Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Reklamy Google vás mohou identifikovat a následovat. Jak se odhlásit?

V létě společnost Google mírně změnila podmínky zobrazování reklamy, aby „reflektovala nové způsoby používání webu“ například na mobilních telefonech. Podle kritiků to otevřelo cestu novému cílení reklam na konkrétní uživatele. Podívejte se, co o vás Google skutečně ví a jak změnit nastavení reklam.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F11r26a45n47t10i28š36e38k 57N44o19v67á57č65e64k 1404243790101

Je třeba se rozmyslet. Jsem schopen zabránit zobrazení reklamy? Ano? tak tento problém neřeším.

Ne? Tak potom ať se zobrazuje reklama na to, co mě baví, o co mám zájem, třeba mobily, PC hry, ať mi klidně naskakuje reklama na novinky. Mnohem lepší než reklama na masturbační pomůcky pro ženy.

+1/0
30.10.2016 22:26

P73e81t48r 81H22o37f81m94a73n59n 6589814575840

Nesdílíte s manželkou jeden účet? To by pak vysvětlilo ty pomůcky...

+5/−1
31.10.2016 5:56

Z98d28e14n91ě63k 51H32r20u12b85ý 5125548311656

No ale ten článek je hodně neúplný. Google pouze poskytuje nástroj, jak ho budou inzerenti nakonec využívat mají v rukách správci jejich marketingových kampaní. Remarketing lze nastavit velmi citlivě a ohleduplně. Lze snadno nastavit například počet opakování, tj. kolikrát se uživateli znovu nabídka produktu zobrazí a lze nastavit i časové rozmezí. Například se můžete uživateli připomínat jen x dní od návštěvy vašeho webu. Nebo naopak nechat ho x dní být a připomenout se až po zvolené době. Stejně tak můžete kampaně cílit podle toho, jaké stránky vašeho webu navštívil. Pokud se dostal až ke košíku, ale nákup nedokončil, můžete mu nabídnout nějaký benefit. Naopak pokud nákup dokončil, můžete ho z remarketingu vyjmout. Nebo naopak - nabídnout související produkt nebo službu, např. servis.

Představa, že se Google dozví o nákupu z e-mailu je mylná. Dozví se to tak, že projdete děkovací stránkou za košíkem e-shopu. Tím spadnete do odděleného seznamu uživatelů. Primární třídění do seznamů probíhá podle navštívené URL.

Dále v českém prostředí se setkáte spíše s retargatingem od Seznamu. Má větší počet inzertních ploch, princip fungování je stejný.

0/0
30.10.2016 22:10

T97o65m12á91š 96T33a90t88í61č43e33k 5200282320618

Na to je jeden recept: reklamy ignorovat. Produkt, který se objevuje v reklamách příliš často, nejen ignorovat, ale vyloučit jeho koupi. :-)

0/0
30.10.2016 21:56

P77e97t62r 61D82v58o46ř59á47k 9594377772630

Mně to přijde nelogické. Jaký smysl má zobrazovat produkt z obchodu, který jsem si před chvílí prohlížel? Buď jsem koupil nebo (z nějakého) nekoupil, a reklama na tom nic nezmění.

+2/0
30.10.2016 21:45

Z78d62e79n66ě15k 25H96r18u57b65ý 5845338921196

Budete se divit, ale... koukám na statistitku jednoho z našich e-shopů a:

pouze 56% uskuteční objednávku při první návštěvě

10% po 28 a více dnech od první návštěvy

4% po 7 a více návštěvách webu

Stojí za to se připomenout ;-)

0/−1
30.10.2016 22:18

M65a69r67t53i32n 98B57a33l86á48ž 3920480175602

Mne je to jedno, blokujem všetko do posledného :-)

+1/0
30.10.2016 21:43

M15a63r42t68i55n 36N19o98v63o65t14n12ý 8359534297424

Proč by mi mělo vadit, když se mi budou zobrazovat reklamy na věci, které mě mohou zajímat, místo náhodných reklam na prací prášky nebo vložky?

