- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je třeba se rozmyslet. Jsem schopen zabránit zobrazení reklamy? Ano? tak tento problém neřeším.
Ne? Tak potom ať se zobrazuje reklama na to, co mě baví, o co mám zájem, třeba mobily, PC hry, ať mi klidně naskakuje reklama na novinky. Mnohem lepší než reklama na masturbační pomůcky pro ženy.
Nesdílíte s manželkou jeden účet? To by pak vysvětlilo ty pomůcky...
No ale ten článek je hodně neúplný. Google pouze poskytuje nástroj, jak ho budou inzerenti nakonec využívat mají v rukách správci jejich marketingových kampaní. Remarketing lze nastavit velmi citlivě a ohleduplně. Lze snadno nastavit například počet opakování, tj. kolikrát se uživateli znovu nabídka produktu zobrazí a lze nastavit i časové rozmezí. Například se můžete uživateli připomínat jen x dní od návštěvy vašeho webu. Nebo naopak nechat ho x dní být a připomenout se až po zvolené době. Stejně tak můžete kampaně cílit podle toho, jaké stránky vašeho webu navštívil. Pokud se dostal až ke košíku, ale nákup nedokončil, můžete mu nabídnout nějaký benefit. Naopak pokud nákup dokončil, můžete ho z remarketingu vyjmout. Nebo naopak - nabídnout související produkt nebo službu, např. servis.
Představa, že se Google dozví o nákupu z e-mailu je mylná. Dozví se to tak, že projdete děkovací stránkou za košíkem e-shopu. Tím spadnete do odděleného seznamu uživatelů. Primární třídění do seznamů probíhá podle navštívené URL.
Dále v českém prostředí se setkáte spíše s retargatingem od Seznamu. Má větší počet inzertních ploch, princip fungování je stejný.
Na to je jeden recept: reklamy ignorovat. Produkt, který se objevuje v reklamách příliš často, nejen ignorovat, ale vyloučit jeho koupi.
Mně to přijde nelogické. Jaký smysl má zobrazovat produkt z obchodu, který jsem si před chvílí prohlížel? Buď jsem koupil nebo (z nějakého) nekoupil, a reklama na tom nic nezmění.
Budete se divit, ale... koukám na statistitku jednoho z našich e-shopů a:
pouze 56% uskuteční objednávku při první návštěvě
10% po 28 a více dnech od první návštěvy
4% po 7 a více návštěvách webu
Stojí za to se připomenout
Mne je to jedno, blokujem všetko do posledného :-)
Proč by mi mělo vadit, když se mi budou zobrazovat reklamy na věci, které mě mohou zajímat, místo náhodných reklam na prací prášky nebo vložky?
No, v Americe to mají vymakané tak, že z toho, co nakupujete, jsou schopni odvodit, co budete potřebovat příští rok, za dva roky apod. ...
Nikomu cílená reklama ve skutečnosti nevadí, ale protože hipsteří chtějí dát všem vědět jak moc světa znalí jsou, tak se proti tomu staví negativně s odvoláním na narušování soukromí. Vždycky mě to rozesměje. Za pár let se bude muset schválit zákon, aby nikdo v samoobsluze neviděl, jaké zboží kdo nakupuje :)))
Inu kdyb většina lidí na nedávno zobrazeném informačním okně, které předcházelo vstupu na služby Googlu, neodklikla bezmyšlenkovitě tlačítko "Souhlasím" a místo toho prošla nastavení, ve kterých se dalo vše vypnout, tak bychom tu podobné články ani nepotřebovali.
Bylo by naivní si myslet, že všechny ty vymoženosti zdarma (android, prohlížeče, zprávy...) se dělají jenom pro naše modré oči
No, svým způsobem je to pravda, dělají se pro naše oči, protože naše oči pak koukají na tu reklamu Někdy se dokonce v angličtině říká, že se obchoduje s "eyeballs", tedy očními bulvami.