- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Niekedy v cca roku 1965 som si postavil upútaný model s motorom 1 cm3, menoval sa Brouček. Že by po tom pilotovi?
To, že Brouček s tím letadlem trefil komín tedy čtu poprvé se přiznám. A to sem o Baťovi něco přečetl. Existuje zdroj té informace?
http://www.zlin.estranky.cz/clanky/tomas-bata--jan-antonin-bata/tomas-bata---prvni-posledni-zprava.html tu je to popsáno celkem podrobně a o žádném komíně tam není zmínka. Navíc o cihelně na Bahňáku nic nevím, celý Bahňák je postavený na naplavené zemině z kopce Trestný a zemina je tam nekvalitní. Pokud vím tak ve směru letu byly snad jen komíny elektrárny. http://www.zlin.estranky.cz/clanky/batovy-zavody/batovy-pomocne-zavody-_bapoz_---otrokovice---batov.html
Úžasný článek až na titulek. Letadlo nikoho nezabilo, havarovalo, proto že pilot trefil komín. Letadlo za nic nemohlo.
kdyby pan továrník netlačil na pilu a poslechl pana Broučka tak by se asi nic nestalo. Ty naše otrokovické mlhy jsou celkem pověstné, u nás není viděl na deset metrů a v Malenovicích už svítí slunko.
Ten otevřený kokpit, to muselo být fakt něco, hlavně v těch polárních oblastech. Vlnitý plech je prostě klasika A přesto že jich asi většina létala s řadovým motorem, myslím že hvězdicový mu sluší daleko víc. Akorát ta zkosená dvířka pro nástup cestujících, to muselo být maso :-)
Nádherný pták a skvělá práce
Díky moc za zajímavý článek. Stále platí, že Technet je nejkvalitnější sekce z iDnesu :)
Škoda že nejde dát víc plusů, napsal bych to totiž naprosto stejně :-)
Nádhera, klasika. Netušil som že lietadlo ktoré prepravuje cestujúcich nemá poriadne krytú kabínu pilota. V lete asi úžasný pocit, ale ako sa s tým lieta v zime, či daždi to si neviem predstaviť. Každopádne palec hore za znovuzrodenie legendy!
Ve dvacátých letech to tak byl standard - krytá kabina pro pasažéry a otevřený kokpit pro pilota. Oni se sami piloti zakrytým kabinám zprvu bránili. A to ji má F.13 v porovnání s jinými skoro luxusní, takové Farmany Goliath či
Aero A-23
měly kokpit úplně otevřený.
Diky za zajimavy clanek.
Akorat: " 1 937 čtverečních stop plechu" - to jsem netusil ze Nemci pouzivaji imperial I system...
Nádhera. Je to 1:1? Přijde mi smutné, když se některé repliky staví zmenšené a pilot v nich vypadá jak v letadélku z dětského kolotoče.
Repliky se staví zmenšené kvůli tomu, aby se vešly do hmotnosti 450kg a patřily tedy do kategorie ultralight. To nebude ale tento případ.