Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

T65o14m56á92š 91Ž42i55t27n64ý 6741200161281

To se používá pro vývojáře. Aby nemuseli zbourat 100 aut na dílčích pokusech.

Když pak software ukáže ze je to ok, zboura se to v reálu a overi se tak správnost výpočtu.

Crash test se pro homologaci porat dela a dělat musi

+14/0
doporučit
10.12.2016 9:00

L68a31d81i16s30l54a68v 44H70a38š70k92a 4103406661710

Každá simulace v počítači je kvalitní pouze do té miry, jako data do ní vložená

+13/0
doporučit
10.12.2016 9:00
Foto

M62i86r91o77s27l38a96v 18S48t29e21i53n37e41r 6668884893475

Simulaci si jistě ověřili i na skutečném crash testu. Já bych viděl velké pole použitelnosti zejména při analýze skutečných nehod, kde se z deformace známého vozu dá vypočítat skutečná rychlost nárazu. Současní soudní "znalci" jsou z velké části vědou nepolíbení ochotníci, posudky zpravidla vyhovují zadávající straně.

+9/0
doporučit
10.12.2016 10:11

R50a53d70e65k 70H87o74d32a93ň 9756857981913

Po virtuální spotřebě a virtuálně ekologickém voze budeme mít virtuálně bezpečný vůz :D

+6/0
doporučit
10.12.2016 9:08

J12a88r54o11m86i28r 37F10a39r34e72k 4672113437

Nezlobte se na mě, ale tento článek by měl být označen jako komerční sdělení. Neříká totiž vůbec nic, jen je uvedeno jméno firmy a jméno dodavatele vybavení. Autor si zkusil pohýbat s autíčkem bez hlubšího pochopení, co je dál za tím.

Na Technet je toto neuvěřitelně slabý článek, za mě Rv

+5/0
doporučit
10.12.2016 17:06

J25a17n 39P70a80v13e62l89k22a 3107961254131

Může to být dobré k pochopení, co se děje při nehodě pod kapotou, v průřezu. Crash testy to ale nenahradí. Je to vždy jen model, který nemusí přesně odpovídat realitě.

+4/0
doporučit
11.12.2016 19:20

P13e94t44r 30M32a48r37š18o64u81n 5405788706616

Takze se pak objeví software upravující výsledky hodnocení crash testu? Nebo automobilkou dodána specialni data pro zadání "auta" do softu? Takový crashgate? :)))

+4/−1
doporučit
10.12.2016 1:16

J46i20ř28í 96K97o69m54á59r24e63k 1143148958384

Pokud by simulace crash-testu probíhaly stejně poctivě jako výpočet spotřeby paliva/emisí tak potěš.

+3/0
doporučit
12.12.2016 7:58

P22e75t53r 13M71i24c33h14a94l 2130504281732

Trochu mi to připomíná tu vizitu v nemocnici:

Doktor: "Pane Nováku, tak jsme vám po tě nehodě udělali rentgen a zjistili jsme, že máte na snímku zlomené tři hrudní a dva krční obratle. ... Ne ne, nebojte se, už jsme to ve Photoshopu opravili."

+3/0
doporučit
10.12.2016 19:25

J34i59ř34í 97N90e20d50b26a78l 1936138985542

Už si to predstavuji - simulace ukázala, jak je vůz bezpečný a tedy se vesele prodává. Někomu v něm havaruje a zahyne někdo blízký a když se budou pozůstalí ptát u výrobce, jak je to možné, že přeci je vůz bezpečný a ti budou kroutit nevěřícně hlavou a říkat, že to není možný, že v počítači to vypadalo skvěle...

A nebo už nechtějí obětovat pár vozů na crash testy a tyto nechají dělat veřejnost?

+4/−2
doporučit
10.12.2016 6:46

P58e53t79r 79A26g28u52l97á95r 4887378360174

Jenže aby to fungovalo, musela by všechna navstupovaná data být reálná. A problém je v tom, že většinou nejsou. Nehledě ke všemu, že simulační program bude mít určitě dobře zmáknuté fyzikální principy, ale chemii určitě ne. Takže se při simulaci určitě něpřijde na to, že ten karoserií střižený kabel vlastně způsobil jiskru, která zapálila chladivo z prasklého výparníku klimatizace a od něj začal hořet přívod paliva.

+3/−1
doporučit
10.12.2016 8:43

S55t37a41n 25N25o56v78á95k 5297985885654

Vždyť to není žádná novinka. Automobilky už ve vývojí už dávno používají počítače, včetně simulací všeho možného, ale rozhodující pro stanovení bezpečnosti automobilu je hodnocení NCAP, které tříská skutečnými auty do (víceméně) skutečných překážek, takže nějaký "crashgate" nehrozí.

A aby NCAP ekonomicky přežila, závisí na politicích. A politici zase úpěnlivě hlídají nálady voličů (sice jen jednou za určitou dobu, ale to věc jiná), takže pokud si veřejnost bude přát skutečný šrot a ne jen modelované výpočty, tak ti závisláci na předvolebních průzkumech NCAP od zdrojů neodstřihnou.

+2/0
doporučit
10.12.2016 9:11

J22a92n 54T22a43r81a50b14a 4266646799339

By mě zajímalo, jak ten simulátor nasimuluje chybu programátora svářecího robota, který blbě svařoval u první série Audi Q7 levý sloupek. přišlo se na to při crash testu a hned to v SW opravili. Se simulátorem by napřed pár desítek lidí zabili, než by se na ten kiks přišlo. Takže simulovat mohou simulanti ale realita je jinde.

+2/−1
doporučit
12.12.2016 23:09

M25i86r31o74s74l38a70v 96S70l83á63m23a 1831623775555

Při virtuální srážce virtuálně přežijete ;-) ...

+1/0
doporučit
10.12.2016 8:47

F29r58a39n54t90i24š13e34k 97S85c62h16l85i32c89h89t57s 9175102381345

Jo. Elektromobily?

Naprostá pitomost!

Jenom představa, že by si všichni Pražáci naráz chtěli dobít baterky!

Cha, a cesta po republice, mnoho, mnoho, mnoho dní! Natož např. po Evropě. Odjedete do práce a vrátíte se za týden, aniž jste se do práce vůbec dostali. Tedy, pokud se nevrátíte pěšky, protože všechny nabíjecí stanice byly obsazeny zoufalci snažícími se hodiny dobíjet svého miláška. Nebo proto, že ulice jsou ucpány vozidly "řízenými" elektronickým "mozkem". Mezitím vypukne hladomor, protože elektrokamiony nebyly schopny dovézt jídlo. Fabriky sice vyráběj, kupí se hromady hotových výrobků. Pak však dojdou suroviny. Atd.

Zmatek, chaos, konec civilizace. Zkrátka, naprostý úpadek!

PS Již před 120 lety dosáhl elektromobil rychlosti 200 kmsec-1. Ale od nikud nikam. Slepá ulička vývoje.

0/−4
doporučit
11.12.2016 0:29

A13n31t89o37n91í93n 38S38c41h37i79n13d94l84e67r 8353357425109

neznám programátora, který by neudělal chybu. A tady následkem toho - díky chybnému simulátoru - mohou umírat lidé...

0/−3
doporučit
10.12.2016 0:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.