kampaně cílit podle toho, jaké stránky vašeho webu navštívil. Pokud se dostal až ke košíku, ale nákup nedokončil, můžete mu nabídnout nějaký benefit. Naopak pokud nákup dokončil, můžete ho z remarketingu vyjmout. Nebo naopak - nabídnout související produkt nebo službu, např. servis.

Představa, že se Google dozví o nákupu z e-mailu je mylná. Dozví se to tak, že projdete děkovací stránkou za košíkem e-shopu. Tím spadnete do odděleného seznamu uživatelů. Primární třídění do seznamů probíhá podle navštívené URL.

Dále v českém prostředí se setkáte spíše s retargatingem od Seznamu. Má větší počet inzertních ploch, princip fungování je stejný.

0/0
30.10.2016 22:10

T21o42m32á26š 38T14a56t98í61č95e48k 5470812380718

Na to je jeden recept: reklamy ignorovat. Produkt, který se objevuje v reklamách příliš často, nejen ignorovat, ale vyloučit jeho koupi. :-)

0/0
30.10.2016 21:56

P53e86t18r 91D32v55o91ř83á84k 9354817802670

Mně to přijde nelogické. Jaký smysl má zobrazovat produkt z obchodu, který jsem si před chvílí prohlížel? Buď jsem koupil nebo (z nějakého) nekoupil, a reklama na tom nic nezmění.

+2/0
30.10.2016 21:45

Z88d21e92n88ě38k 71H52r37u29b33ý 5595628181106

Budete se divit, ale... koukám na statistitku jednoho z našich e-shopů a:

pouze 56% uskuteční objednávku při první návštěvě

10% po 28 a více dnech od první návštěvy

4% po 7 a více návštěvách webu

Stojí za to se připomenout ;-)

0/−1
30.10.2016 22:18

M81a12r45t98i59n 78B96a78l77á65ž 3370790645492

Mne je to jedno, blokujem všetko do posledného :-)

+1/0
30.10.2016 21:43

M48a41r12t31i74n 41N72o83v55o57t52n66ý 8299464347624

Proč by mi mělo vadit, když se mi budou zobrazovat reklamy na věci, které mě mohou zajímat, místo náhodných reklam na prací prášky nebo vložky?

+2/0
29.10.2016 2:55

O58n39d23ř54e19j 80N48o36v31á11k 9697194439369

No, v Americe to mají vymakané tak, že z toho, co nakupujete, jsou schopni odvodit, co budete potřebovat příští rok, za dva roky apod. ...

0/0
27.10.2016 15:52

M61a58r16t12i88n 87H30l37a86v76a37t97y 9561864557912

Nikomu cílená reklama ve skutečnosti nevadí, ale protože hipsteří chtějí dát všem vědět jak moc světa znalí jsou, tak se proti tomu staví negativně s odvoláním na narušování soukromí. Vždycky mě to rozesměje. Za pár let se bude muset schválit zákon, aby nikdo v samoobsluze neviděl, jaké zboží kdo nakupuje :)))

+1/−6
27.10.2016 15:32

L58u60d53v24í17k 97G65a19j39d66o91š75í10k 2735703624492

Inu kdyb většina lidí na nedávno zobrazeném informačním okně, které předcházelo vstupu na služby Googlu, neodklikla bezmyšlenkovitě tlačítko "Souhlasím" a místo toho prošla nastavení, ve kterých se dalo vše vypnout, tak bychom tu podobné články ani nepotřebovali.

0/0
27.10.2016 15:16

M28a95r93t60i26n 56N46e41r31m51u46t 9277217348609

Bylo by naivní si myslet, že všechny ty vymoženosti zdarma (android, prohlížeče, zprávy...) se dělají jenom pro naše modré oči

+5/0
27.10.2016 14:27
Foto

P79a39v51e19l 64K29a29s62í91k95, 72T32e94c54h37n23e16t73.57c38z

No, svým způsobem je to pravda, dělají se pro naše oči, protože naše oči pak koukají na tu reklamu :-) Někdy se dokonce v angličtině říká, že se obchoduje s "eyeballs", tedy očními bulvami.

+3/0
27.10.2016 15:02

K90a61r41e42l 13E17n81d84l56e29r 3903270420405

"Je nám líto, ale Google tuto e-mailovou adresu nerozpoznal." ;-D

0/−1
27.10.2016 13:56

P69e31t60r 97T30. 97D42v12o63ř53á34k 4504868933

Je to jenom můj pocit, nebo to tak opravdu je? Při čtení textu na idnes, se i při velmi jemném dotyku na reklamu, okamžitě otevře stránka inzerenta. U jiného obsahu display není tak citlivý. Je to jen můj pocit, nebo to tak lze opravdu nastavit?

