Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První srážka dopravních letadel a pravidlo pravé ruky

Všech sedm zúčastněných se stalo oběťmi historicky první srážky komerčních letadel ve vzduchu. Tato nehoda měla velký vliv na další rozvoj letecké dopravy po stránce bezpečnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P22e13t56r 82M40a30r56š11o54u66n 5435808876216

A co na to "Letecké katastrofy"? ;-) Srazila se letadla kvůli špatnému úhybu (jeden své vlevo, druhý své vpravo), nebo protože letěla po stejné trase, stejné výšce a kvůli počasí se neviděla (takže uhnout ani nikdo nestačil)?

0/0
30.12.2016 23:57

K49a79r28e95l 69L30a35n20g77r 2442337890938

Clanek pekny. Ale k dnesnimu dni by sluselo neco jineho co se tyka primo Republiky.

0/−1
29.12.2016 15:43

J40a22n 14M96a69c70e10k 3134271662453

A proč?

+2/0
29.12.2016 17:33

P81e42t28r 74L40u80k60e10š 6913531

Co by se slušelo k dnešnímu dni také nevím:-), ale když jsme u té Republiky, až srazím teplotu, skočím do knihkupectví a sáhnu po novém vydání knihy Ikarové bez legend a bájí, kterou v roce 1988 uveřejnili prvorepublikovému pilotovi Oldřichu Doubkovi. Už tenkrát to byla jedna z nejlepších leteckých knih. Autor článku ji doplnil o věci, které tenkrát vyjít nemohly...

+1/0
29.12.2016 18:42

M77a32r29t68i38n83a 69M12a34t21ě59j50k36o25v88á 5495692726206

Protože dnes je Mezinárodní den epilepsie.... ;-)

0/0
13.2.2017 10:01

T87o17m32á23š 81K24o36c11o59u78r96e82k 3321964490626

Děkuji za zajímavý článek, zase jsem o něco chytřejší. :-)

0/0
29.12.2016 15:13

P88a84v38e40l 85Š39e11d91l54b85a40u15e13r 7858891212865

Akorát o srážce kazašského letadla říkali, že napřed si mysleli to o špatné angličtině, ale nakonec to byla chyba dispečera, Kazaši ho poslechli, protože tak byli zvyklí, i když jim TCAS říkal opak, piloti DHL TCAS naopak poslechli a srazili se. Tak nevím. Samozřejmě se to napřed snažili "hodit" na východní, "zaostalý" národ...

0/−1
29.12.2016 15:01

J89a13r45o54s19l46a53v 12H82o19r32á37k 8382364525859

Pletete si dvě rozdílné události. Srážka uvedená v infoboxu se stala v Indii. Vámi uvedená událost se stala v Evropě a letadlo nebylo Kazašské, ale Baškirské (nebo chcete-li Ruské).

+2/0
29.12.2016 17:26

M61i98c64h40a41e33l 58K15o39n67e95č82n30ý 6972733879859

Pěkný článek. DíkyR^

+6/0
29.12.2016 11:33
Foto

J94i42ř93í 13D17v79o48ř83á38k 5135309770648

Zajímavý článek . Děkuji .

P.S. Nosnost 1 000 kg , 12 cestujících ( Dobře oblečených. Pochybuji , že byla kabina vytápěna .) . Plus zavazadla . Asi nebyli lidé tak " rozežraní ", jako dnes .

+10/0
29.12.2016 9:16
Foto

J26i59ř87í 29R50o85h35a79n 5554668547405

Máte pravdu, nebyli tak rozežraní. 8. ledna 2003 se na letišti v americkém městě Charlotte zřítilo krátce po startu malé dopravní letadlo přímo na jeden z hangárů.Vyšetřování ukázalo, že hlavní příčinou byla nadváha nákladu. Hmotnost nákladu totiž počítali podle tabulek z třicátých let, kdy průměrný pasažér vážil 79kg a jeho zavazadlo 10kg, takže podle tabulek byli těsně v limitu. Od té doby se ale průměrná váha cestujících a jejich zavazadel výrazně zvýšila, a maximální nosnost letounu tak překročili asi o 260kg (šlo o malé letadlo, asi pro 20 pasažérů). Následkem této nehody se mimo jiné přepočítaly tabulky pro výpočet zatížení tak, aby odpovídaly dnešním rozměrům američanů a jejich zavazadel.