+2/0
29.10.2016 2:55

O77n38d89ř48e80j 88N79o15v14á77k 9167544759409

No, v Americe to mají vymakané tak, že z toho, co nakupujete, jsou schopni odvodit, co budete potřebovat příští rok, za dva roky apod. ...

0/0
27.10.2016 15:52

M73a66r18t45i12n 93H33l25a76v65a10t66y 9161114497292

Nikomu cílená reklama ve skutečnosti nevadí, ale protože hipsteří chtějí dát všem vědět jak moc světa znalí jsou, tak se proti tomu staví negativně s odvoláním na narušování soukromí. Vždycky mě to rozesměje. Za pár let se bude muset schválit zákon, aby nikdo v samoobsluze neviděl, jaké zboží kdo nakupuje :)))

+1/−6
27.10.2016 15:32

L73u13d13v54í69k 64G58a67j79d26o82š36í63k 2765293634322

Inu kdyb většina lidí na nedávno zobrazeném informačním okně, které předcházelo vstupu na služby Googlu, neodklikla bezmyšlenkovitě tlačítko "Souhlasím" a místo toho prošla nastavení, ve kterých se dalo vše vypnout, tak bychom tu podobné články ani nepotřebovali.

0/0
27.10.2016 15:16

M32a91r46t93i88n 50N35e18r61m60u33t 9487237818779

Bylo by naivní si myslet, že všechny ty vymoženosti zdarma (android, prohlížeče, zprávy...) se dělají jenom pro naše modré oči

+5/0
27.10.2016 14:27
Foto

P14a13v51e31l 69K19a18s49í65k85, 20T95e61c98h45n45e43t82.18c13z

No, svým způsobem je to pravda, dělají se pro naše oči, protože naše oči pak koukají na tu reklamu :-) Někdy se dokonce v angličtině říká, že se obchoduje s "eyeballs", tedy očními bulvami.

+3/0
27.10.2016 15:02

K35a83r61e77l 45E18n13d34l29e65r 3433150710785

"Je nám líto, ale Google tuto e-mailovou adresu nerozpoznal." ;-D

0/−1
27.10.2016 13:56

P26e22t11r 61T82. 37D53v33o64ř25á21k 4104608863

Je to jenom můj pocit, nebo to tak opravdu je? Při čtení textu na idnes, se i při velmi jemném dotyku na reklamu, okamžitě otevře stránka inzerenta. U jiného obsahu display není tak citlivý. Je to jen můj pocit, nebo to tak lze opravdu nastavit?

0/−1
27.10.2016 13:45

J12a79n 97P68a61v58e30l50k72a 3847611154821

Jj, ale je to tím, že při čtení zpráv na iDnes se člověku víc třese ruka.

+5/0
27.10.2016 14:09
Foto

P30a98v51e15l 34K82a36s29í33k41, 30T35e75c80h59n95e61t33.18c52z

Jemný dotyk se zatím nastavit nedá, alespoň ne na většině zařízení. Pokud vím, iPhone má 3D touch, ale ne pro tyto účely. Takže v tomto případě je to jen dojem.

+1/0
27.10.2016 18:57

J47a26n 85P44a45v20e29l51k75a 3487261104771

Síla doteku se dá nastavovat, ale nepodezříval bych Vás.

0/0
27.10.2016 20:15
Foto

P53a32v34e23l 20Č86e26r33n67í78k 1478775430840

V aplikacích možná. V HTML ne. Žádné takové API není.

0/0
30.10.2016 22:07

Z76b70y53n21ě60k 53Š61a45f14a23r16č68í23k 5627838535834

A co je tohle? https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/API/MouseEvent/WEBKIT_FORCE_AT_MOUSE_DOWN

0/0
1.11.2016 10:10

J25i30ř56í 31N57e35u82m51e46i90s28t79e47r 2472665123341

U mobilniho idnesu se mi stává, že v okamžiku, kdy kliknu, poskočí ještě zarovnání stránky, protože se právě načetl obsah reklamy a vleze mi do kliknutí právě ta reklama a už se koukám na nějakou blbost.

+3/0
28.10.2016 11:12

P51e80t31r 37T64. 55D25v18o28ř20á16k 4504728623

Jo, to mi taky dělá ohromnou radost.

