- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"Jako kdyby"...to je mor, tohleto
Absurdní je hodnocení prospěchu na ZŠ při přijímačkách na SŠ. Naprosto nevypovídající.
Proč? To jako když někdo byl/nebyl schopen se naučit číst/psát/počítat, nehraje roli?
Podle mě je to článek opět o ničem slibuje popis vzniku testu a nic. Slibuje ukázku hodnocení a nic. Prostě mi to přijdde jak obecné plácání nějakého lingvisty o něčem co nepochopil.
Přijímací zkoušky diskriminují hloupé lidi. Já bych byl pro to, aby se po spočtení všech výsledků všech uchazečů pořadí otočilo a aby byli primárně přijímáni ti, co dosáhli nejhorších výsledků.
Dle meho nazoru, pokud mluvime treba o VS, je lepsi rakousky system, kde skola vezme kazdeho, kdo se zapise. A pak to v prvaku protridi. Nikdo nemuze byt ublizen tim, ze mu to zrovna ten jeden den nevyslo. A odpovednosti kazdeho studenta je, aby se hlasil na takovou skolu, na kterou ma, jinak ztrati rok zivota. Mimochodem, kdyz mate prostory, je jedno, zda je prednaska pro 100 nebo 150 studentu.
Ano, rakouský systém funguje skvěle, české školství se zaseklo a funguje jako za První republiky.
Přijímací zoušky budiž, ale maturita a státnice mi přijdou jako zbytečné. Student je přeci po celou dobu studia pravidelně hodnocen, tak proč má o jeho osudu nakonec rozhodnout 1 zkouška, resp. soubor zkoušek?
O jeho osudu? Pokud se opravdu neco naucil a nejsou ty zaverecne zkousky blbe postaveny, tak je prece musi lehce udelat!
Já jsem především za státnice docela rád - všechny informace jsem si pořádně utřídil a doučil se i to, co jsem během dílčích zkoušek nestihl.