Diskuze

OBRAZEM: Od kočárů k autobusům. Legendární erťáky a další skvosty

Hlavním městem českých autobusů je Vysoké Mýto. Začátek zdejší výroby autobusů je pevně spjat se jménem Sodomka. Po násilném znárodnění v roce 1948 dostal podnik jméno Karosa a dnes úspěšně funguje jako Iveco Czech Republic. Seznamte se prostřednictvím fotografií s legendami, jako byly erťák, Karosy řady Š nebo Sodomkův unikátní "Pullman".
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tu Škodu 440 chci!

0 0
možnosti
Foto

K34a90r69e75l 15S33e58i75d78l

22. 12. 2016 19:48

Díky za celou fotogalerii, krásná a poučná.R^

3 0
možnosti
Foto

K31a95r51e19l 64S86e42i64d32l

22. 12. 2016 19:43

Hnědožlutá Karosa na obrázku 27 byla ve své době nádherným zjevem. Koncem roku 1984 jsme ji se spolužáky obdivovali na Florenci, když jsme ráno šli na autobus do Příbrami do školy. Jezdila na lince do Karlových Varů a my jsme jen tipovali, jestli dnes pojede "normální" autobus (ŠL) nebo "popelnice" (RTO). Cca hodinová cesta (většinou nastojáka) v narvaném Ertéóčku, do kterého foukalo nesčetnými škvírami, byla v zimních měsících opravdovým zážitkem.;-)

Díky za fotku, tahle Karosa mi zůstala hluboko v paměti, ale nenapadlo mě, že ji ještě někdy uvidím.:-)

0 0
možnosti

Pokud by ČSR zůstala svobodná země po válce, mohli jsme mít v současnosti firmu věhlasu Porsche nebo Lamborghini. To je ale kdyby. Proč ale po totální devastaci země mají 15 procent ve volbách skutečně nerozumim.

14 0
možnosti

M39i90l79a73n 68V33o86l12e13k

22. 12. 2016 15:14

Vzhledem k tomu, že Porsche i Lamborghini už patří pod VW, tak by to nejspíš také skončilo pohlcením nějakou velkou automobilkou.

3 0
možnosti

Hanba všem, kdo se zasloužili o aplikaci komunismu do Československa. To je příčina všeho úpadku.

16 0
možnosti

Vystizne, lec pravdive... bohuzel.. :-(

1 0
možnosti

Hezký příběh o tom, jak se z téměř umělecké dílny vizionáře Sodomky stala za pár generací levná montovna unylých krabic Iveco :-)

6 1
možnosti

Který začíná tím, jak je z politických důvodů vyhozen z firmy nejschopnější konstruktér. A následně jsou do vedení jmenováni ti, co umí dalekosáhle přenášet leninovy spisy.

Mimochodem, sebrat někomu celoživotní dílo, to není vykořisťování?

8 0
možnosti

M53i31l76a81n 17V51o97l22e42k

22. 12. 2016 10:17

Docela by mně zajímalo, kdo určoval nejvíc trendy. 706 si je docela podobná s nějakým Südwerke TD 50 Kässbohrer, 706 RTO se Setrou řady S a Š11 snad se Saviemem.

0 0
možnosti
Foto

J23i92ř51í 61E72r95b48e37n

22. 12. 2016 11:29

Karosa Š11 vychází tvarově z trolejbusu Tatra 401.

0 0
možnosti
Foto

706RTO zdaleka nejhezčí, nemůžu si pomoct.

3 0
možnosti

M31a83r66e46k 23K38l42u27f90a

22. 12. 2016 8:51

Zajímavá je otografie Karosy řady 700, vypadá to jako typ LC735, ale má to vzadu dvoukřídlé dveře. Celá fotogalerie je ale pěkná, díky za ni.

1 0
možnosti

Ano, máte pravdu, doplnil jsem popis. Dle předaných informací by to měl být prototyp (nebo jeden z prototypů) LC 735.

0 0
možnosti