0/−1
27.10.2016 13:45

J38a39n 52P63a95v69e28l96k19a 3157561464441

Jj, ale je to tím, že při čtení zpráv na iDnes se člověku víc třese ruka.

+5/0
27.10.2016 14:09
Foto

P16a71v14e54l 88K64a57s66í90k54, 75T36e39c57h58n77e87t77.66c93z

Jemný dotyk se zatím nastavit nedá, alespoň ne na většině zařízení. Pokud vím, iPhone má 3D touch, ale ne pro tyto účely. Takže v tomto případě je to jen dojem.

+1/0
27.10.2016 18:57

J90a28n 89P48a63v45e69l77k72a 3217541504821

Síla doteku se dá nastavovat, ale nepodezříval bych Vás.

0/0
27.10.2016 20:15
Foto

P63a36v40e58l 98Č44e85r38n37í46k 1848765360660

V aplikacích možná. V HTML ne. Žádné takové API není.

0/0
30.10.2016 22:07

Z22b68y29n31ě37k 89Š52a52f87a81r65č90í52k 5937798935794

A co je tohle? https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/API/MouseEvent/WEBKIT_FORCE_AT_MOUSE_DOWN

0/0
1.11.2016 10:10

J98i35ř52í 74N31e28u29m88e42i80s64t62e80r 2152705363781

U mobilniho idnesu se mi stává, že v okamžiku, kdy kliknu, poskočí ještě zarovnání stránky, protože se právě načetl obsah reklamy a vleze mi do kliknutí právě ta reklama a už se koukám na nějakou blbost.

+3/0
28.10.2016 11:12

P57e18t53r 89T27. 59D40v20o47ř58á91k 4184908903

Jo, to mi taky dělá ohromnou radost.

+1/0
28.10.2016 15:49

M58a43r65t84i50n 82R90u90z50i98c41k93a 1192868896167

Jenze me se susenky neukladaji, tedy ani nastaveni, navic me google neustale obcas nuti oknem k odsouhlaseni podminek, ktere nejde odstranit jinak, nez manualne procistit susenky abych nemusel odsouhlasit...

Podobnym zpusobem se zachoval seznam, ktery dokonce odmitl zpristupnit emaily pred odsouhlasenim...

+1/0
27.10.2016 12:27

L76u93d63v73í45k 71G49a88j80d75o22š63í82k 2695363804502

No to víte. Sušenky jsou dnes pro fungování většiny stránek naprostou nezbytností. Zakázat je je skoro na stejné úrovni jako pouštět si web bez obrázků. Stránky pak podle toho vypadají a fungují.

+3/0
27.10.2016 15:25
Foto

O88n16d29ř24e29j 30V52a87r66o67š53č58á33k 3494537303

Vim, ze redakce iDnes nema ruzne blokatory a podobne rada a celkem je i chapu. Ale dokud nebudou mit reklamni site 100% kontrolu nad obsahem a provedenim zobrazovanych reklam, tak je holt adb a podobne naprosto zasadni nutnosti. Pokud je MAFRA natolik zpovykana, ze nemuze mit vlastni reklamni oddeleni pro online reklamu, tak holt musi nest nasledky neschopnosti reklamnich siti. Opravdu nepotrebuji, aby na mne reklama neustale blikala, bzucela, vibrovala mym telefonem a co nejhorsi, nechala vyskakovat okna s fakt podezrelym obsahem... Mne uz tak bohate staci, ze se na strankach iDnes samocinne spousti videa, aniz bych o to stal!

+16/−1
27.10.2016 11:37

M40a81r96t53i27n 55R86u92z76i13c74k70a 1372178806717

No nejen na idnes, ale nektere stranky se dokonce temer cele zakryji nejakou vyskakovaci reklamou a jeji zavreni je boj o hledani krizku nebo neceho podobneho s tim, aby jste omylem neklikl na tu reklamu...

Mj. treba youtube zmenil nastaveni prehravani videi a kontinualni, takze kdyz si neco pustite, pak vam automaticky zacne prehravat dalsi aniz by jste to chtel a jeste vas to vubec nezajima...

+5/0
27.10.2016 12:31

R60o52m30a79n 69Č90e56c73h20u85r78a 6132959407579

A přepínač ti Youtube taky schoval?

+2/0
27.10.2016 14:04
Foto

P35a67v42e51l 87K39a36s32í42k29, 36T47e25c55h80n59e59t85.80c96z

Nějaká reklama na iDNES.cz vibruje nebo bzučí telefonem? Nahlásit prosím na ferove.reklamy@idnes.cz. S ničím takovým jsem se nesetkal, a to čtu iDNES.cz zřejmě nadprůměrně, na mobilu i na počítači.