+6/0
29.12.2016 9:36
Foto

J24i51ř50í 70D80v84o45ř44á51k 5425939580818

Tak tam to vychází na asi 83 kg včetně zavazadel . Plus minimálně 5 - 10 kg na oblečení . Termoprádlo , dutá vlákna asi nebyly .Takže asi těžké kožichy. Možná byla civilní verze trochu odlehčená proti původnímu bombardéru .

0/0
29.12.2016 10:09

K53a29r26e56l 13V30o37h37n74o50u45t 4948119560867

Taky civilní verze asi nepotřebovala sebou tolik paliva. Tankovat se dalo i v cíli, což se u bombardéru realizuje obtížně.

Kromě toho mi není úplně jasné, jaké motory ta civilní verze měla. Je možné, že létala se silnějšími.

+1/0
29.12.2016 10:39

O62l16d49ř75i48c72h 91Ř38e97z23n57í28k 7835432224838

střelce a kulomety tak u civilního letadla nepotřebujete...

+6/0
29.12.2016 11:37
Foto

J65i39ř46í 95D66v19o32ř51á46k 5265129490108

Jde i o předpokládaný dolet . Tady může být velký rozdíl , mezi 1. světovou , zákopovou , válkou a komerčním využitím .

0/0
29.12.2016 12:40

F14r75a78n37t57i81š45e91k 27M19a18t61ě90j28č42e54k 7113532923611

Kulomety, náboje, dva kulometníci.

+1/0
29.12.2016 13:59

J66o79s64e64f 59K30a52r82f96í39k 7312705526380

R^

K ranní kávičce ideální. Přečteno jedním dechem:-)

+5/0
29.12.2016 9:03

L92u47b78o89š 36O61b76r90u47č30a 6371444756891

Pekne pocteni takhle po ranu ;) diky

+11/0
29.12.2016 8:22
Foto

T88o96m44á72š 18D86v42o33ř20á24k 3765373386616

Let do Austrálie mohlo být takové hodně velké dobrodružství. ;-)

+13/0
29.12.2016 7:57

J94a87n 86Č47e18k61a34l 7949755214264

Taky asi za cenu domu... ;-D

Četl jsem takhle o PanAm a jejich hydroplánech napříč Pacifikem, kdy si navíc museli na atolech typu Midway vybudovat zázemí z ničeho (narozdíl od už existujících měst na cestě z Evropy do Austrálie). :-) Každopádně cena byla na konci 30.let 827 dolarů, což je na dnešní peníze astronomická částka... :-)

0/0
29.12.2016 11:04

P41e83t75r 41L44u36k25e53š 6623921

No, za cenu domu. Hrdina dálkového přeletu by spíš nějakou vypsanou cenu získal. Po Velké válce byla takových pokusů celá řada. Občas se to i povedlo.

Třicátá léta a linkové lety, to už je jiná káva (hodně drahá - souhlas).

0/0
29.12.2016 17:51
Foto

J98i93ř58í 61D65v94o68ř36á63k 5225979320258

V té době asi každý let .Proto měli na palubě mechanika . Občas přistáli mimo letiště , mechanik letadlo opravil , místní lidé ho otočili " proti větru " a pokračovalo se dál .

0/0
29.12.2016 11:59

D95a58v42i88d 36K23e65c 5938312321553

Mirku,jako vždy velmi profesionální. pamatuji si skoro všechny lety s tebou přes atlantik s A310, už tehdy jsi mi byl velmi podezřele chytrý a to dnes jen potvrzuješ . Jen tak dál DK

+16/0
29.12.2016 0:46

L76i12b66o91r 75S86e61d83l75á68k 4942925386859

Jako vždy Míro R^

+18/0
29.12.2016 0:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.