Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Trump umí využít média i sociální bubliny, říká Pavel Kasík z Technet.cz

„Média se bavila Trumpem jako nějakou kuriozitou. Pomohla mu tak v době, kdy byl pouze okrajovým kandidátem. Později se na něm stala doslova závislá,“ říká Pavel Kasík, redaktor Technet.cz. Trump pak dokázal skandál přebíjet skandálem. Podívejte se na Rozstřel nejen o tom, se na internetu šíří nesmysly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H90o92n28z23a 26T62a97r 3269252764452

Nová Trumpova administratýva její osazenstvo vás překvapí .

http://www.hybrid.cz/elon-musk-sef-tesly-soucasti-administrativy-donalda-trumpa

0/0
30.1.2017 17:58

J43a92n 34S76t58e42h33l50í15k 1259459726834

Kasíku, Kasíku. Takže Trumpa vlastně zvolila UltraRepublikánská klika. Jinak jseš sice generál po bitvě(tak jako mi všichni), ale tváříš se jak nejlepší mediální poradce na světě. Nakonec co není, může být. Jinak, za špatnou mediální pověst CNN a spol., nemůže pravicový tisk, ale CNN a spol. Taky patříš k lidem, kteří nehledají chybu u sebe, ale u druhých(nakonec je to naše přirozenost).

0/−2
23.1.2017 20:36
Foto

P97a18v16e28l 96K50a13s50í65k58, 90T45e55c96h11n53e62t98.54c29z

Nic takového jsem neřekl, pokud si poslechnete, co jsem řekl, uslyšíte, že Trumpa volilo mnoho lidí z mnoha různých důvodů. Co jsem řekl (a na co asi narážíte) je, že některé konzervativní rozhlasové stanice dávají prostor pořadům lidí jako Rush Limbaugh nebo Alex Jones, kteří opravdu úmyslně děsí lidi svou rétorikou o konci světa a vytvářejí atmosféru, která je podhoubím pro konspirační teorie.

+1/0
23.1.2017 20:42

J25a70n 32S59t28e85h81l78í77k 1599199926844

To platí téměř pro všechna média(například jak média děsila a ještě děsí lidi Brexitem a jinými exity). Chápu, že je to článek na technetu, který se věnuje určitému "fenoménu", ale pro mě byl největší fenomén US voleb, neschopnost uznat porážku. Ono to provázelo už i kampaň, to byly ty různé incidenty "nové levice" na předvolebních mítincích Trumpa. Ale to, že existuje část obyvatel(USA, ČR, aj.), kteří uznávají demokracii pouze v případě vítězství vlastního kandidáta, to je "průser".

+1/−1
23.1.2017 21:52
Foto

P21a93v28e21l 94K74a58s28í53k96, 47T36e74c15h79n34e95t84.10c74z

Ano, to "pozor, demokracie nefunguje, dopadlo to jinak, než jsme chtěli", je problém. Ale bohužel problém vlastní oběma stranám (viz Trumpův tweet z roku 2012: https://goo.gl/n7dClR).

V těchto volbách byla poražena Clintonová, a, pokud vím, porážku promptně uznala. Naopak bych lidem nevyčítal, pokud jim Trump není sympatický ani po volbách nebo pokud jej kritizují za jeho kabinet. To je naprosto legitimní, upozorňovat na kroky prezidenta a kritizovat je. To je jedna z úloh médií. Co říkám (v tom videu) je, že média Trumpa zatím moc nezvládají kritizovat věcně. Jako teď: novináři strávili tři dny dokazováním toho, že Trump neměl největší publikum v historii na inauguraci. Samozřejmě, že neměl. A samozřejmě, že řekl, že měl. Je to jeho taktika, superlativy.

