Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

NASA vyzkoušela „fyzikálně nemožný“ pohon a má co vysvětlovat

Zprávy o takzvaném „mikrovlnném pohonu“, který nepotřebuje palivo, se objevily zhruba před deseti lety. Letos poprvé vycházejí výsledky měření tohoto „nemožného“ motoru v praxi v seriózním časopise, a to dokonce s puncem organizace NASA. Znamená to, že jsme na stopě velkého objevu? Těžko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M66a54r77t73i56n 38V15i16č22a32n 9365500655811

Tolik zbytečných pokusů, promrhaných peněz za studie... Ale vzpomeňte si na penicilin (náhodou pozabíjel breberky v petriho misce), objev baterie (šťourání v žábě), objev zápalek (náhlé vzplanutí zašpiněné tyče)...

V podstatě všichni tihle vědátoři objevili principy fungování jejich objevů náhodou. Nikdy neříkej nikdy, i zkoumání úplných hovadin může přispět k objevům velkého významu. Dodnes pořádně nevíme, co je to vlastně hmota. Z čeho se přesně skládá a jakým způsobem přesně fungují různé procesy v ní probíhající. Takže odsuzovat jakýkoliv výzkum může být docela diskutabilní.

Každopádně ten nadpis pohon co nepotřebuje palivo, tomu se mi pomalu nechce věřit, že by něco takového přez NASA prošlo.;-D

0/0
4.12.2016 18:03

K85a73r79e48l 71N28e40d66o54p26i98l 7758576359124

Ten samy tym bude nyni zkoumat, zda vyfukovanim tabakoveho dymu do vody vznika zlato.

+1/0
3.12.2016 20:59

J14a55r98o83s46l79a17v 91V22a74c90e18k 1532512432926

Každou chvíli jde v TV na Zoomu nějaký vědecký pořad, kde profesoři a profesorky z nějakých amerických univerzit vykládají sračky o vesmíru. A vadí mi, že se nikdo neozve.

Nedávno byla "dokázána" světelná rychlost gravitačních vln. Neslyšel jsem zatim nikde, že způsob provedení je nevěrohodný.

Tohle je prostě naprosto běžná věc. 90% vědeckých výstupů z univerzit je bohužel brak. Kontrola kvalita vzhledem k množství není možná.

+1/−1
3.12.2016 0:18

J67o75s46e52f 46K37a72r31f66í19k 7262885956870

Prostě někdo musel tuto pěšinku prozkoumat aby mohl říct:

Tudy ne přátelé;-)

+1/0
2.12.2016 8:03

M92a91r69t95i48n 81K19r26o53u46p67a 7713418814170

Tak tady je třeba říct, že to není žádný velký projekt NASA, ale aktivita jednoho člověka. Nedávno jsem s ním mluvil, a je to vcelku příjemný pán, ale tady si možná ukousl velké sousto. Při měření takto malých efektů se musí dát pozor na spoustu věcí. Z toho co jsem četl to vypadá, že místo nového pohonu měří teplotní rozpínavost komory. Je trošku škoda, že se víc nemluví o jiných projektech, které děláme v JSC.

0/0
1.12.2016 14:13

M46i90r83e44k 60G20a95j11e56r 5501526229410

Jestli vy děláte nějaké zajímavé pokusy, tak na vás, abyste o nich psal.

0/−1
1.12.2016 14:48

E55d68a 37D62r44á32b83e33k 7769782783577

Foukáním na sklo auto nerozjedete, ale foukáním na vnitřní stěnu válce jo, takže není všechno černobílé

0/−1
30.11.2016 22:32

K70a87r71e37l 37V74o49m29á49č23k77a 4651142288763

myslíte válec motoru nebo výfuk?

+1/0
30.11.2016 22:51

E30d60a 86D87r12á89b35e80k 7929362703707

ne, normální velkej válec (nebo i velkej kýbl) do kterýho si vlezete a budete foukat ;-) Příklad s uzavřeným systémem totiž funguje ve vesmíru ve vakuu a bez vlivu velké gravitace, nikoliv na zemi...

