Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

M77a23r34t47i19n 36H72o66r56á93k 7356275218

Jedním dechem. Děkuji

+52/0
doporučit
11.12.2016 1:12

J58a27n 34B26r47a92b77e43n76e62c 9608125984207

Víc takových článků, děkuji.

+42/0
doporučit
11.12.2016 1:13

M38a55r64t43i46n 39K38o82t52a82l75a 8355528183467

Super dlouhy, kvalitni clanek.

+29/0
doporučit
11.12.2016 0:40

P92e77t26r 82K27e96i85s20l26e32r 6511702752244

Nádherný článek... a smekám před odvahou takovýchto lidí... já bych tep na 80 určitě neměl...

+28/0
doporučit
11.12.2016 9:59

J62o32s47e98f 97N27o11v22a56k 5958872376168

Uf, 30 otoček za sekundu....

A pak bejt zvenku zašroubovanej, tep v klidu kolem osmdesáti.

Asi jsem jinej živočišnej druh. Smekám, tohle bych fakt nedal...

+20/0
doporučit
11.12.2016 6:46

K43a57r89e93l 83P41a50c97n46e76r 8839127339278

Pane Eulere, na Technetu už byla spousta článků o sovětských kosmonautech - Gagarinovi, Leonovovi, Těreškovové a dalších. Jenom jste si je nezapamatoval.

+18/0
doporučit
11.12.2016 13:46

R38a41d91i75m 62S24l30á29d45e76k 3371352173349

Dobrý článek,R^

+14/0
doporučit
11.12.2016 0:59
Foto

M45i81c37h54a21l 62S37i30n31g47r 6207303771766

Boží článek a klobouk dolů před tím, co je člověk všechno ochoten vydržet a udělat ve jménu vize.

+11/0
doporučit
11.12.2016 12:09

D85a47v45i74d 79M87a68r30e80k 7423726174855

Článek na technetu je opět paráda ;) Stejně je s podivem, co všechno se dalo v padesátých a šedesátých letech vytvořit s neporovnatelně horším vybavením. Dokázalo by lidstvo dnes dostat člověka na měsíc? Technicky ano, ale i s vlivem různých intrik, tuny kontroly apod.?

+11/0
doporučit
11.12.2016 10:18

M97a80r61t68i76n 17Z14v26o18n31í72č48e94k 2952175923804

Krásné, zábavné a poučné čtení mezi těmi všemy politickými šarvátkami a top star senzacemi typu kdo s kým momentálně spí... :) Jen jeden takový technický detail. Onen "krátký kabel", krerý málem zapříčinil zkázu MR-1, nebylo to spíš "krátké spojení", lidově zkrat?

+11/0
doporučit
11.12.2016 6:37

A54n84t46o44n81í98n 11L56e47j47s13e64k 1483649477345

"After the mission was over, the "Segment 51" warning light problem was later determined to be a faulty sensor switch, meaning that the heat shield and landing bag were in fact secure during reentry." https://en.wikipedia.org/wiki/Mercury-Atlas_6

+11/0
doporučit
11.12.2016 3:12

J64a56n 67K62u70b13a25l60e67k 4639730953796

Waaaw, víte kolik muselo dát práce na psat takovýto článek?

+11/0
doporučit
11.12.2016 0:50

M83a80r74e48k 35J57a35n 2723132974792

Jako obvykle, už 60 let, bravurní Karel Pacner. Pane Pacnere díky a hodně zdraví.

+10/0
doporučit
11.12.2016 10:55

M14i30l39o13š 48Z77a53h82r47a83d48n37í53k 4322771395339

Zajimaly by mne podrobnosti k tomuto textu pod obrazkem:

German Titov byl v USA příliš otevřený a kremelští cenzoři mu to ostře vytkli. Na snímku je vpravo při setkání s prezidentem Kennedym a svým kosmickým kolegou Johnem Glennem.

+9/0
doporučit
11.12.2016 7:49

J79o17s13e30f 72K66a71r64f39í89k 7382745316650

Vážená redakce Technetu, takhle teda ne!;-O

.

