Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Znovu ve vzduchu. Letadlo, které „zabilo“ Baťu a vyrábí se podle něj kufry

Nedávno jsme se dočkali zajímavé letecké premiéry. Po několikaletém snažení v říjnu vzlétla k nebi krásná replika letounu Junkers F-13, která nese jméno po svém hlavním investorovi a to Rimowa F-13.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M24i20l96a26n 34Š44v31a96g24r54o26v16s68k79ý 9582449515818

Niekedy v cca roku 1965 som si postavil upútaný model s motorom 1 cm3, menoval sa Brouček. Že by po tom pilotovi?

0/0
8.11.2016 8:17

J97a81n 98D93l84o96u43h20ý 7504919190819

Boze to je nadpis!!

+1/0
8.11.2016 7:29

P54e61t39r 30T44y70č43k94a 6435222689832

To, že Brouček s tím letadlem trefil komín tedy čtu poprvé se přiznám. A to sem o Baťovi něco přečetl. Existuje zdroj té informace?

0/0
7.11.2016 16:12

P31e39t56r 85V32e22s17e21l45ý 7614565294348

http://www.zlin.estranky.cz/clanky/tomas-bata--jan-antonin-bata/tomas-bata---prvni-posledni-zprava.html tu je to popsáno celkem podrobně a o žádném komíně tam není zmínka. Navíc o cihelně na Bahňáku nic nevím, celý Bahňák je postavený na naplavené zemině z kopce Trestný a zemina je tam nekvalitní. Pokud vím tak ve směru letu byly snad jen komíny elektrárny. http://www.zlin.estranky.cz/clanky/batovy-zavody/batovy-pomocne-zavody-_bapoz_---otrokovice---batov.html

0/0
7.11.2016 19:27

P29e35t98r 82T23y92č38k86a 6425102649752

Zprávy a doměnky o úmrtí Tomáše Bati se vynořovaly nejrůznější. Až po převratu v listopadu 1989 přišla poslední známá perlička. Agilní novinář Mladé fronty, samozřejmě Pražák, uvedl v roce 1990 seriálu "Kdo byl kdo" následující třešničku (úryvek):

....... Baťova šťastná hvězda zapadla 12. července 1932. Palubní hodinky letadla, do kterého před sedmi minutami usedl na otrokovickém letišti, ukazovaly 5:56. Právě v této minutě narazilo letadlo v husté mlze na tovární komín. V jeho troskách skončil život člověka, díky kterému znal jeho domov celý svět .......

K této přílišné snaze o informování nezbývá nežli politovat Pražany, že mají u nich letiště obklopena samými vysokými komíny. A že má uvedená pitomost tuhý kořínek, dosvědčuje pásmo rozhlasové stanice Vltava "Psáno kursívou" - zopakovala ji (se spoustou dalších nepřesností) dne 29. srpna 2007. Cygnus.

0/0
7.11.2016 21:40

P48e45t87r 10T56y47č85k22a 6255712549502

Takze je to s tim kominem blbost a me tam nesedi ani ta cihelna.

0/0
7.11.2016 21:41

P56e87t38r 84V96e45s91e15l20ý 7944245454438

Jsem otrokovjan a o cihelně nevím (neznamená to, že tu na 100% být nemohla, ale nevím o ní). Navíc většinou se píše o nárazu do země.

0/0
7.11.2016 21:50

P22e30t28r 39T95y87č39k91a 6195822769282

Baťa měl cihelnu v místě dnešního stadionu mládeže. O cihelně v Otrokovicích jsme taky nikdy neslyšel. http://www.zlin.estranky.cz/img/picture/859/cihelna-bata-1935-WEB.jpg

0/0
7.11.2016 22:35
Foto

P20e87t23r 70P16r19o56c80h58á35z34k64a 3532896952174

Úžasný článek až na titulek. Letadlo nikoho nezabilo, havarovalo, proto že pilot trefil komín. Letadlo za nic nemohlo.:-(

+6/0
7.11.2016 13:50

P59e65t52r 30V52e66s44e26l66ý 7814295834248

kdyby pan továrník netlačil na pilu a poslechl pana Broučka tak by se asi nic nestalo. Ty naše otrokovické mlhy jsou celkem pověstné, u nás není viděl na deset metrů a v Malenovicích už svítí slunko.

