Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První srážka dopravních letadel a pravidlo pravé ruky

Všech sedm zúčastněných se stalo oběťmi historicky první srážky komerčních letadel ve vzduchu. Tato nehoda měla velký vliv na další rozvoj letecké dopravy po stránce bezpečnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P71e28t37r 87M87a36r85š69o20u51n 5445198976796

A co na to "Letecké katastrofy"? ;-) Srazila se letadla kvůli špatnému úhybu (jeden své vlevo, druhý své vpravo), nebo protože letěla po stejné trase, stejné výšce a kvůli počasí se neviděla (takže uhnout ani nikdo nestačil)?

0/0
30.12.2016 23:57

K18a25r27e44l 94L58a29n25g23r 2302857370568

Clanek pekny. Ale k dnesnimu dni by sluselo neco jineho co se tyka primo Republiky.

0/−1
29.12.2016 15:43

J10a97n 30M44a83c11e30k 3584901352323

A proč?

+2/0
29.12.2016 17:33

P91e90t27r 17L42u48k90e53š 6263971

Co by se slušelo k dnešnímu dni také nevím:-), ale když jsme u té Republiky, až srazím teplotu, skočím do knihkupectví a sáhnu po novém vydání knihy Ikarové bez legend a bájí, kterou v roce 1988 uveřejnili prvorepublikovému pilotovi Oldřichu Doubkovi. Už tenkrát to byla jedna z nejlepších leteckých knih. Autor článku ji doplnil o věci, které tenkrát vyjít nemohly...

+1/0
29.12.2016 18:42

M79a22r62t77i28n25a 56M15a17t11ě59j79k33o69v22á 5305982356956

Protože dnes je Mezinárodní den epilepsie.... ;-)

0/0
13.2.2017 10:01

T58o59m34á90š 21K12o67c11o18u79r80e93k 3821394640306

Děkuji za zajímavý článek, zase jsem o něco chytřejší. :-)

0/0
29.12.2016 15:13

P85a67v66e64l 84Š73e53d82l33b72a21u66e57r 7948211492655

Akorát o srážce kazašského letadla říkali, že napřed si mysleli to o špatné angličtině, ale nakonec to byla chyba dispečera, Kazaši ho poslechli, protože tak byli zvyklí, i když jim TCAS říkal opak, piloti DHL TCAS naopak poslechli a srazili se. Tak nevím. Samozřejmě se to napřed snažili "hodit" na východní, "zaostalý" národ...

0/−1
29.12.2016 15:01

J56a67r47o55s30l51a74v 60H23o47r34á36k 8172754495679

Pletete si dvě rozdílné události. Srážka uvedená v infoboxu se stala v Indii. Vámi uvedená událost se stala v Evropě a letadlo nebylo Kazašské, ale Baškirské (nebo chcete-li Ruské).

+2/0
29.12.2016 17:26

M49i36c62h42a69e21l 83K15o50n67e48č89n10ý 6532223679419

Pěkný článek. DíkyR^

+6/0
29.12.2016 11:33
Foto

J38i36ř71í 26D73v64o26ř90á13k 5715359280568

Zajímavý článek . Děkuji .

P.S. Nosnost 1 000 kg , 12 cestujících ( Dobře oblečených. Pochybuji , že byla kabina vytápěna .) . Plus zavazadla . Asi nebyli lidé tak " rozežraní ", jako dnes .

+10/0
29.12.2016 9:16
Foto

J26i95ř71í 97R17o68h58a17n 5944458827425

Máte pravdu, nebyli tak rozežraní. 8. ledna 2003 se na letišti v americkém městě Charlotte zřítilo krátce po startu malé dopravní letadlo přímo na jeden z hangárů.Vyšetřování ukázalo, že hlavní příčinou byla nadváha nákladu. Hmotnost nákladu totiž počítali podle tabulek z třicátých let, kdy průměrný pasažér vážil 79kg a jeho zavazadlo 10kg, takže podle tabulek byli těsně v limitu. Od té doby se ale průměrná váha cestujících a jejich zavazadel výrazně zvýšila, a maximální nosnost letounu tak překročili asi o 260kg (šlo o malé letadlo, asi pro 20 pasažérů). Následkem této nehody se mimo jiné přepočítaly tabulky pro výpočet zatížení tak, aby odpovídaly dnešním rozměrům američanů a jejich zavazadel.

