Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Znovu ve vzduchu. Letadlo, které „zabilo“ Baťu a vyrábí se podle něj kufry

Nedávno jsme se dočkali zajímavé letecké premiéry. Po několikaletém snažení v říjnu vzlétla k nebi krásná replika letounu Junkers F-13, která nese jméno po svém hlavním investorovi a to Rimowa F-13.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M98i10l84a84n 80Š92v17a73g32r86o56v77s60k76ý 9412239955498

Niekedy v cca roku 1965 som si postavil upútaný model s motorom 1 cm3, menoval sa Brouček. Že by po tom pilotovi?

0/0
8.11.2016 8:17

J60a17n 42D90l69o38u51h15ý 7364899230719

Boze to je nadpis!!

+1/0
8.11.2016 7:29

P77e56t80r 52T41y12č76k90a 6805772469272

To, že Brouček s tím letadlem trefil komín tedy čtu poprvé se přiznám. A to sem o Baťovi něco přečetl. Existuje zdroj té informace?

0/0
7.11.2016 16:12

P34e25t51r 37V92e45s73e42l20ý 7544245434208

http://www.zlin.estranky.cz/clanky/tomas-bata--jan-antonin-bata/tomas-bata---prvni-posledni-zprava.html tu je to popsáno celkem podrobně a o žádném komíně tam není zmínka. Navíc o cihelně na Bahňáku nic nevím, celý Bahňák je postavený na naplavené zemině z kopce Trestný a zemina je tam nekvalitní. Pokud vím tak ve směru letu byly snad jen komíny elektrárny. http://www.zlin.estranky.cz/clanky/batovy-zavody/batovy-pomocne-zavody-_bapoz_---otrokovice---batov.html

0/0
7.11.2016 19:27

P17e40t56r 43T75y65č27k60a 6605182109952

Zprávy a doměnky o úmrtí Tomáše Bati se vynořovaly nejrůznější. Až po převratu v listopadu 1989 přišla poslední známá perlička. Agilní novinář Mladé fronty, samozřejmě Pražák, uvedl v roce 1990 seriálu "Kdo byl kdo" následující třešničku (úryvek):

....... Baťova šťastná hvězda zapadla 12. července 1932. Palubní hodinky letadla, do kterého před sedmi minutami usedl na otrokovickém letišti, ukazovaly 5:56. Právě v této minutě narazilo letadlo v husté mlze na tovární komín. V jeho troskách skončil život člověka, díky kterému znal jeho domov celý svět .......

K této přílišné snaze o informování nezbývá nežli politovat Pražany, že mají u nich letiště obklopena samými vysokými komíny. A že má uvedená pitomost tuhý kořínek, dosvědčuje pásmo rozhlasové stanice Vltava "Psáno kursívou" - zopakovala ji (se spoustou dalších nepřesností) dne 29. srpna 2007. Cygnus.

0/0
7.11.2016 21:40

P17e45t38r 45T14y68č82k69a 6245662539862

Takze je to s tim kominem blbost a me tam nesedi ani ta cihelna.

0/0
7.11.2016 21:41

P23e22t90r 26V80e60s33e41l47ý 7424335714308

Jsem otrokovjan a o cihelně nevím (neznamená to, že tu na 100% být nemohla, ale nevím o ní). Navíc většinou se píše o nárazu do země.

0/0
7.11.2016 21:50

P56e15t21r 29T66y72č17k50a 6415842109442

Baťa měl cihelnu v místě dnešního stadionu mládeže. O cihelně v Otrokovicích jsme taky nikdy neslyšel. http://www.zlin.estranky.cz/img/picture/859/cihelna-bata-1935-WEB.jpg

0/0
7.11.2016 22:35
Foto

P95e15t84r 40P72r94o50c86h68á30z62k74a 3102786982844

Úžasný článek až na titulek. Letadlo nikoho nezabilo, havarovalo, proto že pilot trefil komín. Letadlo za nic nemohlo.:-(

+6/0
7.11.2016 13:50

P67e57t74r 21V66e24s57e63l71ý 7504575924468

kdyby pan továrník netlačil na pilu a poslechl pana Broučka tak by se asi nic nestalo. Ty naše otrokovické mlhy jsou celkem pověstné, u nás není viděl na deset metrů a v Malenovicích už svítí slunko.