+1/0
28.10.2016 15:49

M49a24r93t31i56n 85R63u29z44i69c68k24a 1622428646667

Jenze me se susenky neukladaji, tedy ani nastaveni, navic me google neustale obcas nuti oknem k odsouhlaseni podminek, ktere nejde odstranit jinak, nez manualne procistit susenky abych nemusel odsouhlasit...

Podobnym zpusobem se zachoval seznam, ktery dokonce odmitl zpristupnit emaily pred odsouhlasenim...

+1/0
27.10.2016 12:27

L74u48d66v88í21k 12G31a56j59d73o41š23í39k 2245763114722

No to víte. Sušenky jsou dnes pro fungování většiny stránek naprostou nezbytností. Zakázat je je skoro na stejné úrovni jako pouštět si web bez obrázků. Stránky pak podle toho vypadají a fungují.

+3/0
27.10.2016 15:25
Foto

O37n78d65ř53e25j 20V25a70r32o45š60č68á50k 3924817523

Vim, ze redakce iDnes nema ruzne blokatory a podobne rada a celkem je i chapu. Ale dokud nebudou mit reklamni site 100% kontrolu nad obsahem a provedenim zobrazovanych reklam, tak je holt adb a podobne naprosto zasadni nutnosti. Pokud je MAFRA natolik zpovykana, ze nemuze mit vlastni reklamni oddeleni pro online reklamu, tak holt musi nest nasledky neschopnosti reklamnich siti. Opravdu nepotrebuji, aby na mne reklama neustale blikala, bzucela, vibrovala mym telefonem a co nejhorsi, nechala vyskakovat okna s fakt podezrelym obsahem... Mne uz tak bohate staci, ze se na strankach iDnes samocinne spousti videa, aniz bych o to stal!

+16/−1
27.10.2016 11:37

M61a45r66t82i83n 51R46u91z46i71c81k54a 1502888306927

No nejen na idnes, ale nektere stranky se dokonce temer cele zakryji nejakou vyskakovaci reklamou a jeji zavreni je boj o hledani krizku nebo neceho podobneho s tim, aby jste omylem neklikl na tu reklamu...

Mj. treba youtube zmenil nastaveni prehravani videi a kontinualni, takze kdyz si neco pustite, pak vam automaticky zacne prehravat dalsi aniz by jste to chtel a jeste vas to vubec nezajima...

+5/0
27.10.2016 12:31

R66o51m34a63n 98Č22e58c38h50u28r87a 6652699877199

A přepínač ti Youtube taky schoval?

+2/0
27.10.2016 14:04
Foto

P80a58v69e77l 77K19a27s87í85k42, 72T16e53c37h70n29e43t25.67c11z

Nějaká reklama na iDNES.cz vibruje nebo bzučí telefonem? Nahlásit prosím na ferove.reklamy@idnes.cz. S ničím takovým jsem se nesetkal, a to čtu iDNES.cz zřejmě nadprůměrně, na mobilu i na počítači.

+1/0
27.10.2016 13:26
Foto

O98n68d28ř53e48j 86V37a41r65o62š79č31á58k 3614117943

Pokusim se, pokud se to opet objevi. Jinak neni to tak davno, co jsme tu v diskuzich resili, ze se mobilni reklamy na iDnes a Technetu pokousely o redirekt na stranky s instalaci malware.. Nevim, zda to tehdy byla Vase reakce, nebo nekoho z Vasich kolegu, ze Mafra neni za obsah reklam odpovedna, protoze pouziva reklamni sit...

+1/0
27.10.2016 13:34
Foto

P79a20v52e82l 49K62a48s30í35k16, 14T11e79c97h54n50e12t86.20c22z

S tím malwarem byl tehdy pokud vím problém obecně v reklamní síti Google. To neznamená, že za to není MAFRA zodpovědná, jen že to nemohla v tu chvíli snadno ovlivnit a šlo o problém obecnější. Náš správce může konkrétní reklamy blokovat, ale tehdy byl problém v tom, že se tam začaly v té reklamní síti objevovat tisíce podvodných reklam. Pokud vím, Google to již opravil.