+1/0
7.11.2016 14:59
Foto

P57e46t15r 61P65r85o56c78h43á14z84k66a 3632836852954

Docela dobře to tam u vás znám, tak že vám věřím.

+1/0
7.11.2016 17:01

T63o85m16á90š 31R42o53m39a55n75č53í53k 2952139333898

To dělá ta Morava (řeka)

0/0
7.11.2016 18:09

M72a65r10t88i28n 13H87o13l49c38a25t 7605671638879

Nadhera R^R^R^

+3/0
7.11.2016 12:01

V81á58c30l13a95v 22P91c91h25á92l74e15k 8886412131812

Ten otevřený kokpit, to muselo být fakt něco, hlavně v těch polárních oblastech. Vlnitý plech je prostě klasika R^ A přesto že jich asi většina létala s řadovým motorem, myslím že hvězdicový mu sluší daleko víc. Akorát ta zkosená dvířka pro nástup cestujících, to muselo být maso :-)

Nádherný pták a skvělá práce R^R^

+3/0
7.11.2016 11:53

Š40t79ě94p92á97n 83V96a76n60ě96k 3123519927267

Díky moc za zajímavý článek. Stále platí, že Technet je nejkvalitnější sekce z iDnesu :)

+17/0
7.11.2016 10:51

V91á71c90l86a71v 94P75c10h37á76l80e72k 8836952531962

Škoda že nejde dát víc plusů, napsal bych to totiž naprosto stejně :-)

+4/0
7.11.2016 11:47

M97a70r46i56a84n 80K71a70r89a96b60a 4523521980192

Nádhera, klasika. Netušil som že lietadlo ktoré prepravuje cestujúcich nemá poriadne krytú kabínu pilota. V lete asi úžasný pocit, ale ako sa s tým lieta v zime, či daždi to si neviem predstaviť. Každopádne palec hore za znovuzrodenie legendy! R^

+3/0
7.11.2016 9:02

R49i98c97h10a12r24d 11A69u17b16r40e52c27h22t 1342981116320

Ve dvacátých letech to tak byl standard - krytá kabina pro pasažéry a otevřený kokpit pro pilota. Oni se sami piloti zakrytým kabinám zprvu bránili. A to ji má F.13 v porovnání s jinými skoro luxusní, takové Farmany Goliath či

Aero A-23

měly kokpit úplně otevřený.

0/0
7.11.2016 22:00

R62i97c41h15a46r41d 21M10r30a96z73e43k 8328560389661

Diky za zajimavy clanek.

Akorat: " 1 937 čtverečních stop plechu" - to jsem netusil ze Nemci pouzivaji imperial I system...

+2/0
7.11.2016 8:55

T40o73m84á94š 50K82u96c11h38a49ř 3537371538571

Nádhera. Je to 1:1? Přijde mi smutné, když se některé repliky staví zmenšené a pilot v nich vypadá jak v letadélku z dětského kolotoče.

+8/−1
7.11.2016 7:40

P64a97v59e29l 88V10a77n44ě62č66e87k 4124923141941

Repliky se staví zmenšené kvůli tomu, aby se vešly do hmotnosti 450kg a patřily tedy do kategorie ultralight. To nebude ale tento případ.

+9/0
7.11.2016 9:53

Š73t82ě82p23á60n 80V60a23n15ě81k 3783119407767

Přesně tak, holt není to jen tak si postavit letadlo, ale u ultralightu tu možnost ještě jakž takž máme :)

+2/0
7.11.2016 10:50

S95t86a82n55i71s41l75a83v 12K67r37e88j94c20a28r 6177486893914

Je škoda, že se v ČR nenajdou podobní nadšenci a nerozhodnou se postavit repliku jednoplošníku Ludvíka Očenáška, sice by se se svojí tehdy udávanou vahou 600 kilo nevešel do kolonky ultra, Ale byla by to česká replika českého letadla z počátku dvacátého století.

+2/0
7.11.2016 12:54

P15a63v66e70l 24V92a75n14ě83č54e47k 4194973471671

No to by me zajimalo, zdali by na nej ziskali typovou certifikaci.

0/0
7.11.2016 14:00

T65o78m14á56š 30K71u28c89h80a25ř 3857701858491

To jsem nevěděl. Právěže se mi nechtělo věřit, že by jim ta úspora za to stála.

0/0
7.11.2016 11:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.