+1/0
7.11.2016 14:59
Foto

P45e81t36r 89P80r83o55c47h11á73z46k81a 3842616362514

Docela dobře to tam u vás znám, tak že vám věřím.

+1/0
7.11.2016 17:01

T45o29m86á72š 32R82o82m20a87n77č81í57k 2312679323478

To dělá ta Morava (řeka)

0/0
7.11.2016 18:09

M57a50r32t47i36n 83H29o94l53c46a66t 7825371388809

Nadhera R^R^R^

+3/0
7.11.2016 12:01

V62á31c21l36a30v 69P29c24h62á98l26e12k 8136122971262

Ten otevřený kokpit, to muselo být fakt něco, hlavně v těch polárních oblastech. Vlnitý plech je prostě klasika R^ A přesto že jich asi většina létala s řadovým motorem, myslím že hvězdicový mu sluší daleko víc. Akorát ta zkosená dvířka pro nástup cestujících, to muselo být maso :-)

Nádherný pták a skvělá práce R^R^

+3/0
7.11.2016 11:53

Š42t51ě97p34á44n 38V87a25n60ě10k 3913299847257

Díky moc za zajímavý článek. Stále platí, že Technet je nejkvalitnější sekce z iDnesu :)

+17/0
7.11.2016 10:51

V98á81c58l95a28v 36P19c41h11á77l37e35k 8686472191812

Škoda že nejde dát víc plusů, napsal bych to totiž naprosto stejně :-)

+4/0
7.11.2016 11:47

M25a91r55i30a34n 41K38a14r46a33b42a 4953741300762

Nádhera, klasika. Netušil som že lietadlo ktoré prepravuje cestujúcich nemá poriadne krytú kabínu pilota. V lete asi úžasný pocit, ale ako sa s tým lieta v zime, či daždi to si neviem predstaviť. Každopádne palec hore za znovuzrodenie legendy! R^

+3/0
7.11.2016 9:02

R10i38c46h10a43r52d 16A82u70b16r10e49c30h95t 1182691496150

Ve dvacátých letech to tak byl standard - krytá kabina pro pasažéry a otevřený kokpit pro pilota. Oni se sami piloti zakrytým kabinám zprvu bránili. A to ji má F.13 v porovnání s jinými skoro luxusní, takové Farmany Goliath či

Aero A-23

měly kokpit úplně otevřený.

0/0
7.11.2016 22:00

R78i83c98h73a63r90d 66M52r54a58z94e92k 8238660799101

Diky za zajimavy clanek.

Akorat: " 1 937 čtverečních stop plechu" - to jsem netusil ze Nemci pouzivaji imperial I system...

+2/0
7.11.2016 8:55

T37o96m31á47š 74K39u19c19h83a23ř 3337901188171

Nádhera. Je to 1:1? Přijde mi smutné, když se některé repliky staví zmenšené a pilot v nich vypadá jak v letadélku z dětského kolotoče.

+8/−1
7.11.2016 7:40

P38a63v91e89l 95V46a76n35ě73č55e42k 4904963561861

Repliky se staví zmenšené kvůli tomu, aby se vešly do hmotnosti 450kg a patřily tedy do kategorie ultralight. To nebude ale tento případ.

+9/0
7.11.2016 9:53

Š77t92ě43p69á29n 67V20a47n12ě39k 3483739897887

Přesně tak, holt není to jen tak si postavit letadlo, ale u ultralightu tu možnost ještě jakž takž máme :)

+2/0
7.11.2016 10:50

S50t66a75n44i46s30l41a11v 32K70r43e32j12c32a75r 6157836413614

Je škoda, že se v ČR nenajdou podobní nadšenci a nerozhodnou se postavit repliku jednoplošníku Ludvíka Očenáška, sice by se se svojí tehdy udávanou vahou 600 kilo nevešel do kolonky ultra, Ale byla by to česká replika českého letadla z počátku dvacátého století.

+2/0
7.11.2016 12:54

P31a16v30e89l 31V87a49n27ě26č89e59k 4564713861451

No to by me zajimalo, zdali by na nej ziskali typovou certifikaci.

0/0
7.11.2016 14:00

T33o87m66á56š 60K36u55c75h70a72ř 3357951658871

To jsem nevěděl. Právěže se mi nechtělo věřit, že by jim ta úspora za to stála.

0/0
7.11.2016 11:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.