0/0
27.10.2016 15:00

L39u26d39v90í80k 84G32a32j62d51o57š91í36k 2745493324722

Jistě, ale pokud jste za reklamu odpovědní, pak i za její obecný problém, který nemůžete snadno ovlivnit, neboť jste se rozhodli využívat obecnou technologii místo vlastní, a tím jste vzali na sebe i všechna rizika s tím spojená.

Čili to není omluva. :-)

0/0
27.10.2016 15:33
Foto

P83a60v45e29l 97K28a41s81í36k61, 66T18e38c29h71n50e88t65.63c80z

Vždyť to píšu: není to omluva, je to vysvětlení.

0/0
27.10.2016 15:35

A60l12e63š 39L25i67s83o58v22s74k14ý 9589328772282

Nejlepsi je reklamy naprosto ignorovat. Uz ted reklamky breci nad malou ucinnosti reklam a tvurci se to line otupele prezrane stado zoufale snazi zaujmout stale dumyslnejsimi reklamami.

+2/0
27.10.2016 9:49

M35a73r91t41i96n 96B18i54t33t65n24e33r 4312856506475

Tak je fakt, že v poslední době se stále větší množství prostředků na marketing dává do budování obsahu, což zahrnuje i různé užitečné aplikace zdarma, hry a filmy zdarma (třeba Lego to má velmi dobře zvládnuté).

Řekl bych, že v současné době už většina lepšího obsahu na internetu vzniká v rámci obsahového marketingu. Není to sice tak rychlé a snadno měřitelné, jako přímá, agresivní reklama, ale dlouhodobě to svůj vliv má a lidi to neotravuje.

Mimochodem pokud vás v této souvislosti zajímá, jak vznikl pojem mýdlová opera, průvodce Michelin, či jak se Legu podařilo udržet se na trhu i když vyrábí snadno napodobitelné kostičky, na které už vypršel patent, tak prosím. :o)

http://www.dvoran.com/marketing/obsahovy-marketing/163-obsahovy-marketing-historie

0/0
27.10.2016 10:41
Foto

S19t84a50n21i81s96l16a13v 39L44e82l69e61k 6566187843600

Za téměř dvacet let, co používám internet, jsem si na základě reklamy z webu zakoupil JEDNOU nějaké boží zboží. Pokud by reklamy nespotřebovávaly drahocený mobilní FUP, a nemusel jsem pokaždé trefovat miniaturní tlačítko "Zavřít reklamu," kteréžto pak buď zmizí reklamu, nebo se nechá pošimrat ještě několikrát, byly by mi reklamy vcelku ukradené. Za současného stavu věcí je nechávám blokovat Adb, nebo Operou mini.

+5/0
27.10.2016 9:15

J10i45ř76í 95P34r65a83ž51á56k 9400732111442

Jestli si myslí google & spol, že je výhodné, když mi pořád posílá reklamu např. na ledničku, když už jsem si jí dávno koupil, tak ať to dělá. Když budou reklamy ignorovat všichni, tak se jim to nemůže vyplatit.

0/0
27.10.2016 8:33

M61a72r70t37i94n 72B81i65t46t37n67e87r 4112626236485

To je spíš chyba reklamní agentury, že k tomu seznamu pro remarketing nepoužila ještě filtr těch, co odeslali objednávku.

Stále se to může vyplatit, protože když má remarketingová reklama cílená na lidi, co si tu ledničku prohlédli třeba 3x vyšší účinnost a na jeden nákup to shlédne 1 000 lidí, tak to, že se to jednomu z toho tisíce zobrazovalo zbytečně a inzerent za to zbytečně platil, se v reportech k té reklamě neobjeví.

Ale samozřejmě chyba to je a myslím, že jak se budou agentury a inzerenti učit tuhle reklamu používat, tak bude stále vzácnější. Koneckonců člověk, který nakoupil, je cenný z toho hlediska, že je větší šance, že koupí i něco jiného, než člověk, který nenakoupil nikdy nic. A štvát ho zbytečnou reklamou tak není výhodné.