Místo abych něco dělal, popíjím kafíčko a čtu si zase jeden špičkový článek;-D

Rubrika Technet má velmi neblahý vliv na produktivitu práce, uvědomujete si to vůbec?;-)

+6/0
doporučit
12.12.2016 9:12

D75a62v41i40d 10P75e82t23r 7790356210415

Stejně Ti první kosmonauti měli obrovskou odvahu, Glenn už aspoň věděl, že je to možné (na rozdíl od Gagarina, který nemohl vědět co ho čeká). Dnes by se asi mnohem déle zkoušely různé situace, které mohou ve vesmíru nastat, předtím, než tam někoho poslali.

+6/0
doporučit
11.12.2016 8:50

V55l36a52s69t95i34k 56C91e95r94n58y 5418633678474

Tyhle články miluju. Jen dotaz k údaji - "V kabině Mastifu se otáčejí rychlostí 30 obrátek za sekundu okolo všech tří os." - tedy těch 30 obrátek za sekundu - to je fakt???

+4/0
doporučit
11.12.2016 9:19

J25i18ř26í 28B71r74o22ž 5919775622497

Děkuji pane Pacnere, opět jsem Váš článek zcela zhltnul. Mám doma řadu Vašich knih rád se k nim vracím. R^V

+3/0
doporučit
11.12.2016 21:23

O64n98d81ř90e88j 27Š40r29á93m42e64k 3803810341709

Nejdříve jsem si musel přečíst první díl, který mi nějak utekl, takže mi pan Pacner zase o dost zkrátil víkend.

Díky za skvělé čtení. Tolik let je to a stejně jsem měl o něj strach.

+3/0
doporučit
11.12.2016 14:08

J31a77n 72H61o66r94k97ý 2716186926685

Fajn, že jste to pustili o víkendu - v pracovní den by mě to vyřadilo na dvě hodiny z procesu. Jen si prosím opravte tu rotaci, 30 Hz se nedá přežit - to je jak nejvýkonnější ždímačka. To by nebyly jen "oči ven", to by šel i mozek.

+2/0
doporučit
11.12.2016 10:39

K79a24t59e91ř43i84n91a 91V23ý13b69o23r33n48á 6530759319

...zkouší ruční řízení svého stroje – to Gagarin nesměl... Při vší úctě: Proč tam tedy tuto možnost měl? :-)

+2/−1
doporučit
11.12.2016 7:22

R44a36d90i57m 55P52o43l29á26š95e53k 9666373729979

Mně to "bouchání" v kosmickém prostoru připadá jako novinářská licence.

V kosmu ve vzduchopráznu by nějak mohlo bouchat jedině to, co by mělo na to "bouchání" vlastní pohon. Třeba vlivem nějakého aktivního motorku či jiného aktivního procesu, třeba reaktiní silou z nějakého unikajícícho plynu atd.

Pasívní předmět jako ten uvolněný štít bymohl bouchat na kabinu až v prostředí, kde je ovzduší, které by svým odporem při brzdění kabiny působilo na ten štít nějakou silou.

V článku mně chybí konečné zhodnocení té poruchy. byl tepelný štít skutečně uvolněný a v poloze ho udržely jen ty tenké ocelové pásky brzdicích motorů a aerodynamický tlak odporu atmosféry? Nebo bylo upevnění brzdicího štítu v pořádku a chyba byla v signalizačním zařízení?

+2/−4
doporučit
11.12.2016 11:37

P30a46v26e68l 12Ř98a79p87e88k 7202666569175

A tak co bylo to světélkování jsem se nedozvěděl.

+1/0
doporučit
12.12.2016 18:57

P54e33t18r 89N72o62v44á26k 8455239370

uuuuužasné čtení! díky R^

nechápu ten klid 8-o

-

těším se na další tech-čtení

+1/0
doporučit
12.12.2016 14:35

P79a40v75e47l 40S35e64d50l15á48k 3760176788501

Skvělý článek. Díky!!!!

+1/0
doporučit
12.12.2016 11:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.