+2/0
24.1.2017 16:04

J49a34n 79S32t34e48h28l90í93k 1579809466954

Škoda posledních tří vět. To jako opravdu? Ta jediná pravá bábovička na pískovišti je ta tvoje? Dialog skončil. Lidi na celém světě se rozdělili názorově na polovinu, zakopali se do svých pozic, a jediný názor který připustí jako správný je ten jejich. Každý ho má podpořený argumenty, který ten druhý neuzná. Dialog skončil.

0/−3
24.1.2017 19:50

M26a43t12o35u94š 43L54á56z81ň87o94v27s78k92ý88, 95T78e13c19h83n23e61t85.55c10z

Ano, pravda o počtu lidí na nějakém místě je jenom jedna. A dialog skončil, pokud tenhle triviální fakt jeden z jeho účastníků odmítá uznat.

0/0
25.1.2017 20:23
Foto

P30a11v27e77l 80K57a80s13í34k49, 19T45e79c49h12n21e78t32.54c85z

A co se týče CNN, tak nemám žádnou iluzi o jejich neomylnosti, naopak si myslím, že při honbě za tím, aby naplnili 24/7 zprávy a udrželi lidi u obrazovek, tak občas neuvěřitelně plaší, přehánějí a několikrát už dali prostor dost šíleným fámám. Ale CNN zdaleka není nejhorší.

+1/0
23.1.2017 20:46

G43a38b68r25i80e19l 43H28o60r50t26e23n 9111179273624

Zajímavé téma. Existuje nějaký úspěšný politik, který by před volbami nelhal a nevyužíval médií a sociálních bublin?:-)

0/0
23.1.2017 14:35
Foto

P96a74v78e62l 55K17a43s23í49k92, 66T33e86c39h37n28e57t85.83c49z

Když tam dáte velký kvantifikátor, tak bychom asi museli hledat hodně pečlivě :-)

0/0
23.1.2017 20:43

G90a82b58r29i16e64l 88H32o41r91t82e82n 9731339583334

Já bych řekl, že skoro zbytečně. Například jsem nikdy v předvolební kampani neslyšel, že sliby platí jen pro případ, že daná strana získá v Parlamentu nadpoloviční většinu.:-)

0/0
23.1.2017 21:16

M24i21c72h92a45l 11B91u92d78i16n10s13k63ý 8415731190335

...2 kluci co si krasne pritakali ve svych stejnych nazorech..

0/0
22.1.2017 18:30
Foto

R68o42b89e20r89t 40R23a24j59s 7395749691184

Že jo? Jako v životě. I já s nimi souhlasím. ;-)

0/0
24.1.2017 21:44

P98e72t28r 63Š34r21á84m90e55k 4214763578268

Tohle dokonale vysvětluje, co je doba postfaktická a alternativní pravda

https://twitter.com/TheStudentTimes/status/817124781732626433

0/0
22.1.2017 8:51
Foto

P52a32v25e23l 17K33a49s91í63k43, 28T20e10c60h42n28e75t92.91c30z

Je to hezký úvod a samozřejmě pěkné vizuální vyjádření nějakého vytržení z kontextu a ze souvislostí. A je to samozřejmě jen jedna část toho problému. V realitě by si podle mého jeden nebo oba lidé ještě nevědomě stavěli zábrany, které by jim bránily vidět kontext, který s tí, co si myslí, nesouhlasí (identity protection bias, confirmation bias, availability bias atd.).

0/0
22.1.2017 10:40

M60a52r74t90i78n 49Ž28e96l56i20n26s47k86ý 9738269159892

Tak se nam Trump zda se jednou spletl... v nadpisu se mluvi o bublinach... kde jeste? A nebylo by od veci doplnit medialni bubliny vypoustene jeho oponenty at vime kdo je ve vypousteni bublin vetsi expert... chtelo by to proste statistiku... nadpis mluvi jen o Trumpovi, jakoby to byla jeho vysada a ve videu se to uz skryte priznava i jeho oponentum... takze zda se, ze nadpis je vypustenim medialni bubliny, ve kterych jsou nase media podle me vetsimi experty nez Trump (viz prinos uprchliku, neexistujici no-go zony a pak najednou existujici)