+1/0
27.10.2016 10:27
Foto

P91a75v56e38l 71K31a49s73í50k83, 29T65e68c34h66n42e12t94.82c20z

To jste špatně pochopil, viz článek.

0/0
27.10.2016 13:27
Foto

D34a60n45i13e93l 63K17o19č18i33c13a 4705128646632

Reklamy neblokuji z principu. Živí to ty kdo pracují na obsahu webu a připadá mi dost nechutné požadovat po autorech webu na jednu stranu kvalitní obsah a na druhou stranu mít nainstalovaný doplněk pro blokování reklam a ještě se tím chvástat po diskuzích.

Ale to je jako všechno u nás. Na jednu stranu chceme kvalitní vzdělání pro naše děti, na druhou stranu nechceme učitelům připlatit. Pak třeba chceme kvalifikované, vzdělané úředníky ale proč jim za to dávat víc než 13tis čistého že? Atd. atd.

No a když už ty reklamy mám, tak mi jejich cílení vyhovuje. Když už reklamy, tak cílené, které odpovídají tomu co nakupuji a po jakých webech chodím.

+13/−4
27.10.2016 8:03

P26e71t71r 39N32i96v85n21i52c25k96ý 3222704345847

Jde o množství a agresivitu. Dokud reklamy na webu byly malé a statické, nebyl problém. Jakmile se zvětšovaly, blikaly, hýbaly se, nastala dpověď ve smyslu blokování. Prostě trpelivost přetekla.

A to nemluvím o různých FUPech třeba na na mobilních sítích, které reklamy brutálně spotřebovávají a zpomalují načítání stránek a úplně zbytečně zatěžují procesor - tedy výdrž baterie.

+21/0
27.10.2016 9:00

M15i79r13o50s67l25a21v 35B77u67d41a 9642422607262

Přesně tak, rozdíl s a bez reklam na pomalém nebo datově omezeném připojení je obrovský. Nepřiměřená agresivita reklam mi také hodně vadí, jak na internetu tak v TV.

Vím, že reklamy jsou nutné, ale trochu soudnosti by neuškodilo.

+5/0
27.10.2016 10:51

M94a65r69t13i26n 39N33e52r86m11u47t 9497917868969

Je a bude to stále horší a agresivnější, protože účinnost reklam klesá.

+3/0
27.10.2016 14:26

L50e46o83š 32M27a32r66š61a95l 5472144462938

Já se přepínám do anonymního režimu.:-)

+4/0
27.10.2016 7:46

J71o90s41e53f 59K36r30a40l 3527673184547

Nejvíc do anonymity tě dostane Tor, anonym režim je tak schovat činnost v domácím počítači, tam venku ví jak zjistit inkognito uživatele třeba přes canvas browseru

+1/0
27.10.2016 8:14

L81e36o26š 49M29a74r29š47a79l 5262944792198

Proti reklamám mi to stačí a před USA nemám co skrývat.:-)

0/0
27.10.2016 8:20
Foto

P42a92v37e14l 72K64a21s92í39k80, 95T68e93c88h65n66e66t97.77c75z

A pak máte reklamy třeba v norštině :-)

0/0
27.10.2016 13:28

P45e95t50r 22F76a72f84e98j23t 4544944617445

Jednoduše doma používám Add-Block a mám od idiotských reklam pokoj.

+4/−2
27.10.2016 7:33

M27a42r91t35i78n 12M95a61i52k55s29n79a35r 3844623798232

Coz je super, protoze pak autori nemaji finance z reklam z vaseho prohlizeni. Pokud by byl kazdy jako vy, tak by zmizelo dost webu do propadliste dejin.

+1/−3
27.10.2016 11:08

P28e26t14r 42F95a96f86e90j95t 4904364937265

Jestliže jsou závislí pouze na příjmu z těch debilních reklam, tak jich žádná škoda nebude.

+1/0
27.10.2016 11:57
Foto

P35a10v16e59l 71K32a74s40í29k74, 78T25e92c50h30n41e50t86.31c28z

Na příjmu z reklam je závislý například Google, Facebook, naprostá většina tištěných médií a prakticky všechny online média. Takže zatím to na webu bez těch reklam moc nejde.

0/0
27.10.2016 13:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.