Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J63a87r33o96s69l28a76v 59S81t97u54p83k44a 6227579379214

Vizovice jsou konecnou stanici, vlaky tam neprojizdi.

+22/0
doporučit
5.1.2017 0:14

T57o79m64á68š 49M50a77c61e33j95k70a 6141592837537

O jakou dobu by se asi Sovětům a Američanům protáhl vývoj raket, motorů a letadel kdyby k tomu neměli malou armádu Němců?

+19/0
doporučit
5.1.2017 9:37

P11e50t68r 40T96y89č80k36a 6715262579662

Pokud Rusák tvrdí, že jim vlak projel Vizovicemi na Moskvu tak je to prostě pravda a nikdo to nemůže zpochybňovat. Vlak to vzal zkratkou přes Vizovice, pak lesem přes Sirákov do Vsetína a pokračoval na Moskvu. A kdo to bude zpochybňovat skončí na Sibiři. V Rusku se pravda nezpochybňuje, ale tvoří. :-P

+18/0
doporučit
5.1.2017 11:39

P54e28t24r 58S46t88a54r34o12s49t83a 6246468550458

Autor by si měl ověřit, alespoň to co jednoduše jde. Stačí se podívat na mapu železničních tratí a zjistí, že Vizovicemi nemůže (a nikdy nemohl) projíždět žádný vlak. To jen dokumentuje důvěryhodnost informací na idnes.

+12/0
doporučit
5.1.2017 8:18

J15i54r32i 24K10a81r93a52s27e40k 3318766538

Nejen, že Vizovicemi nemohl projíždět vlak s dary Stalinovi, on tehdy nemohl projíždět ani Českou Třebovou, protože Tatru dostal Stalin až ke svým sedmdesátinám, tedy o pár let později, Jsou všechny informace takto přesné, nebo je celý článek dokonce jedna velká fantasmagorie?

+12/0
doporučit
5.1.2017 6:31

D51a90n83i32e42l 19S46o34b25o14t58a 9519604666540

Koho by zajímal pohled z té druhé (německé) strany, doporučuju knížku Otroci raket. Napsal jí inženýr, kterého spolu s dalšími odvezli Rusové po válce do Ruska, pracovali pro Koroljova a jeden čas byli právě v Podlipkách.

+10/0
doporučit
5.1.2017 9:19
Foto

J92i51ř54í 44D14v66o71ř35á52k 5545469290158

Po přečtení pár vět jsem uhodl autora . Děkuji .

Pro odlehčení tématu : " Údajně odvezl z Vizovic plány na dvoustupňovou raketu ( první stupeň kotel , druhý stupeň " had" ) .Po návratu do SSSR byly tyto plány přijaty širokou masou proletářů s bujarým, veselým a dlouhodobím nadšením .

+8/0
doporučit
5.1.2017 18:49

I28v58o 33H56r57a56b41a33l 8622321127

Z pohledu železničního spojení jsou Vizovice (dnes stejně jako v roce 1945) konečnou stanicí na "slepé trati". Docela by mne zajímalo jak a proč "městem projížděl zvláštní vlak, který vezl Stalinovi dary československé vlády".

Nedá se vyloučit že takovýto vlak měl opravdu zvláštní trasu, z hlavní trati odbočil na slepou regionální jednokolejku, dojel na konečnou, připojil další vagon, pravděpodobně přepřáhl lokomotivu a vrátil se zpátky na hlavní trať. Spíš ale ne.

Asi vítr, Máchale.

+6/−1
doporučit
5.1.2017 8:21

M36a83r79t39i27n 64B58o30u37č97e34k 7875755427497

Ve skutecnosti mel Rusy dostat na Mars.Ale ve Vizovicich se takztriskal,ze pristali na Mesici...-)

+4/−1
doporučit
5.1.2017 8:18

M35i79c64h40a77e95l 88C41h15a66r80v12á93t 9149348313392

Pro co k tomu Rudovi Jelínků jel? Pro inspiraci, nebo pro raketové palivo?8-o

+3/0
doporučit
5.1.2017 15:09

M28a51r17t29i85n 41N17e87č94a25s 8913173933699

Projížděl sem dědinou, cestou na Vizovice

uvítal mě předseda, řek' mi u slívovice

Živého či mrtvého, Mišina kdo přivede... R^

+3/−1
doporučit
5.1.2017 8:54

J56o24s18e30f 61S67k31o54ř16e47p52a 6747724465622

No tak doposud jsem z různých zdrojů četl jen,že co se týče plánů raketového výzkumu Němců,přišli Rusové s křížkem po funusu,, a k žádné raketové dokumentaci válečného Německa se nedostali.Doposud všechny zdroje tvrdili,že Werner von Braun s celým svým týmem byl v zajetí američanů a ti všechny odvezli do USA.Braun přijal nabídku ke spolupráci a pokračoval ve své práci v USA.Taktéž,že veškerá dokumentace o vývoji rakety V2 byla v držení američanů a odvezena do USA.Dále se tvrdilo nejen v ČSR,ale i ve světě,že vůbec první rakety do vesmíru které vypustila USA,byly vylepšené rakety V2.Tak jsem zmaten.

+2/0
doporučit
5.1.2017 19:19

J63a26n 12C75h93o69b34o35t 5292494478561

Přece jen ale je potřeba ty Googlem přeložené části trochu zkontrolovat.

Takovýto slovosled...

> že tah jenom okolo 300 kilogramů (2,9 kilonewtonu) lze získat z jedné spalovací komory

by tam zůstávat neměl.

+2/0
doporučit
5.1.2017 8:05

L52i81b79o95r 33M20o96u33č87k84a 1828717635182

VZBV .. to jako - V Zwei b.v. ;-D alias made in hollandia

+2/0
doporučit
5.1.2017 8:04
Foto

O73l44d68r75i21c68h 70S35z41e97l88i40g10a 7983322879879

...který vznikal v objektu staré dělostřelecké továrny v Kaliningradu, u železniční stanice Podlipky, jižně od Moskvy.

To jsou mi novinky. Kdy přestěhovali Kaliningrad na jih od Moskvy?

+2/−1
doporučit
5.1.2017 6:23
Foto

K80a24r20e78l 71S35e50i28d63l 8749225730778

Pan Pacner umí psát opravdu poutavě, dobře se to čte. Díky za další zajímavý článek. Ale jako mnoho dalších diskutujících, i mne by zajímalo, jak dokázali popisované přepravy, když Baťa železnici na Slovensko přes Vizovice nestihl dokončit.:-)

+1/0
doporučit
6.1.2017 21:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.