+1/−2
21.1.2017 19:24
Foto

P20a46v20e36l 89K88a72s66í30k15, 45T91e98c34h60n33e82t34.73c81z

To video je část speciálu k Trumpově inauguraci, tedy logicky mluvíme o Trumpovi. Nevím, v čem je ta nejasnost. Dále mám pocit, že pod "bublinou" myslíte něco jiného, než já. "Sociální bublina" je termín označující komunikační situaci, kdy člověk (vlivem přirozených či umělých vlivů) komunikuje časteji s lidmi, kteří s ním sdílí stejné názory, čímž získává dojem, že jsou jeho názory jediné možné/populární.

+3/0
21.1.2017 20:40

M96a25r59t23i33n 54Ž76e68l11i14n19s49k94ý 9188499129122

Socialnich bublin logicky vyuziva kazdy, kdo je jejich nazorovym stoupencem v politice... zda se ale, ze je tento vyraz zneuzivan k oznaceni nazoru stoupence Trumpa odtrzenymi od reality. Trebas je to ve skutecnosti tak, ze Trumpem vyuzivane "socialni bubliny" nejsou nicim jinym nez realistickym, objektivnim pohledem, a skutecnou socialni bublinou je ta, ve ktere ziji jeho odpurci.

0/−3
21.1.2017 20:50
Foto

P57a93v31e68l 54K86a50s92í46k32, 36T90e72c14h76n11e54t76.86c91z

Zase, "sociální bublina" není názor, ale skupina lidí. Takže nelze říct, že "Trumpem využívané sociální bubliny... jsou realistickým objektivním pohledem", protože vlastně říkáte, že člověk je názor, což není :-)

+1/0
22.1.2017 10:42

M43a66r88t84i62n 26Ž35e96l95i88n95s75k65ý 9128239799852

Napadlo me, ze na to poukazete... socialni bublina podle me nejsou pouze lide, ale hlavne uzavreny, virtualni, nazorovy, socialni prostor, ve kterem ti lide ziji, jsou jeho soucasti, takze nemam problem odkazat na ideologii socialni bubliny tim, ze ji tak primo obrazne nazvu, protoze to je v podstate to, co tu bublinu tvori - nazor, ideologie, presvedceni. Netvrdim tim, ze soc. bublina je pouhy nazor... (spravne bych napsal nazor, ideologie socialni bubliny)... priste bych veci. o kterych pochybuji, ze jsou vyjadreny, pochopeny spravne mozna psat nemel, ale diskuse beru tak trosku volne, takze gramatice, preklepum a presnemu vyjadreni nedavam nejvyssi prioritu hlavne kvuli tomu, abych usetril cas.

0/−2
22.1.2017 15:38

M41i13l77a37n 85Z41e80i71d90l98e58r 2412621136739

Opět si pleteš pojmy s dojmy.

Doporučuji nějakou publikaci z edice For Dummies ( pro hlupáky) třeba psychologii nebo sociologii.

Samozřejmě , že jedna kniha z člověka neudělá experta, ale jako úvod do sociálních věd, seznámeni s koncepty, teoriemi a termíny jsou tyto publikace dostačující.

+1/0
22.1.2017 21:22

M81a23r27t93i76n 94Ž70e57l96i53n26s80k30ý 9238219869712

Koukam, ze edice For Dummies je ti hodne znama, kdyz na ni odkazujes s tim, co vsechno tam ma byt, ale proc ne, kazdy odnekud ziskava znalosti.

Nazor, ze kazdy clovek ma byt odbornikem na vsechny vyrazy ze vsech oboru je bez prominuti hloupy, takze to v podstate na multikulturalistu a studenta "humanitniho oboru" hojiciho si vlastni zbytecnost poucovanim druhych sedi.