0/0
1.12.2016 7:16

K83a41r63e33l 59V38o75m32á57č60k77a 4721262758433

Počkat, takže kpt. Chromý a spol nemuseli k ŘÍPu-1 přidělávat slovenský vzdoušek v tlakových mombách, ale stačilo, aby uvnitř lodě foukali?

+2/0
1.12.2016 9:14
Foto

D61a96n97i49e90l 16K94o18č83i57c38a 4655798146832

A nebylo by jednodušší než nad tím spekulovat tak k tomu kýblu připojit pár FV panelů a naložit to Muskovi na loď ať to šoupne do vesmíru a zjistit jestli se to "začne hýbat"? :) :)

+4/0
30.11.2016 21:33

M52i60r16e24k 61G40a47j33e52r 5841216919150

Nebylo.

0/−2
1.12.2016 14:50

V59i75l55é34m 77P40ř95í15h69o77d20a 2914219243877

Další vynález, který vrazi z Vólstrýtu zavřou do šuplíku. No nic, podle návodu z internetu jdu jímat volnou energii...;-D

+7/−1
30.11.2016 20:01
Foto

P89e97t40r 76N82o66v53o82t63ň42á28k 1145951273928

Nebylo by špatné, kdyby se dal účinek fotonového pohonu znásobit použitím zrcadel :-) prostě by se vyslané fotony odráželi mezi dvěma vzájemně přesně rovnoběžnými zrcadly jedno "pevné" na těžkém předmětu třeba měsíc a jedno na raketě. Fyzikální zákony by to neporušovalo. Problém by byl snad jen s dokonalostí zrcadel a rozptylem, ale ve vákuu by nemusel být velký, nevím. :-)

0/0
30.11.2016 18:44

M65i47r55e88k 93G31a26j90e41r 5361296719600

U fotonoveho pohonu nic noveho. Nasobit se ale nic nebude. A ten tah si asi dovedete predstavit, staci, kdyz povalite zrcadlo tim, ze na nej posvitite.

+3/−1
30.11.2016 20:15

K54a55r47e15l 16V68o92m55á79č51k23a 4941672648403

.. takové lasery, to už je jiná. ale chci vidět, jak to ta plánovaná plachetnice en route alpha centauri ty gigawatty světýlka přežije..

0/0
30.11.2016 20:53

V45l86a41d65i37m85í21r 65W18a56g81n69e84r 4128235838

O slunečních plachetnicích podrobněji zde: http://www.osel.cz/8921-kdy-budou-potreba-kapitani-slunecnich-plachetnic.html

+2/0
30.11.2016 21:21
Foto

P27e28t97r 93N68o21v12o23t63ň89á72k 1925851103428

Nechapete. Dve zrcadla, ne jedno. Při konstantním výkonu zdroje se bude účinek násobit, počtem odrazů.

0/0
1.12.2016 12:27

M56i25r19e32k 48G80a49j30e46r 5591876819740

;-D

0/−1
1.12.2016 14:51

J70i80ř60í 89J51u65r11s39a 4584186585754

Je neuvěřitelné, kolik lidí se jalo cupovat projekt o kterém nikdo z nás neví ani jediný maličký prd. Z dosavadních zpráv není jasné vůbec nic, lidi z NASA chodí po chodbách se zdrženlivě zamyšleným výrazem, aby se přece jenom snad nezesměšnili, ale my tady máme jasno. Jedna řeší, jestli je elektřina palivo, druhej potřebuje nutně "katalizátor" a třetí s bohorovnou převahou napíše, že to prostě není možný. Ještě mi chybí ten nejoblíbenější argument: "důkazem že to nejde je fakt, že na to ještě nikdo nepřišel". Lidi rozumějte mi prosím správně: já se na to podle svých DOSAVADNÍCH znalostí taky dívám skepticky, ale necítím se být povolaný těm výzkumníkům plivat do polévky. No a navíc jim držím palce. Moc.

