Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Reklamy Google vás mohou identifikovat a následovat. Jak se odhlásit?

V létě společnost Google mírně změnila podmínky zobrazování reklamy, aby „reflektovala nové způsoby používání webu“ například na mobilních telefonech. Podle kritiků to otevřelo cestu novému cílení reklam na konkrétní uživatele. Podívejte se, co o vás Google skutečně ví a jak změnit nastavení reklam.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F77r50a30n33t32i39š98e26k 98N61o26v12á24č58e11k 1704383130741

Je třeba se rozmyslet. Jsem schopen zabránit zobrazení reklamy? Ano? tak tento problém neřeším.

Ne? Tak potom ať se zobrazuje reklama na to, co mě baví, o co mám zájem, třeba mobily, PC hry, ať mi klidně naskakuje reklama na novinky. Mnohem lepší než reklama na masturbační pomůcky pro ženy.

+1/0
30.10.2016 22:26

P56e53t56r 21H80o67f97m23a98n66n 6119574815810

Nesdílíte s manželkou jeden účet? To by pak vysvětlilo ty pomůcky...

+5/−1
31.10.2016 5:56

Z55d96e54n18ě33k 12H82r45u13b81ý 5775218301946

No ale ten článek je hodně neúplný. Google pouze poskytuje nástroj, jak ho budou inzerenti nakonec využívat mají v rukách správci jejich marketingových kampaní. Remarketing lze nastavit velmi citlivě a ohleduplně. Lze snadno nastavit například počet opakování, tj. kolikrát se uživateli znovu nabídka produktu zobrazí a lze nastavit i časové rozmezí. Například se můžete uživateli připomínat jen x dní od návštěvy vašeho webu. Nebo naopak nechat ho x dní být a připomenout se až po zvolené době. Stejně tak můžete kampaně cílit podle toho, jaké stránky vašeho webu navštívil. Pokud se dostal až ke košíku, ale nákup nedokončil, můžete mu nabídnout nějaký benefit. Naopak pokud nákup dokončil, můžete ho z remarketingu vyjmout. Nebo naopak - nabídnout související produkt nebo službu, např. servis.

Představa, že se Google dozví o nákupu z e-mailu je mylná. Dozví se to tak, že projdete děkovací stránkou za košíkem e-shopu. Tím spadnete do odděleného seznamu uživatelů. Primární třídění do seznamů probíhá podle navštívené URL.

Dále v českém prostředí se setkáte spíše s retargatingem od Seznamu. Má větší počet inzertních ploch, princip fungování je stejný.

0/0
30.10.2016 22:10

T15o89m49á11š 62T10a55t78í20č48e71k 5500502830128

Na to je jeden recept: reklamy ignorovat. Produkt, který se objevuje v reklamách příliš často, nejen ignorovat, ale vyloučit jeho koupi. :-)

0/0
30.10.2016 21:56

P71e89t38r 23D29v77o55ř28á92k 9274817782510

Mně to přijde nelogické. Jaký smysl má zobrazovat produkt z obchodu, který jsem si před chvílí prohlížel? Buď jsem koupil nebo (z nějakého) nekoupil, a reklama na tom nic nezmění.

+2/0
30.10.2016 21:45

Z63d16e19n27ě66k 52H44r88u27b39ý 5165418961526

Budete se divit, ale... koukám na statistitku jednoho z našich e-shopů a:

pouze 56% uskuteční objednávku při první návštěvě

10% po 28 a více dnech od první návštěvy

4% po 7 a více návštěvách webu

Stojí za to se připomenout ;-)

0/−1
30.10.2016 22:18

M34a63r79t19i82n 14B89a84l88á60ž 3380500535512

Mne je to jedno, blokujem všetko do posledného :-)

+1/0
30.10.2016 21:43

M82a40r83t95i57n 20N89o92v19o64t19n52ý 8409764187194

Proč by mi mělo vadit, když se mi budou zobrazovat reklamy na věci, které mě mohou zajímat, místo náhodných reklam na prací prášky nebo vložky?