Vyraz socialni bublina samozrejme evokuje hermeticky uzavreny socialni, nazorovy prostor (ktery je logicky tvoren lidmi) a odkazovat na jejich vyuzivani ve spojeni s nazorovym oponentem je podle me bud poukazani na jeho nemoralni vyuzivani "lidi s hloupymi nazory odtrzenymi od reality", nebo ze je ten oponent sam hloupy.

... ale to uz je asi na tebe moc myslenek, tak te necham rozjimat na pozitivy multikulturniho spolunazivani.

0/−1
22.1.2017 21:36

M72i33l27a89n 54Z20e70i74d89l35e30r 2632311326249

Želinskyj, opravdu než vypustíš nějaké moudro tak si něco o tématu svého příspěvku zjisti. Mimochodem, "sociální bublina" není výraz ale koncept, který jak je vidět ty stále nedokážeš pochopit.

0/0
23.1.2017 8:43

M75a78r80t88i16n 51Ž31e88l87i85n96s16k72ý 9308939109282

Nazev i konceptu je vyrazem, slovnim spojenim... mozna bys mel k sociologii pridat i gramatiku, ale chapu tve zoufalstvi zabyvat se necim, co je lidem casto neboi uplne k nicemu. Tak pridej nejake remeslo, to pocit uspokojeni prinese urcite.;-)

0/0
23.1.2017 20:31

M74i40l51a17n 92Z13e16i33d90l73e22r 2732481436319

"Neboi"? To je rusky? Hlavně,že kážeš o gramatice;-)

Nebudu tě ale zdržovat od zastávání se ubližovaných Těch je v diktaturách a autoritářských režimech spousta.

S napětím čekám na tvoje plamenné komentáře zastávající se politických věznů a dalších utlačovaných v Rusku, Číně ...

Jsi přece "slušně vychovaný" a jseš na steaně neprávem perzekuovaných. Není to tak, řemeslníku? ;-D

0/0
24.1.2017 14:45

M73i45l90a23n 70Z88e96i83d85l36e20r 2262331256709

*straně

0/0
24.1.2017 14:49

M56a24r94t78i55n 38Ž29e18l52i87n17s75k42ý 9138869669232

To byl pouhy preklep, jako verim, ze napriklad tve "Hlavně,že" a dalsi. Asi me s nekym pletes, kdyz ode mne cekas plamenne komentare. To se ale stane i profesionalnim diskuterum. :-)

0/0
24.1.2017 20:01

P50e15t92e12r 40U95r25b41a47n 7291344822776

Jo, ve Vasem jednoduchem svete bych chtel zit.

0/0
23.1.2017 8:55

M58a18r95t93i66n 44Ž28e35l78i85n37s24k79ý 9668119409692

Ja ve vasem ne... je na me prilis obhroubly...

0/0
23.1.2017 20:34

M45i30l27a24n 92Z28e54i25d76l74e53r 2712591856589

Zelinskij lepe ti jde obhajovani kroku Putinova rezimu a nemyslim, ze by zrovna tobe lezelo na srdci dobro (jakehokoliv ) prezidenta Spojenych Statu.

Stejne se behem nekolika mesicu vratis ke sve proti-americke retorice a americky prezident bude opet jednim ze ztelesneni d'abla ;-)

+1/0
21.1.2017 22:20

M43a91r22t19i96n 83Ž61e87l37i22n90s23k44ý 9388659549942

Koukam, ze ma vtipna reakce na tebe byla smazana jako mimo tema, tak to zkusim tvym stylem, ktery je ocividne prijatelny...

Caidla(pro cenzora: vtipna zmena prijmeni jako v pripade nademnou), lepe ti jde obhajovani multikulturalizmu, islamizace a zahranicni prevratove, valecne politiky byvale administrativy USA, nez aby ti lezelo na srdci dobro vseobecne.

