- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
I když se říká, že legendy neumírají asi to pokaždé neplatí. Byl to a ve světě konstrukce letadel vždy bude legenda
" ... letounu, kterého se báli i na Západě"
Ale primárně se MiGu báli na Východě, jo?
Odešel do leteckého nebe mezi konstruktéry a inženýry, jako byl Sikorski, Mitchel, Simonov, Lavočkin, Polikarpov, Messerschmitt, Douglas, Curtiss, Junkers, atd.
Ano, v osmdesáti devíti letech. Tedy zažil produktivní a tvůrčí život ještě v době Stalina, Brežněva, Jelcina i Putina. Nebyl politikem ani politoloem, ale podobně nadaným jako byl Kalašnikov,Koroljov nebo Tupolev. Je otázkou, zda po Putinově eře, se v Rusku najdou podobní nadaní vzdělanci, jež dokáží vymýšlet a tvořit ruskou techniku bez kopírování druhých. V ČR by jsme v budoucnu také nemuseli kopírovat cizinu a tvořit vlastní modely. V době ČSR jsme rozhodně nebyli žádnými béčky.
co to je za komoušskej šrot, tohle letadlo patří technologicky do druhé světové, dnes se mu můžeme jen smát na obranu před tímto nám stačí Albatros
To je tak hloupé, že jediným kladem příspěvku jsou ti veselí smajlíci.
Jsem rád, že jsem ho na NATO days viděl. Hned od oka bylo vidět, jak tam teče palivo proudem. Éro krásný.
Někteří tu lkají nad tím, že Gripen je snad horší a dražší letadlo, než modernizovaný M29. Který letadlo je lepší, nedokážu posoudit, ale podstatné je, že u nákupu vojenské techniky hrají taky významnou roli politické důvody. A koupit takovouhle, na servis a údržbu náročnou věc, je podle mě pořád lepší od Švédů, než od Rusů, protože u nich fakt člověk neví, jak by se k tomu do budoucna stavěli, jestli by toho nezneužívali. A to píšu jako člověk, kterýho tu často označují za rusofila.
Za komunistů jsme MiGy vyráběli licenčně. Nebyli jsme tedy závislí na nikom. Teď už na to bohužel technologicky nemáme.
Když zemřel Koroljov, převzali vedení ve vesmírných závodech Američané. Nechci říci, že tím že jim odešel důchodce Mikojan se jim teď sesype letectvo, ale odchází další člověk, který byl schopný organizovat práci a měl všeobecný přehled.
V dnesni dobe to neni o jednom nebo par lidech, je to o velkych tymech, vyvoji novych technologii a tim padem hlavne o penezich a casu, podivejte se kolik USA stoji vyvoj F22 a F35, proc se stale odklada vyrazeni A10 atd.
A je jasné, že SSSR se nepřipravovalo, ani nemohlo připravovat na útok, když i ty jejich nejlepší stíhačky měly tak malý dolet.
Navíc by museli útok vést na Západ a vzhledem k převažujícím západním větrům nad Evropou by jim to proti větru ani pořádně neletělo.
Pro me je velezajimava figura jeho tatinek Anastaz, byt ho znam jen z filmu Smecka a pak z dilu Zabijeni soudruha...
On ani strejda Arťom, kromě toho, že byl významný konstruktér, asi nebyl prost nějakých zajímavých stránek. Třeba příběh o tom, jak se z Polikarpova I-200 stal sériový MiG-1...
Tohle ledatlo si dává ty naše slavné Kripeny k snídani.
Které letadlo a kde že se "snídalo"?