+2/0
29.10.2016 2:55

O28n40d24ř87e70j 38N41o87v41á35k 9987794759349

No, v Americe to mají vymakané tak, že z toho, co nakupujete, jsou schopni odvodit, co budete potřebovat příští rok, za dva roky apod. ...

0/0
27.10.2016 15:52

M30a18r41t54i94n 18H73l96a88v66a75t26y 9531614787682

Nikomu cílená reklama ve skutečnosti nevadí, ale protože hipsteří chtějí dát všem vědět jak moc světa znalí jsou, tak se proti tomu staví negativně s odvoláním na narušování soukromí. Vždycky mě to rozesměje. Za pár let se bude muset schválit zákon, aby nikdo v samoobsluze neviděl, jaké zboží kdo nakupuje :)))

+1/−6
27.10.2016 15:32

L26u29d55v56í71k 96G25a53j71d17o15š63í87k 2265653934832

Inu kdyb většina lidí na nedávno zobrazeném informačním okně, které předcházelo vstupu na služby Googlu, neodklikla bezmyšlenkovitě tlačítko "Souhlasím" a místo toho prošla nastavení, ve kterých se dalo vše vypnout, tak bychom tu podobné články ani nepotřebovali.

0/0
27.10.2016 15:16

M44a66r29t84i64n 59N63e57r48m71u96t 9687247808699

Bylo by naivní si myslet, že všechny ty vymoženosti zdarma (android, prohlížeče, zprávy...) se dělají jenom pro naše modré oči

+5/0
27.10.2016 14:27
Foto

P90a25v80e37l 71K69a70s41í91k75, 60T21e73c17h77n14e12t25.62c95z

No, svým způsobem je to pravda, dělají se pro naše oči, protože naše oči pak koukají na tu reklamu :-) Někdy se dokonce v angličtině říká, že se obchoduje s "eyeballs", tedy očními bulvami.

+3/0
27.10.2016 15:02

K23a17r70e57l 14E73n86d80l80e43r 3263980470445

"Je nám líto, ale Google tuto e-mailovou adresu nerozpoznal." ;-D

0/−1
27.10.2016 13:56

P31e95t49r 14T81. 19D37v88o25ř82á48k 4964678443

Je to jenom můj pocit, nebo to tak opravdu je? Při čtení textu na idnes, se i při velmi jemném dotyku na reklamu, okamžitě otevře stránka inzerenta. U jiného obsahu display není tak citlivý. Je to jen můj pocit, nebo to tak lze opravdu nastavit?

0/−1
27.10.2016 13:45

J41a10n 48P63a50v93e87l19k80a 3647371344341

Jj, ale je to tím, že při čtení zpráv na iDnes se člověku víc třese ruka.

+5/0
27.10.2016 14:09
Foto

P48a45v51e70l 77K11a46s27í61k30, 62T27e93c61h80n16e31t93.63c79z

Jemný dotyk se zatím nastavit nedá, alespoň ne na většině zařízení. Pokud vím, iPhone má 3D touch, ale ne pro tyto účely. Takže v tomto případě je to jen dojem.

+1/0
27.10.2016 18:57

J97a70n 98P78a87v74e22l94k84a 3537771354791

Síla doteku se dá nastavovat, ale nepodezříval bych Vás.

0/0
27.10.2016 20:15
Foto

P72a19v36e93l 30Č31e13r16n62í34k 1778545100700

V aplikacích možná. V HTML ne. Žádné takové API není.

0/0
30.10.2016 22:07

Z94b27y19n11ě75k 62Š21a38f63a91r72č45í96k 5377368905674

A co je tohle? https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/API/MouseEvent/WEBKIT_FORCE_AT_MOUSE_DOWN

0/0
1.11.2016 10:10

J10i40ř24í 87N97e55u37m76e92i91s83t80e60r 2972135353621

U mobilniho idnesu se mi stává, že v okamžiku, kdy kliknu, poskočí ještě zarovnání stránky, protože se právě načetl obsah reklamy a vleze mi do kliknutí právě ta reklama a už se koukám na nějakou blbost.

+3/0
28.10.2016 11:12

P83e41t92r 79T42. 37D51v45o28ř68á93k 4884178243

Jo, to mi taky dělá ohromnou radost.

