Diskuze

Není třeba ničit auta při crashtestech, stačí simulace v počítači

Vyzkoušeli jsme si virtuální simulaci nárazu automobilu. Profesionální zařízení se speciálním monitorem, polarizačními brýlemi a speciálním perem umožnilo náhled z mnoha úhlů a za různých podmínek.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

To je dalsi krok k tomu aby test byl jeste vetsi fraska...

0 0
možnosti

Auto se simulovanými crashtesty bych pustil pouze do virtuálního provozu.

0 0
možnosti

J71a46n 56T65a53r52a75b77a

12. 12. 2016 23:09

By mě zajímalo, jak ten simulátor nasimuluje chybu programátora svářecího robota, který blbě svařoval u první série Audi Q7 levý sloupek. přišlo se na to při crash testu a hned to v SW opravili. Se simulátorem by napřed pár desítek lidí zabili, než by se na ten kiks přišlo. Takže simulovat mohou simulanti ale realita je jinde.

2 1
možnosti

Pokud by simulace crash-testu probíhaly stejně poctivě jako výpočet spotřeby paliva/emisí tak potěš.

3 0
možnosti

J35a20n 53T13a86r13a54b34a

12. 12. 2016 23:09

no asi tak.R^

0 0
možnosti

J69a95n 10P26a53v20e66l49k61a

11. 12. 2016 19:20

Může to být dobré k pochopení, co se děje při nehodě pod kapotou, v průřezu. Crash testy to ale nenahradí. Je to vždy jen model, který nemusí přesně odpovídat realitě.

4 0
možnosti

Jo. Elektromobily?

Naprostá pitomost!

Jenom představa, že by si všichni Pražáci naráz chtěli dobít baterky!

Cha, a cesta po republice, mnoho, mnoho, mnoho dní! Natož např. po Evropě. Odjedete do práce a vrátíte se za týden, aniž jste se do práce vůbec dostali. Tedy, pokud se nevrátíte pěšky, protože všechny nabíjecí stanice byly obsazeny zoufalci snažícími se hodiny dobíjet svého miláška. Nebo proto, že ulice jsou ucpány vozidly "řízenými" elektronickým "mozkem". Mezitím vypukne hladomor, protože elektrokamiony nebyly schopny dovézt jídlo. Fabriky sice vyráběj, kupí se hromady hotových výrobků. Pak však dojdou suroviny. Atd.

Zmatek, chaos, konec civilizace. Zkrátka, naprostý úpadek!

PS Již před 120 lety dosáhl elektromobil rychlosti 200 kmsec-1. Ale od nikud nikam. Slepá ulička vývoje.

0 4
možnosti

Nejsem sice odborník v elektromobilitě, ale z toho mála, co vím (nebo si alespoň směle myslím, že vím)...

Všichni Pražáci naráz dobít baterky? - Pokud by všichni měli elektromobily, potom by tomu zákonitě odpovídal i počet nabíjecích stanic. Nikdo by si nekoupil elektromobil, pokud by věděl, že nebude mít šanci si ho nabít. A zároveň při takové poptávce po elektromobilech by se našel zaručeně i někdo, kdo by vytvořil nabídku nabíjecích stanic, protože by se z toho stal rázem velmi lukrativní byznys.

Jediné, co současnou elektromobilitu opravdu vážně svazuje, nejsou elektromotory (jejichž účinnost může dosahovat až okolo 95%, zatímco naftový motor běžně nepřesáhne ani 40% a životnost elektromotoru vyjma ložisek je prakticky neomezená), ale baterie, které kapacitně nedostačují (resp. když dostačují, vezete si pod kapotou slušnou potenciální bombu). Opět - s vysokým počtem nabíjecích stanic se toto minus neutralizuje.

Samořídící automobily nejsou vůbec na škodu. V momentě, kdy takových aut by byla většina, doprava by byla daleko efektivnější (už jen kvůli samotné komunikaci vůz-vůz) a bezpečnější. Aktuálně se takové dopravní prostředky mohou zdát jako nevýhoda (chyby v software apod.), ale který velký projekt nebyl na počátku vývoje nedotažený a nedokonalý?

Elektrokamiony a jídlo? Na tuto část snad ani nemám slov. Zase platí - pokud elektrokamiony nahradí stávající, bude to proto, že budou výhodnější (což z velké části implikuje i lepší).

O elektromobilu před 120 lety a jeho rychlosti nevím, nemůžu posoudit. Na druhou stranu můžu zmínit, že Japonci minulý rok zvládli sedmivagonový plně obsazený vlak Maglev (magnetická levitace, viz supravodivost) rozjet na 600 km/h a v případě vybudování (ačkoliv neskutečně nákladného) vakuového tunelu se může rychlost zvýšit až na neuvěřitelných 3500 km/h. Ono už jen krásou elektromobility je to, že když obyčejná tramvaj brzdí, tak si vytváří nejen vytápění, ale i elektrickou energii použitelnou jako pohon samotné tramvaje...

1 0
možnosti

Hmmmm, není je tedy třeba ani vyrábět.

Stačí poskakovat na gauči před noťasem.

0 0
možnosti

P23e69t71r 78M72i31c49h71a54l

10. 12. 2016 19:25

Trochu mi to připomíná tu vizitu v nemocnici:

Doktor: "Pane Nováku, tak jsme vám po tě nehodě udělali rentgen a zjistili jsme, že máte na snímku zlomené tři hrudní a dva krční obratle. ... Ne ne, nebojte se, už jsme to ve Photoshopu opravili."

3 0
možnosti

P43a42v82e96l 86Ř72a47p52e85k

10. 12. 2016 19:03

Ve 21. století bych pokládal za pokrok, kdyby se dopravní nehody tohoto typu téměř nestávaly. Tohle je jen křečovité řešení následku místo příčiny, a doklad toho, že masový automobilismus je beznadějně zastaralý. Vždyť se od svého vzniku před 150 lety prakticky nezměnil.

0 0
možnosti

Počkejte 10 let a nebudete se stačit divit. Autonomní elektromobily jsou budoucnost. Doprava už nebude nikdy jako dříve.

1 0
možnosti

Nezlobte se na mě, ale tento článek by měl být označen jako komerční sdělení. Neříká totiž vůbec nic, jen je uvedeno jméno firmy a jméno dodavatele vybavení. Autor si zkusil pohýbat s autíčkem bez hlubšího pochopení, co je dál za tím.

Na Technet je toto neuvěřitelně slabý článek, za mě Rv

5 0
možnosti