Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Znovu ve vzduchu. Letadlo, které „zabilo“ Baťu a vyrábí se podle něj kufry

Nedávno jsme se dočkali zajímavé letecké premiéry. Po několikaletém snažení v říjnu vzlétla k nebi krásná replika letounu Junkers F-13, která nese jméno po svém hlavním investorovi a to Rimowa F-13.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M18i68l98a35n 84Š45v16a19g16r90o98v24s66k59ý 9642249385128

Niekedy v cca roku 1965 som si postavil upútaný model s motorom 1 cm3, menoval sa Brouček. Že by po tom pilotovi?

0/0
8.11.2016 8:17

J52a50n 83D45l66o87u80h45ý 7114849590379

Boze to je nadpis!!

+1/0
8.11.2016 7:29

P96e50t37r 24T92y31č22k24a 6505752869952

To, že Brouček s tím letadlem trefil komín tedy čtu poprvé se přiznám. A to sem o Baťovi něco přečetl. Existuje zdroj té informace?

0/0
7.11.2016 16:12

P89e21t23r 29V48e19s64e65l93ý 7724225254148

http://www.zlin.estranky.cz/clanky/tomas-bata--jan-antonin-bata/tomas-bata---prvni-posledni-zprava.html tu je to popsáno celkem podrobně a o žádném komíně tam není zmínka. Navíc o cihelně na Bahňáku nic nevím, celý Bahňák je postavený na naplavené zemině z kopce Trestný a zemina je tam nekvalitní. Pokud vím tak ve směru letu byly snad jen komíny elektrárny. http://www.zlin.estranky.cz/clanky/batovy-zavody/batovy-pomocne-zavody-_bapoz_---otrokovice---batov.html

0/0
7.11.2016 19:27

P72e12t21r 54T49y44č30k58a 6775932579862

Zprávy a doměnky o úmrtí Tomáše Bati se vynořovaly nejrůznější. Až po převratu v listopadu 1989 přišla poslední známá perlička. Agilní novinář Mladé fronty, samozřejmě Pražák, uvedl v roce 1990 seriálu "Kdo byl kdo" následující třešničku (úryvek):

....... Baťova šťastná hvězda zapadla 12. července 1932. Palubní hodinky letadla, do kterého před sedmi minutami usedl na otrokovickém letišti, ukazovaly 5:56. Právě v této minutě narazilo letadlo v husté mlze na tovární komín. V jeho troskách skončil život člověka, díky kterému znal jeho domov celý svět .......

K této přílišné snaze o informování nezbývá nežli politovat Pražany, že mají u nich letiště obklopena samými vysokými komíny. A že má uvedená pitomost tuhý kořínek, dosvědčuje pásmo rozhlasové stanice Vltava "Psáno kursívou" - zopakovala ji (se spoustou dalších nepřesností) dne 29. srpna 2007. Cygnus.

0/0
7.11.2016 21:40

P52e66t42r 12T24y61č76k63a 6865542549732

Takze je to s tim kominem blbost a me tam nesedi ani ta cihelna.

0/0
7.11.2016 21:41

P61e95t91r 30V93e42s33e38l22ý 7204295294108

Jsem otrokovjan a o cihelně nevím (neznamená to, že tu na 100% být nemohla, ale nevím o ní). Navíc většinou se píše o nárazu do země.

0/0
7.11.2016 21:50

P69e11t41r 65T47y21č27k64a 6415952519312

Baťa měl cihelnu v místě dnešního stadionu mládeže. O cihelně v Otrokovicích jsme taky nikdy neslyšel. http://www.zlin.estranky.cz/img/picture/859/cihelna-bata-1935-WEB.jpg

0/0
7.11.2016 22:35
Foto

P63e79t21r 45P60r26o27c56h46á91z52k52a 3102646452694

Úžasný článek až na titulek. Letadlo nikoho nezabilo, havarovalo, proto že pilot trefil komín. Letadlo za nic nemohlo.:-(

+6/0
7.11.2016 13:50

P29e74t41r 46V23e11s53e60l44ý 7964495434378

kdyby pan továrník netlačil na pilu a poslechl pana Broučka tak by se asi nic nestalo. Ty naše otrokovické mlhy jsou celkem pověstné, u nás není viděl na deset metrů a v Malenovicích už svítí slunko.