+1/0
28.10.2016 15:49

M17a17r96t11i61n 17R85u24z65i21c97k49a 1982378966697

Jenze me se susenky neukladaji, tedy ani nastaveni, navic me google neustale obcas nuti oknem k odsouhlaseni podminek, ktere nejde odstranit jinak, nez manualne procistit susenky abych nemusel odsouhlasit...

Podobnym zpusobem se zachoval seznam, ktery dokonce odmitl zpristupnit emaily pred odsouhlasenim...

+1/0
27.10.2016 12:27

L21u40d17v54í91k 18G31a72j20d33o98š79í90k 2585363244842

No to víte. Sušenky jsou dnes pro fungování většiny stránek naprostou nezbytností. Zakázat je je skoro na stejné úrovni jako pouštět si web bez obrázků. Stránky pak podle toho vypadají a fungují.

+3/0
27.10.2016 15:25
Foto

O16n69d24ř49e98j 62V35a35r86o71š81č49á34k 3814597363

Vim, ze redakce iDnes nema ruzne blokatory a podobne rada a celkem je i chapu. Ale dokud nebudou mit reklamni site 100% kontrolu nad obsahem a provedenim zobrazovanych reklam, tak je holt adb a podobne naprosto zasadni nutnosti. Pokud je MAFRA natolik zpovykana, ze nemuze mit vlastni reklamni oddeleni pro online reklamu, tak holt musi nest nasledky neschopnosti reklamnich siti. Opravdu nepotrebuji, aby na mne reklama neustale blikala, bzucela, vibrovala mym telefonem a co nejhorsi, nechala vyskakovat okna s fakt podezrelym obsahem... Mne uz tak bohate staci, ze se na strankach iDnes samocinne spousti videa, aniz bych o to stal!

+16/−1
27.10.2016 11:37

M95a94r82t64i17n 43R25u57z69i85c75k11a 1262988266227

No nejen na idnes, ale nektere stranky se dokonce temer cele zakryji nejakou vyskakovaci reklamou a jeji zavreni je boj o hledani krizku nebo neceho podobneho s tim, aby jste omylem neklikl na tu reklamu...

Mj. treba youtube zmenil nastaveni prehravani videi a kontinualni, takze kdyz si neco pustite, pak vam automaticky zacne prehravat dalsi aniz by jste to chtel a jeste vas to vubec nezajima...

+5/0
27.10.2016 12:31

R44o24m73a50n 34Č87e71c16h35u94r64a 6222369897559

A přepínač ti Youtube taky schoval?

+2/0
27.10.2016 14:04
Foto

P26a64v64e43l 87K49a47s82í88k70, 97T37e64c48h61n84e61t82.19c42z

Nějaká reklama na iDNES.cz vibruje nebo bzučí telefonem? Nahlásit prosím na ferove.reklamy@idnes.cz. S ničím takovým jsem se nesetkal, a to čtu iDNES.cz zřejmě nadprůměrně, na mobilu i na počítači.

+1/0
27.10.2016 13:26
Foto

O98n86d94ř24e68j 15V37a48r51o78š81č68á30k 3484917213

Pokusim se, pokud se to opet objevi. Jinak neni to tak davno, co jsme tu v diskuzich resili, ze se mobilni reklamy na iDnes a Technetu pokousely o redirekt na stranky s instalaci malware.. Nevim, zda to tehdy byla Vase reakce, nebo nekoho z Vasich kolegu, ze Mafra neni za obsah reklam odpovedna, protoze pouziva reklamni sit...

+1/0
27.10.2016 13:34
Foto

P55a10v88e56l 95K61a87s88í51k77, 38T16e47c10h50n52e31t61.16c73z

S tím malwarem byl tehdy pokud vím problém obecně v reklamní síti Google. To neznamená, že za to není MAFRA zodpovědná, jen že to nemohla v tu chvíli snadno ovlivnit a šlo o problém obecnější. Náš správce může konkrétní reklamy blokovat, ale tehdy byl problém v tom, že se tam začaly v té reklamní síti objevovat tisíce podvodných reklam. Pokud vím, Google to již opravil.