+1/0
27.10.2016 13:26
Foto

O29n72d60ř48e34j 33V42a41r76o82š95č46á55k 3494137943

Pokusim se, pokud se to opet objevi. Jinak neni to tak davno, co jsme tu v diskuzich resili, ze se mobilni reklamy na iDnes a Technetu pokousely o redirekt na stranky s instalaci malware.. Nevim, zda to tehdy byla Vase reakce, nebo nekoho z Vasich kolegu, ze Mafra neni za obsah reklam odpovedna, protoze pouziva reklamni sit...

+1/0
27.10.2016 13:34
Foto

P64a92v42e34l 29K86a60s42í53k40, 28T38e35c28h26n25e42t76.15c93z

S tím malwarem byl tehdy pokud vím problém obecně v reklamní síti Google. To neznamená, že za to není MAFRA zodpovědná, jen že to nemohla v tu chvíli snadno ovlivnit a šlo o problém obecnější. Náš správce může konkrétní reklamy blokovat, ale tehdy byl problém v tom, že se tam začaly v té reklamní síti objevovat tisíce podvodných reklam. Pokud vím, Google to již opravil.

0/0
27.10.2016 15:00

L80u12d62v16í92k 90G65a46j39d11o69š16í77k 2645933924472

Jistě, ale pokud jste za reklamu odpovědní, pak i za její obecný problém, který nemůžete snadno ovlivnit, neboť jste se rozhodli využívat obecnou technologii místo vlastní, a tím jste vzali na sebe i všechna rizika s tím spojená.

Čili to není omluva. :-)

0/0
27.10.2016 15:33
Foto

P72a60v41e22l 27K94a92s14í13k16, 57T65e80c13h78n43e18t23.61c39z

Vždyť to píšu: není to omluva, je to vysvětlení.

0/0
27.10.2016 15:35

A36l40e38š 30L24i12s52o70v22s60k70ý 9349338762692

Nejlepsi je reklamy naprosto ignorovat. Uz ted reklamky breci nad malou ucinnosti reklam a tvurci se to line otupele prezrane stado zoufale snazi zaujmout stale dumyslnejsimi reklamami.

+2/0
27.10.2016 9:49

M26a73r81t63i17n 68B11i88t84t18n79e58r 4972896726685

Tak je fakt, že v poslední době se stále větší množství prostředků na marketing dává do budování obsahu, což zahrnuje i různé užitečné aplikace zdarma, hry a filmy zdarma (třeba Lego to má velmi dobře zvládnuté).

Řekl bych, že v současné době už většina lepšího obsahu na internetu vzniká v rámci obsahového marketingu. Není to sice tak rychlé a snadno měřitelné, jako přímá, agresivní reklama, ale dlouhodobě to svůj vliv má a lidi to neotravuje.

Mimochodem pokud vás v této souvislosti zajímá, jak vznikl pojem mýdlová opera, průvodce Michelin, či jak se Legu podařilo udržet se na trhu i když vyrábí snadno napodobitelné kostičky, na které už vypršel patent, tak prosím. :o)

http://www.dvoran.com/marketing/obsahovy-marketing/163-obsahovy-marketing-historie

0/0
27.10.2016 10:41

S51t41a63n21i42s31l21a96v 25L51e31l91e52k 6446327423140

Za téměř dvacet let, co používám internet, jsem si na základě reklamy z webu zakoupil JEDNOU nějaké boží zboží. Pokud by reklamy nespotřebovávaly drahocený mobilní FUP, a nemusel jsem pokaždé trefovat miniaturní tlačítko "Zavřít reklamu," kteréžto pak buď zmizí reklamu, nebo se nechá pošimrat ještě několikrát, byly by mi reklamy vcelku ukradené. Za současného stavu věcí je nechávám blokovat Adb, nebo Operou mini.

+5/0
27.10.2016 9:15

J42i62ř68í 36P58r54a69ž34á50k 9530212431532

Jestli si myslí google & spol, že je výhodné, když mi pořád posílá reklamu např. na ledničku, když už jsem si jí dávno koupil, tak ať to dělá. Když budou reklamy ignorovat všichni, tak se jim to nemůže vyplatit.

0/0
27.10.2016 8:33

M54a80r49t90i28n 91B68i64t37t93n62e83r 4482646476185

To je spíš chyba reklamní agentury, že k tomu seznamu pro remarketing nepoužila ještě filtr těch, co odeslali objednávku.

Stále se to může vyplatit, protože když má remarketingová reklama cílená na lidi, co si tu ledničku prohlédli třeba 3x vyšší účinnost a na jeden nákup to shlédne 1 000 lidí, tak to, že se to jednomu z toho tisíce zobrazovalo zbytečně a inzerent za to zbytečně platil, se v reportech k té reklamě neobjeví.