+1/0
7.11.2016 14:59
Foto

P19e29t98r 49P97r40o62c21h91á60z92k12a 3712636762574

Docela dobře to tam u vás znám, tak že vám věřím.

+1/0
7.11.2016 17:01

T88o65m81á75š 56R44o66m63a15n18č61í35k 2602119633768

To dělá ta Morava (řeka)

0/0
7.11.2016 18:09

M82a29r37t72i53n 13H11o34l81c58a37t 7245481438509

Nadhera R^R^R^

+3/0
7.11.2016 12:01

V46á76c12l55a41v 66P66c79h73á61l44e43k 8896772361602

Ten otevřený kokpit, to muselo být fakt něco, hlavně v těch polárních oblastech. Vlnitý plech je prostě klasika R^ A přesto že jich asi většina létala s řadovým motorem, myslím že hvězdicový mu sluší daleko víc. Akorát ta zkosená dvířka pro nástup cestujících, to muselo být maso :-)

Nádherný pták a skvělá práce R^R^

+3/0
7.11.2016 11:53

Š90t96ě26p28á52n 36V14a13n85ě63k 3573929977177

Díky moc za zajímavý článek. Stále platí, že Technet je nejkvalitnější sekce z iDnesu :)

+17/0
7.11.2016 10:51

V52á25c70l66a25v 58P57c54h31á19l26e48k 8626202191682

Škoda že nejde dát víc plusů, napsal bych to totiž naprosto stejně :-)

+4/0
7.11.2016 11:47

M21a56r55i96a46n 26K32a25r97a20b72a 4983691770192

Nádhera, klasika. Netušil som že lietadlo ktoré prepravuje cestujúcich nemá poriadne krytú kabínu pilota. V lete asi úžasný pocit, ale ako sa s tým lieta v zime, či daždi to si neviem predstaviť. Každopádne palec hore za znovuzrodenie legendy! R^

+3/0
7.11.2016 9:02

R73i81c66h19a28r72d 32A62u77b12r45e74c16h12t 1132721926930

Ve dvacátých letech to tak byl standard - krytá kabina pro pasažéry a otevřený kokpit pro pilota. Oni se sami piloti zakrytým kabinám zprvu bránili. A to ji má F.13 v porovnání s jinými skoro luxusní, takové Farmany Goliath či

Aero A-23

měly kokpit úplně otevřený.

0/0
7.11.2016 22:00

R26i51c11h47a10r69d 35M92r55a68z14e85k 8588840539101

Diky za zajimavy clanek.

Akorat: " 1 937 čtverečních stop plechu" - to jsem netusil ze Nemci pouzivaji imperial I system...

+2/0
7.11.2016 8:55

T51o66m94á10š 89K95u88c92h76a94ř 3117501258221

Nádhera. Je to 1:1? Přijde mi smutné, když se některé repliky staví zmenšené a pilot v nich vypadá jak v letadélku z dětského kolotoče.

+8/−1
7.11.2016 7:40

P93a46v78e15l 52V35a17n36ě80č96e82k 4354263621571

Repliky se staví zmenšené kvůli tomu, aby se vešly do hmotnosti 450kg a patřily tedy do kategorie ultralight. To nebude ale tento případ.

+9/0
7.11.2016 9:53

Š91t52ě60p31á16n 60V46a77n92ě13k 3303629177697

Přesně tak, holt není to jen tak si postavit letadlo, ale u ultralightu tu možnost ještě jakž takž máme :)

+2/0
7.11.2016 10:50

S14t68a83n76i42s74l66a17v 53K41r28e91j25c84a97r 6267636783354

Je škoda, že se v ČR nenajdou podobní nadšenci a nerozhodnou se postavit repliku jednoplošníku Ludvíka Očenáška, sice by se se svojí tehdy udávanou vahou 600 kilo nevešel do kolonky ultra, Ale byla by to česká replika českého letadla z počátku dvacátého století.

+2/0
7.11.2016 12:54

P45a84v51e50l 29V19a61n57ě68č84e11k 4324713101651

No to by me zajimalo, zdali by na nej ziskali typovou certifikaci.

0/0
7.11.2016 14:00

T76o37m98á57š 83K87u89c84h98a28ř 3127231448601

To jsem nevěděl. Právěže se mi nechtělo věřit, že by jim ta úspora za to stála.

0/0
7.11.2016 11:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.