0/0
27.10.2016 15:00

L85u81d73v66í11k 55G71a43j69d19o79š67í85k 2725953194142

Jistě, ale pokud jste za reklamu odpovědní, pak i za její obecný problém, který nemůžete snadno ovlivnit, neboť jste se rozhodli využívat obecnou technologii místo vlastní, a tím jste vzali na sebe i všechna rizika s tím spojená.

Čili to není omluva. :-)

0/0
27.10.2016 15:33
Foto

P80a36v60e86l 54K70a47s52í30k74, 65T96e18c12h29n92e30t76.84c89z

Vždyť to píšu: není to omluva, je to vysvětlení.

0/0
27.10.2016 15:35

A18l88e19š 87L91i78s47o96v12s55k60ý 9549788152782

Nejlepsi je reklamy naprosto ignorovat. Uz ted reklamky breci nad malou ucinnosti reklam a tvurci se to line otupele prezrane stado zoufale snazi zaujmout stale dumyslnejsimi reklamami.

+2/0
27.10.2016 9:49

M41a41r17t87i72n 71B47i18t34t93n58e78r 4102896576965

Tak je fakt, že v poslední době se stále větší množství prostředků na marketing dává do budování obsahu, což zahrnuje i různé užitečné aplikace zdarma, hry a filmy zdarma (třeba Lego to má velmi dobře zvládnuté).

Řekl bych, že v současné době už většina lepšího obsahu na internetu vzniká v rámci obsahového marketingu. Není to sice tak rychlé a snadno měřitelné, jako přímá, agresivní reklama, ale dlouhodobě to svůj vliv má a lidi to neotravuje.

Mimochodem pokud vás v této souvislosti zajímá, jak vznikl pojem mýdlová opera, průvodce Michelin, či jak se Legu podařilo udržet se na trhu i když vyrábí snadno napodobitelné kostičky, na které už vypršel patent, tak prosím. :o)

http://www.dvoran.com/marketing/obsahovy-marketing/163-obsahovy-marketing-historie

0/0
27.10.2016 10:41
Foto

S80t26a71n16i77s79l10a41v 74L64e67l21e88k 6666777343460

Za téměř dvacet let, co používám internet, jsem si na základě reklamy z webu zakoupil JEDNOU nějaké boží zboží. Pokud by reklamy nespotřebovávaly drahocený mobilní FUP, a nemusel jsem pokaždé trefovat miniaturní tlačítko "Zavřít reklamu," kteréžto pak buď zmizí reklamu, nebo se nechá pošimrat ještě několikrát, byly by mi reklamy vcelku ukradené. Za současného stavu věcí je nechávám blokovat Adb, nebo Operou mini.

+5/0
27.10.2016 9:15

J63i21ř67í 36P28r15a89ž27á40k 9210172741172

Jestli si myslí google & spol, že je výhodné, když mi pořád posílá reklamu např. na ledničku, když už jsem si jí dávno koupil, tak ať to dělá. Když budou reklamy ignorovat všichni, tak se jim to nemůže vyplatit.

0/0
27.10.2016 8:33

M40a28r31t55i29n 79B23i46t67t51n73e39r 4632356176365

To je spíš chyba reklamní agentury, že k tomu seznamu pro remarketing nepoužila ještě filtr těch, co odeslali objednávku.

Stále se to může vyplatit, protože když má remarketingová reklama cílená na lidi, co si tu ledničku prohlédli třeba 3x vyšší účinnost a na jeden nákup to shlédne 1 000 lidí, tak to, že se to jednomu z toho tisíce zobrazovalo zbytečně a inzerent za to zbytečně platil, se v reportech k té reklamě neobjeví.

Ale samozřejmě chyba to je a myslím, že jak se budou agentury a inzerenti učit tuhle reklamu používat, tak bude stále vzácnější. Koneckonců člověk, který nakoupil, je cenný z toho hlediska, že je větší šance, že koupí i něco jiného, než člověk, který nenakoupil nikdy nic. A štvát ho zbytečnou reklamou tak není výhodné.