+3/−3
30.11.2016 18:00

P11e39t51r 52S67v92o67b24o86d69a 9677718470322

Když ale ti výzkumníci, za tak povolaní nejsou. Technet dělá dobře, že o tom píše opatrně. NASA má takovou historii, že přitahuje kromě skutečných vědců také kdejaká individua. Takzvaný "Eagleworks", jak tomu říkají, nemá ve fyzice moc dobrou reputaci. V předchozím publikovaném článku o EmDrive byly docela vážné chyby. Tenhle projekt má všechny příznaky patologické vědy. Ale což, jestli chce NASA vystřelit do kosmu mikrovlnku, tak ať si ji tam vystřelí.

+4/0
30.11.2016 18:28

B20e34n 41P96a60v22k94a 1917903247191

Hele, zrovna včera jsem koupil od obchoďáka tisíc akcií společnosti EmDrive WTF. Já vám říkám, to je tutovka! Já budu v důchodu bohatý!:-P

+1/−2
30.11.2016 16:53

J33i72ř48í 50P54i73p50k48a 2507872897

Jasný, přinejhorším se akcie použijí na WC ;-D

+1/0
1.12.2016 10:50

R96a63d44e30k 38R73a25i93d78a 5317472989

Upřímně mě výsledek mrzí.

+1/−1
30.11.2016 16:36
Foto

M96a18r71e43k 30T87o18n 8392908298429

I dítě na ZŠ chápe, že energie se někde musí brát a pro pohon je třeba nějakého katalizátoru. To je základ Fyziky

+1/−2
30.11.2016 15:29
Foto

V43o60j69t63ě74c74h 74P80a33v22l86í60k 5924561164488

8-o

+12/0
30.11.2016 15:55

J53i52ř49í 36J29u36r18s13a 4304256105354

Většina druhů pohonu funguje bez katalizátoru, fizika má základy jinde, Marku.

+3/0
30.11.2016 17:42

P54a70v66l51a 97H66r36a58d93i52l36o85v49a 3397281651634

Fyzika. Vojto.

+1/−1
30.11.2016 22:17

A57n11t79o55n23í42n 57H66o16l55í81k 8677223574350

To je irelevantni, Pavlo.

+1/−1
1.12.2016 17:22

S30y31l40v96i92e 59T52u88r36k89o47v28á 2977787692764

A katalyzátor ;-)

0/0
11.12.2016 9:28

V37i51l76é71m 31P56ř98í67h30o36d33a 2414129773567

Katalizátor? To je nějaká sexuální pomůcka mistra popravčího?

+6/0
30.11.2016 19:59

S24y96l22v52i91e 72T22u20r81k89o88v32á 2297927202264

A co základy češtiny? ;-)

0/0
11.12.2016 9:26

A69n22a94t38o78l 85F66i87l11i32p 5601364263321

R^

0/0
30.11.2016 14:59

B11ě21l64a 68H90o29r40á58k43o52v95á 1488982249160

Nepotřebuje žádné palivo, jen elektřinu...:-P

Asi pánové nikdy neslyšeli o elektromobilu.;-)

+2/−2
30.11.2016 14:14

P59a85v25l38a 62H21r31a30d86i67l90o77v29a 3417741121984

Elektrina neni palivo.

+1/−2
30.11.2016 14:33

J24a52k21u12b 65Š41a90f86a64n42d94a 7725377661311

To pak jaderné palivo také není palivo (nepálí se).

+2/0
30.11.2016 15:17

P97a95v81l91a 12H92r73a35d61i21l49o61v41a 3427251301794

To je argument. Ne, elektrina opravdu neni palivo.

+2/0
30.11.2016 15:24

V41i73l28é21m 56P25ř80í66h82o62d60a 2214169763757

Lžete, zkuste hodit LiPo baterku do ohně.;-D

+4/0
30.11.2016 20:03

P64a35v45l38a 54H19r68a13d51i25l53o80v67a 3447181941624

:))

0/0
30.11.2016 22:17

P49e31t46r 74S54v80o45b64o49d76a 9817238410612

Jediný způsob je se pohybovat ve vakuu je odhazováním setrvačné hmoty, princip akce a reakce. Raketový motor chrlí obrovské množství spalin paliva. Tento srandamotor, v podstatě glorifikovaná mikrovlnka, údajně porušuje známé fyzikální zákony a žádné palivo (setrvačnou hmotu) nepotřebuje.