Ale samozřejmě chyba to je a myslím, že jak se budou agentury a inzerenti učit tuhle reklamu používat, tak bude stále vzácnější. Koneckonců člověk, který nakoupil, je cenný z toho hlediska, že je větší šance, že koupí i něco jiného, než člověk, který nenakoupil nikdy nic. A štvát ho zbytečnou reklamou tak není výhodné.

+1/0
27.10.2016 10:27
Foto

P46a49v85e47l 54K64a37s13í42k91, 86T92e86c90h76n98e63t70.96c50z

To jste špatně pochopil, viz článek.

0/0
27.10.2016 13:27

D52a60n26i40e72l 48K15o67č16i51c20a 4885328256142

Reklamy neblokuji z principu. Živí to ty kdo pracují na obsahu webu a připadá mi dost nechutné požadovat po autorech webu na jednu stranu kvalitní obsah a na druhou stranu mít nainstalovaný doplněk pro blokování reklam a ještě se tím chvástat po diskuzích.

Ale to je jako všechno u nás. Na jednu stranu chceme kvalitní vzdělání pro naše děti, na druhou stranu nechceme učitelům připlatit. Pak třeba chceme kvalifikované, vzdělané úředníky ale proč jim za to dávat víc než 13tis čistého že? Atd. atd.

No a když už ty reklamy mám, tak mi jejich cílení vyhovuje. Když už reklamy, tak cílené, které odpovídají tomu co nakupuji a po jakých webech chodím.

+13/−4
27.10.2016 8:03

P14e35t95r 97N89i52v45n58i36c14k75ý 3772464265637

Jde o množství a agresivitu. Dokud reklamy na webu byly malé a statické, nebyl problém. Jakmile se zvětšovaly, blikaly, hýbaly se, nastala dpověď ve smyslu blokování. Prostě trpelivost přetekla.

A to nemluvím o různých FUPech třeba na na mobilních sítích, které reklamy brutálně spotřebovávají a zpomalují načítání stránek a úplně zbytečně zatěžují procesor - tedy výdrž baterie.

+21/0
27.10.2016 9:00

M30i76r66o95s64l84a32v 54B73u15d58a 9692952897802

Přesně tak, rozdíl s a bez reklam na pomalém nebo datově omezeném připojení je obrovský. Nepřiměřená agresivita reklam mi také hodně vadí, jak na internetu tak v TV.

Vím, že reklamy jsou nutné, ale trochu soudnosti by neuškodilo.

+5/0
27.10.2016 10:51

M97a69r70t85i72n 72N66e72r17m97u16t 9127887358959

Je a bude to stále horší a agresivnější, protože účinnost reklam klesá.

+3/0
27.10.2016 14:26

L70e68o50š 52M31a43r31š36a59l 5292804802318

Já se přepínám do anonymního režimu.:-)

+4/0
27.10.2016 7:46

J91o40s82e49f 67K54r16a16l 3167593534897

Nejvíc do anonymity tě dostane Tor, anonym režim je tak schovat činnost v domácím počítači, tam venku ví jak zjistit inkognito uživatele třeba přes canvas browseru

+1/0
27.10.2016 8:14

L62e13o59š 97M58a81r43š29a77l 5442894282538

Proti reklamám mi to stačí a před USA nemám co skrývat.:-)

0/0
27.10.2016 8:20
Foto

P68a46v75e43l 20K66a91s91í45k79, 76T24e66c44h43n29e89t63.18c96z

A pak máte reklamy třeba v norštině :-)

0/0
27.10.2016 13:28

P61e68t39r 71F38a11f46e47j60t 4534574507635

Jednoduše doma používám Add-Block a mám od idiotských reklam pokoj.

+4/−2
27.10.2016 7:33

M94a98r18t39i72n 95M92a61i97k27s32n82a82r 3904473988982

Coz je super, protoze pak autori nemaji finance z reklam z vaseho prohlizeni. Pokud by byl kazdy jako vy, tak by zmizelo dost webu do propadliste dejin.

+1/−3
27.10.2016 11:08

P86e79t80r 31F90a98f16e14j14t 4184294537405

Jestliže jsou závislí pouze na příjmu z těch debilních reklam, tak jich žádná škoda nebude.

+1/0
27.10.2016 11:57
Foto

P91a32v36e60l 71K44a35s89í27k67, 25T45e62c50h16n88e55t20.97c47z

Na příjmu z reklam je závislý například Google, Facebook, naprostá většina tištěných médií a prakticky všechny online média. Takže zatím to na webu bez těch reklam moc nejde.

0/0
27.10.2016 13:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.