Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První srážka dopravních letadel a pravidlo pravé ruky

Všech sedm zúčastněných se stalo oběťmi historicky první srážky komerčních letadel ve vzduchu. Tato nehoda měla velký vliv na další rozvoj letecké dopravy po stránce bezpečnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P62e23t54r 15M98a91r20š13o70u13n 5915708266366

A co na to "Letecké katastrofy"? ;-) Srazila se letadla kvůli špatnému úhybu (jeden své vlevo, druhý své vpravo), nebo protože letěla po stejné trase, stejné výšce a kvůli počasí se neviděla (takže uhnout ani nikdo nestačil)?

0/0
30.12.2016 23:57

K91a61r64e52l 82L92a39n43g54r 2132497600988

Clanek pekny. Ale k dnesnimu dni by sluselo neco jineho co se tyka primo Republiky.

0/−1
29.12.2016 15:43

J95a76n 43M58a90c69e26k 3624121102513

A proč?

+2/0
29.12.2016 17:33

P54e91t29r 82L51u46k36e79š 6523701

Co by se slušelo k dnešnímu dni také nevím:-), ale když jsme u té Republiky, až srazím teplotu, skočím do knihkupectví a sáhnu po novém vydání knihy Ikarové bez legend a bájí, kterou v roce 1988 uveřejnili prvorepublikovému pilotovi Oldřichu Doubkovi. Už tenkrát to byla jedna z nejlepších leteckých knih. Autor článku ji doplnil o věci, které tenkrát vyjít nemohly...

+1/0
29.12.2016 18:42

M76a57r53t10i43n50a 89M90a96t28ě22j46k37o66v30á 5765732576266

Protože dnes je Mezinárodní den epilepsie.... ;-)

0/0
13.2.2017 10:01

T23o86m40á61š 68K74o48c43o47u73r38e49k 3461604570506

Děkuji za zajímavý článek, zase jsem o něco chytřejší. :-)

0/0
29.12.2016 15:13

P84a23v74e49l 32Š88e82d59l39b74a96u47e29r 7488101552445

Akorát o srážce kazašského letadla říkali, že napřed si mysleli to o špatné angličtině, ale nakonec to byla chyba dispečera, Kazaši ho poslechli, protože tak byli zvyklí, i když jim TCAS říkal opak, piloti DHL TCAS naopak poslechli a srazili se. Tak nevím. Samozřejmě se to napřed snažili "hodit" na východní, "zaostalý" národ...

0/−1
29.12.2016 15:01

J81a34r58o39s29l85a79v 65H76o42r73á82k 8402804845689

Pletete si dvě rozdílné události. Srážka uvedená v infoboxu se stala v Indii. Vámi uvedená událost se stala v Evropě a letadlo nebylo Kazašské, ale Baškirské (nebo chcete-li Ruské).

+2/0
29.12.2016 17:26

M90i80c43h35a82e87l 72K49o79n14e27č89n35ý 6672963509489

Pěkný článek. DíkyR^

+6/0
29.12.2016 11:33
Foto

J65i86ř31í 81D52v47o93ř36á48k 5765539100358

Zajímavý článek . Děkuji .

P.S. Nosnost 1 000 kg , 12 cestujících ( Dobře oblečených. Pochybuji , že byla kabina vytápěna .) . Plus zavazadla . Asi nebyli lidé tak " rozežraní ", jako dnes .

+10/0
29.12.2016 9:16
Foto

J80i44ř76í 60R49o81h33a23n 5694988927765

Máte pravdu, nebyli tak rozežraní. 8. ledna 2003 se na letišti v americkém městě Charlotte zřítilo krátce po startu malé dopravní letadlo přímo na jeden z hangárů.Vyšetřování ukázalo, že hlavní příčinou byla nadváha nákladu. Hmotnost nákladu totiž počítali podle tabulek z třicátých let, kdy průměrný pasažér vážil 79kg a jeho zavazadlo 10kg, takže podle tabulek byli těsně v limitu. Od té doby se ale průměrná váha cestujících a jejich zavazadel výrazně zvýšila, a maximální nosnost letounu tak překročili asi o 260kg (šlo o malé letadlo, asi pro 20 pasažérů). Následkem této nehody se mimo jiné přepočítaly tabulky pro výpočet zatížení tak, aby odpovídaly dnešním rozměrům američanů a jejich zavazadel.

