Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J51a60r68o54s46l33a31v 94S62t78u77p67k21a 6657739889194

Vizovice jsou konecnou stanici, vlaky tam neprojizdi.

+22/0
doporučit
5.1.2017 0:14

T61o33m13á21š 21M66a48c89e34j50k37a 6271462677447

O jakou dobu by se asi Sovětům a Američanům protáhl vývoj raket, motorů a letadel kdyby k tomu neměli malou armádu Němců?

+19/0
doporučit
5.1.2017 9:37

P68e96t59r 76T20y30č49k62a 6455312569932

Pokud Rusák tvrdí, že jim vlak projel Vizovicemi na Moskvu tak je to prostě pravda a nikdo to nemůže zpochybňovat. Vlak to vzal zkratkou přes Vizovice, pak lesem přes Sirákov do Vsetína a pokračoval na Moskvu. A kdo to bude zpochybňovat skončí na Sibiři. V Rusku se pravda nezpochybňuje, ale tvoří. :-P

+18/0
doporučit
5.1.2017 11:39

P97e38t23r 90S57t45a55r79o86s22t56a 6396928290638

Autor by si měl ověřit, alespoň to co jednoduše jde. Stačí se podívat na mapu železničních tratí a zjistí, že Vizovicemi nemůže (a nikdy nemohl) projíždět žádný vlak. To jen dokumentuje důvěryhodnost informací na idnes.

+12/0
doporučit
5.1.2017 8:18

J22i81r92i 76K25a21r42a98s23e16k 3968786878

Nejen, že Vizovicemi nemohl projíždět vlak s dary Stalinovi, on tehdy nemohl projíždět ani Českou Třebovou, protože Tatru dostal Stalin až ke svým sedmdesátinám, tedy o pár let později, Jsou všechny informace takto přesné, nebo je celý článek dokonce jedna velká fantasmagorie?

+12/0
doporučit
5.1.2017 6:31

D21a69n66i89e64l 71S50o60b20o59t79a 9819904866570

Koho by zajímal pohled z té druhé (německé) strany, doporučuju knížku Otroci raket. Napsal jí inženýr, kterého spolu s dalšími odvezli Rusové po válce do Ruska, pracovali pro Koroljova a jeden čas byli právě v Podlipkách.

+10/0
doporučit
5.1.2017 9:19
Foto

J56i49ř29í 82D90v66o37ř80á52k 5535419820648

Po přečtení pár vět jsem uhodl autora . Děkuji .

Pro odlehčení tématu : " Údajně odvezl z Vizovic plány na dvoustupňovou raketu ( první stupeň kotel , druhý stupeň " had" ) .Po návratu do SSSR byly tyto plány přijaty širokou masou proletářů s bujarým, veselým a dlouhodobím nadšením .

+8/0
doporučit
5.1.2017 18:49

I39v98o 84H59r65a67b68a26l 8542661747

Z pohledu železničního spojení jsou Vizovice (dnes stejně jako v roce 1945) konečnou stanicí na "slepé trati". Docela by mne zajímalo jak a proč "městem projížděl zvláštní vlak, který vezl Stalinovi dary československé vlády".

Nedá se vyloučit že takovýto vlak měl opravdu zvláštní trasu, z hlavní trati odbočil na slepou regionální jednokolejku, dojel na konečnou, připojil další vagon, pravděpodobně přepřáhl lokomotivu a vrátil se zpátky na hlavní trať. Spíš ale ne.

Asi vítr, Máchale.

+6/−1
doporučit
5.1.2017 8:21

M30a77r12t11i31n 23B94o33u34č84e52k 7735855237877

Ve skutecnosti mel Rusy dostat na Mars.Ale ve Vizovicich se takztriskal,ze pristali na Mesici...-)

+4/−1
doporučit
5.1.2017 8:18

M30i82c88h24a45e32l 87C85h31a20r74v29á25t 9339278413122

Pro co k tomu Rudovi Jelínků jel? Pro inspiraci, nebo pro raketové palivo?8-o

+3/0
doporučit
5.1.2017 15:09

M82a54r61t22i63n 35N59e38č58a17s 8583783863359

Projížděl sem dědinou, cestou na Vizovice

uvítal mě předseda, řek' mi u slívovice

Živého či mrtvého, Mišina kdo přivede... R^

+3/−1
doporučit
5.1.2017 8:54

J97o46s77e46f 85S37k39o31ř52e41p91a 6797904565932

No tak doposud jsem z různých zdrojů četl jen,že co se týče plánů raketového výzkumu Němců,přišli Rusové s křížkem po funusu,, a k žádné raketové dokumentaci válečného Německa se nedostali.Doposud všechny zdroje tvrdili,že Werner von Braun s celým svým týmem byl v zajetí američanů a ti všechny odvezli do USA.Braun přijal nabídku ke spolupráci a pokračoval ve své práci v USA.Taktéž,že veškerá dokumentace o vývoji rakety V2 byla v držení američanů a odvezena do USA.Dále se tvrdilo nejen v ČSR,ale i ve světě,že vůbec první rakety do vesmíru které vypustila USA,byly vylepšené rakety V2.Tak jsem zmaten.

+2/0
doporučit
5.1.2017 19:19

J78a10n 16C53h49o89b40o60t 5742664578391

Přece jen ale je potřeba ty Googlem přeložené části trochu zkontrolovat.

Takovýto slovosled...

> že tah jenom okolo 300 kilogramů (2,9 kilonewtonu) lze získat z jedné spalovací komory

by tam zůstávat neměl.

+2/0
doporučit
5.1.2017 8:05

L85i85b24o39r 16M44o84u75č82k47a 1858417135722

VZBV .. to jako - V Zwei b.v. ;-D alias made in hollandia

+2/0
doporučit
5.1.2017 8:04
Foto

O61l12d30r29i83c44h 12S43z79e17l52i35g46a 7443662849139

...který vznikal v objektu staré dělostřelecké továrny v Kaliningradu, u železniční stanice Podlipky, jižně od Moskvy.

To jsou mi novinky. Kdy přestěhovali Kaliningrad na jih od Moskvy?

+2/−1
doporučit
5.1.2017 6:23
Foto

K79a37r96e52l 44S37e12i85d45l 8169795210418

Pan Pacner umí psát opravdu poutavě, dobře se to čte. Díky za další zajímavý článek. Ale jako mnoho dalších diskutujících, i mne by zajímalo, jak dokázali popisované přepravy, když Baťa železnici na Slovensko přes Vizovice nestihl dokončit.:-)

+1/0
doporučit
6.1.2017 21:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.