+4/0
30.11.2016 14:48

K43a10r91e45l 59V75o41m66á28č29k67a 4511452918893

ddalo by se prosím dokázat, že je to jediný způsob? Asi ne, že?

Nopak se to dá malinko vyvrátit. Zkuste uvnitř rakety roztočit setrvačník. Anebo ho zastavit. Já vím, rotační pohyb jste asi nemyslel.. :)

0/0
30.11.2016 17:34

K45a37r38e52l 91V18o64m60á31č82k67a 4111292588563

(.. ale přiznám se, že si nejsem úplně jistý, jestli by to s tím setrvačníkem vůbec fungovalo)

0/0
30.11.2016 17:36

P29e80t15r 49S98v98o31b78o68d27a 9807358890842

To máte pravdu rotační pohyb jsem opomenul. Točit se skutečně můžete jak chcete, pokud máte systém setrvačníků, který vykompenzuje změnu momentu hybnosti. Svoji trajektorii tím ale neovlivníte. Vesmírné lodě a satelity mají takové systémy, ale stejně musí mít ještě trysky, protože setrvačníky mají omezené otáčky.

0/0
30.11.2016 18:15

E41d54a 88D98r15á72b44e24k 7949212923917

otáčet se můžete pomocí setrvačníku, ale abyste se pohnul z A do B potřebujete ještě buď pevný bod (ovšem s pevným budem ve vesmíru moc nepočítejte, již bylo řečeno že kdyby byl tak pohnete Zemí) a nebo musíte něco odhazovat

0/0
30.11.2016 22:37

J64a10r55o24s47l13a23v 36V21a13c89e24k 1182322432186

To mě také hned zaujalo. Asi je těžké ve vesmíru něco posunout pomocí elektřiny.

0/0
1.12.2016 7:59

V78á95c72l36a58v 21S32l82a45v31í60č41e75k 7924905293184

Vanutí není větrákem. Dvířka jsou skutečně zavřena a chlupy se mi ježí ne na straně dvířek, kde může být netěsnost, ale přímo před dvířky. Ta nepochybně nemají žádné otvory. Zkuste si to. Z článku nesouhlasím s tím, že by z motoru nešel tok částic, to by se to ani nehnulo. Možná je z mikrovlnky proudění od těch netěsností i před dvířka? Nemyslím si to. Rozhodně to stojí za pokus, třeba pro fyziky v Meteoru z rádia :-)

+1/−3
30.11.2016 14:14

V53á20c32l73a94v 81S66l40a77v90í49č89e88k 7524905353414

Níže uvedený jev jsem si neuměl vysvětlit nikdy, nejsem žádný fyzik. Jenže cosi jako tok částic by tam být mohl. Přes ta zavřená dvířka. Borci fyzici zkuste si to a hlavně to zkuste vysvětlit.

0/−2
30.11.2016 13:44

K10a67r10e89l 11V50o90m33á79č39k34a 4271632848533

vanutí cítíte zřejmě proto, že v mikrovlnce je větrák, aby se neupekl magnetron, a dvířka netěsní hermeticky.

+8/0
30.11.2016 13:45

T77o91m34á85š 21P56a46č30e78s 2448392137777

Ani ne tak aby se neupekl, ale ten větrák tam hlavně má odrážet a rozptylovat mikrovlny po celé mikrovlnce, jinak by ten magnetron pálil furt na jedno místo.

+3/−13
30.11.2016 13:58

B72ě23l57a 64H58o19r61á22k38o67v63á 1308782829690

Možná by se to chtělo do nějaké mikrovlnky VYPNUTÉ ze zásuvky podívat.kam ten větrák fouká.

+1/0
30.11.2016 14:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.