Ze se k necemu budes po par mesicich vracet (jak lzive podsouvas v mem pripade udajnou protiamerickou retoriku... chtelo by to odkaz) tvrdit nemohu, myslim, ze zustanes oddanym ateistickym priznivcem multikulturalizmu i nadale, a take jako to vtipne u ateistu byva, i priznivcem islamizace.

0/−1
22.1.2017 15:52

M26i12l19a89n 59Z87e43i41d30l49e93r 2842421756449

Zelinskyj, netusim o cem byl tvuj vtipny prispevek,ale zrejme se neslucoval s pravidly slusneho chovani nebo byl mimo tema diskuze.

Chces odkazy na vlastni fantasmagorie?

Nebud' liny a vyhledej si vlastni prispevky v diskuzich pod jakymkoliv clankem na tema ruska invaze,agrese.

Ateista a priznivce islamizace? To nedava smysl, ale hledat nejakou logiku ve tvych komentarich je opravdu tezke ;-)

0/0
22.1.2017 18:16

M93a24r14t81i81n 49Ž52e42l32i39n14s78k63ý 9618989299592

Byl udajne mimo tema diskuse podobne jako podle me ten tvuj ponechany.

Jinak ohledne mych nazoru si nemam co vyhledavat, protoze vim jake jsou, ze nejsem protiamericky, pouze nesouhlasim s nasilnou, prevratovou, zahranicni politikou a vnucovanou multikulturni a proti tomu je ocividne i spousta Americanu.

Na clanky pod Rusko jsem zacal chodit z toho duvodu, ze se tam shromazduji lide dost vulgarni, plivajici na Rusko a Rusy kvuli vymyslenym vecem, a protoze jsem vychovany jako slusny clovek, co se ma zastat ublizovanych, tak to delam.

Tve prispevky smysl nedavaji jak uz jsem napsal na prikladu tebe jako ateisty podporujicicho multikulturalizmus a islamizaci.

0/−1
22.1.2017 19:05

Z71d43e80n10e97k 24H12l70a71d25i22k 5515846520

Vyborne video. Diky.

+6/0
21.1.2017 16:59

Z43d96e86n40e62k 88H23l22a72d86i97k 5405366960

PS: Koukam, kolik plusu tu ziskaly lzive a nesmyslne příspěvky a kolik lidi si to ani nepustilo a komentuje. Me to pripada az neuveritelne, Ale mate aspoň studijni material. I pro me je to jista studnice poznani. Ja třeba nikdy nedokazal uplne uchopit, proc třeba Hitlera nebo Mussoliniho lidi podporovali. Dnes mam reálnou ukázku, jak to bylo mozne a jak lidi nesmyslne reaguji.

+7/0
21.1.2017 17:17

M87i24l80a58n 15Z22e83i44d61l41e33r 2512881686409

Bohužel, náchylnost lidí k autoritářským a totalitním režimům je známa a možná až děsivě přirozená lidskému chování. Tématu proč jediné co inklinuje k autoritám a v jejich jménu jedna se po válce věnovali Adorno, Milgram a v neposlední řadě Philip Zimbardo. Jeho kniha Luciferův efekt tento fenomén popisuje .

0/0
22.1.2017 21:37
Foto

R63o98b98e34r52t 72R26a73j48s 7865569721734

Pavle, za tohle, co jste udělal, vám děkuji. Ani nevíte, jak moc. Už jsem tady sice reagoval na dva komentáře, nicméně rozhovor jsem shlédl až nyní. V případě takového rozhovoru mi vůbec nevadí, že je na Technetu. Přesně vidím logiku, se kterou mnoha lidem dáváte věci do souvislostí. A je to dobře. Moc dobře. Mimochodem "utilitaristická média" mě fakt pobavila. :-) Já věřím v efekt motýlího křídla. A proto děkuji za takovou nenápadnou osvětu. Stačí jenom dobře mávnout a chvíli počkat. Vždycky jsem věděl, že jste výborný redaktor Technetu. Jako bych vás znal a video to jen potvrdilo. Držím vám palce.