+6/0
29.12.2016 9:36
Foto

J54i60ř94í 97D32v50o58ř85á20k 5905119790508

Tak tam to vychází na asi 83 kg včetně zavazadel . Plus minimálně 5 - 10 kg na oblečení . Termoprádlo , dutá vlákna asi nebyly .Takže asi těžké kožichy. Možná byla civilní verze trochu odlehčená proti původnímu bombardéru .

0/0
29.12.2016 10:09

K11a54r74e37l 42V48o17h61n58o32u74t 4518419410577

Taky civilní verze asi nepotřebovala sebou tolik paliva. Tankovat se dalo i v cíli, což se u bombardéru realizuje obtížně.

Kromě toho mi není úplně jasné, jaké motory ta civilní verze měla. Je možné, že létala se silnějšími.

+1/0
29.12.2016 10:39

O73l93d64ř61i50c46h 75Ř85e53z53n25í62k 7825112414148

střelce a kulomety tak u civilního letadla nepotřebujete...

+6/0
29.12.2016 11:37
Foto

J89i25ř65í 50D59v82o63ř83á87k 5115749740208

Jde i o předpokládaný dolet . Tady může být velký rozdíl , mezi 1. světovou , zákopovou , válkou a komerčním využitím .

0/0
29.12.2016 12:40

F92r53a56n22t26i47š13e38k 52M57a74t58ě23j43č79e67k 7533512103181

Kulomety, náboje, dva kulometníci.

+1/0
29.12.2016 13:59

J84o98s65e86f 87K42a20r20f63í29k 7462565596300

R^

K ranní kávičce ideální. Přečteno jedním dechem:-)

+5/0
29.12.2016 9:03

L13u92b41o98š 98O22b39r38u25č14a 6711964126701

Pekne pocteni takhle po ranu ;) diky

+11/0
29.12.2016 8:22
Foto

T46o45m84á71š 32D26v45o44ř39á23k 3425583926616

Let do Austrálie mohlo být takové hodně velké dobrodružství. ;-)

+13/0
29.12.2016 7:57

J38a43n 72Č75e92k36a54l 7469565424864

Taky asi za cenu domu... ;-D

Četl jsem takhle o PanAm a jejich hydroplánech napříč Pacifikem, kdy si navíc museli na atolech typu Midway vybudovat zázemí z ničeho (narozdíl od už existujících měst na cestě z Evropy do Austrálie). :-) Každopádně cena byla na konci 30.let 827 dolarů, což je na dnešní peníze astronomická částka... :-)

0/0
29.12.2016 11:04

P79e71t37r 48L45u82k93e10š 6203201

No, za cenu domu. Hrdina dálkového přeletu by spíš nějakou vypsanou cenu získal. Po Velké válce byla takových pokusů celá řada. Občas se to i povedlo.

Třicátá léta a linkové lety, to už je jiná káva (hodně drahá - souhlas).

0/0
29.12.2016 17:51
Foto

J50i88ř17í 40D54v57o16ř90á70k 5625639370668

V té době asi každý let .Proto měli na palubě mechanika . Občas přistáli mimo letiště , mechanik letadlo opravil , místní lidé ho otočili " proti větru " a pokračovalo se dál .

0/0
29.12.2016 11:59

D15a97v68i37d 66K87e38c 5878512331433

Mirku,jako vždy velmi profesionální. pamatuji si skoro všechny lety s tebou přes atlantik s A310, už tehdy jsi mi byl velmi podezřele chytrý a to dnes jen potvrzuješ . Jen tak dál DK

+16/0
29.12.2016 0:46

L87i53b68o50r 13S68e94d11l60á73k 4582715446369

Jako vždy Míro R^

+18/0
29.12.2016 0:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.