+6/0
29.12.2016 9:36
Foto

J14i62ř12í 83D60v69o34ř66á94k 5775499760518

Tak tam to vychází na asi 83 kg včetně zavazadel . Plus minimálně 5 - 10 kg na oblečení . Termoprádlo , dutá vlákna asi nebyly .Takže asi těžké kožichy. Možná byla civilní verze trochu odlehčená proti původnímu bombardéru .

0/0
29.12.2016 10:09

K74a70r46e50l 66V48o57h85n92o51u52t 4288119450537

Taky civilní verze asi nepotřebovala sebou tolik paliva. Tankovat se dalo i v cíli, což se u bombardéru realizuje obtížně.

Kromě toho mi není úplně jasné, jaké motory ta civilní verze měla. Je možné, že létala se silnějšími.

+1/0
29.12.2016 10:39

O18l34d43ř89i88c82h 69Ř12e23z17n52í11k 7105612614478

střelce a kulomety tak u civilního letadla nepotřebujete...

+6/0
29.12.2016 11:37
Foto

J55i93ř56í 42D96v22o65ř38á95k 5345569210208

Jde i o předpokládaný dolet . Tady může být velký rozdíl , mezi 1. světovou , zákopovou , válkou a komerčním využitím .

0/0
29.12.2016 12:40

F59r65a58n34t80i58š69e44k 59M87a68t15ě68j32č42e23k 7473562343411

Kulomety, náboje, dva kulometníci.

+1/0
29.12.2016 13:59

J13o95s33e54f 13K56a95r67f15í92k 7632365586900

R^

K ranní kávičce ideální. Přečteno jedním dechem:-)

+5/0
29.12.2016 9:03

L63u51b92o76š 29O13b90r13u95č16a 6861364376891

Pekne pocteni takhle po ranu ;) diky

+11/0
29.12.2016 8:22
Foto

T32o24m58á77š 31D78v16o62ř41á14k 3305333616126

Let do Austrálie mohlo být takové hodně velké dobrodružství. ;-)

+13/0
29.12.2016 7:57

J38a65n 34Č41e56k76a68l 7909295704364

Taky asi za cenu domu... ;-D

Četl jsem takhle o PanAm a jejich hydroplánech napříč Pacifikem, kdy si navíc museli na atolech typu Midway vybudovat zázemí z ničeho (narozdíl od už existujících měst na cestě z Evropy do Austrálie). :-) Každopádně cena byla na konci 30.let 827 dolarů, což je na dnešní peníze astronomická částka... :-)

0/0
29.12.2016 11:04

P31e49t10r 10L27u66k75e28š 6163441

No, za cenu domu. Hrdina dálkového přeletu by spíš nějakou vypsanou cenu získal. Po Velké válce byla takových pokusů celá řada. Občas se to i povedlo.

Třicátá léta a linkové lety, to už je jiná káva (hodně drahá - souhlas).

0/0
29.12.2016 17:51
Foto

J89i44ř84í 14D78v83o10ř19á88k 5555959500888

V té době asi každý let .Proto měli na palubě mechanika . Občas přistáli mimo letiště , mechanik letadlo opravil , místní lidé ho otočili " proti větru " a pokračovalo se dál .

0/0
29.12.2016 11:59

D73a39v80i55d 79K60e30c 5418942861503

Mirku,jako vždy velmi profesionální. pamatuji si skoro všechny lety s tebou přes atlantik s A310, už tehdy jsi mi byl velmi podezřele chytrý a to dnes jen potvrzuješ . Jen tak dál DK

+16/0
29.12.2016 0:46

L10i39b16o62r 24S46e54d15l55á66k 4482315486379

Jako vždy Míro R^

+18/0
29.12.2016 0:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.