+6/−3
21.1.2017 15:40
Foto

R13o54b13e20r10t 31R21a66j12s 7385179331204

Ale mohl jsem se trochu krotit... :-)

+1/0
21.1.2017 15:41

R79i33c60h20a21r84d 85M40i32k39u87l87e79n54k11a 1939487347724

Drž se ševče svého kopyta. Pane Kasíku!

+4/−3
21.1.2017 10:54
Foto

P18a38v48e89l 91K54a19s42í23k36, 63T43e57c82h72n10e97t69.21c40z

Děkuji za pochvalu, vážím si jí.

+3/0
21.1.2017 11:01

R98a94d35m34i67l88a 33S29i23m33č37á58k78o45v21á 5755353245285

nevím v kolik hodin večer jste úplně změnili nadpis i článek, který byl, v podstatě, o tom, kterak Trump lhal, manipuloval médii a já už nevím co ještě... Za tohle je níže v diskuzi oprávněná reakce diskutujících, kteří jsou teď za blbce, protože ti, kteří nečetli text, který zde původně byl, samozřejmě, neví, o čem je řeč...

+9/−3
21.1.2017 7:24

M96i83l30a51n 81Z49e66i87d89l19e43r 2692941526989

K tomu lze říci jediné. Nečtěte pouze nadpis článku ;-)

+2/0
21.1.2017 8:23

R48a50d49m24i69l77a 31S81i82m43č90á52k67o32v67á 5535133245485

průměrně inteligentní člověk pochopí, že když napíšu, že změnili, vlastně odstranili, článek a nechali z něj jen 4 řádky, tak se jedná o celý původní článek, nejen o nadpis

+5/−1
21.1.2017 8:42

M68i57l59a38n 47Z44e57i54d62l34e70r 2342871176399

Verim, ze si primerene inteligentni clovek take poslechne rozhovor v Rozstrelu a co v nem pan Kasik rika.

Zda-li nekdo v redakci zamerne meni nadpisy ci obsahy clanku netusim. V prubehu dne jsem se nekolikrat podival na tento "clanek" a nemyslim, ze by v nem bylo neco zasadne meneno ci manipulovano, nebyl ani aktualizovan.

Samozrejme, Vy v tom jako osoba s "nadprumernymi" vlastnostmi a inteligenci vidite patrne neco jineho.;-)

+2/−1
21.1.2017 9:17

M31i50l96a14n 42T45r62i92b77u83č59e80k 5234837744700

Nadpis je opravdu změněný. A pomerně dost výrazně.

+4/0
21.1.2017 10:46

B74o22h44u23m61i14l 92P93e60t45r16a95s 1923744141682

Nadpis clanku byl predtim dost provokativni. Nedalo mi to nez na nej reagovat.

0/0
21.1.2017 15:14
Foto

J11a69n 27K35u17ž50n30í69k

Žádný text zde nikdy nebyl. Vše je ve videu. Problém je, že někteří diskutující se na to video ani nepodívali.

+7/0
21.1.2017 9:02
Foto

P83a97v77e25l 62K68a85s79í50k88, 56T72e83c24h45n69e15t90.17c48z

V článku žádný text nebyl, bylo tam pouze video. Do článku text s krátkým shrnutím toho, co je ve videu, doplním později - je totiž vidět, že většina lidí nekouká na video a jde komentovat s představou toho, co by asi tak ve videu mohlo být. Ale původně tam opravdu žádný text nebyl. Jediný text v článku byl: "Kompletní zpravodajství k inauguraci 45. prezidenta USA najdete zde."

+8/0
21.1.2017 9:53

L69a57d33a 76N23o41v54a15k 4432533117

a on nelhal a nemanipuloval...?:-P

+2/0
21.1.2017 10:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.