+1/0
27.10.2016 10:27
Foto

P49a97v74e52l 88K81a59s46í89k15, 19T41e86c56h34n79e61t60.27c10z

To jste špatně pochopil, viz článek.

0/0
27.10.2016 13:27
Foto

D68a24n37i24e97l 39K37o70č69i60c75a 4265178676932

Reklamy neblokuji z principu. Živí to ty kdo pracují na obsahu webu a připadá mi dost nechutné požadovat po autorech webu na jednu stranu kvalitní obsah a na druhou stranu mít nainstalovaný doplněk pro blokování reklam a ještě se tím chvástat po diskuzích.

Ale to je jako všechno u nás. Na jednu stranu chceme kvalitní vzdělání pro naše děti, na druhou stranu nechceme učitelům připlatit. Pak třeba chceme kvalifikované, vzdělané úředníky ale proč jim za to dávat víc než 13tis čistého že? Atd. atd.

No a když už ty reklamy mám, tak mi jejich cílení vyhovuje. Když už reklamy, tak cílené, které odpovídají tomu co nakupuji a po jakých webech chodím.

+13/−4
27.10.2016 8:03

P31e11t65r 74N52i71v95n74i66c28k95ý 3462974375467

Jde o množství a agresivitu. Dokud reklamy na webu byly malé a statické, nebyl problém. Jakmile se zvětšovaly, blikaly, hýbaly se, nastala dpověď ve smyslu blokování. Prostě trpelivost přetekla.

A to nemluvím o různých FUPech třeba na na mobilních sítích, které reklamy brutálně spotřebovávají a zpomalují načítání stránek a úplně zbytečně zatěžují procesor - tedy výdrž baterie.

+21/0
27.10.2016 9:00

M25i64r95o78s64l79a46v 98B35u81d24a 9652242877492

Přesně tak, rozdíl s a bez reklam na pomalém nebo datově omezeném připojení je obrovský. Nepřiměřená agresivita reklam mi také hodně vadí, jak na internetu tak v TV.

Vím, že reklamy jsou nutné, ale trochu soudnosti by neuškodilo.

+5/0
27.10.2016 10:51

M43a87r25t59i59n 22N42e64r80m11u41t 9767227588129

Je a bude to stále horší a agresivnější, protože účinnost reklam klesá.

+3/0
27.10.2016 14:26

L59e71o90š 32M61a49r43š91a12l 5782424612318

Já se přepínám do anonymního režimu.:-)

+4/0
27.10.2016 7:46

J86o37s22e46f 61K34r63a24l 3447663594347

Nejvíc do anonymity tě dostane Tor, anonym režim je tak schovat činnost v domácím počítači, tam venku ví jak zjistit inkognito uživatele třeba přes canvas browseru

+1/0
27.10.2016 8:14

L65e62o45š 17M73a56r84š58a91l 5882224852818

Proti reklamám mi to stačí a před USA nemám co skrývat.:-)

0/0
27.10.2016 8:20
Foto

P36a27v56e60l 13K23a97s87í78k49, 46T44e81c52h55n95e65t52.97c43z

A pak máte reklamy třeba v norštině :-)

0/0
27.10.2016 13:28

P47e13t57r 53F79a25f96e15j44t 4744364347975

Jednoduše doma používám Add-Block a mám od idiotských reklam pokoj.

+4/−2
27.10.2016 7:33

M47a72r54t23i77n 98M84a16i77k68s95n92a18r 3404193818102

Coz je super, protoze pak autori nemaji finance z reklam z vaseho prohlizeni. Pokud by byl kazdy jako vy, tak by zmizelo dost webu do propadliste dejin.

+1/−3
27.10.2016 11:08

P47e19t95r 88F75a91f51e30j35t 4144744347425

Jestliže jsou závislí pouze na příjmu z těch debilních reklam, tak jich žádná škoda nebude.

+1/0
27.10.2016 11:57
Foto

P64a70v46e58l 74K74a86s98í71k43, 67T33e65c12h20n44e82t36.31c23z

Na příjmu z reklam je závislý například Google, Facebook, naprostá většina tištěných médií a prakticky všechny online média. Takže zatím to na webu bez těch reklam moc nejde.

0/0
27.10.2016 13:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.